گروه اخبار/
منصور مجاوری در گفتوگو با خبرنگار ایلنا در این باره گفت: براساس مصوبه هیات محترم دولت، مقرر شد 4 هزار میلیارد تومان به صورت اوراق منتشر و به واسطه مجوزهای صادره از سوی سازمان برنامه و بودجه و همچنین وزارت اقتصاد و دارایی، از طریق بانک عامل (بانک ملی ایران) تبدیل به پول شده و سپس در اختیار آموزش و پرورش قرار بگیرد.
وی اظهار داشت: از این 4 هزار میلیارد تومان، 2 هزار میلیارد تومان بابت پاداش بازنشستگان سال 1394، یک هزار میلیارد تومان بابت بدهی به بانک های عامل بابت بازپرداخت وام دریافتی جهت پرداخت پاداش بازنشستگان سال 93 و حدود یک هزار میلیارد تومان هم بابت سایر مطالبات پرسنلی که از سال های گذشته باقی مانده است، تخصیص داده خواهد شد.
مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش افزود: به گفته کارشناسان امر، معمولاً فرآیند انتشار اوراق تا تبدیل شدن به پول، حدود یک ماه به طول می انجامد، لذا امیدواریم تا 15 آذرماه بتوانیم پاداش بازنشستگان سال 1394 را به صورت کامل و یک جا پرداخت کنیم. ضمن اینکه بخشی از این اعتبار نیز به پرداخت مطالبات بانک عامل بابت دریافت وام برای پرداخت پاداش بازنشستگان سال 93 و بخشی هم به منظور پرداخت هزینه های پرسنلی که مطالبات و معوقه های باقی مانده از ماه ها یا سال های گذشته را شامل می شود، اختصاص خواهد یافت.
مجاوری با اعلام این خبر که پرداخت پاداش بازنشستگی حدود 30 هزار بازنشسته سال 1393 مهرماه امسال به پایان رسید،تعداد بازنشستگان سال 1394 را حدود 30 هزار تا 32 هزار نفر برشمرد.
مجمع فرهنگیان ایران اسلامی، انجمن اسلامی معلمان ، کانون صنفی مدرسین دانشگاه فرهنگیان، شاخه فرهنگیان حزب ندای ایرانیان ، شاخه فرهنگیان کارگزاران ، شاخه فرهنگیان حزب اعتدال و توسعه و سازمان معلمان،دانش آشتیانی را محاصره کرده اند / رییس جمهور گفت که دانش آشتیانی فعالیت سیاسی را مدتها پیش کنار گذاشته است/ دانش آشتیانی باید در یک اقدام شجاعانه از نمایندگان گروه ها و احزاب سیاسی فاصله بگیرد/ فرهنگیان از نظر سیاسی گرایش های متنوعی دارند و نمایش چهره ای سیاسی و جناحی از وزیر به زیان دولت و به ضرر اقتدار وزیر است/ وزیر آموزش و پرورش لیست مشاوران خود را اعلام کند/ دانش آشتیانی اگر کمیته عزل و نصب مدیران تشکیل داده اسامی اعضای کمیته و ضوابط عزل و نصب مدیران را اعلام کند/ اقتدار دانش آشتیانی زیر سایه سنگین کاریزمای محمد علی نجفی آسیب می بیند/ امیدوارم در سال 1400 به آقای نجفی به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری رای بدهیم/ دانش آشتیانی باید در قامت یک وزیر "تمام" و مستقل ظاهر شود
مهمترين چالش بازنشستگان ، بحران صندوق بازنشستگي مي باشد/ تا پايان آذر 1394 در مجموع يک ميليون 268 هزار نفر ( 30% زنان و 70% مردان ) حقوق بگير " صندوق بازنشستگي کشوري " هستند/ در 5 سال آینده تعداد شاغلان و بازنشستگان آموزش و پرورش با يكديگر مساوي مي شوند/ نبود تناسب ميان حق بيمه پرداختي و حقوق مستمري ، در حال حاضر ورودي هاي بيشتر صندوق هاي بازنشستگي کمتر از خروجي آن است ، کاهش تعداد شاغلان در بخش هاي دولتي و خصوصي ، سن بازنشستگي براي غالب صندوق ها در ايران کمتر از ميانگين جهاني است ، عامل مهم ديگر در بحران زدگي صندوق ها بدهي دولت به صندوق هاي بازنشستگي است/ صرف نظر از هشت سال دفاع مقدس و دوران سازندگي ، دولت اصلاحات با 212.5 درصد رشد بيشترين رفاه اجتماعي را به ارمغان آورده ، سپس دولت تدبير و اميد که با بحران صعب العلاج رکود تورمي مواجه بوده با 200% رشد مقام دوم را در تأمين رفاه اجتماعي داشته است/ دولت مهروز و عدالت گستر با درآمد هاي افسانه اي ارزي حدود 800 ميليارد دلار ، درمقام سوم با 33% رشد قرار دارد/ فقط و فقط در سال 1393 دولت تدبير و اميد شاهد پيشي گرفتن نرخ افزايش حقوق بازنشستگان نسبت به نرخ تورم مي باشيم/ در سال 1395 ، ميزان افزايش حقوق بازنشستگان به صورت پلکاني تلاشي براي کاهش شکاف بين حقوق بازنشسگان را نمايان مي سازد
گروه اخبار/
به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش وپرورش، عصر امروز فخرالدين احمدي دانش آشتياني در اولين جلسه شوراي معاونان وزارتخانه كه در ساختمان شهيد رجايي برگزار شد، با اشاره به گرامي داشت روز دانش آموز و روز استكبارستيزي اظهاركرد: بايد با حضور در راهپيمايي 13 آبان ماه و دعوت از دانش آموزان و فرهنگيان كشور بتوانيم مسئوليت اجتماعي خود را به خوبي انجام دهيم.
وي با بيان اينكه نبايد در برابر مسائل اجتماعي بي تفاوت باشيم، تصريح كرد: همان طور كه در برنامه هاي ارائه شده به مجلس شوراي اسلامي آوردم، معتقدم كه بايد به امور پرورشي و فرهنگي دانش آموزان بيش از آنچه كه در حال حاضر وجود دارد، پرداخت و اين مهم بايد در سطح مدارس و براي دانش آموزان دوره ابتدايي عينيت پيدا كند.
دانش آشتياني ادامه داد: اين سخن به اين معنا نيست كه مسائل آموزشي بايد كنار گذاشته شود بلكه بايد در امور پرورشي به دانش آموزان موضوعاتي مانند مهارت هاي زندگي كه در سند تحول بنيادين هم آمده، آموزش داده شود،كه نهادينه كردن اين امور در سنين كودكي و در مقطع ابتدايي شكل مي گيرد.
وزيرآموزش وپرورش با اشاره به برنامه هاي كوتاه مدت خود، خاطرنشان كرد: بخش هاي مختلف آموزش وپرورش بايد در جهت اجرايي كردن اين برنامه ها تلاش كرده و لازم است دراين خصوص برنامه هاي اجرايي خود را پيشنهاد كنند.
وي با بيان اين كه اعتلاي منزلت و جايگاه فرهنگيان از مهم ترين برنامه هاي آموزش وپرورش است، گفت: معلم نبايد در محيط مدرسه دغدغه داشته باشد تا بتواند به ارتقاي فعاليت هاي آموزشي وپرورشي دانش آموزان بپردازد و همه بخش ها بايد به گونه اي برنامه ريزي كنند تا منزلت اجتماعي معلمان حداقل در داخل خود آموزش وپرورش رعايت شود.
عضو كابينه تدبير واميد با تأكيد بر اصل «برنامه محوري»، تصريح كرد: بايد تقسيم كار در بخش هاي آموزش وپرورش به گونه اي انجام شود تا اهم فعايت ها در ستاد به صورت «سياست گذاري و نظارت» باشد و امورات اجرايي به استان ها، مناطق و مدارس واگذار شود.
بر اساس میانگین آمارهای نشاط اجتماعی که از سوی سازمانهای معتبر بینالمللی ارائه شده، ایران جزو کشورهای شاد نیست/ ایران در میان 185 کشور در رتبه 105 قرار گرفته و در جدول غمگینها از پایین جدول، رتبه دوم را دارد/ برخی تحقیقات آماری از وجود 35 درصدی اختلالات روانی در تهران خبر میدهد/ ، در مورد بعضی مناطق تهران وضعیت بسیار تکاندهنده است زیرا این میزان به حدود 80 میرسدکه بسیار بحرانی توصیف میشود/ مسئولیت اجتماعی نیز در میان مردم کاهش یافته است/ در کشور 80 میلیونی ما، در حال حاضر 15 میلیون پرونده قضایی جاری در دست رسیدگی قرار دارد/ آمار زنان خودسرپرست در طول پنج سال گذشته 100 درصد رشد داشته/ با وجود این همه مشکلات در حوزهی زنان، به دلیل موانع فرهنگی، نمیتوانیم برنامههای کاهش آسیب فراگیر و مؤثر را برای آنان اجرا کنیم
سلام همکاران گرامی امروز وحدت تشکل های صنفی معلمان تنها راه چاره و دست کم تنها مسکن ما معلمان ایران است . با توجه به اینکه معلمان هیچ ملجا و پناهگاهی ندارند و در این زمینه حتا از کارگران محترم و عزیز نیز عقب تریم - برداشت بنده دست کم چنین است - باید فکر تازه ای داشت با وساطتت بزرگانِ تشکل های مختلف و جمع شدن دور یک میز و با توافق روی مشترکات آراء و نظرها و اصرار بر روی آنها و پیگیری آنها و پرهیز از مسایل متفرقه و غیر ضروری و غیر فوری توان بیشتری برای حل مشکلات فرهنگیان داشته باشند .
مشکلاتی کمر شکن مثل تبعیض در حقوق و دریافتی و نداشتن هیچ گونه مزایا در دریافتی معلمان مانند : کارانه ، بهره وری ، اضافه کاری ، بن ، خدمات رفاهی و مسافرتی و وام های مناسب با بهره های متعادل و معقول می توان یک هم صدایی و و هم افزایی در بین فرهنگیان ایجاد کرد و این فشار افکار عمومی ایجاد کرده و با هزینه کم تری برای فعالین صنفی ،مسئولین را وادار به تلاش و عمل و پاسخ گویی به کاستی ها می کند !
ما - تشکل ها و سایت های مربوط به معلمان - چقدر تلاش کرده ایم تا بی عدالتی و تبعیض و ظلم به دانش آموزان را در پی تجزیه و تفکیک مدارس به مردم بگوییم ؟
به آنها بگوییم که هرکس پول دارد باید درس بخواند ! و بقیه مردم و فرزندانشان سرکارند !!؟
به آنها بگوییم که با نداشتن و جذب نکردن نیروهای باسواد و متخصص در روان شناسی آموزشی و مشاوره تحصیلیِ حرفه ای، این فرزندان مملکت بدون آگاهی و بدون چشم اندازی از نیازهای امروز و آینده کشور و جهان و مهم تر از آن بدون انگیزه، به روزمرگی و بی رغبتی به درس دچار شده و سرنوشتی درخشان ،دست کم از بعد علمی و تحصیلی در انتظارشان نیست ؟!
به مردم بگوییم که دولت با تفکیک مدارس و تقویت و تشویق مدارس خصوصی در پی بازکردن مشکلات و مردم از سرخود است و مهم ترین وظیفه خود را و شاید تنها وظیفه خود را به گردن مردم انداخته و خود مشغول تجارت ، و کارهای پرسود شده و با رقیب شدن برای بخش خصوصی در صنعت و واردات و صادرات ! از آن سمت نیز به مردم فشار وارد کرده ! که این جنبه طنز نیز دارد !! مثل صنایع خودرو سازی ! بانک های دولتی و خصوصی و شرکت های پردرآمد دولتی که به هیچ وجه حاضر به ترک حضور خود در آن حیطه نیست - در حالی که باید چنین کند - هر گاه مردم از کیفیت پایین محصولات شرکت های دولتی مثل خودروهای داخلی می نالند ! می گویند این شرکت ها خصوصی شده اند ! پس چرا هیات مدیره و روسای آنها توسط دولت تعیین می شوند ؟ چرا اجازه واردات با تعرفه معقول مثل سایر کشورهای دنیا نمی دهید ؟ چرا اجازه می دهید خودروسازان از نیاز مردم سوءاستفاده کنند ؟
در این حیطه دولت علیرغم ناکارآمادی به شدت پای کار است و حاضر به عقب نشینی نیست ؛ ولی از طرفی در حالی که همه دولت ها ، به ویژه دولت های مدرن در کشورهای پیشرفته خود را موظف به تربیت جامعه ( آموزش و پرورش ) و تهیه امکانات سلامت و بهداشت مردم و حمل و نقل به عنوان سه پایه رشد و پیشرفت هر کشور دارند ، در اینجا از وظایف ذاتی خود طفره رفته ، با زبان صریح می گوید باید از بخش خصوصی در این زمینه ها حمایت کرد ! ولی حاضر به واگذاری امور در بنگاه های سود ده به نفع بخش خصوصی که باعث ایجاد رقابت و در نتیجه ایجاد کیفیت و مزیت در تولید شده و بیکاری را مهار می کند نیست ! و این طنز ماجراست که البته عواقب سویی برای مملکت داشته و دارد ! مسایل و مشکلات بسیار است و ما به آن نپرداخته ایم و این کوتاهی ماست !
چرا صنعت نفت ما که می گویند سابقه بیش از صد سال دارد ! نتوانسته نیازهای خود و کشور را در این همه مدت برطرف کند ؟ نیاز به تحقیق و پژوهش صنعتی در بحث استخراج و تصفیه و تولید بنزین و سایر محصولات ؟ تقریبا همه چیز را از خارج وارد می کنند ! حتا دانشکده نفت نیز سال هاست که ساخته شده و و نیروی به اصطلاح متخصص برایشان تولید کرده ! ولی واقعا چه گلی به سر مملکت ما زده اند ؟
صدسال تلاش و بعد وابستگی کامل به تکنولوژی اکتشاف و استخراج و تولید و ... ولی کارکنان همان بخش گل سریبد کارکنان دولتند و ما معلمان سربار و زیاد و زیادی ! امروز نگاه به مقوله آموزش و پرورش در یک مقال این است : ارزش تولید لاستیک ، از ارزش تولید انسان کارآمد و متفکر و کارآفرین بیشتر است! و این مایه تاسف است . همه ما دوستان و اقوام و آشنایانی داریم که در سایر موسسات و شرکت های دولتی و و سایر ارگان های دولتی کار می کنند و من دیده ام که کارگر دیپلمه شاغل در یک کارخانه لاستیک سازی که لاستیک های بی کیفیت تولید می کند و لاستیک های خود را با رانت به تولید کنندگان خودروی داخلی می فروشد ! بسیار بیشتر از من معلم که کارم ساختن انسان های شایسته برای پیشرفت و آینده مملکت است حقوق و مزایا دارد و این را به چشم خود می بینم و لمس می کنم !
به امید روزهای بهتر
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
گروه گزارش/
اخیرا پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان در قالب اوراق " صکوک " در هیات دولت به تصویب رسید .
در پی پرسش های همکاران در مورد وضعیت این اوراق ؛ « صدای معلم » با دکتر الهیار ترکمن رئیس آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه ای سازمان برنامه و بودجه به گفت و گو پرداخته است
گروه اخبار/
به گزارش ایرنا، این سازمان روز سه شنبه در اطلاعیه ای تاکید کرد: 26 مهر ماه امسال در دیدار جمع کثیری از بازنشستگان آموزش و پرورش با محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور مسایل و موضوعات مختلفی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
در این جلسه نوبخت بر پیگیری مطالبات قانونی بازنشستگان و تصریح بر سیاستهای دولت و به ویژه این سازمان در قالب لایحه بودجه سال 1396 و نیز برنامه ششم توسعه کشور برای «متناسبسازی پرداخت بازنشستگان با شاغلان بر اساس حد معیشت اقتصادی و نظام پرداخت» و «رفع نابرابری و تبعیض در حقوق بازنشستگان سنوات مختلف» تاکید داشت.
این اطلاعیه می افزاید: حال بر اساس اخبار واصله، در حرکتی مغایر با فضای آرام و صمیمی موجود برای پیگیری مطالبات قانونی بازنشستگان، عدهای در فضای مجازی، آنان را به تجمع مجدد در 17 آبان ماه در مقابل سازمان برنامه و بودجه دعوت کرده اند.
سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: تمامی مباحث و موضوعات مدنظر بازنشستگان در جلسه مشترک مهرماه از سوی این سازمان در حال پیگیری است.
در راستای حفظ حرمت و شأن والای پیشکسوتان و جلوگیری از سوءاستفاده احتمالی از احساسات پاک این قشر شریف و با عنایت به اینکه این اقدام جز ایجاد زحمت برای بازنشستگان دارای آثار مثبت دیگری نیست، اعلام می شود جلسه ای در این ارتباط در تاریخ 17 آبان در این سازمان برگزار نمی شود.
بدیهی است چنانچه موضوع مهمی برای رایزنی و بررسی مجدد باقی مانده باشد، این سازمان تکلیف و وظیفه خود میداند با هماهنگی قبلی در جلسهای با حضور تعداد معینی از نمایندگان بازنشستگان، اقدام لازم به عمل آورد.
انتهای پیام /*