صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

گروه گزارش/

« صدای معلم » در زمان سرپرستی « محمود مهرمحمدی » گفت و گوهایی را با ایشان انجام داد که به صورت مشروح منتشر گردید .

از آن جا که دکترین این رسانه گفت و گو و گسترش تفکر انتقادی است این روند در زمان ریاست « حسین خنیفر " رئیس جدید دانشگاه فرهنگیان ادامه پیدا کرد .

همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ در نشست رسانه ای که « حسین خنیفر » رئیس دانشگاه فرهنگیان با خبرنگاران برگزار کرد صدای معلم نامه ای را برای گفت و گوی اختصاصی تسلیم ایشان نمود که بلافاصله و در کم تر از 24 ساعت این دعوت مورد قبول و پذیرش ریاست محترم این دانشگاه قرار گرفت .

این رسانه از مسئولیت شناسی و پاسخ گوئی آقای خنیفر و  آقای رحیمی رئیس روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان تشکر و قدردانی می کند .

« صدای معلم » از همه اساتید و دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان دعوت می کند با تعامل منطقی با این رسانه در جهت ارتقای وضعیت این دانشگاه تلاش و مطالبه گری موثر داشته باشند .

« صدای معلم » همچنین از رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهیید رجایی برای گفت و گو دعوت به عمل می آورد .

بخش ششم این گفت و گو را می خوانیم.

منتشرشده در گفت و شنود

گروه اخبار/

نامه ی زیر توسط یکی از فرهنگیان برای صدای معلم ارسال شده است .

این رسانه آمادگی خود را برای انتشار پاسخ مسئولان اعلام می کند .

گروه استان ها و شهرستان ها/

جمعی از فرهنگیان بناب با ارسال نامه ای به صدای معلم خواهان توجه مسئولان آموزش و پرورش نسبت به مطالبات خود شدند .

این رسانه آمادگی خود را برای انتشار پاسخ مسئولان اعلام می کند .

گروه اخبار/

اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش در مورد برخی فیش های حقوقی فرهنگیان

در پی انتشار مطلبی در فضای مجازی تحت عنوان "فیش میلیاردی یک فرهنگی" و برخی ابهامات که در این‌باره مطرح شد، وزارت آموزش و پرورش توضیحاتی را برای تنویر افکار عمومی و رفع برخی نگرانی‌های مطرح شده منتشر کرد.

به گزارش مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش‌ و پرورش، از روز گذشته تصاویری از فیش‌های حقوقی منسوب به فرهنگیان محترم در فضای مجازی منتشر گردیده که مبالغ بالایی به عنوان حقوق دریافتی در آن درج شده بوده است. اگر چه ساعتی پس از این اتفاق فیش های مذکور اصلاح و این موضوع  نیز توسط صاحبان فیش در فضای مجازی اعلام شد اما به خاطر آنکه برخی ابهامات درباره علت این اتفاق منتشر شده است، توضیحاتی به شرح ذیل ارائه می گردد:

1- در خصوص مشکل پیش آمده در مورد فیش های حقوقی سال ۱۳۹۴ ( فقط زمستان ۹۴)  تصریح می‌شود که این مشکل کاملا مربوط به اختلال فنی در فرایند تبدیل اطلاعات بوده و برای ساعاتی محدود رخ می‌دهد و البته بلافاصله پس از اطلاع از وقوع مشکل مذکور، مسئولان مرکز فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش اقدام به شناسایی مشکل و رفع آن کرده و در حال حاضر هیچ اختلالی در سامانه فیش حقوقی وجود ندارد.

2- در پاسخ به طرح این موضوع که «فیش‌های حقوقی سال 94 و قبل از آن در سامانه فیش حقوقی قابل مشاهده نیست» لازم به ذکر است که فعالیت رسمی سامانه فیش حقوقی فرهنگیان از سال ۱۳۹۵ آغاز شده است و فرهنگیان محترم از این تاریخ به بعد فیش حقوقی خود را دریافت می کرده اند، بنابراین امکان اینکه فیش سالهای قبل از 95 را دریافت کنند، کلا ‌وجود نداشته است. البته به منظور بهره مندی از اطلاعات حقوقی سنوات قبل، فرایند تبدیل اطلاعات از سامانه های قدیمی به پرتال فیش، در حال پیاده سازی است و در آینده‌ای نزدیک این امکان برای کلیه فرهنگیان فراهم خواهد شد.

3- لازم است همکاران محترم خانواده بزرگ آموزش و پرورش مطمئن باشند که هیچ مشکلی در خصوص فیش‌ حقوقی آنان وجود ندارد و اختلال به وجود آمده صرفا مشکل فنی بوده است که با اقدام سریع مرکز فناوری اطلاعات، سریعا مرتفع گردیده است.

پایان پیام/

گروه گزارش/

پرسش های صدای معلم از معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش  در مورد اعتصاب معلمان و هیات های تخلفات اداری

امروز چهارشنبه 22 اسفند ماه نشست خبری معاونان  وزیر  آموزش و پرورش و رؤسای سازمان‌ها در اردوگاه منظریه تهران ( شهید باهنر ) – سالن شهید فهمیده برگزار گردید .

این نشست خبری به صورت پرسش و پاسخ میان مسئولان وزارت آموزش و پرورش و خبرنگاران برگزار گردید .

پرسش های صدای معلم از معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش  در مورد اعتصاب معلمان و هیات های تخلفات اداری

در این نشست صدای معلم گفت و گویی را با « علی عسکری » معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در مورد  تحصن ( اعتصاب معلمان ) ، فعال شدن هیات های تخلفات اداری وزارت آموزش و پرورش و غلبه فرهنگ امنیتی بر امنیت فرهنگی در وزارت سید محمد بطحایی انجام داد .

مشروح این گفت و گو در صدای معلم منتشر خواهد گردید .

همچنین مدیر صدای معلم در حاشیه  این نشست در دیدار با برخی دیگر از مسئولان وزارت آموزش و پرورش موضوعات و پرسش هایی را مطرح کرد .

« علی پورسلیمان » انتقاداتی را در گفت و گو با « احمد طاهر سلطانی » مدیر کل گزینش وزارت آموزش و پرورش در ارتباط با عملکرد  هیات های گزینش مطرح کرد .

همچنین در دیدار با « مظفر مظاهری » رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش از دخالت برخی نهادهای غیرتخصصی و بیرونی در وزارت آموزش و پرورش انتقاد کرد و این که استقلال  دستگاه تعلیم و تربیت باید به رسمیت شناخته شود .

همچنین در دیدار با «  قاسم‌علی خدابنده  » مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از عملکرد وی در مورد احضار فعالان صنفی و معلمان به حراست ها و عملکرد هیات های تخلفات این استان انتقاد کرد .

در دیدار با « شاپور محمد زاده » رئیس سازمان نهضت سوادآموزی موضوع نامه های آموزش دهندگان به صدای معلم و مطالبات آنان را مطرح کرد و رئیس سازمان از ارسال پاسخ به صدای معلم در مورد این نامه ها خبر داد .

« مدیر صدای معلم » در دیدار با علیرضا کمرئی مدیر کل ارزیابی و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش به موضوع ارسال نامه ی این رسانه در مورد مشکلات مدیریت آموزش و پرورش بناب و عملکرد مدیر کل  آموزش و پرورش آذربایجان شرقی و ثبت آن در این اداره کل اشاره کرد .

کمرئی در پاسخ گفت که موضوع را سریعا مورد پی گیری قرار داده و در این مورد پاسخ خواهد داد .

 پورسلیمان همچنین در گفت و گو با « اصغر حصیری » مسئول ستاد راهبری انتخابات نماینده معلمان در شورای عالی آموزش ‌و پرورش به گزارش اخیر صدای معلم در مورد نظارت استصوابی این وزارتخانه و استعلام ها و برگه های سوء پیشینه در مورد منتخبین مرحله اول انتخابات شورای عالی آموزش و پرورش اشاره و از عملکرد وزارت آموزش و پرورش انتقاد کرد .

پرسش های صدای معلم از معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش  در مورد اعتصاب معلمان و هیات های تخلفات اداری

پایان گزارش/

منتشرشده در گفت و شنود

گروه گزارش/

انتخابات شورای عالی آموزش و پرورش و تحقیر معلمان از طریق نظارت استصوابی و استعلام

پس  از برگزاری انتخابات شورای عالی آموزش و پرورش ، ستاد راهبری انتخابات نمایندگان معلمان در شورای عالی آموزش‌ و پرورش طی اطلاعیه شماره ۱۶، فهرست دو برابر ظرفیت منتخبین استان‌ها جهت تسریع در فرآیند استعلام های لازم در این انتخابات را اعلام کرد.
در این اطلاعیه چنین آمده بود :

« پیرو اعلام نتایج اولیه مرحله اول انتخابات نمایندگان فرهنگیان در شورای عالی آموزش‌ و پرورش، با توجه به‌ ضرورت سپری شدن مرحله اخذ استعلامات لازم از مراجع ذی‌صلاح و همچنین وجود احتمال حذف برخی منتخبین در مرحله بررسی صلاحیت‌ها مطابق با شرایط و الزامات اعلامی حین ثبت‌نام، فهرست دو برابر ظرفیت منتخبین استان‌ها جهت تسریع در فرآیند اخذ گواهی سوءپیشینه اعلام می‌شود.

بدیهی است در صورت عدم‌ تأیید منتخبین استان‌ها در هر کدام از مراحل احراز صلاحیت اعلامی، نفرات بعدی از میان لیست دو برابر ظرفیت به ترتیب آراء مأخوذه جایگزین می‌شوند. اگر وزیر آموزش و پرورش با معلمان صادق است و واقعا می خواهد به معلمان و مدرسه خدمت کند دست از این شعارها برداشته همزمان با حضور معلمان در شورای عالی آموزش و پرورش ترتیب حضور معلمان در ادارات و تصمیم گیری در موارد درگیر با معلمان و تشکیل سازمان نظام معلمی یا پارلمان معلمان را پیگیری کند

عدم وصول گواهی فوق تا ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ به‌ منزله انصراف منتخب از ادامه فرآیند انتخابات تلقی می‌شود».

بر اساس این گزارش آدرس جهت ارسال گواهی سوء پیشینه؛ تهران، میدان فردوسی، خیابان سپهبد قرنی- نرسیده به خیابان سمیه - ساختمان مرکزی وزارت آموزش‌ و پرورش ( ساختمان شهید رجایی) - طبقه چهارم - مرکز امور هماهنگی ، ارتباطات و حوزه وزارتی- اتاق شماره   ۳ – ستاد راهبری انتخابات اعلام شد . "


البته وزارت آموزش و پرورش به گواهی سوء پیشینه اکتفا نکرده و تاییدیه صلاحیت منتخبان را به تاییدیه حراست ها و بازرسی ها، دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی و تحقیقات محلی نیز گسترش داده است .

انتخابات شورای عالی آموزش و پرورش و تحقیر معلمان از طریق نظارت استصوابی و استعلام

نخستین پرسش « صدای معلم » آن است که استعلام صلاحیت افراد باید قبل از برگزاری انتخابات انجام شود نه پس از آن .
تنها فرضیه ای که می توان در این رابطه مطرح کرد این است که وزارت آموزش و پرورش خواسته است به صورت " نمایشی " و " بازار گرمی " تعداد  کاندیداهای این انتخابات را به زعم خویش افزایش داده و میزان مشارکت را افزایش دهد .
آیا معلمی که سر کلاس تدریس می کند و ذهن و فکر دانش آموزان را می سازد و در واقع معمار تعلیم و تربیت است صلاحیت عضویت در یک نهاد مرتبط با آموزش را ندارد ؟
نهادی که حتی نمی تواند روی مصوبات خویش بایستد و به راحتی توسط سایر نهادها و حتی خود وزیر دور زده می شود !


آیا استفاده از تحقیقات محلی برای معلمی که صلاحیت تدریس دارد توهین به شعور و شان معلمان نیست ؟


چه کسانی در این وزارتخانه برای معلمان تصمیم گیری می کنند ؟ افرادی که تاکنون حتی رنگ کلاس را ندیده اند !


وزارت آموزش و پرورش هنوز گزارشی در مورد این انتخابات در مورد میزان مشارکت معلمان نداده است هر چند نتیجه این انتخابات علیرغم تبلیغات وسیعی که قبلا انجام شده است یک شکست بزرگ برای وزیر آموزش و پرورش و میزان مقبولیت وی در میان فرهنگیان است .


پیش تر « صدای معلم » در گزارشی نوشت : ( این جا )

وزارت آموزش و پرورش طی روزهای اخیر از طرف سرورهای مخابراتی پیامک هایی برای معلمان ارسال کرد که انتخاب سه نماینده ی شورای عالی آموزش و پرورش توسط معلمان را به صورت تاکیدی اطلاع رسانی می کرد. در این پیامک طریقه ی رای دادن اپلیکشن سینا بیان شده بود .
با این حال و تاکنون و با توجه به جمعیت فرهنگیان کشور  میزان مشارکت کم تر از 10 درصد بوده است ؛ پرسش صدای معلم این است حواله دادن این میزان به عواملی مانند درخواست فرهنگیان و مشکلات سخت افزاری و نرم افرازی تا چه حد منطقی و واقع بینانه است ؟
« صدای معلم » در مورد این انتخابات مانند انتخابات صندوق ذخیره فرهنگیان نظر خویش را اعلام کرده است .


زمانی که شورای معلمان و نماینده معلمان در ساختار نظام آموزشی جایگاهی ندارند ، معلمان در منطقه و یا ناحیه آموزشی خود مطابق ماده 5 آیین نامه گروه های آموزشی و تربیتی حتی حق انتخاب سر گروه خود را ندارند و توسط مدیر اداره منصوب می شوند و نیز در شورای معاونین منطقه حتی به اندازه " یک رای " ارزش و جایگاه ندارند ؛ این گونه اقدامات نمی تواند « مساله مشارکت » را در ارکان و اضلاع آموزش حل کند ضمن آن که از نظر ما اعتماد و سرمایه اجتماعی در حال حاضر وضعیت مطلوبی ندارد و پر رنگ شدن فضای امنیتی در زمان وزارت سید محمد بطحایی شکاف " اداره و مدرسه "  و یا  " صف و ستاد " را به حداکثر خودش رسانده است .
این پیامی است که باید توسط سیدمحمد بطحایی شنیده شود .
آیا استفاده از تحقیقات محلی برای معلمی که صلاحیت تدریس دارد توهین به شعور و شان معلمان نیست ؟


« صدای معلم » وزیر آموزش و پرورش را به تامل جدی در این موارد فرا می خواند .« سیدمحمد بطحایی » در گردهمایی مشاوران و کارشناسان امور زنان آموزش و پرورش سراسر کشور اذعان کرد : ( این جا )

" به حضرت عباس به همین علت هیچ اتفاقی نمی افتد. ما داریم شیپور را  برعکس فوت می کنیم. مدرسه باید تصمیم گیر باشد. من و شما باید تصمیم ساز باشیم. هر آنچه غیر از مدرسه است باید نقش حمایت کننده و پشتیبانی کننده داشته باشد.بنده خودم را عرض می کنم شما را نمی گویم ، اسائه ادب نمی کنم . من باید نقش نوکری مدرسه را داشته باشم. دست به سینه باید بایستم ببینم مدرسه چه می خواهد چه کمکی از من برمی آید برایش انجام بدهم. در حالی که الآن برعکس این اتفاق است " چه کسانی در این وزارتخانه برای معلمان تصمیم گیری می کنند ؟ افرادی که تاکنون حتی رنگ کلاس را ندیده اند !
اگر وزیر آموزش و پرورش با معلمان صادق است و واقعا می خواهد به معلمان و مدرسه خدمت کند دست از این شعارها برداشته همزمان با حضور معلمان در شورای عالی آموزش و پرورش ترتیب حضور معلمان در ادارات و تصمیم گیری در موارد درگیر با معلمان و تشکیل سازمان نظام معلمی یا پارلمان معلمان را پیگیری کند .
البته بدون چاشنی تحقیر !
پایان گزارش/

منتشرشده در گفت و شنود

نظرسنجی

آیا هوش مصنوعی موجب تحول مثبت در آموزش و پرورش ایران می شود ؟

بلی - 57%
خیر - 43%

مجموع آرا: 223

دیدگــاه

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور