صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

از کسی که آمدن خود را محصول " تقدیر " می خواند و می داند انتظار خاصی نداشته باشید !

آن چه سیدجواد حسینی را در سرپرستی کوتاهش در آموزش و پرورش متفاوت کرد ؟!

علی پورسلیمان/ مدیر صدای معلم

مقصود فراستخواه :

" در جامعه تعارضاتی زیادی در خصوص باورها به علم وجود دارد. مثلا نتایج پیمایش‌ها مشخص می‌کند 78 درصد مردم در زندگی اجتماعی خود تقدیرگرا هستند؛ در حالی که 20-30 درصد علم گرایی در ایران وجود دارد. 34 درصد دانشجویان و 25 درصد غیردانشجویان به نحو بارزی به نظام معرفتی علم باور دارند. به رقم رشد کمی علم آموزی در ایران، علم هنوز وارد زندگی ما نشده است . " ( 1 )

نقدی بر سرپرستی سیدجواد حسینی در آموزش و پرورش و واکنش معلمان

از زمان معرفی « محسن حاجی میرزایی » به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش واکنش های مختلفی را از سوی معلمان شاهد بوده ایم .

کنش گران فعال در بدنه معلمی از این حرکت دولت ناراحت و عصبانی هستند  اما کم تر کسی به بررسی و نقد دوره کوتاه سرپرستی « سیدجواد حسینی " پرداخته است .

کم تر کسی تصور می کرد که کنار زدن فردی که حدود 3 ماه در سمت " سرپرست " بوده چنین موجب واکنش بخشی از جامعه فرهنگیان شود درست بر عکس عزل محترمانه بطحایی که رفتن ایشان موجی از شادی و مسرت را در میان معلمان ایجاد کرد هر چند برخی مانند علی ذوعلم ، حاجی بابایی ، فرشیدی و... نظر دیگری دارند . شاید اگر سرپرست وزارت آموزش و پرورش از همان ابتدا در کنار احیای تمام  عیار روابط عمومی ارتباط خوب و دو سویه ای با رسانه ها برقرار می کرد اکنون وضعیت به گونه ای دیگر رقم خورده بود .

آیا « سیدجواد حسینی » کار خاصی حداقل در حوزه معیشت و مطالبات برای معلمان انجام داده است ؟

در دوره وزارت سیدمحمد بطحایی که بیشتر با شو و نمایش همراه بود و کار وزیر پیشین اکثرا در سخنرانی و ارائه حرف های اکثر تکراری و روزمره خلاصه شده بود اما فضا و فرهنگ امنیتی در آموزش و پرورش غالب بود .

علیه معلمان منتقد و رسانه های مستقل شکایت می شد اما بطحایی و تیمش در ساختمان بتونی وزارت آموزش و پرورش انگار این چیزها را نمی دیدند .

نقدی بر سرپرستی سیدجواد حسینی در آموزش و پرورش و واکنش معلمان

روابط عمومی که حساس ترین و راهبردی ترین بخش در هر سازمان برای پایش افکار عمومی و حساسیت سنجی بدنه است عملا تحت عنوان " چابک سازی "و  یا " کوچک سازی " تعطیل شده بود .

شاید در وزارت آموزش و پرورش نخستین بخشی که باید تعطیل شود و عملا کارایی و کاآمدی خود را از دست داده است همان ادارات ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات هستند که نظام آموزشی را از محتوا تهی کرده و روزمرگی را در ارکان سیستم نهادینه کرده اند .

این بخش که نامش ظاهرا " بازرسی " است در اکثر موارد چیزی جز تکرار و پاراف همان حرف های سایر بخش ها و دوایر را در سیستم فشل و ناکارآمد اداری انجام نمی دهد .

محصول دایره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات در آموزش و پرورش توجیه ناکارآمدی سیستم و افزایش نارضایتی است .

بهترین گواه برای این مدعا حجم بالای شکایات معلمان در دیوان عدالت اداری است.

( در این مورد بعدا به تفصیل خواهم نوشت )

صدور بخشنامه ممنوعیت شکایت از رسانه ها توسط آقای حسینی که در تاریخ این وزارتخانه بی سابقه بوده است و نیز پس گرفتن شکایت وزارت آموزش و پرورش از دو معلم یکی در سنندج و دیگری در خراسان جنوبی نشان داد که حسینی مدیر عملگرایی است .

این عملگرایی موجب باز شدن روزنه های امید و  کورسوی اعتماد به ایشان گردید .

حسینی در بدو ورود به وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که از استقلال این وازرتخانه دفاع خواهد کرد .

این سخنان موجب شد تا معلمان احساس کنند که سرپرست آموزش و پرورش کمی شبیه به آن ها است .

سال ها ست که استقلال این نهاد توسط برخی نهادها موازی و غیرپاسخ گو به بازی و سخره گرفته شده است و وزیران آن جز سکوت ، انفعال و توجیه کنش خاصی نداشته اند .

نقدی بر سرپرستی سیدجواد حسینی در آموزش و پرورش و واکنش معلمان

بده بستان های غیرمعمول و غیرشفافی که تحت عنوان " تعامل " با برخی نهادها به ویژه نمایندگان مجلس و به خصوص در حوزه عزل و نصب ها صورت می گیرد بی اعتمادی و حتی حس تنفر را نسبت به مسئولان وزارت آموزش و پرورش به ویژه " وزیر " دامن زده است .

البته بسیاری از نمایندگان تحت عنوان " مشورت " و یا " هم اندیشی "  آن را حق طبیعی خود دانسته و از آن دفاع هم می کنند .

گویا این قانون نانوشته ای است که وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش قبل از معرفی شدن  باید دل نمایندگان مجلس را به دست بیاورد .

« محمدتقی سبزواری » از اعضای سازمان معلمان ایران در سایت این تشکل می نویسد :

" یکی از انحرافات و شاید اصلی ترین انحراف در میان دولتمردان طی سه دهه گذشته، تعامل وکلا و وزرا بوده است.

 تعامل نشانه فرهیختگی، روشنفکری و ایثارگری است ولی تعریفی که از تعامل بین وکلا و وزرا طی سه دهه گذشته استباط می شود حکایت از نوعی بده و بستان های سیاسی دارد.

وزیر برای کسب رای اعتماد و جلوگیری از استیضاح و نماینده مجلس برای گرفتن امتیاز در حوزه انتخابیه به تعاملاتی می رسند که خیر و برکت جامعه در آن نیست.

هفته گذشته گذرم به پاویون فرودگاه افتاد. تعدادی از نمایندگان مجلس آماده پرواز به تهران بودند. با دو سه نفرشان در مورد سید جواد حسینی گزینه مطرح وزارت صحبت می کردم و احوال می پرسیدم. گرچه می دانستم یکی از آنان تا به حال دو بار به دیدار سرپرست رفته است ولی همگی متفق القول بودند که تاکنون هیج حرکتی از سوی وزیر برای ایجاد ارتباط با نمایندگان صورت نگرفته است.

نقل قول می کردند که حسینی اظهار داشته من در آموزش و پرورش کار سیاسی نمی کنم و به همین علت تلاشی هم برای کسب رای نخواهم داشت.

 اگر نمایندگان پذیرفتند با برنامه به پیش خواهم رفت و برای اهداف مورد نظر نیز به بیش از دو سال زمان نیاز ندارم.

چنین استقلالی طی دو دهه گذشته تنها در وزارت دکتر دانش آشتیانی مشاهده شده است. این استقلال حتی در زمان حاجی بابایی با اما و اگر همراه بود. این صراحت و نداشتن حسی ناخوشایند از بی توجهی سرپرست فعلی توسط نمایندگان و موضع گیری های مکرر بعضی تشکل های معلمی علیه سرپرست و همراهی کجدار و مریز بعضی دیگر از تشکل ها مرا نسبت به پی گیری اخبار مربوط به وزیر پیشنهادی حسن روحانی مصمم کرد.

با یکی از دوستان مطلع صحبت کردم. از قول سرپرست گفت که تا زمان معرفی شدنم هیچ رایزنی در مورد رای اعتماد با نمایندگان نخواهم داشت. صدور بخشنامه ممنوعیت شکایت از رسانه ها توسط آقای حسینی که در تاریخ این وزارتخانه بی سابقه بوده است و نیز پس گرفتن شکایت وزارت آموزش و پرورش از دو معلم یکی در سنندج و دیگری در خراسان جنوبی نشان داد که حسینی مدیر عملگرایی است .

 به نظر می رسد علی رغم از بین رفتن تمامی روزنه های امید بر ثبات هنجارها، فرهنگ ایرانی آماده بازگشت به اصل خویشتن است.     "

حال شما به رفتار محسن حاجی میرزایی بنگرید که ظرف چند روز از معرفی اش با نمایندگان مجلس دیدار می کند و علی عسکری معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش آن را " صمیمانه " و " بسیارنوید بخش " می خواند . ( این جا )

علی عسکری با اشاره به اینکه در مدت حضور و دیدارهای وزیر پیشنهادی همراه ایشان در مجلس بوده است می گوید:

"همان طور که انتظار می رفت حضور ایشان در صحن علنی و دیدارها و تعامل صورت گرفته بسیار نوید بخش بود و اکثر نماینده ها در ارتباط گیری با ایشان ضمن طرح مطالبات ، قول همراهی و همکاری می دادند .                                                                                 

در این مدت چند بار که با آقای حسینی برخورد داشتم به این نتیجه رسیدم که ایشان قدرت بیان خوبی دارد و مفاهیم مورد نظر خود را در بهترین شکل به مخاطب انتقال می دهد .

همه این ها موجب شده است که سیدجواد حسینی در این مدت کوتاه با اقبال بخش قابل توجهی از فرهنگیان رو به رو شود .

اما در کنار این نکات مثبت ، حسینی اشتباهات استراتژیکی هم داشت .

نقدی بر سرپرستی سیدجواد حسینی در آموزش و پرورش و واکنش معلمان

حسینی گفت که می خواهد روابط عمومی را احیا کند اما انتصاب فردی غیرمتخصص و نابلد و ناآشنا به علم " روابط عمومی "  مانند شاپور محمدزاده در راس روابط عمومی غیرقابل توجیه بود .

حسینی تا روز خبرنگار ارتباط منسجم ، تعریف شده و منظمی با رسانه ها و خبرنگاران نداشت .

حسینی در سخنرانی های خویش از همه شرکای آموزش و پرورش نام می برد اما کوچک ترین اشاره ای به جایگاه " رسانه " نمی کرد . شاید در وزارت آموزش و پرورش نخستین بخشی که باید تعطیل شود و عملا کارایی و کاآمدی خود را از دست داده است همان ادارات ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات هستند که نظام آموزشی را از محتوا تهی کرده و روزمرگی را در ارکان سیستم نهادینه کرده اند !

این وضعیت و بی اعتنایی به حوزه " رسانه " بدون دلیل مشخص  و یا قانع کننده موجب تولید نوعی " بی تفاوتی " در خبرنگاران حوزه آموزش و پرورش نسبت به رویکردها و عملکردهای ایشان شد .

شاید اگر سرپرست وزارت آموزش و پرورش از همان ابتدا در کنار احیای تمام  عیار روابط عمومی ارتباط خوب و دو سویه ای با رسانه ها برقرار می کرد اکنون وضعیت به گونه ای دیگر رقم خورده بود .

همان گونه که پیش تر نیز نوشتم ( این جا ) ؛ سیاست های دولت در زمینه آموزش و پرورش مشخص است و افراد به عنوان " وزیر " بیشتر نقش " مجری " را ایفا می کنند اما با این حال مدیریت هنری است که اگر درست ، منطقی و هدف مند صورت گیرد موجب تحول در سازمان خواهد شد .

شناخت چندانی از حاجی میرزایی وزیر پیبشنهادی در دست نیست اما مرور برخی جملات می تواند واقعیات مهمی را آشکار کند .

حاجی میرزایی به همراه حسینی در شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش چنین می گوید : ( این جا )

" مدتی از آموزش و پرورش دور بوده ام اما امروز در این جمع احساس غربت نمی کنم. علاقه مند بودم که استمرار همکاری سید جواد حسینی را در وزارت آموزش و پرورش داشته باشیم و حداکثر مقاومت را برای آمدن به وزارت آموزش و پرورش داشتم اما تقدیر بر این بود که به عنوان گزینه دولت برای نظام تعلیم و تربیت به مجلس معرفی شوم.

نقدی بر سرپرستی سیدجواد حسینی در آموزش و پرورش و واکنش معلمان

امروز با عزم جدی و مصمم با تمام توان آمده ام و اگر تقدیر الهی بر این باشد که در مجموعه آموزش و پرورش باشم تمام توان و بضاعت خود را در اختیار این مجموعه قرار خواهم داد. "

از فردی که آمدن خود به این مجموعه بزرگ و مهم را محصول و دستاورد " تقدیر " می داند خیلی نباید انتظار تحول و خلاقیت داشت .

خیلی نمی توان روی استقلال ، صلابت شخصیت ، شهامت و کارآمدی وی حساب باز کرد .

خیلی روی مدیریت علمی و اشاعه آن آن که حلقه مفقوده در نظام روابط فردی و میان فردی جامعه و کلید پویایی و  توسعه آن است حساب نکنید !

( 1 ) این جا

جمعه, 08 شهریور 1398 13:27 خوانده شده: 4009 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +4 -4 --
علی 1398/06/08 - 15:13
انشاا... که این رای نمیاورد و حسینی را معرفی می کند و رای میاورد. فقط حمایت همه جانبه فرهنگیان یه مدیری که تاریخ آموزش و پرورش تو این ۴۰ سال بخودش ندیده و مغرضینی مثل روسای قبلی از جمله حاجی بابایی و فرشیدی و نماینده سرسپرده همایونشهری ابطحی مخالفند باهاش که معلومه اینها معلم نیستند و از سر سوزش جناحشانه نه خدمت به مردم و معلم و...
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1398/06/09 - 08:29
انشاا...
پاسخ + 0 0 --
دبیر مهربان 1398/06/09 - 16:06
انشاا... حاج محسن رای اعتماد نگیره و سید جواد بجاش معرفی بشه
پاسخ + +4 -3 --
کاکتوس 1398/06/08 - 15:55
این فرد یکی مثل فانی است هم قیافش شبیه فانی است هم بیانش وهم سستی اش با این انتخاب روحانی به طور قطع انتخابات مجلس را خواهد باخت و این انتخاب موجب عصبانیت معلمانی خواهد شد که اصلاح طلبان برای تداوم حیات سیاسی خود بدان نیاز دارند
پاسخ + 0 0 --
ققنوس 1398/06/08 - 16:51
کسی که آفتاب پرست صفتان مجمع فرهنگیان حامیش باشند مشخص است چه خواهد شد اینگزینه جتی اگر بخواهد اوضاع را همین طوری که هست اداره کند باید متملقینی که هروز یک رنگ بخود می گیرندرا از خود دور کند
پاسخ + 0 0 --
ربیعی 1398/06/09 - 19:07
ککتوس قیافه فرشیدی شبیه .... تا معلم. البته الان شبیه....شده. قیافه کاکتوس هم شبیه کاکتوس هدیی که تو داروخانه می فروشند هست.
پاسخ + 0 0 --
کاکتوس 1398/06/18 - 13:36
فکر کنم یکی از نوکران با وفای فانی باشی که توصیف اربابت بهت برخورده
پاسخ + +3 0 --
معلم 1398/06/08 - 16:27
تنها وزارتخانه ای که از نظر نمایندگان ملت !!! زیاد مورد عنایت وتوجه خاص قرار نمی گیرد آموزش وپرورش است اگر برایشان مهم بود در طول چهل سال نباید این همه مساله و مشکل لاینحل باقی می ماند حد اقل کمی غیرت به خرج بدهند و یک وزیر لایق و کاردان وآشنا به دانش بالای مدیریتی داشته باشد و فارغ از جناح بندی تمام هم وغمش پرداختن به مسائل حل نشده وبر زمین مانده آ.پ باشد مشروط بر اینکه دولت و نمایندگان مجلس نیز وزیر آینده را حمایت کنند بدون پیش شرط (عزل ونصب ها) اگر اینگونه عمل شود بدون تردید مقداری از مشکلات اساسی این وزارتخانه مهم و حیاتی که وظیفه تامین و تربیت مدیران آینده این مرز وبوم را بر عهده دارد مرتفع خواهد شد و گرنه در معرفی ودادن رای اعتماد اگرنگاه جناحی داشته باشند ، همان به که با سرپرست اداره شود.
پاسخ + +1 -1 --
شهاب 1398/06/08 - 16:40
باقبال فرهنگیان به حسینی مانند اقبال آن ها به نجفی است
در این دولت ودولت های قبل سیاست کلی عدم توجه به آ.پ بوده است البته دولت فعلی گوی سبقت را دراین زمینه ربوده است
حرف زدن از استقلال آ.پ وارتباط بارسانه ها نمی تواند دلیل توانمندی واز جنس معلمان بودن وزیرباشد
سرپرستی که در طول دوره ی سرپرستی حداقل همین رتبه بندی ناچیز را اجرایی نکرد طرح ظالمانه ی معلم تمام وقت را اجرا کردمطالبات معلمان را مرتب رسانه ای نمود به اعتراضات معلمان پاسخ درستی نداد و..
این فرد مثل قبلی ها وحتی می توانم بگویم ناکارآمدتر از آن هاست میرزایی هم همینطور است
تا خیال دولت از بابت فداکاری معلمان عدم مطالبه گری
راحت باشدخبری از وزیر توانمند وتوجه دولت به آ.پ نخواهد بود
پاسخ + +3 -1 --
شهروند 1398/06/08 - 17:31
درود جناب پورسلیمان
علم آموزی در آپ وارد نشد ولی تا دلمان بخواهد
ایدئولوژی مداحی عزاداری روضه خوانی آموزش
دفاعی وچگونگی استفاده از اسلحه رژه رفتن
به چپ چپ به راست راست ورود نیروهای شبه نظامی
شعار مرگ بر امریکا و مرگ بر 90درصد عالم
البته به جز رفیق پوتین استخدام بدون قانون روحانیان در مدارس وووو وارد آ پ شده است بعد این افرادی که به عنوان وزیر وارد می شوند وزیر نیستن پیمانکار وتیول دار هستن که
می فرستند آنها را .هرکی قیمت پایین تری دارد
در مناقصه برنده میشه.خداوند رحمت کند روان
شادروان فرخرو پارسا اون وزیر بود اینها کی هستن
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1398/06/10 - 16:58
درود

البته موافقم که اعدام حق خانم پارسا نبود .

حکم ناعادلانه و غیرانسانی بود .

اما در آن فضای ایدئولوژیک زده و انقلابی کسی به دنبال عقلانیت ورزی و آینده نگری نبود ....


پایدار باشید .
پاسخ + +3 -2 --
کاکتوس 1398/06/08 - 20:36
اگه روحانی عقل داشت که ظاهرا نداره بهترین فرصت برای محبوبیت و رای اوردن افراد خودش در مجلس بود که با معرفی حسینی بر محبوبیت خودش اضافه کنه حتی در صورت معرفی حسینی و عدم رای اوریش میتونست تقصیر رو گردن نماینده ها بتدازه ولی این فرصت رو از دست داد
پاسخ + 0 0 --
ربیعی 1398/06/09 - 19:08
چه عجب یه کلام حرف از مادر شوهر با بقول ما خارسو
پاسخ + +1 -2 --
محسن 1398/06/09 - 00:02
بیانیه حمایت مجمع فرهنگیان در حمایت از اقای حاجی میززایی مثل همه حمایت های قبلی از وزرا مشمئز کننده بود به همین جهت امیدم را از دست دادم تا کی کمیجانی دست از این کارهاش برمیداره، مقاله آقای پورسلیمان هم انصافا منطقی و علمی بود
پاسخ + +1 0 --
محسن 1398/06/09 - 00:02
بیانیه حمایت مجمع فرهنگیان در حمایت از اقای حاجی میززایی مثل همه حمایت های قبلی از وزرا مشمئز کننده بود به همین جهت امیدم را از دست دادم تا کی کمیجانی دست از این کارهاش برمیداره، مقاله آقای پورسلیمان هم انصافا منطقی و علمی بود
پاسخ + +2 0 --
حسینی مجتبی 1398/06/09 - 00:32
وزیر آموزش و پرورش باید همراه معلمان رفع کم و کاستی ها را خواستار باشد...
وزیر آموزش و پرورش باید استقلال دستگاه تعلیم و تربیت را حفظ کند و شایستگان را بدون نگاه سیاسی منصوب کند و از منصوبان شایسته در برابر سهم خواهان دفاع کند...
پاسخ + 0 0 --
معلم 2019 1398/06/09 - 20:09
مطمئن باشید این یک سیاست است.ابتدا حسینی را سرپرست معرفی کردند.(بدلیل سابقه امنیتی که داشتند) احتمال اینکه با معرفی به عنوان گزینه پیشنهادی رای بیاورند بسیار کم بود. ایشان معرفی نشد تا با معرفی گزینه بسیار ضعیف و اطمینان از عدم رای اعتماد مجلس ، در دور بعد حسینی معرفی شده و رای بیاورد.(احتمالا رای بالا) بعد دوباره آموزش و پرورش تبدیل به محیطی امنیتی شود. منتظر باشید و ببینید که چنین می شود یا نه! این کامنت را به یاد داشته باشید. حسینی بدترین گزینه خواهد بود که در نهایت انتخاب می شود.(با آماده سازی جو روانی حتی توسط خود معلمان )
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1398/06/10 - 17:03
درود

معلم 2019

به نظرم این فقط یک حدس و گمان است و مبنای تحلیلی قوی ندارد .

البته چیزی که جالب و قابل تامل است آن که در پرتال وزارت آموزش و پرورش هم برنامه های آقای حسینی مشاهده می شود و هم آقای حاجی میرزایی !

شاید نگاه زاپاسی وجود دارد .

به هر حال برخورد روحانی در این زمینه منطقی و قابل فهم نبود .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1398/06/10 - 15:46
از جنبه رسانه ای، نقد کردن خوبست اما تک بعدی قضایا را می بیند.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1398/06/10 - 17:05
درود

دوست عزیز ناشناس

نمی دانم منظورتان دقیقا چیست و با کیست ؟

اما شما هم می توانید ابعاد دیگر و نامکشوف قضایا را جهت آگاهی دیگران بارگذاری فرمایید .


پایدار باشید .
پاسخ + +2 -1 --
حسن 1398/06/10 - 16:29
آقای پور سلیمان از انسان اندیشمندی چون شما بعید بود. هر چند در مورد حاجی میرزایی با شما موافقم ولی در مورد حسینی خیر. حسینی چون میدونست چند ماه بیشتر نیست با کارهای پوپولیستی سعی در خودنمایی داشت. اگر وزیر بشه با بقیه چندان فرق نخواهد کرد.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1398/06/10 - 17:10
درود

آقای حسن

برداشت من مانند شما نیست .

من دوران کوتاه سرپرستی آقای حسینی را نقد کرده ام .

به نظرم ، قضیه سیاسی است و مخالفان سیاسی و ایدئولوژیک عرصه را بر روحانی تنگ کرده اند البته کسی که رئیس جمهور و منتخب مستقیم مردم است باید که بتواند از رای مردم به نحو درستی صیانت کند .

انتخاب کند و در برابرش پاسخ گو هم باشد .

صدور بخشنامه ممنوعیت شکایت از رسانه ها به نظرم یک امر واقعی بود و نه پوپولیستی .

حسینی به نسبت دیگران مدیر عملگرایی است .

البته نمی توان به قضایا نگاه صفر و یا صدی داشت .

نگاه من خاکستری است .

پایدار باشید .
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1398/06/13 - 10:21
وللله من نمیدانم چرا از حسینی حمایت می کنید . حسینی چه کرد؟ یک فردی بود دنبال تشریفات مثل بقیه مسولان. حسینی هم می ماند هیچ کار خوبی نکرد . تجربه خاصی هم در آموزش و پرورش نداشت. نه معلم بود و نه حتی در بدنه آموزش و مرورش کاره ای بود. این آقای وزیر جدید هم لا اقل یک زمانی نهضت بود عددی نیست. امیدی هم به این نداشته باشید. بطاحی خوب بود اگر به حرفاش عمل میکرد . اما اونم همش بولوف میزد و دیگر هیچ. بدترین وزیر هم فانی بود. نه قیافه داشت نه فکر نه هیچ چیز دیگر مثبتی از او دیدیم. محمدعلی نجفی را هم دیدیم که چه گندی زد. متاسفم برای مملکتی که وزیرش اون باشه. وزیر فقط حاجی بابایی. نسبت به بقیه بهتر بود. لا اقل طرح تحول رو درست کرد.

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور