صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش
دوشنبه, 19 آبان 1393 21:30

صندوق ذخيره فرهنگیان

تهران

منتشرشده در نامه های دریافتی

باید اذعان کرد سازوکار و شاخص‌های رتبه‌بندی معلمان هنوز به طور دقیقی مشخص نیست/ اگرچه برخی عنوان می‌کنند افزایش حقوق اعمال شده برای فرهنگیان در راستای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان است ولی باید اذعان کرد این افزایش حقوق بر اساس طرح رتبه‌بندی نبوده است/ مرحله نخست رتبه بندی معلمان در سال 1394 با اعتباری بالغ بر یک هزار و  سیصد و پنجاه میلیارد تومان برای فرهنگیان و معلمان اجرا گردید/ به‌تازگی گفته می‌شود رتبه‌بندی در سال آینده اجرا نخواهد شد، من این را عرض کنم کسانی که با ساختار بودجه‌ریزی در کشور ما آشنا هستند می‌دانند وقتی اعتباری در بودجه سال ٩٤ در حقوق و مزایا پیش‌بینی شد، این اعتبار به‌صورت خودکار و اتوماتیک، در حقوق و مزایای سال ٩٥ هم موردعمل قرار می‌گیرد/ کل کارکنانی که در سال جاری از مزایای رتبه‌بندی بهره‌مند شدند، در سال ٩٥ هم مشمول این افزایش خواهند شد و این مزایا برقرار خواهد بود/ اعتبار رتبه‌بندی به صورت مستقل بودجه دارد و در دل اعتبارات حقوق و مزایای مستمر در لایحه بودجه دیده شده و مورد عمل و پرداخت قرار خواهد گرفت/ ما در سال جاری هزارو ٣٠٠ میلیارد تومان در شش‌ماهه دوم برای رتبه‌بندی معلمان اعتبار اختصاص دادیم. این هزارو ٣٠٠ میلیارد را اگر ضربدر دو کنیم، یعنی برای ١٢ ماه سال حساب کنیم و ضربدر ١٢ درصد افزایش کنیم، بنابراین اعتباری حدود سه هزار میلیارد تومان برای اجرای رتبه‌بندی برای سال آینده اختصاص پیدا خواهد کرد/ علی رغم اعلام مسئولان مبنی بر اختصاص سه هزار و پانصد میلیارد تومان برای اجرای مرحله دوم رتبه بندی معلمان ، قاسم احمدی لاشکی ، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت و گو با صدای معلم به صراحت اعلام کرد که چنین اعتباری تخصیص نیافته است/ دلیل این توقف چه بوده است/ « صدای معلم » از مسئولان وزارت آموزش و پرورش انتظار دارد تا با معلمان صادق باشد...

منتشرشده در گفت و شنود

گروه استان ها و شهرستان ها/

جمعی از فرهنگیان بروجرد در نامه ای که برای مسئولان نوشته و برای صدای معلم ارسال کرده اند خواهان توجه " بازرسان اعزامی وزارت آموزش و پرورش » نسبت به مطالبات و خواسته های خود گردیدند .

متن کامل این نامه به شرح زیر است

 محمدعلی نجفی این روزها بر خلاف انتظار، درباره مسایل آموزش و پرورش و سهم این وزارتخانه از بودجه عمومی دولت حرفی نمی‌زند/ نقش نجفی در عزل علی‌اصغر فانی وزیر سابق آموزش و پرورش و انتخاب دانش آشتیانی وزیر کنونی آموزش و پرورش تعیین‌کننده بود/ در بودجه‌ای با چنین ساختاری، ضعف و قوت مدیریت منابع مالی تاثیری در جلب نظر و رضایت معلمان ندارد و حضور یک برنده اقتصاد نوبل و یا یک حسابدار ساده در معاونت پشتیبانی وزارتخانه فرق زیادی نمی‌کند/ ارجاع نارضایتی معلمان به ضعف مدیریت منابع مالی، از نجفی به عنوان اقتصاددان و یک مدیر استراتژیک بعید بود/ آقای نجفی بعد از عزل فانی، دانش آشتیانی را «بهترین گزینه» معرفی کرد و مخصوصا روی نکته‌ای دست گذاشت که مورد توجه معلمان بود/ این حرف‌ها در بین معلمان انتظارات و توقعاتی ایجاد کرد. حالا در لایحه بودجه سهم آموزش و پرورش با احتساب بودجه عمرانی و سایر ردیف‌ها حدود 33 هزار میلیارد پیش بینی شده است/ هر وزیری چه ضعیف و چه قَدَر در آموزش و پرورش بعد از مدتی به دلیل محدودیت‌ها و تنگناها تبدیل به فانی می‌شود. عزل فانی یک پروژه سیاسی – صنفی بود/ نمایندگان 7تشکل صنفی‌– سیاسی به شمول شاخه فرهنگیان برخی احزاب اصلاح‌طلب، با معاون اول رئیس جمهور و رئیس فراکسیون امید مجلس گفت‌وگو و آنها را متقاعد کردند که برکناری فانی، به معنای برداشتن «یک کانون نارضایتی از دولت روحانی در میان معلمان» است/ این قسمت تاحدودی درست بود اما این مسئله نادیده ماند که جانشین فانی در حوزه معیشت و رفاه با انتظارات و توقعات ایجاد شده، چه می‌کند؟ مثل همه موارد وجه سلبی قضایا آسان، اما وجه ایجابی آنها مشکل است...

بودجه آموزش و پرورش و نقش دکتر محمد علی نجفی   محمدعلی نجفی این روزها بر خلاف انتظار، درباره مسایل آموزش و پرورش و سهم این وزارتخانه از بودجه عمومی دولت حرفی نمی‌زند، در حالی که برخی فرهنگیان انتظار دارند که ایشان به عنوان مشاور اقتصادی رئیس جمهور و وزیر اسبق آموزش و پرورش و سیاست مداری که مورد علاقه معلمان است، در باره بودجه آموزش و پرورش اظهار نظر کند. آیا سکوتش از رضایت است؟ آیا می‌توان امیدوار بود که با این رقم بودجه آموزش و پرورش در لایحه دولت، به تعبیر ایشان «آقای دانش آشتیانی ناخدای شایسته‌ای برای کشتی تعلیم و تربیت در دریای پرتلاطم کنونی باشند»؟
نقش نجفی در عزل علی‌اصغر فانی وزیر سابق آموزش و پرورش و انتخاب دانش آشتیانی وزیر کنونی آموزش و پرورش تعیین‌کننده بود. دکتر نجفی بعد از انتخابات مجلس دهم و اقبال مردم به کاندیداهای مورد حمایت اصلاح‌طلبان (لیست امید) در مصاحبه‌ای با آفتاب یزد گفته بود:«اگر بخواهیم به رای مردم احترام بگذاریم و به آن توجه کنیم یکی از اقداماتی که باید در این راستا انجام شود، ترمیم کابینه است.»
وی در ادامه گفت: «من توصیه‌ام به دکتر روحانی این است که در مواردی که صلاح می‌دانند در ارتباط با بعضی از وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها هرچه زودتر در مورد ترمیم کابینه تصمیم بگیرند.» او جرقه ترمیم کابینه را زد. در این مصاحبه در پاسخ به سوال خبرنگار که ارزیابی شما از عملکرد فانی چیست گفت:«من فکر می‌کنم عملکرد دولت در بخش آموزش و پرورش می‌توانست بهتر از اینی باشد که در طول دو و نیم سال گذشته انجام گرفت.»
نجفی از سهم آموزش و پرورش در بودجه دولت، با توجه به تنگناهای دولت دفاع کرد و گفت:« بودجه که صرف آموزش و پرورش شده واقعا حداکثر توان دولت در این بخش بوده است.»
اما نجفی روی ضعف مدیران آموزش و پرورش در«سیستم مدیریت منابع مالی آموزش و پرورش» دست گذاشت و به مواردی مانند پرداخت نشدن حق‌التدریس معلمان اشاره کرد و افزود: «علیرغم اینکه دولت 26 هزار میلیارد تومان هزینه کرده[بودجه سال 94] این کار به خوبی صورت نگرفته است.
در این بخش، این وزارتخانه نتوانسته است نظر و رضایت فرهنگیان را جلب کند.» در اینجا نجفی از مسایل کلان وارد مسایل خرد شد! دکتر نجفی در شرایطی این انتقادها را مطرح کرد که به گفته وزیر و معاون پشتیبانی سابق، 99درصد بودجه این وزارتخانه صرف پرداخت حقوق و مزایای پرسنل می‌شد. در لایحه بودجه 96 هم از 31هزار میلیارد و 500 میلیون بودجه، 95درصد فقط سهم حقوق و مزایای مستمر کارکنان است.
در بودجه‌ای با چنین ساختاری، ضعف و قوت مدیریت منابع مالی تاثیری در جلب نظر و رضایت معلمان ندارد و حضور یک برنده اقتصاد نوبل و یا یک حسابدار ساده در معاونت پشتیبانی وزارتخانه فرق زیادی نمی‌کند.
ارجاع نارضایتی معلمان به ضعف مدیریت منابع مالی، از نجفی به عنوان اقتصاددان و یک مدیر استراتژیک بعید بود.
آقای نجفی بعد از عزل فانی، دانش آشتیانی را «بهترین گزینه» معرفی کرد و مخصوصا روی نکته‌ای دست گذاشت که مورد توجه معلمان بود. او دانش آشتیانی را یکی از قوی‌ترین مدیران در ارتباط با «پیگیری منابع مورد نیاز و مطالبات دستگاه مورد تصدی خود» معرفی کرد. همین مضمون را خود دانش آشتیانی هم به عبارات متفاوتی مانند «من در پیگیری بودجه آدم سمجی هستم و من کوتاه نمی‌آیم.» تکرار کرد. این حرف‌ها در بین معلمان انتظارات و توقعاتی ایجاد کرد. حالا در لایحه بودجه سهم آموزش و پرورش با احتساب بودجه عمرانی و سایر ردیف‌ها حدود 33 هزار میلیارد پیش بینی شده است. یعنی تفاوت محسوسی با سال‌های گذشته نکرده است. کاملا معلوم بود که دولت با توجه به مشکلات فراوان اقتصادی و سیاسی، امکان افزایش جهشی بودجه آموزش و پرورش را ندارد. اما نجفی و دانش‌آشتیانی، خواسته یا ناخواسته سطح انتظارات معلمان را بالا بردند. همان موقع که بحث معرفی نجفی به مجلس به عنوان وزیر آموزش و پرورش مطرح بود در یادداشتی نوشتم که قبول پست وزارت از سوی نجفی«یک حرکت انتحاری» است و قطعا نجفی نمی‌آید. نجفی محبوبیت خود در ذهن بخش بزرگی از معلمان را با ورود به مسایل اجرایی و خُرد این حوزه در معرض نابودی قرار نمی‌دهد.
هر وزیری چه ضعیف و چه قَدَر در آموزش و پرورش بعد از مدتی به دلیل محدودیت‌ها و تنگناها تبدیل به فانی می‌شود. عزل فانی یک پروژه سیاسی – صنفی بود.
نمایندگان 7تشکل صنفی‌– سیاسی به شمول شاخه فرهنگیان برخی احزاب اصلاح‌طلب، با معاون اول رئیس جمهور و رئیس فراکسیون امید مجلس گفت‌وگو و آنها را متقاعد کردند که برکناری فانی، به معنای برداشتن «یک کانون نارضایتی از دولت روحانی در میان معلمان» است.
این قسمت تاحدودی درست بود اما این مسئله نادیده ماند که جانشین فانی در حوزه معیشت و رفاه با انتظارات و توقعات ایجاد شده، چه می‌کند؟ مثل همه موارد وجه سلبی قضایا آسان، اما وجه ایجابی آنها مشکل است .
نجفی در این شرایط نباید معلمان و وزیر مورد حمایت خود را تنها بگذارد.
روزنامه همدلی
منتشرشده در اقتصاد

 مشکلات هنرستان شهدای هنرجوی ساوه داستان هنرستان ما (شهدای هنرجوی ساوه) هم شنیدی است .هنرستاتی که از قبل از انقلاب شروع به کار کرده است .بعد از انقلاب کم کم توسعه پیدا کرد و تعداد رشته هایش به نه رشته رسید.
در اوایل دهه ی هشتاد تا حدود هزار هنرجو و حدود پنجاه هنر آموز در آن مشغول به تحصیل و تدریس بودند .تعداد زیاد هنرجویان و نیز فرم معماری غیر اصولی ساختمان ها باعث بروز مشکلات انضباطی بسیاری بود. از همان زمان بنا بر این شد که این هنرستان به دو هنرستان تبدیل شود تا اداره کردن آن راحت تر شود و مشکلات انضباطی آن کمتر گردد ؛ ولی متاسفانه هر ساله عنوان می شد که بودجه لازم وجود ندارد .

ساختمان کلاس ها چون تدریجی ساخته شده بود از معماری اصولی برخوردار نبود در مساحت حدود دو هکتاری پنج مجموع کلاس و نه کارگاه پراکنده بود .این داستان دو قسمت شدن هنرستان بالاخره سه سال پیش با کمک های جذب شده از این طرف و آن طرف عملی شد و دیوار وسط هنرستان کشیده شد و به دو هنرستان تبدیل شد .

مدیریت یکی از هنرستان های جدید با هماهنگی اداره و نوسازی با کمک دویست میلیونی یک خیر ( پول بیمه فرزندش که در تصادف کشته شده بود را به مدرسه هدیه داد) اقدام به تخریب یکی از مجموعه ساختمان های فرسوده کرد .

قرار بر این بود که مرحله اسکلت با کمک خیر تمام شود و مرحله نازک کاری و پایانی که حدودا سیصد میلیون برآوردشده بود توسط نوسازی و اداره تامین شود و ساختمان مهرماه ۹۴ کامل شود . ولی متاسفانه از تابستان ۹۴ کار نیمه کاره مانده است . کلاس ها معدود ، کلاس هایی که گوشه کنار هنرستان قرار دارند تشکیل می شود .

برخی از این فضاهای کلاسی آدم را یاد حلب سوریه و افغانستان می اندازد .

امیدوارم مسئولین محترم این مطلب را ببینند و بیش از این کار را نیمه کاره رها نکنند.

آیا واقعا آموزش و پرورش باید برای سیصد ملیون تومان بودجه کار نوسازی یک هنرستانش متوقف شود؟


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت
دوشنبه, 22 آذر 1395 12:36

هر دم از این باغ بری می رسد !

گویا در برنامه ششم توسعه که قرار است از سال96 اجرا شود. قرار شده پاداش بازنشستگی کارمندان دولت 7 برابر حداقل دریافتی باشد/ آیا این مخالف قانون و روح قانون نیست که اکنون آن قرارها و شرایط را کارفرما به نفع خود برهم زند/ اگر قرار است این قانون اجرا شود می تواند تاریخ اجرای آن روی مستخدمین پس از تصویب این قانون باشد ، نه معلمانی که دهه ها قبل و با قوانین استخدام آن روزگار استخدام شده اند/ ای کاش مثل اوایل دهه 80 که قانون جدیدی مبنی بر استفاده از مدیران لیسانسیه در پست مدیریت مدارس اجرا شد و مدیران فوق دیپلم و دیپلمه کنار گذاشته شدند ، امروز نیز این امر را به فوق لیسانس ها ارتقاء دهید تا نفسی جدید و تازه در آموزش و پرورش دمیده شود ...

منتشرشده در یادداشت

به رغم افزایش بوی نفت در بودجه 96، آموزش و پرورش از بودجه 1085هزار ميليارد توماني سال آينده با رشد حداقلی 10 درصدی مواجه شده و در آخرين بودجه دولت تدبیر و امید نیز دیده نشد/ این رشد 10 درصدی بودجه آموزش و پرورش  بدان معناست که همان طور که حقوق کارکنان دولت برای سال آینده افزایش ۱۰ درصدی را شاهد خواهد بود، بودجه آموزش و پرورش هم به همان میزان افزایش  خواهد یافت و یعنی هم‌چنان کسری بودجه و عدم توان در پرداخت معوقات فرهنگیان در سال ۱۳۹۶ هم ادامه خواهد داشت/ چرا فرهنگ به عنوان زیربنایی ترین و اساسی ترین رکن جامعه که نقش مهمی در رشد و توسعه،اتحاد ملی ،بسط عدالت و گفتمان انقلابی و اسلامی دارد به عنوان یک مساله ملی و اولویت اصلی مطرح نمی شود/ دولت به این مهم توجه نکرد و آخرین فرصت، مجلس است و بایستی منتظر بمانیم تا ببینیم پازل کم توجهی دولت آیا توسط نمایندگان ملت تکمیل خواهد شد...

منتشرشده در اقتصاد

گروه استان ها و شهرستان ها - اصفهان/ تغییر ناگهانی مدیر دبیرستان دخترانه تیزهوشان فرزانگان امین در اصفهان در میانه سال تحصیلی منجر به اعتراض و تحصن و کلاس نرفتن حدود ۸۰۰ نفر از دانش آموزان این دبیرستان شده است .

منتشرشده در دانش آموز
دوشنبه, 19 آبان 1393 21:30

معوقه ارتقای رتبه

آذربایجان شرقی

منتشرشده در نامه های دریافتی

نظرسنجی

انتصابات علیرضا کاظمی تا چه میزان با تعهدات و قول های مسعود پزشکیان هم خوانی داشته و توانسته رضایت معلمان را جلب کند ؟

خیلی زیاد - 1.9%
زیاد - 0.9%
متوسط - 2.3%
کم - 2.5%
خیلی کم - 92.4%

مجموع آرا: 1986

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور