صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

مگر فرد بدون خانواده و جامعه و دین و فرهنگ ، معنی دارد/ چگونه است که ما از روی تنبلی یا بی دانشی یا عدم درک صحیح موقعیت موجود حاضر به نظریه پردازی یا حمایت از آن نیستیم/ چرا تجاهل می ورزید/ واقعیت گراهای آموزش و پرورش امروز ایران ، کجایند و چه می گویند/ من در جامعه ای که ملاک مقایسه بیشتر مردم مادیات است ، از شغل خود شرمسارم/ چرا که هیچ کس مرا نمی بیند ...

منتشرشده در یادداشت
پنج شنبه, 18 آذر 1395 11:36

آموزش مذهبی، تربیت دینی نیست!

ما روی زمینی و در سایه ساری آئینی جان پناه زیست می کنیم.زمینی که سه اصل گفتار و کردار و پندار نیک ،هویت وجودی آن است و آئینی که معجزه پیام آور بزرگش کتاب و اولین حرف او درباره خواندن است/ بچه انسان ، پروانه به دنيا مي آيد. پدر و مادرش او را مي بوسند و تبديل به قورباغه مي شود/ شاید یکی از موانع عمده در سر راه تربیت دینی همان وارونگی ترتیب حق و تکلیف باشد/ شایسته تر آن است که این  قاعده برعکس رعایت شود.یعنی بچه ها ابتدا حق انتخاب داشته باشند تا بتوانند بهتر و راسخ تر وظایف دینی شان را انجام دهند/ تربيت ديني دانش آموزان را نبايد با حكمت الهي آغاز كرد/ ادامه اين وضع تا آنجا پيش مي رود كه دين چه بسا رنگ و بوي اخلاق محيط را بگيرد/ مدرسه اما در حقيقت ابتدا بايد به ديني نمودن اخلاق همت نماید/ نظام آموزشی موجود نیز به طور غیرمستقیم به یاری معلمان می آید.به همین خاطر دانش آموز به واسطه ترس از کسر نمره و عصبانیت معلم، دست به یک خود سانسوری در طرح سوالات خویش می زند/ در تربيت ديني ،معلم بايد در حاشيه قرار گیرند والبته فعال باشند.وظيفه معلمان، انتقال مفاهيم مذهبی به كودك نيست بلكه انقلاب حس خدادوستي در درون اوست/ بچه ها بیشتر از آنچه از گفتار ما می آموزند، از رفتار ما الگو می گیرند...

منتشرشده در دانش آموز
گذشته مادر عبرت‌ هاست،آينده پدر اميد هاست و التزام نادرست به حال فرزند ناقص ‌الخلقه ی اين دو است/ آنها که هدف ، عقیده ، دشمن و منافع مشترک دارند مدافع و محافظ یکدیگرند نه آنها که نژاد و زبان مشترک دارند/ امنیت و محیط زیست و بیت المال و عدالت برای همه سودمند است. مصالح و منافع عمومی یک کشور باید محافظانی به اندازه جمعیت همان کشور داشته باشد/ عدالت فردا، توجيه فساد امروز نيست و در هر جا که فساد غلبه دارد پس اصل مبارزه با فساد است چون سرایت می کند و فساد یک جا محتبس نمی شود
منافع ملی و حس مسئولیت اجتماعی
 
گذشته مادر عبرت‌ هاست،آينده پدر اميد هاست و التزام نادرست به حال فرزند ناقص ‌الخلقه ی اين دو است. فساد هر کجا که باشد پدری دارد و مادری اما هیچ دیده اید در یک خانواده، از خطای زنی یا شوهری یا خواهری و برادری چشم پوشی می شود و یا اینکه اعتیاد فرزندی را کتمان می کنند و یا لغزش ها و اشتباهات وابستگان را فراموش یا که پشت گوش می اندازند و در کنار آن از درمان غفلت نمی شود یا که غفلت می شود و در حقیقت با مصالح عمومی نیزهمین برخورد می شود.
آنها که هدف ، عقیده ، دشمن و منافع مشترک دارند مدافع و محافظ یکدیگرند نه آنها که نژاد و زبان مشترک دارند.
 مصالح عمومی مانند : امنیت و محیط زیست و بیت المال و عدالت برای همه سودمند است. مصالح و منافع عمومی یک کشور باید محافظانی به اندازه جمعیت همان کشور داشته باشد ؛ برای مثال در کشوری که سی و یک استان هست اگر هر استان بخواهد تنها از خودش دفاع و محافظت کند و منافع خود را مد نظر قرار دهد و برای آن تلاش کند پس هراستان فقط یک محافظ دارد اما اگر هریک از استان ها از مصالح و منافع دیگر استان ها نیز محافظت نماید و مدافع حقوق آنها هم باشد آن وقت است که ما برای هر استان سی و یک محافظ و مدافع خواهیم داشت.
درمان انقلابی باید داشت اما نه با تهمت و افشاگری. شاخصی برای اندازه گیری عدالت اجتماعی در جوامع محلی و قومیتی  و حتی در نهادها برای غلبه بر مشکلات مرتبط با فساد که در توزیع خدمات اثرمی گذارد نیست که لازم است جدی گرفته شود.
برای این درد نسخه درمان انقلابی پیچیده شود تا رخنه جغرافیایی مانند شکاف درآمدها افزایش نیابد که این شکاف و رخنه ناشی از فساد ، بر معاش و معاد جامعه ای که مردم ستون فقرات حکومت آن هستند اثر می گذارد و  باعث می شود آنها که مانند یک خانواده هستند را از هم دور یا که نسبت به هم بی تفاوت و یا دلبسته به بیگانگان کند و خلاصه اینکه عدالت فردا، توجيه فساد امروز نيست و در هر جا که فساد غلبه دارد پس اصل مبارزه با فساد است چون سرایت می کند و فساد یک جا محتبس نمی شود.
 مقتدر مظلوم امام علی(ع) از دوستان خود شکایت می کند و درد و دلی جانسوز دارد که :«أريد ان اداوی بکم و انتم دائی، کناقش الشّوکه بالشّوکه »؛ می خواهم مشکلات و درد ها را با شما درمان کنم  و حال اینکه خود شما همین خودتان درد من هستید. یعنی حضرت رهبر و پیشوایی است که می خواهد اما نمی تواند چون کار شکنی می شود و مانند کسی است که می خواهد خار را با خاری دیگر خارج کند و حال اینکه خار را با وسیله ای و سوزنی که پاک باشد از پا یا دست خارج می کنند چون آلودگی ندارد و مقاومتی بیشتر دارد و درد تازه ساز نیست و بگذریم از اینکه خارها هم یکی دوتا نیست.
زنده دلی چنین گفت که در یک شهری شغالی از خانه مدیری خوردنی هایی را برد و رفت . در راه گرگ پخته ای را دید و با تعجب پرسید : این ها را از کجا آورده ای؟ شغال گفت: از خانه فلان رئیس اداره ی فلان.
آن گرگ باران دیده گفت: اگر نمی خواهی نسل فردایت در این منطقه و محیط منقرض شود، برو و آنها را سر جایش بگذار چون صبح آن مدیر که بیدار می شود و می بیند که خوردنی ها را برده اند و جای پای تو هست، به زیر دستانش دستور می دهد که تمام شغال ها را به میخ بکشند و احتمال این هم هست که امنیت آنها که جای پا مثل تو دارند، هم به خطر بیفتد!
 
منافع ملی و حس مسئولیت اجتماعی

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
منتشرشده در یادداشت

گروه رسانه/

جمعی از دبیران شیمی ضمن انتقاد از " درس شیمی پایه دهم " ؛ پیشنهاداتی را  جهت بهینه ساختن و کیفی تر کردن این درس به مسئولان ارائه کرده اند .

« سعید مرادپور » از دبیران شیمی ، متن زیر را برای « صدای معلم » ارسال نموده است .

منتشرشده در دانش آموز

به بهانه انتشار اخیر یادداشتی در مورد عملکرد اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، در سایت صدای معلم؛ به کجا چنین شتابان / آیا اخلاق و انصاف و مردانگی در جامعه معلمان مخصوصا در دیار آذربایجان همچنان سرپاست/ اهمیت و ضرورت بهبود وضعیت مادی آموزش و پرورش و وضع معیشتی معلمان، ابتدا قائم به خروج این نهاد از انزوای اجتماعی و قرار گرفتن در کانون تحولات و توجهات جامعه وکشور در عمل است/ بعد از پایان دوره ۸ ساله دولت قبل که فضا کاملاً بسته بود و هیچ تشکل و نهادی وجود نداشت/ رویکرد نسبت به فعالیت کانون‌های صنفی در دولت فعلی مثبت بوده است/ معلم نمی تواند نسبت به اخلاق و رفتار خود آزاد و بی تفاوت باشد/ معلم كارگزار اصلي تعلیم و تربیت و روح نظام آموزشي كشوري است/ معلم باید همواره با به کار بستن مهارت های خود کنترلی و خویشتن داری مراقب رفتارهای تندخویی ، تخریب و تهمت و افترا ، بداخلاقی و .... باشد/ نقد عملکرد افراد، شخصیت‌ها و...، اگر با شرایط و با استفاده از مکانیسم مناسب انجام گیرد، تأثیر مثبت و بسیار سازنده دارد/ نخستین شرط یک انتقاد سالم و سازنده، رعایت اصول اخلاقی و تقوای الهی است/ شرط دیگر برای انتقاد سازنده، آگاهی منتقد از منع قانونی یا قبح اخلاقی مطلب مورد انتقاد است/ انتقادات موجود: استفاده از ظرفیت فکری و مدیریتی زنان توانمند،استفاده از ظرفیت فکری و اجرایی جوانان فرهنگی ،برگزاری نشست های مستمر با منتخبین و اعضاء کانون صنفی فرهنگیان/ اقدامات مثبت: ایجاد باشگاه بزرگ فرهنگیان همتراز در شمال غرب کشور،توجه به نیازمندی های معلمان از طریق ایجاد مرکز بیماران وتوسعه کلینیک فرهنگیان، توجه به پیش دبستانی به لحاظ جذب ، پوشش، اعتبار بخشی...

منتشرشده در یادداشت
دوشنبه, 19 آبان 1393 21:30

نقل و انتقال

تهران

منتشرشده در نامه های دریافتی

 2: بدیهی است در دنیای مدرن، پویایی و زایایی سندیکاها و انجمن ها و نهادهای غیرحکومتی و غیردولتی، راهی روشن، عقلانی و علمی، و سیستماتیک برای احقاق حقوق شهروندی و ساخت جامعه مدنی بوده و جامعه ایرانی نیز با تقویت احزاب، انجمن ها، مطبوعات و رسانه های آزاد پای در مسیر استقرار برابری، آزادی و دموکراسی گذاشته و به سرزمین سعادت و سلامت و وادی ایمن خواهد رسید/ تصمیماتی که با خرد جمعی و نظر کارشناسی و اشراف و احاطه کامل بر موضوع گرفته می شوند، تصمیمات درست تری خواهند بود/ اگر نیم نگاهی به اساسنامه کانون بیندازیم، در چرایی و ضرورت وجود کانون به مواردی از قبیل تلاش در جهت ایجاد همدلی و وحدت بین معلمان، زمینه سازی برای ایجاد ارتباط پایدار بین جامعه و فرهنگیان، و انتقال مسائل و مشکلات بدنه و پیکره آموزش و پرورش به مسئولان هم خواهیم رسید/ استقلال کانون صنفی نیز از مهمترین مسائل این کانون است. اصولا و به زبان ساده، کانون زمانی کانون است که مستقل باشد/ عدم مشارکت حداکثری فرهنگیان عزیز در انتخابات موجبات عدم مشروعیت عمومی اعضای منتخب، عدم کارآمدی منتخبین به واسطه نداشتن عقبه قوی و عدم بهره گیری از خرد جمعی و بازوی توانمند نیروی انسانی خواهد بود ....

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار/

سمت جدید محمد بطحایی در سازمان برنامه و بودجه

به گزارش صدای معلم ؛ « محمد بطحایی » معاون محمدباقر نوبخت و رئیس مرکز نظارت سازمان برنامه و بودجه شد .

« بطحایی » پیش از این معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش را بر عهده داشت .پس از برکناری فانی ، « بطحایی » به مدت کوتاهی سرپرست وزارت آموزش و پرورش گردید .

پایان پیام/

 برخي اساتيد محترم و  فرهنگيان عزيز بحث غير متمرکز شدن صندوق يا انحلال آن را مطرح کرده اند/ تعداد کثير ˏ فرهنگيانˏ  فرهيخته با سرمايه اندک  ، حداکثر پنج درصد از حقوق و مزاياي ماهانه ( اگر معدل حقوق و مزاياي فرهنگيان يک و ميليون و ششصد هزار تومان درماه فرض شود با احتساب حدود 900 هزار  فرهنگي عضو ، فقط و فقط سهم پرداختي فرهنگيان در ماه 72 ميليارد تومان مي شود که در سال نزديک 900 ميليارد تومان مي شود که حدودا برابر يک سي ام بودجه کل آموزش و پرورش مي شود !و اگر به همان اندازه واريز دولت طبق تبصره 63 قانون دوم توسعه کشور و قوانين بودجه سنواتي گذشته به آن اضافه شود دو هزار ميليارد تومان در سال با نرخ دلار 3500 توماني نزديک ˏنيم ميليارد دلار در سال  ) سرمايه مالي بسيار بسيار عظيمي تشکيل مي شود/ همه صندوق هاي قابل معامله در بورس داخلي و منطقه اي و حتي جهاني ، با متخصص ترين تيم هاي سبد گردان و مجرب ترين کارگزاران ، علاقه مند جذب اين سرمايه کلان مي باشند/  اشتباه ساختاري زمان تأسيس ˏ صندوق ذخيره فرهنگيان که هم اکنون به يکي از بزرگترين هلدينگ هاي اقتصادي کشور تبديل شده است به شدت خود نمايي مي کند ؛ هر چند که در ديگر مواد  اساسنامه فعاليت موسسه ، بيشتر بر اساس شرکت سرمايه گذاري تعريف شده است/ در حال حاضر که برخي از دولت ها به صندوق ذخيره فرهنگيان ( به سهام داران اين صندوق بدهکار مي باشند ) بعد از انحلال صندوق ذخيره فرهنگيان، سهام داران با چه مکانيزمي ، مي تواند سهم امروز و بدهي معوق گذشته خود را از دولت ها دريافت نمايند/ اجراي تمامي  پيشنهادت فوق الذکر که به ضرر فرهنگيان فرهيخته مي باشد/ با تغييرات  جزيي در اساسنامه و تدوين آئين نامه هاي لازم نام موسسه صندوق ذخيره فرهنگيان را به نام موسسه صندوق ذخيره فرهنگيان قابل معامله در بورس تغيير دهيم/ به فرهنگياني که آشنا به مفاهيم بورس و فرا بروس نمي باشند (سرمایه گذاران غیر حرفه اي ) توصیه می شود با نگاه بلنـد مـدت (خریـد و نگهـداري ) در صـندوق هـاي مذکور وارد شوند. همانند صندوق ذخيره فرهنگيان که سهام دار از بدوˏعضويت تا زمان خروج يا بازنشستگي سهام دار مي باشد/ شفافيت سهام و معاملات آن قدر زياد است که همه روزه هر 900 هزار فرهنگي مي توانند در هريک دقيقه يکبار روند سود وزيان مجموعه را کنترل کنند برعکس شرکت ها که بازرسان سالانه سود و زيان را  گزارش مي کنند...
منتشرشده در اقتصاد

مقایسه کارنامه سه دولت اخیر در حوزه افزایش دستمزد کارکنان دولت نشان می دهد بیشترین کاهش قدرت خرید کارکنان دولت در دولت دهم رخ داده است/ بیشترین قدرت خرید در اثر تفاوت میان نرخ تورم و افزایش حداقل حقوق به سال های 1389 تا 1392 باز می گردد . در این دوره هر چند تورم رشدی شتابان را تجربه کرد اما حقوق کارگزاران دولت تناسبی با نرخ تورم ایجاد شده در کشور نداشت/ در 14 سال گذشته ، هفت سال میزان افزایش حقوق کارمندان دولت کمتر از نرخ تورم و هفت سال این میزان بیشتر از نرخ تورم بوده است/ در سال های اوج درآمد نفتی ایران ، قدرت خرید کارکنان دولت روندی نزولی را طی کرده و هر سال میزان افزایش حقوق در نظر گرفته شده در لایحه بودجه کمتر از میزان افزایش نرخ تورم بوده است/ سطح دستمزد دریافتی کارمندان دولت همواره بیش از کارگرانی بوده که جمعیت غالب کارکنان در ایران را تشکیل می دهند/ در سال های نه چندان دور ، اشتغال در بدنه دولت مساوی با محرومیت از امکانات مالی بود و در ادبیات عامه کارمندان دولت را نان خور دولت لقب می دادند ...

منتشرشده در اقتصاد

نظرسنجی

انتصابات علیرضا کاظمی تا چه میزان با تعهدات و قول های مسعود پزشکیان هم خوانی داشته و توانسته رضایت معلمان را جلب کند ؟

خیلی زیاد - 1.9%
زیاد - 0.9%
متوسط - 2.3%
کم - 2.5%
خیلی کم - 92.4%

مجموع آرا: 1986

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور