صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

باید نوع نگاه به آدم ها قوام پیدا کند،باید هرکس جایگاه خودش را پیدا کند،در این میان باید جایگاه آموزش و پرورش مشخص شود/ منظور از جایگاه صرفا وضعیت معیشتی نیست/ وزیر آموزش وپرورش باید برنامه ریزی و نظارت کند،نه این که تمام وقتش به دنبال اعتبار و بودجه دوندگی کند/ بودجه آموزش و پرورش در سال های اخیر روند نزولی داشته است/ این را آنقدر می گویم و تکرار می کنم تا کار درست شود،آن قدر پیگیری می کنم تا کار را به نتیجه برسانم ،آرام نمی نشینم ،مگر دیگر رمق و توانی برایم نمانده باشد

پیرو نامه بدون تاریخ و شماره ای که روز دوشنبه چهاردهم فروردین ماه در کانال  تلگرامی « دولت بهار »  در مورد " فراخوان عمومی از رسانه ها برای حضور در نشست رسانه ای دکتر احمدی نژاد " منتشر گردیده بود ؛ صدای معلم طی ارسال پیامی آمادگی خود را برای حضور در این نشست رسانه  ای اعلام نمود/ زواره ای به پرسش صدای معلم در مورد آدرس این نشست رسانه ای پاسخی نداد و اعلام کرد که آن رسانه هایی که دعوت شده اند خودشان نشانی را دارند

منتشرشده در گفت و شنود

حمیدرضا حاجی بابایی به شدت در حال فعالیت برای جذب آرا به نفع خود و حزب سیاسی متبوع خویش ( جمنا ) می باشد .

این وزیر سابق آموزش و پرورش به تازگی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در ارزیابی عملکرد دولت یازدهم، گفته است :"  فکر می کنم دیگر زمان انشاء و دیکته نویسی دولت تمام شده و اکنون که در ایام پایانی عمر ۴ ساله دولت هستیم، ۸۰ میلیون معلم دیکته های نوشته شده را تصحیح و به آنها نمره می دهند.... " ( این جا )

« محمدرضا خورشیدی » به این اظهار نظر رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه پاسخ گفته است.

منتشرشده در یادداشت

انتصاب شهاب روزبهانی به مدیریت آموزش و پرورش بروجرد یک نکته قابل توجه دارد و آن این است که پس از چهار سال این انتصاب اولین انتصابی است که یک مدیر نزدیک به دولت تدبیر و امید در ادارات بروجرد مجری برنامه های دولت روحانی می شود/ در مراسم تودیع جمشید ابوالفتحی حضور نداشت مدیری که هم در زمان احمدی نژاد و هم در زمان روحانی با حمایت علاء الدین بروجردی به مدت 9 سال مدیریت آموزش و پرورش را به عهده داشت

منتشرشده در گفت و شنود

حال که بیانیه ها و نامه های مکرر شما به اشخاص و شخصیت های مهم ایران و جهان ارسال می شود و از طرف اکثر آنها هیچ گونه جواب مکتوبی داده نمی شود، برخود لازم دانستم که برای جلوگیری از سرخوردگی حضرت عالی جواب برخی از نامه هایتان را در قالب نامه ای ارسال نمایم/ شما در آخر نامه ها ذکر می کنید (محمود احمدی نژاد خادم ملت ایران ) ؛ نمی دانم این لقب را خود به خود داده اید یا دیگران ، اما هر چه هست زیاد بر آن تاکید دارید/ آیا همان منطق به ما اجازه می دهد عبارت مورد نظر را در مورد نامه ها و بیانیه های شما به کار ببریم/ من و شما خوب می دانیم که منابع اطلاعات آماری و اقتصادی شما کجاست/ حال باید از شما پرسید که اطلاعات اقتصادی که در بیانیه ها آورده اید از این دو منبع کسب کرده اید ؟آیا به جز دو منبع ذکر شده منبع دیگری برای آمارها و اطلاعات اقتصادی در اختیار دارید

منتشرشده در یادداشت

دیدگاه ها و انتظارات از رئیس جمهور آینده

معلمان از رئیس جمهور آینده چه انتظاری دارند؟ معلمان به كدام رئیس جمهوری دل خواهند بست:

رئیس جمهور آینده در قبال چپاول دسترنج آنان در صندوق ذخیره فرهنگیان بی تفاوت نباشد و از این سوء استفاده كنندگان با تعبیر بدهكارانی كه مطالبات معوقه دارند، دفاع ننمایند.

رئیس جمهوری كه درد معلم روستائی را احساس كند و خود را در برابر مجاهدت معلم مسئول بداند و برای جبران این مجاهدت تلاش كند.

رئیس جمهوری كه برای آرامش خاطر معلمان هم كه شده، با دریافت كنندگان حقوق های نجومی برخورد كند و جرات داشته باشد آنان را از عرصه های مدیریت كشور كنار بگذارد.

رئیس جمهوری كه اشرافی و تجمل گرا نباشد تا بتوان واژه هائی نظیر "طعم تلخ فقر" و "شرمندگی معلم" در برابر همسر و فرزندان را با تمسك به سیره او التیام بخشید.

رئیس جمهوری كه از عزت ایرانی در برابر بیگانه سرافرازانه دفاع كند تا معلم بتواند با اشاره به رفتار وی، دانش آموزان ایرانی را مفتخر به ایرانی بودن تربیت كند.

رئیس جمهوری كه بودجه دستگاه ها را براساس عدالت توزیع كند و نه براساس قلدری و نفوذ و پارتی وزرا و بدین وسیله گامی در راه رفع مظلومیت از معلم بردارد.

رئیس جمهوری كه درك كند آموزش و پرورش مسأله اساسی نظام و كشور است و بزرگترین سرمایه های مملكت نسل آینده هستند نه گاز و نفت و پتروشیمی.

رئیس جمهوری كه باور داشته باشد كه آموزش و پرورش دستگاهی تولیدی و مولد سرمایه اجتماعی است و نه دستگاهی مصرفی.

رئیس جمهوری كه با لطایف الحیل نخواهد چوب حراج به مدارس دولتی بزند و آنها را به بخش خصوصی واگذار نماید.

رئیس جمهوری كه لااقل برای نمایش هم كه شده هر از گاهی سری به مدرسه ها بزند و لااقل از مدرسه ای كه خود در آن درس خوانده و معلمی كه به او سواد آموخته است تجلیل به عمل آورد.

رئیس جمهوری كه رفتار صبورانه اش در برابر منتقدان موجب شود كه انگیزه معلمان در رفتار صبورانه برای تربیت نسل آینده تقویت گردد.

رئیس جمهوری كه به آمار نمایشی اقتصادی اكتفا نكند و از واقعیات زندگی مردم و سفره ساده معلم با خبر باشد برای رونق آن غیر از سخنرانی، اقدامی هم به عمل آورد.

رئیس جمهوری كه مشكل بیكاری جوانان و از جمله شرمندگی و استیصال معلم در برابر خانه نشینی جوان تحصیلكرده اش، خواب شب را بر او حرام نماید.

رئیس جمهوری كه به آموزش و پرورش طمع سیاسی نداشته باشد و نخواهد از معلم به عنوان ابزار سیاسی برای تحكیم موقعیت خویش بهره برداری نماید.

رئیس جمهوری كه در بین یك میلیون معلم، لااقل یك نفر را واجد شرایط وزارت آموزش و پرورش بداند و با سپردن زمام این وزارت خانه به مدیر میهمان جامعه معلمان را تحقیر ننمایند.

رئیس جمهوری كه باور داشته باشد حل مشكل معیشت معلم از فناوری هسته ای دشوارتر نیست نه آنكه صورت هر دو مسأله را پاك نماید.

منبع : رسانه معلم

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار/

انتصابات سیاسی در دانشگاه فرهنگیان

سرپرست دانشگاه فرهنگیان در آخرین دقایق کاری سال ۹۵ دو انتصاب عجولانه و مشکوک در این دانشگاه ۷۰ هزار نفری انجام داده است که هواداران فرهنگی دولت روحانی و فعالان سیاسی آموزش و پرورش را دچار حیرت نموده است.

دو نیروی اصولگرا و از معتمدین دولت قبل در آخرین روز کاری سال ۹۵ دو پست مدیرکلی (پشتیبانی و ایثارگران) را با حکم سرپرست و معاون اداری مالی دانشگاه تصاحب کردند.

محمود مهرمحمدی که بابت بازنشسته کردن نزدیک به بیست تن از مدیران غیرقانونی این دانشگاه (دارای مدارک معادل) که بیش از ۳۰ سال سنوات خدمتی دارند، همچنان مقاومت نموده و به این روند غیرقانونی ادامه می دهد، اکنون پازل لجاجت خود با دولت اعتدال را با انتصاب ته مانده نیروهای اصولگرا نشان می دهد.

گفتنی است در سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان اکثریت با نیروهای جبهه پایداری و اصولگرایان است و بابت حمایت های کمیته انتصابات این دانشگاه از نیروهای اصولگرا، تندروهای احمدی نژادی جریان را در دست دارند.
مدیر حوزه ریاست و معاون اداری مالی از جمله افراد ذی نفوذ در انتصابات هستند.

پایان پیام/

انتخابات ریاست جمهوری نزدیک است و شعارهای پوپولیستی برای تهییج احساسات عامه مردم روزبه‌روز داغ‌تر می‌شود/ اکثر کاندیداها تمایل به نشان دادن همین روی سکه دارند و روی دیگر سکه را از دیدگان همان یارانه‌بگیران نهان می‌کنند که در آن، مصائب ناشی از منابع کاذب همین یارانه به تصویر کشیده شده است/ مساله اصلی این نیست که یارانه نقدی ادامه یابد یا چند برابر شود، بلکه این است که منابع این یارانه از کجا باید تامین شود/ افزایش پایه پولی (بخوانید چاپ پول) برای پرداخت یارانه مصداق عینی برداشت از یک جیب مردم و گذاشتن در جیب دیگر آنان، البته به مقدار کمتر است/ ظاهرا هیچ کاندیدایی برای پرداخت این بدهی‌ها که اقتصاد را زمین‌گیر کرده طرحی ارائه نکرده است؛ لابد چون در کمیت آرا چندان تاثیری ندارد/ غیرمنطقی‌ترین سیستم می‌تواند این باشد که چارچوبی طراحی شود که در آن، افرادی هم مشمول پرداخت مالیات باشند و هم مشمول دریافت یارانه! و این همان سیستمی است که الان شاهد آن هستیم/ هر شعاری غیر از این درخصوص یارانه نقدی می‌تواند وضعیت طبقه محروم را بدتر از آن بکند که الان هست

منتشرشده در اقتصاد

مشکلات معیشتی معلمان گاه و بیگاه مورد بهره برداری جناح های مختلف سیاسی برای فشار بر دولت مستقر قرار گرفته است/ توجه ویزه به مطالبات صنفی معلمان از سوی جناح های مخالف دولت در سال های اخیر، در حالیست که در یک دهه گذشته این رسانه ها به طور تمام قد در برابر تشکل های صنفی معلمان و فعالیت های آن ها ایستاده و اخبار و تحلیل های متعددی در تخطئه و تخریب این تشکل ها و فعالیت های صنفی شان منتشر نموده اند/ اصل این خبر در رابطه با پرداخت حق الزحمه معلمان حق التدریسی منتشر شد بود و نه حق الزحمه اضافه کاری معلمان/ لزوم پرداخت ماهانه و به موقع حق الزحمه اضافه کاری معلمان امری است که اهمیت آن نیاز به قلم فرسایی ندارد/ گزارش خبری که روز گذشته از سوی خبرگزاری فارس تحت عنوان «دولت معوقات ۶ ماه گذشته معلمان را نداد/ جیب‌های خالی در نوروز!» منتشر گردید به طور واضح ازز همین سنخ اخبار و گزارش ها است/ امید می رود که رسانه های مذکور این رویه را در زمان به روی کار آمدن دولت های جناح متبوع شان نیز ادامه دهند

منتشرشده در یادداشت

در همه ى كنسرت هاى داخل و خارج، شجريان هم آخرش اين تصنيف را به خواهش مردم مى خواند و مردم هم اشك ريزان همراهي اش مى كنند/ تا حالا از خودتان پرسيده ايد كه چرا اين قدر اين تصنيف و خصوصاً متن ترانه به دل مى نشيند/ اين ترانه ، "خودِ خودمان" را فرياد مى زند/ بيشتر عناصرِ تفكر ايرانى در كلماتِ متن ترانه آمده است/ حوصله هيچى را نداريم ! حوصله ى ناله را هم نداريم ، زود طاقت مان سر مى رود. بيشترمان كتاب نمى خوانيم چون طولانى است ؛ متن هاى كمى بلندتر را اصلاً نمى خوانيم . عشق مان كلمات قصار است كه  آن هم اكثراً شعار است/ اين ترانه مى تواند " مانيفست مرغى " ما ملت قلمداد شود....

منتشرشده در یادداشت

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور