صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

گروه استان ها و شهرستان ها/

اولین اظهار نظر حاجی بابایی پس از راه یابی به مجلس دهم در میان مردم مریانج

نماینده منتخب مردم همدان و فامنین در همین دوره مجلس شورای اسلامی نظر خود را در خصوص همراهی با امیر خجسته در مجلس دهم مطرح کرد.

حمیدرضا حاجی‌بابایی در حاشیه دیدار با مردم گفت: دیروز روز رقابت بود و امروز روز سازندگی و عظمت جمهوری اسلامی است.

وی تأکید کرد: باید پشت سر رهبری بایستیم و مجلس قدرتمند ضد استکبار تشکیل دهیم که بتواند از حقوق مردم دفاع کند.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه مجلس دهم باید کارآمدی در نظام را افزایش دهد، یادآور شد: مجلس آتی باید مشکل رکود و مسائل اقتصادی را برطرف کند و بتواند در مسیر اشتغال و معیشت مردم و مسائل مورد نیاز  آنها اثرگذار باشد.

وی با اشاره به اولویت اصلی و اساسی خود برای حضور در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: اولویت اصلی من این بوده که با همکاری دیگر نمایندگان زیرساخت‌های موجود توسعه را در همدان تکمیل کنیم .

وزیر سابق آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که ” آیا در کنار امیر خجسته می‌توانند زوج خوبی برای پیگیری امور و حقوق مردم همدان باشند”، گفت: چرا نتوانیم، من با هریک از افرادی که به عنوان نماینده از سوی مردم انتخاب می‌شود، کار می‌کنم و تلاش بر این است که با هم قدم برداریم و همدان را به سمت توسعه ببریم.

پایگاه اطلاع رسانی مریانج

گروه رسانه و تشکل/

موفقیت سه معلم از کاندیداهای ملی فرهنگیان در انتخابات مجلس دهم

همان گونه که قبلا نیز آمد ( این جا ) و پس از اعلام نتایج دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ، سه تن از همکاران فرهنگی به نام های « داود محمدی » ، « فریده اولاد قباد » و « فاطمه سعیدی » موفق شدند به عنوان نمایندگان مردم تهران به مجلس راه یابند .

« گروه صدای معلم » این موفقیت بزرگ و شیرین را به آقای « داود محمدی » و خانم ها « فریده اولاد قباد » و  « فاطمه سعیدی » و نیز تشکل های معلمان تبریک گفته و در کنار این دوستان پی گیر مطالبات و خواسته های جامعه فرهنگیان کشور خواهد بود .

پایان پیام/

گروه رسانه / خبرگزاری فارس امروز شنبه هشتم اسفند ماه و در ساعت 18 / 16 و پس از آن که مطابق گزارش ها و مشاهدات ما ،کار شمارش آراء در بسیاری از حوزه های انتخابیه ( مدارس ) تهران به پایان رسیده و نتیجه تقریبی آراء مشخص شده است اقدام به انتشار یک یادداشت ( بدون نام ) کرده است که توجه شما را به خواندن آن جلب می کنیم

منتشرشده در یادداشت

موفقیت مسعود رضایی از کاندیداهای ملی فرهنگیان در انتخابات مجلس دهم گروه استان ها و شهرستان ها /

همان گونه که قبلا نیز در صدای معلم آمد ( این جا ) آقای « مسعود رضایی » کاندیدای مجلس دهم از همکارانی بوده است که مورد حمایت تشکل های فرهنگیان بوده و میثاق نامه امضا کرده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بر اساس اعلام ستاد انتخابات استان فارس از مجموع شمارش آرا 559 صندوق اخذ رای در شیراز  بهرام پارسایی با بیش از 200 هزار رای، فرج الله رجبی با بیش از 190 هزار رای و مسعود رضایی با 150 هزار رای مستقیم وارد مجلس شورای اسلامی شدند.

« گروه صدای معلم » این موفقیت را به آقای مسعود رضایی و نیز تشکل های معلمان تبریک گفته و در کنار ایشان پی گیر مطالبات و خواسته های جامعه فرهنگیان کشور خواهد بود .

پایان پیام /

مشخصات و فعالیت ها :

مسعود رضایی در سال ۱۳۳۶ متولد شد و دوران کودکی خود را در خانواده ای مذهبی گذراند و سپس دوران متوسطه ی خود را در دبیرستان داریوش سابق واقع در خیابان زند شیراز در رشته طبیعی به پایان رساند.

لازم به ذکر است که وی از شاگردان برجسته استاد بزرگ ، محمد بهمن بیگی و مورد ستایش او هم در زمان شاگردی و هم در دوران معلمی بوده است.

سابقه تحصیلی :
– مدرک دیپلم در سال ۱۳۵۴ از دبیرستان داریوش
– فوق دیپلم از دانشسرای تربیت معلم
– کارشناسی در رشته زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه شیراز
– کارشناسی ارشد حقوق از دانشگاه شیراز

سابقه فعالیت های اجرایی و سیاسی :
– مسئول کمیته سیاسی حزب کارگزاران سازندگی استان فارس
– مشاور فرهنگی سیاسی شهردار شیراز
– دبیر آموزش و پرورش شهرستان شیراز
– رئیس تعاونی مصرف آموزش و پرورش
– راهنمای تعلیمات فرهنگیان
– مدرس ضمن خدمت آموزش و پرورش
– فعال سیاسی در حوزه دانشجویی و احزاب
– همکاری در برگزاری انتخابات در ادوارهای مختلف

سابقه تحقیقی :
– تالیف کتاب با عنوان سیری در اندیشه غزالی
– تالیف دو جلد به نام های شیرین نماد آزادی زن و تقابل و تفکر نو و کهنه (در دست چاپ )
– مقاله ای در رابطه با عدم توسعه در ایران

گروه اخبار/

شاخص های تعیین مشاغل حاکمیتی و جایگاه آموزش و پرورش

وزیران عضو کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک بنا به پیشنهاد معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور شاخص های تعیین مشاغل حاکمیتی را مشخص کرد.

وظایف واحد سازمانی
بر اساس این مصوبه، نوع وظایف واحد سازمانی در تطبیق با امور حاکمیتی ، محل جغرافیایی استقرار پست سازمانی ، حساسیت شغل (پست)، عدم امکان انجام وظایف پست سازمانی توسط بخش غیردولتی، پست های سازمانی واحدهای سازمانی مستقر در ستاد مرکزی و ستادهای استانی وزارتخانه‌ها سازمان های مستقل تحت نظر رئیس‌جمهور و مؤسسات دولتی و استانداری ها که عهده‌دار وظایف سیاست گذاری، هدایت و نظارت هستند، به عنوان مشاغل حاکمیتی محسوب می‌شوند.
بر اساس مصوبه دولت، پست های خدماتی و پست های (مشاغل) مربوط به امور خدماتی و پشتیبانی از قبیل حمل و نقل، تعمیر و نگهداری، خدمات رایانه‌ای، امور چاپ و تکثیر، امور آشپزخانه و رستوران، نگهبانی، باغبانی، نامه‌رسانی، ماشین‌نویسی و امور تأسیساتی، شغل حاکمیتی محسوب نمی‌شوند.
سایر پست های واحدهای سازمانی معاونت پشتیبانی یا اداری و مالی و عناوین مشابه در ستاد مرکزی و ستاد استانی دستگاه اجرایی، شغل حاکمیتی محسوب می‌شوند.


مشاغل حاکمیتی

پست های سازمانی (مشاغل) منشی، رئیس دفتر، مسئول دفتر، متصدی امور دفتری و بایگانی و ماشین‌نویس در حوزه دفاتر وزیران و معاونان رئیس‌جمهور، استانداران، معاونان وزرا و همطراز آنها، شغل حاکمیتی محسوب می‌شوند.


بر این اساس ،دستگاه های اجرایی در موارد استثنایی که پست ها و مشاغل موضوع این بند را به دلایل امنیتی یا ضرورت های اجتناب‌ناپذیر، حاکمیتی تشخیص می‌دهند، پیشنهاد خود را با ذکر دلایل توجیهی به معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور ارایه کنند تا نسبت به این گونه پست ها و شاغلان آنها تصمیم‌گیری شود.
درباره پست های سازمانی واحدهای سازمانی در سایر واحدهای تقسیمات کشوری (شهرستان، بخش و دهستان) به این ترتیب عمل خواهد شد که چنان چه واحد سازمانی مستقر در واحدهای تقسیمات کشوری براساس شاخص های مصوب معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور عهده‌دار وظایفی باشد که به عنوان حاکمیتی شناخته شود (نظیر صدور مجوز، تأیید صلاحیت و نظارت)، پستهای مربوط به عنوان مشاغل حاکمیتی شناخته شوند.

 

واحد سازمانی
همچنین چنانچه واحد سازمانی مستقر در واحدهای تقسیمات کشوری از نوع واحد عملیاتی نظیر پارک ملی، مجتمع بهزیستی، مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای، واحد ثبتی و بیمارستان باشد، تمامی پست های (مشاغل) آن واحد به عنوان مشاغل تصدی محسوب می شوند، مگر در مواردی که مطابق بند (ل) ماده (۸) قانون مدیریت خدمات کشوری با تأیید هیئت وزیران قابل‌ واگذاری به بخش غیردولتی شناخته نشوند که در این صورت پست‌های (مشاغل) مربوط به عنوان مشاغل حاکمیتی محسوب می‌شوند.
بر این اساس ،از تاریخ ابلاغ این تصویب‌نامه، هرگونه درخواست صدور مجوز استخدام رسمی از سوی دستگاه های اجرایی منوط به تعیین مشاغل حاکمیتی آن دستگاه می‌باشد.
بر اساس این مصوبه، دستگاه های اجرایی موظفند براساس این تصویب‌نامه، امور و مشاغل حاکمیتی و تصدی‌گری خود را احصا و به معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور اعلام کنند.( پاراف )

* « گروه صدای معلم » از فرهنگیان و معلمان آگاه و دلسوز که در پای صندوق های رای حضور یافته به ویژه همکارانی که به عنوان عوامل اجرایی و نظارتی فعالیت داشته اند تشکر و قدردانی می کند

*« گروه صدای معلم » از ملت آگاه و موقعیت شناس ایران به خاطر این حضور شکوه مند تشکر و قدردانی می کند .

منتشرشده در یادداشت
جمعه, 06 اسفند 1394 11:25

باید شنا یاد بگیریم !

پتانسیل اجتماعی معلمان برای تغییرات اجتماعی

من عشقم را در سال بد یافتم که می گوید مایوس نباشید .

من امیدم را در یاس یافتم . مهتاب را در شب ، عشقم را در سال بعد یافتم و هنگامی که داشتم خاکستر می شدم گر گرفتم ...

حتما این داستان را خوانده و یا شنیده اید که زنی از شوهرش دل گیر بود ، پیش مشاور رفت و گفت دیشب از شوهرم پرسیدم که اگر من و مادرت هم زمان در حال غرق شدن باشیم ؛ کدام مان را نجات می دهید ؟

شوهرم بدون مکث و بدون آن که لحظه ای فکر کند گفت مادرم را !

زن مستاصل و ناامیدانه مشاور را مورد خطاب قرار داد و گفت حالا من باید چه کار کنم ؟

مشاور در کمال خونسردی پاسخ داد : شنا !

باید شنا یاد بگیری !

معلمان در سال های گذشته آن قدر ساده دلانه و بی غل و غش به کار مشغول بوده اند که یادشان رفته بود به فکر خودشان هم باشند !

باید شنا یاد بگیریم !

باید شنا یاد بگیریم ...

تجمع ما در سازمانی مانند سازمان معلمان در راستای آموختن شناست .تلاش ما در کشاندن مساله آموزش و پرورش به عرصه عمومی است که متاسفانه غائب بزرگ این عرصه است در این مسیر معنا و مفهوم می یابد .

ما در این مسیر آموختیم که اعلام مواضع صرف و دادن بیانیه های احساسی را به فراموشی سپرده و تدابیر دیگری را در دستور کار خویش قرار دهیم .

باید اصلاح را از خود آغاز کنیم .کار جمعی ، مدارا ، صبر و تعامل و قانون مندی را باید تجربه کرد و این نکته را هر روز زمزمه نمود :

در راه پر سنگلاخ ، کسی توصیه به دویدن نمی کند !

به دیدارت دل خوش کرده ام .

بیا در پشت کدام تقدیر بر جای مانده ای ؟

کجایی مهربان ؟ تو را کم دارم .

در این اوضاع ، ناامیدی نام دیگر مرگ است .

امیدم را بی پاسخ نگذار .

منتشرشده در دیدگاه

گروه گزارش/

مطابق اعلام قبلی ( این جا ) ، نشست فرهنگیان و معلمان با فهرست  کاندیداهای لیست امید ( اصلاح طلبان ) از ساعت 15 تا حدود ساعت 30 / 18 در کانون فجر منطقه 9 تهران با بیان مواضع و نقطه نظرات کاندیداها برگزار گردید .

در این نشست بیش از نیمی از افراد موجود در فهرست حضور پیدا کرده و سخنرانی نمودند .

در ابتدا ، طاهره نقی ئی به عنوان رئیس کمیته فرهنگیان تهران و قائم مقام کمیته فرهنگیان کشور ( شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان ) گفت :

به پیشواز یک واقعه مهم اجتماعی می رویم . در حال حاضر ، کشور به لحاظ داخلی ، منطقه ای و بین المللی شرایط خاصی دارد .

برخورد مسئولانه تک تک ما با پدیده انتخابات درواقع جهت دهی به جریان اجتماعی کشور است .

شرایط خوبی نداریم .در این شرایط ، وظیفه ما به عنوان بخشی از این جامعه ، پی گیری و استقامت است .نیروی اجتماعی باید بتواند در شرایط خطیر خودش را بازیافته و با حفظ تعادل مشی خود را به رقیبش تحمیل کند .

در افکار سنجی ها ، فرهنگیان در گروه های مرجع تعریف می شوند .وظیفه خطیر ما ایجاب می کند که گاهی از حوزه کلاس فراتر رفته و با دانش آموزان نیز وارد تعامل شویم و به آن ها بیاموزانیم که زندگی فقط یادگیری یک سری محفوظاتی که به طور غلط آموزش داده می شود نیست !

ما فرهنگیان با رعایت ادب و نزاکت اجتماعی و از مسیرهای قانونی و عقلانی سعی می کنیم سهم خود را به صورت شایسته ادا کنیم .

گام اول انتخابات است و گام بعدی که مهم تر است انسجام و پی گیری است .

ما بعد از انتخابات در جامعه ای که خیلی حزب و تشکل به رسمیت شناخته نمی شود و دبیر کل تشکل های معلمی در زندان هستند و... امیدواریم که لیست ما رای بیاورد .

ما به رقبای خود احترام می گذاریم و تکثر و تنوع فکری را به رسمیت می شناسیم .سعی می کنیم ریاکارانه برخورد نکنیم .

سعی می کنیم در مراکز و حوزه های قدرت خیلی نچرخیم .ما در جامعه مدنی جای داریم . ما با مردم می مانیم .

یکی از دستاورهای این همکاری سازمان یافته ، میثاق نامه با تعدادی از همکاران در تهران و شهرستان ها بوده است ، برای این که این پی گیری در آینده انجام شود . در این جا لازم است از برخی دوستان که الان در بند هستند یاد کنم :

آقایان علیرضا هاشمی سنجانی ، دبیر کل سازمان معلمان ایران ؛اسماعیل عبدی ، دبیر کل کانون صنفی معلمان ایران ؛علی اکبر باغانی ، نائب رئیس کانون صنفی معلمان ایران ، محمود بهشتی لنگرودی و رسول بداقی از اعضای هیات مدیره کانون صنفی معلمان ایران .

در ادامه فاطمه ذوالقدر از کاندیداها گفت :

برنامه و شعار ما همان گونه که اعلام شده است ایجاد رونق اقتصادی در سایه ثبات و آرامش است . این در شرایط خوبی است که پس از برجام به وجود آمده است .هم سو با دولت باشیم ، بر دولت نظارت کنیم و دولت را در خدمات رسانی به شما عزیران یاری کنیم .

زنان در اقلیت هستند اما باید حضور پر رنگی در سیاست داشته باشند .

در مجلس همواره کرسی های کمی داشته ایم .تعداد زنان در مجلس بین 10 تا 15 درصد بوده است .ما باید خود را باور کنیم .ما در مجلس آینده به دنبال اصلاح مدیریت فرهنگی جامعه هستیم .

به کار بردن زور باعث می شود تا جاذبه ها حتی از کشورهای لائیک هم کم تر شود و باعث گریز می شود .اجبار و زور باعث رشد نمی شود بلکه اختیار به علاوه علم و دانش باعث " راه یافتگی " می شود .

ما با این فکر می خواهیم فرهنگ را مدیریت کنیم .الگوی تفکر را تصحیح و تسهیل کنیم .

باید روی موسسات آموزشی نظارت شود و با بازار کار و اشتغال و جذب تناسب پیدا کند .

این همه تحصیل کرده در مقاطع مختلف احتیاج نداریم .ما به افراد کارآفرین و فنی و حرفه ای نیازمندیم .باید این قسمت تقویت شود .

باید افراد پس از فارغ التحصیلی و گذراندن یک دوره مثلا دو ساله وارد بازار کار شوند .

صنعت و تولید باید تقویت شود و همه نباید دنبال کار دولتی باشند .

ما توریسم داریم .مناطق تاریخی ، زیارتی و تفریحی داریم .این ها باعث اشتغال زایی جوانان می شود .

یکی از مسائل مهم ، هماهنگ سازی حقوق است .حقوق بازنشستگان و شاغلین باید همانند سازی شود .فرضا حقوق یک بازنشسته شرکت نفت چرا باید با بازنشسته آموزش و پرورش این همه تفاوت داشته باشد ؟

در مجلس دهم و در صورت موفقیت آن را پی گیری خواهیم کرد .

علیرضا رحیمی از کاندیداها گفت :

رقابت امروز بین دو نگاه و یا گفتمان است .این رقابت همه را به فکر وا می دارد که انتخاب درست چیست ؟

کارنامه افراد در دولت ها و مجالس گذشته قرینه خوبی برای فرد انتخاب کننده است .بحث اصلی دو گفتمان اصلاح طلبی و اصول گرایی چیست ؟ آیا نگاه ما به آرمان های انقلاب نگاه تزیینی است و یا این که واقعا می خواهیم زندگی بهتر را برای مردم رقم بزنیم .

نقش مردم در این میان چیست ؟

در مورد بد اخلاقی هایی که صورت می گیرد حرف ما این است که ماشین برچسب زنی را متوقف کنید !

چون جمع ما فرهنگی است من خیلی وارد مباحث سیاسی نمی شوم اما به عنوان یک فردی که همواره خود را دانش آموز دانسته و می دانم می گویم :

برای من شرم آور است که معلمان به خاطر معیشت شان ، برای اولویات زندگی و حقوق اولیه جلوی مجلس جمع شوند اما فریادشان شنیده نشود و یک نفر از این نمایندگان مجلس حتی حاضر نشود در این جمع حضور پیدا کرده و حرف های آن ها را بشنود !

در شرایطی که زندگی مردم هم مختل است ، و به معلمان ظلم مضاعف شده است .

این را نه در شعار که با همه وجودم خدمت شما عرض می کنم .

در تمام وزارتخانه ، هیچ وزارتخانه ای را پیدا نمی کنید که بیش از 90 درصد بودجه آن صرف حقوق معلمان و پرسنل شود !

هنوز مطالبات و معوقات معلمان پرداخت نشده است .

حضرت علی ( ع ) همواره سفارش می کند که حرمت همه و به ویژه برخی طبقات حتما باید نگاه داشته شود . یکی از این طبقات معلمان هستند .

معلم باید تامین و سربلند باشد تا بتواند به دانش آموز و نسل های بعد خدمات ارزشمندی ارائه دهد .

در بخش آموزشی ما تغییرات زیادی داشته ایم .هم معلم و هم دانش آموز بلاتکلیف است .

چرا ؟

چون اگر شما یک وزیر دانشمند را انتخاب کنید ، اگر مجلس ، مجلس توان مند باشد و وزیر توان مند انتخاب کند ؛ آن بخش هم به عنوان یک بخش توان مند در جامعه ظهور پیدا خواهد کرد .

آقای دکتر نجفی را فقط با یک رای اجازه وزارت ندادند !

کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و کمیسیون فرهنگی جایی نیست که سطحی ترین نمایندگان را به آن جا بفرستند !

نمایندگان این کمیسیون باید توان مند بوده و فهم درستی از مسائل آموزش و پرورش داشته باشند .

پیشنهاد من درصورت ورود آن است که اتاق فکری از ان جی اوهای آموزش و پرورش و آن هایی که در بدنه آموزش و پرورش هستند با یک ساختار منظم در کنار این کمیسیون های مجلس باشد و در کنار وزیر آموزش و پرورش هم یک اتاق فکر از همین ترکیب باشد تا بتواند این بخش را با کارشناسی بیشتر پیش ببرند .

در مورد بازنشستگان باید بگویم که ظلم مضاعف فقط در حق شاغلین نیست بلکه در حق بازنشستگان هم هست .

اعتقاد ما واقعا این است که بازنشسته آموزش و پرورش مطلقا نباید با جاهای دیگر تفاوت داشته باشد و این قابل قبول نیست .

شرایط پسابرجام علاوه بر آن که سایر بخش ها مانند صنعت ، کشاورزی ، تجارت و... را تحت پوشش قرار می دهد باید بیشتر از همه شامل بخش و یا صنعت آموزش هم بشود .

الهه کولایی استاد دانشگاه و از اعضای شورای سیاست گذاری گفت :

در این مدت کوتاه در برابر تاریخ تلاش های مردم بزرگی که برای دموکراسی بیش از 100 است تلاش می کنند ، برای این که ایران بتواند جایگاهی شایسته در میان کشورهای جهان به دست بیاورد و ایرانیان بتوانند آن گونه که استحقاق دارند ، آن گونه که تاریخ و تمدن فرهنگ ایرانی ایجاب می کند در بین کشورهای جهان از جایگاهی شایسته و مناسبی برخوردار شوند نه فقط در بعد بین المللی بلکه در سطح داخلی با این تنوع گوناگون منابع قدرت که خداوند به ما داده است ؛ ما بتوانیم با یک برنامه ریزی مناسب و مدیریت علمی و کارآمد از این تنوع منابع در خدمت نیازهای مردم ایران و در خدمت اعتلای جایگاه انسانی ایرانیان در خدمت تامین کرامت انسانی همه شهروندان ایرانی به آن گونه که محترمانه زندگی کنند ، به آن گونه که نیازهای اساسی و اولیه آن ها تامین شود تا امکان اعتلای معنوی فراهم بشود ، بدان گونه که همه منابع قدرت که در اختیار ما هست بتوانیم در خدمت همه ایرانیان ، همه کسانی که در این قلمرو زندگی می کنند ، همه کسانی که می خواهند به قانون پای بند باشند ، همه کسانی که قانون اساسی را پذیرفته اند و رفتار خودشان را در چارچوب موازین قانونی تنظیم می کنند بتوانیم به یک شرایط قابل قبول دست پیدا کنیم .

و البته این تاریخی بسیار طولانی است ، تلاش هایی که زبان زد بسیاری از کشورها بوده است ، الگوی مبارزه در بسیاری از کشورها بوده است و ما شاهد هستیم که در مسیر این تکاپو چه درس ها و تجارب ارزشمندی پیش روی ما قرار گرفته است .

ما سعی کردیم در طول آن چه در ماه های گذشته شکل گرفت انسجام و یکپارچگی اصلاح طلبان را عینیت ببخشیم .

ما تفرقه و تشتت را تجربه کردیم که چه هزینه های گزافی را بر این کشور وارد کرد .

ما شاهد هستیم که چگونه بی توجهی به انسان و شرایط رشد و شکوفایی انسان ها که سرمایه های اصلی هر کشوری هستند باید مورد توجه قرار بگیرد و الزامات و رشد و شکوفایی همه انسان ها فراهم شود بدان گونه که خداوند این امانت را به آن ها داده است و چیزی است که بر عهده دولت جمهوری اسلامی قرار گرفته است .

دولت موظف است برای همه شهروندان ایرانی شرایطی که امکان شکوفا شدن استعدادها و توان مندی های انسانی آن ها را فراهم کند در اختیار آن ها قرار دهد  بدون آن که تبعیض جنسیتی به وجود بیاید ، بدون آن که نابرابری و بی عدالتی در جامعه گسترش پیدا کند ، بدون آن که گروهی بر گروهی تفوق و برتری پیدا کنند .

در جامعه ای مثل جامعه ما که قرن ها این نابرابری ها نهادینه شده است ، قرن ها نظام های پدر سالار در منطقه حاکم بوده اند ،آن ها مشخص می کردند توزیع قدرت و ثروت در جامعه چگونه شکل بگیرد .

به طور طبیعی خروج از این وضعیت و انتقال به یک شرایط مطلوب به سادگی اتفاق نمی افتد .

بدون تردید آموزش و پرورش در جامعه ما و ساختن انسان های مسئول و متعهد ، انسان هایی که به کرامت انسانی احترام بگذارند و ارزش های بشری را پاس بدارند ، انسان هایی که بیاموزند به حقوق دیگران و همه آزادی های مدنی و قانونی دیگران احترام بگذارند ،انسان هایی  که باور کنند برابری همه انسان ها را و در واقع در مسیر تامین همه مردم با درک از منافع عمومی و مصالح جامعه حرکت کنند .

این نشان می دهد که چقدر جایگاه این نهاد ویژه است .

تجارب کشورهای مختلف نشان می دهد که مدل های مختلفی برای خروج از عقب ماندگی دنبال شده است .

همه این تجارب در هزاره ی سوم نشان می دهد که انسان محور اصلی توسعه است .

همان باوری که در روزهای نخستین انقلاب اسلامی با نشان دادن و ارائه آیه شریفه " ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا بانفسهم " انجام دادیم .

این انفس باید در کجا شکل بگیرد ؟

این تنفس کجا باید تغییر کند ؟

خانواده در جای خود اما پایه آن در آموزش و پرورش و نهادهای آموزشی که انسان ها را برای زندگی مدنی آماده می کند ریخته می شود که بتوانند رفتاری برابر ، محترمانه و مبتنی بر ارزش های انسانی را شکل بدهند .

این نگاه ما به این مقوله متاسفانه نگاه سرمایه گذاری نیست و اصلا این جایگاهی است که آموزش و پرورش در همه ی کشورهای در حال توسعه دارد .

متاسفانه در این کشورها به خاطر عمق و عقب ماندگی و توسعه نیافته این نگاه سرمایه ای به انسان شکل نگرفته است .

می دانید که این سیستم در آموزش ما چقدر عقب مانده است بدون آن که ما از تجارب جوامع بشری استفاده کنیم ، بدون آن که سیستم های کارآمد در جهان را ارزیابی کنیم ،بهترین مدل هایی که می توانند با ارزش های بومی ما سازگار باشند ، با ارزش های درونی در جامعه ما سازگار باشند انتخاب کنیم .

کجا این مدل ارزیابی می شود ؟

چقدر از این ظرفیت های علمی در جامعه ی ما استفاده می شود ؟

البته این فرآیندی است که اجزاء اصلاحات را تشکیل می دهند .

ما می خواهیم به سمت جامعه ای حرکت کنیم که خردمندان ، خردورزان و نخبگان علمی در جایگاه مناسبی در مدیریت جامعه قرار بگیرند چرا که دانشگاه ها  امکان اجرا و انتقال تجربیات موفق را به جامعه منتقل می کنند .

ما قرار نیست تجارب نادرست و عقیم دیگران را دوباره تکرار کنیم و بارها شاهد تکرار این تجربیات بوده ایم .

بنابراین احیای موقعیت آموزش و پرورش ، بازسازی این نقش در توسعه انسانی ، در پرورش انسان هایی که بتوانند تجارب توسعه پایدار را در کشور محقق کنند یکی از نیازهای اصلاح است .

اصلاحات از خود انسان شروع می شود و اصلاح در هر جامعه ای موکول به اصلاح آحاد و افراد جامعه ای است که در آن جامعه زندگی می کنند .

انسان هایی که به ارزش های مدنی باور داشته باشند و باور داشته باشند که رابطه برابر را با آحاد انسانی برای تامین و ترویج عدالت بپذیرند و گسترش بدهند .

این تکلیفی دشوار است که بتوانیم ظرفیت و امکان آن را از طریق تخصیص منابع مناسب فراهم کنیم .

ما روایات و احادیث مختلفی را در باب تعلیم و تربیت ، جایگاه معلم و آموزش خواندیم و تکرار کردیم .

این ، باید ما به ازای خودش را پیدا کند .باید منابع مناسب به این بخش تخصیص پیدا کند  تا تربیت نیروی انسانی و کارآمد و مسئول و متعهد از درون این نظام شکل بگیرد .

انسان هایی که خودشان را نسبت به منافع جمع متعهد بدانند و بیاموزند که  در مصالح جمعی ، منافع و مصالح فردی خود را کنار بگذارند و این گم شده ای است که در جامعه ما برای رسیدن به آن باید تلاش کنیم .

امیدواریم بتوانیم برجام را در سطح داخلی برای تقویت عموم منافع مردم نه برتر قرار دادن گروهی بر گروه دیگر ، برای تامین خواسته های همه گروه های اجتماعی در یک رویکرد متوازن ، عقلانی و در روندی تدریجی حرکت کنیم .

امیدواریم بتوانیم با پرهیز از تکرار تجارب ناموفق در مجالس هفتم ، هشتم و نهم این بار مجلسی را در 7 اسفند شکل بدهیم که کاردان ، کارآمد و متعهد به عموم منافع مردم و با یک پشتوانه از نیروی تخصصی و کارآمدی که در جامعه ما به وفور وجود دارد در شرایطی که در آن زندگی می کنیم گام های عملی و موفق برداریم .

داود محمدی ، دبیر کل انجمن اسلامی معلمان ایران در ادامه گفت :

حضور این عزیزان در این نشست فرصت مغتنمی است که مطالبات و خواسته های فرهنگیان و معلمان توسط همه شنیده شود .

دوستانی از تشکل های معلمان در حال حاضر در بند هستند و به نظر بنده این وضعیت نتیجه یک سوء تفاهم است که ان شاء الله برطرف خواهد شد .

در بنرهایی که سازمان معلمان ایران در این جا نصب کرده است یک شعار مطرح شده است :

" معیشت ، منزلت و معرفت "

تلاش ما این است که این ها محقق شود .جایگاه اندیشه و خردورزی جز در مدرسه کجا می تواند پرورش داده شود ؟

ما چقدر به این مکان ها پرداخته ایم ؟

شعار زیاد داده شده است اما آیا واقعا به این شعارها عمل شده است ؟

ما نسبت به سند تحول بنیادین و خیلی از مسائل نقد داریم .

ما نسبت به منزلت معلم حرف داریم .

چه برنامه ریزی صورت گرفته است ؟

این جاست که اهمیت مجلس مشخص می شود .یکی از جاهایی که می شود حرف زد مجلس است .

ما معلمان چقدر سعی کردیم درون تشکل ها جمع شویم ؟

این جلسه توسط تشکل ها برپا شده است اما ما معلمان چقدر از تشکل ها استقبال کرده ایم ؟

مجلس جایی است که معلمان می توانند خواسته های خود را از کف خیابان ها جمع کرده و به داخل مجلس ببرند .

در ادامه پیام دبیر کل سازمان معلمان ایران در نشست قرائت شد :

من عشقم را در سال بعد یافتم که می گوید مایوس نباشید .

من امیدم را در یاس یافتم .مهتاب را در شب ، عشقم را در سال بعد یافتم و هنگامی که داشتم خاکستر می شدم غر گرفتم ...

حتما این داستان را خوانده و یا شنیده اید که زنی از شوهرش دل گیر بود ، پیش مشاور رفت و گفت دیشب از شوهرم پرسیدم که اگر من و مادرت هم زمان در حال غرق شدن باشیم ؛ کدام مان را نجات می دهید ؟

شوهرم بدون مکث و بدون آن که لحظه ای فکر کند گفت مادرم را !

زن مستاصل و ناامیدانه مشاور را مورد خطاب قرار داد و گفت حالا من باید چه کار کنم ؟

مشاور در کمال خونسردی پاسخ داد : شنا !

باید شنا یاد بگیری !

معلمان در سال های گذشته آن قدر ساده دلانه و بی غل و غش به کار مشغول بوده اند که یادشان رفته بود به فکر خودشان هم باشند !

باید شنا یاد بگیریم !

باید شنا یاد بگیریم ...

تجمع ما در سازمانی مانند سازمان معلمان در راستای آموختن شناست .تلاش ما در کشاندن مساله آموزش و پرورش به عرصه عمومی است که متاسفانه غائب بزرگ این عرصه است در این مسیر معنا و مفهوم می یابد .

ما در این مسیر آموختیم که اعلام مواضع صرف و دادن بیانیه های احساسی را به فراموشی سپرده و تدابیر دیگری را در دستور کار خویش قرار دهیم .

باید اصلاح را از خود آغاز کنیم .کار جمعی ، مدارا ، صبر و تعامل و قانون مندی را باید تجربه کرد و این نکته را هر روز زمزمه نمود :

در راه پر سنگلاخ ، کسی توصیه به دویدن نمی کند !

به دیدارت دل خوش کرده ام .

بیا در پشت کدام تقدیر بر جای مانده ای ؟

کجایی مهربان ؟ تو را کم دارم .

در این اوضاع ، ناامیدی نام دیگر مرگ است .

امیدم را بی پاسخ نگذار .

غلامرضا حیدری از کاندیداها گفت :

من زمانی که در مجلس بودم به شدت پی گیر مساله اقتصاد آموزش و پرورش بودم . راه کارهایی را هم ارائه داده بودیم .اگر آن راه کارها ادامه می یافت و متوقف نمی شد قطعا وضعیت آموزش و پرورش متفاوت تر و بهتر بود .

اگر بخواهیم در مورد آموزش و پرورش مهم ترین سیاست را در سطح کلان مورد توجه قرار دهیم همان موضوع اقتصاد است .

از دیگر مباحثی که به آن اعتقاد دارم بحث تفکر انتقادی است .

در تز دکترایم با این که یک بحث اقتصادی بود اما سرانجام به آموزش و پرورش ختم شد .

محمود صادقی از کاندیداها ادامه داد :

طلیعه برنامه محوری در برنامه ای است که اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس ارائه کرده اند .

دو سند تهیه شده است یکی سند جامع مجموعه گفتمان هاست که رویکردها و ارزش ها و جهت گیری ها را نشان می دهد و سند دیگر برنامه جامع انتخاباتی است که یک برنامه تفصیلی در 124 بند است .

بخش آموزش آن می گوید :

* نظارت بر کار دولت در خصوص اجرای سند تحول آموزش و پرورش کشور

* تنظیم و مناسب سازی کمیت و کیفیت نظام آموزشی بر اساس نیازهای واقعی کشور

* نظارت تخصصی از طریق کمیسیون آموزش مجلس در راستای اصلاح سیستم درسی آموزشی کشور

در بخش برنامه اجتماعی بند هشتم آن عنوان شده است :

بازبینی قوانین در جهت حل مشکلات معیشتی معلمان و اساتید دانشگاه و کارمندان دولت

روح حاکم بر این برنامه مشارکت طلبی است و تقویت تشکل ها و انجمن های مدنی  و صنفی .

به نظرم یکی از ضعف های بزرگ ما پا نگرفتن تشکل های صنفی و به رسمیت شناخته نشدن و نیز در بند کردن معلمانی است که پیشتاز حرکت های صنفی هستند .

محمدعلی وکیلی از کاندیداها و مدیر مسئول روزنامه ابتکار گفت :

درخت توسعه تا زمانی که ریشه اش نفت و دلار نفتی باشد حتما فرهنگیانش دچار افت منزلت هستند .

تا هنگامی که این ریشه فرهنگ نشود ما در حوزه فرهنگ هم دچار فقر تولید و هم در منزلت هستیم .

به همین دلیل نگاه به حوزه فرهنگ و معلمی و فرهنگیان متاسفانه نگاه هزینه ای است و با این نگاه هزینه ای فرقی بین یک معلم اندیشه پرور و خلاق اندیشه با یک تاجر سنگ پا نیست !

 اگر بنا باشد معلم منزلت پیدا کند و فرهنگ در راس بنشیند می بایست این جا به جایی اتفاق بیفتد و این درخت از نو غرس شود .

البته این قصه بی اعتنایی به فرهنگ ، قصه پر غصه ای است .

اگر از من بخواهند که پیرامون فرهنگ چه کار می کنید می گویم که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را منحل کنید !

چون وقتی صفی از دستگاه های فرهنگی غیرپاسخ گو وجود دارد که بالای سهم 80 درصد بودجه کم فرهنگ را به خودشان اختصاص می دهند و در انتهای این صف وزارت ارشاد قرار دارد اما این وزارتخانه در عین حال باید پاسخ گوی وظایف بدون اختیار و بودجه باشد پس همان به که منحل و در سازمان تبلیغات و یا ده ها سازمان مشابه ادغام شود .

در حوزه معلمی و فرهنگ هم همین گونه است .

مشکلات ما یک جا نیست !

ما دچار یک به هم ریختگی هستیم .دچار یک از هم پاشیدگی اجتماعی هستیم .

من یک کلام این جا عرض می کنم و آن این که اگر می خواهید قطار به ریل خود بازگردد باید اول دیوارها را شیشه ای کنیم و سقف را بتونی !

اما اکنون سقف شیشه ای است و دیوارها بتونی !

وقتی با چنین فضایی روبه رو هستیم زیر این سقف ناامنی است .هم ناامنی برای معلمان و هم ناامنی برای سرمایه گذاری و هم ناامنی برای دختران این سرزمین که به صورت شان اسید پاشیده شود و هم ناامنی برای سرمایه گذار و هم ناامنی برای گوینده آزاده .

بنابراین اگر می خواهیم امنیت به سرزمین مان برگردد باید سقف را بتونی کنیم و دیوارها را شیشه ای ، به شرط آن که شما فرهنگیان که از گروه های مرجع هستید و مردم از شما می شنوند روز هفتم اسفند پای صندوق های رای بیایید .

محمدجواد فتحی از کاندیداها افزود :

باور من این است که وظیفه عمده مجلس باید به عنوان یک استراتژی این باشد که هر چیزی را در جای خودش قرار بدهد .

متاسفانه قشر فرهنگی ما مقام و منزلت شان رعایت نشده است و در جایگاه خودشان قرار نگرفته اند .

امیدواریم که بتوانیم قدمی کوچک در این راه برداریم اگر موفق شدیم و به مجلس راه پیدا کردیم .

حجت الاسلام و المسلمین مهدی شیخ  از کاندیداها گفت :

مسلما جامعه ما در حق معلم و علم کوتاهی هایی داشته است و این رسالت ما فرهنگیان را سنگین تر می کند و این نشان دهنده آن است که ما باید بیشتر فرهنگ سازی کنیم .

احترام به دانش و علم را ما باید به جامعه آموزش بدهیم .

یک معلم به تبع جایگاهش عزت نفس بالایی دارد .

این که مجبور می شوید علی رغم عزت نفس تان امور معیشتی را پی گیری کنید این باعث شرمندگی مسئولان و جامعه است .

اگر بد اخلاقی ها در همه عرصه ها ، اگر فساد در همه عرصه ها دیده می شود این رسالت ما را سنگین تر می کند .

دانش آموزان ما وقت زیاد را صرف آموزش ادبیات فارسی می کنند اما یک نامه اداری نمی توانند بنویسند .

ساعت ها صرف آموزش زبان عربی ، انگلیسی و... می شود اما یک جمله نمی توانند بگویند !

مسئولان برای این که مساله را حل کنند به جای که آن ابرو را بردارند چشم را کور می کنند !

دائما سیستم را عوض می کنند .

این نشان می دهد که باید علمی عمل کنیم .باید از کشورهای پیشرفته الگو برداری کنیم .

باید با به به و چه چه نسبت به گذشته مان نپردازیم . راه آینده با نقد شروع می شود .نقد خودمان ، نقد جامعه ، نقد گروه مان .

نقادی ویژگی اصلاح طلبی است .یک اصلاح طلب فردی است که نقاد  است .

نقاد نسبت به همه و جامعه .

در پایان علیرضا محجوب  از کاندیداها گفت :

معذرت می خواهم که نتوانستم زودتر از این بیایم. آن چه که من در این چند جمله می خواهم بگویم این بازگرداندن نشاط به جامعه ی فرهنگی است. گاهی فکر می کنند اگر ما حقوق اضافه بدهیم این نشاط را برمی گرداند.

باورم این است که در جامعه ی فرهنگی ما شوری به نام مبارزه ی صنفی، تلاش صنفی، توقع صنفی و هر چه که اسمش را بگذارند وجود دارد  ، این توقع و تلاش ارضا نشده است و ارضا نمی شود.خودشان حق شان را می گیرند، نمی خواهند کسی حقشان را بگیرد، نمی خواهند کسی به آنها هدیه کند و خودشان احقاق حقوق بکنند. اجازه بدهند این احقاق حقوق جریان پیدا کند. همه کمک کنیم، کمک کنند، قوانین کمک کنند ؛ مجلس انشاءالله این خواسته هایی که بیان شد شرطش این است که بتوانند خود حقوق خود را اکتساب کنند نه این که دیگری به آنها ببخشد.

 این برداشت من است و من امیدوارم همه ی کسانی که برای این توقعات، کوشش و تلاش کرده اند هر چه زودتر بتوانند به جای خودشان برگردند و کار خودشان را صمیمانه دنبال کنند .

همه ی ما باید بکوشیم که این اتفاق بیفتد تا نشاط و شور صنفی و بعد نشاط و شور کار در بین شاغلین و نشاط زندگی  برای زحمت کشانی که تا به امروز تلاش کردند و امروز بازنشسته شده اند پیدا بشود ؛ بیش از این من عرضی ندارم .

نشست فرهنگیان و معلمان با کاندیداهای لیست امید در کانون فجر منطقه 9 تهران

نشست فرهنگیان و معلمان با کاندیداهای لیست امید در کانون فجر منطقه 9 تهران

نشست فرهنگیان و معلمان با کاندیداهای لیست امید در کانون فجر منطقه 9 تهران

نشست فرهنگیان و معلمان با کاندیداهای لیست امید در کانون فجر منطقه 9 تهران

نشست فرهنگیان و معلمان با کاندیداهای لیست امید در کانون فجر منطقه 9 تهران

نشست فرهنگیان و معلمان با کاندیداهای لیست امید در کانون فجر منطقه 9 تهران

نشست فرهنگیان و معلمان با کاندیداهای لیست امید در کانون فجر منطقه 9 تهران

نشست فرهنگیان و معلمان با کاندیداهای لیست امید در کانون فجر منطقه 9 تهران

نشست فرهنگیان و معلمان با کاندیداهای لیست امید در کانون فجر منطقه 9 تهران

نشست فرهنگیان و معلمان با کاندیداهای لیست امید در کانون فجر منطقه 9 تهران

پایان گزارش/

منتشرشده در گفت و شنود
پنج شنبه, 05 اسفند 1394 08:56

بیانیه تشکل های فرهنگیان

گروه اخبار/ 9 تشکل و گروه معلمی در مورد « کاندیداهای ملی فرهنگیان » بیانیه ای صادر کردند .

متن این بیانیه که در اختیار صدای معلم قرار گرفته است به شرح زیر است

اصول رقابت های انتخاباتی و اخلاق انتخااباتی  به پايان سال همدلي و همزباني نزديک مي شويم . شور و هيجان وصف ناشدني در سرتاسر جمهوري اسلامي ايران خود نمايي مي کند . شهروندان ،  دوستان ، اقوام ، اعضاي خانواده ، همکاران و...را به حضور حداکثري در انتخابات هفتم اسفند 1394 دعوت مي کنند .

تابلوهاي تبليغاتي ائتلاف هاي بزرگ و کوچک  ، برگه هاي تبليغاتي تک نفره و چند نفره چهره شهر را دگرگون کرده است . حضور گسترده مردم در همايش هاي انتخاباتي به اين هم انديشي ها شکوه صد چندان بخشيده است .

در تبليغات انتخاباتي برخي از نامزد ها خلاقيت و نبوغ ايراني خود نمايي مي کند .

مردم در اتوبوس ، مترو ، مراکز تفريحي ، محل کار ، منزل ، به هنگام صرف نهار و شام و ....از انتخابات هفتم اسفند 1394 سخن مي گويند .

تيتر  ، سر مقالات و ياداشت هاي روزنامه و هفته نامه ها از ضرورت حضور حداکثري و رأي کامل به ليست هاي ائتلافي مي گويند .

بحث انتخابات در فضاي مجازي خواب و خوراک مردم را مختل کرده است .

اگر درجمعي سکوت حاکم است و در باره انتخابات صحبت نمي شود به دليل آن است که شهروندان با گوشي همراه يا تبلت در حال مذاکره و چانه زني با براي متقاعد کردن يکديگر هستند .

شهروندان در شهرهاي بزرگ مانند تهران به يکديگر سفارش مي کنند ، به دليل شلوغ بودن حوزه هاي راي گيري ( دو انتخابات همزمان و نگارش 46 اسم حتمأ نام و کد نامزدها را از قبل کنترل کرده با دقت و وسواس علاوه بر شناسنامه ،با خودکار مناسب هم همراه ليست کامل به حوزه هاي رأي گيري مراجعه نمايند .

شهرواندان به يکديگر توصيه مي کنند که اول صبح تا قبل از ظهر به حوزه هاي انتخابي مراجعه کنند .

شهروندان به يکديگر هشدار مي دهند که ...

در بين اين همه انرژي مثبت ، شور و هيجان ، پاکي و تلاش صادقانه ؛ متأسفانه در موارد اندک ، شاهد اشتباه و خطاي عملياتي برخي از هواداران هیجان زده و افراطي نامزدها مي باشيم .

تخريب رقيب که توسط افراطيون همه گروه ها انجام مي شود ، به مثابه  " برشاخه  نشستن و بن بريدن "  همواره محکوم مي شود :

در سايه  پرهيز از افراطي گري  ، مي توان  دراين  پويش ( کمپين ) گسترده و عظيم ، از پيچ خطرناک تخريب هم به سلامت عبور کرد .

به دليل آن که در هفتم اسفند 1394 دو رکن مهم جمهوري اسلامي ايران ،اعضاي محترم  مجلس خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي  انتخاب مي شوند ؛

به دليل آن که جمهوري اسلامي ايران تحت رهنمودهاي مقام معظم رهبري ( در سايه تکيه بر سياست خردمندانه برد – برد ) ، در تعامل با 1+5  به دستاورد هاي بزرگي نايل گشته است و براي گسترش و تعميق اين دستاورد ها از يک سو ،  نياز به همدلي و همزباني بيشتر بين آحاد ملت و از يک سو ديگر به  اتحاد و همبستگي گسترده ي  همه مسئولين محترم نيازمند است ؛

به دليل آن که در سايه تحريم هاي نا عادلانه و ساختار غلط اقتصادي ( تکيه به درآمد هاي نفتي ) در حال حاضر در اجراي  برنامه سند چشم انداز عقب هستيم ؛ براي دست يابي به اهداف سند چشم انداز، لازم است در دوران پسا تحريم با گام هاي بلند و استوار حرکت کنيم تا شاهد رشد اقتصادي هشت درصدي ، کاهش آمار بيکاري ، افزايش توليد ناخالص ملي و تقويت بنيه اقتصاد ملي ، مبارزه با فساد و قاچاق کالا و... باشيم .

به دليل آن که در سايه همدلي و همزباني قرار است مجلس شوراي اسلامي ، دولت ، قوه قضاييه ، ديگر نهادهاي حاکميتي در يک عزم ملي بخش خصوصي ، کار آفرينان ، نخبگان اقتصادي اجتماعي  ، اتاق هاي بازرگاني ، اتحاديه هاي توليدي، صنعتي  و خدماتي و...دست در دست يکديگر براي آباداني جمهوري اسلامي همسو عمل نمايند .

به دليل آن که ...

براي  کوتاه کردن دست دشمنان داخلي و خارجي لازم است  در اين انتخابات سرنوشت ساز، شاهد  اين اندک خطا ( تخريب ) هم نباشيم .

لذا ملت و مسئولين تلاش مي کنند تا اثر اين لکه هاي کوچک را هم از اين تابلوي پر نقش و نگار بر طرف نمايند .

برخي مفهوم واقعي رقابت انتخاباتي را درک نکرده اند و به تخريب رقيب  که مصداق بارز " بر شاخه نشستن و بن بريدن " مي باشند .مي پردازند .

در دوران پسا تحريم، براي اجراي صحيح برجام و جبران عقب افتادگي از اهداف سند چشم انداز ( به دليل تحريم هاي ناعادلانه )  بايد با گام هاي بلند و استوار با تکيه به عزم ملي در راستاي اجراي برجام حرکت کنيم :

اخلاق انتخاباتي بر همگان حکم مي کند که از تخريب رقيب به شدت چشم پوشي کنيم زيرا به هر حال در پسا هفتم اسفند ترکيبي از همه گروه ها و جناح ها در مجلس خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي حضور خواهند يافت . فقط حضور حداکثري يا عدم حضور حداکثري ، درصد ترکيب اقليت و يا اکثريت اين گروه يا آن گروه ( وزن هريک از تشکل ها ) را تغيير مي دهد .

در هرصورت در سايه همدلي و همزباني همه گروه ها ، مملکت پيشرفت مي کند .

با ذکر يک مثال فوتبالي موضوع را بيشتر توضيح مي دهم .

در مسابقات فوتبال باشگاهي برخي از تماشاگر نماها ، در اثر غليان هيجان، کنتزل از کف داده  مرتکب بد اخلاقي ورزشي مي شوند و از لذت مسابقه بي بهره مي شوند و موجب ناراحتي  خود و رقيب مي شوند ( فرآيند باخت – باخت ) را طي مي کنند  لذا مرتکب اشتباه مي شوند . مثلأ نور ليزر به چشم دروازه بان رقيب مي اندازند ...

اين تماشگر نما وقتي بيشتر عذاب مي کشد که همان دروازه بان در مسابقه ملي از دروازه تيم ملي در مقابل پنالتي محافظت مي کند تا ضربه پنالتي شليک شود . هزاران دعا بدرقه دروازه بان تيم ملي مي کند و هزاران بار از کرده قبلي خود پشيمان مي شود .

متأسفانه تماشاگر نما يا تماشگر بسيار هيجاني که مرتکب اين گونه  بداخلاقي هاي ورزشي مي شود در همه تيم ها وجود دارد که براي کاهش  يا حذف آن نياز به يک  فرهنگ سازي ريشه اي داريم .

همواره تيم ملي فوتبال جمهوري اسلامي ايران از ترکيب بازيکنان تيم هاي باشگاهي تشکيل مي شود . گاهي اوقات اکثريت تيم ملي از باشگاه الف مي باشد و زماني ديگر اکثريت متعلق به باشگاه ب مي باشد ، منافع ملي حکم مي کند که در سايه همدلي و همزباني بازيکنان منتخب باشگاه هاي الف ، ب ، ج ، د و غيره به عنوان يک تيم در ميدان هاي بين المللي حاضر شوند . بازيکن تيم ج پاس گل را به بازيکن تيم  د مي دهد زيرا پيروزي ملي بر اهداف جناحي و باشگاهي ارجحيت دارد .

نتيجه گيري :

در سراسر دنيا با انتخابات جديد ترکيب  مجالس تغيير مي کند . گاهي اقليت به اکثريت تبديل مي شود و زماني برعکس مي شود و اکثريت تقويت مي شود ، اين ويژگي دموکراسي مي باشد .

امروز گروه الف از ناکامي هاي گروه ب بهره مي برند و در انتخابات اکثريت را به دست مي آورند و فردا گروهي ديگر اکثريت را به دست مي آورند . اقليت به خواسته اکثريت احترام مي گذارد و اکثريت به محو اقليت فکر نمي کند .

در دنياي سياست ، ورزش ، هنر و... بداخلاقي و تخريب رقيب (که توسط  افراطیون همه گروه ها صورت مي گيرد ) محکوم مي باشد .

هر گروه فقط و فقط با ارائه برنامه هاي خود تلاش مي کند بخشي از جامعه را به پاي صندوق رأي بکشاند تا حضور حداکثري تحقق يابد . گروه برنده برنامه هاي خود را اجراء مي کند و گروه ديگر با حفظ مواضع انتقادي ،  تمام تلاش خود را معطوف به اجراي موفقيت آميز برنامه گروه رقيب وبرنده مي کند زيرا مي داند که براي تأمين منافع ملي بايد با رقيب پيروز همکاري کرد و تخريب رقيب يعني :

"بر شاخه نشستن و بن بريدن "

* به فرموده بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران ، ملت شريف و آگاه ايران " ولي نعمتان مسئولين " مي باشند .

*  ملت شريف و آگاه ايران حماسه آفرين جنگ تحمیلي بودند .

* ملت شريف و آگاه ايران که صبورانه تحريم هاي ناعادلانه را تحمل کردند ، هوشمندانه در اجراي  برجام در کنار مسئولين تلاش مي کنند تا تأخير زماني دسترسي به اهداف سند چشم انداز جبران نمايند  .

*  ملت شريف و آگاه ايران هوشمندانه با گام هاي بلند و استوار در هفتم اسفند 1394 حماسه اي ديگر مي آفريند .

منتشرشده در یادداشت

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور