حاكم شدن گفتمان غالب (هژموني) فوق نيازمند هم گرايي نيروهاي مختلف اجتماعي درون و برون آموزش و پرورش مي باشد/ بايد منتظر لحظه اقدام و عمل گرديد/ در ارتباط با نظام آموزشي 3-3-6 و سند تحول بنيادين و نيز برنامه درس ملي، عليرغم انتقادات وارده، وزير قبلي آموزش و پرورش سعي در اجراي كامل اين سند بدون در نظر گرفتن رويكرد انتقادي داشت/ مساله مديريت در آموزش و پرورش عمدتا به صورت مناسب شكل مطلوب به خود نگرفته است/ نكته جالب در مديريت هاي آموزش و پرورش، وجود افرادي عمدتاّ ثابت و دايم در اين پست ها با دخالت عوامل بيروني بوده كه شرايط نامناسبي را براي آموزش و پرورش به ارمغان آورده است و متاسفانه هيچ گونه حركت مثبتي در اين زمينه توسط دكتر فاني در طول وزارت ايشان انجام نپذيرفت/ حتي كرسي اقتصاد آموزش و پرورش در دانشكده هاي علوم تربيتي كشور تاكنون ايجاد نشده است
گروه گزارش- سعید شهسوارزاده /
« تعاونی فرهنگ و سرمایه دانش » به همت تنی چند از فعالان صنفی و مدنی معلمان و نیز برخی از فرهنگیان تهران در سال 1386 تاسیس گردید .
افراد شاخص موسس همان فعالان تشکل های صنفی معلمان و به ویژه کانون صنفی معلمان ایران بودند .
در دور اول انتخابات هیات مدیره ، افرادی چون محمود بهشتی لنگرودی و محسن کمالی به عنوان بازرس انتخاب شدند و در ادامه علی رضا هاشمی سنجانی به عنوان بازرس شرکت به مجموعه پیوست.
در انتخابات بعدی علی اکبر باغانی ؛ محمود بهشتی لنگرودی و نیز علی رضا هاشمی در کنار چند تن دیگر به عنوان اعضای اصلی هیات مدیره این تعاونی انتخاب شدند .
آن چه در زیر می آید گزارش مشروح مجمع عمومي عادي به طور فوق العاده ( نوبت دوم ) شرکت تعاوني سرمايه گذاري فرهنگ و سرمايه دانش روز 30 مهر ماه 1395 می باشد
گروه اخبار/
شیوهنامه رتبهبندی حرفهای معلمان برای اجرا در سال 95 با امضای سید محمد بطحایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش به ادارات کل آموزش و پرورش استانهای سراسر کشور ابلاغ شد.
در مقدمه این شیوه نامه آمده است: پیرو شیوه نامه شماره 123788 به تاریخ 25 شهریور ماه 94، نحوه ارتقای مشمولین طرح طبقهبندی مشاغل معلمان به رتبههای حرفهای، براساس مصوبه تاریخ نهم شهریور 94 شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، با هدف ارزیابی سنجش شایستگیهای معلمان برای انجام مسئولیتهای آنان در حوزه تخصصی و گروه درسی برای تمام کسانی که از تاریخ اول فروردین ماه 95 شرایط لازم را کسب کرده باشند، ابلاغ میشود.
براساس بند «4» این شیوه نامه، ساختار اجرایی طرح رتبه بندی حرفهای متشکل از شورای راهبری توسعه مدیریت وزارت آموزش و پرورش ، کارگروه اجرایی سرمایه انسانی در ستاد و استان و گروههای کارشناسی و ارزیابی منطقه و واحد آموزشی است و کار ارزیابی واحد آموزشی را انجام میدهند. ( فارس )
انتهای پیام/
به گفته نجفی نامزد اول و آخر وزارت آموزش و پرورش دانش آشتیانی بوده / برکناری فانی از یک ماه پیش قطعی شده بود/ نجفی گفت که برنامه دکتر دانش آشتیانی برای ارائه به مجلس را مشترکا نوشتیم/ نجفی : همه ما باید کمک کنیم دکتر دانش رأی اعتماد بگیرد/ عربستان سعودی با هزار میلیارد دلار ذخیره ارزی اخیرا حقوق کارمندانش را کاهش داد/ توسعه آموزش و پرورش در دل توسعه ملی، پایدار و همه جانبه اتفاق می افتد/ بیشترین حمله به دولت مربوط به صندوق ذخیره فرهنگیان است / این هشت هزار میلیارد پولی نیست که خدای ناکرده غندالی خورده باشد یا فساد رخ داده باشد/ آموزش و پرورش در دوره فانی موفق نبود مردم و ارکان مدیریت کشور را با خود همراه کند/ در تخصیص بودجه دولت در حد توان عمل کرده است/ سهم آموزش و پرورش از منابع ملی (منابع غیر دولتی ) باید اضافه شود/ نجفی پاسخ روشنی به چگونگی افزایش اعتبارات آموزش و پرورش نداد/ وعده های وزیر باید در چهارچوب اختیارات او و توان دولت باشد/ تغییر باورها و انگاره ها ، عزم ملی ، اولویت آموزش و پرورش ، اعتبارات ملی، تقسیم کار ملی و... ظرف چندماه و چند سال تبدیل به اعتبار قابل حصول نمی شود/ وارد کردن این مفاهیم مبهم در برنامه خلاف اصل برنامه نویسی است/ برنامه باید متکی به داده های واقعی و امکانات قابل حصول باشد/ بحث استفاده از منابع غیردولتی بحثی قدیمی است اما وزرا در اجرای آن موفقیت چندانی نداشته اند/ تقسیم کار ملی به نفع آموزش و پرورش صرفا یک ایده است و تبدیل آن به موضوعی اجرایی تقریبا غیر ممکن است/ دستگاه های دیگر به تکالیف قانونی خود در قبال آموزش و پرورش عمل نکرده اند و نمی کنند از دست وزیر هم کاری ساخته نیست/ دانش آشتیانی اگر وعده ای فراتر از مقدورات و توان نرمال دولت می دهد باید منبع اعتبار آن را نشان دهد/ بعد از برکناری فانی سقف انتظارات در حوزه معیشت بالا رفته است وزیر پیشنهادی باید در این خصوص شفاف و روشن سخن بگوید/ برخی از طرفداران تغییر وزیر، انتظار انقلابی در بودجه دولتی و افزایش حقوق معلمان را دارند/ دانش آشتیانی هر شعاری که بدهد ظرف دو ماه مثل بومرنگ به خودش برمی گردد
بنابر درخواست های مکرر معلمان عضو صندوق ذخیره فرهنگیان مبنی ارائه خودروهای خارجی در کنار خودروهای داخلی، توزیع خودروهای خارجی در دستور کار قرار گرفت/ بر خلاف ادعای آقای قطب الدینی، فقط یک نفر از مدیران عامل شرکت های تابعه خودرو خارجی دریافت کرده و هیچ کدام از مدیران ارشد صندوق ذخیره فرهنگیان خودرو خارجی تحویل نگرفته اند/ ادعای آقای قطب الدینی در مورد قیمت خودروهای مورد نظر به ارزش ١٩٦ میلیون تومان نیز کذب است/ اگر قصد افشاگری دارند آمار و ارقام را به صورت دقیق اعلام کرده و همچنین از نقش خودشان در این پروژه نیز سخن می گفتند/ میانگین مبلغ وام پرداختی به فرهنگیان از ٦٧ میلیون ریال به ١٥٠ میلیون ریال افزایش پیدا کرده و مدت زمان بازپرداخت وام نیز به ٤٢ ماه رسیده است/ برای سال مالی ٩٤ اعضای هیات مدیره موسسه هیچ پاداشی دریافت نکرده و هیئت مدیره شرکتهای زیر مجموعه صندوق هم در سال ٩٤ نسبت به سال ٩٣ حدود ٥٠ درصد کمتر پاداش دریافت کردند/ خرید ساختمان ١٢٠ میلیارد تومانی برای مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان با هدف تجمیع شرکت های موسسه در یک ساختمان و کاهش هزینه ها صورت گرفته/ میزان افزایش حقوق و مزایای کارکنان موسسه و شرکت های تابعه، مطابق افزایش اعلام شده از سوی دولت آغاز هر سال است که جناب آقای قطب الدینی نیز از همین افزایش حقوق و مزایا برخوردار بوده است
چه عاملی باعث شده وزیری تا این حد غیرمقبول در بین فرهنگیان و حتی خانواده چند ده میلیونی آموزش و پرورش کشور ، برای بیش از سه سال اصرار بر حفظ مسند داشته باشد/ آیا فاکتورهایی که باعث عدم مقبولیت آقای فانی شد ، در وزیر بعد از ایشان مرتفع خواهد شد/ چرا آقای فانی ناکام بود / چرا وزیری از خود مجموعه آموزش و پرورش و تقریبا آشنا با اوضاع این وزارتخانه ، به زعم خیلی از کارشناسان و فرهنگیان ، به ضعیف ترین وزیر آموزش و پرورش کشور بدل می شود/ آیا با وزیر جدید مسیر آینده این مجموعه دچار تغییر و تحول اساسی خواهد شد یا آیا این وزیر نیز قربانی دیگری در گرداب مشکلات عدیده این مجموعه خواهد بود
فانی نتوانست مجموعه دولت و حاکمیت و ارکان مدیریت کشوری را با آموزشوپرورش همراه کند و از نظرش اعتراض فرهنگیان به عملکرد او درست است / قدم نخست در اینباره این است که آمار و اطلاعات درستی از وضع آسیبهای اجتماعی در میان دانشآموزان داشته باشیم و با شفافیت کامل جامعه را به کمک بطلبیم/ هرچیزی را باید به اندازه میزان مشکل بررسی کرد/ من میگویم که در سال گذشته اگر خیلی دست بالا بگیریم، ١٠٠ مورد تنبیه بدنی در مدارس ایران اتفاق افتاده است و مطمئن باشید که بیشتر از این هم نیست؛ ١٠٠ مورد از ١٠٠هزار کلاس یعنی یکهزارم، یعنی یک دهم درصد/ حتما باید سیستمی وجود داشته باشد که رابطه معلم و دانشآموز بهتر باشد/ معلم هم مثل بقیه است/ رسالت رسانهها این است که واقعیت جامعه را مثل یک آیینه منعکس کنند و اینکه مسائلی را بزرگ یا کوچک کنیم، درست نیست و برای موارد خاصی مورد استفاده قرار میگیرد/ مدیریت آقای فانی بهعنوان یک مدیر بهطورکلی بررسی شود/ در بخش مدیریت آموزش و پرورش باید تغییر و تحولات جدی اتفاق بیفتد/ یکی از دلایل اصلی تصمیم رئیسجمهوری برای کنار گذاشتن آقای فانی این بود که احساس کردند مطالبه فرهنگیان، تغییر آقای فانی است
گروه اخبار/
معلم و سرايدار مدرسهاي در ياسوج مورد ضرب و شتم قرار گرفتند؛ بهطوري كه سرايدار به اورژانس منتقل شد. هادي زارعپور، مديركل آموزش و پرورش كهگيلويه و بويراحمد با تاييد خبر ضرب و شتم معلم و سرايدار مدرسه متوسطه اول شهيد قدوسي منطقه «بلهزار» از توابع ياسوج، گفت: اين اتفاق هنگامي رخ داد كه يكي از معلمان مدرسه، دانشآموزي را به دفتر مدرسه ارجاع ميدهد. اين دانشآموز نيز با مراجعه به خانه عدهاي از نزديكان خود را براي ضرب و شتم و كتك زدن معلم به مدرسه ميفرستد كه اين افراد هم علاوه بر ضرب و شتم شديد سرايدار مدرسه كه قصد جلوگيري از ورود آنها به مدرسه را داشت، آن معلم را كتك ميزنند. سرايدار مدرسه كه از جانبازان جنگ تحميلي است، به علت شدت ضرب و شتم با سلاح سرد به اورژانس منتقل شد.
مديركل آموزش و پرورش كهگيلويه و بويراحمد از پيگيري قاطع آموزش و پرورش در اين خصوص خبر داد و اضافه كرد: براي جلوگيري از چنين كارهايي و همچنين حفظ شأن فرهنگيان، به دستگاه قضايي شكايت كرده و به صورت جدي پيگير اين اقدام زشت و زننده هستيم.
پایان پیام/