صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

گروه اخبار/ وزيرآموزش و پرورش با بيان اينكه آموزش و پرورش زيرساخت نيروي انساني همه دستگاه‌ها و نهادهاي كشور را آماده مي كند و سرمايه ارزشمند آن، نيروي انساني كارآمد و توانمند است، گفت: با اتكا به نيروي انساني توانمند در آموزش و پرورش، مي توانيم بر بسياري از مشكلات فائق آييم.

گروه اخبار/

پلیس می خواهد کسانی که مجسمه سمبل برده داری را خراب کرده اند را بگیرد.

اینها همه صف بسته اند تا خودشان را معرفی کنند که ما کردیم !

مطالبه گری مدنی در آمریکا و خراب کردن  مجسمه سمبل برده داری

پایان پیام/

با وجود برنامه های بالادستی و اسناد مهم برای رونق و پیشبرد اهدافش و تعویض وزیر و ارائه برنامه ی  دقیق و کارا و به روز از طرف آشتیانی هم کارساز نبوده و الذین والذین روز به روز بدتر از این گیجی و منگی و اوج لابی گری و معامله بر سر معلمان و دستگاه تعلیم و تربیت روزبه روز عیان و شعله ورتر  می شده است/ در زمان وزارت فانی به علت معاونان بی اعتقاد به همکاری در وزارتش زمینگیر و مجبور به استعفا شد و سپس آشتیانی تحصیلکرده با اندیشه نوگرا ، آشنا به آسیب ها به جز معاونت پرورشی آقای فیض هیچ کدام از معاونت ها به علت مشغولیات رهگیری پست وزارت به صورت جزیره ای یارو غار و همراه و همدوش ایشان نبودند و در این اواخر آن قدرخودمحوری آنان عیان بود که بدون واهمه و در حضور وزیر مشغول لابی گری برای رسیدن به پست وزارت بودند/ قطعا معلمان پس از انتخاب وزیر همچنان پیگیر وعده های داده شده و و تحقق تحول بنیانی در آموزش و پرورش هستند/ ماهیت این فرآیند موجب شده است که یاد گرفته ایم همه باید به آموزش و پرورش نگاه فرا ملی داشته و از سطحی نگری ، خود محوری پرهیز نمائیم تا زندگی و مسیر بزرگترین و برترین دستگاه تولید کننده از خمودی و سکون نجات یابد/ معلمان در کنشگری خود وزیری با اختیار تام ، قدرتمند و نواندیش می خواستند/ در این تقاضا هیچ مسامحه ای را از دولت اعتدال قابل پذیرش و توجیه نمی دانند....

منتشرشده در یادداشت

هدایت تحصیلی دانش آموزان و پادگان مدرسه  مدرسه ما این رشته هست با این رشته  ،ببین کدام را دوست داری ،در هر دو رشته موجود می توانی تحصیل کنی ؛ تمام !
مثل این که پلیس با بیسیم پیام می دهد ؛ بی روح و بی احساس.
یک بار در جایی خواندم که قضاوت روی معدل کل دانش آموز ،صحیح نمی باشد ،چون معدل 17 بیانگر این نیست که توانایی این دانش آموز در هر درسی خوب است ؛ مثلا تربیت بدنی ،انضباط و...20 می گیرد ،ادبیات 17 و ریاضی 14. یا در مدارس خاص که همه دروس را 20 می گیرند و ورزش را 16 و پدر معدل که برایشان خیلی مهم است می سوزد.
هدایت تحصیلی در آمریکا شاید اصولی تراست  ؛ از دوره پیش دبستانی با در اختیار گذاشتن اسباب بازی های گوناگون ، علایق کودک را زیر نظر می گیرند و یادداشت می کنند و در پرونده او قید می کنند و براساس توانایی های او در پایه های بعدی بر اساس پرونده موجود،هدایتش می کنند.
اما ما بهترین سن برای مشاهده درون واقعی کودک را ازدست می دهیم یعنی زیر 7سال.
نوجوان سر درگم هست، مشکلات زندگی خانوادگی اش او را مچاله کرده است، در سن بلوغ در خود است تابیرون ازخود و.....
لذا هدایت تحصیلی ما نه براساس نیازهای جامعه است،نه براساس ظرفیت دانشگاه ها هست،نه بر اساس بازار کار است و نه ....
کدام ارگانی قراراست به این سردرگمی تاریخی کشورمان سر و سامانی بخشد ؟

آقایان مسؤل خلّاق و نابغه !

شما این درد عمیق دانش آموزان را درک نموده و برای آن مرهمی دارید؟

یا این دُمل چرکین بی تعهدی قرنهای دیگرنیز درکشور ما جاری و ساری خواهد بود؟
مشاوران مدارس را نگویید که آنها را هم دیدیم ، چاره ساز نیستند.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در دانش آموز

سرزمین جهان سومی من که بسياري نمایندگان و مسئولانش هنوز آداب ساده اجتماعی را نمی دانند به وزیر دانا و آگاه محتاج است،اما به مردم دانا و به ویژه معلم دانا چطور/ بسیاری از بستگان مانع شدند و معتقد بودند آینده و استخدامت از هم اکنون مشخص است/ تفاوت بین دانشجویان دبیری و کاربردی و محض مشهود بود.دانشجویان دبیری عموما روستازاده یا از سطح پایین اجتماعی بودند،رتبه های آنها نیز رتبه های خوبی نبود/ در دانشکده پزشکی نیز دوستان بسیاری داشتم که وجه اشتراک زیادی با دانشجویان دبیری داشتند، فرهنگ شان به هم نزدیک ولی هوش و ذکاوت و درس خواني شان بیشتر/ عموما دبیری ها خیلی درس نمی خواندند،بسیاری هم که درسخوان بودند بعدها از این مجموعه جدا شدند/ همان سال مسئول ارزیابی اداره در شبانه هم کلاس داشت ولی به کلاس نمی رفت،گاهی به مدرسه سر می زد و با تکبری نظری می انداخت و می رفت/ بعد از آن سالها در کرج و چند سالی است در نیشابور بوده ام،عموما زنگ تفریح بسیاری از مدارس با شوخی های بی مزه و جوک های جنسی هزل و هجو می گذرد/ مدیران ساده بسیاری را دیده ام که مورد تمسخر دانش آموزان هستند که تعریف آن اندوهبار است و ذکر حدیث صد من مثنوی/ در سالهای اخیر حوادثی رخ داده که جسارت،جرات و انگیزه بسیاری از معلمان را به حداقل رسانده است/ تغییر نظام آموزشی فاتحه سیستم آموزشی را خوانده است . معلم بدون تخصص و بدون تعهد ،نه حوصله تدریس دارد نه انگیزه،او خود را ناچار و تسلیم یافته و مشکلاتی که شاید سکوت معلم آن را صد چندان کرده است/ این روزها حال معلم خوب نيست/ تب تحصیل بسیاری از معلمان را روانه دانشگاه آزاد نمود تا مدرک بگیرند،مدرک گرفتند اما نتیجه نگرفتند،بسیاری پول دادند تا بیسواد مدرک شان بالا رود،یا سوادشان به کار نیاید،ضمن خدمت ها ،ضمن ذلت شد/ وزرای بی کفایت روز به روز عرصه را بر نظام آموزشی و معلم تنگ نموده اند و صدای معلم به هیچ کجا نمی رسد،چون ما تک صداييم نه همصدا و هم نوا/ آن وزیر کوچه بازاری به جای پاسخ منطقی به من گفت، وقتی تو به سبب زمینی ،ديب دميني م گفتي،من معلم بودم و مسئول/ دردها را به آقای دانش آشتیانی نوشتم و نوشتیم/ او پاسخ نداد ولی حرفهایش از جنس خودمانی بود/ ..اکنون کسی می خواهد سکان این کشتی به گل نشسته را بر عهده بگیرد که به اعتقاد بسیاری،توانایی نجات که ندارد هیچ ؛ خود کمک ناخدای این غریق بوده است

منتشرشده در دیدگاه

در این مدت سراغ ندارم که جو آموزش و پرورش این قدر نسبت به انتخاب وزیر آموزش و پرورش حساس شده باشد و معلمان نسبت به آن واکنش نشان دهند/ چه پرونده هایی که  فقط برای پی گیری مطالبات قانونی برای معلمان منتقد و فعالان صنفی در هیات های تخلفات اداری وزارت آموزش و پرورش تشکیل نشد/ هر کسی که نسبت به وضعیت منتقد بود از طریق حراست ها او را تحت فشار قرار می دادند/ شهید بهشتی معتقد بود مسئولین باید متعهد باشند و بازرگان اعتقاد داشت تخصص مهمتر است/ " تقوا بالاتر است! ولی اگر کسی تخصص کاری را نداشته باشد و منصبی را قبول کند قطعاً انسان "بی تقوایی" است! "/ متاسفانه این ارزش ها مدت هاست که هم از ادبیات بسیاری از مسئولان حذف گردیده است و جامعه نیز تقریبا حساسیت خود را نسبت به این موضوعات از دست داده است/ چرا در آموزش و پرورش مسابقه ای میان افراد " ناتوان و فاقد شایستگی " برای تصاحب این جایگاه شکل گرفته است در حالی که خودشان هم می دانند کاری نمی توانند انجام دهند و کارنامه وزرای قبل بهترین دلیل برای این مدعاست/ چرا هر فردی فارغ از قضاوت مردم و افکار عمومی خود را شایسته هر پست و مقامی می داند/ در جامعه ما و در سطوح مختلف این " منفعت "در شکل " حداکثری " آن است که نوع و میزان روابط و معادلات را مشخص می کند/ جامعه باید یاد بگیرد و به این " فهم عمومی " برسد که تنها راه احصا و تامین منافع فردی ، در نظر گرفتن و تامین منافع جمعی است/ تحول در این وضعیت تنها از راه تغییر باورها و نگرش افراد جامعه میسر است و این تنها در توجه به آموزش مستمر و علمی افراد جامعه امکان پذیر خواهد بود/ بسیاری از نمایندگان آقای بطحایی را  مدیری توان مند و به قول معروف " ژنرال " ارزیابی نمی کنند اما دچار تردید هستند/ بطحایی در برنامه خود  دامنه هر گونه تعامل و همکاری را با مجلس باز گذاشته است و نکته قابل ذکر این که جنس این تعاملات را نه " قانون مند " بلکه " نظام مند " معرفی می کند/ برآیند نهایی این گزاره از " تعامل " به " معامله " منتج خواهد گردید/ اگر فردا بطحایی بتواند رای اعتماد نمایندگان ولو در آمار پایین را کسب کند به احتمال فراوان تحلیل من درست بوده  است و شاید تلقی نمایندگان بر آن است که وزیر آموزش و پرورش باید کسی باشد که به راحتی "  قابل مدیریت " باشد  و بتوان از او امتیاز گرفت و چه فردی بهتر از آن که این موضوع را اهم برنامه خویش ذکر کرده است/ مدعای این گزاره استیضاح های گوناگونی است که تاکنون در مورد وزرای آموزش و پرورش مختلف صورت گرفته است و ترجیع بند غالب آن علی رغم پوشش ظاهری مناسب و آراسته به "  مطالبات معلمان و مشکلات آموزش و پرورش " همان است که اشاره شد....

منتشرشده در یادداشت

نظرسنجی

آیا هوش مصنوعی موجب تحول مثبت در آموزش و پرورش ایران می شود ؟

دیدگــاه

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور