اینکه طی سالهای متمادی عده ای می نشستند و می گفتند و می شنیدند و در آخر خودشان می بریدند و می دوختند و ماحصل این فرایند در اواخر اسفند ماه، پیک های شادی و نوروزی رنگارنگی چاپ می شد و هر استانی به طرح و رنگ و جلد خود می بالید و عید میلیونها دانش آموز را به عزا تبدیل می کرد و صد البته از این نمد برای خود کلاهی فراهم آورده و به منافع مالی دندان گیری هم می رسیدند ، حدیث کهنه ای شده است .
اگر جایگاه و شان مدرسه ، مدیر و معلم را حفظ کردیم ، آن وقت خشت اول را گذاشته ایم . تحول با دستور ، سخنرانی و بخشنامه صورت نمی پذیرد زجر آورترین نکته آن هم روحیه آمرانه ی این پیک ها و رسانه های رنگین جمال بود که بدون اطلاع از وضعیت کلاس، مدرسه، منطقه و..... و حتی سطح سواد و تحصیل دانش آموزان ، نسخه ای واحد می پیچیدند و از معلم بخت برگشته می خواستند که چه بپرسد ، چه تکلیفی بخواهد ، چه تمرینی حل کند و.... دخالت در کار معلمان و بکن نکن های مکرر ، کار را بر اولیا و دانش آموزان چنان سخت گرفته بود که در این اواخر ، پیک های شادی به رسانه های بی محتوا و سبک که به کار رنگ آمیزی می آمدند ، بدل شده بودند .
در اواخر سال 96 حرکت تبلیغاتی وزارت آموزش و پرورش با حذف پرسرو صدای پیک های نوروزی ادامه یافت و این بار حذف یک فعالیتی که به معلم و دانش آموز و سیاست های هر مدرسه به عنوان یک رکن مهم مشابه آنچه که در سند تحول آمده است ، مربوط می شود .
نه انتشار و رواج و تاکید و فروش پیک های نوروزی دردی را از نظام آموزشی درمان می کرد و نه حذف آن چاره ساز هزاران مشکل نظام آموزشی خواهد شد .
فکرنان کن که خربزه آب است.
در طول این سالها نه در تالیف و تایید محتوای این رسانه های آموزشی ، معلمان نقشی داشتند و نه در مورد حذف آن دخالت حرفه ای .
متاسفانه دخالت های وزارت آموزش و پرورش در کوچکترین فعالیت های آموزشی معلمان و مدارس ، ملکوک کننده و نافی نقش معلمان خواهد شد و این تحرکات قیم مآبانه و دستوری تنزل جایگاه اجتماعی فرهنگیان را در پی خواهد داشت .
معلمان سالهاست نظاره گر این قیقاج های صوری و تلاش های رقت انگیز کارنشناسان ستاد بوده اند و مات و مبهوت چرخش های صد و هشتاد درجه ای آقایان و بانوان محترم ستاد هستند و البته درنهایت، فارغ از این دست و پازدن ها ، در بسیاری از مواقع کاری را که خود به مصلحت می دانند انجام می دهند .
درپایان این نوشتار کوتاه تاکید می کنم که تحول نه از سند مکتوب ، بلکه از درک و اندیشه افراد آعاز می شود .
اگر جایگاه و شان مدرسه ، مدیر و معلم را حفظ کردیم ، آن وقت خشت اول را گذاشته ایم . تحول با دستور ، سخنرانی و بخشنامه صورت نمی پذیرد .
بسیاری از فرایندهای اداری از صدر و ذیل نظام آموزشی نابود کننده روح تحول و سند مکتوب آن است که درجای خود به تک تک آنان خواهیم پرداخت .
بهتر است فرادستان سند تحول را. ملکه رفتار ، منش و اندیشه ی خود قرار دهند .
از ما گفتن و از برخی نشنیدن .
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
گروه استان ها و شهرستان ها/
مراکز اسکان فرهنگیان و خانه های معلم به وسعت آموزش و پرورش در سراسر کشور پراکنده اند .
بهبود وضعیت این مراکز ، نیارمند نظارت عمومی به ویژه از سوی فرهنگیان و معلمان است .
« صدای معلم » همان گونه که قبلا نیز اعلام کرده است آمادگی خود را برای انتشار یادداشت ها و گزارش های همکاران گرامی اعلام می دارد .
گزارش زیر توسط آقای « سینا سلیمی » از استان البرز به بررسی وضعیت « خانه معلم شهمیرزاد » پرداخته است .
« صدای معلم » آمادگی خود را برای انعکاس پاسخ مسئولان اعلام می کند .
سلام و عرض خداقوت به عوامل رسانه وزین صدای معلم
گزارشی که در ذیل به صورت اختصار می آید مشاهدات بنده از خانه معلم شهمیرزاد میباشد .
هدف از نگارش این گزارش معرفی این مرکز رفاهی به همکاران و بیان برخی از نقیصه ها و ارائه پیشنهادات جهت بهبود شرایط مرکز میباشد .
شهمیرزاد منطقه ای خوش آب و هوا و ییلاقی در استان سمنان می باشد که با شهر سمنان تقریباً بیست کیلومتر فاصله دارد . باورکردنی نیست در فاصله بیست کیلومتری از کویر منطقه ای با چنین آب و هوایی .
آنچه خانه معلم شهمیرزاد را متفاوت کرده قرار گرفتن آن در باغی فضاسازی شده به مساحت تقریبی یک هکتاری می باشد .
امکانات اقامتی در دو بخش قابل استفاده هستند ، یک: بخش هتلی که طبق گفته های یکی از مسئولین مجموعه ۲۴ باب اتاق می باشد .
دو : بخش ویلایی که شامل ۹ دستگاه ویلا می باشد .
به علت اینکه اقامت بنده در بخش ویلایی صورت گرفته راجع به وضعیت اتاق ها نمی توانم اظهار نظری کنم .
محاسن مجموعه :
۱: قرار گرفتن در باغی وسیع و فضا سازی شده .
۲: تمیز بودن داخل ویلاها و موجود بودن امکانات مناسب از قبیل : قاشق ،چنگال ، بشقاب ، کتری و قوری و..... که امکان آشپزی داخل ویلاها را فراهم می آورد .
۳: ارائه سرویس چای ، شامپو و صابون .
۴: وجود فضای بازی کودکان
۵: وجود آبنماهای زیبا در محوطه
۶: برخورد خوب و با احترام عوامل مجموعه
۷: ارائه ملحفه های تمیز و پک شده به تعداد کافی
معایب مجموعه :
۱: کهنه و فرسوده بودن روتختی ها ( البته در عین کهنه بودن تمیز هستند )
۲: کف سرویس بهداشتی و حمام ها نیاز به بند کشی مجدد دارند .
۳: برخی از سرامیکهای لبه های کف آشپزخانه و سرویس بهداشتی ها بر اثر کثرت استفاده جدا شده اند که تعمیر آنها می تواند جلوه یِ داخلی ویلاها را دو چندان کند .
۴ : آسانسورساختمان تالار عروسی و آشپزخانه مرکز به صورت نیمه کاره رها شده که این امر زیبنده این مجموعه زیبا نیست .
۵: عدم فعال بودن رستوران مرکز .
۶: کابینت های آشپزخانه ها را می توان با رنگ آمیزی نوسازی کرد .
۷ : اگر در داخل ویلاها از پرده های ساده استفاده گردد ضمن زیباتر شدن فضای داخل ویلاها ، تعویض و شست وشوی پرده ها ساده تر و کم هزینه تر می شود . پرده های فعلی دارای بالون و دنگ و فنگ زیادی هستند که هم نگهداری از آنها را مشکل نموده هم شست و شوی آنها و نصب مجدد آنها با مشقات زیادی همراه است .
۸: اگر ترتیبی اتخاذ گردد که تجهیزات داخلی ویلا ها و اتاق ها به صورت دوره ای و منظم مورد بازرسی و تعمیر قرار گیرند به افزایش کیفیت و بهره وری مجموعه کمک شایانی می شود .
۹: باتوجه به یکی بودن فضای سرویس بهداشتی و حمام ها ، بهتراست ترتیبی اتخاذ شود که علمک دوش حداکثر فاصله ممکن را از چینی بهداشتی (کاسه توالت) داشته باشد.
۱۰ : با توجه به به اینکه هزینه های مرکز از محل درآمد های خود مرکز تامین می شود ، پذیرش غیر فرهنگیان امری اجنتاب ناپذیر است . اما بهتر است پروتکلی برای پذیرش آزاد تهیه شود که حق همکاران فرهنگی در اولویت استفاده از مرکز ضایع نگردد .
همچنین از پذیرش افراد مجرد جلوگیری به عمل آید . چون در زمان اقامت ، بنده رفتار ناشایست چند جوان را که به صورت مجردی پذیرش شده بودند به عیان دیدم .
در کل اگر در پذیرش آزاد مقداری وسواس به خرج داده شود ، به نفع خود مجموعه نیز می باشد .
۱۱: تعداد وسایل بازی کودکان اگر افزایش یابد رضایتمندی بیشتری را برای کودکان ایجاد می نماید .
۱۲ : با توجه به فعال نبودن رستوران اگر تدبیری برای تهیه نان مورد نیاز مهمانان به خصوص در وعده صبحانه اندیشیده شود ، باعث افزایش رضایتمندی همکاران خواهد شد .
۱۳ : متاسفانه سنت غلط ویژه انگاری مدیران و مسئولان ، در این مرکز هم رسوخ نموده و تعدادی از ویلاها برای اسکان مدیران و مسئولان در نظر گرفته شده است . امیدوارم مدیریت مجموعه با شجاعت جلوی این سنت غلط و غیر شرعی را بگیرند و مدیران و مسئولان مثل سایر همکاران پذیرش شوند .
۱۴: چراغ های پارکی مجموعه نیاز به تعمیر و نگهداری دارند امیدوارم این امر هرچه سریعتر محقق گردد .
۱۵: پرده یِ آمفی تائتر مجموعه نیاز به تعمیر دارد .
تذکر یک : همکاران عزیزی که قصد استفاده از مجموعه را دارند ، با توجه به فعال نبودن رستوران مرکز و فاصله نسبی مجموعه با مرکز شهر حتما نسبت به تهیه مواد غذایی قبل از اقامت اقدام نمایند .
نکته دو : فاصله شهمیرزاد تا ساری ۹۰ کیلومتر می باشد . عزیزانی که قصد سفر به شمال را دارند می توانند این مسیر را نیز امتحان کنند .
نکته سه: خود شهر شهمیرزاد دارای آثار تاریخی و طبیعی زیادیست که می تواند مقصد خوبی برای گردشگری باشد .
نکته چهار : هم ویلا ها و هم اتاق ها فقط دارای دو تخت هستند که با توجه به ظرفیت پنج نفری آنها سه نفر باید روی زمین بخوابند . البته پتو و متکا به تعداد کافی در اختیارتان قرار می گیرد .
پایان گزارش/
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
گروه استان ها و شهرستان ها/
جمعی از « آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی » در نامه ای که خطاب به وزیر آموزش و پرورش نوشته و برای صدای معلم ارسال کرده اند خواهان پاسخ گویی وزارت آموزش و پرورش در برابر مطالبات قانونی شان شده اند .
متن کاما این نامه به شرح زیر است .
گروه اخبار/ بعد از افزایش ۵۰ درصدی امتیازات فصل دهم در حقوق کارمندان سازمان امور مالیاتی و ۳۵ درصدی کارمندان وزارت کشور، معاون اول رئیسجمهور با بررسی افزایش ۵۰ درصدی فوق العاده حقوق کارمندان وزارت جهاد کشاورزی در جلسه هیئت دولت موافقت کرد.