از محاسن بی شمار طرح بنده همین بس که کسانی که خدای ناکرده مترصد بهره مندی از جایگاه شورا جهت رانت خواری احتمالی و یا استفاده ابزاری جهت سکوی پرتاب و جهش مالی هستند ، چشم طمع شان نسبت به این نهاد اجتماعی تنزل یابد/ در صورت اجرایی شدن این دو پیشنهاد بنده ، تعداد کاندیداهای شورا حداقل به خمس مدعیان فعلی تقلیل یافته و همچنین بزرگورانی که به شورا به عنوان شغلی درخور چشم دوخته اند دندان طمع خود را کشیده و دار و ندارشان را فدای تبلیغات نکنند/ همچنین صرف هزینه های نجومی برای انتخابات شورا با چنین مختصاتی مقرون به صرفه نبوده و عملا تاثیر پول های کثیف در انتخابات به صفر میل خواهد کرد
گروه استان ها و شهرستان ها - اردبیل- عابدی/
به گزارش صدای معلم ؛ مهندس کریمی نماینده مردم اردبیل ،نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در دیدار شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان استان اردبیل با تایید انتقاد و نگرانی انجمن از بودجه آموزش و پرورش در بودجه پیشنهادی سال ۹۶ بر اولویت آموزش و پرورش در برنامه های خود براساس برنامه قبل از انتخابات تاکید کرد.
کریمی با اشاره به اهمیت و جایگاه آموزش و پرورش در نظام های توسعه یافته ، از اهتمام خود به ارتقای جایگاه آموزش و پرورش در جلسات و برنامه ها و نطق های مجلس خبر داد.
وی با تشریح مواضع خود در خصوص رای اعتماد اخیر به سه وزیر پیشنهادی ،جو مجلس فعلی را کاملا متفاوت با مجلس قبلی قلمداد کرده و بر ضرورت در نظر گرفتن شایسته سالاری و کارآمدی و همراهی با برنامه های دولت در انتصابات استانی تاکید کرد و برای پیگیری دغدغه ها و مشکلات صنفی مطرح شده قول مساعد داد.
در این جلسه اعضای شورای هماهنگی و اجرایی انجمن اسلامی معلمان استان اردبیل با اشاره به بودجه آموزش و پرورش در سال ۹۵ و ناکافی بودن آن و ترمیم پنج هزار میلیارد تومانی آن برای جبران کسری ،پیشنهاد بودجه ۳۱ هزار میلیاردی برای سال ۹۶ را در واقع کاهش تلقی کردند.
در این جلسه همچنین مباحثی همچون ، ضرورت بازنگری در نظام پرداخت حقوق ها، دخالت های فرادستگاهی در آموزش و پرورش، انتظارات معلمان از مجلس، غیر شفاف بودن فضای سیاسی استان ، ساماندهی نامناسب نیروی انسانی در سطح کلان ، عدم تخصیص سرانه کافی برای مدارس، وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان و تعاونی های مصرف فرهنگیان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در ابتدای این دیدار سید غلامحسین گنجی رییس شورای هماهنگی و اجرایی انجمن اسلامی معلمان استان اردبیل با ارائه گزارشی از مجمع استانی اخیر انجمن اسلامی معلمان استان و تغییرات صورت گرفته در شورای مرکزی ،مشکل اصلی آموزش و پرورش را پایین بودن میزان رضایت مندی شغلی معلمان دانسته و با ارایه نقطه نظرات انجمن در خصوص بودجه و مشکلات معیشتی معلمان، گره اصلی آسیب های اجتماعی را کم توجهی به آموزش و پرورش قلمداد کرد.
پایان گزارش/
گروه استان ها و شهرستان ها- سیستان و بلوچستان/
به گزارش صدای معلم ؛ چند سالی است که یکی از شعارهای مسئولان وزارت آموزش و پرورش جمع آوری کامل مدارس کپری است و هر موقع مصاحبه ای انجام می شود اعلام میکنند سال هاست دیگر چنین مدارسی نداریم .
در این زمینه می توان به سخنان « مرتضی رئیسی » معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در دوازدهم تیرماه 1394 اشاره کرد .
ایشان در پاسخ به این پرسش که «گفته میشود همچنان در جنوب کرمان مدارس کپری وجود دارد، آیا قرار نیست که مدارس کپری برای همیشه در کشور جمعآوری شود؟»، اظهار داشت: به هیچ عنوان مدرسه کپری در کشور نداریم و آنهایی که اعلام میشود، کلاس درس کپری است.
در هر نقطه کشور که کلاس کپری وجود داشته باشد و مردم به ما اطلاع دهند، به سرعت آنها را جمعآوری میکنیم، بررسیها نشان میدهد که در استان کرمان با آن مفهومی که از کپر صحبت میشود چنین چیزی وجود ندارد و ممکن است کلاس کانکسی باشد، اما کلاس کپری نداریم."
مشخصات و تصویر یکی از " مدارس کپری " جهت اطلاع این مسئول محترم ارائه می شود .
دبستان کپری عارف
روستای رسول آباد،دهستان کشتگان، منطقه سراوان بم پشت
تعداد دانشآموز۳۰ (۲۰ دانشآموز فاقد شناسنامه)
تاسیس: سال تحصیلی 96 -95
« صدای معلم » پیرو فراخوان قبلی ( این جا ) از همه فرهنگیان و معلمان سراسر کشور می خواهد تا مشخصات مدارس کپری ، فرسوده و محروم را به آدرس زیر ارسال کنند :
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
پایان گزارش/
آموزش و پرورش تنها ارگانی است که هیچ وقت بهت نمی گویند دیوانه و اگر خودت با کمال تواضع گفتی که بابا من دیوانه ام دکتر گفته با لبخندی حاکی از همدردی می گویند نه بابا تو بیش از اندازه احساس مسئولیت می کنی ، تو داغی ، نمی فهمی ؛ دیوانه نیستی/ البته جهت اطلاع تان عرض کنم که من سابقه مکاتبه با مدیر کل را هم در پرونده دارم/ مدیر یک اداره کارهای مهمتری از پاسخ دادن به درد دل یک معلم ساده دارد اما ایشان جواب داد و چه جوابی داد/ تا حالا یاد گرفته بودم بنویسم عدم پاسخ گویی مدیر فلان مجموعه اما گویی که باید بروم اکابر و یادبگیرم که اگر شد همیشه بنویسم پاسخ گویی مدیر فلان مجموعه/ به آقای بهروز امیدی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری به خاطر وجود چنین مدیرانی در مجموعه اش تبریک می گوییم و امیدواریم روز به روز بر تعداد این گونه مدیران افزوده شود...
ما تاكنون در اين جايگاه وزراي زيادي را ديدهايم كه اولا فكر ميكردند قبليها كار زيادي براي آموزش و پرورش انجام ندادهاند و ثانيا خيال ميكردند كه خودشان كارهاي زيادي را به انجام خواهند رساند/ مشكلات بسيار بيشتر از آن ميزاني است كه در «آن طرف ميز» تصور ميكردند/ اگر نتوانيم مساله آموزش و پرورش را به يك مساله ملي تبديل كنيم، در آن صورت حتما در دوره وزارت جناب دانشآشتياني هم با شكست مواجه خواهيم شد/ فردي مثل جناب دكتر فاني كه اين همه در وزارت آموزش و پرورش شناخته شده بود و از مدرسه تا وزارت تجربه داشت و ايدههاي خوبي را در اين حيطه مطرح ميكرد اما در عمل كار به جايي رسيد كه طيف بزرگي از فرهنگيان از رفتن ايشان استقبال كردند/ مشكل اصلي فرهنگيان مساله معيشت و منزلت است و اين هم حل نميشود مگر اين كه كل نظام براي حل آن وارد ميدان شود و با تخصيص بودجه لازم، جايگاه فرهنگيان را در جامعه ارتقا ببخشد/ در آموزش و پرورش ما متاسفانه همچنان رويكرد فردي- روان شناسانه حاكم است/ متاسفانه اكنون هزينه كار سياسي در كشور بالا رفته و خانوادهها هم تمايلي به مقوله تربيت سياسي- اجتماعي دانشآموزان نشان نميدهند در حالي كه اين امر بايد در آموزش و پرورش به صورت جدي در دستور قرار بگيرد و نهادينه شود/ در حيطه مديران اصلي آموزش و پرورش بايد تحولي جدي ايجاد شود؛ يعني متناسب با رويكرد سياسي دولت، بايد مديراني از جريان اصلاحطلب و اعتدالگرايان را وارد عرصه خدمت كرد/ در اعلام نظر راجع به افراد و مديران پيشنهادي، با ملاكهاي دولت قبل نظر ندهند...
آيا واقعي سازي نرخ ارز اثر تورمي دارد/ گران شدن كالاها و افزايش نرخ ارزهاي خارجي معلول تورم است نه علت تورم/ پول داخلي موقعي وٓرٓم مي كند كه دولت به ازاي پشتوانه پولي ثابت، چاپ پول را افزايش دهد يا به عبارتي، پول بدون پشتوانه چاپ كند يا ساده تر بگوييم در پول آب ببندد/ آب بستن به پول باعث كاهش ارزش پول داخلي مي شود/ آيا مي توان پول داخلي را با آب بستن به آن، كم ارزش كرد اما از انعكاس اثر آن روي ارزهاي خارجي ممانعت كرد/ مي توان گران شدن ارزهاي خارجي را در برابر پول متورم شده يا كم ارزش شده داخلي به تأخير انداخت/ اين همان كاري است كه دولت سابق با استفاده از وفور دلارهاي نفتي تا سال ٩٠ انجام داد و نگذاشت اثر پول متورم، روي ارزهاي خارجي به صورت بالا رفتن نرخ آنها ظاهر شود/ جلوگيري از افزايش نرخ ارز پس از آب بستن به پول بر اساس همين مباني غلط صورت مي گيرد و تصور مي شود كه با اين كار از افزايش قيمت ها ممانعت مي شود/ اگر دولت مانع واقعي شدن نرخ ارز نشود اين فشار به تدريج تخليه شده و جهش تورمي منتفي خواهد شد/ دولت ها يا بايد باب سياست غلط، نادرست و غيراخلاقي آب بستن به پول را ببندند (تقريبا در بيشتر كشورهاي جهان اين اتفاق افتاده است) يا اگر به اين كار خلاف مبادرت كردند از انعكاس اثر پول متورم روي نرخ هاي ارز جلوگيري نكنند؛ چرا كه به مفهوم فرش قرمز پهن كردن براي كالاهاي خارجي و نابودي توليد داخلي و نهايتا نويد دهنده يك شوك تورمي است ...