صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

تعطیلی مدارس در پایان سال و گزارش از یک دبیرستان روستایی در قروه کردستان‌ در روزهای پایانی سال

( عکس مربوط به آرشیو است )

علیرغم حضور معلمان در مدارس و نیز دستورات و تاکیدات وزارت آموزش و پرورش مبنی بر دایر بودن کلاس های درس تا پایان اسفند، از اوسط هفته گذشته و -با شدت بیشتر- در دو روز اخیر، اکثر مدارس به حالت تعطیل درآمدند و کسی در کلاس حاضر نمی شد. اما مدرسه ما  یکشنبه ۹۷/۱۲/۲۶ مملو از دانش آموز بود. به محض ورودم به مدرسه دانش آموزان دختر و پسر با لباس های زیبا و رنگین کُردی به استقبالم آمدند. شادمانی و شَعَفِ خاصی در چشمهانشان برق می زد، آن قدر انرژی داشتند که کسی باور نمی کرد همان دانش آموزان کسل و بی انگیزه سابق اند.
     قضیه از این قرار بود که به پیشنهاد دانش آموزان و موافقت مدیر مدرسه امروز را جشن گرفته بودند. اداره مدرسه با خودشان بود، هر کلاس به طور ابتکاری سفره هفت سین متفاوتی چیده بود، صدای نواختن میزها و چوپی و رقص کُردی به آسمان می رفت، از تمام لحظات عکس یادگاری گرفتند، با پولی هم که قبلا جمع کرده بودند از خانه معلم شهر نهار را تهیه کرده و دور هم سرو نمودند.

امروز کسی غایب نبود، نه تنها دانش آموزانی که گاهگاه غیبت می کردند بلکه چند نفری هم که به دلیل ازدواج زودرس ترک تحصیل کرده بودند خودشان را رسانده بودند. حال و هوای مدرسه طوری بود که هیچ کس دوست نداشت زنگ بخورد و اکثراً عنوان می کردند امروز یکی از بهترین روزهای عمرشان است.
    این حضور خودجوش و سراسر انگیزه دانش آموزان روستایی در مقابل غیبت و تعطیلی مدارسی که لحظه به لحظه تحت رصد اداره هستند بار دیگر این حقیقت را اثبات کرد که قدرت شادمانی و انگیزه فراتر از اخم و دستور است و با صدور بخشنامه و اعزام حراست و بازرس نمی توان دانش آموزان را به مدرسه آورد. حتما دانش آموزان از مدارس پولی، ساختمانهای فرسوده، کلاسهای ۴۰ نفره، فضای استرس آور و کنکور زده مدارس فرار کرده و می کنند و اگر غیر از این باشد باید تعجب کرد.
اگر وزیر و مسولان تعلیم و تربیت کشور صداقت دارند و واقعا نگران بی رغبتی و گریزان بودن دانش آموزان از مدرسه هستند بهتر است به جای برخوردهای قهری قرون وسطایی به فکر رایگان نمودن مدارس و تجهیز مدرسه ها به امکانات و استانداردهای روز دنیا نظیر: آمفی تاُتر، سالن ورزش، استخر، سلف سرویس و... باشند.

کانال صنفی معلمان

منتشرشده در دانش آموز

گروه رسانه/

« فهیمه سادات طباطبائی » به مناسبت تعطیلات زودرس در مدارس ایران » در توئیت خود مطلبی نوشته است .

توئیت خبرنگار روزنامه همشهری به مناسبت تعطیلات زودرس مدارس ایران

پایان پیام/

منتشرشده در یادداشت

گروه گزارش/

همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ به ابتکار « محمد صیدلو » مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران ،  " تریبون سکوت " با حضور مجموعه عوامل اداری و مدیریتی این اداره کل امروز در تالار ولایت برگزار گردید .

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در گفت و گو با « صدای معلم » ضمن تاکید بر نقش رسانه در ارتقای آگاهی جامعه از همه رسانه ها خواست تا به گسترش این فضاها و ارتقای نظام آموزشی کمک کنند .

وی در پاسخ به پرسش صدای معلم در مورد برگزاری تربیون سکوت برای " معلمان " اظهار کرد که پس از این تربیون برای معلمان هم نشست خواهیم داشت .

بخش پایانی را می خوانیم .

منتشرشده در گفت و شنود

گروه استان ها و شهرستان ها/

یادداشت زیر توسط یکی از کارمندان « سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس » برای صدای معلم ارسال گردیده است .

این رسانه در راستای تنویر افکار عمومی و عمل به مفاد منشور حقوق شهروندی آمادگی خود را برای انتشار پاسخ مسئولان اعلام می کند .

منتشرشده در یادداشت

گروه گزارش/

با وجود آن که میثاق نامه معلمی  قبل از نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به امضای « داود محمدی » ، « فریده اولادقباد » ، « فاطمه سعیدی » ، « صید محمدخان بیرانوند ( محمد بیرانوندی ) و « مسعود رضایی » رسید و این افراد وارد مجلس شدند اما تاکنون در مورد مفاد این میثاق نامه سکوت کرده اند .

مفاد میثاق نامه معلمی به شرح زیر است :

1- تعمیق و توسعه مشارکت معلمان به جهت تامین منزلت آن ها از طریق حمایت از تشکل های معلمی و تشکیل نظام صنفی به منظور نقش آفرینی عینی در اداره امور مدارس ، مناطق ، ادارات کل و حوزه ستادی آموزش و پرورش

2- تلاش برای اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری و افزودن فصل جداگانه ای به منظور همسان سازی نظام حقوق و دستمزد معلمان از جمله با هیات علمی ، دانشگاه ها و ارتقاء معیشت و منزلت اجتماعی – حرفه ای معلمی

3- تلاش به منظور اصلاح نظام پرداخت حقوق و مزایای بازنشستگان آموزش و پرورش به گونه ای که هر گونه افزایش حقوق و مزایای شاغلین در مورد بازنشستگان هم سطح نیز اعمال گردد .

تاکنون « صدای معلم » بارها و به کرات در مورد عدم اجرای مفاد میثاق نامه ی معلمی به نمایندگان مذکور تذکر داده است .

امروز بهرام پارسایی نماینده شیراز در مورد سکوت و تعلل در اجرای طرح سازمان نظام معلمی به وزیر آموزش و پرورش تذکر داده است .

« صدای معلم » از مسئولیت شناسی این نماینده مجلس تشکر و قدردانی می کند .

گروه استان ها و شهرستان ها/

نامه ی زیر توسط یکی از فرهنگیان شهرستان زهک استان سیستان و بلوچستان برای صدای معلم ارسال گردیده است .

این رسانه آمادگی خود را برای انتشار پاسخ مسئولان اعلام می کند .

منتشرشده در یادداشت

گروه رسانه/

نشست اعضای هیئت‌ امنا، مدیره و مدیران موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان امروز در حالی برگزار شد که از رسانه ها برای حضور در این نشست دعوتی به عمل نیامده بود .

با این وزیر آموزش و پرورش بر این باور است که اطلاع‌رسانی از عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان، اعتماد فرهنگیان را تقویت و ارتقا می‌دهد .

علی رغم گذشت یک سال از انتخابات صندوق ذخیره فرهنگیان فقط یک نفر از سه منتخب به اظهار نظر در مورد این صندوق پرداخت . ( این جا )

« امین الله سالاری » یکی از اعضای منتخب پس از یک سال سکوت چنین گفته است : ( این جا )

" ما معلمان صاحبان اصلی صندوق ذخیره فرهنگیان هستیم و می‌خواهم به‌طور دقیق کارها و برنامه‌های صندوق را زیر نظر بگیرم و به همکارانم هم اعلام کنم. ما با تخلفات برخود می‌کنیم و در مقابل حقوق فرهنگیان کوتاه نمی‌آییم. تصمیم داریم که ضعف‌های گذشته را برطرف کنیم و می‌خواهم در ارتباط با اتفاقات صندوق شفاف‌سازی کنم و راهکارهایی را برای ارتقای صندوق ارائه دهم تا سود‌آوری صندوق افزایش پیدا کند...."

در انتخابات صندوق ذخیره فرهنگیان حدود 23 درصد فرهنگیان عضو مشارکت کردند .

گفته می شود یکی از دلایل مشارکت ضعیف فرهنگیان در انتخابات شورای عالی آموزش و پرورش عملکرد ضعیف و پرسش برانگیز آن سه نفر منتخبین صندوق ذخیره فرهنگیان بوده است .

تاکنون وزارت آموزش و پرورش گزارشی رسمی در مورد میزان مشارکت فرهنگیان در انتخابات شورای عالی آموزش و پرورش ارائه نکرده است اما آمار حکایت از مشارکت 5 درصدی است .

« صدای معلم » اخیرا اعلام کرده بود اگر این 3 نفر در صندوق ذخیره فرهنگیان کاری نمی توانند انجام دهند استعفا کنند . ( این جا )

گروه اخبار/

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت : اگر بخواهیم نقش تربیتی را فقط به معلم پرورشی بسپاریم باعث می‌شود فرصت هایی که می‌توانستیم از رهگذر نقش تربیتی معلمان داشته باشیم از دست بدهیم.

نظرسنجی

آیا هوش مصنوعی موجب تحول مثبت در آموزش و پرورش ایران می شود ؟

بلی - 57%
خیر - 43%

مجموع آرا: 223

دیدگــاه

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور