صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش
دوشنبه, 19 آبان 1393 21:30

پاداش

سیستان و بلوچستان

منتشرشده در نامه های دریافتی

روحانی و آموزش و پرورش و دفاع از دانش آشتیانی  گروه اخبار/

به گزارش خبرآنلاین، حسن روحانی در نشست علنی امروز سه شنبه ۱۱ آبان مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی دفاع خود از وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان گفت: آموزش و پروررش مهمترین نهاد فرهنگی است، هیچ نهاد فرهنگی مهمتر از آموزش و پرورش نداریم، این رقم دانش آموز و معلم در آموزش و پرورش است.

وی افزود: دکتر فانی در دوران سه ساله تلاش کردند و از ایشان تشکر می کنم خیلی از مسائل جزیی و کلی بود که ایشان حل کردند ما امروز به نقطه ای رسیدیم که باید از نیروی جدید استفاده و بهره برداری کنیم.

رئیس جمهور اظهار کرد: ما امروز به نقطه ای که باید از نیروها با توانمندی خوب استفاده کنیم رسیدیم. ما در زمینه آموزش و پرورش کار زیادی کردیم حتی در مساله بحث مادی وضع مالی ما در سال گذشته و امسال با شرایط ایده ال فاصله داشته است شما نماینده ها می دانید که هزینه جاری ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است و امسال هزینه جاری ۳۰ هزار میلیارد تومان است یعنی دو برابر سال ۹۲  ؛همچنین ما تصمیم گرفتیم از طریق اوراق صکوک اجاره ۴ هزار میلیارد تومان در اختیار آموزش و پرورش بگذاریم تا در زمینه مطالبات بازنشستگان و سایر مطالبات از آموزش و پرورش هزینه شود.

وی افزود: یک مشکل امروز فاصله بین آموزش عالی و آموزش و پرورش است، در خیلی کشورها این دو یک وزارتخانه هستند. این دو وزارتخانه باید به هم نزدیک شوند. یک مسیر را باید انتخاب و طی کنند، فردی برای آموزش و پرورش معرفی شد که بتواند این کار را انجام دهد. او شخصیتی دارای مراتب عملی از بهترین دانشگاه های دنیا است و دارای سابقه در دفاع مقدس است. اولین آشنایی من با او در ستاد پشتیبانی جنگ بود. آن زمان آقای دانش آشتیانی رابط دانشگاه و جنگ بود و خدمات فراوانی به دفاع مقدس و رزمندگان کردند قبلا هم در سپاه فعال بود.

رئیس دولت تدبیر و امید اظهار کرد: دانش آشتیانی کسی است که از سال ها پیش از سال ۴۵ کارش در مقام آموزش و پرورش بود مشاور، معاون و مسئول بوده کاملا به زوایای آموزش و پرورش آشنا است، دفعه پیش و این دفعه که با او صحبت کردم گفت “در احزاب و جریان های سیاسی نیستم سال هاست اینها را ترک کردم. در آموزش و کارتخصصی خودم متمرکزم”. ما هم همین وزیر را می خواهیم، وزیری که از همه ظرفیت جناح ها استفاده کند تلاش او برای ارتقای آموزش و پورش و نسل جوان باشد.

وی افزود: دکتر دانش آشتیانی به شیوه آموزشی بسیاری کشورهای دنیا آشنا است. در بحث اقتصاد و نحوه اداره آموزش و پرورش تخصص دارد. امیدواریم آموزش و پرورش با مدیریت دکتر دانش آشتیانی شاهد تحول مثبت هم برای معلمان، بخش آموزش، بخش تربیت، نسل جوان و هم خانواده هایی که فرزندان شان در مدارس مشغول تحصیلند خواهد بود.

رئیس جمهور در پایان صحبت های خود یادآور شد: امیدوارم به زودی با رأی مجلس شاهد فعالیت جدید این سه وزارتخانه با وزرای جدید باشیم.

ان شاءالله.

سه شنبه, 11 آبان 1395 11:21

انتظار از مدارس و دانشگاه ها

باور داشتن خود مهم تر از دانش، آموزش یا مدرسه رفتن است/ خرد را آخرین بار در مدرسه ها نمی آزمایند، خرد را نمی توان از کسی که صاحب آن است به کسی که از آن محروم است، منتقل ساخت/ زندگی خود را تبدیل به مدرسه ای برای یادگرفتن کن/ از مسئولان و دست اندکاران علم و تربیت در مدارس و دانشگاه ها انتظار می رود علوم و اصول و معارفی را در دسترس جوانان قرار دهد که مفید و جنبه کاربردی داشته و علاوه بر آن که به جای تحمیل نظرها و دیکته اندیشه ها، طرز تفکر و اندیشیدن و چون چشمه جوشیدن و خلاقیت و ابتکار را بدانان بیاموزند، از تکرر مکررات اندوهبار و گریز از مرکز پرهیز کرده و بیشتر ناظر و مشاور و معین و مساعد باشند تا معلم صرف و ناقل/ بیاییم کاری کنیم که هر ساله قریب هفتاد هزار جوان که بخش مهمی از آنان فارغ التحصیل هستند و نیاز به کار مناسب و حق و حقوق و معیشت سالم و کرامت و عزت می باشند از مملکت خارج نشوند و بعد بر سر خود بزنیم و بگوییم فلان کشور اروپایی امتیازات و حقوقی معادل 110 برابر اینجا و برخی کشورها و جوامع جهان سومی به مغزها و مبتکران و نابغه ها می دهد/ افرادی که بزرگترین خدمت را به دانش و فرهنگ کرده اند، نویسندگان و پژوهشگرانی بوده اند که در انزوا می زیسته اند و هرگز در گفت و گو های دانشگاهی شرکت نکرده و حقایق صد در صد اثبات نشده در آکادمی ها را ابراز نداشته اند/ ما در مدرسه، چگونگی انجام هر چیزی، به جز درست زندگی کردن را می آموزیم/ کودکان، به صورت علامت سوال وارد مدرسه می شوند و همچون نقطه پایان از آن جا بیرون می آیند

منتشرشده در یادداشت
دوشنبه, 10 آبان 1395 20:26

وزراء ؛ انگاره ها - برنامه ها

وزیر آموزش و پرورش و برنامه ها و انگاره ها و نظارت افکار عمومی  دولت ها از پی هم می آیند و می روند، یادها و خاطره های شیرین و تلخ از خود بر جای می گذارند. خط و مشی هر دولت و کارگروه و وزیرانش،حول یک سری انگاره ها و برنامه ها ترسیم می گردد.تبلیغات و شعارهای داغ و سنگین،حرارت و جنب و جوشی در قاطبه ی مردم پدید می آورند،احسن گفتن ها، هورا کشیدن ها،بعضاً گوش فلک را هم کر می کند.

انگاره ها و برنامه ها بیان می شوند و باز هیاهوهای گروه ها و مردمان،آنها را تصدیق می نماید.

آخر سر،مسند ریاست، وزارت و مدیریت،مسند نشین خویش را پیدا می کند. دوره ای به اتمام می رسد و دوره ی بعد حرکت خویش را آغاز می نماید.

در این میان،مدت کوتاهی،رسانه ها و جناح ها و گروه ها، از تحقق یا عدم تحقق برنامه ها سخن می رانند و بعداً به فراموشی سپرده می شود.گویا مطالبه گری ها و نقدها هم،می میرند و آنها هم به تاریخ سپرده می شوند وامّا:

معمّا اینجاست که وقتی با نگاهی تیز بینانه و منصفانه به برنامه ها و انگاره ها در حوزه ی عمل می نگریم،چیزی جز تحقق چند مورد بعضاً و نابعضاً اساسی، از آن همه انگاره و برنامه های نوشته شدهء چند ده برگی، را شاهد نیستیم.
سوال این جاست ؛ چرا در حوزهء عمل ،همیشه کمترینهایش به وقوع پیوسته است؟ با عقل و منطق و درایت و نگاهی به تجارب گذشته و مصادیق عینی، یک موضوع کاملا رخ می نماید و آن اینکه همیشه از نظر مردم و رصد کنندگان، انگاره ها و برنامه های مکتوب و ملفوظ و آشکارا بیان شده، مد نظر و مورد التفات قرار گرفته شده است و به انگاره ها و برنامه های پنهان و سری مثلا یک دولت و یک وزیر، کمتر و شاید هیچ التفاتی نشده است.

عدم اجرای برنامه ها و انگاره های گفته شده و مصادیق تجربی گواه برعدم اجرای انها و ایضا خرد ورزی و منطق گرایی، ما را به این قضاوت می رساند که دولت ها و وزراء و کارگروه هایشان ،پیش از اعتفاد به انگاره ها و برنامه های علن و اشکارشان و به ثمر رساندن انها، بیشتر در صدد تحقق انگاره ها و برنامه های پنهان و سری و ناگفتهء خویشند.

حال باید دید که ابتناء برنامه های وزیر جدید آموزش و پرورش بر اساس کدام انگاره های سری و پنهان و ناگفتهء ایشان است؟

باید قضاوت را به آینده ای نه چندان دور، موکول نمود.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

گروه رسانه و تشکل/

حمایت خبرنگاران و روزنامه آموزش و پرورش از دانش آشتیانی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

جمعی از فعالین رسانه ای و خبرنگاران حوزه آموزش و پرورش طی اطلاعیه ای حمایت خود را از دکتر فخرالدین دانش آشتیانی گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش اعلام کردند .
در این اطلاعیه که برای فانوس ارسال شده است چنین آمده است :
تاکید گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش در برنامه خود مبنی بر جایگاه اصحاب رسانه در موفقیت این برنامه نشان از اندیشه ایشان در مورد رکن چهارم دموکراسی دارد .
بدون تردید تغییرنگاه و نگرش جامعه و مسئولان به مقوله آموزش و تربیت نیازمند همراهی و فرهنگ سازی با مشارکت همه رسانه ها است .
این بیانیه در پایان تاکید می کند :
” امید است که همه مسئولان و دست اندرکاران به ویژه برنامه ریزان حوزه فرهنگ ضمن درک جایگاه این عنصر مولد توسعه ، سعی و اهتمام خویش را برای ارتقای جایگاه آن و نیز منزلت معلمان به عمل آورند . »


اسامی :

محمد داوری ( روزنامه اعتماد)

شهین دخت میان دشتی ( روزنامه اعتماد )

محمدرضا باباجان ( روزنامه تفاهم )

علی رضا حاج میرزابابا ( روزنامه حمابت)

امیر ثمرین (قانون برای زندگی )

محمد بروعنی ( اقتصاد ملی )

مسعود باباجان ( روزنامه تفاهم)

سیده الهام جوادی (حمایت)

محمد روزبهانی (مدیر پایگاه خبری فانوس)

نجات بهرامی (سردبیر پایگاه خبری فانوس)

ابوالفضل تقی خانی ( آشیانه خوشبختی )

احسان اسفندیاری (قانون برای زندگی )

محمد طاهری (روزنامه نگار آزاد)

حسن جوادی ( روزنامه نگار آزاد)

آرزو زارع ( آفرینندگان )

حسین طالب زاده (مدیر مسوول نشریه زنگ توسعه )

روح الله چوبلی (مدیر مسوول نشریه سخن ملت)

مهدی خلیلی (مدیر مسوول مجله آشیانه خوشبختی )

پایان پیام/

گروه رسانه و تشکل /

« كانون فرهنگيان حزب اعتدال و توسعه آذربايجان شرقي » در بیانیه ای ضمن حمایت از برنامه های دانش آشتیانی ، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش خواهان رای قاطع نمایندگان مجلس به ایشان شد .

متن کامل این بیانیه که در اختیار « صدای معلم » قرار گرفته است به شرح زیر است

نظرسنجی

انتصابات علیرضا کاظمی تا چه میزان با تعهدات و قول های مسعود پزشکیان هم خوانی داشته و توانسته رضایت معلمان را جلب کند ؟

خیلی زیاد - 1.9%
زیاد - 0.9%
متوسط - 2.3%
کم - 2.5%
خیلی کم - 92.4%

مجموع آرا: 1986

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور