گروه گزارش/
همان گونه که پیش تر آمد ( این جا ) ؛ چهارشنبه 5 تیر ، سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی میزبان نشست تخصصی دکتر « جمیله علم الهدی » عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با عنوان " نقش آموزه های فلسفه صدرایی در فرآیند تربیت و یادگیری " بود .
صدای معلم مشروح سخنان این استاد دانشگاه را منتشر می کند .
گروه رسانه/

با وجود صدور بخشنامه ممنوعیت شکایت علیه رسانه ( این جا ) اما این بار مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با تفسیری که خودش از این بخشنامه کرده علیه « حسین علی پور » معلم خراسانی شکایت کرده است .
علی پور در نامه ی خود به تاریخ اول تیرماه به مدیر کل این استان نوشته است :
" با توجه به طرح شکایت اداره حقوقی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در محاکم قضایی علیه اینجانب حسین علی پور که در حال رسیدگی می باشد با توجه به این که مقام عالی وزارت در تاریخ 29 / 3 / 98 طی بخشنامه شماره 50473 به تمام ادارات کل آموزش و پرورش در راستای تقویت نقد آزادانه در سطح کشور خواسته اند که از طرح شکایت و پی گیری شکایت های مطروحه در محاکم قضایی خودداری شود و نسبت به بسته شدن پرونده ها اقدام گردد و طی تشکیل کارگروه رسیدگی و برطرف کردن حل اختلاف اقدام شود ؛ لذا با توجه به بخشنامه فوق الذکر تاکنون از سوی اداره کل محترم آموزش و پرورش هیچ اقدامی جهت برطرف کردن اختلاف و بسته شدن پرونده مطروحه در محاکم قضایی و تشکیل کار گروه صورت نپذیرفته ؛ لذا خواهشمندم در کوتاه ترین زمان ممکن اقدامات لازم را مبذول فرمایید . "
در پاسخ به این درخواست سکینه طیبی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی از طرف مدیر کل در نامه ی به شماره 130 / 106321 / 2200 به تاریخ 12 / 4 / 1398چنین پاسخ داده است :
" در پاسخ به درخواست مورخ 1 / 4 / 1398 جناب عالی به اطلاع می رساند به استناد نامه شماره 98 / 31 / 3990 مورخ 11 / 4 / 1398 اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از آن جایی که ملاک تایید سوابق فعالیت های خبری خبرنگاران ، عضویت در سایت جامع خانه مطبوعات یا بیمه شده توسط مدیر مسئول رسانه مربوطه می باشد ، طبق بررسی به عمل آمده جناب عالی هیچ گونه سوابق رسانه ای در سامانه مذکور نداشته لذا درخواست شما مشمول بخشنامه شماره 50473 مورخ 29 / 3 / 1398 وزارت آموزش و پرورش نمی شود ."
« افسانه اسلامی » مدیر مسئول پایگاه خبری بیرنامه در نامه ای به تاریخ 3 / 4 / 98 و به شماره 1010 / 5 / 30 خطاب به مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی نوشته است :
" آقای حسین علی پور از خبرنگاران پایگاه خبری بیرنامه می باشد .
خواهشمند است در زمینه معرفی نامبرده به واحد روابط عمومی و حقوقی اداره کل دستور و اقدام مقتضی را صادر فرمایید . "
به نظر می رسد مدیران آموزش و پرورش درکی نسبت به رسانه و کارکردهای آن ندارند .
صدور بخشنامه وزارتی در راستای حمایت و تقویت فضای نقد آزاد در سطح کشور و کمک به ارتقای فرهنگ پرسشگری در حوزه رسانه صادر گردیده است .
مبنای آن هم احقاق حقوق شهروندی و قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات بوده است .
پرسش صدای معلم از مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی آن است که آیا نامه رسمی یک رسانه ملاک و معیار برای عمل نمی تواند باشد ؟
« صدای معلم » برای نخستین بار این پیشنهاد را به سرپرست وزارت آموز ش و پرورش ارائه کرد و مهم ترین هدف ما از این پیشنهاد ؛ اشاعه و تقویت فرهنگ گفت و گو و تفکر انتقادی و تبدیل فرهنگ امنیتی به امنیت فرهنگی بوده است .
احقاق این اهداف به تفسیرهای خشک بخشنامه ای و بوروکراتیک انجام پذیر نیست .
هر چند بارها گفته ایم که سطح سواد رسانه ای در این وزارتخانه به ویژه مدیران آن در سطح قابل قبولی نمی باشد .
« صدای معلم » همچنان در پیشنهاد خود مصر و جدی است و از سرپرست وزارت آموزش و پرورش می خواهد در مورد ادامه کار مدیرانی که در زمان تصدی مدیریت خویش علیه رسانه ها و معلمان منتقد شکایت کرده اند بازنگری جدی داشته باشد .
مدیری که توان و شهامت پاسخ گویی و گفت و گو را ندارد حق اشغال صندلی و پست را ندارد .

پایان گزارش/

همسایگان یاری کنید
عصر اولین آدینه تابستان با صدای زنگ سرزعیم روابط عمومی جوان ، خوش فکر و انرژیک ناحیه ۳ چرتم پاره می شود پس از چاق سلامتی پیشنهادی در خصوص کمک گرفتن از همسایگان جوار مراکز آموزشی برای بازگشایی بهینه مدارس می دهد و اینکه در پردازش این طرح یاری اش کنم .
رایزنی با اولیا و همسایگان جوار مدارس جهت حل و فصل مشکلات مدارس کم برخوردار روی کاغذ طرح خوبیست و شاید بتوان در صحنه عمل حداقل در برخی از مدارس از مساعدت بعضی از همسایگان و کسبه محله برای آماده سازی مناسب واحد های آموزشی در اول مهر کمک گرفت.
این طرح در کنار مساعدت اولیا مدارس شاید از آخرین امیدهای آموزش و پرورش برای ساماندهی مدارس دولتی کم برخوردار در این وانفسای اقتصادی باشد.
خیرین و خیرنماها
سابقا خیرین و مدرسه سازان خوش انصاف گوشه چشمی به مدارس کم برخوردار داشتند .
ولی با تشدید اوضاع نابه سامان اقتصادی از یک طرف و همچنین معطوف کردن توجهات خیرین مدرسه ساز به مناطق زلزله زده ، سیل زده و البته استانهایی که کماکان با مدارس چپری دست و پنجه نرم می کنند امیدی به مساعدت خیرین واقعی و بی شیله پیله نیست برخی از خیرنمایان نیز که برای فرار از پرداخت مالیات کسب و کار واقعی خود ، بعضا فرصت طلبانه لباده خیری به تن کرده اند معمولا در حال داد و ستاد و سبک و سنگین کردن سود برگشتی ( مادی و معنوی )از قِبل مساعدت احتمالی خود به مدارس هستند ، این قبیل از تازه به دوران رسیده های رانتی عموما سعی می کنند درصد نازلی از مالیات مقرر خود را در جایی خرج کنند که در دید رسانه ها بوده و در چهره سازی و کسب مشروعیت احتمالی شان مفید فایده باشد و البته در سر بزنگاه ها بتوانند از سرمایه گذاری نازل خود (به جای پرداخت عوارض و مالیاتهای مقرر)برداشت بهینه و مطلوبی داشته باشند.

مدرسه محوری در قاموس محله محوری
به هر حال خلاصه طرح محله محوری بدین شرح است که :
مدیران در کنار تبیین اولیا برای مشارکت در تجهیز و تکمیل مدارس با مراجعه به همسایگان و کسبه ی جوار مدارس ، آنها را نسبت به کمک و مساعدت به مدارس محله ی خود تشویق و ترغیب نماید مثلن با نجار محله برای مشارکت داوطلبانه در ترمیم میز و نیمکتها و شیشه بر برای تعویض شیشه پنجره های اسقاطی و....رایزنی نماید.ظاهرا این طرح بکر و عملیاتی به نظر می رسد منتها تصور کنید در مدرسه ای مسئولیت دارید که محله آن با فقر شدید فرهنگی و اقتصادی روبه روست و شما به خاطر محافظت از سرایدار و خفت نشدن دانش آموزان تان با برخی از اوباش و مزاحمین محله در گیر هستید ، همچنین به خاطر عدم ثبت نام فرزندان مسئله دار انصباطی چند تا از همسایگان در تردد به مدرسه متلک های ملیحی بارتان می گردد . همسایگان جوار مدرسه نیز که معمولا شاکی از صدای بلندگوی مدرسه و همچنین تردد و مزاحمت احتمالی دانش آموزانند برخی از دله دزدهای محله نیز گاها با خواب کردن سرایدار سرکی به پستوها و نقاط کور مدرسه می کشند و وقتی به عنوان شاکی به پلیس مراجعه میکنی در جواب می شنوی که:
"برو دزد را پیدا کن تا ما بیاییم دستگیرش کنیم"
حال تصور کنید شما در چنین محیطی بخواهید به کسبه و همسایگان مراجعه و از آنها برای مشارکت در تکمیل و ترمیم مدرسه کمک بخواهید!
به نظرتان چه جواب هایی ممکن است دریافت کنید؟ سفیران فرهنگی به چه کاری مشغولند؟ هر ساله وزرا و مسئولین وزارت آموزش و پرورش و همچنین سخنگوی دولت با آب و تاب تمام خبر از افرایش چند درصدی بودجه آموزش و پرورش می دهند . در صحنه عمل نه معلمین ، خیری از این افزایش بودجه می بینند و نه مدارس دولتی کم برخوردار.
افزایش بودجه آموزش و پرورش واقعیت یا خیال
در حالی که طبق نص قانون اساسی آموزش در مدارس تا اخذ دیپلم رایگان است در عوض هر سال به بهانه های مختلف دولت برخی از مسئولیتهای ذاتی خود را از طریق مدیران مدارس بر دوش مردم بار می کند و در عمل دست مدیران و معاونین(سفیران فرهنگی) خود را برای گذران امورات مدرسه به طرف جیب اولیا نشانه می گیرد.
یک علامت سوال درشت بر زمین می ماند .
آیا اخبار مربوط به افزایش فلان درصدی بودجه آموزش و پرورش نادرست است یا جیب وزارتخانه سوراخ بوده و این افزایش بودجه در جای دیگر برای از ما بهتران صرف می شود؟
نکته پایانی آن که:
پس از آزمون و خطا و پشت سر گذاشتن طرح معلم محوری ، دانش آموز محوری بالاخره به مدرسه محوری رسیده ایم .
خلاصه مدرسه محوری می گوید که هر مدرسه حداقل باید دخل و خرجش بالانس باشد و مدارس همه جانبه به مرحله خودکفایی رسیده و دست به جیب دولت دراز نکند !
واقعیت آنست که با توجه به شرایط پیش رو و در اولویت نبودن آموزش و پرورش در تمامی دولتها ، برای بهبود اوضاع مدارس و دانش آموزان چاره ای جز مشارکت دلسوزانه و مساعدت متعهدانه اولیا ، خیرین ، کسبه محله و....متصور نیستیم.
شایسته است در زمان ثبت نام در حد مقدورات دست مسئولین مدارس کم برخوردار را به گرمی بفشاریم.
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت داریداین آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید">

کلاس سوم دبستان بودم که پدرم برای یک ماموریت رفت تبریز .
یک شب در خواب و بیداری صدایش را شنیدم و صبح دیدم که برگشته . آن روز جمعه بود و ما دور پدر جمع شده بودیم و او از تبریز و زیبایی هایش می گفت و بعد جعبه کوچکی را آورد و گفت این هم سوغاتی شما .
از درون جعبه میوه ای قرمز شبیه قلب، که کلاه سبزی به سر داشت و دانه هایی سیاه بر تن بیرون آمد . خیلی خوشگل بود .
پدر گفت : این یک میوه خارجی است ، اسمش توت فرنگیه.
سهم خودم رادر یک قوطی گذاشتم که فردا ببرم مدرسه و به دوستام بگویم که ما میوه خارجی می خوریم .
تا فردا برای من یک قرن طول کشید . بالاخره فردا رسید و من قوطی بدست رفتم مدرسه و در انتظار زمان مناسب .
زنگ تفریح ولوله ای به پا شده بود و من در مرکز توجه . با یک قوطی در دست و گردنی برافراشته، چون فاتحی بزرگ در میدان کارزار .
آن قدر درگیر قوطی و آن میوه عجیب بودیم که متوجه صدای زنگ نشدیم.
ناگهان سایه خانم ناظم ، چون عقابی بر سر ما افتاد . با خط کشی در دست و نعره ای غیر انسانی ،قوطی را از دست من گرفت و تهدیدکنان ما را متفرق کرد .
آخر ساعت پشت در اتاق دفتر رفتم و قوطی و میوه خارجی ام را خواستم .
خانم ناظم با خنده ای شیطانی گفت : "قوطی ؟ میوه؟کدام قوطی؟"
آن زمانها خبری از حقوق کودک و احترام به کودکان و اهمیت به رشد عاطفی و اجتماعی کودکان و .... نبود .
دیدن همان خط کش در دست ناظم و درد آن بر بدنم کافی بود که قوطی و میوه را فراموش کنم . و با چشمانی متورم و دلی پر از کینه دست از پا درازتر به خانه برگردم . توی خانه هم اصلا کسی به حال من توجهی نکرد . و بعد از آن هم هیچ کس نگران بی علاقگی من به مدرسه و افت نمرات تحصیلی ام نشد . شاید آنها فکر می کردند خوردن توت فرنگی باعث افت تحصیلی ام شده و خوردن این میوه های خارجی اصلا برای بچه های ما خوب نیست .
امان از دست این خارجی های .......
هنوز بعد از گذشتن حدود نیم قرن از ان تاریخ هر موقع توت فرنگی می بینم، درد خط کش را روی تنم احساس می کنم . اما هنوز معتقدم که توت فرنگی خیلی میوه خوشگلیه.
کانال انشا و نویسندگی
گروه گزارش/
تجمع دو روزه آموزش دهندگان سوادآموزی در برابر سازمان امور اداری و استخدامی انعکاس قابل توجهی در رسانه ها داشت .
« صدای معلم » دو گزارش از این تجمعات تهیه کرد . ( این جا )
« جمشید انصاری » در این مورد توضیحاتی را برای صدای معلم ارسال کرده است .
این رسانه ضمن تشکر از پاسخ گویی رئیس سازمان امور اداری و استخدامی لازم می داند یادآوری کند که برخورد برخی عوامل این سازمان با خبرنگاران به ویژه خبرنگار صدای معلم به هیچ وجه اخلاقی و حرفه ای نبوده است .
گروه گزارش/

پلمپ 11 مدرسه دولتی در تهران توسط بنياد شهيد که ساختمان آن ها در دهه 60 مصادره شده است واکنش های متفاوت و فراوانی را برانگیخته است .
علی امینی؛ معاون حقوقی سازمان اموال و املاک کوثر در بنیاد شهید گفته است :
" این املاک متعلق به بنیاد شهید است و عواید حاصل از آن منبعی برای تامین هزینههای درمانی و خدماتی به این عزیزان محسوب میشود.
وی پیشنهاد داده است :
برای حل این مسئله حاضریم این مدارس را با املاک غیرآموزشی وزارت آموزش و پرورش در سطح شهر تهران تهاتر کنیم ! "
عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در گفت و گو با ایلنا اعلام کرده است :
" دو سال است که بنیاد شهید حکم قلع و قمع این مدارس را گرفته است. یک سال قبل شورای تامین استانداری تهران اعلام کرد وزارت آموزش و پرورش و بنیاد شهید پای میز مذاکره بیایند و ما هم پای مذاکره رفتیم و در نهایت شورای تامین گفت، یک سال دیگر برای رسیدگی به این امر فرصت است، اما طی همین چند روز بنیاد شهید کاربری تثبیت شده را قبول نکرد، در حالی که شورای تامین استانداری تهران در تاریخ ۹۸/۳/۱۹ اعلام کرد یک سال دیگر فرصت است که ظاهراً آقای شهیدی (رئیس بنیاد شهید) هم به آنها دستور داده که یک سال فرصت بدهند.
مصوبه شورای تامین استانداری تهران در تاریخ ۹۸/۳/۱۹ صادر شده و متاسفانه با وجود این مصوبه ما میبینیم که این اقدامات با حمایت برخی از نهادها انجام میشود و این مصوبه نادیده گرفته شده است و تاکید شده این مشکل با وساطت استاندار و رئیس آموزش و پرورش شهر تهران حل شود. " مطابق اصل 76 قانون اساسی ، مجلس حق تحقیق و تفحص در تمام امور کشور را دارد
فولاوند در ادامه تاکید می کند :
" در حال حاضر، ما باید مسائل کلان کشور را هم در نظر بگیریم و آرامش دانش آموزانی که کنکور دارند را به هم نزنیم، البته نمیخواهیم از دانش آموزان هم استفاده ابزاری داشته باشیم، اما با منحل شدن این مدارس دچار مشکل خواهند شد.
من متاسفم که در فصل کنکور و در زمانی که دانش آموزان باید آرامش داشته باشند، چنین اتفاقی افتاده و در این میان برخی مسائل ویژه دانش آموزان را نادیده میگیرند.
در حال حاضر ما خواهان اجرای مصوبه شورای تامین استانداری تهران هستیم، بالاخره این شورا وجهه قانونی دارد و ما هم پای میز مذاکره خواهیم آمد.
من اشتباه برخی از دوستانمان در بنیاد شهید که نگرش فرهنگی ندارند را به پای همه نمیگذارم. ما همکاری های خوبی با همه داشتیم و خواهیم داشت. این برخورد نمیتواند دوستی و همکاری ۳۸ ساله وزارت و آموزش و پرورش و بنیاد شهید را خدشه دار کند. همه ما هدفمان ارتقاء سطح دانش فرزندان این کشور است و ارزشهای دفاع مقدس و راه شهدا از اهداف همه ما است.
اینها اماکن بنیاد شهید نبوده و جزو اموال مصادرهای است که به بنیاد شهید رسیده و تازه دو سال است که حکمش را گرفتهاند. ما از اینکه محکوم شدهایم، حرفی نداریم یا اینکه این مدارس جزو املاک بنیاد شهید است باز هم حرفی نداریم، اما آموزش فرزندان این کشور بر همه چیز مقدم است.

اموال بنیاد شهید جزئی از بیت المال است، یعنی ما حق نداریم استفاده ابزاری داشته باشیم. اموال بیت المال متعلق به همه مسلمین است. "
پس از سکوت چند روزه سرانجام رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس هم به حرف آمد اما توپ را به زمین آموزش و پرورش انداخت .
حمیدرضا حاجیبابایی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانهملت با اشاره به انتشار گزارشهایی در خصوص فشار مالکان حقوقی مدارس شهر تهران برای اجرای حکم قلع و قمع و پلمب مدارس، اظهار می کند :
شهر تهران به لحاظ فضای آموزشی یکی از فقیرترین شهرهای کشور است و قطعا تعطیلی هر مدرسه دانش آموزان را با مشکل جدی مواجه میکند.
هیچ گزارشی درباره تعطیلی مدارس تهران به مجلس واصل نشده است
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی درباره این خبر که اجرای حکم قلع و قمع و پلمپ ۱۱ مدرسه پایتخت صادر شده که منجر به سرگردانی حدود هشت هزار دانشآموز میشود، گفت: متأسفانه هیچ گزارشی در رابطه با این مشکل به کمیسیون آموزش و تحقیقات و فراکسیون فرهنگیان مجلس گزارش نشده است.
با این حساب به نظر میرسد آموزش و پرورش یا این مشکل را درک نکرده یا از آن بی اطلاع است و شاید هم از این بابت احساس خطر نمیکند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با یادآوری اینکه با توجه به افزایش قیمت ملک در تهران مدراس به ویژه مدارس استیجاری با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم میکنند، افزود: قطعا چنین مشکلاتی راهکار دارد و آموزش و پرورش میتواند از مجلس در این باره کمک بخواهد.
چنانچه پیش از این، مشکلاتی برای آموزش و پرورش ایجاد میشد با رایزنی و پادرمیانی مجلس، دولت و حتی شهرداری این مشکلات برطرف میشد؛ حتما نباید یک مشکل تبدیل به بحران شود تا پس از آن مجلس به آن ورود کند و سرگردانی دانش آموزان تهرانی مسئلهای جدی است که باید برای آن راهکار پیش بینی شود.
حاجی بابایی در پایان گفته است :
" از آموزش و پرورش توضیح میخواهیم "
رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس با یادآوری اینکه قطعا در این باره از آموزش و پرورش گزارش کار میخواهیم که تاکنون چه اقداماتی انجام دادهاند، گفت: این موضوعی نیست که ظرف مدت کوتاهی به وجود آمده باشد لذا آموزش و پرورش باید راهکار جدی داشته باشد ."
مطابق اصل 76 قانون اساسی ، مجلس حق تحقیق و تفحص در تمام امور کشور را دارد .
نیز مطابق اصل 84 قانون اساسی ، هر نماینده در برابر تمام ملت مسئول است و حق دارد در همه مسائل داخلی و خارجی کشور اظهار نظر کند .
پیشنهاد می شود حاجی بابایی و سایر نمایندگان مجلس خیلی منتظر گزارش های مجلس نباشند و هوشمندانه و مسئولانه امور کشور را پی گیری کنند .
حاجی بابایی به عنوان نماینده ملت پی گیر مصوبه شورای تامین استانداری تهران در تاریخ ۹۸/۳/۱۹ باشد و در مورد نهادهایی که این اقدامات با حمایت آنان انجام می شود شفاف سازی کرده و افکار عمومی را در جریان بگذارد .
و اما پرسش صدای معلم از حاجی بابایی آن است که آیا در مورد وضعیت اردوگاه منظریه ( شهید باهنر ) تهران هم منتظر گزارش های مسئولان وزارت آموزش و پرورش شد ؟
و اما پرسش دیگر این رسانه از آقای حاجی بابایی گزارشی است که در 31 تیرماه 1397 منتشر شد و ایشان تاکنون در این مورد پاسخ گو نبوده است . ( این جا )

در گزارش صدای معلم آمده بود :
" در زمان وزارت حاجی بابایی ؛ هیات دولت در تاریخ 19 / 3 / 89 دبیرستان مروی که از قدیمی ترین مدارس تهران بود را طی مصوبه شماره 61614 / 44601 تخلیه و به موقوفه مروی واگذار کرد.
حاجی بابایی نه در هیات دولت و نه بعد از آن به این مصوبه اعتراض نکرد و با عاملیت زکریا یازرلو مدیرکل وقت آموزش و پرورش تهران ، این مدرسه تخلیه و تحویل موقوفه مروی شد.
حتی به انتقاد منتقدان هم اعتنایی نکرد ...
دوشنبه 20 آذر 1396 « سیدمحمد بطحایی » در آیین تکریم محمود مهرمحمدی و معارفه حسین خنیفر در محل سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان گفت که شانزده هزار میلیارد تومان ارزش خالص 167 آموزشکده هایی بود که در سال 90 از آموزش و پرورش جدا شد . ( این جا )
بر اساس اخبار و گزارش های رسیده به « صدای معلم » در استان آذربایجان شرقی و در زمان وزارت حاجی بابایی املاک زیر به حوزه علمیه واگذار شده اند :
1- دانشسرای دخترانه " شهید باهنر " ( منطقه مارالان تبریز - چهارسوق ) که بعدا مرکز آموزش ضمن خدمت شهید رجایی و سپس مجتمع ایثارگران شد و در نهایت به حوزه علمیه واگذار گردید .
2- بخشی از ( مدرسه راهنمایی و زمین پشت مدرسه ) دبیرستان بزرگ آشتاب ( خیابان آزادی منطقه گلگشت ، جنب پمپ بنزین ) که از مشهورترین مدارس ناحیه چهار در نزدیکی آبرسان تبریز بود به حوزه علمیه واگذار شد .
3-در آذرشهر مدرسه " شهید رجایی " به حوزه علمیه واگذار شد والبته آموزش و پرورش در حال حاضر با شکایت حقوقی خواهان بازپس گیری این مکان آموزشی شده است اما همچنان در اختیار حوزه علمیه است .
4- در شهرستان " مرند " مدرسه « فرخی » و مدرسه « قیام » به حوزه علمیه واگذار شدند .
و....
پرسش صدای معلم این است که آیا املاک و اموالی که واگذار شدند ؛ آبرو و حیثیت آموزش و پرورش نبودند ؟
حاجی بابایی بر چه اساس و یا منطقی این دست و دل بازی ها را انجام داده است و آیا حتی از این واگذاری ها سود و یا منافعی نصیب آموزش و پرورش و معلمان شده است ؟
ممکن است رئیس فراکسیون فرهنگیان برای رفع مسئولیت از خود این تصمیم را به اشخاص و واحدهای حقیقی و حقوقی دیگر احاله دهد .
پرسش ما این است که در این صورت نقش وزیر آموزش و پرورش که ادعای " مدافع حقوق فرهنگیان " و " وزیری از جنس معلمان " را داشته است چه می شود؟
« صدای معلم » از « حمیدرضا حاجی بابایی » انتظار دارد تا در برابر عملکرد خویش به یک رسانه " معلمی " پاسخ گو بوده و آدرس های غلط ندهد ."
پایان گزارش/
گروه اخبار/
آموزش دهندگان سوادآموزی دو روز متوالی برای تعیین تکلیف در مورد وضعیت استخدامی خود و اجرای مصوبه 95 در برابر سازمان امور اداری و استخدامی تجمع برگزار کردند .
گزارش کامل این دو تجمع در صدای معلم مننشر گردید . ( این جا )
در آخرین گزارش صدای معلم از انفعال و سکوت مسئولان وزارت آموزش و پرورش به ویژه رئیس سازمان نهضت سوادآموزی انتقاد شده بود .
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی چهارشنبه مطالبی را در این مورد بیان کرده است .
گروه استان ها و شهرستان ها/
نامه ی زیر توسط یک فرهنگی بازنشسته از اردبیل برای صدای معلم ارسال گردیده است .
این رسانه آمادگی خود را برای انتشار پاسخ مسئولان اعلام می کند .