صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

روز جهانی اطلاع رسانی درباره لکنت زبان/ با کسانی که لکنت زبان دارند، صبور باشید/ لکنت زبان معمولاً از دوران کودکی شروع می‌شود و ممکن است تا دوره‌ی بزرگ سالی ادامه یابد/ گاهی کودک برای رها شدن از این فشار ترجیح می‌دهد کم‌تر صحبت کند و یا به سکوت روی آورد/ برخی از کودکان مبتلا به لکنت از برقراری ارتباط اجتماعی و تعامل با همسالان اجتناب کنند/ گاهی هم کلاسی‌های کودک با تقلید حرکات وی، او را مورد تمسخر قرار می‌دهند/ دانش آموزان دچار لکنت زبان، پاسخ سؤالات معلّمان را می دانند امّا معمولاً سکوت می‌کنند یا می‌گویند «نمی دانم»/ تمسخر موجب رنجش کودک و خجالت زدگی و گوشه گیری و انزوای او می شود / در بین تمام گروه‌های سنّی از هر هزار نفر، هفت نفر مبتلا به لکنت هستند/ فشارهای روحی و اضطراب، لکنت زبان را در کودکان و بزرگسالان تشدید می‌کند/ مهم‌ترین اقدام معلّم شناسایی دانش آموزان مبتلا به این اختلال و ارجاع آن‌ها به مراکز تخصصّی گفتار درمانی یا مراکز مشاوره و خدمات روان شناختی است/ معلم بگوید هیچ کس دوست ندارد به خاطر اشتباهات رفتاری‌اش مورد تمسخر دیگران قرار بگیرد

منتشرشده در پژوهش
دوشنبه, 18 آبان 1393 21:30

تناقض در مبلغ مالیات

آذربایجان شرقی

منتشرشده در نامه های دریافتی

این کتاب‌ها حتی در کتابخانه‌های مدارس نیز خودنمایی می‌کنند/ آسیب‌های آموزشی این کتاب‌ها از منافع سطحی و کم عمق آنها بیشتر است/ در حال حاضر برخی معلمان، کتاب، انتشارات و نویسنده آن را معرفی می‌کنند و حتی برخی در صورت تهیه نکردن این کتاب‌ها با دانش‌آموز برخورد می‌کنند/ این کتاب‌ها برای برخی معلمان نیز حکم راهنما را داشته و به این ترتیب اطلاعاتشان را از طریق این کتاب‌ها به دانش‌آموزان منتقل می‌کنند/ برخی از انتشاراتی‌ها وابسته به دانشگاه‌ها نیز برای دانشجویان کتاب‌های کمک آموزشی تهیه کرده اند/ در مجموع کتاب درسی برای تقویت ذهن دانش‌آموزان طبق استاندارد‌های آموزشی طراحی نشده ‌است و مضرات قرار دادن یک کتاب جانبی در کنار کتاب‌های درسی از مزایای آن بیشتر است/ کتاب حل‌المسائل را به دستش می‌دهم و دیگر خودش می‌داند و درس‌هایش/ سود سرشار حاصل از انتشار کتاب‌های کمک درسی در جامعه غیرقابل چشم پوشی است....

مضرات استفاده از کتاب های کمک آموزشی و حل المسائل در نظام آموزشی   گروه اخبار/

معلم را به خانه ببرید، دور دنیا در ۷۰ ساعت، راهنمای کامل تمامی دروس راهنمایی، پاسخ تشریحی تمام پرسش‌های کتاب، کتاب‌های خاکستری، آبی، بنفش ویژه جمع بندی کنکور و... اینها بخشی از تبلیغات گسترده دیداری، شنیداری و تصویری کتاب‌های کمک‌آموزشی هستند که امروزه در بین اکثر کتاب فروشی‌ها میدان انقلاب به چشم می‌خورد. این کتاب‌ها حتی در کتابخانه‌های مدارس نیز خودنمایی می‌کنند. تجربه و مشاهدات معلمان در سطوح مختلف نشان می‌دهد که آسیب‌های آموزشی این کتاب‌ها از منافع سطحی و کم عمق آنها بیشتر است. اما بیشتر از یک دهه است که استفاده از کتاب‌های کمک آموزشی به یک امر عادی تبدیل شده است. پیش از این اگر دانش‌آموزان این کتاب‌ها را تهیه می‌کردند و معلم متوجه می‌شد با آنها برخورد می‌شد، اما در حال حاضر برخی معلمان، کتاب، انتشارات و نویسنده آن را معرفی می‌کنند و حتی برخی در صورت تهیه نکردن این کتاب‌ها با دانش‌آموز برخورد می‌کنند.

جالب است بدانید که این کتاب‌ها برای برخی معلمان نیز حکم راهنما را داشته و به این ترتیب اطلاعاتشان را از طریق این کتاب‌ها به دانش‌آموزان منتقل می‌کنند!

 

رسانه‌ها معایب کتاب‌های حل‌المسائل را اطلاع‌رسانی کنند

سیل کتاب‌های حل‌المسائل که تا سال‌های قبل محدود به مقطع متوسطه و کتاب‌های کنکور بود، امروزه به شکل سونامی اغلب مقاطع و پایه‌های تحصیلی را به احاطه خود درآورده است. ظاهر شیک و داشتن تمامی پاسخ‌ها در این کتاب‌ها درس خواندن از دوره‌های ابتدایی تا دکتری را برای علم آموزان این مرز و بوم تسهیل کرده است. بر اساس رسالت یادگیری همان‌طور که از اسم افراد با عناوین دانش‌آموز یا دانشجو مشخص است هر یک از آنها باید به دنبال کسب علم باشند تا در روند یادگیری با ایجاد و بروز مساله برایشان بتوانند بر آگاهی و علمشان بیفزایند، اما با گشت و گذار مختصری در میدان انقلاب مشاهده می‌شود که برخی از انتشاراتی‌ها وابسته به دانشگاه‌ها نیز برای دانشجویان کتاب‌های کمک آموزشی تهیه کرده اند. اما عده‌ای بر این باورند که همه کتاب‌های کمک آموزشی، حل‌المسائل نیستند و تمرینات جانبی و توضیحات اضافی آن برای تقویت ذهن هستند. هر چند تبلیغات دامنه‌دار و شبانه‌روزی این قبیل کتب از سوی رسانه ملی، جراید و بنر‌های مختلف این باور را در ذهن خانواده‌ها پدید می‌آورد که استفاده از آنها یک ضرورت آموزشی است، اما باید پذیرفت که در مجموع کتاب درسی برای تقویت ذهن دانش‌آموزان طبق استاندارد‌های آموزشی طراحی نشده ‌است و مضرات قرار دادن یک کتاب جانبی در کنار کتاب‌های درسی از مزایای آن بیشتر است. ماجرا زمانی شکل بغرنج تری به خود می‌گیرد که در رسانه‌ها از قول مسئولان و متخصصان وزارت آموزش و پرورش اعلام می‌شود که ۵۰ درصد از کتاب‌های کمک درسی موجود در بازار از شرایط استاندارد خارج هستند و استفاده کردن از آنها صرفا حفظ کردن را به جای یادگیری مفهومی و عمیق ملکه ذهن دانش‌آموزان می‌کند.

 

حل‌المسائل، مسئولیت والدین را به دوش می‌کشد!

در میان شلوغی میدان انقلاب مادری به همراه دخترش از این مغازه به آن مغازه رفته تا بتواند کتاب مورد نظر دخترش را پیدا کند. او به دنبال حل‌المسائل کلاس چهارم می‌گردد. این مادر به «آرمان امروز» می‌گوید: درس بچه‌ها این روزها خیلی سخت شده است و من به عنوان مادر او به هیچ عنوان نه توانایی پاسخ گویی به سوالاتش را دارم و نه وقت کافی برای سر و کله زدن با او را دارم. کتاب حل‌المسائل را به دستش می‌دهم و دیگر خودش می‌داند و درس‌هایش!

 

دانش‌آموزان را باید به تفکر واداشت

لیلا رمضانی معلم مقطع ابتدایی است. او درباره پاسخ‌های مندرج در کتاب‌های حل‌المسائل به «آرمان امروز» می‌گوید: نحوه پاسخ گویی به سوالات در این کتاب‌ها به شیوه اولیه است. در ضمن برخی از پاسخ‌هایشان درست و استاندارد نیست. باید با عزم همه جانبه و اطلاع رسانی درباره پیامدهای این کتاب‌ها از والدین و معلمان خواست تا حتی‌المکان جلوی استفاده دانش‌آموزان از این وسایل کمک آموزشی را بگیرند.

 

سودحاصل ازانتشارات حل‌المسائل غیرقابل چشم‌پوشی است

محمدی، مدیریکی از انتشارات است. او درباره سود حاصل از انتشار کتاب‌های کمک درسی به «آرمان امروز» می‌گوید: سود سرشار حاصل از انتشار کتاب‌های کمک درسی در جامعه غیرقابل چشم پوشی است و برخورداری از امکاناتی همچون تسهیل در مجوز انتشار باعث استقبال انتشارات چاپ و نشر این کتب شده است. او ادامه می‌دهد: در آموزش و پرورش وقت و هزینه صدها هزار نفر برای غربال، شناسایی و معرفی کتاب‌های مناسب صرف می‌شود، اما دستگاه تبلیغاتی کشور در خدمت کسانی است که سود سرشاری از کتاب‌های نامناسب می‌برند و این وسط قربانی اصلی دانش‌آموزان هستند.

 

کتاب‌های حل‌المسائل، آسیب‌رسان برای سیستم آموزشی

یک کارشناس آموزش و پرورش درباره تاثیر کتاب‌های حل‌المسائل بر یادگیری دانش‌آموزان به «آرمان امروز» می‌گوید: امروزه نه تنها کتاب‌های حل‌المسائل در اختیار دانش‌آموزان است، بلکه پی دی اف این کتاب‌ها در گوشی‌های تلفن همراه آنها وجود دارد. کتاب‌های کمک درسی فرآیند یادگیری را برای دانش‌آموزان با آسیب همراه می‌کند و جلوی بروز فکر، انجام پژوهش، جست‌و‌جو و تحقیق را می‌گیرد. مهدی بهلولی می‌افزاید:‌ تمرینات کتاب‌های درسی برای این لحاظ شده تا دانش‌آموزان با یادگیری دروس بر سر کلاس با فعالیت‌های کلاسی خود را هماهنگ کرده و به این ترتیب در منزل بتوانند تمرینات را در راستای یادگیری بهتر حل کنند. اما وقتی دانش‌آموزان کتاب‌های کمک درسی در اختیار دارند به نسبت فرصت تفکر از آنها گرفته می‌شود. به عنوان مثال برای سوم دبیرستان یک کتاب قطور به عنوان حل‌المسائل تهیه شده که در آن مطالب کل متون در این پایه ذکر شده است. با این کتاب‌ها دیگر فرصت تفکر از دانش‌آموزان گرفته می‌شود. بنابراین باید به این امر اذعان داشت که این گونه کتاب‌ها زیان‌بخش است. به گفته او باید رسانه‌ها در زمینه تاثیرات مخرب این کتاب‌ها بر یادگیری دانش‌آموزان به فعالیت بپردازند. به عنوان مثال رسانه ملی باید به خانواده‌ها درباره آسیب‌های ناشی از استفاده این کتاب‌ها در مراحل یادگیری دانش‌آموزان اطلاع رسانی کند، اما این سازمان فقط به تبلیغات این کتاب‌های بسنده کرده است.

متاسفانه برخی از معلمان در کشور ما نیز با استفاده از حل‌المسائل به آموزش می‌پردازند. این معلمان حتی ذهنشان را بر روی مطالب متمرکز نمی‌کنند. برای مثال مشاهده می‌شود در حل‌المسائل ریاضی برخی از معلمان به یک طریق به آموزش دانش‌آموزان می‌پردازند؛ با اینکه می‌توان برخی مسائل ریاضی را به شیوه‌های گوناگون حل و فصل کرد. در واقع این کتاب‌ها به نوعی قدرت تفکر را از معلمان گرفته است دیگر چه برسد به دانش‌آموزان! این کارشناس آموزش و پرورش درباره ایجاد تغییرات در شرایط سیستم آموزشی در مدارس کشور می‌گوید: برای هرگونه اعمال تغییراتی در این شیوه باید بتوان شرایط را به نحوی ایجاد کرد تا دانش‌آموزان بر سر کلاس درس بیشتر به حل تمرینات بپردازند. برای مثال در کتاب پایه دهم بر روی حل مساله تمرکز شده است تا دانش‌آموزان بتوانند به تمرین و تمرکز بر روی مسائل آموزشی موجود بپردازند. بهلولی می‌افزاید: کتاب‌های حل‌المسائل آموزش را نابود می‌کنند. در این شرایط دانش‌آموز کتاب‌های درسی را بی ارزش پنداشته و فقط جزوه را منبع می‌داند. این در حالی است که کتاب‌های درسی به شیوه مناسب و شکیل نوشته شده است. با این تفاسیر اگر دانش‌آموز مطابق با مطالب کتاب درسی و حل تمرینات کلاس پیش برود طبیعتا فعال شده و دیگر به کتاب حل‌المسائل نیاز ندارد. این در حالی است که در این کتاب‌ها با پاسخگویی به این تمرینات دیگر اجازه تفکر به دانش‌آموز داده نمی‌شود. به گفته او باید در زمینه آسیب‌های موجود در استفاده از حل‌المسائل اطلاع‌رسانی شود تا در جامعه به این شکل از این کتاب‌ها استقبال نشود.

روزنامه آرمان امروز

منتشرشده در دانش آموز

دلایل تاخیر در پرداخت حقوق فرهنگیان و معلمان  گروه اخبار/

سید محمد بطحایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در پاسخ به پرسشی پیرامون دلیل تأخیر پرداخت حقوق مهرماه فرهنگیان، اظهار داشت: حقوق معلمان در مهرماه تأخیر زیادی نداشته است؛ تمام دستگاه های کشور حقوقشان با تأخیر پرداخت شده است که به دلیل اصلاح مکانیزم پرداخت در خزانه است.

وی ادامه داد: در گذشته لیست حقوق فرهنگیان تحویل خزانه کل کشور می شد. آنها حقوق را به استان و استان به بانک تحویل می داد و اکنون این فرآیند کوتاه شده و حقوق مستقیم از خزانه وارد حساب معلمان می شود.

بطحایی در خصوص آخرین وضعیت جانشینی برای معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت:  بنا بر مشکلاتی محمد دیمه ور استعفا داده است و هنوز هیچ فردی جایگزین وی نشده است.

انتهای پیام/

چابک سازی سازمانی در مورد مربیان بهداشت و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش

  اگر قانون را به اندازه نوک سوارخ سوزن بخواهیم در جامعه اداره کنیم حلاوت آن به اندازه کل شعاع کره زمین برای انسان ها شامل می شود.

 قانون را برای این موضوع خلق کرده اند که هر چیز در جای خود قرار بگیرد و هر ماده و یا تبصره بر سر افراد سنگینی نکند .

در موضوع تتبع قوانین اصلاح ساختاری و اداری در حوزه های اداری ونیز تحول اداری ، قوانینی شفاف و کاملا مدقه برای وزارتخانه های سطح کشور ما تعریف شده که حاصل هزاران ساعت تلاش و آفرینش و در نهایت به منصه رساندن آن توسط مجلس شورای اسلامی و در نهایت اجرایش با هیت دولت بوده است .

 در قانون آموزش و پرورش آمده است که نیروهای انسانی این مجموعه صرفا در بخش آموزش از ابتدایی گرفته تا آخر متوسطه و نیز امور پرورشی آن هم در دست مربیان بوده است.

 تا اینجا مشکلی نیست .

تامین و پرداخت حقوق و نیز مزایا ونیز سایر رفاه این چنین نیروها بالطبع در امور پشتیبانی و نیز تامین نیروی انسانی و کار گزینی وزارت آموزش وپرورش سنگینی می کند .

 تا اینجا هم صورت مساله درست است ؛ اما اصل مطلب از این جا آغاز می شود که وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی مسئولیت امور مشاوره و نیز کارهای بهداشتی در مدارس در معاونت بهداشت عمومی را به عهده دارد .

 حالا چه دلیل دارد هزاران نیروی مشاوره و نیز بهداشت مدارس و حتی معاونت بهداشت مدارس را که جزو اهداف سازمانی وزارت بهداشت هستند خود وزارت آموزش وپرورش این نیرو ها را به استخدام خود بیاورد و با کارهای وزارت بهداشت کاملا موازی کاری کند ؟

 آیا وقت آن نیست که همه این نیروها به عنوان نیروهای تخصصی در حیطه و نیز وظایف شغلی بهداشتی در مدارس که پرداخت حقوق و مزایا این نیروها را آموزش وپرورش به عهده دارد به وزارت بهداشت ودرمان انتقال قطعی یابند ایضا موضوع امثالهم ورزش در مدارس نیروهای موجود در سطح وزارت آموزش و پرورش به عنوان مربی و نیز معلم ورزش و حتی معاون ورزشی در مدارس بالغ بر بیش از پنجاه هزار نفر می باشد در حالی که که متولی اصلی ورزش و نیز تندرستی ونیز زیر مجموعه های برگزاری مسابقات ورزشی مربوط به وزارت ورزش وجوانان است واین موازی کاری متاسفانه باز در آموزش وپرورش وجود دارد .

 آیا زمان آن نرسیده است که این همه نیروهای موجود ورزش در آموزش وپرورش به وزارت ورزش و جوانان انتقال یابند چون متولی برنامه های ورزشی کلا به آن وزارتخانه ربط دارد و اگر می خواهیم در راستای تحول بنیادین اداری و نیز ساختاری در آموزش وپرورش گام بر داریم و از کاهش هزینه ها و صرف میلیاردها تومان جلوگیری و در عوض به نفع نیروهای شایسته وبایسته تخصصی آموزش وپرورش ترزیق کنیم و اعتبارات لازم را به صورت بهینه به نفع همکاران ترزیق و در بهبود معیشت آنها استفاده کنیم چاره ای نداریم جز اینکه به کاهش تصدی گری نیروی انسانی و نیز ونیز تعادل سازی نیروها گام بر داریم ؛ در آن صورت دریافتی های معلمان ذینفع هم به حد متعالی تر می رسد و نیز از حمایت های جانبی و پشتیبانی های جانبی از جمله هزینه سفر حق ماموریت اضافه تدریس سختی کاری صد در صد و... این عزیزان برخور دار می شوند  .

حالا که سکان آموزش و پرورش می رود به جایی برسد که شاید تحول های جدید در این برهه حساس در روی این تشکیلات عظیم به وجود آید از کارشناسان محترم وزارت آموزش و پرورش و نیز وزارت جوانان و نیز ورزش و بهداشت و درمان در خواست می شود که این طرح را کارشناسی تر بررسی و مورد مداقه خودشان قرار دهند و در جهت اجرای آن اقدام لازم را انجام دهند که اجرای این طرح هیچ گونه ضرر و آسیبی هم به نیرو های خدوم ورزش و نیز بهداشت مدارس ونیز مشاورین و...ندارد بلکه در جهت تامین شرایط شغلی و نیز ترفیعات اداری و نیز معیشتی آنها نیز نقش به سزایی را خواهد داشت .

 


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

شرایط به گونه ای بود که وزیر سابق از پیش بینی تشکیل سازمان نظام معلمی در برنامه ششم توسعه امتناع کرد/ آنچه می تواند یک 'برنامه خوب و جامع' را با شکست مواجه کند، فقدان یک تیم کارآمد، دلسوز، صادق و پر انرژی است/ برنامه های فانی در کلیت خوب بود اما از آنجا که وی فاقد یک تیم با مشخصات فوق بود نتوانست حتی پس از گذشت بیش از سه سال برخی از آن ها را عملی و یا حتی مطرح کند/ بافت مدیریتی وزارتخانه بسیار پیچیده است بنابراین وزیر جدید نباید منابع اطلاعاتی خود را محدود به حلقه بسته مدیران و یا مشاوران کند/ ضریب اعتماد عمومی در میان فرهنگیان نسبت به مسوولان کم شده و شکاف مدرسه و ستاد به حداکثر خود رسیده است/ ضعف نهادهای نظارتی در درون آموزش و پرورش موجب دخالت دایمی نهادهای بیرونی در وزارتخانه شده است/ اصولا مدیریت در سطح راهبردی و یا ادراکی ممکن است نیاز به مهارت های فنی و یا تحتانی مدیریت نداشته باشد/ وزیر سابق با آنکه شتاب زده عمل نمی کرد اما فرصت های زیادی را از دست داد/ آموزش و پرورش در عمل و به ویژه در زمان تخصیص بودجه و اعتبارات مانند سایر امور حاکمیتی نیست و این دوگانگی موجب کاهش و یا افت عملکرد و حتی رویکردها شده است/ پس از گذشت بیش از سه سال، در زمان حاضر تنها 16 درصد دانش آموزان در این بخش مشغول به تحصیل هستند/ در کشورهای توسعه یافته ، آموزش و پرورش نهادی مردمی است که توسط خود مردم اداره می شود و نقش دولت بیشتر از جنس نظارت است تا دخالت....

منتشرشده در گفت و شنود

 نامه فانی به فرهنگیان و معلمان  گروه اخبار/

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی در این نامه با خطاب قرار دادن فرهنگیان، مدیران و کارشناسان و اعضای شورای معاونان و مشاوران اظهار داشت: توفیق خدمت در حیطه های مختلف مدیریتی در وزارت وزین، خطیر و انسان ساز آموزش و پرورش در طی سالیان متمادی و اعتماد رییس جمهور در طول سه سال گذشته از مواهب الهی به اینجانب بوده که هماره خداوند منان را به پاس این توفیق سپاس می گویم.
وزیر سابق آموزش و پرورش ادامه داد: دست یابی به موفقیت های اخیر در عرصه های مختلف از قبیل اجرایی شدن سند تحول بنیادین، تحقق طرح های متنوع و متعدد آموزشی، پرورشی و فرهنگی، اجرای مرحله اول نظام رتبه بندی معلمان و سایر فعالیت های هدفمند و برنامه محور را نخست مرهون الطاف الهی، عنایات خاصه امام عصر (عج)، رهنمودهای داهیانه و حمایت های بی دریغ رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، مساعی و توصیه های رییس جمهور محبوب و سپس محصول حاکمیت تعقل و تدبر، حمایت های نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نیز تخصص، تعهد و تعلق تمامی معلمان، مربیان، مدیران، کارکنان و کارشناسان خبره حوزه های ستادی، استانی و منطقه ای می دانم.
فانی در این نامه افزود: از این رو ضمن شکر به درگاه ذات اقدس الهی، صمیمانه ترین مراتب سپاس خود را خاضعانه و خالصانه به پیشگاه فرهنگیان فهیم در جای جای ایران اسلامی تقدیم می کنم.
وی یادآورشد: اکنون که برای اداره دستگاه تعلیم و تربیت و تحقق اهداف والای نظام اسلامی در حوزه آموزش و پرورش، تدبیر دیگری اتخاذ شده و بار مسوولیت اینجانب کاهش یافته است، از محضر یکایک همکاران ساعی و صبورم در گستره ایران همیشه سربلند به خاطر قصور و تقصیرهای سهوی و احتمالی حلالیت می طلبم و همچنان با افتخار درکسوت شریف معلمی، خادم مردم مهربان ایران خواهم ماند.
فانی خاطرنشان کرد: در پایان از درگاه خداوند متعال ضمن تمنای عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، برای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، ریاست محترم جمهوری، عموم خدمتگزاران به ملت غیور ایران، بویژه فرهنگیان عزیز آرزوی سلامت، سعادت و سربلندی دارم.

پایان پیام/

دوشنبه, 18 آبان 1393 21:30

ممنوعیت ادامه تحصیل

لرستان

منتشرشده در نامه های دریافتی

گروه اخبار/

زمان پرداخت معوقات معلمان و وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان

سید محمد بطحا‌یی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران پیرامون مسائل مطرح شده در صندوق ذخیره و تغییرات اخیر اظهار داشت: در این صندوق مشکلاتی وجود داشته و دارد که از سوی مقامات مربوطه با جدیّت در حال پیگیری است.
 
وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش از چنین پیگیری‌هایی استقبال می‌کند اظهار داشت: به هر کسی در این صندوق اتهامی وارد باشد احضار شده تا بررسی های لازم اجرایی شود.
 
سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: بعضی از مصاحبه‌هایی پیرامون صندوق ذخیره انجام شده که در آن اعداد و ارقام پایه و اساسی ندارد و اگر شخصی اسنادی مبنی بر مسائل صندوق ذخیره دارد آن را ارائه کرده تا در سیر عملکرد مراجع قضایی به کار گرفته شود.
 
بطحا‌یی یادآور شد: بیان اعداد و ارقامی که اساس درستی ندارد صرفا باعث تشویش اذهان معلمان بوده و تاثیر دیگری ندارد.
 
وی با بیان اینکه سیر قضایی در صندوق ذخیره به خوبی در حال پیگیری است گفت: از طرفی در مجلس روند تحقیق و تفحص صندوق ذخیره فرهنگیان مورد توجه قرار گرفته تا عملکرد این صندوق به سرعت روشن شود.
 
بطحا‌یی در خصوص بازگرداندن مبالغ به این صندوق بیان کرد: ورود مقامات قضایی با همین هدف بوده و چنانچه ریالی توسط فردی خطا کار پایمال شده باشد هر چه سریع تر به معلمان که سهامداران اصلی صندوق ذخیره فرهنگیان هستند بازگردانده می‌شود.
 
وی درباره پرداخت معوقا‌ت فرهنگیان یادآور شد: با مساعدت‌های سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد و دارایی در صدد ارائه اوراق خزانه با همکاری دو بانک عامل به فرهنگیان هستیم تا این معو‌قات طی 45 روز آینده پرداخت شود.
 
سرپرست وزارت آموزش و پرورش معو‌قات فرهنگیان را شامل پرداخت حق التدریسی‌ها ، حق الز‌حمه امتحانات، بدهی شرکت‌های بیمه، مطالبات مالکا‌نی که بابت مدارس قلع و‌ قمعی ‌در موارد‌ی حکم آن توسط دادگاه صادر شده و پاداش فرهنگیان سال 94 دانست.
 
سرپرست وزارت آموزش و پرورش در خصوص آموزش 5 زبان خارجی در مدارس اظهار داشت: بر اساس مصوبات موجود امکان انتخاب زبان‌های غیر از انگلیسی وجود دارد و یکی از دلایل ورود پیدا نکردن سایر زبان‌ها به کلاس‌های درس عدم استقبال بوده است.
 
بطحا‌یی ادامه داد: از حیث برنامه درسی زبان‌های غیر انگلیسی نیز امکان تدریس دارند اما پیش از این مسئله باید انگیزه‌های لازم برای اجرای چنین زبان‌هایی را در مدارس ایجاد کنیم.
 
وی افزود: با توجه به اینکه سال تحصیلی جدید شروع شده بنابراین امکان اجرایی شدن زبان‌های خارجی غیر از انگلیسی در سال تحصیلی جاری وجود ندارد.
 
بطحا‌یی در خصوص تفاهم‌نامه با سازمان ورزش و جوانان نیز یادآور شد: 2 هزار نفر از طریق استعداد‌یابی غربالگری شدند و امیدواریم با همکاری بیشتر بتوانیم شاهد تحول در ورزش کشور باشیم.
باشگاه خبرنگاران جوان
انتهای پیام/

دانش آشتیانی از لحاظ شخصیتی ویژگی های یک وزیر موفق و کار آمد را دارد/ مدیریت وزارت پر عائله ی آموزش و پرورش می بایست علاوه بر توانمندی های تخصصی مدیریتی ٬ یک شخصیت رسانه ای قوی نیز باشد/ جماعت آموزش و پرورش عادت به سخنرانی های غرا ( مثل سخنرانی های برخی مدیران مدارس سر مراسم صبح گاه ) دارد/ قبول چنین مسئولیتی با توجه به شرایط موجود آموزش و پرورش و سطح توقعات همکاران و نیز کاستی های فراوانی که وجود دارد جسارت زیادی می خواهد/ وزیر جدید باید قضیه ی فساد در صندوق ذخیره ی فرهنگیان را نیز با جدیت پیگیری کند .این مورد به اعتماد فرهنگیان به شدت لطمه زده است/ این ها باعث می شود دانش آموز به جای رشد اخلاقی٬ در مدرسه بی قانونی و تخلف و تقلب را بیاموزد

منتشرشده در یادداشت

نظرسنجی

آیا هوش مصنوعی موجب تحول مثبت در آموزش و پرورش ایران می شود ؟

دیدگــاه

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور