گروه اخبار /
فخرالدین احمدی دانش آشتیانی عصر روز دوشنبه در مراسم افتتاح مدرسه خیرساز قریب شجاعی در زواره شهرستان اردستان اظهارکرد: بیشتر پرسشهای خبرنگاران از ما درباره مسائل معیشتی معلمان است تا بحثهای تخصصی آموزشی.
۹۹ درصد سئوال از ما درباره حقوق معلمان است لذا باید کاری کرد که خبرنگاران و رسانهها بیشتر به مسائل تخصصی و فرهنگی بپردازند و چالشهای آموزش و پرورش را مطرح کنند.
وی تاکید کرد: برای رفاه معلمان برنامههایی داریم که زمانی که به نتیجه رسید همه را از آن مطلع خواهیم کرد ولی اولویت ما رسیدگی به مناطق محروم از جنبههای فضاهای آموزشی و کاربردی کردن آموزش، توانمندسازی معلمان و بهبود محتوای آموزشی و تاثیرگذاری آموزش و پرورش در رشد و توسعه مناطق خواهد بود.
ایلنا
گروه اخبار/
نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر روز یکشنبه، 15 اسفندماه مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی بخش هزینه ای جزئیات لایحه بودجه سال 96 با بند الحاقی به ماده واحده این لایحه با 154 رأی موافق، 15 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 203 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.
در بند الحاقی به ماده واحده آمده است:
دولت موظف است افزایش حقوق کارمندان دولت را در طی سال 96 به گونه ای اعمال کند که ضریب افزایش حقوق کارمندان و کارکنان دولت با دریافتی بالا از حداقل درصد و پایینترین حقوق ها از حداکثر افزایش برخوردار باشد.
پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی
پایان پیام /
▫️ علل افت کیفیت آموزشی در مدارس:
تعطیلی بیش از حد، معلمان سه ماه تابستان تعطیل هستند، در سال 24 روز تعطیل رسمی داریم، پنجشنبه ها تعطیل است و دانش آموزان در سال فقط 150 روز به مدرسه می روند!
در حالی که طبق آمار کذب اعلام شده در رسانه ملی در ژاپن دانش آموزان 250 روز به مدرسه می روند ولی اشاره نشد که در ژاپن دانش آموزان 6 هفته تعطیلی تابستان، دو هفته تعطیلی زمستان و دو هفته تعطیلی بهار دارند و یک ماه به اردو می روند.
اشاره نشد دانش آموزان ژاپنی در مدرسه ناهار می خورند، کلاس های متنوع ورزشی دارند، اشاره نشد که در ایران اکثر کارمندان پنجشنبه تعطیل هستند و 24 روز تعطیلی تقویم شامل کارمندان هم می شود، اشاره نشد که اساتید دانشگاه 12 ساعت در هفته تدریس می کنند، دو هفته قبل از ترم دو هفته بعد از ترم دو هفته قبل از عید دو هفته بعد از عید و تابستان تعطیل هستند.
اشاره نشد که ساعات تدریس دروس اختصاصی من جمله علوم تجربی و ریاضی به ترتیب از 4 ساعت به 3 ساعت و 6 به چهار ساعت کاهش یافته است .
اشاره نشد که ساعت آزمایشگاه دوره متوسطه با درس علوم آن ادغام شده و متصدی آزمایشگاه وجود ندارد .
اشاره نشد که امکانات آموزشی ایران با امکانات آموزشی ژاپن و دیگر کشورهای مقایسه شده یکسان نیست .
مثلاً حقوق معلمین و دبیران ما به هیچ وجه قابل مقایسه با حقوق یک دبیر در ژاپن نیست و دبیران ما حتی حقوق ناچیز خود را با تاخیر دریافت می کنند چه برسد به آنکه به این قشر زحمتکش و دلسوز اضافه پرداختی تعلق بگیرد و این قشر همچنان در تأمین معیشت خود دچار دغدغه باشند.
به این اشاره نشد که موقعیت اجتماعی و حرمت و احترام دبیر و معلم در ژاپن بسیار بالا و در جایگاه نخست است و در ایران در پایینترین جایگاه ؛ هر چند که مقام معظم رهبری فرموند:
" هیچ جامعهای بالاتر از معلمانش نخواهد بود."
ولی :
رسانه ملی در جهت تخریب جایگاه و منزلت معلمان از هیچ تلاشی دریغ نمی کند و در پشت پرده دست هایی دست اندر کارند تا با این اخبار این قشر را همچنان تضعیف کنند تا از حقوق به حق خود کوتاه بیایند و به قول معروف :
« به مرگ تهدیدمان کنند تا به تب راضی شویم »
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
گروه اخبار/
سید حسن حسینی شاهرودی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه مجلس شورای اسلامی درصدد حل مشکلات فرهنگیان جامعه است، ابراز داشت: درباره منابع مالی و مطالبات بسیاری که فرهنگیان اعم از پاداش حقالتدریسی معلمان و کارکنان آموزش و پرورش، هفته گذشته مصوبهای در مجلس تصویب شد که طی آن بیش از دو هزار میلیارد تومان اعتبار به این وزارتخانه تخصیص خواهد یافت که با این رقم مشکلات آموزش و پرورش در سال ۹۶ و مطالبات و معوقات آنها حل میشود.
وی درباره نحوه تأمین این اعتبار نیز توضیح داد: مجلس، وظیفه تأمین اعتبار دولت را دارد اما با توجه به اینکه دولت یازدهم معوقات معلمان و کسریها را برای آموزش و پرورش پیشبینی نکرده بود، مجلس مجبور شد راسا واردشده و کسریهای سال آموزش و پرورش در سال ۹۶ را تأمین کند و طبیعتاً در سال جاری با رقم نسبتاً خوبی که منظور شده در بحث سرانه آموزش و پرورش نباید مشکلی متوجه فرهنگیان و مدارس باشد.
نماینده مردم شاهرود و میامی در پاسخ به این پرسش که در برنامه ششم توسعه چه بندهایی برای فرهنگیان دیده شده است، ابراز داشت: در بحثهای حقوق، مزایا، یکسانسازی و همسانسازی حقوق فرهنگیان با دیگر دستگاهها و ارگانها بندهای خوبی منظور و طی آن بهنوعی دولت مکلف شد حقوق همه کارکنان دولت بهویژه فرهنگیان را با هم متناسب کند و این نکته هم منظور شد تا شغلهای همتراز در همه وزارتخانهها بیش از ۲۰ درصد باهم تفاوت نداشته باشد.
حسینی شاهرودی بابیان اینکه درباره حقوق بازنشستگان فرهنگی و غیرفرهنگی تصمیمات خوبی در مجلس شورای اسلامی گرفته شد، ابراز داشت: همسانسازی حقوق بازنشستگان با شاغلان، بازنشستگان قدیم و جدید و بازنشستگان جدید با امروزی نیز مصوب شده و این اتفاق طی پنج سال آتی باید رخ دهد.
وی افزود: در سال اول برنامه، دولت مکلف شد در بودجه سال ۹۶ همه افرادی که حقوق آنها زیر دو میلیون تومان محاسبهشده را به سقف دو میلیون تومان برساند و برای سال دوم (۹۷) حقوق همه بازنشستگان همسانسازی شود لذا باید گفت مشکلی که در حال حاضر وجود دارد و بازنشستگان قدیم با همان گروه و پایه شغلی حقوق آنها بسیار پایینتر از بازنشستگانی است که با آن پایه و گروه بازنشست میشوند و درنهایت با اجرای این بندها میتوان شاهد تحولات خوبی در نظام آموزش و پرورش باشیم.
در جلسه جدید هیات امنای دانشگاه فرهنگیان قرار است درباره ادامه خدمت تعدادی از مدیران کل دارای مدرک معادل و بالای ۳۰ سال خدمت شاغل در دانشگاه فرهنگیان مصوبه ادامه کار اخذ شود/ طبق قانون، دارندگان مدرک معادل یعنی کسانی که دارای لیسانس بوده ولی با احتساب دوره های ضمن خدمت، معادل فوق لیسانس هستند، نمی توانند بیشتر از ۳۰ سال در دستگاه های دولتی شاغل باشند/ چرا در شرایطی که در آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان نیروهای جوان و دارای مدارک عالیه وجود دارند باید به خاطر اصرار رئیس و برخی معاونان این دانشگاه برای بقای مدیران سالخورده از حضور در این دانشگاه ناکام بمانند/ علت سکوت دستگاه های نظارتی در برابر این تخلف آشکار معلوم نیست
گروه گزارش/ امروز معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش نشستی را در سالن آمفی تئاتر این وزارتخانه به مناسبت بررسی اندیشه های علمی و تربیتی زنده یاد دکتر علی شریعتمداری برگزار نمود .
در بخش نخست این مراسم سخنان دکتر مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تقدیم شما می گردد .
در بخش دوم سخنان استاد احمد صافی چهره تعلیم و تربیتی نظام آموزشی و پدر مشاوره در آموزش و پرورش تقدیم شما مخاطبان محترم صدای معلم خواهد گردید .
گروه گزارش/ بخش نخست و دوم و سوم سخنان علیرضا کمره ای مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران قبلا منتشر شد . ( این جا ) و ( این جا ) و ( این جا )
بخش نهایی این نشست شامل ادامه پرسش های معلمان و پاسخ مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران است که تقدیم شما مخاطبان محترم می شود
آمار و اطلاعات نیروى انسانى وزارت آموزش و پرورش در سال 94 بانوان شاغل در این وزارتخانه را بیش از 53 درصد کل مستخدمین این وزارتخانه برآورد کرده است/ جامعه اى که روح تعالى، استقلال و اعتماد به نفس از دوران کودکى به افراد آن القا می شود، خودباورى و احیاى اندیشه هاى درونى جزو مشخصه هاى بارز آن خواهد شد/ زنان توانمند و مستقل اصلى ترین سرمایه هاى جامعه اند که ستون هاى ترقى خواهى، پیشرفت و رشد وضعیت اجتماعى، فرهنگى، سیاسى و اقتصادى بر عمل و اندیشه آنان بنا خواهد شد/ رعایت مصالح و منافع فرهنگیان و دانش آموزان خط قرمز او در تعیین راهکارها و اجرای این سیاست های کلان است/ هدف نگارنده از این یادداشت نه مدح و ثنای شخص خاص بلکه ترویج و تبیین ارزش های بانوانی است که گاه در جامعه مردسالار ما مغفول می ماند و چشم می بندیم بر همه توانایی ها ، ارزش ها ، فداکاری ها و شایستگی هایی که جنسیت در آن نقشی ندارد