گروه اخبار/
مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با استقبال از طرح تاسیس بانک ویژه فرهنگیان، گفت: حدود 240 میلیارد تومان به عنوان سهم الشرکه مهر و آبان ماه به بازنشستگان پرداخت کرده ایم.
مهدی نیکدل درباره آخرین وضعیت راه اندازی بانک ویژه فرهنگیان که در سال گذشته در دستور کار صندوق ذخیره فرهنگیان قرار داشت اظهار کرد: طرح راه اندازی بانک ویژه فرهنگیان اکنون در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است. یک فوریت این طرح هم تصویب شده بود اما چون کامل نبود به صحن نرفت و قرار است تکمیل شود.
وی افزود: برخی معتقدند بانک قرض الحسنه فرهنگیان باید دایر شود و برخی می گویند بانک فرهنگیان. به هر صورت ممکن است به زودی مجلس با این طرح موافقت و دولت را مکلف به اجرای آن کند. اگر چنین اتفاقی بیافتد ما از آن استقبال می کنیم.
مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان درباره آخرین سود سهام واریز شده به حساب فرهنگیان عضو صندوق ذخیره گفت: فرهنگیانی که در حال بازنشستگی و خروج از صندوق هستند مراجعه می کنند و ما روزانه بابت مبالغ ذخیره شده برای آنها در صندوق چک صادر و با آنها تسویه می کنیم. به عنوان مثال به بازنشستگان مهر در آبان و آذرماه 200 میلیارد تومان پرداخت کرده ایم و به بازنشستگان آبان ماه نیز در دی ماه حدود 38 میلیارد تومان پرداختی داشته ایم.
نیکدل افزود: البته برخی اعضای ما که مشکلات حادی دارند و گرفتاری مالی جدی دارند و پیش از موعد به پول خود احتیاج دارند مبلغی به صورت علی الحساب به آنها می پردازیم و بعد در زمان خود تسویه می کنیم. بنابراین ما هر روز واریزی هایی به اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان داریم و این یک جریان روزمره است.
ایسنا
عنوان «صرفه جویی» مذکور در ماده ۱۶ ناظر بر تحول اساسی در ساختارها بوده و «هزینههای زائد» نیز مربوط به منطقیسازی اندازه دولت و حذف دستگاههای موازی و غیرضرور است و نه جمعیت بازنشسته که در طول دوران خدمت هر ماهه بخشی از حقوقشان بابت سهم صندوق بازنشستگی کسر و به صندوق پرداخت گردیده است و آنان حق دارند بعد از پایان دوره اشتغال از آن استفاده کنند/ بر اساس ماده ۱۲۵ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب سال ۱۳۸۶ مجلس شورای اسلامی، دولت مکلف است هر ساله حقوق کارکنانش را حداقل به اندازه نرخ تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی افزایش دهد و این در حالی است که مجموع تورم سالهای ۱۳۸۷ لغایت ۱۳۹۲، بیش از ۱۳۵درصد و مجموع افزایشهای سنواتی حقوق بازنشستگان طی این سالهاحدود ۷۵درصد بوده است و عملا حدود ۶۷ درصد افزایش حقوق از بازنشستگان دریغ شده است و این نقصان در دولت فعلی نیز حفظ شده است/ بازنشستگان هیچگونه فرصت و امکانی برای متناسبسازی مخارج زندگی شان با نرخ تورم نداشتند بهشدت به زیر خط فقر رانده شدند/ طبق ماده ۶۴ قانون مدیریت خدمات کشوری، حقوق بازنشستگان، هر سال باید بر اساس حقوق شاغلان همسانسازی شود
شاید خطری بزرگتر از اعتیاد، طلاق، بیکاری، افسردگی اجتماعی، بدحجابی، نابودی جنگلها، گسترش کویرها، انقراض یوز ایرانی، دزدی، دروغ و خشکسالی جامعۀ ما را تهدید میکند و آن خطر نابودی استعداد ملی است/ انسان، انسانزاده نمیشود بلکه با پتانسیل انسان شدن به دنیا میآید/ علاوه بر احتیاجات مادی، ما نیازمند آموختن و تربیت هستیم و این کاری است که در سطح کلان بر عهدۀ نظام آموزشی است/ نظام آموزشی ما دچار بحران و ناکارآمدی اسفناکی است/ این غائله با ورود به دانشگاه پایان نمییابد بلکه بساطهای جدیدتر از قبیل کنکور ارشد و دکترا همچنان گسترده است/ امروز با سازمانهای عریض و طویل بهاصطلاح آموزشی-فرهنگی، نظیر گاج، قلمچی، مدرسان شریف و … روبه رو هستیم که اختصاصاً خدمات آمادگی کنکور ارائه میدهند و سالانه میلیاردها تومان سرمایه خانوارهای ایرانی صرف کلاسهای کنکور در این مؤسسات میشود/ حتی رسانه ملی، که قرار بوده نقش یک دانشگاه عمومی را ایفا کند، و باید رویکردی کلانتر و عمیقتر به مبحث آموزش عمومی داشته باشد، خود به شکل کاملاً کاسبکارانه، هم در تبلیغات و هم در تولید برنامهها، علناً دچار این کنکور زدگی شده و با پرهیز از هرگونه نگاه نقادانه، علاوه بر رسمیت بخشیدن بر آن، بر شدت همهگیری این بیماری میافزاید/ نظام آموزشی که با صرف کمترین بودجه، استخدام ضعیفترین افراد و مدیریت فاقد تخصص و چشمانداز بلندمدت نه تنها از رسالت حقیقی تربیت و آموزش نسلهای شایسته برای آینده بسیار دور شده بلکه عملاً به یک نهاد اتلاف و نابودی استعداد و سرمایه ملی تبدیل شده است/ بیکاری میلیونی (۵٫۷ میلیون نفر بیکار تحصیلکرده در سال ۱۳۹۳) فارغالتحصیلان دانشگاه به معنای آن است که میلیاردها میلیارد ثروت ملی به دور ریخته شده است و از طرفی میلیاردها میلیارد استعداد و پتانسیل انسانی اتلاف یا سوخت شده است/ و ما با فرهنگ پزشکییی روبه رو هستیم که در بهترین حالت مراجع را یک بیمار میبیند و نه یک انسان بیمار/ به همین دلیل است که فقر، فساد، بیکاری، طلاق، پرخاشگری و انواع ناهنجاریهای اجتماعی اینهمه فراگیر و رو به تشدید است
گروه اخبار/
منصور مجاوری در واکنش به خبر شايع شده درباره انتقال حساب حقوق و مزایای فرهنگیان از بانک ملی به بانک سرمایه اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش بر اساس مصوبات قانونی موظف است از طریق بانک های دولتی نسبت به پرداخت حقوق و مزایا اقدام نماید.
وی افزود: به همین علت هیچ گونه تصمیم و صحبتی در سطح وزارتخانه و مدیران عالی مبنی بر انتقال حقوق و سایر منابع درآمدی به بانک سرمایه یا هر بانک خصوصی دیگری صورت نپذیرفته است.
مدیرکل برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بانک عامل ما طبق روال گذشته، بانک ملی است گفت: بانک ملی ظرف دو تا سه سال گذشته همکاری و تعامل خوبی در زمینه تسهیلات و کمک به ساختارهای مالی و پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان با وزارت آموزش و پرورش داشته است.
مجاوری تاکید کرد: هرگونه انتقال و جابه جایی حقوق و مزایای فرهنگیان را به هر بانک خصوصی به ویژه بانک سرمایه تکذیب میکنیم و طبق مصوبه دولت که همه پرداخت ها از طریق بانک مرکزی بايد صورت گيرد، حدود چهار ماه است که حساب یکپارچه حقوق و مزایای کارکنان رسمی را در دست اجرا داریم.
مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش
گروه رسانه /
5 سال پیش بود که " علیرضا هادی نژاد " شد " آقای معلم " .
7 دانش آموز داریم که در پایه های مختلف مشغول تدریس هستند .
سال اول استخدام شد معلم یک روستای دور.
" هم مدیرم ، هم معلم و هم خدمتگزار "
تقریبا 65 کیلومتر فاصله داریم .
همان روز اول با دیدن یک صحنه از شاگردهایش دلش لرزید ...
به خاطر " ابوالفضل " همه کلاس و مدرسه را فرش کرد .
می خواهی در آینده چه کاره شوی :
" معلم "
( ادامه در کلیپ ویدئویی زیر )
برای کاهش آسیب های روانی و اجتماعی باید از بدو ورود کودک به پیش دبستانی تا فارغ التحصیلی از دانشگاه یک وزارتخانه متولی آموزش باشد که این مسئله نیازمند جراحی آموزشی است/ بیشترین ساعات درسی مربوط به کشور ژاپن با 240 روز آموزشی است و پس از آن کمترین متعلق به آمریکا با 180 روز آموزشی است، در ایران اگر تعطیلی مدارس در روزهای پنجشنبه را حساب کنیم پایین ترین ساعت آموزشی را داریم اما حجم کتابهای درسی در مقایسه با سایر کشورها دو برابر است/ حجم بالای کتابهای درسی امکان پژوهش، روشهای خلاقانه، امکان ایجاد مدرسه زندگی و بانشاط را از ما گرفته است. استفاده از کتاب درسی واحد برای سراسر کشور خطرناک است و برای هر استان باید تیمی مشخص شود تا محتوای بومی آن استان را تولید کند/ امروزه موسسات تولید کتابهای کمک آموزشی که گردش مالی زیادی دارند این امکان را برای خودشان فراهم کردند