صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

تعدد مقررات نظام پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان دستگاه‌های اجرایی دولتی و بخش عمومی تأثیر خود را بر ناهماهنگی حقوق بازنشستگان گذارده و به همین دلیل شاهد اختلافات حقوق میان بازنشستگان ادوار مختلف می‌باشیم/ حداقل حقوق بازنشستگان کشوری با ۳۰ سال خدمت با ۲۷/۸ درصد افزایش نسبت به سال گذشته، به یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان افزایش یافته است/ در حال حاضر تعداد بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری بیش از یک میلیون و 324 هزار نفر است/ افزایش حقوق بازنشستگانی که کمتر از 2 میلیون و 100 هزارتومان دریافت می کنند به طور میانگین  20 درصد است/ در دولت گذشته قدرت خرید بازنشستگان 67 و 7 دهم درصد به خاطر تورم در جامعه کاهش یافته است/ در حالی که تورم در سال‌های ۹۳ تا ۹۵ به ترتیب 6 /15، 5 / 15 ، ۱۰ درصد بوده است، متوسط افزایش حقوق بازنشستگان کشوری به ترتیب ۲۰، ۱۴ و ۲۰ درصد است/ یکی از مشکلات بزرگ بازنشستگان صندوق فقر حرکتی است که به سلامت آنها صدمه می‌زند/ ۲۶ هزار نفر از بازنشستگان کشوری از بیماری‌های خاص رنج می‌برند

منتشرشده در بازنشستگان

مبعث پیامبر اسلام (ص) نوید بخش رهایی انسان از چنگال جهل و ستم  پاسداشت مبعث رسول گرامی اسلام (ص) صرفا در بعد تاریخی و عاطفی و استحبابی آن خلاصه نمی شود که اگر چنین بشود یعنی تنها ذکری و گذری و چراغانی و پخش شیرینی و کف و شادی صوری و غفلت از جوهره و علل و اهداف و آثار انسانی، معنوی، اخلاقی و تربیتی آن حادثه عظیم و عبرت ساز، جفا و ستم به رسول و دین و مذهب و تمدن بشری خواهد بود.

مگر نخوانده و نشنیده ایم سخن گلادستون آن پیر استعمار بریتانیا را که قریب 200 سال پیش وقتی صدای اذان و خواندن نمازمسلمانان را شنید و گفت آیا این اذان و نماز خطری هم برای منافع کلان و استراتژیک امپراطوری ما دارد یا نه و پاسخ شنید که هرگز! گفت بگذار هر چه می توانند و می خواهند اذان بگویند و نماز بخوانند!!

اما همین تئورسین وایدئولوگ استعمار با روح سازنده و تابنده و تازنده کعبه حقیقی و محتوا و اصالت و جوهره و باطن قرآن مجید روبه رو می شود می گوید تا این کعبه و قرآن در میان مسلمانان وجود دارد ما هرگز قادر نخواهیم بود بر کل انسان ها و به ویژه مسلمانان منطقه خاورمیانه تا شاخ آفریقا سیطره داشته باشیم.

پر واضح است که جهت کلی و اصلی اسلام، پردازش به هدایت و سعادت و ساختن جامعه بشری در جاده و مسیر عقلانیب عاطفه، صلح، مدارا، برادری، برابری و آرامش و امنیت و عدالت بوده و هست و این واقعیتی است که امثال گوستاولوبون، ویل دورانت و کنستانتین گورگیو و دیگران بدان اشاره نموده و خداوند نیز در قرآن کریم از جمله اهداف و انگیزه های بعثت حضرت محمد (ص) را تهذیب و تزکیه و تعلیم و دانا و آگاه و بصیر نمودن کلیه بشریت و آشنا نمودن انسان ها با علم و قلم و بیان و باز کردن زنجیرهای جهل و غفلت و نادانی از دست و پای آدمیان معرفی می نماید.

آیاتی چون "علم بالقلم" ، "علمه البیان"، "وعلم ما لم یعلم" و " ن والقلم " دال بر چنین حقیقت و مدعایی است.

اندیشمندانی نظیر پروفسور پیرهون و رنه گنون بر عظمت و تعالی هدف تمدن ساز و فرهنگ پرور اسلام و محمد ( ص )  تاکید و تصریح کرده و به خوبی نشان داده اند که اساسا دین و مذهب به خصوص دین مبین اسلام و روح قرآن متناسب با فطرت و درون و عقل و غریزه آدمی و نجات بخش تمامی انسان ها از جهل و خرافه و سوق دادن آنان به وادی علم و معنویت و آزادی و آزادگی است .

متاسفانه این تفسیر و تاویل و برداشت و استنتاج غلط و افراطی و خرافی و صرفا احساس بخش از مسلمانان و به ویژه بزرگان و رهبران و پاتریمونال های هر جامعه و تفسیر به رای ها و تصلب ها و قلب واقعیات و سوء استفاده ها و بد و زشت عمل کردن ها و سالوس گری ها و ارائه اسلام آمریکایی و انگلیسی و روسی یا التقاطی از نوع مجاهدین خلق ( منافقین ) ، فرقان و مقدس مآبان و نان به نرخ روزخوران که موجبات فرار از دین و مذهب و انزجار و انفجار و انتحار اخلاقی ، سیاسی ، عبادتی و معنوی را فراهم کرده و به تعبیر امام صادق ( ع ) کمر اسلام و پیشوایان راستین دین را می شکند ( قطع ظهری اثنان ... )

تفحص و غواصی در اعماق بعثت رسول گرامی اسلام و آن برگزیده خدا یعنی حضرت محمد مصطفی ( ص ) بیان گر این حقیقت و واقعیت عریان است که انسان و جامعه منهای انگیزش انسانی و عقلانی و البته علمانی توام با وحیانی و بدون وحی ؛ نبوت و رسالت و امامت و عجین گشتن مردم و پیشوا و نهادینه شدن فکر و چالش و انتقاد و ارزیابی مجدد و بازآفرینی و بازسازی ارزش ها و نیکی ها هرگز شاهد درآغوش گرفتن عدالت و معرفت و سعادت و آرامش و پیشرفت و توسعه نخواهد بود .

اسلام و عبادات به دور از روح آزادگی و معرفت و عقلانیت همان پاردایمی است که متاسفانه و البته و لاجرم به دکترین و تراژدی خطرناک و غم بار و ننگین تکفیری و داعش و  وهابیت و بهائیت و ... درون ساختی و برون پرداختی ، گریز از مرکز و جنگ های بی حاصل و خون و خاکستر و ذلت و پریشان خاطری و آوارگی و در به دری و خشونت و خشونت و خشونت منجر می گردد و البته چنین فاجعه دردآوری هزاران فرسنگ با اسلام واقعی و ناب محمدی و شیعه ناب جعفری ضد لندنی و ضد خشکه مقدسی و جمود و جهل و تنگ نظری و منم منم ها ... فاصله دارد .

ارسال نامه ها و پیام های صلح آمیز و اخوت و صفا و برادری و دعوت به حق و حقیقت حضرت محمد ( ص ) به سران دولت ها و حکومت ها شرق و غرب آن زمان و سیره نظری و عملی آن حضرت و موضوعاتی چون صلح حدیبیه که آثار بابرکتی به همراه داشت مبین متعالی و مقدس و پاک بودن ایده و جهان نگری و ایدئولوژی آن رسول رحمت  و شفقت و اخوت می باشد .

ضمن این که البته خداوند در قرآن مجید به پیامبر و مسلمانان هشدار و آگاهی می داد که فریب دشمنان و مشرکان خطرناک و حربی یعنی مسلح و مترصد حمله و ضربه به جامعه را نخورده و بدانند که علاوه بر دشمنان خطرساز شناخته شده و مخل امنیت و جان و عرض و ناموس و مال مردم ، دشمنانی وجود دارند که شناخته شده نیستند و بسیار مکار و پنهان کار هستند.

امید است که کلیه موحدان و انسان ها در جامعه ما و جهان با آشنایی هر چه بهتر و عمیق تر با مروجان قرآن و اسلام و بعثت رسول خدا (ص) و عملیاتی نمودن فرامین و آموزه های جان بخش و روح بخش دین و مذهب به دور از هر گونه پیش داوری غلط و برداشت ناقص و افراط و تفریطی برای ساختن جامعه ای نوین و مثبت، طرحی نو دراندازند و مبعث را در کلیت زندگی، مکرر سازند.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

آذربایجان شرقی

منتشرشده در نامه های دریافتی

آذربایجان شرقی

منتشرشده در نامه های دریافتی
ماندن در این وضع کم تر از عقب گرد نیست. زندگاني هركس سرتا سرش پر از چالش است که بايد آنها را مزه مزه کند و سپس آنها را بگذارد و بگذرد نه اینکه در باتلاقشان فرو رود/ دنیا دارالمجانین نیست بلکه دارالعمل است آن هم به حکم عقل و مجنون کسی است  که در این فرصت و این همه امکانات خودش رامحروم کند و دیگران را هم محروم بخواند/ هر کاری کنی سراغت می آیند و چه بسا در تنها ترین و بهترین مسیر باشی بازهم فحش ها را حواله ات دهند/ قرآن را بخوانیم می بینیم که پیروان بدی ها  از انبیا و پیام آوران حق با این چنین فحش‌ها و سخنان متعصبانه و روشی هایی عجیب و غریب پذیرایی می کردند
 
دنیا دارالمجانین نیست بلکه دارالعمل است  عطش نتيجه داریم نه مقدمه .خواب بی تعبير خلق يك زندگي خالي از درد ،خالي از ولَه و ولَع و فرود و فرازهاي دوران، خالي از دستان لرزان و دلهرۀ پايان است.
 
سرکار می رویم و در حلقه ی بازی ها و تذبذب ها و تردیدها و نقش و نقشه های غیر خودی ها قرار می گیریم اگر طرح و برنامه ای و نقشه ای نداشته باشیم.
 
آری!
کشورمان یک قلعه بزرگ و مستحکم است و استراتژی و طرح جامع دشمن برای ما فتح قلعه از درون است پس طرح و برنامه ی جامع ما این می شود که این قلعه را از درون حفظ کنیم نه از بیرون ؛ بنابراین وظیفه و کار می شود حفظ قلعه از درون که برتر از این هیچ نیست.
 
 ماندن در این وضع کم تر از عقب گرد نیست. زندگاني هركس سرتا سرش پر از چالش است که بايد آنها را مزه مزه کند و سپس آنها را بگذارد و بگذرد نه اینکه در باتلاقشان فرو رود.   
 
دنیا دارالمجانین نیست بلکه دارالعمل است آن هم به حکم عقل و مجنون کسی است  که در این فرصت و این همه امکانات خودش را محروم کند و دیگران را هم محروم بخواند.
 
وقتی به زندگانی پر فراز ونشیب حق باوران و یاوران باز می‌گردیم ، می‌بینیم، که آنها برای یک هدف و مقصد گام بر می‌داشتند که گروهی از مردم زمانشان با جان و دل پیغام الهی آنان را دریافتند و همراه و مدافع شدند و بعضی دیگر در بن بست خود فریبی و دگر فریبی گرفتار شدند و عده ای دیگر بی تفاوت از کنار آنها گذشتند.
 
به منابع دین اسلام اگر نگاهی داشته باشیم می بینیم آنان که خارج از قلعه بودند ، آنهایی را  که در قلعه نبوت و امامت و ولایت ایستادند را با انواع فحش‌ها پذیزایی می کردند و می خواستند بال آن خوبان را بچینند و یا بدرند و حتی به هٌدهٌدهای بلند پرواز يعني رهروان آنها هم رحم نمی کردند.
 
فحش ندهیم و کاری کنیم که فحش محبت نکنند البته همیشه فحش ها به لایق آنها نمی رسد و هر کاری کنی سراغت می آیند و چه بسا در تنهاترین و بهترین مسیر باشی بازهم فحش ها را حواله ات دهند !
 
قرآن را بخوانیم می بینیم که پیروان بدی ها  از انبیا و پیام آوران حق با این چنین فحش‌ها و سخنان متعصبانه و روشی هایی عجیب و غریب پذیرایی می کردند که :
 
1- احمق و سبک مغزی 
2- جادوگر و بی‌عقلی 
3- حیله گری
4- مفسد، متکبر، برتری جوهستی
5- دروغگو و گستاخی
6- منحرف و گمراهی
7- دیوانه ، شاعری
8- فال بد زدن به آنها  و سبب بدبختی دانستن آنان
9-ارعاب و اخراج و تبعید آنها
10- تهدید به شکنجه
11-  تهدید به سنگسار می شدند
12- مخالفت صریح و لج بازی با آنها می شد
13- و  گونه های مختلف بی اعتنایی و تمسخر
 و ....
 
پی نوشت:
 
1- (إِنَّا لَنَراكَ فِي سَفاهَةٍ) اعراف، 66.
2- ( َّقالُوا ساحِرٌ أَوْ مَجْنُون )ذاريات، 52.
3 - (إِنَّ هذا لَمَكْرٌ مَكَرْتُمُوه)اعراف، 123.
4 - ( بَلْ هُوَ كَذَّابٌ أَشِر)قمر، 25.
5- ( فَقالَ الْمَلَأُ الَّذينَ كَفَرُوا مِنْ قَوْمِهِ ما هذا إِلاَّ بَشَرٌ مِثْلُكُمْ يُريدُ أَنْ يَتَفَضَّلَ عَلَيْكُم)مؤمنون، 24.
6- (قالَ الْمَلَأُ مِنْ قَوْمِهِ إِنَّا لَنَراكَ في‏ ضَلالٍ مُبينٍ)اعراف، 60.
7- (وَ يَقُولُونَ أَ إِنَّا لَتارِكُوا آلِهَتِنا لِشاعِرٍ مَجْنُون)صافات، 36.
8- (إِنْ تُصِبْهُمْ سَيِّئَةٌ يَطَّيَّرُوا بِمُوسى‏ وَ مَنْ مَعَه)اعراف، 131.
9- (ْ إِنَّهُمْ أُناسٌ يَتَطَهَّرُون )اعراف، 82.
10- ( إِنَّا لَنَراكَ فينا ضَعيفاً وَ لَوْ لا رَهْطُكَ لَرَجَمْناك)هود، 91.  
11- ( قالُوا لَئِنْ لَمْ تَنْتَهِ يا نُوحُ لَتَكُونَنَّ مِنَ الْمَرْجُومينَ) شعرا، 116.
12- ( لَنُخرِجَنَّكَ يا شُعَيبُ وَالَّذينَ آمَنوا مَعَكَ مِن قَريَتِنا أَو لَتَعودُنَّ في مِلَّتِنا قالَ أَوَلَو كُنّا كارِهينَ)اعراف، 88.
31-(اعراف، 8)؛ (هود، 26)؛ (هود، 23)؛ (شعرا، 11)؛ (نوح، 7)؛ (هود، 38)؛ (هود، 62)؛ (هود، 87)؛ (هود، 91)؛ (شعرا، 136)...

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
منتشرشده در یادداشت

آیا می‌دانید این مسئولیت کاملاً حقوقی است و یک مسئولیت صرفاً اخلاقی نیست/ هزار زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های سراسر کشور وجود دارد که خیلی از آنها زندانیان مسائل اقتصادی و چک هستند/ بیشتر این زنان به دلیل ناآگاهی از قوانین، ضمانت پدر، همسر و برادرشان راهی زندان شده‌اند/ کسانی که به خاطر ضمانت با اعمال ماده ۲ محکوم می‌شوند چه رسید داده باشند و چه چک وسفته، محکوم علیه می‌تواند درخواست بازداشت و زندانی شدن‌شان را بدهد. این همان ماده ۲ معروفی است که زندانی‌ها درباره‌اش می‌گویند تا پول ندهی نروی و از نظر حقوقی و قضایی بسیار جدی است....

گروه اخبار/ سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی از پرداخت بدهی فرهنگیان تا پایان اردیبهشت خبر داد.

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

عالی - 6.3%
خوب - 6.5%
تاثیر چندانی نداشته است - 29%
رتبه بندی فقط به ایجاد نارضایتی بیشتر معلمان و تبعیض درون سازمانی انجامیده است - 58.2%

مجموع آرا: 414

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور