صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

مینو امامی/ دبیر بازنشسته

چند پیشنهاد به وزیر آموزش و پرورش در مورد شاغلین و بازنشستگان

چند پیشنهاد به وزیر جدید آموزش و پرورش در مورد شاغلین و بازنشستگان  وزیر محترم آموزش و پرورش ؛

اگر به دنبال درمان چند صد درد معلمین هستید نیم نگاهی به موارد زیر داشته باشید ؛ شاید تمامی بندها قابلیت اجرایی نداشته باشند اما اگر می خواهید ما معلمین، آموزش و پرورش کشورمان را احیاء کنیم باید حق و حقوق مان را بی قید و شرط در اختیارمان بگذارید.

اساس کشور بر پایه فعالیت فرهنگیان استوار است و این مقدور نیست مگر این که رضایت روحی و روانی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی ما را تأمین بنمایید.

گفتیم و نوشتیم و شما سروران محترم نظرات خود را مرقوم فرمودید حال نوبت آن است که بگوییم چگونه دردها را درمان کنیم:

1- انتخاب مدیران ، تنها با نظر اداره آموزش و پرورش صورت نگیرد و معلمین نیز انتخابگر باشند.
2- انتخاب معاونین مدارس به صورت باند بازی و همراهان مدیر، نباشد و معلمین در انتخاب معاون مدرسه صاحب نظر باشند.
3- برنامه ی درسی نوشته شده بر معلم تحمیل نگردد و به صورت جمعی با هماهنگی معلمان تدوین گردد.
4- برنامه های فوق ، خارج از وقت کلاس های درسی باشد و بر فعالیت مستمر معلمان، خللی بوجود نیاورد.
5- زنگ سیاحت معلمان ، کمتر از 20 دقیقه نباشد. هم فرصت استراحت داشته باشند و هم فرصت کسب انرژی (که به نفع دانش آموزان نیز می باشد) .
6- معلمان را در پایان هر هفته به صورت گروهی با دریافت مبلغ بسیار کمی به مراکز تفریحی و رفاهی شهر خودشان برده و روحیه ی آنان را تقویت نمایید. (در زمان انقلاب صنعتی یکی از مواردی که در مدیریت صنعتی بدان رسیدند روحیه افرادی بود که در کار خانه ها مشغول به کار بودند و به این نتیجه رسیده بودند که هر قدر گروهی که کار می کنند با هم بیشتر وقت بگذارنند کارآیی افراد افزایش می یابد.از وزرای قبلی ، بودند کسانی که افطاری جمعی با خانواده معلم می دادند و برای معلمان دورهمی بد نبود).
7- حقوق دریافتی معلمان بر اساس هر 4 سال خدمت ، به طور یکسان و برابر برای همه در طول خدمتش، با افزایش خدمت اضافه شود (هر 4 سال یک گروه) نه بر اساس حب و بغض های ارزشیابی یا رتبه بندی.
8- حقوق هیچ فرهنگی کمتر از 3 میلیون تومان نباشد و این حداقل حقوق آنان باشد. قدر و منزلت واقعی را زمانی برای یک معلم تقدیم می دارید که او را زیر خط فقر قرار ندهید و انگاره های منفی نسبت به شغل معلمی را بوجود نیاورید و گر نه فردای جامعه ما از معلمی تهی و همه به سوی کسب سرمایه خواهند رفت.
9- به جای روز معلم و ذلت های پس آن که عزت نفس آنان را زیر سئوال بُردید، 12 اردیبهشت را روز " اندیشه " بگذارید و به خِرد افراد به طور سمبلیک فرصت تفکر بدهید. ما از روز معلم خاطرات زیاد خوشایندی نداریم.
10- آزادی معلم را برای اداره کلاسش ، به خود او برگردانید و سرگروههای محترم آموزشی، دفتر نمره معلم را بررسی کنند نه این که به داخل کلاس معلم بروند. دیدگاه دانش آموزان را نسبت به معلمانشان متزلزل نفرمایید.
11- اسکان تابستانی معلمان در مدارس سراسر کشور را قطع یقین از صفحه تاریخ حذف نمایید. عزت و منزلت از دست رفته را به آنان برگردانید.
12- باند بازی موجود در مدارس را که همانند مدیران سطوح بالا ، هر کجا می روند با اشخاص قابل اعتماد خود می روند را پایان ببخشید ؛ یعنی مدیران در انتخاب معاونان خود و دبیر پرورشی و مشاور مدرسه ی خود اختیاری نداشته باشند و گرنه اعتماد معلمان به آنها خدشه دار می شود.
13- کلاس های مدارس بیش از 30 نفر دانش آموز در دوره متوسطه و بیش از 25 نفر در دوره ابتدایی نباشد.
14- آزمایشگاه های مدارس محل آزمون و خطای دانش آموزان بوده و آنان را تهدید نکنیم که اگر لوله آزمایش یا .... شکست باید بخری و بیاری ، که ترس آنان مانع یادگیری و خلاقیت شان نشود و....
15- معلم در محیط مدرسه فقط پاسخگوی مدیر و در اداره فقط پاسخگوی معاونت آموزشی پایه مربوطه یا رئیس اداره باشد و به هر رهگذری توضیح ما وقع ندهد.
16- طرح خاتم یعنی سفر بازنشستگان به اقصی نقاط کشور در تمام طول عمر سه بار ، برای شاغلین نیز ارائه گردد.(به شرط حفظ سفر دوره بازنشستگی آنان).
17- علاوه بر بازنشستگان ، برای همه معلمین شاغل نیز، کارت منزلت چاپ گردد و برای هر دو گروه کاربردهایی برای این کارت ها قائل شویم ، چون استفاده رایگان یا با تخفیف برای اتوبوس ، مترو، موزه ها، هتل ها، مراکز تاریخی و تفریحی ، رستورانها ، باشگاههای ورزشی و تفریحی (جشن عروسی فرزندانشان).
18- مسکن فرهنگیان با لحاظ تمامی امکانات تسهیلی با کمترین بهره توسط بانک مرکزی برای همه ی آنانی که صاحب مسکن نیستند، تضمین شود.
19- فرزندان فرهنگیان از امکانات تحصیل در دانشگاهها و استخدام برخوردار باشند.
20- روز بازنشستگی همکاران را با عزت و احترام بیشتر برنامه ریزی کنیم. و بازنشستگی را پایان همه چیز برای او قلمداد نکنیم. خیلی از بازنشستگان محترم با بی مهری همکاران و پرسنل اداره خودشان ، خاطره خوشی از آن روز ندارند. همه روزی بازنشسته خواهند شد.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

دوشنبه, 06 شهریور 1396 18:45 خوانده شده: 2173 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +8 0 --
بازنشسته فرهنگی 1396/06/06 - 19:05
با سلام خدمت همکار عزیزپیشنهادمارا درمورد همسان سازی حقوقها اضافه نمایید کارت منزلت مارا حتی برای اتوبوس هم قبول نمیکنند
پاسخ + 0 0 --
معلم... 1396/06/06 - 23:13
اضافه کنید:
تغییر همه معاونان وزیر از جمله نویدادهم و حاج اقای ابراهیمیان
تغییر و اصلاح قوانین در جهت عادلانه شدن نقل و انتقال و اعزام بخارج دبیران
ارزش یافتن نمره و به رسمیت شناختن اهمیت معلم در مدرسه و اخراج دانش اموزنماها و مردودی دانش اموزان ضعیف و بی ادب
تغیر بیمه تکمیلی معلمان از اتیه برنزی به ایران یا البرز ظلایی
عدم اسکان تابستانی فرهنگیان در مدارس
اهمیت یافتن کیفیت ضمن خدمت و لحاظ ان بصورت ضریب در فیش حقوقی
امکان ادامه تحصیل ارشد برا لیسانه های پیوسته یا نپیوسته دبیر
...
پاسخ + 0 0 --
معلم... 1396/06/06 - 23:15
یک شرط مهم در قدرت وزیر تیم همکار ایشان است اگر همه معاونان وزیر تغییر نکنند یعنی همان مسیر حاجی بابایی فانی و...
بخصوص برادر نوید... و حاج اقا محمدیان و...که اگر با مدیران جوانتر و با تفکر و انرژی نو بیایند بهتر نیست؟؟
پاسخ + 0 0 --
معلم... 1396/06/06 - 23:17
اگر تا مهر حق التدریس دبیران رسمی و دیگرمطالبات معلمان پرداخت نشود با چه امیدی سال نو مدرسه را اغاز کنیم ؟؟؟؟؟
متاسفانه امیدی به بهبود معیشت ومنزلت در سال96 و...ندارم!!
پاسخ + +9 -1 --
كلهر 1396/06/06 - 19:17
سلام
درست تشخيص داديد، ولي شناختي كه من از وضع موجود اموزش و پرورش دارم و تجاربي كه در طول خدمتم بدست آورده ام، هيچ يك از موارد نامبرده توسط نويسنده تحقق نخواهد يافت.
پاسخ + 0 0 --
مینو امامی 1396/06/06 - 19:59
همکار محترم یقین،خواسته ها فقط این موارد نیست ، شما نیز موارد مورد نظر خودتان را اضافه نموده و به تکمیل خواسته ها مساعدت نمایید، ممنون خواهم بود.
مسئولین، صدای معلم را قطع یقین مطالعه می نمایند و همه چیز را می بینند و بر همه چیز اشراف دارند اما همانند برخی از پلیس های سر چهار راهها، آرامش خودشان را حفظ می کنند که راننده ها خودشان مسیرشان را بیابند و بگذرند.
اگر هایی از سوی آنان به هوی ما نیست برای حفظ میز و عنوان شان است و مثل برخی پلیس ها با خود می گویند: خودشان ،خودشان را راضی نگه می دارند چه نیازی به دخالت یا عمل ما هست؟
عوامفریبی دیگر بس است با خردمندان جامعه چنین رفتاری عواقب خوشایندی برای فرهنگ جامعه مان نمی تواند داشته باشد.
پاسخ + 0 0 --
كلهر 1396/06/06 - 22:44
سلام مجدد
حق با شماست، ولي اولويت حاكمان، مدرسه و تربيت به شكل امروزين نيست. علاوه برآن، بيان فهرست مطالبات جا مانده از ساليان بلند، به عنوان تذكر خوب است، ولي دست نيافتني است!
پاسخ + +6 -3 --
محمد باقر 1396/06/06 - 19:36
حال درست شد! نامرد است در چنین شرایطی غر بزنیم و دیر به کلاس برویم ودر صورت وجود مزایای فوق ،شغلهای دوم از جمله آشپزی، مسافرکشی، بنگاهداری و ... را رها کرده و به مطالعه خواهیم پرداخت.
پاسخ + +2 -2 --
ناشناس 1396/06/06 - 20:19
خوب واسه خودتون می برین و میدوزین کو گوش شنوا .
علی برکت الله
پاسخ + +3 -1 --
روح الله 1396/06/06 - 23:41
چشم انجام‌میدهیم حالا یکی دوسالی صبر‌کنید برید رأیتونو بدید بعدش وزیر برکنار میشه ایشالا وزیر بعدی میاد به اونم یه سالی وقت بدید ایشالا بعدش ................. . واین داستان ادامه دارد
و ماچقدر ساده ایم
پاسخ + +6 0 --
خانم فرهنگ 1396/06/07 - 00:15
ممنون همه موارد گویا وواقعا صدای‌معلم بود
پاسخ + +12 0 --
مینو امامی 1396/06/07 - 08:15
21- پرداخت بیمه عمر درحد و اندازه سایر سازمانها و وزارتخانه ها
22- پرداخت حق بیمه عمر تکمیلی فرهنگیان بدون شرط
سنی 70 سال، در هرسنی برای بعد فوت فرد بازنشسته
اعمال گردد.
23- بیمه تکمیلی تضمین کننده سلامتی شاغلین فرهنگی برای
پویایی نظام آموزشی و بازنشستگان برای سلامتی جامعه هدف گذاری همه گیرتری داشته باشد.
پاسخ + 0 0 --
مینوامامی 1396/06/07 - 14:30
24-هیچ مدیر یا معاون مدرسه حق دستکاری
ساعت اتاق دبیران را ندارد وزنگ سیاحت معلمین ودانش آموزان ضمن افزایش به 20
دقیقه، باید به درستی اعمال شود.
پاسخ + 0 0 --
مینو امامی 1396/06/07 - 17:41
25- کلاس های ضمن خدمت با هدف افزایش دانش فرهنگیان و بر اساس دانش روز باشد. نه بر اساس آزمون از کتب خاص مدّ نظر آموزش و پرورش که صرفا برای کسب امتیاز بعمل می آید. اولویت اول همکار فرهنگی از شرکت در این دوره های آموزشی ، دانش افزایی باشد نه چیز دیگر. این مقدور نیست مگر آن که اساس تشکیل این کلاسها اصلاح شود.
پاسخ + 0 -1 --
معلم 1396/06/07 - 18:17
سنگ بزرگ نشانه نزدن است درخواست زیاد درحدارزو میماند همکارعزیز آقای وزیر فقط وفقط عرضه به خرج دهد یک مورد را اجرا کند وان حداقل حقوق فرهنگیان را سه میلیون کند واین مبلغ پایه باشد تمام درخواست‌های دیگر توسط همکاران خود به خود عملی میشود و نیازی به زحمت وزیرنیست اما افسوس که گوش شنوایی نیست واقعا وزیر فقط درفکرپست وحزب و اطرافیان خود درجا خواهد زد وما درارزوی منزلت و زندگی همراه بارفاه نسبی
پاسخ + 0 0 --
مینوامامی 1396/06/07 - 18:59
همکار محترم، مقصر ما نیستیم، ابتدا یک کلوخ
کوچک بود آنقدر گوشهای مسولین به
ناشنوایی مزمن مبتلا شد که تبدیل به
سنگ بزرگ شد. بالاخره از جایی باید آغاز کنند همان حداقل حقوق سه تومن، آغاز فرخند ه ای است.
پاسخ + +1 0 --
بازنشسته فریب خورده 1396/07/01 - 21:18
حقوق شهریور بازنشستگان را کی میدن؟
این مختصر حقوق ارزش تاخیر داره؟
پاسخ + 0 0 --
یونس ابراهیمیان 1397/02/03 - 11:57
با سلام
با توجه به اینکه فرزندان فرهنگیان بازنشسته جزو محرومترین قشر هستند که معمولا نه پس انداز پدری داشته ونه حرفه و فنی که فرزندانشان بتوانند کاری انجام دهند چشم به به آزمون استخدامی دوخته تا شاید در این جمعیت رو به افزایش متقاضی هر سال آزمون استخدامی آموزش وپرورش پذیرفته شوند و چند سالی است صدای سوزناک فرهنگیان بازنشسته در مجلس می پیچد و به آن چند لحظه ای گوش می دهند و به فراموشی می سپارند ،
خواهشمندم اولویت یا سهمیه یا امتیازی برای این قشر مستضعف در آزمون استخدامی آموزش وپرورش قرار دهید یا طرحی به عنوان اشتغال به صورت حق التدریس در این نهاد به کار ببرید. حتی فرزندان فرهنگیان بازنشسته که سرباز معلم بوده اند برای اشتغال به عنوان حق التدریس پذیرفته نمی شوند.

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور