هویت حرفه ای فراتر از یادگیری نقش می باشد/ توجه به واقعيت هاي موجود در آموزش و پرورش، نشان از واقعي بودن پديده بحران هويت حرفه اي در بين معلمان مي باشد/ يكي از نشانه هاي جايگاه مطلوب يك شغل در جامعه، ميزان گرايش داوطلبانه جوانان به خصوص جوانان مستعد و نخبه نسبت به احراز آن شغل باشد/ دانش آموزان ممتاز، شغل معلمي را در اولويت هاي انتخاب شغل خود قرار نمي دهند و حتي تمايل اكثر دانش آموزان متقاضي دانشگاه فرهنگيان، عمدتا از مشكلات مرتبط با اشتغال در جامعه ناشي مي شود/ توجه به تنوع اعتراض هاي مدني و صنفي پيرامون وضعيت معيشتي در سال هاي مختلف در قالب راهپيمايي، تحصن و شكل دهي كمپين، بايد اذعان كرد كه فرهنگيان شاغل و بازنشسته در سطر اين اعتراض ها قرار دارند و اين روند متاسفانه تاكنون به نتايج مطلوبي منجر نشده است/ بسياري از نمايندگان مجلس با تلاش هاي مستمر معلمان در صندلي هاي بهارستان نشسته اند و پس از نشستن بر چنين صندلي هايي نيز از آموزش و پرورش غرق در مشكلات خود، دست بردار نيستند و بر كوچكترين عزل و نصب ها نيز در راستاي منافع خود دخالت مي كنند؛ اما تاكنون اقدام اساسي و بنيادي در رفع مشكلات آموزش و پرورش انجام نداده اند/ يكي از مظاهر تعهد حرفه اي يك شاغل، ميزان تعلق آن به سازمان است/ تعلق پذيري معلمان نسبت به محيط كاري روز به روز در حال كاهش است و ادامه اين روند، پيامدهاي منفي در زمينه تعهد حرفه اي در پي خواهد داشت
اگر به اختیارم بود بهترین ها ، هوشمند ترین ، خلاق ها ، دلسوزترین و توانمندترین را برای حرفه معلمان انتخاب می کردم با بالاترین امکانات رفاهی و والاترین نشان اجتماعی و برترین دستمزدها و پاداش/ اگر به اختیارم بود با تجربه ترین و بهترین معلمان را برای دوره ابتدایی برمی گزیدم/ کسب مقام مدیریت یک مدرسه ابتدایی را سخت ترین انتخاب در مدیریت کشور طراحی می کردم/ مدرسه ات بیمار است و معلم بیمار نگه دار/ تنبیه دانش آموز و حکم تعلیق به خاطر تنبیه و کمپین تقاضای بودجه بیشتر سیکل معیوب و دور تسلسل بی نتیجه در بی توجهی به سازمان تعلیم و تربیت است/ تحقیر معلمان در کتک کاری در زمان وزارت فرشیدی در جلوی وزارت خانه و تعقیب و بازداشت معلمان جلوی مجلس در زمان وزارت حاجی بابایی در صدارت احمدی نژاد و کشتن معلم پای تخته کلاس در زمان فانی و بی خیالی اش و اکنون حکم عجولانه تعلیق بر معلم و کسری بودجه آموزش و پرورش همه و همه برپاشنه بی اعتمادی به قشر فرهیخته معلمان و بی اهمیتی به نظام تعلیم و تربیت باز می گردد/ تحقیر آشکارتر آنکه نمایندگان مجلس ، معلمان کمپین نموده را به چای و میوه دعوت کنند و با افتخار بگویند ما این موضوعات و مشکلاتی را که شما می گویید نمی دانستیم/ اکنون متوجه شدیم و حتما جبران می کنیم و فردا حاجی بابایی باد غبغب در گلو بیاندازد که ای معلمان کمپینی بیاید مصوبه کردیم این بودجه اضافی استان ها مال شما ....
گروه اخبار/ نمایندگان مردم در خانه ملت مقرر کردند اختلاف حقوق شاغلین و بازنشستگان نباید از ۱۵ درصد بیشتر شود
دوشنبه شب ، مورخ 9 اسفند 1395 در سايت خبرگزاري جمهوري اسلامي مطلبي عجيب و شک برانگيز تحت عنوان : " کمپین صنفی فرهنگیان 140 هزار امضا تقدیم نمایندگان مجلس کرد. " را ملاحظه کردم/ محتوای نامه این کمپین به مساله کمبود بودجه ارسالی دولت به مجلس برای وزارت آموزش و پرورش اشاره داشته و تاکید دارد که حداقل حقوق پایه برای هر معلم مبلغ 30 میلیون ریال در نظر گرفته شود/ جست و جو را آغاز کردم تا من هم به لشگر یکصد و چهل هزار نفری امضاکنندگان بپيوندم/ با وجود آنکه اکثريت اين امضا کنندگان ،حقوقشان بيش از سه ميليون تومان در ماه مي باشد، براي رفاه حال ما معلمانˏ با حقوق کمتر از سه ميليون تومان در ماه ، ريسک کرده ليست پويش (کمپين ) را امضا کرده اند . پس چرا من ̗ ذينفع آن را امضاء نکنم/ بيش از ده درصد معلمان را بسيج نموده است/ معلمان محافظه کار ، کارشناسان کم تحرک ، مسئولين ( دولتمردان و مجلس نشينان ) کم توجه ، اولياي گرفتار̗ انش آموزان گريز پا از مدرسه و... را بيدار مي کند تا گوشه چشمي هم به آموزش و پرورش و کيفت بخشي مدارس داشته باشند/ احتمالأ اين رقم حداقل سه ميليون تومان در ماه و کيفيت بخشي آموزش مدارس با پرتاب تاس ، انداختن اسطرلاب و بازي با اعداد به دست نيامده است که در اين صورت پيشنهاد اسطرلابي ( نه کارشناسي ) بنده حداقل حقوق شش ميليون تومان درماه مي باشد که امضاي بيشتري جمع شود/ بايد توجه داشت که در کميسيون تلفيق و صحن علني مجلس ، تغييرات اساسي و ريشه اي در لايحه بودجه صورت نمي گيرد و نگاه امروز مجلس نشيان صندوق توسعه ملي مي باشد/ درست است که عوامل پويش ˏ( کمپينˏ) جمع آوري امضا نامشخص مي باشند و کسي پاسخ گو نمي باشد ولي وقتي عضو محترم کانون صنفي معلمان با نمايندگان مجلس درباره تحقق اين دو مهم ( حداقل حقوق و کيفيت بخشي مدارس ) سخن مي گويند بايد اميدوار بود/ امروز که درآمد افسانه اي 670 ميليارد دلار درآمد نفتي و 783 ميليارد دلار مجموع درآمد هاي ارزي نداريم ؛ پس راه حل قانوني چيست/ تا اصلاح ساختار در آموزش و پرورش صورت نگيرد ، اگر تمام بودجه دولت و حتي چند برابر کل بودجه دولـت ، به سوي آموزش و پرورش سرازير شود باز هم چالش هاي آن باقي مي ماند/ به جاي تکيه به خزانه خالي بايد به سراغ توليد ناخالص ملي رفت که لازمه آن ايجاد عزم ملي براي اصلاح آموزش و پرورش است/ در اصلیترین بخش بودجه سال آتی، مجلسیها حدود 25 هزار میلیارد تومان به منابع عمومی دولت افزودند. این به آن معناست که مجلسیها در نقشه راه اقتصادی سال آینده ایران، معادل 8/ 7 درصد بیشتر از آنچه دولتیها بهعنوان منابع درآمدی دولت در سال 96 پیشبینی کرده بودند، این منابع را رشد دادهاند/ متأسفانه اکثر اين تشکل ها در مقابل اين کنش معلمان ، سکوت اختيار کرده فقط سازمان معلمان ايران به عنوان پيشتاز تشکل هاي مدني بيانيه تحليلي عميقي در اين زمينه ارائه نموده که قابل تقدير و ستايش مي باشد/ مبلغ کل بودجه کشور برابر 934 / 393 / 849 / 10 هزارميليون ريال ، کل بودجه آموزش و پرورش 621 / 815 / 316 هزارميليون تومان ( حدود سه درصد کل بودجه ) پس الباقي بودجه دیگر نهادها و دستگاه ها برابر 313 / 578 / 532 / 10 هزارميليون ريال مي شود که يک درصد آن برابر 783 / 325 / 105 هزارميليون ريال ( بيش از ده هزار ميليارد تومان) مي باشد/ حالا که عضو محترم کانون صنفي معلمان و نمايندگان محترم مجلس از حساب و کتاب سر در نمي آورند، چه بايد کرد تا معلمان به اين سنگ بزرگ ، اميد واهي نبندند....
گروه اخبار/ چوپان رامهرمزی در یکی از روستاهای این شهرستان طی تماس تلفنی پلیس خبر از مشاهده جنازه سوخته داد.
چه فرقی است بین فردی که دریافتی او ماهیانه دو میلیون تومان است با فردی که یک میلیون و نهصد هزار تومان دریافتی دارد/ همترازی همانطور که از تعریف و سابقه آن قبل و بعد از انقلاب در سال 1370 (سال اجرای قانون نظام هماهنگ پرداخت) و 1386 (سال تصویب قانون مدیریت خدمات کشوری) مشخص است همسان ساختن دریافتی میان سطوح سازمانی یکسان و همگن و گروههای شغلی برابر و مشابه است و نه برابر کردن دریافتی بازنشستگان غیر هم سطح و با گروههای شغلی نابرابر و ناهمگن/ آیا راه ارتقا و تقویت معیشت قشرهای آسیبپذیرتر بازنشستگان اجرای راهکارهای منطقی چون ارائه کمکهای غیر نقدی و خواروبار به این قشرهاست یا ایجاد تبعیض و بیعدالتی و از هم پاشیدن نظام پرداخت و سیستم حقوق و دستمزد است/ آیا طراحان این نوع روشهای تبعیضآمیز، مسائل حقوق و دستمزد را صرفاً با رویکرد احساسی و بدون پشتوانه علمی و کارشناسی بیتوجه به عوارض و تبعات ناعادلانه آن مینگرند؟ یا خدای نکرده هدفهای پوپولیستی و عوام گرایانه را مد نظر و دنبال میکنند/ طرح همترازی و یکسانسازی حقوق برای تمامی بازنشستگان هم سطح با لحاظ مدرک تحصیلی و شرایط شغلی آنها (بهطور مثال: مدیرکل با مدیرکل- رئیس اداره با رئیس اداره- پیش خدمت با پیش خدمت) اجرایی شود/ دریافتی بازنشستگان مشابه سنوات مختلف (قبل از سال 1388 و سالهای بعد تاکنون) با حقوق کارکنان شاغل هم گروه و رتبه (که در مرحله بازنشستگی قرار دارند) متناسب شده یا با برقراری حقوق آخرین بازنشسته برابر از لحاظ مدرک تحصیلی و شرایط شغلی، همتراز و یکسان شود
اختلال افسردگی نیز در کشور از 3.4 درصد در سال 80 به 12.7 درصد در سال 90 رسیده است/ اختلال روانی در تهران از سال 78 تا سال 90 افزایش یافته و از 21.5 درصد به 39.69 درصد رسید اما از سال 90 تا سال 93 روند کاهش داشته و در سال 93 به 20.3 درصد رسیده است/ استان های مرکزی، اصفهان، یزد، لرستان، تهران، ایلام، خراسان رضوی، زنجان، کردستان و کرمانشاه شاهد کاهش شاخص سلامت روان در آنها هستیم/ یک چهارم ایرانی ها دارای علائم اضطراب هستند/ ممکن است آمارهای غیررسمی اعدادی بیش از این را نیز نشان دهند/ در کلاس های درس و در مواجهه با دانش آموزان نیز شاهد بی قراری و اضطرابی هستیم که از خانواده ، اجتماع و ارتباطات اجتماعی به آن ها به ارث رسیده است/ « مدرسه گریزی » و « فرار از مدرسه » در روزهای پایانی سال تشدید می شود و آموزش و پرورش و مدرسه نیز غالبا برنامه ای برای مدیریت این وضعیت و به عبارتی " بحران " ندارند/ اقدامات وزارت آموزش و پرورش در این هفته های آخر در ارسال بخشنامه های رگباری ، کلیشه ای و تکراری در مورد اجبار حضور معلمان و عوامل آموزشی مدرسه و دانش آموزان تا آخرین روز آموزشی خلاصه می شود/ متاسفانه در برخی مدارس مشاهده می شود که برخی از عوامل اجرایی و اداری آموزشگاه ها و مدارس سعی دارند تا هر چه زودتر و سریع تر دانش آموزان را وارد کلاس درس کنند و احتمالا خود به دنبال امور شخصی خویش روانه گردند/ ادارات آموزش و پرورش نیز می توانند به جای " مچ گیری " و " یافتن مقصر " در این روزهای پایانی نظارت علمی همراه با ارائه برنامه های مفید و کاربردی و حتی حضور در مراسم مدارس داشته باشند و منتظر ارسال گزارش های صوری و نمایشی از سوی مدارس نباشند/ این تکالیف خود به عاملی برای تنفر و انزجار دانش آموزان و حتی معلمان تبدیل شده است/ مهم ترین وجهی که در این مورد به فراموشی سپرده شده است این است که آموزش باید با ترغیب و ایجاد انگیزه همراه باشد/ ایام نوروز بهترین فرصت برای بازیابی خویشتن و نیز گسترش فرهنگ کتاب خوانی است