حاجی بابایی پس از رای گیری نفر ششم شد ، این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در نامه ای به جمنا مراتب تقدیر و تشکر خود را اعلام کرد/ پس از آن و اعتراض حاجی بابایی به نتایج آراء ؛ جبهه مردمی انقلاب اسلامی (جمنا ) اطلاعیه ای در این مورد صادر کرد/" «حق، گرفتنی است نه دادنی» که به عنوان باوری عمومی مطرح می شود . آنچه مسلم است مطالبات اقشار مردم و فرهنگیان نتیجه بخش شد . "/ تشکلی که در یک انتخابات داخلی و با حدود 2000 رای و با وجود حاضران و ناظران و مکانیسم برگزاری انتخابات قادر به شمارش صحیح آراء نیست چگونه می تواند برای هشتاد میلیون نفر تصمیم گیری کند/ اصرار حاجی بابایی بر ماندن و فعالیت در تشکلی این چنین در حالی که خود را مقبول و محبوب جامعه فرهنگیان کشور می داند چیست/ کسی که این گونه تغییر موضع می دهد و پس از تشکر ، اعتراض می کند و سپس اعاده آراء را مساوی با گرفتن حق می داند چگونه می خواهد اعتماد فرهنگیان و معلمان را بازسازی کند/ آن اشتباه بازگشت پذیر بود ؛ اما ضربات و لطماتی که بر اثر اشتباهات و کارهای غیرکارشناسی شده بر آموزش و پرورش و معلمان در 4 سال وزارت ایشان و نیز 8 سال دوران ریاست جمهوری رئیس ایشان به مردم و فرهنگیان وارد شد به این سادگی قابل جبران هستند....
گروه اخبار/ رئیس فراکسیون شفافسازی و سالمسازی اقتصاد و انضباط مالی گفت که طبق گزارش اخیر دیوان محاسبات قوه قضائیه مازاد بر مصوبه قانونی مبلغی بالغ بر 285 میلیارد تومان پاداش و پرداختهای گروههای ویژه و فوقالعاده داشته است.
گروه اخبار/
جمعی از نمایندگان با ارسال نامهای به رئیس مجلس ضمن بیان دلایل خود برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش، خواهان قرار گرفتن در دستور کار پارلمان شدند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، جمعی از نمایندگان در چند روز اخیر با ارسال نامهای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی خواهان قرار گرفتن طرح استیضاح فخرالدین دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش در دستور کار مجلس شدند که این نامه به شرح زیر است:
جناب آقای دکتر لاریجانی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی و هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی
سلام علیکم
احتراما این جانبان جمعی از نمایندگان خانه ملت با استناد به اصل 89 قانون اساسی، طرح استیضاح جناب آقای دکتر احمدی آشتیانی وزیر محترم آموزش و پرورش را اعلام میداریم خواهشمند است در اولین جلسه اعلام وصول فرمایید.
1. عدم توجه به مسائل تربیتی و پرورشی و فرهنگی در سیاستهای آموزش و پرورش و مدارس
2 . تأخیر در پرداخت حقوق فرهنگیان و از بین رفتن آرامش خانوادهها به دلیل برنامهریزی مالی فرهنگیان با همین اندک حقوق معلمی
3. عزل و نصبهای سیاسی در بدنه وزارت آموزش و پرورش
4. عزل و نصبهای سیاسی در صندوق ذخیره فرهنگیان و استفاده از نیروهای غیرتخصصی و باندی و حزبی
5 . عدم ارائه برنامهای خاص در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و فرهنگسازی در مدارس
6. بیتوجهی و عدم برنامه ریزی وزارت در برنامه سال 96 ارائه شده توسط دولت در بحث افزایش رفاه و معیشت فرهنگیان و مدارس روستایی و دیگر موارد الزامی
7. عدم توجه به شعارها و برنامههای پیشنهاد وزیر در برنامه ارائه شده در سال 96 توسط دولت و برنامه ششم
8. عدم تعامل با نمایندگان و عدم برگزاری جلسه با نمایندگان محترم در زمینه پیگیری چشم انداز و سیاستهای کلی سند بنیادین تحول در آموزش و پرورش
9. عدم توجه به پیگیری پرداخت حقوق معلمان حقالتدریس و فرهنگیان بازنشسته و عدم ارائه برنامهای منسجم و خاص در برنامه ششم و بودجه سال 96.
10 . عدم توجه به مدارس دولتی و دانشآموزان محروم و دفاع از سیاستهای تشویقی مدارس غیرانتفاعی و در کل حذف محرومین و مناطق محروم در سیاستهای آموزش و پرورش و جایگزین مدارس آزاد
11. و ده ها مورد چالش دیگر در سیاستهای فعلی آموزش وپرورش
نمایندگان معتقدند مشکلات آموزش و پرورش و فرهنگیان و دانشآموزان در روزهای اخیر از قبل بیشتر شده ؛ لذا با این استیضاح به دولت و ملت اعلام مینماییم که نمایندگان خانه ملت برای دفاع از حقوق فرهنگیان زمان و مکان نمی شناسند.
انشاالله که دولت و وزارت در راه احقاق حقوق فرهنگیان عزیز اقدام و گامهای عملی دور از سیاسی بازی و شعارگونه بردارد.
در همین راستا اکبر رنجبرزاده در گفتوگو با خبرنگار پارلمانی تسنیم از ارجاع این درخواست نمایندگان با 37 امضا به کمیسیون آموزش برای بررسی بیشتر خبرداده بود.
انتهای پیام/
گروه اخبار/ سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از قانع نشدن نمایندگان استیضاح کننده از پاسخ های وزیر آموزش و پرورش خبر داد و گفت که تقاضای استیضاح دانش آشتیانی به هیات رئیسه مجلس ارسال می شود.
دولت در كنار مهار تورم چه بايد مىكرد يا چه نبايد مىكرد تا رونق هم ايجاد شود/ اشتباهى كه باعث شد دولت يازدهم نتواند همزمان با مهار تورم، ركود را هم از بين ببرد اصرار غيركارشناسى بر تثبيت نرخ اسمى ارز و جلوگيرى از تعديل اثر تورم روى نرخ ارز بوده است/ گر قبول دارند بايد اعلام كنند كجا دولت را به تغيير سياست ارزى با هدف ركودزدايى دعوت كردهاند؟ و اگر قبول ندارند اعلام كنند سياست ارزى متناسب با ركودزدايى را داراى چه مختصاتى مى دانند/ در اولى، اندازه اقتصاد عمدتا با افزايش چربى مضر، بزرگ مى شود و در دومى با ماهيچه سازى و دقيقا به همين دليل در اولى اشتغال خالص، ميل به صفر دارد كه آمارهاى رسمى هم مؤيد آن است/ كانديداهاى محترم پاسخ دهند به دنبال درمان اقتصاد هستند يا تسكين موقت
انتخابات بهترین فرصت برای نقد عملکرد جریان ها و افراد جهت ترسیم افق و چشم اندازی روشن برای آینده است/ انتخابات موسم قهر و انزوا نیست/ کنار کشیدن از مطالبه گری فعال و بی تفاوت بودن فقط راه را برای فرصت طلبان ، پوپولیست ها و موج سواران هموار خواهد کرد/ اگر قرار است نگاه مسئولان و جامعه به آموزش و پرورش تغییر پیدا کند کلید آن در دست معلمان و مطالبه گری فعال و مستمر به روش های منطقی و قانونی است/ فرهنگیان و معلمان سال هاست که از شعارهای تکراری ، بی محتوا و بدون پشتوانه خسته شده اند
گروه اخبار/
سرويس سياسي «انتخاب»؛ محسن پورحسين؛ آنچه ديروز در شهر آفتاب برای اصولگرایان گذشته ؛ همچنان سربسته مانده ؛ گویا خبرها تنها همین چیزهایی نیست که رسانه های اصولگرایان روایت کرده اند . اتفاقات مهمتری افتاده که آرایش جناح را بر هم زده است .حالا کسانی پیشرو تر شده اند و کسانی هم دلخور تر از قبل .
صدای معلم به عنوان یک رسانه تخصصی ، رسمی و با سابقه در حوزه آموزش و پرورش و معلمان برای حضور در این نشست درخواست خود را به مسئول مربوطه ارائه کرد/ البته ایشان تاکید کرد که سعی شده است از رسانه ها و خبرگزاری های معروف و معتبر دعوت شود/ برای صدای معلم به عنوان رسانه ای که یک گفت و گوی 5 / 5 ساعته با آقای حاجی بابایی داشت و تبعات بعدی آن خیلی خوشایند آقایان نبود ؛ رد درخواست ما چندان دور از انتظار نبود/ آیا کسانی که اقدام به فراخوان عمومی می کنند خبر و یا اطلاعی از محدودیت های خویش ندارند/ برای من همیشه جای پرسش و ابهام است چرا زمانی که افراد سیاسی و مسئولان ارشد هر جا کم می آورند خود را متصف به صفت و عنوان " معلمی " می کنند/ آموزش و پرورش و معلمان هیچ گاه دغدغه و مساله برای سیاست مداران ( بهتر است بگوییم " سیاست بازان ) و طیف های مختلف سیاسی نبوده است و آنان همواره نگاه ابزاری به این قشر داشته و در اکثریت موارد به فرهنگیان و معلمان به چشم " سازمان رای " نگریسته اند/ بهترین و طلایی ترین فرصت برای طرح مطالبات و انتظارات در فرصت هایی مانند انتخابات و البته اخذ تضمین های قوی برای اجرای آن است/ تنها فایده این وضعیت هموارتر کردن مسیر برای جولان فرصت طلبان و پوپولیست ها و مدیریت آنان بر اوضاع است/ انتخابات زمانی برای پرسش گری و به چالش کشیدن افراد و جریان هایی است که کارنامه و عملکردی از خود در گذشته دارند/ انتخابات بهترین فرصت برای " حساب کشی " و " پاسخ گو افراد و جریان " هاست/ هنوز پس از گذشت سال ها از این برخوردهای امنیتی هیچ یک از مسئولان دولت های نهم و دهم بابت آن عذرخواهی نکرده اند و تازه از موضع " منتقد " طلبکار دیگران هم هستند/ آیا فرضا اگر این افراد مورد اقبال رای مردم قرار گیرند باز هم همان روش های پلیسی و برخوردهای امنیتی در مورد مطالبه گری معلمان اجرا خواهد شد/ اگر به قول احمدی نژاد اساس بر اجرای مر قانون است پس چرا در دوران 8 ساله ریاست ایشان بر قوه مجریه و درآمدهای سرشار نفتی بسیاری از ظرفیت های قانون مدیریت خدمات کشوری برای فرهنگیان و معلمان عملیاتی نشد/ یکی از انتقاداتی که همواره از سوی طرفداران دولت تدبیر و امید مطرح شده است ابقای مدیران قبلی در این دولت بوده است/ الان که آقای احمدی نژاد سمت چندان مهمی ندارد و دستش از قدرت کوتاه است به خبرنگار می گوید که تو نباید اساسا این پرسش را مطرح کنی/ معلمی که آقای احمدی نژاد در ذهن خود ترسیم کرده است ؛ واقعا چگونه معلمی است/ معلم و معلمی ارزش و حرمت دارد !این واژه را دست مایه بازی های سیاسی و پوپولیستی خود نکنید....
وقتي براي اولين بار ايشان بعد از انتخاب شدن به عنوان وزير در تبريز براي جمعي از مديران مدارس صحبت كرده بود؛ شكل هيجاني صحبت هاي ايشان چنان بر همكاران مدير اثرگذاشته بود كه فكر مي كردند كه قهرمان آموزش و پرورش پس از ساليان سال ظاهر شده است و همه منتظر تحولات مثبت و اساسي در آموزش و پرورش بودند/ چنان با اعتماد به نفس سخنراني مي كند كه گويا عملكرد ايشان در دستگاه تعليم و تربيت نشان از يك دوره درخشان ماندگار و تاريخي مي باشد/بزرگترين ميرات آقاي حاجي بابايي براي آموزش و پرورش، جايگزيني نظام آموزشي 3-3-6 بود/ نظامي كه هيچ وقت پشتوانه علمي و پژوهشي آن براي جامعه علمي آموزش و پرورش مشخص نشد و هيچ وقت معلمان و والدين دانش آموزان و حتي خود دانش آموزان نسبت به فلسفه وجودي آن توجيه و تبيين نشدند/ نبايد فراموش كرد كه آقاي حاجي بابايي همواره در صحبت هاي خود تاكيد بر كار كارشناسي مي نمايد/ بسته شدن فضاي نقد و گفت و گو در دستگاه تعليم و تربيت به تبع از شرايط دولت مهرورز بود كه ايشان هيچ گام موثري در تعديل و تلطيف چنين فضايي نكردند/ در اين دوره به ندرت مي توان مديراني در سطوح بالا و مياني را پيدا كرد كه متعلق به گرايش هاي سياسي متفاوت با دولت باشند(هر چند در شرايط امروزي تعداد كثيري از مديران آموزش و پرورش، همان مديران دولت قبلي هستند)/ مقايسه افزايش 7/2 برابري ميانگين حقوق معلمان در فاصله سال هاي 92-88 و مقايسه آن با تورم سال هاي 1388( 8 / 10)، 1389(4 / 12 )، 1390( 5 / 21 )، 1391(5 / 30 ) و شش ماهه 1392(7 / 34 ) بهتر مي تواند شرايط رفاهي و معيشتي معلمان را در اين دوره نشان دهد و حتي فراموش نمي شود كه در سه ماهه چهارم يكي از سال ها، مبلغي بر حقوق معلمان اضافه شد كه در سال بعد از طريق عدم افزايش حقوق، اين افزايش حقوق نيز منتفي گرديد/ ايشان عضويت در كميسيون برنامه و بودجه و محاسبات بر عضويت در كميسيون آموزش و تحقيقات را ترجيح داد/ حداقل در آموزش و پرورش، فرصت ديكته و انشاء نويسي براي ايشان تمام شده است و بايد پاسخ گوي اقدامات خود در دوره وزارت و حتي نمايندگي در ادوار مختلف مجلس شوراي اسلامي باشد
صحبت های من جهانی است/ متاسفانه ارائه آمارهای نادرست بر اعصاب و روان جامعه تاثیر منفی گذاشته است و این خود اختلال را در بازار بیشتر میکند/ با مدیریت مردمی و تحول گرا میشود از شرایط فعلی عبور کرد/ ما به دنبال جایگزینی منطق و گفت و گو به جای کینه ورزی و دشمنی هستیم/ این که تورم ۴۸ درصد یا ۷۰۰ درصد در دولت ایجاد شده بود سندیت ندارد. تورم نقطه به نقطه در دولت قبل به ۴۰ درصد نرسید. به سایت بانک مرکزی مراجعه بفرمائید. تورم ۴۰ درصد نقطه به نقطه مربوط به آبان ماه سال ۹۲ در دولت یازدهم است/ آن کسی که شارلاتان تر است حاکم میشود/ به خدا به پیر و به پیغمبر ما از آنها وارد تریم اما اعتقادی به این کار ها نداریم و زیر پا گذاشتن اخلاق را دون شان انسانی می دانیم/ معلوم است که شکایتی علیه ما بشود قوه قضاییه حتما طرف ما را نمی گیرد نمونه اش هم در همین جلسه پیش روی من نشسته است/ هر اتفاقی می افتد به دولت قبل نسبت می دهند تا جایی که به نظر می رسد کشته شدن حضرت هابیل هم تقصیر ما بوده است/ اگر دولت قبل بخواهد بازگردد حتما تغییراتی در مشی خود ایجاد خواهد کرد. خیلی ها نباید در دولت باشند و نیز مر قانون هم باید رعایت شود/ باید تلاش کنیم وظیفه خود را برای اعتلای جامعه انجام دهیم/ ما در نیویورک سخنرانی می کردیم و کف می زدند. الان هم جمع شده ایم تا به تفاهم برسیم/ هیچ دو نفری را در دنیا پیدا نمی کنید که مثل هم باشند. به جز من ، بقایی و مشایی/ تنها کسی هستم که هیچ کس نمی تواند از من تناقضی را پیدا کند/ ا اولین بار به منتقدان خودمان برای نقدهای منصفانه شان جایزه دادیم. ما بیشترین ارتباط را با رسانهها داشتیم، به هیچ کس هم بی توجهی نکردیم و در مقابل هیچ سئوالی هم اخم و ناراحتی نشان ندادیم/ همان دانشگاهی که به شما لیسانس داده است به من هم دکترا داده است و الان در دانشگاه تدریس میکنم. این کجایش ضد علم است/ من تنها مسئول ارشد جمهوری اسلامی هستم که راحت در هر نقطه ای از کشور میان جمع مردم میروم/ اولین چیزی که باید تغییر پیدا کند همین افکار شما است که این پرسش را مطرح میکنید/ اکثریت ملت طرفدار دولت دهم هستند. اگر میگویید نه، صبر کنید تا انتخابات برگزار شود و نتیجه را ببینید/ بیشترین پاسخ گویی را من داشتم اما پاسخ گویی باید با اختیارات تناسب داشته باشد