صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

گروه گزارش/ « رسالت آموزش و پرورش و تشکل های مدنی » عنوان نشستی است که با شرکت فرهنگیان و اعضاء تشکل های معلمی و با میزبانی انجمن اسلامی معلمان منطقه 5 تهران در دبیرستان غیردولتی اندیشه جاوبد برگزار گردید .

بخش نخست قبلا ارائه گردید . ( این جا )

اکنون بخش دوم را می خوانید

منتشرشده در گفت و شنود

مدیر آموزش و پرورش باید چتری بگستراند تا همه طیف های فکری موافق و مخالف در آن قرارگیرد/ مدیران ما علاوه بر داشتن تفکر خاص خود، باید دارای یک شخصیت مستقل باشند/ نباید فراموش کنیم که همه ما در دولت فعالیت می کنیم و باید حامی دولت باشیم؛ به همین دلیل نباید اجازه بدهیم مسئولی در یک جایگاه خاص، علیه دولت فعالیت تخریبی کند/ داشتن این تفکر به این معنا نیست که به مخالف توهین کرده، یا بخواهیم او را از صحنه فعالیت بیرون کنیم/ لازم است میان صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه تفکیک قائل شویم/ آنچه اتفاق افتاده به دریافت وام بدون تضمین کافی در بانک سرمایه مربوط است ولی متاسفانه انعکاس خبری آن در قالب، «اختلاس» در صندوق ذخیره فرهنگیان عنوان شده که ناصحیح بوده و موضوع این تخلف به بانک سرمایه برمی‌گردد/ این وام ها به شرکت های صوری که از حمایت افراد صاحب نفوذ برخوردار بوده، از طریق بانک سرمایه پرداخت شده است اما متاسفانه در رسانه ها عنوان شده که این شرکت های صوری زیر مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان بوده اند که چنین موضوعی صحت ندارد و در صندوق ذخیره فرهنگیان، شرکت های صوری وجود خارجی ندارند/ از فردای آن روز با رسانه ها مصاحبه کرده و در سخنانی غیر واقع گفتند که «اموال فرهنگیان در صندوق به مصادره رفته است.»/ ما در انتخاب مدیران مدارس بر اساس ضوابط قانونی و توسط معلمان منعی نداریم

گروه اخبار/ معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش وضعیت تعطیلی پنج شنبه‌های مدارس در سال ۹۶ را اعلام کرد.

دولت يازدهم براي پاسخگويي به مطالبات فرهنگيان از پويايي و جديت لازم برخوردار نيست/ دولت يازدهم در سال پاياني فعاليت خود براي بودجه‌ريزي در بخش آموزش‌ و‌ پرورش به صورت کارشناسي عمل نکرده است/ روندي که دولت اعتدال در زمينه‌ي عدالت بودجه‌اي در پيش گرفته است منفعلانه و نااميد کننده است/ مسئله اقتصاد و بودجه‌ريزي آموزش‌ و‌ پرورش نياز به يک عزم ملی و جدي براي اصلاح ريشه‌اي دارد، جديتي كه به نظر مي‌رسد در شرايط كنوني ديده نمي‌شود/ فارغ از هياهوي رسانه‌اي و خبري‌هاي گوناگون درباره بودجه ناچيز آموزش‌ و‌ پرورش و کمپين‌هاي اعتراضي فرهنگيان، اين واقعيت تلخ را بايد پذيرفت که آموزش‌ و پرورش از لحاظ مالی و اقتصادي بامشکلات جدي درگير است و در اين سال‌ها اوضاع معيشتي فرهنگيان نه تنها بهبود نيافته که از بسياري جهات بدتر هم شده است

منتشرشده در یادداشت

در مدرسه است که فرد یاد می‌گیرد چگونه ساعاتی را از افراد خانواده خود دور بوده و حس استقلال طلبی و استفاده از اراده خویشتن برای مواجهه با انواع مسایل و مشکلات را تجربه کرده و از این طریق بتواند «خوداتکایی» را تمرین کرده و به دست آورد/ در مدرسه است که کودک یاد می‌گیرد اضطراب جدایی از والدین را کاهش داده و به همکاری و مشارکت و بازی‌های گروهی با دیگران تبدیل ‌سازد/ طبیعتا واقعیت آن چیزی نیست که از لابه لای نوشته ها  می خوانیم چرا که هنوز با توجه به مشکلاتی که در سطح  آموزش و پرورش داریم و  نوع نگاه مصرفی از سوی  مسئولین به آموزش و پرورش به این حقیقت  پی می بریم  فرسنگ ها با پرورش نیروی خلاق فاصله  داریم

منتشرشده در یادداشت

در مدارس و مراکز آموزشى کشور ما،تربیت هنرى خیلی مورد توجه نیست و در برنامه هاى درسى مدارس از جایگاه مناسبى برخوردار نیست،بعضاًبه حاشیه نظام آموزشی رانده شده و در ردیف برنامه های درسی مغفول قرار گرفته است/ تولد و بالندگی کانون ها به طور رسمی از دهه ی هفتاد صورت گرفت که ابتدا با تاسیس ده کانون به صورت پایلوت در سراسر کشور و در سه محور جوانه ها، انجمن ها و فعالیت های عمومی و مناسبتی کار خود را آغاز و تا پایان دوره اصلاحات، به قریب هزار و چهارصد مرکز ارتقا و توسعه یافت/ هدف غایی راه اندازی کانون ها، جهت پرکردن یک خلاء تربیت اسلامی بود که در پی ضعف و نارسایی امور تربیتی مدارس احساس شد تا به صورت تکمیلی و ترمیمی در این زمینه بکوشن/ بار احساسی ، حماسی و انقلابی پنهان در هویت کانون های فرهنگی ـ تربیتی ، آن اندازه بالا بود که می شد از آنها برای بیمه نمودن بنیه ی فرهنگی انقلاب و جنگ، انتظار داشت/ مربیان از بین ورزیده ترین معلمان که دارای انگیزه کار فرهنگی و هنری بودند انتخاب و درصدی هم به آنان کارانه اضافه تعلق می گرفت ،جایگاه مدیر و معاون کانون از نظر حقوق و مزایا حتی بهتر از مدیر مدرسه بود ، تجهیزات و امکانات سهم و درصد قابل توجه ای از بودجه آموزش و  پرورش را به خود اختصاص می داد و از همه مهمتر ، عضویت مسئولان و کارکنانش در جلسات تصمیم گیری مراکز تاثیرگذار فرهنگی و اجتماعی و امنیتی اجتناب ناپذیر بود/ همین مقدار چهل درصد نیز مربوط به ربع قرن قبل یعنی در سال های پایانی جنگ و آغاز دوره سازندگی بوده است/ از جمله پیشنهادهای این پژوهش در همان سال، اعمال و تعقیب سیاست خود فعالی وخودگردانی کانون ها بود/ .برعکس حضور چهل درصدی آنها در دهه ی هفتاد، الان اندازه ی حضورشان شاید به چهاردرصد هم نرسد/ اکنون مدیر کانون معلوم نیست کار اداری می کند یا آموزشی و با وجود آن همه تنوع کاری،از یک پنجم حق مدیریت مدرسه هم برخوردار نیست/ والدین ، اطمینان بیشتری به مراکز وابسته به آموزش و پرورش، برای اوقات فراغت فرزندانشان دارند و به ثبت نام در کلاس هایشان، علاقه و رغبت نشان می دهند/ پیشنهاد می گردد با اتخاذ برنامه ای حساب شده، نسبت به غیرانتفاعی نمودن و واگذاری آنها به بخش خصوصی اقدام شود و البته صرفا به مربیان تربیتی و معلمان آموزش و پرورش سپرده شود

منتشرشده در پژوهش

معافیت مالیاتی کارمندان دولت در سال 96  گروه اخبار/
نمایندگان مجلس در جریان بررسی جزئیات بودجه ۹۶ مصوب کردند که حقوق ماهیانه کارکنان دولت تا سقف دو میلیون تومان از پرداخت مالیات معاف می‌شود.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی شنبه- 7 اسفند- در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه 96 بند (الف) تبصره 6 لایحه بودجه 96 را با 168 رأی موافق، 19 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 224 نماینده حاضر در مجلس به تصویب رساندند.

بر اساس این مصوبه سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده 84 قانون مالیات‌های مستقیم مصوب 3/ 12/ 1366 و اصلاحات بعدی آن در سال 1396 مبلغ 240 میلیون ریال و برای سایرین 180 میلیون ریال در سال تعیین می‌شود.

ماده 84 قانون مالیات‌های مستقیم مربوط به حقوق کارکنان دولت است.

پایان پیام/

گروه اخبار/ عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه در مجموع ۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به بودجه آموزش و پرورش با توجه به مصوبات مجلس اضافه شد، گفت: سه هزار میلیارد تومان برای پاداش پایان خدمت بازنشسته‌ها درنظر گرفته‌ایم.

اگر مي‌خواهيد بدانيد جامعه شما در ۲۰ سال آينده چگونه خواهد شد به آموزش و پرورش امروز آن نگاه كنيد/ نقش آموزش و پرورش كشورمان در نظام فرهنگي دنيا چگونه است/ امروزه غير از آموزش و پرورش، ۱۷ سازمان ديگر مرتبط با فرهنگ و فرهنگ‌سازي در جامعه وجود دارند، البته همه مي‌توانند در فرهنگ‌سازي موثر باشند اما زيربناي فرهنگ‌سازي مدارس و معلمان هستند/ اگر بودجه و پول نيست براي همه نباشد و اگر پول و بودجه هست براي همه باشد. سوال اين است چرا كارمندي كه در يك وزارتخانه‌ با مدرك همتاي او كار مي‌كند، گاه حدود سه برابر حقوق مي‌گيرد/ باور كنيد عدالت مقدس‌ترين واژه‌اي است كه انسان قبل از هر چيز آن را مي‌خواسته است/ متاسفانه مسوولان بيشتر به امور سياسي جناحي و حزبي مشغولند و فرهنگيان را مهم نمي‌دانند و قطعا جامعه بدون فرهنگ و فرهنگيان ره به جايي نخواهد برد، حتي اگر مسوولان تنها به فكر خود باشند نيز لازم است كه فرهنگ را جدي بگيرند

منتشرشده در دیدگاه

نظرسنجی

انتصابات علیرضا کاظمی تا چه میزان با تعهدات و قول های مسعود پزشکیان هم خوانی داشته و توانسته رضایت معلمان را جلب کند ؟

خیلی زیاد - 1.9%
زیاد - 0.9%
متوسط - 2.3%
کم - 2.5%
خیلی کم - 92.4%

مجموع آرا: 1986

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور