صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

در زمان استقرار دولت يازدهم کشور با بحران صعب العلاج رکود تورمي ( رشد اقتصادي منفي شش و هشت دهم درصد و تورم 42% ) با تاراج دادن 700 ميليارد دلار ، گسترش تحريم هاي ناعادلانه ، کاهش فروش نفت ، کاهش قيمت نفت در سايه افزايش توليد اوپک و غير اوپک ، سونامي ورود 9 ميليون جوياي کار ، سيلوهاي خالي و ... مواجه بوديم/ بر خلاف 4 دهه گذشته  آموزش و پرورش به اولويت اول يا اولويت مهم نامزدها تبديل شده است/ تا اصلاح ساختار صورت نگيرد ، اگر تمام بودجه دولت و حتي چند برابر کل بودجه دولت ، به سوي آموزش و پرورش سرازير شود باز هم چالش هاي آن باقي مي ماند/ شيوه عملکرد ما بر اساس کار کارشناسي فرا بخشي و تکيه بر  قانون مداري استوار  است/ تحول يک فرآيند است نه يک اتفاق! پس فرآيند تحول را با مدرسه محوري آغاز کنيم/ لازمه تعامل جهاني آنست که دانش آموز از ابتداء تعامل با ديگر ملل و اقوام را بياموزد/ در فرآيند تحقيق براي يافتن راهکار چالش ها ، از دانش آموزان بخواهيم که براي يافتن راهکار براي چالش درسي ،  کلاسي ، مدرسه اي ، شهري يا استاني و منطقه اي  ،جهاني فکر کند و منطقه اي عمل کنند/ انتظار مي رود در مورد تعيين ساختار مناسب براي آموزش و پرورش ، تجربه کشورهاي موفق در اين زمينه مورد مطالعه قرار گيرد و سپس بومي سازي شود  و از موسسات معتبر در اين زمينه نظر خواهي شود/ در دولت اصلاحات قرار بود که سازمان مديريت و برنامه ريزي به عنوان يک نهاد بالا دستي ، سند ملي آموزش و پرورش را تدوين نمايد که در دولت هاي مهرورز ، سند تحول بنيادين در آموزش و پروش توسط شوراي عالي آموزش و پرورش و شوراي عالي انقلاب فرهنگي تدوين شد/ « سند تحول بنیادین »  با تمام ويژگي هاي مثبتي که دارد ، فاقد نگاه بالادستي و فرا بخشي به آموزش و پروش است/ رأس راهبردي ( وزير ) آموزش و پرورش بايد از سويي توانايي تشخيص نياز هاي کل جامعه را  داشته باشد  و از سوي ديگر درک عميقي از  روابط ارگانيک بين اين اجزاء و اثر متقابل آنها داشته باشد/ رأس راهبردي آموزش و پرورش ( وزير ) بايد توانمندي هایي بيش از شناخت آموزش و پرورش را داشته باشد و يک ديدگاه فرا وزارتخانه اي داشته باشد/ تا سهم آموزش و پرورش در توليد ناخالص ملي افزايش نيابد  سهم آموزش و پرورش از توليد ناخالص ملي افزايش نمي يابد/ کلان فکر کنيم و خرد عمل کنيم  و براي انتخاب وزير آموزش و پرورش در دولت دوازدهم از  دايره بسته مديران آموزش و پرورش خارج شويم ! (دکتر علي اصغر فاني که بهتر از همه آموزش و پرورش را مي شناخت ولي به دليل نداشتن ديدگاه فرا بخشي و عدم توانايي در تجزيه وتحليل امور زير بنايي و افزايش بهره وري نتوانست پاسخ گوي  نيازهاي امروز آموزش و پرورش باشد/ با توجه به آنکه قحط الرجال نيست که براي تعيين وزير يک نهاد فرا بخشي مثل آموزش و پرورش به دايره بسته مديران آموزش و پرورش که توانايي و درک درستي از خارج آموزش و پرورش ندارند بسنده کنيم

منتشرشده در یادداشت

در زمان دولت اصلاحات ( دولت آقای خاتمی ) سهم آموزش و پرورش  ( GDP )  سه درصد بود. زمانی که آقای احمدی نژاد آمد در عرض هشت سال این سهم رسید به یک درصد ؛ در زمان دولت تدبیر و امید همین یک درصد ماند/ متاسفانه تاکنون آموزش و پرورش دغدغه دولت ها نبوده چه چپ چه راست. چه محافظه کار چه اصلاح طلب/ آیا تفاوت ها را ملاحظه نمی کنیم ؟ آیا یک دفعه همه چیز را فراموش می کنیم/ مشکلی که ما در آموزش و پرورش داریم این است که متاسفانه یک گفتمان معیشت محور  در تمام اجزای آموزش و پرورش حاکم شده است/ این که شما بیایید زمانی که در قدرت نیستید و مدام بر طبل معیشتی معلمان بکوبید و همچنان توقعات را بالا ببری مثلا در جناح اصول گراها بعد وقتی رسیدی به قدرت و در مسند کار قرار گرفتی و بگویی نه دیگر الآن دیگر این چیزها نیست ! باید اشکنه بخوریم ! نباید این ها را مطرح کرد/ در مورد سند 2030 ؛ متاسفانه در جامعه ما یک نگاه غرب ستیزی نسبت به هر چیزی که در آن طرف است دیده می شود. غرب ستیزی و شیفتگی در  برابر غرب یک سری این طرف و یک سری آن طرف هستند/ ما در یک جزیره مستقل و منفکی زندگی نمی کنیم . بحث دهکده جهانی مطرح است/ باید با دنیا تعامل داشته باشید/ یک سند تحول بنیادین که معلم نشناسد و با آن ارتباط برقرار نکند و سندی که نتواند با کف مدرسه ارتباط برقرار کند  ، خودش را برای مدرسه آپدیت کند و برای مدرسه تعریف کند که من این هستم من آمده ام تحول ایجاد کنم تحول در مدرسه در معلم ؛ این به چه درد ما می خورد/ چرا سازمان نظام معلمی را حذف کردید/ از دانشگاه فرهنگیان امسال هیجده هزار نفر وارد آموزش و پرورش می شوند . سال 91 هم همین مقدار بوده است. تعداد بازنشستگان ما امسال بین چهل تا پنجاه هزار نفر است ؛ این را از هم کم کنید خوب باید این از کجا تامین شود

منتشرشده در گفت و شنود

گروه اخبار/ جمعی از نیروهای خدماتی ،سرایداران و اداری وزارت آموزش و پرورش در نامه ای که خطاب به وزیر نوشته اند خواهان رسیدگی به مطالبات خود گردیده اند .

متن این نامه که در اختیار صدای معلم قرار گرفته است به شرح زیر است

دوشنبه, 19 آبان 1393 21:30

تشکر از آموزش و پرورش خمیر !

هرمزگان

منتشرشده در نامه های دریافتی

انتظار جامعه از دانشگاه فرهنگیان تربیت معلم باکیفیت است. این یعنی یک ژانر و نسل جدید معلم تربیت کنیم و به معنای پاسخ گویی به کمیّت موردنیاز جامعه به هر قیمت نیست/ ما در دانشگاه فرهنگیان می‌توانیم تربیت مستقیم بخشی از نیاز آموزش و پرورش را انجام دهیم و باید از عدم حضور دیگر نهادها در امر تربیت معلم کوتاه بیاییم و به آن تن دهیم/ ورود نهادهای دیگر باید تحت نظارت راهبردی دانشگاه فرهنگیان باشد/ باید دانشگاه فرهنگیان را به‌عنوان یک ژانر ویژه از ژانرهای دانشگاهی تعریف کنیم/ تأکید بر جداسازی تربیت حرفه‌ای از کارکرد تربیت علمی و اینکه دانشگاه فرهنگیان باید کارکرد یگانه تربیت حرفه‌ای را داشته باشد، ما را از تجربه تلخ تربیت معلم مصونیت می‌بخشد

نظرسنجی

انتصابات علیرضا کاظمی تا چه میزان با تعهدات و قول های مسعود پزشکیان هم خوانی داشته و توانسته رضایت معلمان را جلب کند ؟

خیلی زیاد - 1.9%
زیاد - 0.9%
متوسط - 2.3%
کم - 2.5%
خیلی کم - 92.4%

مجموع آرا: 1986

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور