صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش
دوشنبه, 18 آبان 1393 21:30

پارتی بازی

اردبیل

منتشرشده در نامه های دریافتی

استفاده از فوق‌برنامه‌های مدارس هیات امنایی «اجباری» نیست/ در مدارس هیات امنایی چیزی به نام شهریه نداریم اما خدمات فوق برنامه داوطلبانه است که هزینه آن را شوراهای آموزش و پرورش تعیین می کنند و اگر هزینه‌ای به اجبار نیز دریافت شود، تخلف است/ همه فرمانداران و استانداران ریاست شوراها را در مناطق بر عهده دارند/ طبق قانون شوراها شهرداری ها باید تا 5 درصد از عوارض ساختمان سازی و صدور پروانه را به آموزش و پرورش اختصاص دهند/ از طریق مواد قانون شوراهای آموزش و پرورش حدود 1600 میلیارد تومان درآمد از محل‌های مختلف در سال 94 داشته‌ایم/ مدارس هیئت امنایی از آموزش و پرورش مجوزهای لازم را دریافت می کنند و اغلب آنها جزو مدارس موفق و مورد اقبال جامعه هستند ....

سعی می‌کنیم در بحث فرآیند بررسی و تصویب بودجه، افزایش حقوق و رفاه فرهنگیان را در نظر بگیریم/ یک روی نظام رتبه‌بندی معلمان امور معیشتی آنها و روی دیگرش مهندسی نیروی انسانی است که در برنامه ششم توسعه آورده‌ایم/ از ابتدای سال ۱۳۹۵، به منظور اجرای کامل قانون در طول سال، مبلغ ۳۵۰۰ میلیارد تومان به همین منظور تخصیص یافت و این قانون نیز در حال اجرا است/ مبنای افزایش بودجه امسال براساس احکام اصلاح شده است....

سه شنبه, 27 دی 1395 18:13

"ببین؛ من هم اینجا هستم"

این اصطلاح برای توصیف کسانی به کار برده شد که به تازگی به ثروتی دست یافته‌اند و در تلاش‌اند تا با مصرف کالاهای لوکس، ورود و تعلق خود را به طبقه اجتماعی جدید نشان دهند/ آنچه در مصرف تظاهرآمیز مهم است همانا « نمایش» و « به رخ کشیدن » است/ او بنا به اتفاقات خانوادگی(همچون ارث)، التهابات اقتصادی و یا فرصت طلبی شخصی و استفاده از روابط به جای ضوابط، به موقعیت جدید پرتاب می شود/ تا می تواند می خرد و به رخ می کشد. او از طبقه مبدا (طبقه ای که از آن آمده) تنفر دارد و با اینکه خود به تازگی از آنها جدا شده است به آنها به دیده حقارت می نگرد/ با گسترش رسانه های جدید دو اتفاق مهم به وقوع پیوسته است. نخست ظهور نوکیسه گان فرهنگی است/ اینان به اندازه چهل کلمه (دو سطر) درباره همه چیز می توانند حرف بزنند/ از همه چیز به شکل دائره المعارفی و چهل کلمه ای اطلاعاتی دارند. چون در شبکه های اجتماعی در همین حد برای آنها اطلاعات ارسال شده است/ اینان حوصله جست و جوی بیشتر اطلاعات را هم ندارند. اطلاعات باید خودش بیاید/ اتفاق دوم آسان شدن « به رخ کشیدن» است....

منتشرشده در یادداشت

اين آموزشگاه ها با استفاده از شرايط قابل تامل كنكور، وضعيت نامناسبي را براي جامعه به وجود آورده و تبليغات گسترده و شديدشان، فرصت اختيار و تصميم گيري را از خانواده ها و دانش آموزان گرفته است و نيز مسير برنامه هاي آموزشي و پرورشي كشور را منحرف ساخته و حتي تعداد قابل توجهي از مدارس نيز عملكرد خود را در جهت استفاده بيشتر از آثار اين موسسه ها و آموزشگاه ها تبيين مي كنند/ مساله زماني پررنگ تر مي گردد كه رسانه هاي دولتي مانند صدا و سيما، وسيله تبليغي اين موسسات مي شود و هيچ زماني هم مورد ارزيابي و نظارت جدي چه از لحاظ شهريه و چه از نظر برنامه هاي آموزشي و پرورشي به صورت منظم قرار نمي گيرند/ هيچ كاري به اندازه مدرسه داري، داراي پيچيدگي، ظرافت و مشكل نمي باشد/ هر فردي داراي مدرك ديپلم از هر صنفي مي تواند نسبت به تاسيس مدارس و آموزشگاه هاي غيردولتي اقدام كند/ آيا مناسب نيست شرايطي فراهم شود كه تاسيس مدارس و آموزشگاه هاي غيردولتي صرفا به معلمان آموزش و پرورش داده شود و نيز تمهيدات و تسهيلاتي تدارك گردد كه معلمان چه به صورت فردي و چه به صورت گروهي و تعاوني نسبت به راه اندازي چنين مدارسي اقدام كنند....

منتشرشده در یادداشت
دوشنبه, 18 آبان 1393 21:30

وضعیت کاری و حقوقی

کرمانشاه

منتشرشده در نامه های دریافتی

آذربایجان شرقی

منتشرشده در نامه های دریافتی

ممکن است در آغاز اجرای طرح، آثار کوتاه مدتی بر آن مترتب باشد اما در بلندمدت تاثیر محسوسی در راستای کاهش آلودگی هوای کلان شهری مانند تهران ندارد و همانند سایر طرح ها به بایگانی خواهد رفت/ اگر تغییر تقویم آموزشی با هدف سامان دهی تعطیلات و برنامه ریزی به منظور بهره روی هرچه بیشتر از منابع انجام شود، موضوع دیگری است که باید به صورت کارشناسی و با در نظر گرفتن همه جوانب امر و بدون شتاب زدگی صورت گیرد/ نخستین نکته در مورد تغییر تقویم آموزشی که باید مورد تاکید و توجه قرار گیرد همانا اولویت داشتن و جامه عمل پوشاندن موضوع 'تمرکززدایی' و 'تفویض اختیار' در نظام آموزشی کشور است/ اگر تغییر تقویم آموزشی کشور مقدمه ای برای ورود و احراز هویت مستقل برای استان های کشور باشد می تواند مورد تامل و بررسی جدی قرار گیرد/ بسیاری از امور، برنامه ریزی ها و تصمیمات مطابق 'قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش' قابل تفویض و واگذاری هستند و باید با جدیت دنبال شوند/ اراده جدی برای نظارت و کنترل از سوی 13 سازمانی که به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم مسئول امور آلودگی هوا هستند، دیده نمی شود/ برای حل مشکل آلودگی هوا و ترافیک میزان استفاده از خوروی شخصی باید به یک پنجم کاهش یابد و به نظر می رسد این تنها راه حل منطقی برای حل مساله آلودگی هوا است/ همانند سایر کشورهای توسعه یافته باید هزینه استفاده از خودروی شخصی را بالا برد به عنوان مثال می توان برای 'خودروهای تک سرنشین' عوارض تعیین کرد/ حل مشکل آلودگی هوا در کلان شهرها به ویژه تهران نیازمند یک عزم ملی در صفحه مشترک همکاری 'دولت – ملت' است و در این زمینه نهادهای نظارتی فارغ از سیاسی کاری و فرافکنی مسئولیت ها باید به وظایف قانونی خود عمل کنند...

منتشرشده در گفت و شنود

وضعیت رتبه بندی معلمان در سال 96  گروه اخبار/

مديركل اموراداري، تشكيلات و تحول اداري وزارت آموزش و پرورش از ادامه اجراي نظام رتبه بندي معلمان در سال 96 خبر داد

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش وپرورش، پيش از ظهر امروز سيدحسن حسيني با اشاره به اجرايي شدن نظام رتبه بندي معلمان از نيمه دوم سال 94، اظهار كرد: به منظور اجراي نظام رتبه بندي معلمان، 1350 ميليارد تومان در شش ماهه دوم سال 94 و 3 هزار و 500 ميليارد تومان در بودجه سال جاري تخصيص يافته است.

وي ميزان افزايش حقوق معلمان در سه سال اخير دولت تدبير واميد را كم سابقه دانست و افزود: در اجراي نظام رتبه بندي به طور ميانگين حدود 400 هزار تومان افزايش حقوق داشته ايم چرا كه بيشتر افراد در رتبه هاي خبره و عالي قرار دارند.

مديركل اموراداري و تشكيلات با اشاره به تأثير نظام رتبه بندي در سامان دهي نيروها خاطرنشان كرد: بازنشستگي پيش از موعد و اضافه شدن پايه ششم به دوره ابتدايي كه در راستاي اجراي نظام 3-3-6  انجام شد، موجب كمبود نيرو در دوره ابتدايي شد اما با اجراي نظام رتبه بندي، برخي كاركنان ترغيب شدند تا در دوره ابتدايي مشغول به كار شوند.

حسيني تصريح كرد: نظام رتبه بندي براي نيروهاي داراي سابقه بيشتر از 6 سال اجرا مي شود و در چهار گروه؛ پايه، ارشد، خبره و عالي به ترتيب 35،25،15 و50 درصد حق شغل، افزايش حقوق داشته ايم و افراد در هر زمان كه شرايط جديدي را كسب كنند از مزاياي رتبه بالاتر برخوردار مي شوند.

وي از ادامه اجراي طرح رتبه بندي در سال96 خبر داد و افزود: هر ساله قسمتي از بودجه ‌آموزش وپرورش به نظام رتبه بندي اختصاص مي يابد و افزايش آن نيز تابع افزايش سالانه بودجه ‌آموزش وپرورش است، پيش بيني مي شود در سال 96، حدود 4 هزار ميليارد تومان به نظام رتبه بندي تخصيص يابد.

مديركل اموراداري و تشكيلات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آنچه كه در برنامه ششم توسعه درخصوص رتبه بندي معلمان آمده است، گفت: در اجراي سند تحول آموزش وپرورش، «نظام سنجش صلاحيت» براي معلمان ايجاد خواهد شد و براساس شاخص هاي تعريف شده در اين  نظام، افراد موردارزيابي قرار مي گيرند و پس از احراز شايستگي هاي لازم، ارزيابي مستمرآن ها ادامه مي يابد تا در نهايت رتبه بندي كه در سند تحول آورده شده، محقق شود.

حسيني تصريح كرد: اجراي نظام سنجش صلاحيت، نيازمند طي شدن فرآيندي است كه پس از آماده شدن طرح مذكور در آموزش وپرورش به هيئت دولت ارسال و پس از تصويب دركميسيون مربوطه، براي قانوني شدن در قالب لايحه به مجلس فرستاده مي شود و در صورت تصويب، اجرايي خواهد شد كه البته گذر از اين مراحل، زمان بر خواهد بود.

پایان پیام/

نظرسنجی

آیا هوش مصنوعی موجب تحول مثبت در آموزش و پرورش ایران می شود ؟

دیدگــاه

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور