تحول باید از پایه اول شکل می گرفت اما به یک باره از پایه ششم شروع شد و عوارض آن هنوز ادامه دارد/ هنوز پاسخی نگرفتهام کتب پایه ششم با چه هدفی تالیف شدند/ خاطرمان هست با چماق هایی که در زیرزمین وزارتخانه بود در دولت قبل معلمان تجمع کننده را زدند و به چماق به دست ها در همان روز نهار دادند/ وزارت آموزش و پرورش دستورپذیر نیست و باید با دیدگاه های کارشناسی اداره شود/ سهم اعتبارات غیر پرسنلی از 1.6 در سال 92 به 1 درصد در سال 94 کاهش یافته است و با این اعتبارات نمیتوان کاری کرد. بسیار هزینه می کنیم اما برای جایی که لازم است اعتبار نداریم/ یا سایر مزایای کارکنان را حذف کنید یا به حقوق معلمان اضافه کنید/ باید فضای مجازی را یک فرصت دانست و نه تهدید
با سلام ؛ آقای پورسلیمان دست مریزاد و خدا قوت جنابعالی و همکاران تان در گروه تحریریه بسیار در تحقق جامعه مدنی و جامعه اسلامی و ایرانی تلاش نموده و می نمایید و به خوبی در تبیین مشکلات و معضلات دامن گیر شده فرهنگیان و راه کارهای پیشنهادی برای مرتفع ساختن و عبور از این مشکلات قلم فرسایی می فرمایید .
الحق و انصاف پایگاه و سایت خبری شما بدون اغراض سیاسی افراطی در راستای نهادینه کردن رکن چهارم دموکراسی گام بر می دارد و تا کنون توانسته است پل ارتباطی مناسبی برای واگویی مشکلات از صف و متن آموزش و پرورش یعنی دبیران و معلمین و کارمندان مدارس و ادارات با ستاد و مدیران کل و معاونین وزیر و مدیران میانی برقرار کند .
متاسفانه این ارتباط بیشتر از طرف صف ایجاد شده و مدیران در سطوح مختلف نتوانستند از این بستر و فضای خوب ایجاد شده بهره بگیرند و مواضع و عملکرد و برنامه های خود را در رفع مشکلات و معضلات به سمع همکاران برسانند .
وجود سایت ها و رسانه هایی مانند « صدای معلم » که مورد استقبال فرهنگیان می باشد و روزانه چندین هزار نفر از آن بازدید می کنند می تواند پل ارتباطی خوبی بین صف و ستاد ایحاد کنند و تضارب افکار و معاضدت لازمه بین صف و ستاد را تسهیل نماید .
ای کاش فرهنگیان نیز در ارائه دیدگاه ها و راهکارها و ایده های قابل اجرایی خود به این سایت تعامل و همکاری بیشتری می کردند .
لازم به ذکر است برای رفع تبعیض و کاهش فاصله حقوق و مزایای دریافتی فرهنگیان با سایر حقوق بگیران نیاز مبرم می باشد تا این معضل مهم به مساله اول و حیاتی کشور تبدیل شود و نظر مسئولین و عموم جامعه به مشکلات معیشتی فرهنگیان معطوف شود زیرا که عواقب بی توجهی به آن در جامعه باعث ضرر و زیان مالی و جانی و خسارات متعدد به دلیل عدم تربیت درست و ترویج اخلاق مداری و راست گویی وپاک دستی در جامعه کنونی شده و خواهد شد و به قول قدما جلوی ضرر را از هر جا بگبرید منفعت است .
اگر معلمین و دبیران از لحاظ مالی تامین باشند غیر از تدریس دروس تخصصی می توانند با هماهنگی وزارت خانه و ادارات کل و اداره مناطق ساعاتی اضافی برای نهادینه کردن اخلاق شایسته و بایسته ایرانی و اسلامی اختصاص داده شود و معلمان و دبیران در تعمیق و تلقین این نکته که پیشرفت و توسعه فردی در گرو پیشرفت وتوسعه یافتی کشور و جامعه بوده اهتمام بورزند و به دانش آموزان گوش زد کنند که همگان باید بکوشیم تا منافع و توسعه کشور را فدای زیاده خواهی و منویات فردی خود نکنیم .
مطمئنا در بلند مدت و مقداری کمی در میان مدت نیز از نتایج و فوائد آن بهر ه مند خواهیم شد .
در این میان نهادهای نظارتی و اطلاع رسانی می توانند از اطلاعات عوام دلسوز جامعه و پرسنل سازمان و نهادها به صورت برنامه ریزی شده استفاده کنند تا امر جمع آوری اطلاعات و مستندات تسهیل و روان گردد و بستر برخورد با مفاسد مالی و اداری مهیا شود و حتی این روند می تواند به عنوان یک عامل باز دارنده و پیش گیرانه قلم داد شود.
البته باید صحت وسقم گزارشات و اطلاعات بر اساس مستدات و فکت باشد و بازرسان ویژه بدون هیچ ممانعت و عامل باز دارنده سببی و نسبی بتوانند راجع موضوع غامض و بحران آفرین ورود پیدا کنند و اطلاعاتی را در اختیار مراجع و افراد ذی صلاح قرار دهند و آنها نیز پس از جمع بندی و نهایی شدن تحلیل ها نتایج حاصله و گزارشات را به اطلاع عموم برسانند ، به این ترتیب از تعداد و میزان اختلاس ها و پول شویی ها و جرایم دیگر کاسته خواهد شد .
وضعیت کنونی به دلیل تضعیف و عدم استفاده از نیروهای محکم و جدی و متقی در بازرسی ها و گاها سفارشات جناحی و سببی و نسبی از طرف افراد ذی نفوذ برای اغماض در تخلفات و مفاسد بعضی از افراد و گروه های متخلف می باشد.
امیدوارم جامعه به این بلوغ فکری برسد که هر فرد در قبال تخلف و فساد و ناراستی که در اطراف خود می بیند ساکت ننشیند و لااقل اطلاع رسانی کند و در مقابل ظلمی که به خود و یا دوستان و اطرافیان خود از طرف کسی یا سازمانی روا داشته شده است به طور انفعالی عمل نکند .
باید دقت کنیم ما ایرانیان و علی الخصوص شیعیان همواره در طول تاریخ با فساد و ظلم از طرق قانونی و مبادی لازمه مبارزه نموده ایم زیرا الگو ما ایرانیان امیر مومنان حضرت علی (ع) و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) می باشند که حان و مال خود را در را ه مبارزه با فساد و ظلم و برای احقاق حق فدا و ایثار نمودند .
ما نیز با تاسی از این بزرگواران حتی المقدور باید گام های کوچکی برداریم.
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
نکته مهم این نشست تخصصی که برای اولین بار در اراک به این صورت برگزار شد، حضور کم رنگ متولیان آموزش و پرورش در این نشست تخصصی بود/ 73 سال است این قانون در کشور ما انتظار اجرا شدن را میکشد و تحصیل رایگان برای کودکان وجود ندارد/ زمانی که حقوق معلمان کفایت نیازهای زندگی روزمره را نکند معلم انگیزه خود را برای تدریس با کیفیت از دست میدهد و مجبور به اضافهکاری میشود که این موضوع عملکرد معلمان را تحت تاثیر قرار میدهد/ در این طرح معلمان تنها دستمزد ساعت ارائه خدمت را دریافت میکنند در کنار این موضوع باید هزینه کلاس های آموزشی که برای معلمان برگزار میشود را بپردازند/ وقتی که با تعدد جوانان تحصیل کرده بیکار مواجه هستیم، خانوادهها با این تصور که تحصیل کودکانشان تاثیری در اشتغال آنها ندارد، از ادامه تحصیل کودکان ممانعت میکنند/ آموزش و پرورش در روستاها مدرسه ایجاد کرده است، اما نیروی انسانی و امکانات برای تامین این مدارس وجود ندارد و در تعداد قابل توجهی از روستاها شاهد بازماندن از تحصیل کودکان هستیم/ پرورش کودک امروز در حقیقت ساختن آیندهای توسعه یافته است و باید توجه داشت که کشور توسعه یافته با انسانهای توسعه یافته ساخته میشود ....
گروه اخبار/
بر اساس این بخشنامه که پیرو مصوبه شهریورماه مجلس شورای اسلامی درباره کاهش ساعت کار بانوان دارای شرایط خاص ابلاغ شده است، «ساعت کار بانوان شاغل اعم از رسمی، پیمانی و قراردادی که موظف به 44 ساعت کار در هفته هستند؛ اما دارای معلولیت شدید یا فرزند زیر شش سال تمام یا همسر و فرزند معلول شدید یا دارای بیماری صعب العلاج هستند و یا زنان سرپرست خانوار شاغل در دستگاههای اجرایی» با درخواست کتبی متقاضیان 36 ساعت در هفته با دریافت حقوق و مزایای 44 ساعت تعیین میشود.
براساس بند2 این دستورالعمل؛ تایید میزان شدت معلولیت توسط سازمان بهزیستی، بیماران صعب العلاج توسط وزارت بهداشت و فرزندان زیر شش سال با ارائه شناسنامه معتبر و زنان سرپرست خانوار با ارائه اسناد یا گواهی دادگاه معتبر خواهد بود.
بر اساس این بخشنامه؛ زمان شروع و خاتمه کار با توافق مشمولان و مسئولان مربوط است. بانوانی که بر اساس سایر مقررات از امتیاز کاهش ساعت کاری بهره مند هستند تا زمانی که از مقررات مزبور استفاده میکنند از شمول این قانون مستثنی هستند.
دربند5 این دستورالعمل آمده است: مشمولان این قانون در صورتی که همزمان شرایط استفاده از امتیاز آن و مرخصی ساعتی شیردهی را داشته باشند و یا همزمان دارای شرایط مختلف ذکر شده در این قانون باشند حق انتخاب یکی از امتیازات پیش بینی شده را دارند.
ایلنا
شاخص منزلت اجتماعى شامل ارزيابى عوامل عينى چون: محل سکونت، درآمد، شغل، تحصيلات، عضويت در مجامع و مانند آن مىباشد/ سنجش منزلت معلمی کار چندان دشواری نیست چرا که شاخص ها کاملا متعین و قابلیت ارزیابی دارند/ تشخیص ذهنیت یک جامعه در مورد یک شغل را می توان در رفتارها و برخوردهای اجتماعی آنان مشاهده نمود و یا میزان استقبال افراد یک جامعه از یک شغل، برای اشتغال خود یا فرزندانشان و اولویت انتخاب شغلی شان مورد بررسی قرار داد و به میزانی از منزلت اجتماعی آن شغل پی برد/ آنچه را که بر ذمه ء دولت است را می توان این گونه بیان داشت/ مشارکت همه جانبه در آموزش و پرورش و ایجاد تشکل های صنفی برای دفاع از حقوق همه جانبه شان / سخت کوشی و افزایش تخصص و انگیزه و تعهد و نظم کاری و عدم مظلوم نمایی / عدم دخالت دادن معلمان در حوزه های تصمیم گیری ،خود نشان از ذهنیت ناخوشایند نیروی اداری و ستادی نسبت به معلمین است/ دغدغهء امروز همان نگرانی های دیروز است...
انتشار 30 عنوان مجله رشد را با تيراژي برابر با 35 ميليون نسخه توسط وزارت آموزش و پرورش، ميتوان يك ركورد بينظير در حوزه مطبوعات دانست/ این مجلات به شکل دولتی اداره می شوند و مانند همه محصولات سیستم دولتی کم کیفیت و پر هزینه هستند و سر دبیران وروزنامه نگاران و نویسندگان اغلب از رانت رابطه منتفع می شوند/ علاوه بر مجموعه جدي رشد، آموزش و پرورش بولتنی تمام رنگي در 12 صفحه به نام «نگاه» و در تيراژ 160 تا 200 هزار نسخه منتشر ميكند كه محلي براي درج عكسها، مصاحبههاي وزير و معاونان و ديگر مسوولان و اخبار رسمي وزارتخانه است و بيشتر جنبه تبليغاتي دارد/ سال 90 نشريه نگاه در چاپخانهاي در استان همدان چاپ و به تهران منتقل ميشد/ مجله «پيوند» با محتوايي كليشهاي توسط سازمان مركزي انجمن اوليا و مربيان وزارت آموزش و پرورش با تيراژ 360 هزار نسخه منتشر ميشود/ در اين مطلب ميخوانيم: «خدا خيرت دهد فرزند كه به پدر عشق ميورزي / يك صحنه ديدني (امروزيها ياد بگيرند)...
مسوولان وزارت آموزش و پرورش در ابتدای ارایه الگوی تعیین شهریه اعلام کردند چیزی به اسم رتبه بندی مدارس غیردولتی وجود ندارد و از نظر ما هیچ مدرسه ای درجه یک یا دو نیست و باید مدیران این مدارس تا مشخص شدن تعیین شاخص ها منتظر بمانند/ نظارت و ارزیابی در جامعه و آموزش و پرورش نیاز به بازخوانی دارد/ مدعای این موضوع، دخالت و یا ورود سازمان های نظارتی خارج از آموزش و پرورش در موضوعات و مسایل درونی آموزش و پرورش است/ ملاک های ارزیابی و رتبه بندی اعلام شده برای مدارس غیردولتی مشخص و قابل عملیاتی شدن نیست/ ممکن است مدارسی با استفاده از رانت و یا اینکه از قبل عنوان 'برند' گرفته اند و از مزایای آن بهره مند هستند مورد ارزیابی های دقیق قرار نگیرند و ناظران و بازرسان دچار 'خطای هاله ای' شوند/ در برخی مدارس نیز هیچ گونه نظارتی بر شهریه آنها وجود ندارد و البته کسی هم نمی تواند فعالیت آنها را مورد پرسش قرار دهد/ موسسان و مدیران مدارس غیردولتی دائما عنوان می کنند که وقتی دولت و وزارت آموزش و پرورش به بسیاری از تعهدات قانونی خود مانند مواد 11 و 12 و 13 قانون تاسیس مدارس غیردولتی عمل نمی کند چرا باید وارد بحث رتبه بندی مدارس جهت تعیین شهریه شود/ این اولیا دانش آموزان و ذی نفعان آموزشی هستند که باید کیفیت آموزشی یک مدرسه را تعیین کنند و سپردن این کار به دست افراد نابلد و غیرمتخصص جز ناکارآمدی ، خروجی دیگری نخواهد داشت
سامان دهی غلط و غیر تخصصی و سلیقه ای معلمان که هر سال تکرار می شود برای چیست / چرا مدیران مدارس چک سفید امضاء دارند/ برکنار کردن وزیر چه بسا سهل تر از برکنار کردن یک مدیر است/ سبب این همه بی انضباطی و بی مبالاتی در برخورد با مدیران نالایق مدارس چیست/ برخورد سخیف اداره مناطق و شهرستان ها با معلمان دیگر رنجش فرهنگیان است/ ضعیف ترین و بی پناه ترین حلقه زنجیر ضخیم آموزش و پرورش، معلم است/ وزیر محترم اگر افراد پیر و فرتوت و بی حال وزارتخانه را بازنشسته بفرمایند قسمت زیادی از راه را رفته اند ، نفرمایید تجربه و ..... چه می شود/ ، اینها نیز سد راه تغییرند و اگر در ظاهر از شما استقبال کنند برای بقای خودشان است و در عمل جلوی شما را خواهند بست