صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

عبدالله افراسیابی/ همکار گروه صدای معلم

اسطوره های نیمه خرداد – درس و اقدام

به مناسبت رحلت امام خمینی و قیام 15 خرداد و پیشنهاد یک معلم برای پاسداست دستاوردهای انقلاب  تقارن دو موضوع و حادثه تالم برانکیز و تکان دهنده قیام باشکوه ، حماسی ، تاریخی و دینی 15 خرداد 42 علیه رژیم  ستم شاهی و پروژه استعماری دین و مذهب و سناریوی تامین منافع کلان امپر یالیسم جهانی که به شهادت آزادی خواهان و غیرت مندان انجامید و همچنین رحلت بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران ، حضرت آیت الله خمینی ( ره ) ، حاوی نکات عبرت انگیز و سرنوشت سازی است .

جرقه عمده و نقطه عطف ساختار انقلاب اسلامی که در قیام پانزدهم خرداد سال 42 پدیدار گشت و به رغم سرکوب شدن ظاهری آن ، چالش و دغدغه ای سترگ برای دستگاه استبدادی و استعمارگران تلقی شد با آن ایثار و فداکاری ها به ویژه در قم ، ورامین و تهران به مثابه بذری شد که رفته رفته به نهال انقلاب اسلامی مبدل گشت و اهمیت آن قیام حماسی ، تاریخی و آوازه و تاثیر آن بدان جا نمایان شد که امام خمینی ( ره ) خاطر نشان ساخت که در آینده ، ارزش و قدر آن قیام و سازندگان و حماسه سازان آن را آیندگان خواهد شناخت .

هنگامه رحلت روح الله و آن حادثه مولم نیز گرچه تقدیری الهی بود و آن معمار کبیر انقلاب و یار سفر کرده تا حد توان و اجازه شرایط و اوضاع پیچیده داخلی – منطقه ای و بین المللی و شالوده و بنیان انقلاب و جمهوری اسلامی را پی افکنده و مستحکم نموده بود ؛ مع الوصف ضایعه و ثلمه ای گران برای انقلاب و انقلابیون و کل آحاد  ملت و مستضعفان و محرومان و آزادی خواهان جهان به حساب می آمد به ویژه آن که او رهبر و زعیمی بی بدیل و بی نظیر با اقتدار کاریزماتیک و یک الیت اسطوره ای با مشخصه ها و ممیزه های رئال و عینی و پراگماتیستی برای مردم ایران و جهان و به ویژه سیاست مداران ، جامعه شناسان و مبارزان و فیلسوفان و عدالت جویان نمودار گشته بود .

معرفت شناختی ، اخلاص ، ایمان ، یقین ، صداقت ، صراحت ، شجاعت ، آینده نگری ، قاطعیت و پایمردی آن زعیم بزرگوار ، همگان را انگشت به دهان و متحیر نموده بود .

او موید الهی و مورد اقبال عمومی و از نسل و تبار پابرهنگان و شلاق خوردگان بود و به راستی حرف دل مردم کوچه و بازار را می زد .

از این رو سخنانش به دل می نشست و مخاطبانش که از قبیله ی هابیلیان بودند او را روح خود تلقی می نمودند و از طرفی با ارتحال آن سفیر پاک خدایی و زعیم مردمی و بت شکن زمانه ، بدخواهان اسلام و ایران نقشه های شوم و زهرآگین را در سر می پرواندند و از تئوری پایان انقلاب و مرگ جمهوری خواهان اسلامی و ایزولاسیون نظام و رفرمی نوین و تجدید نظر طلبی بی امان ( رویزیونیسم ) و استحاله ژئواستراتژیکی سخن به میان می آوردند آن چنان که گویی با حربه و فرضیه های خیالی واپورتونیستی ماکس وبر و نشان رفتن پاتریمونال و پدرشاهی به جنگ یک نظام و رهبر و کشور و دستگاه فئودالیته و سرواژی آمده اند ؟!

غافل از آن که پیوند ارگانیک معنوی ، سیاسی و درون ذاتی امام و مردم ناگسستنی بود و بنگاه های خبری کمپرادوری غرب و بنیادها ، کلوپ ها و میلیتاریسم عصر موج سومی و عصر ویترینی هرگز قادر نشدند در چنین پیوند و ارتباط فراعقلانی گسست ایجاد نمایند .

تداوم انقلاب و رشد و بالندگی جمهوری اسلامی ایران ، تعیین رهبری جدید و ناکامی بسیاری از سناریوهای امپریال صهیون دال بر چنین مدعایی است .

اما آن چه گفتنش در این مقال ضروری و مفید است این است که بایستی به درستی و بدون شائبه و نقصان ، آرمان و ایده و مرام و دکترین همه جانبه و جامع الاطراف آیت الله خمینی را جامه عمل بپوشانیم و نگذاریم و اجازه ندهیم صحیفه نور و فرمایشات و آمال آن امام بزرگوار و رهبر مهربان و نمونه در ویترین بماند و خاک بخورد و کاری نکنیم که خدای ناخواسته مردم از انقلاب و نظام منقطع و دلسرد گشته و مالا و در نتیجه ، دشمنان این آب و خاک و این انقلاب ، جشن شادی و پیروزی برپاکنند !

مسئولان و مدیران کلان از برج عاج خارج گردند ؛ حقوق های 87 میلیونی قطع و بایگانی گردد . فاصله های عظیم و نگران کننده و مرگبار طبقاتی کم و برچیده شود . دست های ناپاک و حرام خواران و ویژه خواران از بیت المال و جان و مال توده مردم محروم کشور و مظلوم کشور منقطع شود .عاملان عامدانه و حتی مباشران و عمال جهال نابودی و یا ضعف و فتور و رکود اقتصاد و تولید و معیشت مردم نجیب ایران معرفی و تنبیه و مجازات گردند .

زمین خواران ، کوه خواران و دریا و ساحل خواران به ویژه نورچشمی ها برای همیشه ناکام و نادم گردند .

در عرصه دیپلماسی ضمن رعایت اصول دپارتمان بین المللی و تلاش در راستای کم و کم تر نمودن تنش ها و اصطکاک های ضربه ناک و خانمان سوز و ارائه هر چه بهتر و بیشتر یک چهره اومانیستی و محق و انعطاف معقول و نرمش قهرمانانه از ایران و نظام و حرکت در کریدورهای اخلاق ، منطق و دیپلماسی ، از ظرائف و ساختارهای هزارتو و پیچیده استکبار و امپریالیسم و دکترین دشمن شناسی و سناریوی شیرینی و شمشیر کیسینجری و دست های چدنی با پوشش مخملی غفلت نوروزیم .

قانون اساسی ، راهبردهای کلان انقلاب و کشور ، منافع عمده و استراتژیک جمهوری اسلامی ، موقعیت ژئوپولیتیک و سوق الجیشی مملکت و منطقه و فرامین و جایگاه قانونی ، شرعی و مردم سالارانه ی رهبری فرزانه را نصب العین خود قرار دهیم .

آستانه تحمل و درک دیگران را در خویشتن بالا ببریم . قلم و کتاب و مسئولیت و رسالت های آن را جدی بگیریم . رقابت های سالم را پلی بدانیم برای رفاقت و اتحاد استراتژیک با هذف مقدس و ملی و دینی .

انجماد و رکود فکری ، حزبی ، سازمانی و نیز انفعال و اعمال واکنشی را در یک اقدام جدی و فراگیر به ثبات و رشد و توسعه و فرهنگ دانایی و خلاقیت مبدل سازیم .


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

پنج شنبه, 13 خرداد 1395 18:49 خوانده شده: 1186 دفعه چاپ

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور