اقتصاد ایران در دو سال اخیر در مسیری حرکت کرده که عرضه نیروی کار اقتضاء می کرد/ دکتر مسعود نيلي از سرمايه هاي اجتماعي کشور است که وقتي در سايه تنگ نظري ، 8 سال از عرصه اقتصاد کشور دور ماند ،آن شد که نبايد مي شد/ هرم سنی سال 65 بعد از اولین سرشماری، خبر از یک لایه جمعیتی 9 میلیون نفری می داد.لایه ای که در پایین ترین سن بود و یک شوک جمعیتی را هشدار می داد. در سال 75، این لایه در رده سنی بالاتر 10 تا 14سال قرار گرفت/ نیلی که در آن سال ها در نظام برنامه ریزی کشور به عنوان معاون سازمان برنامه حضور داشت، این شوک را به تصمیم گیران اطلاع داد.او بعد از سرشماری سال 75، هرم جمعیتی سال 85 را شبیه سازی کرد. این شبیه سازی نشان می داد که لایه 10 تا 14 سال ، در سال 85 در لایه 20 تا 24 سال قرار می گیرند و این یعنی یک شوک بزرگ به بازار کار/ این هشدارهای نیلی باعث شد تا برنامه سوم توسعه بر محور همین نمودار تهیه شود/ اقتصاد کشور باید 6 درصد رشد مستمر طی دو برنامه ( ده سال ) داشته باشد که بتواند ظرف 8 سال، حدود 700 هزار شغل سالانه ایجاد بکند. این پلی بود که اقتصاد ایران را از شوک جمعیتی دهه 60 عبور می داد/ در گذشته دورتر، بنا به دلايل اجتماعي – اقتصادي و ميزان تحصيلات ، بسياري از زنان داوطلب ورود به بازار کار نبودند . لذا تقريبأ نيمي از انرژي سونامي در منزل تخليه مي شده است/ وقتي نامزدهاي رياست جمهوري ِ دوره دوازدهم مي گويند آمار ِ نرخ بيکاري در قشر تحصيل کرده بالاتر است، اين نشان از آن دارد که در دولت هاي با سرمايه نجومي 800 ميليارد دلار ، وقتي اين جوان مدرک کارداني و کارشناسي داشت به دليل آنکه براي ورود وي به بازار کار شرايط مناسب فراهم نبوده به ناچار ادامه تحصيل داده هم اکنون با مدرک دکتري روانه بازار کار شده است/ عرضه نیروی کار تا نیمه دهه 80 روند نزولی داشت و پس از آن با یک شیب تند افزایش می یافت. شیب تند افزایشی به دلیل افزایش نرخ مشارکت زنان در اقتصاد کشور بود/ حساب ذخیره ارزی در برنامه سوم توسعه برای همین منظور طراحی شده بود/ دولت احمدینژاد صندوق ذخیره ارزی را با مقدار قابل توجهی موجودی از دولت اصلاحات تحویل گرفت و همزمان سیر صعودی قیمت نفت به نحو بیسابقهای ادامه یافت/ هم سویی مجلس هفتم با وی ( احمدي نژاد ) نیز راه را برای استفاده بیشتر از این حساب هموار کرد و انحلال سازمان مدیریت و برنامهریزی توسط وی نظارت بر برداشتهای دولت از این حساب و چگونگی هزینه کرد آن را به حداقل رساند/ محمود احمدینژاد در سال ۱۳۸۷ موجودی حساب ذخیره ارزی را محرمانه اعلام کرده بود/ برخی از نمایندگان مجلس اعلام کردند که وی برداشتهای گستردهای از این حساب، بدون مجوز مجلس و برای پرداخت به مردمی که در جریان سفرهای استانی احمدینژاد به او نامه نوشته بودند، داشتهاست، تا جاییکه این حساب به صندوق نذری تبدیل شده بود/ در اواسط سال ۱۳۹۰ قاسم حسینی موجودی صندوق را ۱۰۰ میلیون دلار اعلام کرد. در همان سال به گفته محمود احمدینژاد صندوق ذخیره ارزی خالی است/ اگر اقتصاد ایران روی درآمد نفتی 53 میلیارد دلار تنظیم می شد، متحمل این حجم شوک در طول این سال ها نمی شد/ درآمد افسانه اي 125 ميليارد دلار در سال 1390 ( بيش از دو برابر متوسط و بيش از هشت برابر کمترين درآمد ) ، ضربه گير ِ سونامي 9 ميليون نفر نيروي داوطلب زن و مرد بوده که متاسفانه با کاهش درآمد ناشي از صادرات نفت و جارو شدن صندوق ذخيره ارزي در آستانه ي انتخابات ارديبهشت 1396 ، اين ضربه گير وجود ندارد/ به طور متوسط میانگین ایجاد اشتغال در بازه 84 تا 93، کمتر از 690 هزار نفر بوده که این مقدار در فاصله سال های 93 تا 95، یک میلیون و 283 هزار نفر بوده است. این اعداد و ارقام نشان می دهد میزان اشتغالی که در اقتصاد کشور ایجاد شده عدد قابل توجهی بوده است. عملکرد دولت یازدهم در یک دوره دو ساله، بسیار جلوتر از عملکرد دو دولت نهم و دهم در یک بازه 10 ساله است/ اگر کسی از طریق تحریک بازار کار ، بخواهد از مردم رای جمع کند، باید بداند دولت دوازدهم با چالش هايي در ابعاد بزرگ تر ، مواجه خواهد شد و هیچ شکی در آن نیست...
متاسفانه نگاهی به سوابق این 21 نفر ادعای این دو نفر را اثبات نمی کند/ می توان گفت به جز تعداد بسیار معدودی ، اکثریت این لیست " سیاسی " بوده و به نظر می رسد بر اساس توصیه و یا سهم خواهی احزاب صورت گرفته است/ شوراها در ارتباط با وظایف خویش چندان موفق و یا موثر نبوده اند/ شوراها نهادهایی برای تعبیه و پایه گذاری یک ساختار دموکراتیک و پاسخ گو کردن ارکان قدرت هستند/ ساختار دموکراتیک در غیاب شهروندان آزاد ، پرسش گر و منتقد عملا خنثی و بی اثر شده و به محلی برای رانت خواری ، فساد جمعی و ... تبدیل می شود/ نمونه روشن این وضعیت را می توان در پرونده شهرداری تهران در ارتباط با موضوع "املاک نجومی و واگذاری چند هزار میلیاردی املاک به بعضی مدیران ارشد شهری و برخی اعضای شورای شهر تهران" مشاهده کرد/ این پرونده ناکارآمدی شورای شهر تهران را به اثبات رساند/ موضوعاتی که آقایان حاجی و مرعشی به آن اشاره کرده اند عمدتا بحث " سهمیه بندی جنسیتی و سنی " است/ به نظر می رسد طرح چنین بحث هایی مانند سرنا زدن از سر گشاد آن باشد/ بارها به این نکته اشاره کرده ام به جای طرح این گونه شعارهای پوپولیستی و سطحی باید به معیارهایی چون تخصص ، کارآمدی ، استقلال نظر ، شجاعت در بیان و وجود توان و انرژی و سماجت لازم در پی گیری مصوبات قانونی و حقوق مردم توجه داشت/ با وجود آن که شهردار فعلی تهران تخلفاتی در زمینه "املاک نجومی و واگذاری چند هزار میلیاردی املاک به بعضی مدیران ارشد شهری و برخی اعضای شورای شهر تهران" داشت اما هیچ یک از اعضای فعلی شورای شهر تهران حتی آن افرادی که در لیست فعلی اصلاح طلبان حضور دارند آن را به اطلاع افکار عمومی و مردم به عنوان " وکلای " آنان نرساندند/ تنها رسانه و فردی که اقدام به تنویر افکار عمومی و روشنگری کرد ؛ " یاشار سلطانی " مدیر سایت " معماری نیوز " بود که البته کاندیدای شورای شهر تهران بوده و علی رغم تایید صلاحیتش در لیست اصلاح طلبان قرار نگرفته است/ و اما نکته مهم دیگر در سخنان آقای حاجی که خود زمانی وزیر آموزش و پرورش در دولت اصلاحات بوده است اشاره به مواردی چون " محیط زیست، مسائل حقوقی، مدیریتی، معماری و شهرسازی " از میان 10 آیتم مطروحه بوده است/ حال اگر آقای حاجی حرمت و جایگاه فرهنگ و فرهنگیان را پاس نمی دارد دیگر باید به کجا شکایت برد/« انجمن اسلامی معلمان ایران " باید به طور دقیق وشفاف به این پرسش اساسی پاسخ دهد : با وجود عملکرد ضعیف و غیر قابل دفاع آقای " داود محمدی " در زمینه عمل به مفاد " میثاق نامه معلمی " و پی گیری حقوق و مطالبات فرهنگیان و معلمان که قبل از آن دبیر کل این تشکل بوده و اکنون نایب رئیسی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس را بر عهده دارد چگونه و بر اساس چه استدلال و براهینی اقدام به معرفی آقای خلیل آبادی کرده است....
پس از حضور گسترده و تاریخ ساز مردم در انتخابات دوره ی قبل علی الخصوص انتخابات ریاست جمهوری از خرداد 76 برگ تازه ای از اندیشه مردمی و مشارکت مردم در جامعه پدید آمد/ در توسعه سیاسی هدف بر این است که به انسان ها اهمیت داده شود تا صاحب شخصیت فکری و خلاقیت شوند و اگر انسانها با توجه به فضای فکری جامعه و امکانات موجود در جامعه اعم از نظام های آموزشی و سیاسی و خانوادگی ، تفکر و عادت به فکر کردن را پیدا کنند توسعه سیاسی میسر خواهد بود و به قول امام (ره) مملکت وقتی آسیب می بیند که ملتش بی تفاوت باشند/ سئوال اینجاست که چرا معلمان همین نوجوانان و جوانانی که فردا وارد مسائل سیاسی کشور می شوند حق ابراز نظر سیاسی ندارند/ چرا اهرم ها ی محدودیت زا نگذاشته معلم افکار و عقایدش را بروز دهد و این اهرم ها گردن آویز فشاری شده اند که باعث شده معلم دم بر نیاورده ، خاموش مانده و آنها نردبان مسئولین شده اند که کارهای خودشان را پیش ببرند و در عین حال بازیچه سیاست بازی نمایندگان مجلسی شده اند که هر روز نسخه تازه ای برای آموزش و پرورش مناطق و شهرستان های خود می پیچند و از آموزش و پرورش جز لاشه ای بی جان که هر روز پیش از روز دیگر بوی گندش بلند می شود نمانده است/ آنهایی که حکومت می کنند، آنهایی که فکر می کنند و آنهایی که صاحب امکانات و ثروت هستند و آنهایی که فکر می کنند تحصیل کردگان و روشنفکران جامعه هستند که نه در راس حکومت اند و نه صاحب امکانات و ثروت .و ما معلمان به کدامین گروه تعلق داریم/ جامعه توسعه یافته سیاسی جامعه ای است که در آن تکلیف منافع ملی و هویت ملی و هدف زندگی در آن مشخص باشد ، در شرایطی این چنینی قانون پذیری و احترام به قانون گرایی مورد قبول جامعه خواهد بود وحساسیت افراد برانگیخته خواهد شد/ ما با این فکر که یک عده اظهار می کنند خیر و صلاح مردم را می دانند و آنان باید بهشت و جهنم ما را تعیین کنند مخالفیم و باید بدانیم با مخالفت نابه جا ،استفاده از خشونت و تحقیر و ایجاد محدودیت ،مشکلی از جامعه حل نخواهد شد
سمنان
صد تأسف که تقريبأ نيمي ( 51.40% ) ازهم ولايتي هاي محله ي مجاور ما،با دريافت هداياي کمپين آريو به اميد چشيدن عسل، طناب هاي نجات را بريده جامعه را به شدت به قهقرا مي برند به طوري که يک نفر مي تواند پارلمان را منحل کند/ دیروز دور دوم انتخابات فرانسه برگزار شد و پس از وحشتي که پیروزی احتمالی مارین لوپن در اروپا و حتی جهان ایجاد کرده بود، مرد جوان و مستقل فرانسویها یعنی امانوئل مکرون بود که توانست بیش از 60 درصد آرا را کسب کند و راهی الیزه شود/ استرسهای سیاسی ناشي از روي كار آمدن ترامپ در دنیا كم نبود و میرفت تا با موفقیت احتمالی مارین لوپن، دومینوی نابودی دموکراسی به دومین قطعه خود برسد اما هوشیاری شهروندان فرانسوی، نگذاشت که این تریلر وحشتناک فرصت اکران پیدا کند/ ان شاء الله در ماه جاري ، مردم محله ما در انتخابات ̗سرنوشت ساز، ضمن پرهيز از پوپوليسم راه سازندگي را پيشه مي نمايند و اجازه نمي دهند که ريسمان نجات مردم اين محله گسسته شود و از اين محله هم خبر هاي خوش به ساير محلات دهکده کوچک مان مخابره خواهد شد
این چهارمین انتخابات ریاست جمهوری است که شاهد این رفتارها از برخی مدیران و نیروهای ضعیف النفس و بی هویت اداری و ستادی هستم/ مدیرانش آنقدر بی ثبات شده اند که بوقلمون صفتی را با فعالیت سیاسی عوضی گرفته اند/ نظام تربیتی ما از کودکی، هواشناسی می آموزد. نیاموختیم شفاف باشیم....
گروه اخبار/
حضرت آیتالله خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در دیدار هزاران نفر از معلمان سراسر کشور، آموزش و پرورش را زیرساخت اصلی علم و تحقیق در کشور دانستند و با تأکید بر لزوم اهتمام جدی مسئولان برای اجرایی کردن سند تحول آموزش و پرورش، گفتند: وظیفهی آموزش و پرورش تربیت نسلی «با ایمان، با وفا، مسئولیتپذیر، دارای اعتماد به نفس، مبتکر، راستگو، شجاع، با حیا، اهل تفکر و اندیشه، عاشق کشور و نظام و مردم، و دوستدار مصالح کشور» است.
رهبر انقلاب اسلامی همچنین انتخابات را موضوعی حیاتی و برآمده از اندیشهی مردمسالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی دانستند و تأکید کردند: حضور همهی مردم، با سلایق مختلف سیاسی، در انتخابات ۲۹ اردیبهشت، ضامن حفظ اقتدار، اُبّهت و مصونیت کشور است و با چنین حضوری، دشمن هرگز نخواهد توانست هیچ غلطی در مقابل ملت ایران انجام دهد.
حضرت آیتالله خامنهای با گرامیداشت یاد شهید آیتالله مطهری، آن معلم شهید را آموزگاری واقعی در گفتار، رفتار و سبک زندگی خواندند و افزودند: دشمنان بشر و کشور و اسلام، او را از ما گرفتند اما کتابهای آن بزرگوار پرورشدهندهی ذهن و هدایتکننده بهسوی معارف اسلامی است و باید از این آثار ارزشمند حداکثر استفاده را کرد.
رهبر انقلاب اسلامی سپس با اشاره به اهمیت و جایگاه معلم، گفتند: قدرت، اعتبار و آبروی کشور بیش از هر چیز وابسته به نیروی انسانی است و معلمان هستند که سازندهی نسل آینده و نیروی انسانی آن هستند.
ایشان با تأکید بر لزوم قدر دانستن شأن و منزلت معلم و تکریم آن در جامعه گفتند: هزینه کردن برای معلم از وظایف مسئولان و دولت است زیرا همانطور که بارها گفتهام هزینه کردن برای معلم در واقع سرمایهگذاری است.
رهبر انقلاب اسلامی، انجام مسئولیت بزرگ تربیت نسل آینده را نیازمند افزایش آمادگیهای معلمان دانستند و گفتند: بر همین اساس به مسئولان تأکید میکنیم دانشگاه فرهنگیان را که تولیدکنندهی معلم است و اهمیت فراوانی دارد، جدی بگیرند و هر چه میتوانند برای آن سرمایهگذاری کنند.
ایشان با اشاره به نقش برجستهی معلم در ترویج اخلاق و خصلتهای خوب در دانشآموزان، خاطرنشان کردند: معلمِ منیعالطبع، صبور، متدین و متین، این خصوصیات را با رفتار خود به دانشآموزان منتقل میکند.
حضرت آیتالله خامنهای استفادهی سیاسی از معلمان را در تعارض با شأن معلم دانستند و گفتند: از سالهای دههی ۶۰ همواره به کسانی که قصد داشتند از معلمان مانند ابزار سیاسی استفاده کنند، اعتراض داشتم چراکه معلم همچون الماسی قیمتی است که نباید آن را بازیچه قرار داد.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به قریبالوقوع بودن بازنشستگی جمع زیادی از معلمان، گفتند: برای جبران کمبود معلم باید ظرفیت دانشگاههای معلمپرور افزایش یابد و مراکز مسئول، ضوابطی برای جذب معلمان قرار دهند تا افراد بدون حساب وارد آموزش و پرورش نشوند.
رهبر انقلاب اسلامی، آموزش و پرورش را زیرساخت اصلی علم و تحقیق در کشور دانستند و گفتند: اگر آموزش و پرورش براساس برنامهها و سیاستهای صحیح حرکت کند، کشور از لحاظ علم و تحقیق غنی خواهد شد اما اگر چنانچه آموزش و پرورش به حال خود رها شود، این زیرساخت لطمه خواهد خورد و ضررهای ناشی از آن غیر قابل محاسبه خواهد بود.
حضرت آیتالله خامنهای با تأکید بر اینکه وظیفهی آموزش و پرورش تربیت یک نسل است، خاطرنشان کردند: آموزش و پرورش باید تربیت نسلی با ایمان، وفادار، مسئولیتپذیر، دارای اعتماد به نفس، دارای ابتکار، راستگو، شجاع، با حیا، اهل فکر و اندیشه، عاشق کشور و نظام و مردم، و دوستدار مصالح کشور را هدف اصلی خود قرار دهد.
ایشان افزودند: لازمه اینکه نسلی محکم، قوی، با اراده، مبتکر، پیشرو فعال تربیت شود، آن است که آموزش و پرورش زمینه مناسب را برای معلم، دانش آموز، اولیا، و طراحان و نویسندگان کتابهای درس فراهم آورد.
رهبر انقلاب اسلامی با هشدار در خصوص جریانی که به دنبال از بین بردن جایگاه و ارزش آموزش و پرورش و سلب اعتماد از این دستگاه بسیار مهم است، خاطرنشان کردند: این جریان از خارج کشور هدایت می شود و تنها راه مقابله با آن، برطرف کردن نقاط ضعف آموزش و پرورش و زمینههای نفوذ است.
حضرت آیتالله خامنهای یکی از اشکالات آموزش و پرورش را، بیماری «دانشگاه گرایی» خواندند و گفتند: دانشگاه گرایی یک تفکر غلط و خطایی است که متأسفانه سایه آن از ابتدای ورود به محیط مدرسه تا پایان تحصیلات در آموزش و پرورش، بر سر دانش آموزان سنگینی میکند.
ایشان خاطرنشان کردند: در کشور نیازهای فوری و ضروری غیرمرتبط با تحصیلات دانشگاهی بسیار زیاد است و بر همین اساس، بنده سال ها است که بر موضوع اهتمام به هنرستان ها و مراکز فنی و حرفه ای و تقویت آنها، تأکید دارم.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به افراد زیادی که با تحصیل در هنرستانها و مراکز فنی و حرفه ای و فراگیری مهارتهای مختلف، اکنون صاحب شغل و زندگی هستند، این افراد را ثروتهای ملی کشور دانستند و افزودند: ما نیازمند علم و تحقیق و پیشرفت علمی هستیم اما این موضوع بدین معنا نیست که همه دانش آموزان، باید هدف خود را دانشگاه قرار دهند.
حضرت آیتالله خامنهای به موضوع سند تحول آموزش و پرورش نیز اشاره کردند و با انتقاد از اجرایی نشدن این سند با وجود گذشت چندین سال از ابلاغ آن، گفتند: چرا سند تحول آموزش و پرورش تا به حال عملیاتی نشده است؟ تا چه زمانی باید منتظر آماده شدن نظام نامههای سند تحول بود؟
ایشان افزودند: من بهطور جدی از وزیر محترم و مسئولان می خواهم که موضوع اجرایی شدن سند تحول را پیگیری کنند زیرا آموزش و پرورش نیازمند تحول عمقی و به دور از تغییرات ظاهری است.
رهبر انقلاب اسلامی همچنین به موضوع پذیرش سند ۲۰۳۰ سازمان ملل و یونسکو از جانب دولت اشاره کردند و با انتقاد شدید از این موضوع گفتند: این سند و امثال آن، مواردی نیستند که جمهوری اسلامی ایران تسلیم آنها شود، و امضای این سند و اجرای بی سر و صدای آن قطعاً مجاز نیست و به دستگاههای مسئول نیز اعلام شده است.
حضرت آیتالله خامنهای تأکید کردند: به چه مناسبت یک مجموعه به اصطلاح بین المللی که تحت نفوذ قدرتهای بزرگ نیز قرار دارد، به خود حق می دهد که برای ملت هایی با تاریخ و فرهنگ و تمدن گوناگون، تکلیف معین کند.
ایشان با تأکید بر اینکه اصل این کار غلط است، خاطرنشان کردند: اگر چنانچه با اصل کار نمیتوانید مخالفت کنید، صراحتاً اعلام کنید که جمهوری اسلامی ایران در زمینه آموزش و پرورش، دارای اسناد بالادستی است و احتیاجی به این سند ندارد.
رهبر انقلاب اسلامی با گلایه از شواری عالی انقلاب فرهنگی گفتند: این شورا باید مراقبت می کرد و نباید اجازه می داد که کار تا جایی پیش برود که اکنون ما مجبور به جلوگیری از آن شویم.
حضرت آیتالله خامنهای تأکید کردند: اینجا جمهوری اسلامی ایران است و در این کشور مبنا اسلام و قرآن است. اینجا جایی نیست که سبک زندگی معیوب و ویرانگر و فاسد غربی بتواند اعمال نفوذ کند. در نظام جمهوری اسلامی پذیرش چنین سندی، معنا ندارد.
رهبر انقلاب اسلامی سپس با اشاره به انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه، انتخابات در نظام جمهوری اسلامی را یک موضوع حیاتی و بسیار با ارزش دانستند و خاطرنشان کردند: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی، برآمده از اسلام است و این گونه نیست که «جمهوری» به «اسلام» الصاق شده باشد و اگر انتخابات نبود، امروز اثری از جمهوری اسلامی ایران باقی نمی ماند.
حضرت آیتالله خامنهای، حضور عظیم مردم در عرصههای مختلف به ویژه انتخابات را مصونیت بخش کشور و حافظ منافع ملت و موجب ابهت نظام در چشم دشمنان دانستند.
ایشان با یادآوری نمونهای تاریخی از اقدام یکی از دولت های اروپایی در متهم کردن رئیس جمهور ایران و احضار وی به دادگاه، در اوایل دهه هفتاد افزودند: با آنکه رئیس جمهور وقت روابط نزدیکی با آن دولت داشت اما همان دولت اروپایی او را متهم و احضار کرد و تنها عاملی که باعث عقب نشینی آن دولت اروپایی شد، تو دهنی بود که دریافت کرد، بنابراین دشمن، دشمن است و این دولت و آن دولت ندارد.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه دشمن در هر موقعیتی که بتواند، زهر خود را خواهد ریخت و ملاحظه لفاظی ها را هم نخواهد کرد، افزودند: تنها مانع در مقابل اظهار دشمنیِ دشمن، حضور مردم در صحنه است زیرا اُبّهت یک کشور ۸۰ میلیونی با نیروی انسانی قوی و باهوش و دارای میلیون ها جوان، در دل دشمن ترس ایجاد می کند.
حضرت آیتالله خامنهای تأکید کردند: اگر می خواهیم اُبهت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی حفظ شود و مصونیت آن باقی بماند، باید همه در انتخابات شرکت کنند.
ایشان افزودند: اگر چنانچه در انتخابات کوتاهی شود و عواملی زمینه ساز یأس مردم شوند، قطعاً کشور لطمه خواهد خورد و هر فردی هم که در این لطمه سهیم باشد، در پیشگاه پروردگار مسئول خواهد بود.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سلایق و دیدگاه های مختلف سیاسی و گرایشهای متفاوت در انتخاب کاندیداها، خاطرنشان کردند: در انتخابات هرکس به هر نامزدی که بپسندد رأی می دهد اما موضوع اصلی و مهم، حضور همه مردم در پای صندوقهای رأی است تا نشان دهند که آماده دفاع از اسلام و نظام هستند و مصونیت کشور را حفظ خواهند کرد.
حضرت آیتالله خامنهای در پایان تأکید کردند: اگر به لطف خداوند، این همت و اراده در مردم، با همین شدت و ابهت ادامه پیدا کند، دشمن هرگز نخواهد توانست در مقابل ملت ایران، هیچ غلطی انجام دهد.
حضرت آیتالله خامنهای همچنین با اشاره به ماه شعبان و لزوم استفاده از فرصت نیمه شعبان برای مناجات و تقرب به خداوند، گفتند: ماه شعبان، ماه دعا و توسل و مقدمه ماه مبارک رمضان است و در ادعیه وارده آن، راههای سعادت و هدایت روشن شده است.
پیش از بیانات رهبر انقلاب اسلامی، وزیر آموزش و پرورش در سخنانی روز معلم را نمادی برای حرمت نهادن به مقام تعلیم و تعلّم دانست و افزود: یک بار دیگر باید اندیشه، روش و منش شهید مطهری را در زمینه تعلیم و تربیت بازخوانی کرده و چراغ راه قرار دهیم.
آقای دانش آشتیانی با بیان اینکه معلمان دارای بالاترین منزلت اجتماعی در جامعه هستند، گفت: نگاه به آموزش و پرورش باید هم در سطوح فرهنگی و سیاسی و هم در سطوح اجرایی متحول و نقشهای جدید مدرسه و معلم بهخوبی تدوین شود.
پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای
گروه رسانه و تشکل/
« سازمان معلمان ایران » از تشکل های معلمی به مناسبت " هفته معلم " و نیز " انتخابات ریاست جمهوری سال 1396 بیانیه ای صادر کرد .
متن کامل این بیانیه که در اختیار صدای معلم قرار گرفته است به شرح زیر است
« صدای معلم » به عنوان نخستین رسانه و هم زمان با شروع تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری سال 96 پرسش هایی از همه کاندیداها مطرح نمود/ « صدای معلم " به این موضوع اعتراض کرد / انتظار این است که همه فرهنگیان و معلمان کشور هر یک به تناسب توانایی و وسع خود و بر اساس اصل " مطالبه گری " و پرهیز از هیاهوی برخی جریانات سیاسی و پوپولیسم رسانه ای به نقد سخنان و برنامه های کاندیداها بپردازند و پی گیر آنان تا حصول نتیجه باشند/ « صدای معلم » بر اساس اصول " تفکر انتقادی و گفت و گو " که دکترین این رسانه معلمی است پرسش هایی از ایشان مطرح می کند/ مشکلات آموزش و پرورش و معلمان فقط در " صندوق ذخیره فرهنگیان " خلاصه نمی شود/ لطفا بفرمایید که علی رغم ورود نسبتا طولانی قوه قضائیه در پرونده " صندوق ذخیره فرهنگیان " چرا تاکنون اظهار نظر رسمی و شفاف در این مورد اعلام نشده است/ برای برخی فعالان صنفی و معلمی احکام مختلف تنبیهی و قضایی سنگینی صادر و حتی اجرا شد/ آیا فرهنگیان و معلمان شهروندان این جامعه محسوب نمی شدند/ آیا شما بابت این توهین ها و بی حرمتی هایی که به منزلت معلمان جفا شد ؛ واکنشی نشان دادید/ آیا در مدت ده سالی معاونت اول قوه قضائیه را بر عهده داشتید بخشنامه ای مبنی بر تکریم معلمان در دادگاه ها و رعایت شان و منزلت آنان صادر فرمودید/ در این حداقل 10 سال برای معلمان و به اندازه توان و اختیارات تان چه اقدامی انجام دادید که معلمان بتوانند به شما اعتماد کنند/ چگونه و با چه سازوکاری می خواهید مشارکت واقعی فرهنگیان را در چرخه و فرآیند " تصمیم سازی و تصمیم گیری " تضمین نمایید....