صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

علیرضا هاشمی ؛ دبیر کل سازمان معلمان ایران :

"شاهد تحرک بیشتر وزیر آموزش و پرورش هستیم/ عملکرد دانش آشتیانی از نظر سازمان معلمان لااقل به شکل مشروط مثبت است/ انتصاب دکتر نجفی امید به اصلاح امور صندوق ذخیره فرهنگیان را افزایش داده است "

نقد عملکرد دانش آشتیانی از نظر تشکل های فرهنگیان و سازمان معلمان ایران

پس از پیروزی گفتمان عقلانیت و امید در انتخابات اخیر ،شاهد تحرک بیشتر وزیر آموزش و پرورش هستیم که باید آن را به فال نیک گرفت و تداومش  را به انتظار نشست.

اولین انتخاب  ،انتخاب مشاور وزیر در امور تشکل هاست .

کاظم قاسمی از جنس تشکل ها و سال ها پیگیر مطالبات معلمان از مسیر فعالیت های جمعی بوده است،او با تجارب مدیریتی در سطح منطقه و اداره کل می تواند در راستای موارد  زیر که در برنامه  های جناب دانش هم آمده، گام های اجرایی بلندی را برداشته و تاریخ ساز شود :


1- گسترش ارتباط و تعامل با تشکل های صنفی و نهادهای مدنی
2- تقویت نقش و جایگاه آنها در فرآیند تصمیم سازی
3- انتقال مطالبات،انتظارات و ایده های فرهنگیان به مدیریت آموزش وپرورش
4- تدوین طرح تشکیل سازمان نظام معلمی برای ارتقای منزلت حرفه ای فرهنگیان
سازمان معلمان ایران از این انتخاب

در راستای رشد مشارکت مدنی و سیاسی غیر انتخاباتی استقبال می کند.


دومین خبر خوب این روزها، انتصاب محمدعلی نجفی به عنوان عضو هیات امنای صندوق ذخیره بود که  استقبال عمومی فرهنگیان را نیز به دنبال داشت.
این انتصاب علاوه بر ارتقای جایگاه وزیر نسبت به گزینه های همیشه در سایه ، امید را برای اصلاح امور صندوق نزد فرهنگیان افزایش داده است و البته با توجه به توان مدیریتی نجفی این امید پر بیراه هم نیست..

در مجموع اگر بخواهیم با توجه به عملکرد چند ماهه ی وزیر از نظر سازمان معلمان سخن بگوییم،لااقل به شکل مشروط مثبت است، اما اینکه بتوان رویکرد مثبت دانش آشتیانی به گفتمان جدید آموزشی ،تمرکز زدایی و مدرسه محوری را به همه ی حوزه های تحت مسئولیت او تعمیم داد، البته که جای چون و چرا و تردید هست...!

امتداد

دوشنبه, 15 خرداد 1396 08:39 خوانده شده: 809 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +9 0 --
معلم امیدوار 1396/03/15 - 11:22
تشکیل سازمان نظام معلمی و نظام هماهنگ پرداخت یا رتبه بندی جدید و عادلانه و برگشت مردودی به سیستم مدرسه و امکان تحصیلات تکمیلی ارشد در دانشگاه فرهنگیان و بیمه تکمیلی ایران بجای اتیه سازان و اصلاح شیوه نقل و انتقال فرهنگیان و اعزام به خارج گامهای مهم وزیر اینده برا محبوب معلمان شدن است
پاسخ + 0 0 --
معلمی 1396/03/15 - 13:11
برای تثبیت اعتبار معلم در کلاس و حساب بردن دانش اموزان مردودی و اخراج در مواقع خاص دانش اموز باید رسمیت یابد وقتی دانش اموز بداند خطر مردودی یا اخراج و یا پرداخت پول برا تجدیدی دارد انگیزه درس خواندن واحترام به معلم پیدا میکند
پاسخ + +8 0 --
ناشناس 1396/03/15 - 14:04
اقا این چ بدبختیه ما داریم
سرکلاس باید ب بچه کمتر از گل نگی ماچش کنی بهش برنخوره
هر بی ادبی کردی هرچی ک لایق باباشه رو سرکلاس بگه
بعد معلم حق نداشته باشه چیزی بگه
خدا لعنت کنه اونایی رو ک نشستن تو اتاقاشون زیر باد کولر قوانین من در اوردی ابلاغ میکنن
ی سری از این دانش اموزا تا کتک نخورن ک ادم نمیش...
تو تموم کتب روانشناسی تربیتی تبنیه بدنی رو جایز دونستن
پاسخ + +6 0 --
معلم 1396/03/15 - 15:35
سلام مسئولین محترم آموزش و پرورش خواهشا این قدر یک طرفه و در جهت دفاع ازدانش اموزان قوانین را تنظیم نفرمایید دانش آموزان دیگر دلیلی برای احترام گذاشتن به قوانین مدرسه در خود نمی بینند. تقریبا هیچ اهرمی دست معلم نمونده حداقل بتونه کلاس را اداره کنه نمره که ارزش نداره ترس از معلم هم از بین رفته . ما هم دانش آموز بودیم خدا را شکرچنین چیزی نبود.
پاسخ + +2 -1 --
شهسوارزاده 1396/03/15 - 18:57
به نام دوست
سپاس و ستايش بر تشکل هاي مدني بويژه نهاد هاي مدني فعال در حوزه آموزش و پرورش جمهوري اسلامي ايران
سپاس و ستايش بر دلير مردان و سلحشور زنان خردمند که سختي فعاليت کار گروهي را به راحتي کار انفرادي ترجيح داده و جهت رشد و تعالي تشکل هاي مدني بويژه نهاد هاي مدني فعال در حوزه آموزش و پرورش نقش آفريني مي کنند !
سپاس و ستايش بر دلير مردان و سلحشور زنان خردمند که با تلاش خستگي ناپذير خود در پديد آوردن ِ حماسه 29 ارديبهشت شب و روز نداشتند !
سپاس و ستايش بر تشکل هاي مدني بويژه نهاد هاي مدني فعال در حوزه آموزش و پرورش که جهت استقرار سازمان نظام معلمي براي ارتقاي منزلت حرفه اي فرهنگيان فرهيخته همت گماشته اند !
سپاس و ستايش بر تشکل هاي مدني بويژه نهاد هاي مدني فعال در حوزه آموزش و پرورش که دغدغه شب و روزشان ، ايجاد عزم ملي به منظور اصلاح ساختار آموزش و پرورش است !
سپاس و ستايش بر تشکل هاي مدني بويژه نهاد هاي مدني فعال در حوزه آموزش و پرورش که ...


نظر ادامه دارد.
پاسخ + +2 -1 --
شهسوارزاده 1396/03/15 - 18:58
ادامه نظر :


شاهد تحرک بيشتر وزير آموزش و پرورش هستيم / تبريک و شاد باش به فرهنگيان فرهيخته و همه ملت شريف ايران
اولین انتخاب ،انتخاب مشاور وزیر در امور تشکل هاست .
اتاق فکر ( کار گروه تخصصي ) نهاد هاي مدني بعنوان حلقه واسط بين مردم و مسئولين مي توانند از تجربيات گرانبهاي کاظم قاسمي که از جنس تشکل ها مي باشند و سال ها پيگير مطالبات معلمان از مسير فعاليت هاي جمعي بوده گام های بلندی در رابطه با ايجاد عزم ملي جهت اصلاح ساختار آموزش و پرورش برداشته و تاریخ ساز شوند .
دومین خبر خوب این روزها، انتصاب محمدعلی نجفی به عنوان عضو هیات امنای صندوق ذخیره بود که استقبال عمومی فرهنگیان را نیز به دنبال داشت.


نظر ادامه دارد.
پاسخ + +2 -1 --
شهسوارزاده 1396/03/15 - 18:59
ادامه نظر :


اتاق فکر ( کار گروه تخصصي ) نهاد هاي مدني بعنوان حلقه واسط بين مردم و مسئولين مي توانند از تجربيات گرانبهاي کاظم قاسمي و محمد علي نجفي که از جنس تشکل ها و سال ها پيگير مطالبات معلمان از مسير فعاليت هاي جمعي بوده و آگاه به مسائل مالي و بودجه ريزي مي باشند گام های بلندی در رابطه با ايجاد عزم ملي جهت اصلاح ساختار صندوق ذخيره فرهنگيان و اقتصاد آموزش و پرورش برداشته و تاریخ ساز شوند .
در مجموع اگر بخواهیم با توجه به عملکرد چندين و چند ساله ي نهاد هاي مدني بويژه نهاد هاي مدني فعال در حوزه آموزش و پرورش سخن بگوییم:
بايد از اتاق فکر ( کار گروه تخصصي ) اين نهاد هاي مدني سپاسگزار بود که از دولت دوازدهم تدوين برنامه مدون جهت ايجاد عزم ملي به منظور اصلاح ساختار آموزش و پرورش را طلب مي نمايند .
زيرا شاهد تحرک بيشتر تشکل هاي مدني هستيم / صد تبريک و هزران شاد باش به فرهنگيان فرهيخته و همه ملت شريف ايران


با تقديم شايسته ترين سپاس و ستايش ، ارادتمند ِ شما شهسوارزاده

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور