فاطمه سعیدی نماینده اصلاح طلب مجلس مثل یک فعال سیاسی عمل می کند/ خانم سعیدی یا مصاحبه می کند یا عکس می گیرد یا برای معلمان و زنان شعار می دهد/ کافی است سیاستمداران دو تا هندوانه متوسط متوسط یا بزرگ زیر بغل ما معلمان بگذارند تا دل از ما بربایند/ وظایف اصلی نمایندگی مجلس تصویب قانون و نظارت بر دستگاه های اجرایی است/ خانم سعیدی احتمالا به دلیل مشغله های رسانه ای و عکاسی و تبلیغاتی فرصتی برای ایفای وظایف اصلی نمایندگی مجلس ندارد/ وظیفه نماینده مجلس نه شعار دادن و نه عکس گرفتن و نه ادای فعال سیاسی درآوردن است/ آنچه از یک نماینده باقی می ماند اقدامات او در چارچوب وظایف نمایندگی است / خانم سعیدی توضیح دهد به عنوان عضو کمیسیون آموزش مجلس در تهیه و ارائه چند طرح به سود آموزش و پرورش و معلمان و دانش آموزان مشارکت داشته است/ خانم سعیدی به عنوان عضو کمیته تحقیق و تفحص مجلس از صندوق ذخیره فرهنگیان تا کنون گزارشی از یافته های این کمیته ارائه نداده اند/ در جریان تصویب بودجه سال 96 خانم سعیدی غیر از شعارهای پوپولیستی در مورد افزایش بودجه در رسانه ها،در مجلس چه اقدامی کردند/ حالا که از پیچ انتخابات گذشتیم آیا خانم سعیدی شهامت پرسش از وزیر در ماجرای شرکت خانوادگی «آمیتیس طراوات کودکی» را دارد / آیا خانم سعیدی در باره بی مبالاتی مالی وزیر آموزش و پرورش که ضربه ای جدی به جریان اصلاحات و اعتدال زد حرف می زند/ آیا وعده های معیشتی دانش آشتیانی جامه عمل پوشید و اگر نپوشید موضع خانم سعیدی چیست/ آیا وعده دانش آشتیانی در خصوص حذف فیزیک و شیمی از کلاس های درس و آموزش مهارت های زندگی عملی و اجرایی شد/ وقتی می گوییم پوپولیسم بد است رفتارهای احمدی نژاد و شعارهای قالیباف و وعده های رییسی می افتیم/ کارهای نمایشی و شعاری و عکس گرفتن های برخی نمایندگان خوشفکر مجلس مانند خانم سعیدی و توئیت های مبارزه جویانه محمود صادقی هم نوعی پوپولیسم است / شعار می دهد که حقوق معلمان کم است. اما نمی گوید در چارچوب وظایف نمایندگی خود برای افزایش حقوق معلمان چه اقدامی کرده است /خانم سعیدی که طرفدار حقوق زنان است به کمک همفکران خود کدام طرح را برای استیفای برخی از حقوق زنان تهیه کرد/ خانم سعیدی باید متناسب با جایگاه خود به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی عمل کند/ متاسفانه افعال و گفتار خانم سعیدی بیشتر متناسب با افعال و گفتار یک فعال سیاسی است.
اگر در زمان انتخابات به جامعه گفته می شد که الان زمان انتخاب بین " بد " و " بدتر " نیست و انتخاب بین " راه " و " بیراهه " است پس می توان گفت که به یمن هم نوایی مجلس و دولت منتخب باید بهترین ، شایسته ترین و کارآمدترین فرد برای تصدی وزارت آموزش و پرورش انتخاب گردد/ تجارب این مدت نشان داده است که نسخه تشکل ها برای این گونه موارد ناکارآمد بوده است/ حتی نسخه ای که دکتر نجفی نیز پیشنهاد کرد چندان رضایت بخش نبوده است و به نظر می رسد که دانش آشتیانی نیز همچون وزرای پیشین خود به محاصره " دایره بسته مدیران " گرفتار آمده است و ابتکار عمل را در برابر « مدیران مرعوب » از دست داده است/ در حال حاضر سهم بودجه آموزش و پرورش از تولید ناخالص ملی حدود یک درصد است/ در سند 2030 چنین آمده است :ما اذعان داریم که اجرای همۀ تعهدات موجود در زمینۀ کمک های رسمی برای توسعه ( ODA ) ضرورت دارد. از جملۀ این تعهدات، تعهد بسیاری از کشورهای توسعه یافته برای دستیابی به هدف اختصاص ۷ درصد از تولید ناخالص ملّی آن ها، به کمک های رسمی برای توسعه به کشورهای در حال توسعه است. همسو با تعهدات انجام شده، ما از آن دسته از کشورهای عضو که هنوز تعهد خود را مبنی بر اختصاص ۷ درصد از تولید ناخالص ملّی به کمک های رسمی برای توسعه به کشورهای در حال توسعه انجام نداده اند، می خواهیم تا برای اجرای این تعهد، تلاش های ملموس مضاعف به کار بندند. به علاوه، ما متعهد هستیم که حمایت های خود را از کشورهایِ با پایین ترین سطح توسعه یافتگی افزایش دهیم. ما همچنین به اهمیت آزادسازی همۀ منابع بالقوه در جهت حمایت از حق آموزش آگاه هستیم/ این چشم انداز سند 2030 برای سهم آموزش و پرورش از بودجه ناخالص ملی است/ اگر قرار است آموزش و پرورش در اولویت باشد تکلیف نهادهای موازی فرهنگی و نیز بودجه هایی که برای آن ها تعیین می شود باید "شفاف سازی " شود/ اگر « شورای عالی آموزش و پرورش » اتاق فکر این دستگاه بزرگ است باید بتواند حرف اول و آخر را در امر سیاست گذاری و تعیین خط مشی انجام دهد/ نمی شود در بحران های جامعه و مرتبط با رسالت آموزش و پرورش این وزارتخانه را مسئول واحد دانست اما نهادهای دیگر مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبات آن را احتمالا وتو کنند بدون آن که پاسخ گو باشند/ به جای آن که در رسانه ملی دائما کمبودها و مطالبات معلمان را برجسته و تیتر کنند می توان از کارشناسان خبره ، غیر سیاسی ، متخصص و مستقل برای تحلیل مسائل و چالش های آموزش و پرورش استفاده کرد/ آیا در جریان سند 2030 واقعا رسانه ملی به ماموریت های ذاتی و حرفه ای خویش عمل کرد/ مورد دیگر می تواند طرح مسائل آموزش و پرورش در نشست های رسانه ای دولت باشد/ این یک واقعیت است که " تنبلی " ، " روزمرگی " و " فرهنگ شفاهی " آسیب ها و چالش های مهم در میان معلمان هستند/ در جریان 2030 چند درصد از معلمان کشور و نیز تشکل ها ضمن آگاهی و مطالعه از مفاد آن ، آن را نقد منطقی کردند/ متاسفانه بسیاری از معلمان بیش از آن که به مفاد و نیز جو ایجاد شده در حاشیه سند 2030 توجه داشته باشند بیشتر نگران اعمال افزایش 20 درصدی حقوق خود بوده و هستند/ به یاد داشته باشیم که جایگاه و کلید اولویت بودن آموزش و پرورش مستقیما با عملکرد و کوشش معلمان بستگی دارد....
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در متن حکم دکتر فخرالدین دانش آشتیانی آمده است:
برادر ارجمند جناب آقاي كاظم قاسمي
باتوجه به تعهد، سوابق مديريتي و تجربيات ارزشمند جناب عالي در آموزش و پرورش، به موجب اين ابلاغ به سمت «مشاور وزير در امور تشكل هاي فرهنگيان» منصوب مي شويد.
اميداست با اتكال به خداوند بزرگ و در سايه تعامل سازنده با تشكل هاي فرهنگيان و بهره مندي از ظرفيت آنها، در ارائه پيشنهادات عملي و مفيد جهت تحقق بخشيدن به اهداف و سياست هاي تعيين شده در اسناد بالادستي نظام تعليم و تربيت، به ويژه ارتقاي جايگاه و منزلت فرهنگيان، گام هاي مؤثري برداريد.
پایان پیام/
خسته از سفر زندگی بر حمام عمومی شدم تا شوخ از موی و تن بر کنم .
برگرمخانه چو نشستم کارگر همی خواستم .
اوستاد حمامی بانگ برآوردندی و کارگری ورزیده و چالاک حاضر شدی به آن با کیسه ای زبر برمن مشغول شدندی وحراف .
طول و عرض مرا با دو تن قیاس نمودندی که اجرت یکی تو را کم است وآ ن ۹ را نگر چه نحیف است ،نیم تو نیست و مزد من به کمال می دهد.
از هر باب سخنی ...
تا اینکه پرسیدندی که پیشه چه داری؟
عرض کردم فرهنگی . معلم هستم.
همین طورکه مرا کیسه می کشیدندی بر من خیره گشتندی و گفتندی:(شنیده ام برفوق العاده شغل تان افزودندی و رتبه بسیار به شما دادندی ) .
مرا تعجب آمد بسیار که این حکایت و کارگرحمامی!!؟
گفتمش کارگزین اداره ای که چنین می دانی ؟
گفت :نه .
از صدا و سیما شنیده ام هزار باری ،زیرنویس می کند زیاد و تکراری !
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
گروه اخبار/
شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در حالی از احتمال انتصاب دو تا سه وزیر زن در دولت دوازدهم خبر داده که خبرنگار جام جم آنلاین مطلع شد در صورت نهایی شدن این تصمیم دست کم دو وزیر در حوزه های آموزشی به مجلس معرفی خواهند شد.
به گزارش جام جم آنلاین، یک منبع مطلع به خبرنگار جام جم آنلاین گفت دولت در صدد است وزیران آینده علوم و آموزش و پرورش را از میان بانوان انتخاب کند.
از اشرف بروجردی رئیس کتابخانه ملی به عنوان گزینه وزارت علوم و از رضوان حکیم زاده معاون فعلی وزیر به عنوان گزینه وزارت آموزش و پرورش یاد شده است.
مولاوردی گفته است: تصمیم نهایی با مجلس است. اما پیش بینی مان معرفی دو سه خانم از طرف رئیس جمهور برای وزارت به مجلس است و برای آن تلاش می کنیم.
پایان پیام/