صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

اغلب گمان می کنند دست خالی و فقر مالی، علت اصلی نابه سامانی آن است و نظر می دهند که فرضا اگر دستمزد معلمان تا سطح سایر کارمندان ارتقا یابد، فتح و فرجی دربرون رفت آن از تنگناهای موجود حاصل خواهد شد/ اهم مطالب معلمان نیز در باب پائینی سطح حقوق و نبود برابری در پرداخت ها و یک سری مسائل رفاهی و صنفی است/ همگان از وزیر نوظهور انتظار معجزه دارند/ آیا خبر از نوعی خود کم بینی و یا بی اعتمادی به سایر همکاران ندارد؟ آیا به صرف ملاحظه ی عملکرد قبلی چند همکار در سطح وزارت ، می توان به طور کلی نسبت به نوع کار دیگران نیامده در این سطح،قضاوت کرد/ مسئله بر سر ابهام و تردید نسبت به نوع و نیت خدمت دوستان دانشگاهی در سطح وزارت نیست بلکه زمینه یابی نوعی خودباوری و هنموایی با هم در حل مسائل مشترک مورد نظراست/ نظام آموزشی چون چندان جرات و جسارت خلاقانه و خردورزانه ندارد، معمولا محافظه کار پرور و محتاط محور است و به همین خاطر دست پرورده های آن حتی اگر بتوانند، نمی خواهند در صدر وزارت قرار گیرند/ دردرسرهای ما از نابه سامانی روابط انسانی است و نهادینه شدن پاره ای رفتارهای میان بر نظیر دروغ گویی، سلطه ی روابط بر ضوابط ، تدوین طرح های شعارهای،زد و بندهای اداری ، سوء استفاده از موقعیت اداری ، حیف و میل بودجه دولتی و نظائر آن است/ بعید نیست بسیاری از منتقدان و فعالان صنفی ، اگر روزی به آرزوی دیرینه ی خویش در هماهنگ سازی حقوق معلمان با سایر کارمندان برسند، چه بسا مشکلات آموزش و پرورش را تمام شده تلقی خواهند کرد....

منتشرشده در یادداشت

سخت کوشی نوجوانان آموزش پذیر،آینه تمام نمای اراده انسان های بزرگی است که نقص ها و ضعف های جسمی،خللی در عزم آنان در مسیر تکامل  روحی و تحرک ذهنی و بدنی و جبران عقب افتادگی های محیطی ایجاد نکرده است/ هستند کسانی که لطافت روحی کودکان را دست مایه تبلیغات انتخاباتی،نردبان پیشرفت سیاسی و کسب کرسی ریاست می کنند اما معلم این کاره نیست/ چقدر زیبا و خاطره انگیز است اگر این جای پای زندگی،ردی از عاطفه،نوع دوستی،همدلی و همراهی باشد/ به  همه جوانان و خانواده های گرامی توصیه می کنم که آزمایشات ژنتیکی قبل از ازدواج،غربالگری حین بارداری،تغذیه و مشاوره های پزشکی و روان شناسی پس از تولد فرزند را جدی بگیرند و از همه مهم تر هموطنان عزیز را به تغییر نگاه و رفتار نسبت به کودکان دارای معلولیت های ذهنی و حرکتی فرا می خوانم

منتشرشده در یادداشت

صندلی های دانشگاه اغلب از افراد بدون درک صحیح علمی و توانمندی در ادامه تحصیل باکیفیت را شاهدیم/ دو نهاد متولی آموزش کشور یعنی وزارت آموزش وپرورش و وزات علوم که باید با برنامه ریزی هدفمند و هماهنگ در جهت رشد و شکوفایی علمی کشور تلاش وبرنامه ریزی مشترک داشته باشند متاسفانه هرکدام تافته جدابافته ای ازدیگری است/ بیشتر خروجی آنان فاقد مهارت و دانش کافی برای حل مشکلات عدیده کشورند و تعداد زیادی ازنخبگان به خارج رفته و جز هزینه برای ما عایدی ندارند و کنکور سراسری با اعلام رتبه های برتر بزرگترین خدمت را به شناسایی افراد و تسهیل در خروج از کشور دارد/ بسیاری از تست ها خارج از این منابع اند و همین سبب رونق و رشد قارچ گونه موسسات کنکوری با اهداف تماما مادی و اغلب ضدآموزشی درکشور شده است

منتشرشده در یادداشت

این پرسش مطرح است که آیا این طرح اساسا تغییر کرده است/ در صورت اعمال تغییرات ، شرح و توصیف آن باید به اطلاع فرهنگیان و معلمان به عنوان " ذی نفعان " اصلی برسد تا کارشناسان و معلمان نیز در مورد آن نظر دهند/ وزیر آموزش و پرورش حداقل به این مورد از برنامه های خود در آستانه تغییر کابینه پای بند باشد ....

منتشرشده در گفت و شنود

اکنون قرار است وزارت را به چنین سرنوشتی دچار کنیم که ادب هدف و نتیجه اش است ؛ نکند ناله بدنه آموزش و پرورش را تعبیر به حیات طیبه بکنیم و استنباط اشتباه از آن برداشت نمائیم/ حکایت آموزش و پرورش و انتخاب وزیر پارچه چهل تکه ای است بی انسجام که هرکس از راه رسیده احساس می کند کوه بی اعتمادی و هیولای ناکارآمدی را با حرف های رنگین و سرخین فتح می کند و چند صباحی با طرح های بیمه طلایی ، 6-3-3 ، مدرسه بدون کتاب ، مدرسه ای که دوست دارم و نصب تابلوی مدرسه قرآنی بر سر در مدارس ، بر تخت وزارت جلوس نموده و همچنان برای معلمان منتقد دلسوز با هماهنگی ساختار امنیتی مسئله درست می نمایند و آب از آب تکان نمی خورد/ اکنون تاسف انگیز و قصه پرغصه آنست که از درون نام خوران بدنه دولت ، " مجاهدان روز شنبه " برای گرفتن مسئولیت ، دولت و روسای خود را مورد هجمه و نقد غیر منصفانه قرار می دهند/ به برنامه پرسشگر رسانه ای می روند که فقط کمبود ها را می بیند و مدام دولت را می زند ، گویا از پرسشگر و مجری جلوترند ، کیلومتر به کیلومتر اپوزیسیون آموزش و پرورش می شوند که خود مجری برنامه های آن هستند/ از او سئوال می شود در باره سند ، جواب می دهد از سند چیزی نمی گویم اما تاکید بر حیات طیبه دارم/ اساسا این حیات طیبه مد نظر شما و هندوانه سربسته شق القمرش چیست ؟ اگر حیات طیبه بهتر از آموزش و پرورش فنلاند کارآیی دارد چرا در مقایسه و مقیاس فنلاند را به رخ می کشید/ چرا حیات طیبه مورد استقبال مربیان و معلمان قرار نگرفته است و عملا با شکست مواجه شده است / فانی علاقه مند به کار و بی ادعا با پشتیبانی اکرمی نتوانست هیولای بی توازنی و بی انسجامی آموزش و پرورش افسارگسیخته بی هدف را قوام دهد ، فانی که سال های سال نزدیکترین شخص به هویت و درون مایه و خمیرمایه دستگاه تعلیم و تربیت بود در باتلاق مانده بود ، چطور متقاضیان تاجر پیشه ی جویای نام ، نان و مقام می خواهند تجربه علی احمدی و حاجی بابایی را مجددا بر سر معلمان آوار کنند و ساختار کلاف سردر گم نحیف ، ضعیف و بی جان آن را در آزمون و خطایی وحشتناک به سرانجام برسانند/ حیات طیبه آموزش و پرورش در لفاظی رونق نمی گیرد/ باید بدانیم نتیجه بی توجهی به منزلت و خواسته های معلمان در فضای پست بازی و پست یازی و تسخیر تاج و تخت و میز و صدارت و وزارت نتیجه  وحشتناکی خواهد داشت که به سادگی جبران خسارت آن ممکن نخواهد بود...

منتشرشده در یادداشت
 
مشاهدات یک معلم از یک روز در کنکور و رفتار دانش آموزان    ١٦تيرماه ٩٦ كنكور سراسري رشته تجربي ساعت ٨ صبح با تلاوت آيات قرآن مجيد در حوزه آغاز شد .
كليه ي عوامل اجرايي در جلسه سر ساعت مقرر حضور داشتند . داوطلبان بعد از بازرسي بدني و تاييد شدن كارت ورود به جلسه شان ،  وارد حوزه شدند .
هيجان ،استرس،بي خوابي ،نگراني  و ... آرامش را از داوطلبان سلب كرده بود . 
محيط برگزاري آزمون يك مدرسه با دو طبقه سالن و چند كلاس و يك كارگاه بزرگ بود و صندلي و نيمكت ها شماره گذاري شده و محل نشستن ايشان مشخص بود .
آرامش و نظم بسياري در حوزه حاكم بود . رابطين ، مراقبين و ...  با نظم خاص و آرام دستورات گوينده را اجرا مي كردند . 
نيروهاي انساني عالي بودند ولي انگاري جاي كار ايراد داشت .
تير ماه است و زمان اوج گرما . دماي محيط بسيار بالا و بسيار طاقت فرسا بود . كولرها جواب گو نبودند و يا بهتر بگويم مشكل داشتند .
در بخش هايي يا سرماي كولر مستقيم به داوطلبان مي خورد و باعث آزارشان مي شد ، يا در بخش هايي اصلا تاثيري نداشت و داوطلب از گرما حالش بد مي شد !
اين ايراد چگونه پيش نمي آمد ؟
شنيده ام كه بابت هر داوطلب مبلغي به حساب حوزه ها واريز مي شود كه اين مبلغ از خود داوطلب زمان ثبت نام  دريافت شده است كه بخشي از اين مبلغ  صرف تجهيز محيط است . پس چرا اين همه نواقصي ديده شد ؟
پس چرا شرايط نيمكت و صندلي ها ، صندلي چپ دستان ،وضعيت دما و صداي جير جير كولر و صندلي ها و شرايط محيطي ، مناسب نبود ؟
 
تعمير كولرها و اجاره چند كولر هزينه اش حداكثر يك دهم مبلغ واريزي حوزه ها بود  ؛پس چرا اين هزينه ها نشد ؟ 
 
سرانه ي داوطلبان به كجا مي رود ؟ 
مسئول رسيدگي به اين موضوع  و يا بهتر بگويم اين شكايت كيست؟ 
 
جواب نمي خواهم ، فقط  نتيجه مي خواهم . رسيدگي مي خواهم.
انتخاب مديران شايسته بخش وسيعي از اين مشكلات را حل خواهد كرد .
لطفا مديران ارجح انتخاب كنيد تا كيفيت آموزشي و پرورشي را ارتقاء دهيم .
به اميد داشتن برنامه ريزي صحيح تر و رسيدگي هاي لازم در انجام اهداف گسترده اموزشي كشورمان
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
منتشرشده در دانش آموز

هر سال مهم ترین نشست شورای دبیران جلسه ای است که قبل از امتحانات ترم برگزار می شود. مدیران تاکید می کنند که حتما همه معلمان حضور داشته باشند/ او از تجاربش در مورد تقلب های دانش آموزان می گوید و گاه از رشادت های معلمانی که با پاتک های خود فعالیت متقلبان را منهدم کرده اند/ مبارزه و تقابل یکی دو روز قبل از امتحانات با نحوه چیدمان صندلی ها و نیمکت ها رسمی تر می شود/ حتی گاهی جزو تاکتیک های مبارزه این بوده که برای مراقب صندلی نمی گذاشتند تا ایستاده بجنگد/ از دیگر قواعد این رزم، حضور جدی بدون خوش و بش و لبخند در جلسه مراقبت است چرا که اینها می تواند نشانه ضعف در این میدان باشد/ آیا در نظام کنونی ما، به دانش آموزی که صداقت، مهربانی و همیاری دارد نمره بیشتری می دهند یا به دانش آموزی که هیچ کدام را ندارد و قبول هم ندارد، ولی هزینه می کند و به طرق مختلفی (حتی با همکاری بعضی از همکارانمان) نمرات قابل قبولی کسب می کند/ در حالی از خرید و فروش سوالات آزمون برآشفته می شویم و اخلاق را پایمال شده می یابیم که در کتاب اهداف آموزش و پرورش فصلی عملی برای اخلاق باز نشده است....

منتشرشده در دانش آموز

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

عالی - 6.3%
خوب - 6.5%
تاثیر چندانی نداشته است - 29%
رتبه بندی فقط به ایجاد نارضایتی بیشتر معلمان و تبعیض درون سازمانی انجامیده است - 58.2%

مجموع آرا: 414

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور