صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

بازگشت پنج ملک دیگر به صندوق بازنشستگی کشوری  گروه اخبار/
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه در دو سال گذشته املاکی در خیابان فرشته، منطقه مینی سیتی و عظیمیه کرج از تصرف اشخاص حقیقی و حقوقی خارج شده و به دارایی های بازنشستگان کشوری بازگشته است، گفت: پنج ملک دیگر که در استان های گلستان، هرمزگان، اصفهان و آذربایجان شرقی از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی تصرف شده بود، پس گرفته شد.

محمود اسلامیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اجاره ملکی به مساحت 100 هزار متر مربع در سال 82 از سوی شرکت ایرانگردی و جهانگردی به شهرداری چادگان در استان اصفهان، افزود: بر اساس قرارداد، مستاجر می بایست در سال 86 ملک را تخلیه می کرد اما به تعهداتش عمل نکرده و تا سال 95 ملک تخلیه نشد؛ در نهایت در خردادماه امسال از طریق مراجع قضایی استان اصفهان حکم تخلیه و خلع ید شهرداری آن شهر صادر شد.
وی ادامه داد: یکی از املاک تجاری- اداری صندوق بازنشستگی کشوری به مساحت 32 هزار متر و ارزش کارشناسی 42 میلیارد تومان در بندرعباس تصرف شده بود که این زمین نیز با هماهنگی شهرداری بندرعباس رفع تصرف شد.
اسلامیان با بیان اینکه ملکی تجاری– اداری نیز در شهر تبریز با ارزش 53 میلیارد تومان از سوی متروی تبریز و اشخاص حقیقی تصرف شده بود، اظهار کرد: شهرداری برای ملکی که مترو تصرف کرده بود، مجوز تراکم داده بود که خوشبختانه پس از پیگیری های مستمر این ملک بازگردانده شد.
وی بیان کرد: در گرگان نیز دو پلاک با مساحت هشت هزار مترمربع و ارزش 15 میلیارد تومان از تصرف نهادهای دولتی خارج شد.

اسلامیان یادآور شد: کل اسناد مالکیتی صندوق بازنشستگی کشوری که تا قبل از سال 93 فاقد سند و بلاتکلیف بود در سه سال گذشته سند دار و شناسنامه دار شده است.

انتهای پیام

این برنامه در کدام شبکه مهم سیما پخش می شود، تعداد مخاطبانش چقدر هست و سابقه فرهنگی برنامه ریزانش چند سال هست، در چند کلاس درس داده اند و چند صباح پای تخته ها گچ خورده اند/ آیا میل به دیده، شنیده یا شناخته شدن آن قدر زیاد هست که تمام شان و ارزش یک وزارت خانه و یک میلیون کارمند آن به پای برنامه ای که نقدهای فراوانی از سوی فرهنگیان به آن هست، قربانی شود/ خود را مانند چک سفید امضا پله های ترقی افرادی نکنند و بشنوند که ممکن است فلان کس در گوش مدیر شبکه بگوید وزارت آموزش پرورش در دست من هست، سوت که می زنم هر که را می خواهم از وزارت در این برنامه به خط می کنم و کمتر از معاونت وزیر هم راضی نیستم و این چنین با شان و منزلت  همکاران فرهنگی شان بازی نکنند

منتشرشده در یادداشت

صد متخصص علوم تربیتی نام من را در کنار نام  نجفی، دانش آشتیانی و مهر محمدی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت مطرح کرده اند/ من گزينه مناسبي براي آموزش و پرورش هستم ولي دليلش زن بودن من نيست/ در ماراتن نفس گیر رقابت برای وزارت آموزش و پرورش دولت دوازدهم ،  رضوان حكيم‌زاده، یک پدیده  است / حجم مصاحبه های خانم حکیم زاده در خردادماه 96 چند برابر حجم اظهارات رسانه ای او در کل دوره تصدی او است/ حکیم زاده برکشیده دانش آشتیانی است به فاصله چندماه از انتخابش به عنوان معاون وزیر می خواهد از دانش عبور کند/  رضوان حکیم زاده سال 1389 و دوره ریاست  فرهاد رهبر "نماینده هیأت اجرایی جذب هیأت علمی دانشگاه تهران در کارگروه صلاحیت های علمی " بود / حکیم زاده از کسانی انتقاد می کند که عارضه ی مصلحت طلبی را با اصلاح طلبی یکی می دانند /حکیم زاده در یادداشت خود با عنوان "همکاری با دانش آشتیانی و دولت تدبیر و امید افتخار است" اصول شکلی (فرمت ) کار نوشتاری (علمی ) را رعایت نکرده است/  حکیم زاده عنوان یادداشت ، نام نویسنده و منبع را نمی نویسد و به جعل محتوا دست می زند/ حکیم زاده در تاریخ 30 فروردین 96 ، محمدرضا سیفی معاون اجرایی و سردبیر سابق خبرگزاری پانا وابسته  سازمان دانش آموزی را به عنوان مشاور و دستیار اجرایی این معاونت منصوب کرد/ فعالیت های آقای سیفی متناسب با شرح وظایف او در حکم خانم حکیم زاده نیست/ آقای سیفی بعد از انتخابات ریاست جمهوری،نقش روابط عمومی و مسئول ستاد تبلیغاتی حکیم زاده برای احراز پست وزارت  را ایفا می کند/ کار واقعی آقای سیفی ، ارتباط با رسانه ها و ترتیب دادن مصاحبه های مطبوعاتی پر شمار برای خانم حکیم زاده و گشت و گذار در فضای مجازی برای تبلیغ خانم حکیم زاده است/ خانم حکیم زاده اگر خارج از حوزه وزارت و با هزینه شخصی ، کمپین راه بیاندازد ایرادی ندارد/ حکیم زاده با اینکه از مزایای معاونت وزیر برخوردار است ، در بحث ها خود را به عنوان اپوزیسیون سیستم آموزشی مطرح می کند/ خانم حکیم زاده انتصاب مدیران بر اساس چک لیست را پیشنهاد می دهد اما خودش این اصل را رعایت نمی کند/ بر اساس شنیده ها خانم حکیم زاده می خواهد پست مدیر کلی به سردبیر سابق پانا اهدا کند/ خانم حکیم زاده مسایل بدیهی کارشناسی  را باچنان آب و تابی بیان می کند که گویا موفق به کشف نظریه جدیدی شده اند/ مشکل آموزش و پرورش ما بی اطلاعی از تجربه های جهانی و نظرات مدرن تربیتی نیست/ مساله ما مناسبات ناسالم ، دروغگویی ، زد و بندهای اداری ، سوء استفاده از موقعیت اداری و اموال و افراد و بودجه دولتی برای مقاصد شخصی است

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار/ جمعی از فرهنگیان با ارسال نامه ای خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواهان رسیدگی و پاسخ به مطالبات خود گردیدند .

متن این نامه که در اختیار صدای معلم قرار گرفته است به شرح زیر است

گروه اخبار/

پرداخت مطالبات و حق التدریس معلمان

 سال تحصیلی ۹۵-۹۶ در حالی به پایان رسید که هنوز بخشی از مطالبات معلمان پرداخت نشده است.

مطالبات مربوط به ساعات حق‌التدریس معلمان شاغل، حق الزحمه امتحانات نهایی سال گذشته و حقوق معلمان طرح خرید خدمات آموزشی از جمله دیون دولت به فرهنگیان است.

اگر چه آموزش‌ و پرورش در فروردین امسال و به هنگام واریز مطالبات حق‌التدریس نیروهای غیررسمی وعده داد که مطالبات مربوط به نیروهای رسمی نیز در اردیبهشت پرداخت خواهد شد اما با پایان یافتن سال تحصیلی هنوز این مطالبه پرداخت نشده است.

حق‌الزحمه امتحانات نهایی سال ۹۵ نیز از جمله مطالبات آموزش‌ و پرورش به معلمان بود اما آن گونه که علی الهیار ترکمن رئیس امور آموزش‌ و پرورش در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور می‌گوید: در خرداد ماه با تخصیص‌های صورت گرفته حق الزحمه امتحانات نهایی پرداخت شد.

اما در شهر تهران، حق‌الزحمه امتحانات نهایی شهریور و دی ماه ۹۵ پرداخت شده اما هنوز حق‌الزحمه امتحانات خرداد واریز نشده است همچنین شهرستان‌های استان تهران نیز موفق به پرداخت این بخش از مطالبات نشده است.

مطالبات مربوط به ساعات حق‌التدریس معلمان شاغل نیز تا این لحظه پرداخت نشده است در حالی که پیش از این وعده پرداخت آن تا پایان اردیبهشت داده شده بود هر چند رئیس امور آموزش‌ و پرورش در سازمان مدیریت معتقد است که در تلاش هستیم تا هر چه زودتر این معوقات را پرداخت کنیم و نمی‌گذاریم پرداخت آن دیر شود و در دستور کار قرار دارد. خزانه هم باید آمادگی داشته باشد زیرا کار سازمان برنامه و بودجه منفرد نیست و باید خزانه هم کمک کند.

آن گونه که معلمان می‌گویند: از مهر سال ۹۵ تا اردیبهشت سال ۹۶ فقط مطالبات حق‌التدریس سه ماه به آنها واریز شده است و برای ۵ ماه باقی مانده هنوز به آنها پرداختی انجام نشده است.

به اذعان معلمان حدود ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت مطالبات مربوط به ساعات حق‌التدریس معلمان شاغل نیاز است اما این اعتبار هنوز از سوی سازمان مدیریت تامین نشده است.

البته سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار را بابت پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۹۵ تأمین کرد که براین اساس تمام پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۹۵ به صورت یک جا پرداخت شد همچنین به گفته مسئولان سازمان مدیریت، ۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت بخشی از مطالبات فرهنگیان تامین و پرداخت شده است.

هر چند مسئولان امور بودجه در وزارت آموزش‌ و پرورش، بودجه ریزی نامناسب برای آموزش‌ و پرورش باعث کسری بودجه این وزارتخانه و بدهی آنها به فرهنگیان می‌شود، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور می‌گوید: دو هزار میلیارد تومان بابت بازنشستگی فرهنگیان و دو هزار میلیارد تومان بابت بدهی‌های دیگر پرداخت کرده‌ایم اما همچنان ۱۲۰ میلیارد تومان دیگر بابت حق‌الزحمه برگزاری امتحانات نهایی می‌خواهند.

در بودجه سال ۹۶، برای پرداخت حقوق و مزایای قطعی کارمندان آموزش و پرورش در استان‌های کل کشور، رقم ۲۹ هزار و ۸۴۱ میلیارد و ۳۴۴میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده و این در حالی است که برای همین پرداخت حقوق و مزایای کارمندان آموزش و پرورش در سال جاری، بیش از ۳۰ هزار و هفتصد میلیارد تومان بودجه نیاز است. به بیان دیگر آموزش و پرورش در سال جاری برای پرداخت حقوق کارکنانش، بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان کسری خواهد داشت.

در هفته‌های اخیر، موضوع مطالبات پرداخت نشده فرهنگیان، موجب واکنش رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و به کارگیری اصطلاح گروگان گیری شد در چنین شرایطی این سوال برای معلمان مطرح است که با وجود چنین نگرشی، مطالبات مربوط به ۵٫۵ ماه حق‌التدریس معلمان و حق الزحمه امتحانات نهایی از سال گذشته چه زمانی پرداخت خواهد شد؟

تسنیم

گروه گزارش/ « رضوان حکیم زاده » زنی که اکثرا در آموزش عالی بوده است و البته نیم نگاهی هم به آموزش و پرورش ، معلمان و مشکلات آن داشته است .

« حکیم زاده » سه شنبه 13 دی ماه از سوی وزیر آموزش و پرورش به عنوان معاون آموزش ابتدایی منصوب گردید .

فرهنگیان و معلمان شناخت چندانی از وی ، سابقه و عملکرد ایشان ندارند .

« صدای معلم » بر اساس دکترین خود " تفکر انتقادی و تاسیس و تثبیت گفت و گو " گفت و گوی مفصلی را با ایشان انجام داده است .

این گفت و گو روز سه شنبه ساعت 16 در محل کار وی در ساختمان زنده یاد علاقه مندان برگزار گردید . ( این جا )

بخش  سوم این گفت و گو تقدیم مخاطبان محترم صدای معلم می گردد.

بخش نخست را ( این جا )  ، بخش دوم را ( این جا ) ، بخش سوم را ( این جا ) و بخش چهارم را ( این جا ) مطالعه فرمایید

منتشرشده در گفت و شنود

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

عالی - 6.3%
خوب - 6.5%
تاثیر چندانی نداشته است - 29%
رتبه بندی فقط به ایجاد نارضایتی بیشتر معلمان و تبعیض درون سازمانی انجامیده است - 58.2%

مجموع آرا: 414

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور