صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

10 نکته مهمی که از وقایع سال 94 آموختم:

10 نکته مهمی که از وقایع سال 94 آموختم:

1- هرگز بدون تنظیم و امضای قرارداد هیچ پروژه‌ای را انجام ندهم.

2- اگر به هر دلیلی قصد ندارم تا با کسی صحبت کنم، خودم به او بگویم، نه این که با من تماس بگیرد و جوابش را ندهم و روی هوا بماند.

3- پس از امضای یک قرارداد، حتما از کارفرما مبلغی را به عنوان پیش‌پرداخت بگیرم تا مطمئن شوم اراده او جدی است و از روی هوس و احساسات زودگذر تصمیم به همکاری نگرفته است. 

4- اجازه ندهم تا عده‌ای از احساسم نسبت به دیگران سود ببرند و سوءاستفاده کنند. مانند زمانی که مدیرعامل یک رسانه گفت برای دکتر ظریف و برجام مستند بساز، من همه کارهایم را تعطیل کردم و وقت و انرژی گذاشتم و چندین شب بیدار بودم و کار را به پایان رساندم، اما در نهایت فهمیدم کارفرما از ارادتی که به وزیر امورخارجه دارم، به نفع خودشان بهره گرفت و قرار نیست کسی بداند که آن فیلم مستند را ساخته‌ام و هیچ مبلغی هم بابت این پروژه دریافت نکردم.

5- پیش از دیدار و گفت‌وگو با چهره‌ها، هرگز به قضاوت رسانه‌ها درباره آنها اعتماد نکنم. مانند آنچه که درباره مهندس غرضی رخ داد. وقتی وزیر اسبق نفت را از نزدیک دیدم و صحبت کردیم، پی بردم دانش سیاسی و اقتصادی او از خیلی چهره‌های مشهور جامعه بیشتر است، اما  رسانه‌ها تمایلی ندارند تا غرضی واقعی را به مردم معرفی کنند.

6- پیش از آن که کیفیت خودروهای ساخت داخل را زیر سوال ببرم، درباره راننده‌هایی صحبت کنم که وقتی پشت فرمان می‌نشینند مانند زامبی رفتار می‌کنند و اگر تانک هم داشته باشند، باز هم در تصادفات آن را نابود می‌کنند.

بسیاری از مردم تصور می‌کنند راننده حرفه‌ای هستند و باید استحکام و ایمنی خودرو باید بالا باشد تا کسی در تصادفات نمیرد، اما هرگز به این فکر نمی‌کنند که مشکل از نحوه رانندگی ابلهانه خودشان است.

7- هیچ‌وقت نمی‌توانم ظلم‌های بزرگی که قالیباف، احمدی‌نژاد و ضرغامی در حق جامعه ایران کردند را فراموش کنم و باید بپذیرم که آنها هنوز در جامعه طرفدارانی دارند که برایشان جان می‌دهند.

8- ثبت کامنت در شبکه‌های مجازی مانند نوشتن شعار ماژیکی پشت در توالت عمومی، کار ساده‌ای است. نباید به کامنت‌هایی که بدون فکر یا از روی خشم و عقده‌گشایی و خودنمایی نوشته می‌شوند توجه کنم و حتی آن را بخوانم.

9 - از هر کسی که ژست هر چیزی را می‌گیرد، دوری کنم. چون هر کسی که روپوش سبز به تن کند، دکتر جراح نیست. اگر خودم را به او بسپارم، من را قصابی می‌کند، نه جراحی!

10- چیزی که یک‌بار رخ داد، ممکن است بار دوم هم تکرار شود. اما اگر چیزی برای بار دوم به وقوع پیوست، حتما بار سوم و چهارم و پنجم و ششم و هفتم و هشتمی هم وجود دارد.

کانال تلگرامی فرورتیش رضوانیه

منتشرشده در یادداشت

گروه رسانه و تشکل - جواد بابازاده :

هم اندیشی فرهنگیان و معلمان تبریز با نمایندگان مجلس دهم

جلسه ی هم اندیشی معلمان تبریز با چهار تن از نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات در دفتر انجمن اسلامی معلمان تبریز در روز دوشنبه مورخه ۹۴/۱۲/۲۴ برگزار شد . ابتدا جلسه با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید شروع شد . سپس مجری برنامه ضمن خوش آمد گویی به معلمان حاضر و میهمانان و نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابی تبریز و اسکو و آذرشهر از آقای الموسوی درخواست کردند تا نظرات خود را در خصوص مسایل آموزش و پرورش بیان کنند .

آقای « الموسوی » با بیان اینکه لازمه ی ارتقا و پیشرفت هر کشوری توجه به آموزش و پرورش آن کشور است از وجود مشکلات در این حوزه خبر داد و با مقایسه سیستم آموزش و پرورش کشورهای پیشرفته با سیستم آموزش و پرورش ایران از پایین بودن کیفیت آموزش و هدف گذاری آن انتقاد کرد که به جای پرورش خلاقیت و تفکر به آموزش برخی مفاهیم و مسائل نا مطلوب می پردازد .


الموسوی در ادامه از لزوم تقویت تشکل های مدنی و صنفی برای ارتقا آموزش و پرورش گفت .

پس از او « عباس زاده » یکی از نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات به ایراد سخنانی در خصوص آموزش و پرورش پرداخت .

او با اشاره به سابقه ۱۶ ساله خود در آموزش و پرورش و علاقه اش به مسائل و پیگیری مشکلات این حوزه گفت سه رکن اساسی در آموزش و پرورش معلم ، دانش آموز و کتاب است که متاسفانه در حال حاضر هر سه دارای مشکلات بسیاری هستند .

این روحانی دانشگاهی با انتقاد از نحوه مدیریت آموزش و پرورش، معیار عزل و نصب های آموزش و پرورش را شایستگی و عمل به قانون دانست .

وی با بیان اینکه هیچ کس از جمله نمایندگان نباید به دنبال سهم خواهی در مدیریت های آموزش و پرورش باشد .


پس از او « شهاب الدین بی مقدار » سومین نامزدی بود که سخنرانی کرد . بی مقدار با اشاره به مشکلات معیشتی معلمان و مالی در آموزش و پرورش عنوان کرد باید برای طرف کردن مشکلات آموزش و پرورش تلاش بیشتری کرد .

بی مقدار گفت با توجه به سابقه مدیریتی و تخصص خود به دنبال رشد اقتصاد کشور و در پی آن حل مشکلات آموزش و پرورش و ارتقا شأن و منزلت معلمان خواهد بود .


بعد از بی مقدار « زهرا ساعی » چهارمین نامزد بود که شروع به سخنرانی کرد . او سخنانش را با حضور کمرنگ زنان در جلسات و اجتماعات و مدیریت های آموزش و پرورش آغاز کرد و خواستار حضور پررنگ زنان به عنوان افراد تاثیر گذار این حوزه شد . سپس ساعی با اشاره به وجود مشکلات در آموزش و پرورش به لزوم توجه به مقوله فرهنگ و فرهنگیان اشاره کرد و نتیجه این کار را پیشرفت و توسعه ی کشور دانست.

پس از آن جمعی از معلمان نقطه نظرات خود را با این نامزدها در میان گذاشتند .


سپس « محمدی » یکی از نمایندگان معلمان با انتقاد از وضیعت حاکم بر آموزش و پرورش به وجود و بروز ناهنجاری های بسیار در جامعه اشاره کرد و گفت که از نتایج  کم توجهی و مدیریت نامطلوب در آموزش و پرورش وجود مشکلات بسیار در جامعه است.


پس از او « توفیق مرتضی پور » معلم دیگری بود که با اشاره به وضیعت نامطلوب تشکل های صنفی - سیاسی و معلمان زندانی و اعضای این تشکل ها ؛  عدم اعتماد و حمایت نهادهای مرتبط با این تشکل ها برای ادامه فعالیت ، خواستار پیگیری این مشکل آموزش و پرورش شد .


« جدیری » معلم بعدی بود که به انتقاد از محتوای کتب درسی و مسایل آموزشی پرداخت .

او با اشاره به غیر علمی و نامطلوب بودن کیفیت آموزش خواستار رسیدگی به این مشکل از سوی مسئولین امر شد .

در ادامه « بیرام زاده » که خود را مدیر مدرسه در تبریز معرفی کرد از دخالت افراد غیر مرتبط در حوزه مدیریت آموزش و پرورش انتقاد شدیدی کرد و عنوان کرد هم اکنون مدیریت مدارس نیز با اعمال نفوذ افراد دیگر ارگان ها جابه جا می شود .

پس از او محمدنیا به وجود مشکلات معیشتی در بین معلمان اشاره کرد که این مشکل موجب تنزل شأن معلمان و بروز مشکلات دیگر شده است و خواستار رسیدگی مسئولین به این مشکل مهم شد .

در پایان « حسن فیضی » با اشاره به وجود تبعیضات در سیستم استخدام و پرداختی و ارتقا آموزش و پرورش خواستار اصلاح این رویه اشتباه شد .

پایان گزارش/

منتشرشده در گفت و شنود

گروه اخبار/ اصول گرايان براي كرسي رياست مجلس خيز برداشته‌اند. يك روز بعد از جلسه منتخبين اصول گراي مجلس دهم با آيت‌الله موحدي كرماني، احمد اميرآبادي فراهاني به «اعتماد» مي‌گويد كه تلاش اين مجموعه بالا كشيدن يك چهره اصول گرا به عنوان رييس مجلس است. چهره‌اي كه نام آن در فهرست اين فراكسيون هم ديده شود. با توجه به غيبت بزرگان اصول گرا آيا اين فرد مي‌تواند علي لاريجاني باشد؟ اين سوالي است كه اميرآبادي فراهاني جواب روشني به آن نمي‌دهد. اما از پاسخ تلويحي او اين‌گونه برمي‌آيد كه بين عارف و لاريجاني، رييس فعلي را براي ادامه رياست در دور دهم ترجيح مي‌دهند.

چهارشنبه, 25 اسفند 1394 17:21

فاني، تشكل‌ها و آغاز فصل سرد

روابط تشکل های معلمان و فانی پس از استیضاح وزیر آموزش و پرورش و تجمعات معلمان  در شهريور ٩٢ هنگامي كه فاني رداي وزارت پوشيد، تشكل‌هاي صنفي و سياسي فرهنگيان كه در انتخابات رياست‌جمهوري و پس از آن در انتخاب وزير آموزش و پرورش با اميد به تحولي مثبت، همگرايي و فعاليت زايدالوصفي داشتند، سعي وافري در ايجاد ارتباط كاري و صميمانه با فاني و معاونين و مديران ارشد وي كردند كه تا حدودي با استقبال متقابل مواجه شد.

جلسات متعدد نمايندگان تشكل‌ها با شخص وزير و برخي معاونان وي از جمله آقايان كفاش، ناصري، بطحايي و برخي مديران ارشد از جمله آقايان عمادي، جدايي و چهاربند در همين چارچوب برگزار شد.  

در اين جلسات تشكل ها به طرح ديدگاه‌هاي خود در خصوص مسائل صنفي و نقد برخي برنامه‌هاي در دست اجرا پرداخته و وعده‌هاي رييس‌جمهور را يادآوري و مطالبات معلمان را تشريح مي‌كردند.

رويه كلي تشكل‌ها در قبال وزير و تيم مديران او، به تعبير هاشمي دبيركل سازمان معلمان، حامي - منتقد بود و با كمي شدت و ضعف توسط همه تشكل‌ها به اجرا در مي‌آمد.

از سوي ديگر فاني و مديران وي با تبيين برنامه‌هاي خود، در آگاهي‌بخشي به تشكل‌ها و به تبع آن اقناع بخشي از افكار عمومي معلمان مي‌كوشيدند.

اين حسن ارتباط با انتصاب عبدي به سمت مشاور وزير در امور تشكل‌ها به اوج خود رسيد.

او يكي از فعالان صنفي سياسي در مجمع فرهنگيان ايران اسلامي است كه در سال‌هاي اخير، بنابر تخصص خود، با جديت مسائل حقوقي تحميل شده بر معلمان را پيگيري مي‌كرد. 

در جلساتي كه تشكل‌ها به اتفاق با فاني داشتند وي به رييس مركز اطلاع‌رساني تاكيد كرده بود كه اين جلسات به طور منظم و هر فصل برگزار شود. شبيه همين مورد وقتي كه شوراي مركزي انجمن اسلامي معلمان به صورت جداگانه با وي نشست آخر را داشت اتفاق افتاد كه باز هم وي به مديركل دفتر وزارتي تاكيد كرد كه اين جلسات به صورت منظم برگزار شود.  

اما پس از تجمعات معلمان در سال گذشته از يك سو و طرح استيضاح، رايزني‌هاي مرتبط با آن و موفقيت فاني در كسب راي اعتماد مجدد از ديگر سو، به يك باره فصل سرد روابط آغاز شد.

قول و قرارها فراموش شد.

تقريبا هيچ نشستي مشابه آنچه در سال اول برگزار مي‌شد اتفاق نيفتاد.

اندك پيگيري‌هاي تشكل‌ها هم از سوي دفتر وزارتي با بي‌ميلي تمام مواجه شد. از آن سو نيز كوچك‌ترين ابراز تمايلي براي ادامه ارتباط ديده نشد. حال بايد ديد حرارت پديد آمده ازحضور مردم در ٧ اسفند مي‌تواند يخ‌ها را آب كند يا نه. ( روزنامه اعتماد )

منتشرشده در یادداشت

مرخصی عضو کانون صنفی معلمان ایران  گروه رسانه و تشکل /

امروز چهارشنبه علی اکبر باغانی ، نائب رئیس کانون صنفی معلمان ایران ( تهران ) پس از تحمل یک سال حبس به مرخصی آمد .

این فعال صنفی معلمان قرار است در ادامه اجرای حکم خود به شهرستان زابل عزیمت کند .

در حال حاضر ، علیرضا هاشمی سنجانی ، دبیر کل سازمان معلمان ایران ؛ اسماعیل عبدی ، دبیرکل کانون صنفی معلمان ایران ؛ محمود بهشتی لنگرودی و رسول بداقی از اعضای هیات مدیره کانون صنفی معلمان ایران در زندان به سر می برند

پایان پیام /

گروه رسانه و تشکل /

نشست  فعالان صنفی سیاسی معلمان با فرهنگیان منتخب مردم در کانون تربیتی فرهنگی حر

روز شنبه بیست و دوم اسفندماه سال جاری نشست نمایندگان تشکل های معلمان و فعالان صنفی – سیاسی فرهنگیان با منتخبان ملی فرهنگیان در کانون تربیتی فرهنگی حر واقع در منطقه 11 تهران برگزار گردید .

در این نشست که به دعوت انجمن اسلامی منطقه 11 تهران صورت گرفت دکتر محمدرضا عارف منتخب اول مردم تهران و نیز تعدادی از نمایندگان منتخب مجلس دهم و برخی شخصیت های فرهنگی - سیاسی به ارائه نقطه نظرات و دیدگاه های خویش پرداختند .

گزارش مشروح این نشست پس از آماده سازی در صدای معلم منتشر خواهد گردید .

پایان پیام /

گروه اخبار /مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست گفت و گوهای راهبردی مرکز بررسی‌های استراتژیک گفت: روند سعادتمندی ایرانیان متوقف شده است. نتایج محاسباتی شاخص سعادت نشان می دهد که از اوایل دهه هفتاد، شاخص سعادتمندی ایرانیان تفاوتی نکرده است.

منتشرشده در پژوهش
چهارشنبه, 18 اسفند 1394 17:15

آلزایمر سیاسی در آموزش و پرورش!

آلزایمر سیاسی در آموزش و پرورش و موضع دلواپسان در مورد معلمان  آلزايمر بيماري عجيبي است که فقط اطرافيان بيمار را رنج مي دهد و شخص بيمار از آن بي خبر است و متوجه بيماري اش نخواهد شد.
اما این اطرافیان هستند که با هر حرکت و تصمیم بیمار، دچار رنج و عذاب شدید می شوند تا جایی که تحمل بیمار آلزایمری سخت ترین کار دنیاست در حالی که بیمار از بیماری اش اطلاعی ندارد و اصولا خود را بیمار نمی داند.
بسياري از جبهه نرفته هاي دلواپس که هميشه در صحنه ! حاضرند و آماده ی حماسه سازی (شما بخوانید بحران سازی) ، در سايه نشسته اند تا در اين دولت پنير از ۴٠٠٠ تومان بشود ۴١٠٠ تومان ، تا کفن بپوشند و به خيابان بيايند که ايها الناس ببينيد چقدر گراني است و دولت بی خیال !
مثل زمان دولت خاتمي که عده اي در فرودگاه جمع شدند و در اعتراض به گران شدن مرغ از 1250 به 1300 تومان ، شعار دادند !


“ گراني ، گراني ، دولت خاتمي ”


و اما وقتی در دولت های نهم ودهم قیمت مرغ به 6000 تومان رسید کک شان هم نگزید !


وقتي در دولت فخيمه ي دهم بنده در سال 90 ، به اروپا مسافرت کردم  دلار ٩٠٠ تومان بود و وقتي بعد از دو سال برگشتم دلار شده بود 4200تومان و کسي هم هیچ اعتراضي نداشت و اصولا اعتراض به دولت منتصب به امام زمان معنایی جز ارتداد نداشت.
شما تصور کنید الان دلار بشود 15000 تومان ، چه مي شود؟

چه کفن پوشانی که به خیابان نمی آیند و از حقوق ما دفاع نمی کنند ؟!
حالا ما بايد از آلزايمر برخي دوستان رنج بکشيم !

آلزایمر خودخواسته !


طبيعت اين بيماري است و کاري هم نمي توان کرد ؛ بیمار متوجه بیماری اش نمی شود و درمانی هم برایش وجود ندارد.


الان هم برخي حضرات آلزايمر گرفته اند ؛ آن هم از نوع مزمن طوري که وقايع و گراني هاي نوروز 90 تا 92 را کلا فراموش کرده اند !


در بسیاری از مسائل تربیتی و آموزشی نیز همین اتفاق رخ داده است، البته در این مورد جناح ها همگی همراه و همگام و با هم به آلزایمر شدید مبتلا می شوند، چپ و راست هم یکسان است !


سال هاست که در انتظار بهبود وضعیت معیشتی فرهنگیان نشسته ایم، نه به امید بهبود وضعیت خودم، بلکه به قصد بهبود در ارائه ی خدمات آموزشی به نسل آینده و نسل های بعد.


در شرایطی که تمام جوامع پیشرفته، سرمایه گذاری در آموزش و پرورش را راهی برای بهبود کیفیت زندگی مردم و پاسخی برای تمام مشکلات فرهنگی و اجتماعی خود می دانند ؛ در کشور من اما، هنوز هم با دید هزینه ای به آموزش و پرورش نگاه می کنند و تنها دلیل شان برای عدم اجرای بخشنامه ها و لوایح در آموزش و پرورش را کسری بودجه می دانند.


وقتی مسولین پشت منبر می روند، خطبه های غرا درباره حرمت علم و احترام آموزش در کشور ایراد خواهند کرد اما وقتی بحث چرایی نتایج کشنده در آموزش پیش می آید همه با هم دچار آلزایمر می شوند و هیچ جیزی را به یاد نمی آورند.


آموزش و پرورش در کشور ما، سال هاست که به قهقرا می رود ...

سن پائین اعتیاد، آمار خودکشی ها در کشور، آمار وحشتناک طلاق، ریشه در آموزش غلط دارند ؛ آموزشی که زمانی با دید هزینه به آن نگریسته شده است، هزینه هایی که در آموزش و پرورش انجام نشد حالا باید در زندان ساختن و ندامتگاه و دادگاه هزینه کنیم !


بايد تحمل کرد و دم برنياورد ...
راه چاره ای هم نیست، آلزایمر است دیگر ...


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت
چهارشنبه, 18 اسفند 1394 13:34

تجربه مدني و نقدي بر قشري‌نگري

معلمان و انتخابات و نقش تشکل های معلمان در بسیج افکار عمومی فرهنگیان  در دولت تدبير و اميد تشكل‌ها با اميد بيشتر به تدبير در امور تشكل‌هاي خود پرداختند. نتايج ارزنده اين هم‌انديشي را مي‌توان در جلسات مشتركي كه تشكل‌ها با يكديگر برگزار كرده‌اند، مشاهده كرد. يكي از اين نتايج ارزشمند بررسي وضعيت معلماني بود كه كانديداي نمايندگي مجلس شده و صلاحيت‌شان نيز تاييد شده بود. 

هم‌انديشي يكي از مولفه‌هاي ضروري دموكراسي است. انتظار مي‌رفت كه معلماني كه مي‌خواهند نماينده صنف خودشان باشند سابقه فعاليت و توانمندي‌هاي‌شان توسط تشكل‌ها بررسي و تاييد شود. به همين جهت تشكل‌هاي معلمان كه همسو با دولت بوده و قصد اصلاحات در جامعه را دارند با تشكيل ائتلاف فرهنگيان مبادرت به اين مهم كرده و با تلاش خود درصدد برآمدند كه در ليستي مشترك با اصلاح‌طلبان، معلمان توانمند را معرفي كنند.
هرچند كه معلمان خود را از ساير اقشار و صنوف جدا ندانسته و مجلس را جايگاهي مي‌دانند كه بايد افراد متخصص و متعهد به آن راه يابند و صرفا داشتن يك شغل، قوميت، حرفه و سمت و حتي جنسيت براي ورود به مجلس اولويت اول نيست .


به همين جهت در تاييد معلمان كانديدا شده ويژگي‌ها و توانمندي‌هاي آنان براي ورود به مجلس مدنظر قرار گرفت.
 سابقه تاريخي نشان داده است كه نمايندگاني از قشر و صنف خاصي الزاما به طرح مطالبات هم صنف خويش نپرداخته‌اند. همان‌طور كه به كرات مشاهده شده است نمايندگاني كه براي اخذ راي، قشر محروم و مستضعف را در شعارهاي خود نشانه گرفته‌اند پس از دست يابي به هدف، شعارهاي خود را فراموش كرده‌اند.


اين امر تشكل‌هاي صنفي گروه‌هاي اصلاح‌طلب را واداشت كه در طرحي هماهنگ ضمن بررسي كارشناسانه معلمان كانديدا، از آنها ميثاق‌نامه‌اي نيز براي تعهد و وفاداري به شعارهاي خود اخذ كنند. 

در اين بحبوحه نيز گاهي شاهد گروه‌هاي نوظهوري بوديم كه در آستانه انتخابات وارد عرصه رقابت شده در حالي كه بيشترين دستاورد خود را تاييد صلاحيت مي‌دانند داعيه نمايندگي قشر عظيم معلم را داشتند.

انتظار مي‌رفت كه اين عزيزان نيز با درايت بيشتر و توجه به مسووليت خطيري كه در پيش روي ملت ايران است همسو با تشكل‌هاي معلمان حركت كنند و از تك‌روي بپرهيزند.


همدلي و همراهي و پرهيز از خودمحوري و خودپرستي از شرايط پيروزي در صحنه رقابتي است كه پشت آن اراده مردم قرار گرفته است. در صورتي كه حركت‌هاي خودجوش و دفعي كه شايبه‌هاي فراوان نيز به همراه دارد نمي‌تواند در رسيدن معلمان به مطالبات خويش موثر افتد. 

داشتن توان مندي صنفي و درايت سياسي جزو لوازم يك نماينده است. اين ضرورت و الزام نه تنها در عرصه سياست بلكه در همه عرصه‌ها قابل درك است چه بسا دينداراني كه بدون درايت و شعور سياسي تبديل به خوارج شدند. 

شهامت و شجاعت، قانون‌مندي و تدبير، تيزبيني و دورانديشي، ظلم‌ستيزي و ظالم‌گريزي، اخلاص و تواضع، نظم و انضباط، سعه‌صدر و حسن تدبير، صداقت در رفتار و گفتار قطعا اولويت‌هايي است كه بر جنسيت، قوميت، شغل و حرفه، فاميل بودن و همشهري بودن ارجحيت دارند.

به اين اميد كه در فضاي پس از انتخابات با تدبير نمايندگان و فعالان صنفي و تشكل‌ها در مسير خواست‌هاي ملي و صنفي و توسعه و تعميق رفتارهاي مدني موفقيت‌هايي حاصل شود. ( روزنامه اعتماد )

منتشرشده در یادداشت

قهرمان سازی معلمان و کلیپ صوتی سکینه الماسی  گروه رسانه و تشکل /
چندی است یک کلیپ صوتی که آن را منسوب به خانم " سکینه الماسی " منتخب نمایندگی مجلس از حوزه انتخابیه دیر،کنگان، جم و عسلویه کرده اند در شبکه های اجتماعی و گروه های تلگرامی دست به دست می شود .
موضوع این کلیپ سخنرانی اعتراضی زنی است که در جمع معلمان لب به انتقاد گشوده و از « تبعیض و نبود عدالت » گلایه می کند .
در پایان این کلیپ کوتاه صوتی 51 / 2 دقیقه ای ، این معلم زن با لحنی حماسی ضمن انتقاد از مسئولان در زیادی خواندن معلمان هشدار می دهد که آنان پاسخ این گونه سخنان را در انتخابات آینده ( 7 اسفند ) خواهند داد .


آن چه که مهم است این است که در رزومه خانم سکینه الماسی * هیچ گونه فعالیتی در کسوت معلمی و حتی در خدمت در آموزش و پرورش به جز آموزشیاری نهضت سواد آموزی از سال 1373 تا 1375 مشاهده نمی شود و بنابر آخرین اطلاعات ، سمت شغلی اعلام شده توسط ایشان " کارشناس دبیرخانه ستاد هماهنگی و مناسب سازی کشور سال1394 " بوده است !


جالب است که تاکنون خانم سکینه الماسی در مورد این مساله سکوت کرده است .
مشخص نیست  انگیزه پخش کنندگان این کلیپ صوتی از این اقدام چه بوده است .

*
نام و نام خانوادگی : سکینه الماسی متولد : 1357 صادره از : جم
مدرک تحصیلی : کارشناسی ارشد مددکاری اجتماعی
دانشجوی رشته دکتری جامعه شناسی (گرایش اقتصاد و توسعه )
 
سوابق کاری :
 
کارشناس دبیرخانه ستاد هماهنگی و مناسب سازی کشور سال1394
 
رئیس مرکز هماهنگی و ارتباطات مردمی سازمان بهزیستی از سال 1391 تا 1394
 
نماینده سازمان بهزیستی در نهاد ریاست جمهوری از سال 1387 تا 1391
 
مددکار اجتماعی مرکز ارتباطات مردمی بهزیستی کشور از سال 1386 تا 1387
 
مدد کار اجتماعی اداره پذیرش و هماهنگی بهزیستی استان تهران از سال 1382 تا 1386
 
کارشناس حوزه ریاست اداره پذیرش و هماهنگی بهزیستی استان تهران از سال 1382 تا 1383
 
مسئول امتحانات دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی از سال 1380 تا1382
 
کارشناس واحد برنامه ریزی پذیرش و ثبت نام ارزشیابی اساتید واحد حق التدریسی اساتید دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی از سال 1377 تا1380
 
آموزشیار نهضت سوادآموزی از سال 1373 تا 1375
 
• سوابق ورزشی :
 
نائب رئیس انجمن تیراندازی فدراسیون جانبازان و معلولین کشور از سال 1393 تا کنون
 
المپیاد ورزشی سال 1377 بعنوان بازیکن رشته بستکبال در اصفهان
 
المپیاد ورزشی سال 1379 بعنوان بازیکن رشته آمادگی جسمانی در همدان
 
المپیاد ورزشی سال 1385 بعنوان بازیکن رشته تیراندازی در تبریز
 
سرپرست تیم ملی تیراندازی خواهران جانباز و معلول در سال 1386 تا 1391
 
سرپرست تیم تیراندازی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در سالهای 1387 و 1388 و 1389
 
سرپرست تیم تیراندازی باشگاه مقاومت تهران لیگ برتر سال 1388
 
سرپرست تیم ملی تیراندازی خواهران جانباز و معلول در سال 1391
 
داور مسابقات تیراندازی اهداف ثابت از سال 1388 تا کنون
 
داور مسابقات تیراندازی اهداف پروازی از سال 1389 تا کنون
 
• سوابق فعالیت های سیاسی ، اجتماعی ایران:
 
داوطلب نمایندگی دوره نهم مجلس شورای اسلامی و کسب مقام دوم با تعداد 22 هزار رای از حوزه جنوبی استان بوشهر ( دیر کنگان عسلویه و جم )
 
نائب رئیس انجمن تخصصی مددکاری اجتماعی ایران از سال 1393 تا کنون
 
عضو انجمن علمی مددکاران اجتماعی ایران
 
عضوهیات موسس انجمن نواندیشان توسعه مدنی جنوب
 
عضو انجمن دانشگاهیان جنوب
 
شرکت در سمینارهای رفاه اجتماعی ، توسعه اجتماعی ، مددکار اجتماعی و …
 
همکاری مستمر با سازمان های مردم نهاد و مراکز و موسسات و انجمن های خیریه در سراسر کشور
 
معرفی به عنوان نخبه سیاسی اجتماعی از طرف مجمع تشخیص مصلحت نظام
 
همکاری با مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص سند چشم انداز 1404 ایران اسلامی ( مبلغ سند چشم انداز )
 
عضو کارگروه اصلاح و تدوین شرح وظایف سازمان بهزیستی
 
عضو کانون متفکرین ایران از سال 1392 تا کنون

نظرسنجی

آیا در مدرسه شما ماهی یک بار جلسه شورای معلمان تشکیل می شود ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور