صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

 انتقاد از امیرعلی نعمت اللهی و سواد مدیریتی و تخصصی

تغییرات اخیر در وزارت آموزش و پرورش و برخی بخش های ستادی واکنش های مختلفی را در میان معلمان ایجاد کرده است .
چندی پیش و به صورت غیرمنتظره مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی با دفتر وزارتی ادغام شد و واحد جدیدی به نام " مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش و پرورش " تاسیس شد .
مدیریت این مرکز بر عهده فردی غیرآموزش و پرورشی به نام " امیرعلی نعمت اللهی " گذاشته شده است .

آقای نعمت الهی در یک گفت و گوی تلگرامی  کارها و فعالیتهای ستادی را به دو بخش تخصصی و مدیریتی تقسیم کرده است .
ایشان تصریحا بیان کرده که سمت های تخصصی به افراد کارآزموده آموزش و پرورش سپرده شود و تلویحا اشاره کرده که پست های مدیریتی این وزارتخانه به ماها(یعنی نعمت الهی ها) که از بیرون آمده ایم واگذار شود. آیا وزیر محترم کمر به نابودی تدبیر و امید در خانواده آموزش و پرورش بسته است ؟

جهت اطلاع این جناب قائم مقام!
 بیان کنم همان طور که نیروهای کارآزموده برای پست های تخصصی داریم. به صورت بدیهی نیروهای مدیر هم کم نداریم و همان طور که جناب حقوقدان به صورت غیر مستقیم اشاره کرده که در حوزه تخصصی این وزارتخانه حرفی برای گفتن ندارند ، در حوزه مدیریتی هم انسان های باهوش ، توانمند و متواضع زیادی در این وزارتخانه پهن پیکر پیدا می شود که نیازی نباشد امثال جناب نعمت الهی به زحمت بیافتند که ماها را مدیریت کنند.

از طرف دیگر ایشان کاملا از موضع یک فرد حقوقی و قضایی با مطالب و کامنت های نوشته شده توسط همکاران برخورد می کرد و برخی نوشته های  همکاران منتقد را با برچسب اینکه این " اتهام است "پاسخ می داد.
یعنی در ذهن و ادبیات ایشان همه چیز را با خط کش مقررات و قانون خواهیم شنید.آن هم قانون مدنظر ایشان و بعدها احتمالا در برخورد با نقدها و منتقدان تندتر  ، شاهد الفاظ و اصطلاحاتی از این نوع خواهیم بود که :

" این ادعای شما قابل پیگرد است ."

انتقاد از امیرعلی نعمت اللهی و سواد مدیریتی و تخصصی

روحیه مدیریتی روحیه ای همراه با سعه صدر می خواهد و فرد مدیر باید انتظار همه جور نقد و اعتراضی را داشته باشد نه اینکه تا کمترین فشاری را احساس کرد و یا نقد تندی را از معلمی شنید بلافاصله شمشیر قانون و حقوق و پیگیری و برخورد امنیتی را بیرون بکشد و بخواهد احیانا فرهنگ امنیتی را فربه تر کند .


در زمان وزارت فانی و دانش آشتیانی اگر چه در معیشت کار خاصی نشد اما حداقل دل مان خوش بود که می توانستیم به راحتی انتقاد کنیم بدون آن که واهمه ای از برخوردهای قضایی و امنیتی داشته باشیم .


این بود آن شعارهایی که آقای روحانی می داد و دائما به جامعه می گفت :
" ما به عقب باز نمی گردیم " !

انتقاد از امیرعلی نعمت اللهی و سواد مدیریتی و تخصصی

آیا رئیس جمهور محترم حداقل نمی تواند از زیرمجموعه مدیریتی و کارگزاران خویش بخواهد تا حداقل برای تظاهر هم به " منشور حقوق شهروندی " احترام گذاشته و به آن تمکین کنند ؟
واقعا وزیر آموزش و پرورش در برابر معلمان از چه چیزی می تواند دفاع کند ؟
انتصاب افرادی چون علی اللهیار ترکمن ، امیرعلی نعمت اللهی ، حجت الاسلام علی ذو علم و... با کدامین مانیفست های مدیریتی و عضو کابینه تدبیر و امید بودن سنخیت و تجانسی دارد ؟
شکایت از رسانه های مستقلی مانند صدای معلم را چگونه برای خودمان حل و فصل کنیم ؟

انتقاد از امیرعلی نعمت اللهی و سواد مدیریتی و تخصصی

آیا وزیر محترم کمر به نابودی تدبیر و امید در خانواده آموزش و پرورش بسته است ؟

به نظر من آقای نعمت الهی همان طور که خودش هم بیان کرد نه تنها در حوزه های تخصصی این وزارتخانه توانمندی ندارد بلکه در حوزه مدیریتی هم فاقد معیارهای پختگی یک مدیر ارشد متواضع است.
ایشان بهتر بود به همان کار وکالت خود می پرداخت و حیثیت خود را در عرصه آموزش و پرورش به محک نمی گذاشت .


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار/

تجمع فرهنگیان در برابر صندوق ذخیره فرهنگیان و ارزش افزوده

امروز یکشنبه 23 دی ماه جمعی از فرهنگیان شاغل و بازنشسته در برابر " صندوق ذخیره فرهنگیان " تجمع برگزار کردند .

مهم ترین خواسته معلمان شاغل و بازنشسته برخوردار شدن از ارزش افزوده صندوق ذخیره فرهنگیان برای همه است .

تجمع کنندگان همچنین خواهان آزادی " معلمان زندانی " شدند .

پس از مدتی به دعوت مسئولان صندوق ، معلمان منتقد در سال اجتماعات حضور یافته و در مورد مسائل این صندوق به گفت و گو پرداختند .

تجمع فرهنگیان در برابر صندوق ذخیره فرهنگیان و ارزش افزوده

 مهدی نیکدل مدیرعامل موسسه ضمن حضور در جمع فرهنگیان، با تبیین شرایط حاکم بر صندوق تاکید کرد که بهبود عملکرد صندوق منوط به نظارت و مشارکت واقعی فرهنگیان است.

مسائلی مانند چگونگی بهره‌ مندی اعضا از ارزش افزوده، برخورداری از سهم دولت بر مبنای 5 درصد واریزی اعضا، دائمی شدن ماده 85 قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و مباحث مربوط به سودآوری موسسه مورد بحث قرار گرفت .

پایان پیام/

دوشنبه, 19 آبان 1393 21:30

بانک سرمایه

سمنان

منتشرشده در نامه های دریافتی

گروه رسانه/

همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ « مهدی بهرامی اقدم » روحانی و موسس مدرسه قرآن و عترت بناب از مدیر صدای معلم به اتهام " نشر اکاذیب در فضای مجازی " شکایت کرده است .

به تازگی « سازمان سنجش آموزش کشور » هم به صف شکات علیه صدای معلم پیوسته است .

« صدای معلم » پیش تر و در دفعات متعدد نسبت به ادامه چنین روندی در برخورد با معلمان منتقد به « سیدمحمد بطحایی » وزیر آموزش و پرورش هشدار داده بود .

معاون رئیس جمهور  و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور به تازگی گفته است : ( این جا )

" برخی کارگزاران، مدیران و کارکنان دولت به مفهوم حقوق شهروندی آشنا و مسلط نیستند .

آموزش حقوق شهروندی در نظام اداری به کارکنان بر اساس برنامه ای که از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ شده است باید در دستور کار مدیران باشد.
مردم باید مطالبه گری کنند و مدیران ملزم به پاسخ گویی هستند ... )

پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی در دیدار با هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران، مدیران مسوول و خانه مطبوعات آذربایجان‌شرقی گفته است: هیچ مدیر دولتی حق شکایت از اصحاب رسانه را ندارد.

موضع وزیر آموزش و پرورش تاکنون " سکوت " بوده است .

بخشی از کارنامه « سید محمد بطحایی » وزیر آموزش و پرورش در مورد " معلمان منتقد " :

* در  وزارت بطحایی مدیر آموزش و پرورش بناب از معلمان شکایت کرد .

* در وزارت بطحایی مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی از معلمان منتقد شکایت کرد .

* در وزارت بطحایی مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان از سایت عصر خبر شکایت کرد . ( این جا )

* مدیر کل آموزش و پرورش قم هم در ردیف شکات قرار گرفته است .

* اخیرا هم مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز به صف شکایت کنندگان پیوسته است .

یکی از نکات قابل توجه ، قابل تامل و البته قابل تحسین در وزارت فانی و دانش آشتیانی سعه صدر بالا  و تحمل مخالفان و منتقدان نسبت به سیاست ها و عملکردهای وزارت آموزش و پرورش بود .

اما گویی « سید محمد بطحایی » دارد در این زمینه رکورد می زند .

شاید بتوان پایه گذار چنین فضایی را در وزارت یک ساله بطحایی ، « علی اللهیار ترکمن » دانست ...... ( این جا )

« صدای معلم » از مسئولیت شناسی و آگاه سازی  خانم" مینو امامی" تشکر و قدردانی می کند .

« صدای معلم » از همه همکاران و دوستانی که در این مدت حمایت های بی دریغ خود را نسبت به رسانه خودشان ابراز داشته اند تشکر و قدردانی می کند .

شکایت علیه صدای معلم شکایت از فرهنگیان کشور

مقدمه
کرامت از دیدگاه معصومین (ع) عبارت است از :
رسول مکرم اسلام (ص) می‌فرماید: «خداى بزرگ ، کریم است و کرم را دوست می‌دارد».
‏امیرالمؤمنین على (ع) می‌فرماید: «کسى که قبل از سؤال می‌بخشد، کریم است».
«انسان کریم از چیزى که لئیم به آن فخر می‌کند، بیزار است».
«اگر کسى روح را به کرامت و عظمت بشناسد همه دنیا در چشمش کوچک می‌شود».
برخی عادت به خطا و اشتباه در عمل و یا گفتار دارند و از انجام آن هیچ شرمی ندارند . اما تصور می کنم مدیر سایت صدای معلم ، تنها انتظارش در قبال زحمات متحمله ، داشتن پرونده ای پاک و بدون تذکر است. افراد قانونمند اصولا از تذکر هم ناخرسندند چه رسد به شکایت !

شاید آنچه که پیش آمده فقط یک سوء تفاهم و یا کم لطفی است و با گفت و گوی خردمندانه ، قابل حل و فصل است اما شکایت از ایشان برای نشر اکاذیب در فضای مجازی ، حداقل چیزی است که ما خوانندگان آن را تجربه نکرده ایم و حتی اگر موردی بوده ایشان با حذف یادداشت از صفحه سایت ، عذرخواهی نیز کرده اند . پس با قدری سعه صدر ، می توان بر فراغی سینه و اندیشه افزود و در عصر ارتباطات با گفت و گوی تلفنی و یا ارائه یادداشتی تکمیلی از سوی شما ، موضوع را صمیمانه فیصله داد. ما با تعقیب آزادمنشانه سایت صدای معلم روح وارستگی و آرامش و متانت را در خود به وجود می آوریم

شکایت علیه صدای معلم شکایت از فرهنگیان کشور

سیمای مظلومیت معلم ایرانی

معلم سرزمین من ، امروز تنها تر از همیشه در لایه های آشکار و پنهان مدارس ، با مشقت بسیار از دردمندی های اقتصادی - اجتماعی و حتی هویتی ، مظلومانه در حال خدمت به فرزندان سرزمین آزادگان بیشمار در اعصار گوناگون تاریخ و در شداید روزگار است. هر چند خداوند متعال و معصومین " ع " نه ظالم و نه مظلوم ، هر دو را نمی پسندند و آنها را در خور انسانیت انسان آزاده و وارسته ، نمی دانند ، اما تاریخِ آموزش و پرورش را گواهی می گیرم که معلم جامعه ما بی هیچ شبهه ای مظلوم ترین قشر جامعه بوده و هست و حتی بیشتر اوقات این مظلومیت تا حد عجز و ناتوانی در بیان جمله ای یا خواسته ای ، او را در لاک محافظه کارترین قشر جامعه فرو برده است. این کاستی همیشه جزئی از ذات تربیت شدۀ او نیست ، حاصلی از درونمایۀ وزارتخانه ای است که در آن بها و ارجی برای او قائل نمی شوند و یا قائل نیستند. ما در این لایه بندی ناخواسته ، روز به روز ضعیف تر و نومیدتر ، عمری را سپری می سازیم که خیری برای خودمان و اهل و عیال مان نداشته است امید که حداقل برای فرزندان چون شمایی داشته باشد. از طریق ارتباط با یکدیگر از لابه لای اخبار و یادداشت ها و گزارشات خبری ، از آرای همدیگر مطّلع می گردیم و به درمان عصبیت ها و پرخاشگری ها و عصیان های شغلی خود می پردازیم

عظمت شغل معلمان را همین بس که هنگام ثبت نام از وزیر تا استاندار و از کارگر تا بیکار و..... همگی در صف انتظار روال بوروکراسی ، حال حضوری و یا طی ثبت نام اینترنتی ، قرار می گیرند و پرونده تکمیل می کنند و دغدغۀ دسترسی به بهترین مدرسه و معلمان را دارند. هر چند که این روال نیز متأسی از تضاد طبقاتی جامعه ، یکسان نیست و سلسله مراتب دون بالا و پایینی برای خود دارد. ما با همۀ شمای هموطنان در ابتدای سال تحصیلی ، ارتباطی تنگاتنگ جهت پذیرش امانات الهی یعنی فرزندانتان را برای تعلیم و تربیت داریم. درِ مدارس ما حتی تابستان ها نیز برای آموزش و یا پرورش و یا اسکان شمای هموطن ، علیرغم میل مان ، باز باز است.
زمانی که دیگر شاغلان این جامعه هر روز بدون هیچ نوع تنگنای اقتصادی با فراغت خاطر مشغول تأمین نیازهای روزمره خود هستند ما معلمان طی یک ماه بارها به جیب خالی خود سر می زنیم اما به جز پارچۀ داخل جیب ، چیزی از آن برون نمی آید !

حسرت و انتظار آخر برج برای ما معلمان ، داغی است که از اول استخدام زده می شود و تا روز بازنشستگی و حتی شدیدتر از قبل ، پس از آن تا روز مرگ همچنان ادامه دارد.

آری !

معلم جامعه ما جزو شاغلانی است که کارت بانکی آنان زیر 50 تومان موجودی هم ندارد . تنها درد من معلم جیبب خالی نیست ، هر چند که در جامعۀ امروز ما حرف اول را اقتصاد می زند ، تنهایی ما و عدم حمایت و پشتیبانی از سوی مسئولان ، علیرغم فریادهای آرام مان ، بزرگترین درد ماست. درد عمدۀ ما دیده نشدن و شاغل محسوب نشدن مان است . حال شما تصور کنید که یک معلم بی ادّعا و ساده با همۀ این اوصاف، دل به دریا زده و با همین شرایط محدود و موجود ، سایتی را همچون عقابی تیزبین ، آنچنان مدیریت می نماید تا قاعده و قانون و اصول در قبال مظلومیت معلم رنگ نبازد. خیلی سخت است در قبال این همه دردمندی ، چنین مدیریتی !

شکایت علیه صدای معلم شکایت از فرهنگیان کشور

جایگاه سایت صدای معلم برای فرهنگیان کشور

تنها دلخوشی ما معلمان وجود همین سایت است . ما از طریق این سایت فقط از اخبار و حوادث آموزش و پرورش مطّلع نمی گردیم ، ما از طریق این سایت ، با درایت و همراهی مدیر بی ادعا و معلم و همکار خود ، غربت و تنهایی خود را نیز از طریق سوسیومتری غیرحضوری ، درمان می کنیم. ما به روان درمانی خود می پردازیم و با همفکری و مشارکت خود در این سایت به دنبال دلخوشی های آنی و گاه ماندگار می گردیم. این سایت با کارکرد شفاف و اثرگذار خود ، خانۀ سوم ما معلمان پس از مدرسه محسوب می شود. اگر در خانۀ اول یعنی خانواده مسیر معمول زندگی را طی می کنیم و در مدرسه به عنوان خانۀ دوم خود مشغول انجام وظیفه و یا یک سری تعارفات معمول مابین همکاران هستیم ، در خانۀ سوم خود یعنی سایت صدای معلم ، بدون هر نوع خودسانسوری اصولی و یا تعارفی به دنبال پر کردن خلاهای خالی درون و برون سازمانی خود هستیم. ما در اینجا برای خود یک هویت اجتماعی گرانسنگی یافته ایم که آن را با محک زدن دانش و مهارت و افکار و دیدگاه خود در چرخۀ تقابل اندیشه و نقد ، جلا می دهیم .

صدای معلم با روحی وارسته و آزادمنشانه نعمت بزرگی است در اختیار ما فرهنگیان ، که فرصت پرداختن به تارو پود عرصه زندگانی مان را به ما می دهد. همان عرصه ای که طی خدمت خود در آن جولان داده ایم ، گاه با بیان یک جمله یا با یک نگاه ژرف و پرمعنا و گاه با سکوت. گاه با نوشتن یک متن . گاه با نقد مثبت یا منفی . گاه جلوه ای از درون پر پیچ و تاب خود همانند همه انسان ها .



اثرات اجتماعی - فرهنگی و درمانی سایت صدای معلم بر فرهنگیان

** ما همکاران فرهنگی با نوشتن مطالب یا نظرات یا مطالعه آنها ، به نوعی در برقراری روابط اجتماعی می کوشیم .
** از طریق ارتباط با یکدیگر از لابه لای اخبار و یادداشت ها و گزارشات خبری ، از آرای همدیگر مطّلع می گردیم و به درمان عصبیت ها و
پرخاشگری ها و عصیان های شغلی خود می پردازیم.
** ما با تعقیب آزادمنشانه سایت صدای معلم روح وارستگی و آرامش و متانت را در خود به وجود می آوریم.
** ما با ارتباط خود با سایت صدای معلم تعامل اجتماعی مثبت را فرا گرفته و آن را برقرار می سازیم.
** صدای معلم ، پلی بین گوینده و شنونده پیام های کتبی است که محتوای پیام موجب خرسندی یا آرامش یا خالی کردن خشم و نفرت از
مسایل و مشکلات پیرامون می گردد.
** در این سایت ما قادر به برقراری ارتباط با همکارانی هستیم که آنان را اصلا نمی شناسیم اما ارتباط ما با آنها بیشتر از همکاران مان در مدرسه
است.
** آدمی وقتی احساس می کند که ده نفر نظرات او را می خوانند و دانسته های شان را با هم تقسیم می کنند احساس خوشایندی می یابد.

در نگاهی دیگر تأثیرات مجموعۀ احساسات ، عواطف و ارتباطات در این سایت برای معلمان ، عبارت است از :

** احساس آرامش ، رضایتمندی ، سودمندی ، دگرخواهی .
** نوعدوستی ، همدردی ، همراهی ، همفکری ، قیاس.
** هم اندیشی ، حرمت به آراء و نظرات دیگران ، تفکر و تأمل و تعمل .
** شناخت شرایط موجود و ترسیم شرایط مطلوب .
** شناخت تنگناها و معضلات و مشکلات موجود و یا آنهایی که در حال شکل گرفتن است .
** به کارگیری ادبیات خردمندانه ، پر کردن اوقات فراغت و عادت خوشایند مطالعه .
** عادت به فرهنگ نقد مثبت و منفی در تعامل با یکدیگر ، جست و جوی نفع شغلی و جمعی .
** پاسخ یابی برای سئوالات بی جواب حرفه ای و آشنایی با کم و کیف شغل خود .

شکایت علیه صدای معلم شکایت از فرهنگیان کشور

جناب آقای بهرامی ، روحانی بزرگوار آذربایجانی ،

همۀ ما به عنوان هموطن باید تلاش کنیم که آستانۀ تحمل خود را برای همزیستی مسالمت آمیز با همنوع خود بالا بریم. حال با نظر یا دیدگاه یا بینش یا قلم او موافق باشیم یا مخالف. اینها اصلا مهم نیست. من یک جزء هستم حال باشم یا خیر ، دنیای پر پیچ و تاب فرهنگیان ، هیچ آسیبی نمی بیند و منیّت من مهم نیستم ، مهم جمع است. مهم آن است که ما برای روح نشاط و امنیت و اعتدال منطقی و حرمت و منزلت یکدیگر در این سایت و در جامعه ، مرزی کریمانه ، ترسیم سازیم . مهم ترویج فرهنگ درستی ها و زیبایی هاست هم از بُعد مذهبی و هم انسانی و اجتماعی .
حال خودتان قضاوت کنید که شکایت شما از یک شخص حقیقی است و یا حقوقی ؟ شکایت شما از تمامی فرهنگیانی است که در خانۀ سوم خود ، در حال تولید فرهنگ و ادب و هنرند.

شکایت شما از فرهنگ سازان بی ادّعای وزارت آموزش و پرورش است. راستی چرا درب گفت و گوی رودرو و یا باواسطۀ سایت را که برازندۀ خردمندان جامعه است ، نیاموزیدید ؟

آیا معلم از معلم برای انتشار واقعیت ، شکایت می کند و یا طلب همفکری می نماید ؟!


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

گروه استان ها و شهرستان ها/

« انجمن ها و سمن های فعال در حوزه آموزش » در بیانیه ای مشترک خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی  خواهان حذف موضوع خرید خدمات آموزشی از لایحه بودجه 98 گردیده اند .

متن کامل این بیانیه که در اختیار صدای معلم قرار گرفته است به شرح زیر است .

 

گروه رسانه/

همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ « مهدی بهرامی اقدم » روحانی و موسس مدرسه قرآن و عترت بناب از مدیر صدای معلم به اتهام " نشر اکاذیب در فضای مجازی " شکایت کرده است .

به تازگی « سازمان سنجش و آموزش کشور » هم به صف شکات علیه صدای معلم پیوسته است .

« صدای معلم » پیش تر و در دفعات متعدد نسبت به ادامه چنین روندی در برخورد با معلمان منتقد به « سیدمحمد بطحایی » وزیر آموزش و پرورش هشدار داده بود .

معاون رئیس جمهور رییس سازمان اداری و استخدامی کشور به تازگی گفته است : ( این جا )

" برخی کارگزاران، مدیران و کارکنان دولت به مفهوم حقوق شهروندی آشنا و مسلط نیستند .

آموزش حقوق شهروندی در نظام اداری به کارکنان بر اساس برنامه ای که از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ شده است باید در دستور کار مدیران باشد.
مردم باید مطالبه گری کنند و مدیران ملزم به پاسخ گویی هستند ... )

موضع وزیر آموزش و پرورش تاکنون " سکوت " بوده است .

بخشی از کارنامه « سید محمد بطحایی » وزیر آموزش و پرورش در مورد " معلمان منتقد " :

* در  وزارت بطحایی مدیر آموزش و پرورش بناب از معلمان شکایت کرد .

* در وزارت بطحایی مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی از معلمان منتقد شکایت کرد .

* در وزارت بطحایی مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان از سایت عصر خبر شکایت کرد . ( این جا )

* مدیر کل آموزش و پرورش قم هم در ردیف شکات قرار گرفته است .

* اخیرا هم مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز به صف شکایت کنندگان پیوسته است .

یکی از نکات قابل توجه ، قابل تامل و البته قابل تحسین در وزارت فانی و دانش آشتیانی سعه صدر بالا  و تحمل مخالفان و منتقدان نسبت به سیاست ها و عملکردهای وزارت آموزش و پرورش بود .

اما گویی « سید محمد بطحایی » دارد در این زمینه رکورد می زند .

شاید بتوان پایه گذار چنین فضایی را در وزارت یک ساله بطحایی ، « علی اللهیار ترکمن » دانست ...... ( این جا )

« صدای معلم » از مسئولیت شناسی و آگاه سازی  آقای" علی قربانی" تشکر و قدردانی می کند .

« صدای معلم » از همه همکاران و دوستانی که در این مدت حمایت های بی دریغ خود را نسبت به رسانه خودشان ابراز داشته اند تشکر و قدردانی می کند .

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار/

حجت‌الاسلام علی ذوعلم رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش‌ و پرورش

امرور شنبه 22 دی ماه آئین تکریم و معارفه رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش‌ و پرورش با حضور وزیر آموزش‌ و پرورش در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد .

حجت‌الاسلام علی ذوعلم در حال حاضر عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و عضو شورای مرکزی کانون تربیت اسلامی است .

کانون تربیت اسلامی تشکلی با مدیریت محمود فرشیدی  نخستین وزیر آموزش و پرورش دولت محمود احمدی نژاد است .

پیش از او « حیدر تورانی » به مدت 10 ماه سرپرستی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی را بر عهده داشت .

حجت‌الاسلام والمسلمین علی ذوعلم در چهارمین گردهمایی کانون تربیت اسلامی در شهریور ماه 94 گفته بود: 

" افرادی هستند که حرف‌های چند دهه قبل را روشنفکری می‌دانند و معتقدند آموزش و پرورش نباید ایدئولوژیک باشد ، این افراد از فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی دور هستند.

 آنچه امروز در غرب به عنوان تعلیم و تربیت علمی مطرح می‌شود، ایدئولوژیک‌ترین تعلیم و تربیت‌ها است و در عرصه عمل نیز آن را مشاهده می‌کنیم. دانش آموزان ما نیز باید اهل تفکر، مومن، امیدوار به آینده و حقیقت‌جو تربیت شوند. در چنین شرایطی چگونه می‌توان عنوان کرد که تعلیم و تربیت ایدئولوژیک غلط است."

پایان پیام/

گروه گزارش/

کوچک سازی سازمانی در آموزش و پرورش و حذف دفتر امور زنان

از اولتیماتوم سازمان مدیریت و برنامه ریزی به وزارت آموزش و پرورش برای کوچک سازی ساختار تشکیلاتی حدود یک سال می گذرد .

فرصت سازمان مدیریت و برنامه ریزی در ابتدا 15 روز بوده است .

با جدی تر شدن بحران " کمبود معلم " به تازگی انصاری رئیس سازمان اداری و استخدامی با بیان اینکه ساماندهی داخلی بر عهده آموزش و پرورش است گفته است بخشی از کمبودها ناشی از اشکالات ساماندهی داخلی آموزش و پرورش است؛ از نظر ما باید ۲۵ درصد کادرآموزشی آموزش و پرورش در مشاغل مدیریت، معاونت و مربی‌گری حضور داشته باشد ولی الان ۳۳ درصد است. در حالی که در سیستم اداری و مدیریتی و از جمله وزارت آموزش و پرورش هنوز موضوع عزل و نصب مدیران فاقد زیرساخت هایی بر مبنای شایستگی های حرفه ای و مدیریتی است و بحث دخالت افراد و نهادهای بیرونی و غیرمتخصص در سامانه مدیریتی این وزارتخانه کاملا قوی و آشکار است ؛ آیا تغییراتی به نام کوچک سازمانی و یا عباراتی معادل آن بدون تامین شرایط لازم و کافی خواهد توانست وزارت آموزش و پرورش را در مدار حرفه ای و ذاتی خویش قرار دهد

معاون رییس جمهور با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش باید این نیروها را آزاد کند و سر کلاس بفرستد، ادامه داد: قرار نیست آموزش و پرورش هر طور عمل کرد، هزینه عملکرد آن را دولت پرداخت کند.

علی الهیار ترکمن معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش فروردین ماه سال جاری درباره وضعیت ادغام معاونت‌ها در آموزش و پرورش در راستای کوچک‌سازی ساختار تشکیلاتی گفته بود :

 بر اساس مصوبه‌ای که در دولت اعلام شده است، آموزش و پرورش باید به عنوان یکی از وزارتخانه‌ها موضوع ادغام معاونت‌ها را مورد توجه قرار دهد و بر اساس این مصوبه تصمیم گرفته شده تا ۵ معاونت در وزارت آموزش و پرورش داشته باشیم.

با این حال این موضوع منتفی شده است هر چند مسئولان وزارت آموزش و پرورش تاکنون دلیلی برای تغییر مصوبه دولت در این وزارتخانه اعلام نکرده اند .

پس از ادغام مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی در دفتر وزارتی و تاسیس"  مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش و پرورش " حالا نوبت به " دفتر امور زنان " رسیده است .

در این راستا ، وزیر آموزش و پرورش درخواستی را مبنی بر حذف این دفتر و تبدیل آن به " مشاور " به امور اداری و استخدامی ارائه کرده است .

کوچک سازی سازمانی در آموزش و پرورش و حذف دفتر امور زنان

هم زمان با انتخابات سال 96 و نیز پس از آن مسئولان وعده داده بودند که 30 درصد پست های مدیریتی در آموزش و پرورش به زنان واگذار گردد .

با این حال و پس از گذشت بیش از یک سال تنها 6 تا 7 درصد مدیریت های ارشد و میانی آموزش و پرورش در اختیار زنان است .

مطابق با اعلام مسئولان این وزارتخانه بیش از نیمی از پرسنل ( حدود 54 درصد ) وزارت آموزش و پرورش را زنان تشکیل می دهند .

در حال حاضر در ادارات کل آموزش و پرورش استان ها یک مشاور به همراه یک کارشناس و در سطح مناطق یک مشاور در امور زنان فعالیت می کند .

حال پرسش این است که آیا چابک سازی فقط در سطح ستاد باقی خواهد ماند و یا چابک سازمانی به سطوح پایین تر هم خواهد رسید .

علاوه بر این و مهم تر از این ها ؛  در طول تاریخ این وزارتخانه ساختار و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش 28 بار تغییر کرده است .

کوچک سازی سازمانی در آموزش و پرورش و حذف دفتر امور زنان

با این حال به اذعان علی زرافشان معاونت سابق آموزش متوسطه در گفت و گویی که با صدای معلم داشت ( این جا ) ؛ این تغییرات نتوانسته است رضایت سازمانی را ایجاد کند  .

در حالی که در سیستم اداری و مدیریتی و از جمله وزارت آموزش و پرورش هنوز موضوع عزل و نصب مدیران فاقد زیرساخت هایی بر مبنای شایستگی های حرفه ای و مدیریتی است و بحث دخالت افراد و نهادهای بیرونی و غیرمتخصص در سامانه مدیریتی این وزارتخانه کاملا قوی و آشکار است ؛ آیا تغییراتی به نام کوچک سازمانی و یا عباراتی معادل آن بدون تامین شرایط لازم و کافی خواهد توانست وزارت آموزش و پرورش را در مدار حرفه ای و ذاتی خویش قرار دهد .

تحلیل مدیر این رسانه در مورد این گونه تغییرات و ماهیت آن را می توانید در این جا مطالعه کنید . ( این جا )

پایان پیام/

منتشرشده در گفت و شنود

نظرسنجی

انتصابات علیرضا کاظمی تا چه میزان با تعهدات و قول های مسعود پزشکیان هم خوانی داشته و توانسته رضایت معلمان را جلب کند ؟

خیلی زیاد - 1.9%
زیاد - 0.9%
متوسط - 2.3%
کم - 2.5%
خیلی کم - 92.4%

مجموع آرا: 1986

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور