گروه اخبار/
به گزارش ایسنا، حمیدرضا حاجیبابایی، وزیر آموزش و پرورش دولت احمدینژاد و نماینده فعلی مجلس صبح امروز پس از ثبت نام در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران ناکارآمدی برنامهها و نادیده گرفتن مردم در مدیریت اجرایی کشور را دو حلقه مفقوده در کشور عنوان کرد و گفت: مردم با تمام قدرت در صحنه مدیریت فرهنگ و اقتصاد کشور حضور ندارند، این در حالی است که مدیریت کشور حتما باید مردمی شود در همین راستا نیز من نام دولت خود را "دولت کارآمد و مردمی" قرار دادم.
وی با تاکید بر اینکه «باید برای ایجاد رقابت در کشور حلقه مدیریت ها عمومی شود» خاطرنشان کرد: مردم باید در جریان همه امور قرار بگیرند و مسئولین نظام نیز باید حتما در خانه شیشه ای حضور داشته باشند.
این نماینده مجلس با بیان اینکه ایرانی بزرگ با مردمی بزرگ داریم که باید این مردم را جهانی کنیم، اظهار کرد: باید در صحنه بین الملل به عنوان کشوری قدرتمند ضمن تعامل براساس عزت، حکمت و مصلحت، تعامل دو جانبه و چند جانبه داشته باشد.
حاجی بابایی با تاکید بر اینکه نمی شود کشور را جناحی و سیاسی اداره کرد، گفت: همه کسانی که دارای قدرت کار هستند باید وارد شوند و تلاش کنند.
وی تصریح کرد: من نه تنها سیاه و سفید نمی بینم بلکه برای انسان ها براساس شاخص های انسانی، دینی و ملی احترام قائل هستم.
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه 22 اولویت برای برنامه ریزی در کشور دارم، به جزئیات برنامه های خود پرداخت و اقتصاد کلان، بودجه، نظام پولی و مالی، خصوصی سازی و مناطق آزاد، توازن منطقه ای، آموزش عالی، سیاست خارجی و هدفمند یارانه ها را از جمله اولویت های خود برای برنامه ریزی در دولت یازدهم عنوان کرد.
به گزارش ایسنا، حاجی بابایی در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا قرار است به نفع فردی به جز آقای رئیسی کناره گیری کنید؟ خاطرنشان کرد: جمنا در اطلاعیه خود بیان کرد که به 5 کاندیدا رسیده است و هر 5 کاندیدا، کاندیداهای اصلی هستند. هر کس که بتواند بعد از مناظره ها آراء اول را داشته باشد، قطعا باید بماند و مورد حمایت واقع شود.
وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا حضور 5 نامزد در انتخابات برای افزایش فشار بر روحانی است، اظهار کرد: حضور 5 نفر از سوی جمنا برای توجه به آراء مردم و تنوع برای انتخاب آنهاست.
وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره عملکرد دولت یازدهم با تاکید بر اینکه همه دولت ها دارای نقاط مثبت و منفی هستند، خاطرنشان کرد: چنانچه دولت یازدهم را دولتی موافق می دیدم که می تواند موانع اقتصادی موجود در کشور از جمله اشتغال را حل کند، قطعا آن را تایید و به او کمک می کردم اما امروز خیلی روشن است که دولت در دست یابی به اهداف خود موفق نشده است.
حاجی بابایی ادامه داد: معتقدم که می شود به جای 700 هزار شغل در کشور با 770 هزار میلیارد تومان تا مرز یک و نیم میلیون شغل سالانه ایجاد کرد.
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: با روند فعلی نرخ 12.6 دهم درصدی بیکاری ممکن است افزایش یابد. همچنین با توجه به تزریق 40 هزار میلیارد تومان صکوک و اوراق در پایان سال 95 امروز تورم دو رقمی شده و رشد تورم طی دو ماه آینده پیش روی ما خواهد بود.
وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره توصیه رهبری به احمدی نژاد درباره عدم حضور در انتخابات تاکید کرد: ملاک و معیار در کشور سخن رهبری است.
حاجی بابایی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره چرایی مخالفت با تحقیق و تفحص از شهرداری گفت: من همواره تحقیق و تفحص را کاری مثبت می دانم.
این نماینده مجلس در پایان با اشاره به برنامه های خود برای فرهنگیان خاطرنشان کرد: جایگاه آموزش و پرورش امروز جایگاهی نیست که بتواند مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جامعه را پاسخ گو باشد. در همین راستا با توجه به سیاست هایی که در دولت دوازدهم خواهیم داشت آموزش و پرورش باید دولت محور شود.
وامگرایی خواست مردم را عین حق و اخلاق میداند و بر آن است که میباید میان مردم و حکومت رابطه ي مستقیم وجود داشته باشد/ " اگر شما با یک سری افراد بی سواد رو به رو شوید با کشیدن شکل مار منظور خود را منتقل می کنید اما در مقابل افراد با سواد با نوشتن کلمه «مار» منظور خود را منتقل می کنید. این مثال در واقع می خواهد بگوید رفتاری که در کشیدن نقش مار و نفی مفهوم آن از طریق نوشتار وجود دارد، یک رفتار عوام گرایانه و پوپولیستی است."/ پوپوليست ها با رسم ˏ نقشˏ مار هر آنچه نخبگان با نمودار و تحليل ارائه مي دهند را منکر مي شوند / بحثي که پوپوليست ها مطرح مي کنند ، نخبگان نمي توانند با تحليل ، آمار و نمودار پاسخ گو باشند ! زيرا مردم کمتر حوصله دارند که به آمار، ارقام نمودارها و تحليل ها توجه کنند و بيشتر به آرزو ها و اميال خود توجه دارند/ سياست مداران پوپوليست با طرح شعار هاي غير واقعي و برانگيختن احساسات توده ها ( بدون برنامه ) از مردم رأي مي گيرند/ در مدل پوپوليستي زير ساخت هاي اقتصادي و برنامه ريزي براي دستيابي پلکاني و مرحله اي معني ندارد/ در اين مدل مردم نبايد در تشکل هاي مدني متشکل شوند بلکه به صورت توده هاي بدون ارتباط با تشکل مدني در خيل جمعيت با نامه و عريضه مشکلات خود ( که ممکن است در تضاد با يکديگر يا در تضاد با اهداف کلان جامعه باشد ) را با مسئولين در ميان مي گذارند ! يعني هر دردمندي بايد به تنهايي ناقوس دادخواهي را به صدا در آورد/ لازمه افزايش توليد ناخالص ملي توجه به زير ساخت هاي توليد و اشتغال ( مبارزه عملي بابيکاري ) مي باشد/ اگر سال 1384 ، آخرين سال ارائه لايحه بودجه ي دولت اصلاحات را که درصد بودجه عمراني نسبت به کل بودجه برابر 26.23% مي باشد را مبنا قرار دهيم ، تا عملکرد 8 ساله دولت مهرورز را نقد کنيم ، ( که همواره همه دولت هاي قبل از خود نقد مي کرد ) با درصد رشد منفي ، تقريبأ طي 8 سال مواجه مي شويم و به نمودار شماره دو مي رسيم/ به جز سال 1387 که هزينه عمراني نسبت به سال مرجع 1384 رشد مثبت داشته است در بقيه هفت سال ديگر همواره با رشد منفي همراه بوده است به خصوص در دو سال آخر ( 1391 و 1392 که هزينه هاي جاري به صورت چشمگير افزايش داشته است ) عقب گرد دولت دهم هم چشم گير تر مي باشد/ با توجه به تقريبأ ثابت ماندن هزينه هاي عمراني و افزايش چشمگير هزينه هاي جاري ، آيا کشور با درآمد نجومي 800 ميليارد دلار در دولت هاي نهم و دهم به اهداف سند چشم انداز نزديک شده يا يا از اهداف آن دور شده ايم ....
«رکود تورمی» یکی از پیچیدهترین گرههای اقتصادی است که از اواخر سال 90 بر اقتصاد ایران حاکم شد؛ وضعیتی که در آن، نرخ تورم از حدود 15 درصد در اواسط سال 90 به 40 درصد در اواسط سال 92 افزایش یافت و حجم فعالیتهای اقتصادی نیز حدود هفت درصد در سال 91 و یک درصد در سال 92 کاهش یافت/ وقتی اقتصاد به روشی خاص سازمان مییابد این روش «تمایل به دوام» دارد مگر اینکه شاهد چرخش از مسیر باشیم/ شدت «وابستگی به مسیر» در مسیر نامطلوب بسیار زیادتر از مسیر مطلوب است/ سرازیری طیشده طی چند سال را نمیتوان در 100 روز برگشت؛ اما میتوان فرمان را چرخاند و ماشین اقتصاد را در خلاف جهت مسیر نامطلوب به حرکت درآورد/ نرخ تورم که از اواسط سال 90 خیز صعودی خود را از 15 درصد آغاز کرده و به بیش از 40 درصد در اواسط سال 92 افزایش یافته بود، تنها سه ماه پس از استقرار دولت تغییر مسیر داد و این تغییر مسیر تاکنون ادامه داشته است؛ بهطوریکه نرخ تورم در پایان سال گذشته پس از 26 سال تکرقمی شد/ امید به «تغییر مسیر» پس از اعلام نتیجه انتخابات خرداد 92، باعث «تغییر انتظارات» عاملان اقتصادی نسبت به وضعیت آینده شد و همین فاکتور که در ادبیات اقتصادی تحتعنوان «انتظارات عقلایی» بهعنوان مهمترین متغیر اثرگذار بر روندهای آینده معرفی میشود، باعث بهبود شاخصهای اقتصادی شد/ بهرهبرداری حداکثری از این اعتماد در گرو استفاده متناسب از بال تدبیر است که در حوزه اقتصادی کمتر به آن توجه شد/ مخالفان دولت هم به جای تحمیل تدبیر بر سیاستهای اقتصادی دولت عمدتا به هدفگیری بال امید مشغول شدند تا خروجی نهایی باز هم ضعیفتر شود
حاجی بابایی پس از رای گیری نفر ششم شد ، این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در نامه ای به جمنا مراتب تقدیر و تشکر خود را اعلام کرد/ پس از آن و اعتراض حاجی بابایی به نتایج آراء ؛ جبهه مردمی انقلاب اسلامی (جمنا ) اطلاعیه ای در این مورد صادر کرد/" «حق، گرفتنی است نه دادنی» که به عنوان باوری عمومی مطرح می شود . آنچه مسلم است مطالبات اقشار مردم و فرهنگیان نتیجه بخش شد . "/ تشکلی که در یک انتخابات داخلی و با حدود 2000 رای و با وجود حاضران و ناظران و مکانیسم برگزاری انتخابات قادر به شمارش صحیح آراء نیست چگونه می تواند برای هشتاد میلیون نفر تصمیم گیری کند/ اصرار حاجی بابایی بر ماندن و فعالیت در تشکلی این چنین در حالی که خود را مقبول و محبوب جامعه فرهنگیان کشور می داند چیست/ کسی که این گونه تغییر موضع می دهد و پس از تشکر ، اعتراض می کند و سپس اعاده آراء را مساوی با گرفتن حق می داند چگونه می خواهد اعتماد فرهنگیان و معلمان را بازسازی کند/ آن اشتباه بازگشت پذیر بود ؛ اما ضربات و لطماتی که بر اثر اشتباهات و کارهای غیرکارشناسی شده بر آموزش و پرورش و معلمان در 4 سال وزارت ایشان و نیز 8 سال دوران ریاست جمهوری رئیس ایشان به مردم و فرهنگیان وارد شد به این سادگی قابل جبران هستند....
گروه اخبار/ رئیس فراکسیون شفافسازی و سالمسازی اقتصاد و انضباط مالی گفت که طبق گزارش اخیر دیوان محاسبات قوه قضائیه مازاد بر مصوبه قانونی مبلغی بالغ بر 285 میلیارد تومان پاداش و پرداختهای گروههای ویژه و فوقالعاده داشته است.
گروه اخبار/
جمعی از نمایندگان با ارسال نامهای به رئیس مجلس ضمن بیان دلایل خود برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش، خواهان قرار گرفتن در دستور کار پارلمان شدند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، جمعی از نمایندگان در چند روز اخیر با ارسال نامهای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی خواهان قرار گرفتن طرح استیضاح فخرالدین دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش در دستور کار مجلس شدند که این نامه به شرح زیر است:
جناب آقای دکتر لاریجانی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی و هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی
سلام علیکم
احتراما این جانبان جمعی از نمایندگان خانه ملت با استناد به اصل 89 قانون اساسی، طرح استیضاح جناب آقای دکتر احمدی آشتیانی وزیر محترم آموزش و پرورش را اعلام میداریم خواهشمند است در اولین جلسه اعلام وصول فرمایید.
1. عدم توجه به مسائل تربیتی و پرورشی و فرهنگی در سیاستهای آموزش و پرورش و مدارس
2 . تأخیر در پرداخت حقوق فرهنگیان و از بین رفتن آرامش خانوادهها به دلیل برنامهریزی مالی فرهنگیان با همین اندک حقوق معلمی
3. عزل و نصبهای سیاسی در بدنه وزارت آموزش و پرورش
4. عزل و نصبهای سیاسی در صندوق ذخیره فرهنگیان و استفاده از نیروهای غیرتخصصی و باندی و حزبی
5 . عدم ارائه برنامهای خاص در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و فرهنگسازی در مدارس
6. بیتوجهی و عدم برنامه ریزی وزارت در برنامه سال 96 ارائه شده توسط دولت در بحث افزایش رفاه و معیشت فرهنگیان و مدارس روستایی و دیگر موارد الزامی
7. عدم توجه به شعارها و برنامههای پیشنهاد وزیر در برنامه ارائه شده در سال 96 توسط دولت و برنامه ششم
8. عدم تعامل با نمایندگان و عدم برگزاری جلسه با نمایندگان محترم در زمینه پیگیری چشم انداز و سیاستهای کلی سند بنیادین تحول در آموزش و پرورش
9. عدم توجه به پیگیری پرداخت حقوق معلمان حقالتدریس و فرهنگیان بازنشسته و عدم ارائه برنامهای منسجم و خاص در برنامه ششم و بودجه سال 96.
10 . عدم توجه به مدارس دولتی و دانشآموزان محروم و دفاع از سیاستهای تشویقی مدارس غیرانتفاعی و در کل حذف محرومین و مناطق محروم در سیاستهای آموزش و پرورش و جایگزین مدارس آزاد
11. و ده ها مورد چالش دیگر در سیاستهای فعلی آموزش وپرورش
نمایندگان معتقدند مشکلات آموزش و پرورش و فرهنگیان و دانشآموزان در روزهای اخیر از قبل بیشتر شده ؛ لذا با این استیضاح به دولت و ملت اعلام مینماییم که نمایندگان خانه ملت برای دفاع از حقوق فرهنگیان زمان و مکان نمی شناسند.
انشاالله که دولت و وزارت در راه احقاق حقوق فرهنگیان عزیز اقدام و گامهای عملی دور از سیاسی بازی و شعارگونه بردارد.
در همین راستا اکبر رنجبرزاده در گفتوگو با خبرنگار پارلمانی تسنیم از ارجاع این درخواست نمایندگان با 37 امضا به کمیسیون آموزش برای بررسی بیشتر خبرداده بود.
انتهای پیام/
گروه اخبار/ سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از قانع نشدن نمایندگان استیضاح کننده از پاسخ های وزیر آموزش و پرورش خبر داد و گفت که تقاضای استیضاح دانش آشتیانی به هیات رئیسه مجلس ارسال می شود.
دولت در كنار مهار تورم چه بايد مىكرد يا چه نبايد مىكرد تا رونق هم ايجاد شود/ اشتباهى كه باعث شد دولت يازدهم نتواند همزمان با مهار تورم، ركود را هم از بين ببرد اصرار غيركارشناسى بر تثبيت نرخ اسمى ارز و جلوگيرى از تعديل اثر تورم روى نرخ ارز بوده است/ گر قبول دارند بايد اعلام كنند كجا دولت را به تغيير سياست ارزى با هدف ركودزدايى دعوت كردهاند؟ و اگر قبول ندارند اعلام كنند سياست ارزى متناسب با ركودزدايى را داراى چه مختصاتى مى دانند/ در اولى، اندازه اقتصاد عمدتا با افزايش چربى مضر، بزرگ مى شود و در دومى با ماهيچه سازى و دقيقا به همين دليل در اولى اشتغال خالص، ميل به صفر دارد كه آمارهاى رسمى هم مؤيد آن است/ كانديداهاى محترم پاسخ دهند به دنبال درمان اقتصاد هستند يا تسكين موقت
انتخابات بهترین فرصت برای نقد عملکرد جریان ها و افراد جهت ترسیم افق و چشم اندازی روشن برای آینده است/ انتخابات موسم قهر و انزوا نیست/ کنار کشیدن از مطالبه گری فعال و بی تفاوت بودن فقط راه را برای فرصت طلبان ، پوپولیست ها و موج سواران هموار خواهد کرد/ اگر قرار است نگاه مسئولان و جامعه به آموزش و پرورش تغییر پیدا کند کلید آن در دست معلمان و مطالبه گری فعال و مستمر به روش های منطقی و قانونی است/ فرهنگیان و معلمان سال هاست که از شعارهای تکراری ، بی محتوا و بدون پشتوانه خسته شده اند