وزیر در خصوص حقوق معلمان بازنشستگان به تنهایی قادر به تصمیم گیری نیست/ آموزش و پرورش باید به یک دغدغه همگانی تبدیل شود/ بودجه آموزش و پرورش طی سه سال گذشته، دو برابر شده است/ سه محور اصلی معیشت، منزلت و هویت برای معلمان در دستور کار وزارتخانه قرار دارد/ انتظار فرهنگیان باید منطبق با امکانات موجود باشد/ درصدد هستیم بر اساس خردورزی و عقلانیت حرکت کنیم
با وجود اینکه در ابتدای سال افزایش حقوق 12 درصدی اعلام شد اما طی چند ماه گذشته وزارت آموزش و پرورش به تدریج اقدام به کسر حقوق نیروھای خدماتی به دلایل نامعلوم کرده است . این کسری حقوق تا چهل و پنج ھزارتومان ھم می شود ؛ با این توصیف اگر حقوق نیروھای خدماتی یک میلیون محاسبه گردد افزایش 12 درصدی آنها چیزی میانگین صدهزار تومان بوده که با کسری حقوق انجام شده افزایش حقوق سالیانه نیروھای خدماتی چیزی حدود 6 درصد می شود که به گفته آقای وزیر حقوق معلمان 85 درصد افزایش داشته است !
آیا این تبعیض حقوقی در وزارتی که خود ادعای ناعدالتی حقوق فرھنگیان را با سایر ادارات سر می دھد منطقی است ؟
چه کسی پاسخ گو است ؟
وزیری که چند ماه می شود وعده افزایش حقوق نیروھای خدماتی را می دھد و عمل نمی کند و با مظلوم نمایی در رسانه ھا اعلام می کند ما شرمنده نیروھای خدماتی ھستیم !
آیا 40000 ھزار نیروی خدماتی حرف چنین وزیری را باور می کنند ؟
آیا شرمندگی وزیر دردی از ھزاران درد بی دوای نیروھای خدماتی را که خود شرمنده خانواده و سوپری سرکوچه و پوشاک فروش و قصاب و ھزار بدھکار دیگر ھستند ، دوا می کند ؟
آقای فانی !
نیروھای خدماتی ھرگز منکر زحمات و حقوق کم معلمان دلسوز با دیگر کارمندان ادارات دیگر نیستند اما شما ھرگز فکر نکرده اید معلمان با تدریس خصوصی یا شغل دیگری شاید منبع درآمد دیگری داشته باشند ؛ اما نیروھای خدماتی که ھم خدمتگزار ھستند و ھم سرایدار از صبح تا غروب در مدارس موظف ھستند کار کنند ، دنبال کدام شغل دوم باشند که با لطف جنابعالی ھم از طرح رتبه بندی و ھم افزایش حقوق نیروھای اداری و ستادی محروم شدند ؟
آن ها با حقوق زیر یک میلیون چطور زندگی شان را بچرخانند ؟
آقای فانی !
سرتان را بلند کنید و نگاھی به آن خدایی که شما را تا پست وزارت برد و کمک تان کرد بیندازید ؛ ھمان خدای نیروھای خدماتی هم هست...
ارسال مطلب برای صدای معلم
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
انسانی که از مال و جان خویش می گذرد و سراسر زندگی اش بخشندگی و نیکوکاری و ایثارگری است و در آن سو انسانی می بینیم که از مال بیت المال می خورد و می برد و ادا و ادعای انسانیت نیز دارد/ انسانی که حقوق میلیونی و میلیاردی می گیرد و از بیت المال بر می دارد و می گوید : این حق ما بود و حق خویش را از سفره ی انقلاب برداشتیم/ کار انساندوستانه ی او که میتواند فصل تازهای در کار معلمی در کشورمان باشد/ ما به آموزش زبان فارسی به این مردم ترک زبان بیشتر نیاز داریم تا زبان دارکردن کر و لال ها/ باغچه بان چه نیکو به او گفت:" این نخستین معجزه من، که آدم کافری مثل تو به خاطر من مسلمان شد/ الفباي زندگي مي آموخت/ دانش آموزان گريز پا از مكتب و مدرسه هيچ علاقه اي به ترك كلاس درس استاد حسن نيرزاده نوري نداشتند...
نها یک نهاد همچون آموزش و پرورش متولی تربیت نیست و همه نهادها و دستگاههای اجرایی و دولتی وظیفه تربیتآموزی را بر عهده دارند/ عمده خانوادهها امروز به کودکان خود نگاه بردگی دارند و خواستهها، پوششهای مقبول و فعالیتهای مورد علاقه خود را به آنها تحمیل میکنند/ والدین در برهه کنونی در بسیاری از مسائل شخصی کودکان نظر میدهند و به نوعی، در حال پرورش برده هستند و انتظارات تحققنیافته خود را میخواهند در کودک بگنجانند/ در برخی موارد نیز شاهد پدیده کودکسالاری در خانوادهها هستیم/ کودکان اطلاعات زیادی دارند که نمیتوانند همه آنها را به خوبی پردازش کنند
رویکرد اجرایی به اراده سیاسی یا مدیریتی مربوط می شود که گره گشایی از مسئله را در روندی عمومی از کنش می بیند و بیش از هر چیز در کوتاه مدت می اندیشد/ به نوعی گفتمان آموزشی و تربیتی رفته ایم که شکل بروز بیرونی آن یک اخلاق گرایی صوری و بسیار مبالغه آمیز است که در سرتا سر نظام های رسانه ای، گفتمانی و گفتاری در جامعه، به ویژه در روابط هژمونیک، آمرانه و بالا به پایین مشاهده می شود و در تضادی آشکار با واقعیت های در دسترس و محسوس همگان قرار دارد/ تاکید بر رویکرد آموزشی در قالب نصیحت و توصیه کردن های دائم و به اصطلاح مدرن آن «آموزش فرهنگ» به حدی گسترش یافته است که همه کنشگران در هر کجا که هستند خود را در نقش معلم اخلاق در نظر می گیرند/ به این نکته بدیهی توجه نمی کنند که آنچه حتی در آموزش اساسی است، هم گرایی و انطباق سخنان آموزش داده شده با کردار آموزش دهندگان است و اگر تضادی در این میان باشد، آموزش به نوعی ضد آموزش بدل خواهد شد/ به محض آنکه فشار قانونی – تنبیهی کنار رفته است، رفتار آسیب زا بار دیگر شروع به نشان دادن ضربه زدن کرده است....
سال گذشته کانون های صنفی از معلمان دعوت کردند که هفته اول مهر با پیراهن مشکی به مدرسه و کلاس بروند / روز اول مهر معلم باید آراسته و تمیز و با لبخند و انرژی به کلاس برود/ روزجهانی معلم برای قدردانی شهروندان از معلمان با ارسال کارت و نامه و حضور در مدارس است/ عده ای ناشناس در تلگرام کمپین گروه های 5 هزار نفری معلمان راه انداخته اند/ تحرکاتی برای سوء استفاده از تجمعات معمولی بازنشستگان مظلوم دیده می شود/ برخی تشکل ها بر اساس قانون احزاب، پروانه فعالیت می گیرند،اما به استناد قانون اساسی تجمع برگزار می کنند/ گفت و گو با مسئولان و نامه نگاری گاهی تاکتیکی برای اتمام حجت و رسیدن به تجمع خیابانی است/ اغلب معلمان ظرفیت تجمع غیر قانونی و جنگ و گریز با نیروی انتظامی و بسیج را ندارند/ ورود کانون های صنفی به مناقشه بر سر تفسیر اصل 27 قانون اساسی ضرورت ندارد/ تجمعات خیابانی زنجیره ای سال 94 هنگامی متوقف شد که تعدادی از فعالان صنفی بازداشت شدند/ فعالان صنفی باید مسایل ایدئولوژیکی و کارگری و سیاسی را بار فعالیت صنفی نکنند/ اغلب معلمان در فضای مجازی رادیکال و در فضای واقعی محاسبه گر و محافظه کارند/ عبور از مرزهای قانون، ریسک هایی دارد که اغلب معلمان در عمل حاضر به قبول یک درصد آن نیستند/ فعالیت صنفی آرمان ندارد و مقدس نیست بلکه فعالیتی کاملا سودجویانه و منفعت طلبانه است/ می خواهند بخش هایی از معلمان را به عنوان یک وزنه سیاسی در برابر دولت "لیبرال نو "روحانی قرار دهند/ در زمستان 80 گروه هایی از معلمان در خیابان های تهران تحت مدیریت "خانه معلمان " شعار می دادند "نه چپیم نه راستیم " اما .../مشکلات معلمان باید در کادر آموزش و پرورش دیده شود نه در قالب روابط کارگر و کارفرما....
گروه اخبار/ مشاور وزیر آموزش و پرورش درباره حواشیهای اخیر صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: قرار است هیات مشترکی متشکل از نمایندگان مجلس، اعضای منتخب هیات امنا و سیستم نظارتی کشور تشکیل شود تا مستنداتی که نمایندگان در اختیار دارند بررسی شود که اگر اثبات شود، با متخلفان برخورد خواهد شد
گروه اخبار/
معصومه ابتکار درباره بررسی های سازمان حفاظت محیط زیست برای مصوبه دولت مبنی بر کاهش ساعت شروع و پایان کار دستگاه های دولتی و مدارس یا تعطیلی مدارس در برخی روزهای پاییز و زمستان اظهار کرد: امکان تعطیلی برای مدارس در روزهایی که پایداری هوا ایجاد میشود، وجود دارد و در حال بررسی این موضوع هستیم.
وی با بیان اینکه بررسی ها و مذاکرات با دستگاه های ذیربط در مورد تعطیلی مدارس و تغییر ساعات ادارات وجود دارد، گفت: جلسات سازمان محیط زیست با سایر مسئولان امر در مورد تعطیلی مدارس و تغییر ساعات ادارات ادامه دارد چرا که تصور میکنیم این راه میتواند کمککننده باشد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: امیدواریم پس از بررسی ها بتوانیم پیشنهادات خوبی را به دولت و بخش های مختلف ارائه دهیم.
ابتکار درباره آخرین وضعیت پیشبینی شده برای تعطیلی مدارس در روزهای آلوده و روزهایی که با افزایش پایداری هوا در سال جاری با آن مواجه خواهیم شد، گفت: در این راستا، تعطیلات دوهفتهای، سههفتهای و حتی یکماهه هم پیشنهاد شده است که باید ببینیم کدام یک از پیشنهادات بیشتر مورد توافق قرار میگیرد.
وی درباره طرح تغییر ساعات ادارات که در مصوبه دولت آمده است، اظهار کرد: هنوز این موضوع قطعی نشده و در مرحله پیشنهاد و بررسی قرار دارد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه تغییر ساعات ادارات هم مشکلاتی را در پی دارد، تصریح کرد: در بسیاری از خانوادهها، زن و شوهر هر دو شاغل هستند و فرزند خود را به مهدکودک میفرستند که باید برای اینگونه خانوادهها نیز راهحلی اندیشید؛ بررسی ها در حال حاضر انجام میگیرد و نتایج آن را به دولت و سایر بخش ها اعلام خواهیم کرد.
ابتکار با تأکید بر گسترش حمل و نقل عمومی در کلانشهرها گفت: الگوی حمل و نقل فردی دیگر پاسخ گوی شهرهای بزرگ نخواهد بود و یکی از راهحل های کاهش آلودگی هوا توجه به حمل و نقل عمومی است.
گفتنی است علیاصغر رجبی؛ مدیر مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم محیط زیست چندی قبل از بررسی کارشناسی این سازمان برای تغییر ساعت دستگاه ها و ادارات بههمراه کاهش ایام و ساعت مدارس خبر داده و گفته بود: نتیجه بررسی ها بهزودی به دولت ارائه میشود تا هیئت وزیران درباره آن تصمیمگیری کند؛ بسته مدیریت تقاضای سفر شامل تغییر ساعات شروع و پایان ساعات کار کارمندان دستگاه های مختلف، کاهش ساعت و ایام تعطیلی مدارس و تغییر زمان تعمیرات اساسی واحدهای صنعتی از تابستان به زمستان است.
همچنین محمدهادی حیدرزاده؛ مدیرکل محیط زیست استان تهران نیز درباره تغییر ساعات ادارات و تعطیلی مدارس گفته بود: این طرح پس از بررسی ها و تأیید دولت باید مورد موافقت نمایندگان مجلس قرار گیرد البته کارهای کارشناسی طرح در حال انجام است و بعید میدانم اجرای آن در سال تحصیلی آتی انجام شود.
تسنیم
دچار روز مرگي و واپس گرايي نشويم/ آنان مي آموزند جداي از خانواده به جامعه اي بيانديشند كه متعلق به مردان و زنانی است كه لياقت تمامي شايستگي و بهترين ها رادارند و مي آموزند كه علم با عمل چاره ساز جامعه اي عالمانه است/ آنان زنان و مرداني هستند كه تنها دغدغه آب و نان ندارند/ امروز حتي فرزندانمان از آمال و آرزوهايشان در برگزيدن شغل معلمي سخن نمي رانند و به هرشغلي جز معلمي علاقه مندترند/ شايسته سالاري در ردههاي مختلف آموزش و پرورش و با توجه به الگوي مردم داري ، عدالت گستري و روابط انساني قرار گيرد نه اینکه نمایندگان محترم مجلس هرچه می خواهند برسراین مجموعه بیاورند/ توسعه سياسي معلمان با ايجاد تشكل هاي صنفي و اتحاديه هاي معلمان و انجام فعاليت هاي سياسي در قالب قانون ،گسترش يافته و از محدود بودن در چارچوب قوانين خشك خارج شود/ در کدام کشور سرایدار و نامه رسان و خدمتگزار تغییر رسته شغلی داه می شود آن هم به آموزگاری تا با روح وروان نونهالان مقطع ابتدایی جامعه بازی کند