گیلان
میپرسم "پس شما کی درس میخوانید؟ میگوید "تا نیمههای شب؛ ولی هر شب و نه فقط در پایان ترم!"/ "هر چند ممکن است که این وضعیت؛ زندگیِ پراسترسی به نظر برسد ولی پس از فارغالتحصیلی آدمِ پرتجربهای شدهایم که آمادۀ یک زندگی واقعی است/ هر کس مسئول زندگی خودش است/ در کنار سایر وجوه استقلال یعنی استقلال مکانی (جدا شدن از خانواده)، استقلال اقتصادی هم ضروری بود. یعنی توجیهپذیر نبود که جوانان در همه وجوه خواستار محترم شمردن استقلال، سلیقه و رأی و نظرشان باشند ولی وابستگی اقتصادیشان به خانواده همچنان ادامه داشته باشد/ اینان خواستار به رسمیت شناخته شدن استقلال شان هستند و این امر را به شکلهای مختلف از جامعه مطالبه میکنند ولی حاضر نیستند که برای کسب استقلال در همه وجوه اش، کار کنند/ متأسفانه هنوز جامعه ایرانی هم به دانشجویان قلیلی که در دوره تحصیل کار میکنند نگاهی توأم با دلسوزی دارد. حتی برخی این وضعیت را بحران اجتماعی و نشانه بیلیاقتی دولتها تلقی میکنند/ چرا این نوع دلسوزیها در جوامع دیگری که اتفاقاً وضع اقتصادیشان به مراتب بهتر از ماست دیده نمیشود
گروه استان ها و شهرستان ها/
هنرآموزی از یکی از هنرستان های اداره آموزش و پرورش منطقه 2 تهران طی نامه ای به صدای معلم از وضعیت این منطقه انتقاد کرده است .
« صدای معلم » آمادگی خود را برای انتشار پاسخ مسئولان اعلام می دارد
بارها و بارها گفته ایم که انتخابات بهترین زمان برای طرح پرسش و مطالبه گری حداقل برای فرهنگیان و معلمان است/ تعجب ما این است ؛ معلمان که از گروه های مرجع جامعه هستند چرا در این موارد سکوت می کنند/ من آمدهام تا منزلت معلمان، کارمندان و هنرمندان محترم شمرده شود/ حق گرفتنی است/ « صدای معلم » بر اساس دکترین مطالبه گری و انتقادی خویش پرسش های زیر را مطرح می سازد/ در دولت آینده شما ؛ آموزش و پرورش الویت چندم شما در برنامه ریزی ها و تخصیص منابع خواهد بود/ برنامه شما برای افزایش سهم آموزش و پرورش از تولید ناخالص داخلی (GDP) چیست/ یکی از موسسات اقتصادی آموزش و پرورش که به نوعی از معضلات بزرگ آن بوده و به موضوعی برای بازهای سیاسی و تسویه حساب های جناحی تبدیل شده است ؛ " صندوق ذخیره فرهنگیان " است/ شما و چگونه می خواهید اصل وام هایی که البته و اکثرا در دولت قبل از بانک سرمایه اخذ شده است را به صاحبان اصلی آن بازگردانید/ در دولت های نهم و دهم با فعالان تشکل ها و معلمانی که به خاطر حقوق قانونی خود دست به اعتراض مدنی زده بودند به شدیدترین وجه برخورد شد/ آیا اگر معلمی به خاطر حقوق و معیشت خود لب به انتقاد و اعتراض گشود باید به دست هیات های تخلفات و... سپرده شود/ از آن جا که سیستم اداره کشور ما بر اساس " تحزب " واقعی نیست و افراد و جریان ها غالبا به خاطر وعده های خیالی و شعاری مورد بازخواست قرار نمی گیرند؛ جناب عالی چه تضمین های عملی و عینی برای جبران اعتماد از دست رفته به جامعه فرهنگیان کشور ارائه می فرمایید
دموکراسی همان اندازه که نیاز به اتفاق نظر دارد به اختلاف عقیده نیز نیازمند است وگرنه خود دموکراسی عاملی بر دیکتاتوری خواهد بود/ بارها دیده شده کسانی که دیگران را متهم می کنند که اصول دموکراسی را زیر پا می گذارند می خواهند نظرشان را تحمیل نموده و به زور می خواهند به دیگران دموکراسی بیاموزند یعنی استفاده از دیکتاتوری برای برقراری دموکراسی/ در بخش آموزش ما معلمان نقش بسیار موثری می توانیم داشته باشیم/ آموزش دموکراسی باید از کودکی و در خانواده شکل بگیرد و در مدرسه نیز ادامه یابد و تمرین شود وگرنه درک آن در بزرگ سالی مشکل خواهد بود/ کودکی که در خانه پدرسالاری، هرج و مرج سالاری و یا حتی فرزند سالاری را می بیند و جایگاه مشورت و خرد جمعی را در خانه خود کم رنگ حس می کند نباید توقع داشته باشیم بعدا وقتی خانواده تشکیل داد از روش های دموکراتیک استفاده نماید/ نباید با بهانه این که بخشی از جامعه درک بهتری از مسائل دارند و می توانند تصمیمات بهتری بگیرند دارای امتیازات ویژه شوند و نظراتشان را محترم تر شمرد که خود مقدمه ای خواهد بود بر ظهور دیکتاتوری/ نقدپذیری و پذیرش این که دیگران نیز حق اظهار نظر دارند همه اختلاف نظرها را قابل تحمل می سازد/ نیازی نیست که حتما مستقیما راجع به آن صحبت کنیم همین که در کلاس و مدرسه از این روش استفاده نماییم بزرگترین آموزش است
بهرهوری در کشور بسیار پایین است/ بیشترین بیکاری در دستگاههای اجرایی وجود دارد، در برخی نهادها کارمندان تنها نیم ساعت کار مفید انجام میدهند/ دستگاههای ستادی در پایتخت مملو از کارکنانی است که هیچ بهرهوری ندارند/ میزان کار مفید در کشورهای افغانستان و پاکستان بیشتر از ایران است/ این پرسش اساسی مطرح است در حالی که میزان بهره وری در همه دستگاه های دولتی در سطح مطلوب و رضایت بخشی قرار ندارد پس این همه تفاوت در پرداخت ها ناشی از چیست/ چرا دولت قانون مدیریت خدمات کشوری را که در حال حاضر مبنای همه پرداخت هاست را به صورت کارشناسی و عادلانه متناسب با واقعیت های جامعه و کشور و نیز چشم اندازها مورد اصلاح و بازنگری قرار نمی دهد/ چرا قانون مدیریت خدمات کشوری برای دهمین سال باید در شکل آزمایشی آن تمدید شود/ چرا معلمان باید از کمک های رفاهی مستقیم و غیرمستقیم که هر ساله هم زمان با ضوابط اجرایی قانون بودجه به دستگاه ها ابلاغ می شود محروم باشند/ در سال 90 با وجود نرخ تورم 21.5 درصد، تنها 10 درصد و در سال 91 با نرخ تورم 31.5 درصد تنها 20 درصد حقوق کارمندان و کارکنان دولت افزایش یافت/ در دهه 80 آموزش و پرورش با پرداخت بن های غیرنقدی معلمان موافقت کرد و در سال 1380 مبلغ 600 هزار ریال بابت این بن ها به معلمان پرداخت می شد اما با روی کار آمدن دولت نهم بن های غیرنقدی از دریافتی های معلمان حذف شد/ چرا باید پاداش بازنشستگان در برخی دستگاه ها بلافاصله پرداخت شود اما پاداش معلمان بازنشسته به این وضعیت دچار شود فقط به این دلیل که تعداد آنان زیاد است/ از مهم ترین اولویت های دولت دوازدهم باید اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری بر اساس منطق کارشناسی و توجه به برون داد وبازدهی فعالیت فرد در چرخه سازمانی باشد
گروه اخبار/ مدیرکل دفتر نوسازی،تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از ابلاغ تصویبنامه هیات وزیران مبنی بر تعیین ضریب حقوقی سال ۹۶ برای کارکنان شهرداری های کشور خبر داد.