صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

پس از برکناري فاني، سخنگوي دولت دليل اصلي تغيير فاني را پاسخ گويي به مطالبات فرهنگيان و آن را در راستاي تغيير نگاه دولت به آموزش‌ و‌ پرورش دانست/ بودجه 1396 آموزش‌ و‌ پرورش در مقايسه با بودجه سال قبل افزايش قابل توجهي پيدا نکرده است و بودجه آموزش‌ و‌ پرورش با افزايش حدود ۱۰ درصدي به ۳۱ هزار و 681 ميليارد تومان رسيد/ در لايحه بودجه پيشنهادي سال 1396 ، سهم آموزش‌ و‌ پرورش از بودجه کل کشور از 9.8 درصد از کل بودجه عمومي به حدود 11.5 درصد رسيده است/ رشد بودجه مصوب وزارت آموزش‌ و‌ پرورش بايد با رشد بودجه مصوب دولت مورد توجه قرار گيرد که شوربختانه افزايش بودجه متناسبي در اين مقطع حاصل نشده است/ بودجه آموزش‌ و‌ پرورش در سال 1395، حدود20 درصد رشد داشت با اين حال شاهد کسر بودجه‌اي حدود 6 هزار ميليارد تومان بود. افزايش 10 درصدي بودجه براي سال آينده يعني هم‌چنان کسري بودجه و ناتواني در پرداخت معوقات فرهنگيان در سال 1396 هم ادامه خواهد داشت و سال 1396 سال دشوار مالي براي آموزش‌ و‌ پرورش خواهد بود/ سهم کم‌رنگ آموزش‌ و‌ پرورش از بودجه سال 1396 گوياي اين واقعيت تلخ است که در بر همان پاشنه قبل مي‌چرخد و دولت‌مردان اعتدال دغدغه اصلاح ساختار ناکارآمد زيربنايي‌ترين نهاد توسعه‌اي کشور را ندارند/ اولويت قرار نگرفتن آموزش‌ و‌ پرورش سال‌هاي سال است به بهانه‌هايي غير موجه به سال‌هاي بعد موکول مي‌شود/ نگاه دولت به مقوله آموزش‌ و‌ پرورش تغييري نکرده است و جابه جايي وزير صرفاً سياسي و انتخاباتي بوده است/ بودجه 1396 وزارت آموزش‌ و‌ پرورش را بايد نشان از ناتواني و انفعال آشتياني در جذب بودجه مورد نياز وزارتخانه عريض و طويل آموزش‌ و‌ پرورش دانست؛ وزيري که گفته بود: "تمام تلاشش را براي چانه‌زني و لابي‌گري براي افزايش بودجه و اعتبارات به کار خواهد بست/ واکنش نمايندگان مجلس به لايحه‌ي بودجه 1396 و سهم آموزش‌ و‌ پرورش در بودجه تقديمي دولت چه خواهد بود...

منتشرشده در اقتصاد
دوشنبه, 18 آبان 1393 21:30

عدم توجه به سلامت بچه ها

فارس

منتشرشده در نامه های دریافتی

گروه استان ها و شهرستان ها/

دبیرستان دکتر علی شریعتی بروجرد

بدون شرح!

* همکاران و فرهنگیان گرامی می توانند گزارش هایی از وضعیت مدارس خود را با ذکر مشخصات کامل و دقیق برای صدای معلم ارسال فرمایند .

( کلیپ ویدئویی را در پایین مشاهده فرمایید .)

منتشرشده در دانش آموز

خاموشی کتیبه داریوش، فرهاد تراش، نقش گودرز و هرکول این نکته را در گوش زمان فریاد می زد که دوران فرمانروایی و اقتدار حکومت ها، ناپایدار و آن چه می ماند نام نیک بزرگان است/ نمی دانم واکنش ما به دیدار خارجیان در پهنه ایران زمین،از سر کنجکاوی است یا ریشه در هویت فرهنگی ما دارد/ در گرماگرم پند و اندرزهای بی نتیجه، زوجی آلمانی مرا به سوی خود خواندند. مسن اما با ظاهری آراسته، سرحال، سرزنده و شاداب/ از حقوق و مزایای باور نکردنی معلمان اروپایی، امکانات رفاهی گسترده و تورهای کاملا رایگان مسافرتی به اطراف و اکناف جهان برای بازنشستگان گفتند و من غرق حیرت و حسرت/ اکنون که وضعیت بازنشستگان فرهنگی کشور با حداقل حقوق و مزایا و زندگی زیر خط فقر، فرمول ظالمانه محاسبه پاداش بازنشستگان و انتظار بی پایان برای پرداخت آن،شکاف حقوقی پیشکسوتان و شاغلان، فقدان امکانات و برنامه های رفاهی برای بازنشستگان و عدم حمایت های بیمه ای را با وضعیت همتایان آلمانی مقایسه می کنم؛ هاله ای از غم و تاسف سراپای وجودم را فرا می گیرد/ چرا یک بار برای همیشه تجارب و الگوی کشورهای خارجی در مسیر ساماندهی شرایط حقوقی و معیشتی معلمان را سرمشق سیاست ها و برنامه ریزی های دولتی قرار نمی دهیم...

منتشرشده در بازنشستگان

اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مرتباً در حال پیگیری آن بوده و با سازمان برنامه و بودجه و وزارت آموزش و پرورش نیز در این زمینه مذاکراتی انجام داده‌اند/ متاسفانه هماهنگی‌های لازم در دولت وجود ندارد و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تذکرات لازم را در این زمینه داده است/ مجلس در برنامه ششم درصدد حل مطالبات فرهنگیان است تا این مطالبات هرچه زودتر پرداخت شود/ با چنین شرایطی، وقتی که امکانات لازم پرداخت وجود نداشته باشد، تعیین زمان نتیجه‌ای ندارد

گروه اخبار/

تغییر حجت الاسلام مصطفی ناصری معاون حقوقی و امور مجلس وزرات آموزش و پرورش

شنیده ها حاکی است ؛ « دکتر یوسف نجفی » به عنوان معاون پارلمانی و مجلس وزیر آموزش و پرورش از سوی دانش آشتیانی معرفی گردیده است .

« نجفی » جایگزین « حجت الاسلام مصطفی ناصری » می شود .

یوسف نجفی (زادهٔ ۱۳۵۰ در عجب‌ شیر ) نمایندهٔ حوزهٔ انتخابیهٔ مراغه و عجب‌شیر در دورهٔ هشتم مجلس شورای اسلامی بوده‌ است.

در سوابق ایشان به این موارد اشاره شده است :

" معاون پژوهش برنامه ریزی و منابع انسانی استان در آموزش و پرورش، مدیر نمونه استان در سال 1382، قائم مقام شورای تحقیقات استان، عضو کانون پژوهشی منطقه یک کشور، نماینده حقوقی آموزش و پرورش، رئیس گروه بازرسی، دبیر دبیرستان های آموزش و پرورش، مدرس مراکز تربیت معلم، مدرس دانشگاه، مدیر پروژه ICT استان، عضو کار گروه پژوهش، آمار و فن آوری استاداری، عضو ستاد هفته پژوهش استان، عضو هیات داوران انتخاب پژوهشگران نمونه سال 1382 استان، عضو شورای راهبری فن آوری اطلاعات و ارتباطات استان، مدیر مسئول نشریه علمی پژوهشی خبری پویش، عضو شورای نویسندگان ماهنامه اندیشه سازمان، عضو کمیته برنامه ریزی توسعه آموزش و پرورش استان، عضو کمیته آموزش نیروی انسانی و کمیسون تحول اداری منطقه مراغه، عضو کمیته تالیف استان، عضو هیات ممیزه ارتقای شغلی معلمان، مسئول گروه های تخصصی ارزشیابی دوره های کوتاه مدت کشوری، رئیس کمیته تحقیقاتی اعضاء شوراهای تحقیقات استان، نماینده و دبیر موسسه آموزش از راه دور، عضو کمیته جشواره الگوهای برتر تدریس، عضو کمیته رفاهی استان، عضو شورای نظارت بر آموزشگاه های علمی آزاد ) ( وکی پدیا )

مراسم تودیع و معارفه فردا یکشنبه برگزار می گردد .

پایان پیام/

اهل هیچستان بود/ در آرمان شهر او دیوارهای کوتاه و بلند زیاد بود و خط‌کشی که میلی‌مترها را اندازه می‌گرفت، ذره‌بینی که تار مویی را می‌دید و ترازویی که ذره را می‌کشید/ بعدها فهمیدم این رفتار مبادی آداب و تواضع را در مقابل هر کس انجام می‌داد. برای دیگران کرامت قائل بود و به همان اندازه برای خودش/ گویا یکی از معلمان به ایشان گفته بود باید تا پنج‌شنبه ظهر مدرسه می‌ماندیم ولی در رفتیم و او بی‌هیچ مماشاتی همه ما را از ماشین پایین انداخت و گفت برگردید مدرسه/ اساسا خود را نمی‌دید و دیوار حق‌اش کوتاه کوتاه بود. در مقابل دیوار بیت‌المال و حق مردم برایش بس بلند بود/ در طول سال‌های متمادی که کارپرداز دانشگاه بود هنگام خرید کالا اگر به اصطلاح اشانتیونی برای او در نظر می‌گرفتند حتما آن را با قلم خود به فاکتور دانشگاه اضافه می‌کرد و تحویل می‌داد. حتی اگر سالنامه بود. هیچ‌گاه چایی در محل خرید نمی‌خورد/ روزگار و زمانه ما بدهکار اوست/ امانت و اخلاق و شرف مدیون او هستند و باید دیوارها و تخته سیاه‌های مدارس روستاهای دور نام او را فریاد بزنند...

منتشرشده در یادداشت

طنزی برای کرامت و منزلت معلمان   بعد از دو ماه و اندی بلاتکلیفی وبی حقوقی ،خبر آمد که ؛چه نشسته ای که حکم بازنشستگی ات همین امروز رسیده و دوران برزخ به سر آمده، بشتاب!
من بینوا،خسته از بی حقوقی و تفته از جز مساعده گرفتن، ناشتا انگار که می روم آزمایش خون بدم با کلی مدارک معتبر و شناسایی خود و اهل و عیال به کارگزینی اداره مراجعه کردم و کپی حکمی کمرنگ را آقای.....دستم داد و نمیدانم چرا هرچه نگاهش می کردم مبلغ حقوق را پیدا نمی کردم.  از استرس بود یا هیجان نمی دانم .

مسئول کار گزینی کمکم کرد ...

شکل این حکم با قبلی ها خیلی فرق داشت .

بالاخره مبلغ حکم را که دیدم اولین لذت کرامت باز نشستگی را چشیدم و دیدم ، چیزی حدود یک پنجم آخرین حقوق دوران اشتغال کم شده بود ؛ تا اومدم به مسئول بگم خودش آگاهم کرد که حق عائله مندی و اولاد در این حکم نیست ولی پرداخت میشه .

خلاصه به حسابداری رفتم تا تکلیف بیمه تکمیلی را معلوم کنم . چندتایی فتوکپی لازم بود گفتند فتوکپی نیاوردی مگه ؟ طوری نیس از شناسنامه ها و دفترچه بیمه ها کپی بگیر و بیا .

عرض کردم خودتان نمی گیرید ؟

کسی جوابی نداد ولی طوری نگاه کردند انگار حرف من خیلی بی ربط بوده و من دوبار آن هم با زانو درد دو کیلومتری پیاده گز کردم تا مدارک کامل شد و خیلی زود فهمیدم که وقتی می خواهیم شان معلم را حفظ کنیم باید از یه جایی شروع کنیم و کجا بهتر از اداره خودمان و همکاران خودمان .....


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

 از محاسن  بی شمار طرح بنده همین بس که کسانی که خدای ناکرده  مترصد بهره مندی از  جایگاه شورا جهت رانت خواری احتمالی و یا استفاده ابزاری جهت سکوی پرتاب و جهش مالی هستند ، چشم طمع شان نسبت به این نهاد اجتماعی تنزل یابد/ در صورت اجرایی شدن این دو پیشنهاد بنده ، تعداد کاندیداهای شورا حداقل به خمس مدعیان فعلی تقلیل یافته و همچنین بزرگورانی که به شورا به عنوان شغلی درخور چشم دوخته اند دندان طمع خود را کشیده و دار و ندارشان را فدای تبلیغات نکنند/ همچنین صرف هزینه های نجومی برای انتخابات  شورا با چنین مختصاتی مقرون به صرفه نبوده و عملا تاثیر پول های کثیف در انتخابات به صفر میل خواهد کرد

منتشرشده در یادداشت

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

عالی - 6.3%
خوب - 6.5%
تاثیر چندانی نداشته است - 29%
رتبه بندی فقط به ایجاد نارضایتی بیشتر معلمان و تبعیض درون سازمانی انجامیده است - 58.2%

مجموع آرا: 414

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور