کردستان
اخيرا از سوي اداره كل محترم امور اداري وزارت آموزش و پرورش نامه اي مهم بي سروصدا در روي سايت امور اداري قرار گرفته است ( این جا )
قابل ذكر است،اين بخشنامه صادره از سازمان امور اداري و استخدامي كشور بوده كه مبني بر راي ديوان عدالت اداري به شكايت ديوان محاسبات كشور است و مشروح آن را مي توانيد در روي سايت ديوان عدالت اداري مشاهده فرماييد . ( این جا )
اما تبعات اين بخشنامه؛ متاسفانه در صورت اجراي اين حكم ديوان كه از قضا لازم الاجرا هم هست،" مبلغ 1383000، كه سالياني دراز است با عنوان تفاوت تطبيق ثابت، صدرنشين حكم اين چند هزار نفر است( تربيت معلم هاي ورودي86، 88، استخدام پيماني 89، پيماني 94و خيل عظيمي از تازه واردان به آموزش و پرورش ) در آينده نه چندان دور به صفر مي رسد..."
البته دقت نظر ديوان محاسبات مجلس شوراي اسلامي قابل تحسين است كه در راستاي كاهش حقوق معلمان از هيچ تلاشي دريغ نمي كند.
اي كاش اين نظارت دقيق بر تمامي پرداخت هاي ارگان ها حاكم بود نه به چندرغاز دريافتي معلمان !
مسئوليت عدم دقت مسئولين گذشته در اجرا و تفسير قوانين را چه كسي بايد قبول كند؟
و چرا من معلم بايد تاوان آن را پس دهم!
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
دل مان می خواهد که مردم در یک فضای آگاهانه با علم ، اطلاع و با هوشمندی تصمیم بگیرند و آینده اجرایی کشور را در یک مسیر درستی هدایت کنند/ برای گول زدن مردم از فریب کاری استفاده می کنند و در برخی اقشار جامعه برای خرید رای آن ها طمع ایجاد می کنند/ کسانی که بر طبل وعده های توخالی می کوبند آیا به تبعات آن فکر کرده اند و به مصالح دراز مدت کشور توجه می کنند/ این تصمیم اگر خوب اتفاق نیفتد ممکن است لطمات دراز مدتی بر کشور وارد شود و اتفاقاتی که خواهد افتاد به مراتب بدتر از اتفاقاتی باشد که در آن 8 سال دوران احمدی نژاد رخ داد/ آن ها حتی حاضر نیستند کارنامه و یا پیشینه خود را به مردم اعلام کنند
گروه اخبار/
به گزارش ایلنا، حسین فرزانه، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی نحوه بهره مندی از یک طبقه شغلی بالاتر در وزارت آموزش و پرورش را ابلاغ کرد که بر اساس مفاد بخشنامه مذکور طبقه ورودی کلیه مشاغل، یک طبقه افزایش مییابد.
همچنین کارمندانی که در اجرای بند (۱) ماده (۴) بخشنامه۲۲ مرداد سال ۹۰ معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور منضم به بخشنامه پنجم شهریور همان سال بعد از تاریخ ۱.۱.۸۸ (اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری) از طبقه تشویقی بهرهمند شدهاند، ابتدا طبقه تشویقی آنان لغو و سپس از اول فروردین ۹۶ از یک طبقه شغلی بالاتر برخوردار خواهند شد.
پایان پیام/
به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش ابتدایی ، همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم در مراسم راهیان دیار کوچ که به همت معاونت آموزش ابتدایی استان خراسان شمالی برگزار شد، از بیش از ششصد معلم مدارس عشایری و چند پایه ی استان تقدیر شد.
در این مراسم که با حضور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و مسؤلان ارشد استانی از جمله استاندار ، مدیرکل آموزش ورودش استان، مدیرکل امور عشایر استان و معاون آموزش ابتدایی خراسان شمالی ورضوی برگزار شد دکتر حکیم زاده نقش و جایگاه معلم را محوری ترین نقش در نظام تعلیم و تربیت برشمردند و به جایگاه بی بدیل معلم در احقاق مهمترین حق بشر که دانستن و علم است تاکید کرد.
وی دربخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد:معلم با نقش پیامبرگونه ای که دارد بشر را از قیود جهل و نادانی رها می سازد.
ضروری است معلمان گرانقدر و فهمیده ، با درک و انتخاب مدبرانه ی خود شرایط را برای ادامه دادن به مسیر پیشرفت کشور و بستن راه بازگشت به عقب فراهم نمایند.
معاون آموزش ابتدایی در پاسخ به منتقدان مغرضی که مذاکره کنندگان را سازشکار معرفی کرده اند به آیه شریفه ی قرآن اشاره کردند که در آن خدا به حضرت موسی (ع) امر فرمود تا به سراغ فرعون عصیانگر برود و با او با کلام لین و آرام صحبت کند. چرا که تأثیر کلام ، بسیار بیشتر از داد و فریاد است.
افرادی که با وعده های غیرواقعی تلاش دارند تا نظر و رأی موافق توده های مردم را به خود جلب کنند در حال فریب دادن مردم هستند.
حکیم زاده با اشاره به شعر سعدی « ندهد هوشمند روشن رای به فرومایه کارهای خطیر »در تبیین ارزش و اهمیت انتخاب صحیح و سازنده گفت:با تأسی به آیات کریمه قرآن افراد باید در پذیرش وعده های گوناگون انتخاباتی به تفکر، تعقل ، استماع و خردورزی مراجعه کنند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت : ایجاد عدالت آموزشی در فرصت های یادگیری و یاددهی از مهمترین اولویت این معاونت می باشد.
حکیم زاده افزود: با تفکر و تعقل می توان به مسیر رشد و پیشرفت دست یافت .
وی ادامه داد: کلمه تدبیر 23 بار در قران کریم تکرار شده است که نشان از اهمیت تدبیر می باشد که لازم است در تمامی برنامه های خود از تدبیر استفاده کنیم .
حکیم زاده بیان کرد:پیامبر اکرم (ص) در برابر دشمنان خود از ستیزه جویی استفاده نکرد، روشی که پیامبر به کاربرد روش تدبیر و تعامل بود.
ایشان تصریح کردند: با نخبه پروری و جداسازی دانش آموزان مخالفیم و در تلاش هستیم که عدالت آموزشی را برای تمامی دانش آموزان کشور فراهم نماییم
وی افزود: اصلاح ساختار بودجه ، تخصیص تجهیزات متناسب با فعالیت مدارس ابتدایی ، افزایش سرانه و اعتبار متناسب با شرایط مدارس از اولویت های معاونت ابتدایی می باشد.
لازم به ذکر است از 450 معلم عشایر و چند پایه (سه پایه به بالا ) که ازین تعداد 150 معلم عشایر سیار می باشند تجلیل به عمل آمد .
پرتال معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش
فلسفه این که از نظر پیامبر گرامی اسلام (ص) و معصومین (ع) انتظار به منزله با فضیلت ترین عبادات محسوب شده است، در جا زدن، معطل ماندن، تنبلی و دست بر روی دست گذاشتن و سپردن امور به دست حوادث و تصادف نیست/ اگر انتظار فرج امام زمان (ع) صرفا و اختصاصا در چراغانی، پخش شیرینی و نقل و نبات و کف و سوت زدن و به جهت ظاهری خلاصه شود و از جوهره عقلانیت، صداقت، صلاحیت، اخلاص و عمل نهی گردد، از یک طرف به یک مُسکّن عوام فریب و گذرا تبدیل می گردد و از سوی دیگر یک نوع سواری دادن به شیادان و طراران و راهزنان دین و ناموس و عرض و شرف منجر خواهد شد