صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

از ابتدای تاسیس صندوق ذخیره از سال 74 تاکنون، مجموع واریزی دولت و معلمان کمتر از 6000 میلیارد تومان بوده است/ کل موجودی معلمان حدود 4300 میلیارد تومان است. از این میزان 998 میلیارد تومان معادل 22 درصد در شرکت ساختمان معلم و 1046 میلیارد تومان در پتروفرهنگ سرمایه‌گذاری شده است/ اموال فرهنگیان عمدتا به زمین چسبیده است و در هوا نیست که کسی آن را ببرد/ تنها حدود 10 تا 12 درصد مدیران ما این خودروها را گرفتند و مابقی را کارمندان و فرهنگیان ثبت‌نام کردند البته خود فرهنگیان اصرار دارند که خودروهای گران قیمت و با کیفیت‌تر به آنها واگذار شود/ بانک سرمایه شرکت اصلی ما نیست و روی آن اعمال مدیریت نداریم/ بانک سرمایه به لحاظ قوانین بانکداری زیر نظر بانک مرکزی است و ما چون 47 درصد سهام آن را داریم هرکاری نمی توانیم در آنجا بکنیم/ مدیرعامل صندوق ذخیره با حفظ سمت، سرپرست بانک سرمایه شد بنابراین اگر غندالی اکنون در زندان است با سمت سرپرستی بانک سرمایه در زندان است نه سمت مدیرعاملی صندوق ذخیره فرهنگیان/ عده‌ای آگاهانه اختلاس‌ها و اتفاقات بانک سرمایه را به صندوق ذخیره ربط می‌دهند و به دنبال تشویش اذهان عمومی هستند در حالی که از ابتدای عمر صندوق دارایی‌هایش به 6000 میلیارد تومان هم نرسیده است که قرار باشد 8000 میلیارد تومان از آن خارج شود/ صندوق ذخیره در بانک سرمایه پس‌انداز نداشته و اگر اختلاسی رخ داده و وام‌هایی بدون پشتوانه داده شده، سپرده‌های مردم بوده که غارت شده است. وجوه فرهنگیان در صندوق ذخیره فرهنگیان است و در بانک سرمایه نیست/ در حال حاضر 4 نهاد نظارتی در صندوق ذخیره مستقر هستند و اسناد را بررسی می‌کنند/ در حال حاضر حدود 880 هزار معلم عضو آن هستند. از ابتدای سال 6000 نفر از صندوق خارج شده‌اند که عمدتا بازنشسته بوده‌اند اما میزان انصرافی‌های ما پس از اتفاقات رخ داده شاید حدود 600 تا 700 نفر بوده است/ بعد از برجام نیز بیمه معلم از لیست تحریم‌ها خارج شد

« بی تفاوتی » ؛  این همان گرفتاری بزرگ ما فرهنگیان است که گَرد آن از سالیان دور و دراز تا کنون بر جان ما نشسته است/ اگر چه خودمان توانایی کاری را نداریم حداقل همکارانی که تلاش می کنند را دلسرد نکنیم/ " زمانی كه برنده ها زير آب ها دنبال مرواريد می گشتند، بازنده ها می گفتند، آب سرد است "/ بی تفاوتی آسان ترین گزینه است/ آیا رفتار منفعلانه ی ما فرهنگیان نسبت به مسائل پیرامون خود شایسته ی همچین ملامتی نیست/ ايراد از پوشال‌هايي است كه گهگاه «ستاره» شدند و كت‌هايي است كه ناگهان بر تن نااهلان رفته است/ جامعه فرهنگیان فقرش فرق است و بی تفاوتی خود فرهنگیان/ «اگر بخشی از حل مسأله نیستید، لاجرم قسمتی از خود مسأله‌اید.»

منتشرشده در یادداشت
دانش آموزانی که باعث شوند آستانه ی تحمل معلم آن قدر کم‌‌ شود که چاره ای جز تنبیه بدنی نداشته باشد که این خود باز مشکلاتی را در پی دارد/ اثرات مخربی که تنبیه بدنی بر ذهن روان کودک و حتی جامعه در کوتاه مدت و دراز مدت می گذارد بر هیچ کس پوشیده نیست/ چه می شد اگر با اولین خبر که از رسانه ملی ما پخش شد این رسانه ی عمومی و حتی دست اندرکاران تعلیم و تربیت ما این گونه مسائل را طی تحقیقی میدانی آسیب شناسی کرده و برای جلوگیری از تکرار این سریال های تلخ و ناگوار پیشنهاد و راه حل مناسبی را ارائه دهند/ چرا در نظام آموزش و پرورشی که اخبارش دائما در مورد تنبیه بدنی در مدارس روی آنتن رسانه ها می ورد و طبیعتا مجازات های تعیین شده برای فرد خاطی دارد ؛ هنوز شاهد  استمراراین گونه مسائل تاسف بر انگیز هستیم/ آنچه امروزه ما شاهد آن هستیم پاک کردن‌‌ صورت مساله است ...
 
تنبیه بدنی دانش آموزان و رسانه ای شدن خشونت در مدارس
در ناپسند بودن تنبیه بدنی شکی نیست .‌آنگاه که ‌ضربه ای بر پیکر انسانی وارد می شود تا او متوجه اشتباه خویش گردد‌.در گذشته برای تربیت افراد تنبیه بدنی صورت می گرفته و چه بسا در مکتب خانه ها حتی در ملا عام افراد را به چوب و فلک می بستند اما با سیر تحول نظام ها چه از نظر فکری و چه از نظر ساختار اجتماعی تنبیه بدنی جای خود را به جریمه های نقدی و…‌‌ داد تا همچنان عوامل بازدارنده ای برای بروز بعضی نابه هنجاری ها در سطح خانه و مدرسه حتی جامعه باشد .

حفظ نظم و انضباط در یک کلاس شلوغ آن هم دانش آموزانی با استعداد حتی روحیات متفاوت کاری بس دشوار و طاقت فرساست هر چند بهترین روش های تربیتی و کارآمدترین روش ها را به کاریرد اما باز هستند دانش آموزانی که باعث شوند آستانه ی تحمل معلم آن قدر کم‌‌ شود که چاره ای جز تنبیه بدنی نداشته باشد که این خود باز مشکلاتی را در پی دارد .
در اروپا، ژان ژاک روسو شیوه‌های جدیدی برای حفظ انضباط در خانه و مدرسه مطرح کرد و روش تنبیه بدنی را ناکارآمد دانست.

اما باز هنوز شاهد استفاده از این شیوه در سطح مدارس دنیا و حتی ایران هستیم.
اثرات مخربی که تنبیه بدنی بر ذهن روان کودک و حتی جامعه در کوتاه مدت و دراز مدت می گذارد بر هیچ کس پوشیده نیست .
آنچه باعث شد نگارنده با اشاره به این نکته و ضمن نکوهش تنبیه بدنی چند سطری را بنگارد ؛ تکرار دوباره سریال تنبیه بدنی و رسانه ای شدن آنها است . عاملی که باعث تضعیف جایگاه معلم در بین دانش آموزان و خانواده ی آنان و به طور کلی در جامعه می شود و نتیجه ی آن جز بی اعتمادی و بی مهری بر این قشر زحمت کش و بی ادعا نیست .
رفتار نابه هنجار و اشتباه از همه کس ممکن است سر بزند به عنوان مثال ؛ اشتباه پزشکی که منجر از دست رفتن جان یک انسان  می شود ، اشتباه یک پیمانکار ، اشتباه یک طراح صنعتی در ساخت یک قطعه یا اشتباه یک مهندس عمران در طراحی و محاسبات یک بنا و حتی اشتباه یک خلبان و..‌یا اشتباه یک نظامی و یا اشتباه یک روحانی و…. اما همه ی این افراد با اشتباهاتی که ممکن است از سوی آنها صورت بگیرد و پیامدش حوادثی تلخ و ناگوار باشد .‌در سکوت خبری رسانه ها در هاله ای از ابهام باقی می مانند .حتی یک از چندین اشتباه به گوش هیچ کس نمی رسد حال آنکه اگر همین اشتباه در آموزش و پرورش صورت بپذیرد بهترین سوژه خبری رسانه های داخلی و خارجی خواهد شد.
چه چیز باعث شده که رسانه و افراد غیر رسانه ای این گونه یه مساُئل آموزش و پرورش ورود پیدا کنند و این گونه ناآگاهانه سوژه ساز رسانه های داخلی و چه بسا رسانه های معاند و دشمنان قسم خورده ایران اسلامی باشند .
چه می شد اگر با اولین خبر که از رسانه ملی ما پخش شد این رسانه ی عمومی و حتی دست اندرکاران تعلیم و تربیت ما این گونه مسائل را طی تحقیقی میدانی آسیب شناسی کرده و برای جلوگیری از تکرار این سریال های تلخ و ناگوار پیشنهاد و راه حل مناسبی را ارائه دهند ؟
با توجه به مطالب ذکر شده یک سوال مطرح ‌می شود :
چرا در نظام آموزش و پرورشی که اخبارش دائما در مورد تنبیه بدنی در مدارس روی آنتن رسانه ها می ورد و طبیعتا مجازات های تعیین شده برای فرد خاطی دارد ؛ هنوز شاهد  استمراراین گونه مسائل تاسف بر انگیز هستیم ؟
و سوال دوم‌  این که نقش رسانه های ارتباط جمعی خصوصا صدا و سیما برای جلوگیری از این پدیده چیست ؟
متاسفانه آنچه امروزه ما شاهد آن هستیم پاک کردن‌‌ صورت مساله است !
گویا افکار عمومی با معذرت خواهی مدیر کل به آرامش می رسد و بعد از گذشت مدتی باز خبری و سوژه ای داغ تر از سوژه قبلی می شود !
همان گونه که خود نیز می دانم خطا خطاست و طبق روال قانونی معلم خاطی باید پاسخ گوی خطای خود در نظام مدرن تربیتی باشد ؛ اما باز این سوال در ذهن نقش می بندد که برای جلوگیری از تکرار این گونه حوادث چه چاره ای اندیشیده شده است ؟


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در دانش آموز
دوشنبه, 19 آبان 1393 21:30

عدم انطباق فرهنگی

کرمان

منتشرشده در نامه های دریافتی

گروه اخبار/

وضعیت عیدی کارمندان ،پاداش و حق التدریس معلمان و افزایش حقوق بازنشستگان

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو سیما از پرداخت عیدی و حقوق بهمن تا شنبه هفته آینده خبر داد و گفت: با خزانه توافق شده تا حقوق کارمندان حداکثر تا ۲۰ اسفند و یارانه اسفند چند روز زودتر پرداخت شود.

وی درباره میزان انطباق برنامه ششم توسعه با سیاست های اقتصاد مقاومتی، افزود: در بررسی لایحه برنامه ششم در کمیسیون تلفیق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی هر چه مطلوب مردم بود در برنامه گذاشتند اما منابع ما محدود است.بر این اساس مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان، ایرادهایی را به مصوبه مجلس گرفتند؛ امیدواریم مجلس شورای اسلامی طوری برنامه توسعه ششم را اصلاح کند که این برنامه قابلیت اجرا داشته باشد.
عیدی و حقوق ۲۶ بهمن یارانه ها پرداخت می شود و نیز تا پیش از اتمام این ماه پرداخت خواهد شد؛ با خزانه توافق کرده ایم حقوق کارمندان حداکثر تا ۲۰ اسفند و یارانه اسفند چند روز زودتر پرداخت شود.

۲۷۰۰ میلیارد تومان برای پاداش و حق التدریس معلمان تا ابتدای سال ۹۵ به حساب آموزش و پرورش واریز و مبلغی نیز برای بازنشستگان سال ۹۵ به این وزارتخانه پرداخت شد اما پاداش معلمانی که امسال بازنشسته شده اند باقی مانده است.

نوبخت گفت: در سال آینده هزار میلیارد تومان برای افزایش حقوق بازنشستگان اختصاص دادیم که مجلس شورای اسلامی حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان به آن افزود؛ البته نمایندگان مجلس محدودیت استفاده از این منابع را برای کسانی که بیش از دو میلیون تومان حقوق می گیرند ایجاد کرده اند اما دولت می خواهد این محدودیت برداشته شود و بقیه بازنشستگان نیز مشمول این افزایش حقوق شوند.

خبرگزاری صدا و سیما

گروه بازنشستگان/

پاداش پایان خدمت بازنشستگان و تجمع معلمان بازنشسته در مقابل سازمان برنامه و بودجه

تعدادی از بازنشستگان امروز سه شنبه  با حضور در مقابل سازمان برنامه و بودجه خواهان پرداخت پاداش پایان خدمت خود شدند .

به گزارش صدای معلم ؛ معلمان بازنشسته به کرات و طی نامه ها و پیام های متعدد خواهان توجه مسئولان به مطالبات بازنشستگان و عمل به وعده ها گردیده اند .

پایان پیام/

منتشرشده در بازنشستگان
دوشنبه, 25 بهمن 1395 17:52

فقدان معلم و معلم مفقود !

برای اینکه یاد بگیریم معلمان می توانند در سرنوشت خود اثر گذار باشند باید از انفعال خارج بشویم/ ما معلمان عافیت طلبیم/ تشکل ها تا حالا نقش موثری نداشته اند/ وقتی ما به حطام ناچیزی که به ما می دهند اکتفا می کنیم  و تحمل همکاران نقاد خود را نیز نداریم و از آنان هیچ حمایتی نمی کنیم، ما را تحت فشار قرار داده و در محاسبات خود هیچ نمی بینند/ و همه چیز از همان جا، مرکز کره زمین، مدرسه ، شروع می شود. وگرنه تا ابد بازنده ایم، باید ورق را برگردانیم/ باید مردم و اطرافیان خود را از بی توجهی به معلم و دانش آموز آگاه کنیم، باید به آنها بگوییم که بدون آموزش و پرورش صحیح پیشرفت نخواهیم کرد

منتشرشده در یادداشت
دوشنبه, 19 آبان 1393 21:30

مطالبات بازنشستگان 95

آذربایجان شرقی

منتشرشده در نامه های دریافتی

نظرسنجی

انتصابات علیرضا کاظمی تا چه میزان با تعهدات و قول های مسعود پزشکیان هم خوانی داشته و توانسته رضایت معلمان را جلب کند ؟

خیلی زیاد - 1.9%
زیاد - 0.9%
متوسط - 2.3%
کم - 2.5%
خیلی کم - 92.4%

مجموع آرا: 1986

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور