گروه رسانه/
در پی درج گزارش صدای معلم در مورد وضعیت " خانه ی معلم ماسوله " روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان به صدای معلم پاسخ داد .
ضمن سپاس از پاسخ گویی ؛ عین جوابیه به شرح زیر است .
گروه استان ها و شهرستان ها/

در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان ،« طاهری » معلم منتقد مورد ضرب و شتم افرادی ناشناس قرار گرفت . ( این جا )
این معلم منتقد خطاب به مدیر کل پیشین گفته بود :
" امروز آقای مودت مدیر کل سازمان شد . آقای تقی زاده مدیر کل سابق خیلی صحبت کرد که من یک تنه بار سنگین آموزش و پرورش را تحمل کردم زحمت کشیدم ... ادارات و نهادها نه تنها کمک نکردند بلکه مصیبت اداره آموزش پرورش شدند و از این حرف ها... و شدیدا آقای تقی زاده تخریب دیگران و ادارات می کرد که من بلند شد گفتم آقای تقی زاده اتفاقا بیشترین ضربه به آموزش از ناحیه شما بود. شما ۵ هزار نفر را فله ای در یک سال به کار گیری کردی با مدرک دیپلم و فوق دیپلم بدون هیچ گونه آموزشی و با زد بند... شما تمام سرایدارها را برای معلمی به کارگیری کردی طوری که معاون و کارشناس مسوول کارگزینی اداره آموزش و پرورش ناحیه۳ ما سرایدار بود این ضربه به آموزش نیست؟ "
امروز پنج شنبه 9 آبان پرتال اداره کل آموزش و پرورش خوزستان نوشت :
"مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در دیدار با معلم اهوازی که در جریان آیین تکریم و معارفه مورد ضرب قرار گرفته بود از وی تفقد و دلجویی کرد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، کورش مودت ظهر امروز پنج شنبه ۹ آبان ماه ۹۸ در دیدار با این همکار فرهنگی ، ضمن تفقد و دلجویی با اشاره به اینکه جایگاه معلم جایگاهی ارزشمند است ، گفت : به واحدهای حراست و امور حقوقی دستور پیگیری این موضوع تا زمان حصول نتیجه را داده ام .
مودت با تاکید بر لزوم پیگیری و شناسایی فرد ضارب و احقاق حق همکار فرهنگی اظهار کرد : هرگونه اقدامی که موجب هتک حرمت جایگاه معلم شود از نظر ما محکوم و شایسته برخورد جدی است .
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با عنوان اینکه ، خود را خادم فرهنگیان می دانم ، افزود: فرصت ابراز نظر و انتقاد را حق همکاران فرهنگی دانسته و برای ایجاد این فرصت تلاش خواهم کرد. "
پس از این واقعه ؛ « صدای معلم » ضمن انتقاد از این حرکت غیرفرهنگی خواهان عذرخواهی مسئولان در مورد این واقعه تاسف برانگیز شده بود .
پایان پیام/
گزارش تهیه شده در تاریخ شنبه اول آبان ماه ۱۳۹۸ صرفا مربوط به دو مدرسه ای که اکثریت عکس ها از آن منتشر شده است نمی باشد و اکثر مصاحبه های منتشر شده با دانش آموزان ابتدایی و متوسطه سایر مدارس نیز بوده است که به درخواست برخی دانش آموزان بی نام نوشته شده است.
از مدیریت محترم دبستان پسرانه سوم خرداد شهرستان برخوار و مدیریت محترم دبستان دخترانه علم و ادب و دانش آموزانی که با معصومیت و روی گشاده در این مصاحبه شرکت کردند کمال تشکر را دارم.
گروه گزارش/

همان گونه که پیش تر و بارها نیز آمده است ؛ اقتصاد آموزش و پرورش و تامین منابع مالی این وزارتخانه فعلا در دو چیز خلاصه شده است : فروش املاک مازاد و مشارکت خیرین .
ماده 13 از قانون اصلاح » ماده 11 » قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش در استان ها ، شهرستان ها و مناطق کشور به " تامین منابع مالی شوراهای مناطق برای هزینه های جاری و عمرانی " اختصاص یافته است .
در این ماده ، 5 بند ذکر شده است :
1- سهم منطقه از اعتباراتی که در بودجه جاری و عمرانی سالانه دولت که بر اساس تعداد دانش آموزان برای هر استان پیش بینی می گردد .
2-یک درصد از بهای فروش و خدمات کالا و خدمات کارخانه ها و موسسات خدماتی و تولیدی استان که از طریق شورای استان میان مناطق توزیع می شود .
3- تا 5 درصد عوارض صدور پروانه های ساختمانی ، تفکیک زمین ها ، پذیره و نوسازی علاوه بر عوارض مذکور را که شهرداری ها دریافت می کنند .
4- عواید حاصل از فروش ساختمان ها و زمین های بلااستفاده و نیز ساختمان و زمین های دیگر که در اختیار آموزش و پرورش است و می توان آن ها را با توجه به نیازهای آموزش و پرورش تبدیل به احسن نمود ، در چارچوب ضوابطی که از سوی وزارت آموزش و پرورش معین می شود .
5- هدایا و کمک های دستگاه ها و نهادهای دولتی و غیردولتی و افراد خیر .
پرتال اداره کل آموزش و پرورش استان فارس نوشت :
" استاندار فارس بابیان اینکه خدمت به دانش آموزان استثنایی یک وظیفه اخلاقی و انسانی برای همه ماست، گفت: این قشر جامعه باید موردحمایت همگان باشند و تلاش کنیم تا از امکانات موجود برای کمک به این دانش آموزان بهره گیریم.
به گزارش اداره اطلاعرسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، دکتر عنایتالله رحیمی در یکصد و سی و چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان با تأکید بر لزوم نظارت بر ایمنی و سلامت دانش آموزان گفت: باید در کنترل و تأمین تجهیزات گرمایشی مدارس در فصل سرما دقت بیشتری انجام شود.

استاندار فارس موضوع پرداخت پاداش و مطالبات فرهنگیان از محل فروش املاک مازاد را از جمله فعالیتهای مهم دانست و افزود: مراکز یادگیری محلی در سوادآموزی کاری خوب و اساسی است و گسترش این مراکز باید از طریق متولیان امور شهری و با مشارکت دفاتر تسهیل گری دنبال شود.
استاندار فارس با تأکید بر اهمیت موضوع تأمین بهموقع پوشاک و سرویس دانشآموزی در مدارس شیراز و استان ، گفت: لازم است این امور نیز تا حصول نتیجه مطلوب از سوی آموزش و پرورش به نحو شایسته پی گیری و نظارت شود.
رحیمی در ادامه با بیان اینکه خدمت به دانش آموزان استثنایی یک وظیفه اخلاقی و انسانی برای همه ماست، گفت: این قشر جامعه باید مورد حمایت همگان باشند و تلاش کنیم تا از امکانات موجود برای کمک به این دانش آموزان بهره گیریم.
نماینده عالی دولت تأکید کرد: همه دستگاههای اجرایی در تأمین نیازمندیهای جامعه معلولین فعالیت داشته و در این راستا شهرداریها نیز حمایت حداکثری داشته باشند.
وی مناسبسازی فضا و تأمین امکانات مجموعههای ورزشی ، برای استفاده دانش آموزان معلول را از دیگر تکالیف قانونی دستگاهها دانست و خاطرنشان کرد: دولت برای ساخت و تجهیز مدارس استثنایی با مشارکت خیران فعالیتهای خوبی انجام داده است و در این زمینه باید از امکانات استانی برای تغذیه رایگان مدارس محروم نیز بهرهگیری شود.
استاندار فارس با اشاره به مشکلات فضای آموزشی منطقه فورگ داراب ،از اختصاص 50 درصد اعتبارات موردنیاز ساخت مدارس توسط دولت با مشارکت بنیاد برکت خبر داد.
این جلسه با بررسی مصوبات شورای آموزش و پرورش پایان یافت. "
پرسش « صدای معلم » از رئیس شورای آموزش و پرورش استان فارس آن است که آیا پرداخت پاداش و مطالبات فرهنگیان از محل فروش املاک مازاد از جمله فعالیتهای مهم ایشان است ؟

آیا معنای تبدیل به احسن چوب حراج زدن به سرمایه ها و املاک این وزارتخانه است ؟
چرا استاندار گزارشی از سایر فعالیت ها و مفاد قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش نمی دهد ؟
آموزش و پرورشی که چشم نیاز به جیب خیرین دوخته و املاک و دارایی های خود را برای تامین مطالبات کارکنانش بفروشد چه سرنوشتی در انتظارش خواهد بود ؟
پایان گزارش/
گروه اخبار/

طاهره طالقانی
همکار محترم
« صدای معلم » درگذشت خواهر گرامی تان ؛ " اعظم طالقانی " را به شما و خانواده محترم طالقانی تسلیت عرض می کند .
پایان پیام/