صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

nehzat3.1 گروه اخبار /

روز یکشنبه نوزدهم بهمن ماه ، آقای جواد نظریان مدیر محترم آموزش و پرورش منطقه 11 تهران به همراه آقای فتحی نیا مسئول  محترم روابط عمومی این اداره با حضور در منزل آقای رضا نهضت از ایشان عیادت و دل جویی نمودند .

در این دیدار صمیمانه آقای نظریان گفت : « مشکلی برای پرداخت حقوق آقای نهضت وجود ندارد و روند پرداخت تا زمانی که مشکل بازنشستگی ایشان به فرجام مطلوبی برسد ادامه خواهد یافت . »

ایشان ضمن ابراز بی اطلاعی در مورد قطع حقوق آقای نهضت تصریح نمود : « اگر من در جریان این امر بودم به هیچ عنوان اجازه انجام چنین کاری را نمی دادم . »

 مدیر روابط عمومی اداره آموزش و پرورش منطقه 11 تهران ضمن  ابراز گلایه از تیتر سایت سخن معلم ( 1 ) در مورد قطع حقوق آقای رضا نهضت ابراز امیدواری نمود تا در آینده با برطرف شدن نقاط مبهم  روند تعامل و هم اندیشی با رسانه سخن معلم در مورد موضوعات مختلف استمرار یابد .


( 1 ) لازم به ذکر است که اداره آموزش و پرورش منطقه 11 تهران در اقدامی ناباورانه حقوق آقای دکتر رضا نهضت را قطع نمود و سخن معلم اقدام به انتشار مطلبی با عنوان " حقوق یک معلم بستری در بیمارستان قطع شد !" نمود . 

*بوسه مدیر آموزش و پرورش منطقه یازده بر دستان معلم هنرش ( مطلب را در این جا بخوانید  )

nazariansp

 

سه شنبه, 20 بهمن 1393 16:45

آموزش ایست! معیشت نیست !

ayazisp آموزش ایست! معیشت نیست !
آیا راه قانونی برای یک تجمع صنفی وجود دارد؟
افزایش حقوق تا سقف سه میلیون تومان رویایی شدنی است؟
آیا مجلس به افزایش حقوق پنجاه درصدی این قشر از کارمندان دولتی تن می دهد؟
وقتی اقشار جامعه ؛ معلمین و وزارتخانه ی آموزش و پرورش را دائم التعطیل می خوانند٬
چه راه کاری برای برون رفت از این دیدگاه و دیدگاه هایی این چنینی وجود دارد؟
این روزها وقتی فانی دغدغه ی « ایست ، آب نیست» دارد ٬آیا معیشت فرهنگیان در دستور کارش قرار دارد؟ اصولا به خواسته های فرهنگیان می اندیشد؟
و چندین سوالات این چنینی دغدغه ی فرهنگیانی است که امروز در فضای مجازی به تعامل نشسته اند و گاه دل نوشته هایی با همین مضامین در روزنامه ها و سایت ها درج می کنند ؛  گویا کسی فرهنگیان این مرزو بوم را جدی نمی گیرد تا بخواهد زحمت پاسخ گویی به خود دهد .
این روزها مجلس بیشتر از همیشه دغدغه دارد و فرصتی برای اندیشیدن به خواست برحق فرهنگیان جامعه ندارد !

این روزها فرهنگیان می پرسند برای پیگیری مطالبات خویش از طرق قانونی باید از طریق کدام مرجع قانونی وارد عمل شد ؟ چرا کانون صنفی معلمان ایران اجازه ی فعالیت ندارد ، آیا اصولا این تشکل وجه ی قانونی دارد؟
نظر به اینکه این روزها از گوشه و کنار ایران شاهد ضرب و جرح ٬هتک حرمت فرهنگیان در محیط کار هستیم ، آیا مراجع قانونی این موارد را دنبال می کنند ؟ چرا در رسانه ی ملی انعکاسی از آن نیست ؟
جناب آقای وزیر

آیا برگزاری همایش «ایست! آب نیست » مهم تر از رسیدگی به مصائب فرهنگیانی است که ماه هاست نامه می نویسند و پاسخی به آنان داده نمی شود ؟
چرا دولت و مجلس یک بار برای همیشه به دغدغه های این بخش گسترده ی جامعه رسیدگی نمی کنند ؟ 
جناب وزیر 
این قلم دیگر توان نوشتن ندارد .خسته است از سوالات بی جواب ٬ تبعیض های بی حساب و...این درحالی است که سوابق کاری٬ مدرک دانشگاهی در این وزارتخانه خریدار ندارد  و روابط بیش از ضوابط در این وزارتخانه حلال مشکلات است .

گویی این باغ میوه اش کال است و نارس و امید باروری از آن گرفته شده است. گوشه ی این باغ دور از چشم باغبان٬ گیاهان هرزه رشد کرده اند. جنگل وار می تازند و هیچ تبری یارای بریدن شان نیست.
یکی می گوید تحصن کنیم ، آن دیگری می گوید مرثیه خوانی کنیم ، دیگری می گوید کبکم خروس می خواند ؛ چنان که گویی وعده ای شنیده است .
برخی دیگر می گویند: این ته مانده ی بارخدمتی را چگونه زمین بگذاریم ، آیا می رسد روزی که غم نان و غم نام غصه ی شبانه مان نباشد ؟

و امروز می شنویم جمعی از فرهنگیان خواهان برگزاری گردهمایی با حضور  مسئولین ذیربط هستند تا با هم اندیشی و طرح خواسته های خود ٬ بتوانند به دغدغه های چندین ساله ی خود پایان دهند.
و همگان می دانیم در جامعه ای که " فرهنگ پرسش گری " حاکم است ، هر روز امید بهبود اوضاع بیش تر می شود .
در چنین جوامعی هم اندیشی اولین قدم برای رسیدن به خواسته هاست  ؛ حال اگر توان پرسش گری از جامعه گرفته شود شایعه سازان مجال می یابند و با ترسیم دورنمایی دور از واقع  فضایی مأیوسانه می آفرینند.
هرچند ما همچنان در انتظار بارقه های دولت تدبیر و امید هستیم تا با درایت دستان سبزشان خزان این باغ روی بهار ببیند .

ارسال مطلب برای سخن معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

( مطالب منتشر شده ، نظر این پایگاه خبری - تحلیلی نبوده و انتشار آن ها به معنای تایید این مطالب نیست .)

 

منتشرشده در یادداشت

tasliatspecial جناب آقای علی نقی حصنی

مدیر کل  محترم دفتر هماهنگی هیئت های رسیدگی به تخلفات اداری وزارت آموزش و پرورش

خبر درگذشت پدر گرامی تان موجب تاثر و تالم ما گردید .

ضمن عرض تسلیت به حضرت عالی و خانواده محترم تان برای روح آن مرحوم  طلب آمرزش و برای بازماندگان صبر و بردباری مسئلت داریم .

 

hajibabayeesp رئیس مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش از برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش برای تعیین حقوق ۴ تا ۵ میلیون تومانی و اجرای آموزش مجازی کارکنان وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

 خسرو نظری رئیس مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در اجلاس روسای آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: سازمان موفق یعنی سازمانی که چابک و چالاک باشد و انعطافش را از دست ندهد.
 
وی بیان کرد: ساختار آموزش و پرورش به چابکی نرسیده و از روش ۵،۳ ،۴ به روش ۶،‌۳،‌۳ تغییر روش داده شده که موجب شده نیروی انسانی متفرق شده و ترکیب رشته‌ای و جنسی متفاوت شود ؛ نهایتا بی انگیزگی در بدنه نیروی انسانی افزایش یابد. این روش موجب شد کسانی وارد آموزش و پرورش شوند که تناسبی با ماهیت آموزش و پرورش نداشتند و صرفا برای ساکت کردن بچه‌ها به سر کلاس آمدند.
 
رئیس مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش گفت: در قالب طرح مهرآفرین ۱۱ هزار نفر وارد آموزش و پرورش شدند که برای کارهای خدماتی ورود کردند و ۷۰ درصد این تعداد مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر داشتند که با مدرک دیپلم وارد آموزش و پرورش شدند و این موج همچنین سیستم را تخریب می‌کند لذا باید آن را مدیریت کرد.
 
وی با بیان اینکه نخستین سیاست وزیر آموزش و پرورش ساماندهی نیروی انسانی است، تصریح کرد: ماحصل ورود بی‌رویه و بدون برنامه نیرو به آموزش و پرورش این شد که در تهران ترکیب نیروی انسانی ۸۲ درصد زن و ۱۸ درصد مرد است، حال با این ترکیب مدیرکل آموزش و پرورش چطور می‌خواهد این نیروها را مدیریت کند.
 
رئیس مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته در یک سال گذشته برای نخستین‌بار هیچ نیرویی وارد آموزش و پرورش نشد و ۲۵ هزار نیروی انسانی نیز بازنشسته شدند. با این اقدام یک‌هزار میلیارد و ۵۵۴ میلیون تومان صرفه‌جویی در زمینه مدیریت نیروی انسانی در آموزش و پرورش صورت گرفت و به حقوق معلمان ۲۰ درصد اضافه شد.
 
وی با بیان اینکه این تحولات با تفکر سیستمی و هم افزایی میسر می‌شود، بیان داشت: سال آینده سیاست آموزش و پرورش سیاست انقباضی خواهد بود، سیاست وزیر نیز این است که جمعیت معلمان در ۸۰۰ هزار نفر برسد به این شکل که ۸۰ درصد نیروی آموزشی و ۲۰ درصد نیروی اداری باشد و با این روش حقوق ۴ تا ۵ میلیون تومانی را برای معلمان پیش‌بینی خواهیم کرد.
 
رئیس مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش گفت: در مورد ورود نیروی انسانی به آموزش و پرورش، تنها راه ورود نیرو از مسیر دانشگاه فرهنگیان خواهد بود که این نیروها هم اکنون در حال تحصیل هستند و از سال ۹۵ به وزارت آموزش و پرورش وارد می‌شوند.
 
وی بیان کرد: تمام ورودی‌های دانشگاه فرهنگیان از امسال در هر رشته و شهری که باشند، باید در همان شهر خود به خدمت مشغول شوند. متوسط ماندگاری نیرو در آموزش و پرورش کمتر از سه سال است که این روش باید اصلاح شود. یکی از آسیب‌های آموزش و پرورش، نقل و انتقالات است اگر تفکر علمی در این بخش حاکم نباشد، ساختار را نیز شکننده می‌کند.
 
نظری در مورد اجرای طرح‌های فناوری در مدارس گفت: هوشمندسازی مدرسه یک فرایند است یک هدف نیست، اگر چه ۳۰ تا ۴۰ درصد مدارس هوشمند است، در سال جدید طرح تبلت را در تهران آغاز کردیم به طوری که شرکت سامسونگ ۱۳ مدرسه منطقه ۱۹ تهران را به صورت رایگان به تجهیزات فناوری متصل کرده است.
 
رئیس مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش گفت: در تهران استانداردترین مرکز ارتباطی را فعال کردیم تا ادارات کل نیازی برای ایجاد فضای امنیتی برای سرورهای خود نداشته باشند.
 
نظری گفت: در هفته آینده نیز طرح آموزش مجازی کارکنان وزارت آموزش و پرورش را آغاز می‌کنیم و در قالب این طرح از ظرفیت ارتباطی دبیر شهید رجایی استفاده شده ضمن اینکه بهترین اساتید را برای این دوره‌ها در نظر داریم.
فارس
 

schoolsp6 ‌دختران دانش‌آموز به‌علت نوع پوشش (مانتو و شلوار و مقنعه) نمی‌توانند آزادانه در حیاط مدارس تحرک داشته باشند و این موضوع لزوم محرم‌سازی‌ مدارس را بیش از گذشته نمایان می‌سازد اما آموزش و پرورش اعلام کرده محرم‌سازی مدارس دخترانه در شهرهای بزرگ همچون تهران امکان‌پذیر نیست.

وزير آموزش و پرورش كه بارها از محرم‌سازي مدارس حمايت كرده هفته گذشته در نشست خبري اعلام كرد تلاش مي‌كنيم تا فضايي براي دانش‌آموزان دختر فراهم كنيم تا آزادتر و راحت‌تر فعاليت كنند ولي در شهرهاي بزرگ با توجه به مشرف بودن ساختمان‌هاي اطراف مدارس چنين كاري عملا امكان پذير نيست.علي‌اصغر فاني آبان 92گفته بود كه بحث محرم‌سازي مدارس دختران كاري نيست كه طي يك يا 2سال انجام شود و اين امر نياز به وقت و همچنين هزينه دارد.

  • انتقاد از نبود فضاي مناسب

باتوجه به تراكم دانش‌آموزي و كمبود منابع مالي، طرح شاداب‌سازي مدارس دخترانه به فراموشي سپرده شده‌ است، اين در حالي است كه هر روز تعداد بيشتري از دانش‌آموزان به ناچار در شهرها و آپارتمان‌ها ساكن مي‌شوند و فقر حركتي بيش از پيش آنها را تهديد مي‌كند. اين در حالي است كه نيمي از جمعيت 13ميليون و 500هزار نفري دانش‌آموزان كشور را دختران تشكيل مي‌دهند كه در حدود 42هزار مدرسه مشغول تحصيل هستند.

مدير يكي از دبيرستان‌هاي دخترانه تهران در اين‌باره به همشهري گفت: واحد آموزشي‌اي كه ما در آن هستيم اوايل پيروزي انقلاب اسلامي ساخته شده و در بافت فرسوده قرار دارد، آن زمان خانه‌هاي اطراف مدرسه كه يك يا 2طبقه بودند اكنون چند طبقه شده‌اند و مشرف به مدرسه هستند. دانش‌آموزان زنگ‌هاي ورزش راحت نيستند و امكان انجام حركات ورزشي را ندارند. وي افزود: متأسفانه چندبار شاهد بوده‌ام كه از ساختمان‌هاي اطراف داخل حياط مدرسه را تماشا مي‌كنند، هر چه هم ارتفاع ديوار را بالا برديم فايده‌اي نداشت و مشكل همچنان باقي‌ است. يكي از دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه يكي از دبيرستان‌ها نيز مي‌گويد: ساختمان‌هاي اطراف به حياط مدرسه مشرف هستند. ما حتي نمي‌توانيم مقنعه را از سرمان برداريم چه برسد ... مسئولان پاسخ دهند كه ما نمي‌توانيم همانند پسران در مدرسه ورزش كنيم و حتي در حياط و كلاس درس بايد مقنعه بر سر داشته باشيم.

  • كارشناسان چه مي‌گويند‌

نبود امكان ورزش براي دختران در مدارس، خانه و محيط پيراموني خانه موجب شده تا اين گروه از جامعه دچار فقر حركتي بيشتري نسبت به پسران شوند. نتايج تحقيقاتي كه طي چند سال اخير منتشر شده نشان مي‌دهد كه حدود 80درصد دانش‌آموزان از ناهنجاري‌‌هاي اسكلتي رنج مي‌برند و سهم دختران از اين مشكل بيش از پسران است. نورالله دستايي، عضو كميسيون آموزش مجلس در مهر 90 گفت: براساس آمارهاي آموزش و پرورش حدود ۶۰ درصد دانش‌آموزان در سنين مختلف از مشكلات و ناهنجاري‌هاي قامتي رنج مي‌برند.

محمود سلطاني، كارشناس تربيت‌بدني در اين‌باره به همشهري گفت: ساختمان مدارس بايد براساس نيازهاي دانش‌آموزان ساخته شود، قبل از اجراي طرح‌هايي مانند شاداب‌سازي‌ مدارس بايد با استفاده از نظرات روانشناسان اجتماعي، جامعه‌شناسان و متخصصان تعليم و تربيت كودك و نوجوان، هزينه و فايده كنيم. مهم‌تر اينكه بايد آموزش و پرورش يك‌بار و براي هميشه تكليف خود را با مباحث پرورشي روشن كند.

محمد نودهي، كارشناس آموزش و پرورش نيز مي‌گويد: حياط مدرسه نخستين محل برخورد دانش‌آموزان‌ با مدرسه است. تخليه انرژي دانش‌آموزان و تجديد قوا، ذهن و بدن آنان را براي حضور در زنگ‌هاي بعدي آماده مي‌سازد و در نتيجه بازدهي آنان افزايش مي‌يابد. وي افزود: ‌‌چون امكان استفاده از نور خورشيد براي دانش‌آموزان ميسر نيست آنها از كمبود ويتامين دي نيز رنج مي‌برند. معاون عمراني وزير آموزش و پرورش در اين‌باره به همشهري گفت:

هرگز افزايش ارتفاع ديوارهاي مدارس دخترانه هدف محرم‌سازي مدارس دخترانه نيست، بلكه هدف اين است كه نيازهاي آموزشي و پرورشي دانش‌آموزان دختر در مدرسه خودشان برآورده شود. مرتضي رئيسي با بيان اينكه اعتباري براي اين كار پيش‌بيني نشده، افزود: در پروژه‌هايي كه در سال‌هاي اخير ساخته شده يا در حال ساخت است تا حد امكان بحث محرم‌سازي رعايت شده، ولي در بسياري از پروژه‌ها به لحاظ كمبود زمين و موقعيت جغرافيايي امكان محرم‌سازي وجود ندارد. رئيس سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس كشور اظهار كرد: ايجاد سالن‌هاي ورزشي بهترين راه پاسخ گويي به نيازهاي دانش‌آموزان دختر است.

ساختمان مدارس بايد به شكلي ساخته شود تا دانش‌آموزان احساس آرامش كنند. وي درباره امكان محرم‌سازي مدارس همسو با نظر وزير آموزش‌وپرورش اظهار كرد: در شهرهاي بزرگ خيلي امكان تغيير در معماري مدارس به‌علت مرتفع بودن ساختمان‌هاي اطراف مدارس وجود ندارد. از طرفي در مدارس قديمي به هيچ‌وجه نمي‌توان چنين طرحي‌ را اجرا كرد. دراين مدارس با توجه به وضعيت ديوارها بالا بردن ارتفاع آنها امكان پذير نيست.

 

rozname-iransp ﻣﻌﺎﻭﻥ ﺍﻭﻝ ﺭﺋﯿﺲ ﺟﻤﻬﻮﺭ ﻣﺼﻮﺑﻪ ﻫﯿﺎﺕ ﻭﺯﯾﺮﺍﻥ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﻧﺤﻮﻩ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﻋﯿﺪﯼ ﺑﻪ ﮐﺎﺭﮐﻨﺎﻥ ﺩﻭﻟﺖ ﺑﻪ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﻭ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪﺭﯾﺰﯼ ﮐﺸﻮﺭ ﺍﺑﻼﻍ ﮐﺮﺩ .

 


ﻫﯿﺄﺕ ﻭﺯﯾﺮﺍﻥ ﺩﺭ ﺟﻠﺴﻪ 15/11/1393 ﺑﻪ ﭘﯿﺸﻨﻬﺎﺩ ﺷﻤﺎﺭﻩ 134176 ﻣﻮﺭﺥ 4 / 11 / 1393 ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻣﺪﯾﺮﯾـﺖ ﻭ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪﺭﯾﺰﯼ ﮐﺸﻮﺭ ﻭ ﺑﻪ ﺍﺳﺘﻨﺎﺩ ﻣﺎﺩﻩ ﻭﺍﺣﺪﻩ ﻗﺎﻧﻮﻥ
ﻧﺤﻮﻩ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﻋﯿﺪﯼ ﺑﻪ ﮐﺎﺭﮐﻨﺎﻥ ﺩﻭﻟﺖ ـ ﻣﺼﻮﺏ 1374 ـ ﻭ ﻣﺎﺩﻩ ( 75 ) ﻗﺎﻧﻮﻥ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖﺧﺪﻣﺎﺕ ﮐﺸﻮﺭﯼ ـ ﻣﺼﻮﺏ 1386 ـ ﺗﺼﻮﯾﺐ ﮐﺮﺩ:
1 ـ ﺩﺳﺘﮕﺎﻩﻫﺎﯼ ﺍﺟﺮﺍﯾﯽ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﻣﺎﺩﻩ (5 ) ﻗﺎﻧﻮﻥ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﮐﺸﻮﺭﯼ ﻭ ﻣﺎﺩﻩ ( 5) ﻗﺎﻧﻮﻥ ﻣﺤﺎﺳﺒﺎﺕ ﻋﻤﻮﻣﯽ ﮐﺸﻮﺭ، ﻧﯿﺮﻭﻫﺎﯼ ﻣﺴﻠﺢ، ﻧﯿﺮﻭﯼ ﺍﻧﺘﻈﺎﻣﯽ ﻭ ﻗﻮﻩ ﻗﻀﺎﯾﯿﻪ ﻭ ﺳﺎﯾﺮ ﺩﺳﺘﮕﺎﻩﻫﺎﯼ ﺍﺟﺮﺍﯾﯽ ﻣﺸﻤﻮﻝ ﻗﻮﺍﻧﯿﻦ ﺧﺎﺹ ﻣﺠﺎﺯﻧﺪ ﺑﻪ ﮐﺎﺭﻣﻨﺪﺍﻥ ﺧﻮﺩ ( ﺭﺳﻤﯽ، ﺛﺎﺑﺖ، ﭘﯿﻤﺎﻧﯽ، ﺧﺮﯾﺪ ﺧﺪﻣﺖ، ﻗﺮﺍﺭﺩﺍﺩﯼ ﻭ ﻣﻮﻗﺖ) ﻭ ﺍﻋﻀﺎﯼ ﻫﯿﺄﺕ ﻋﻠﻤﯽ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩﻫﺎ ﻭ ﻣﺆﺳﺴﺎﺕ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻋﺎﻟﯽ ﻭ ﺗﺤﻘﯿﻘﺎﺗﯽ ﻭ ﻗﻀﺎﺕ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﺗﻤﺎﻡ ﻭﻗﺖ ﺍﺷﺘﻐﺎﻝ ﺑﻪ ﮐﺎﺭ ﺩﺍﺭﻧﺪ، ﻣﺒﻠﻎ ﺛﺎﺑﺖ ﺷﺶ ﻣﯿﻠﯿﻮﻥ ﻭ ﺳﯽ ﻭ ﭘﻨﺞ ﻫﺰﺍﺭ ( 6.035.000) ﺭﯾﺎﻝ ﺑﻪ ﻧﺴﺒﺖ ﻣﺪﺕ ﺧﺪﻣﺖ ﺗﻤﺎﻡ ﻭﻗﺖ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ 1393 ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﭘﺎﺩﺍﺵ ﺁﺧﺮ ﺳﺎﻝ ( ﻋﯿﺪﯼ) ﺩﺭ ﺑﻬﻤﻦ ﻣﺎﻩ ﺳﺎﻝ ﺟﺎﺭﯼ ﺍﺯ ﻣﺤﻞ ﺑﻮﺩﺟﻪ ﻣﺼﻮﺏ ﺩﺳﺘﮕﺎﻩﻫﺎﯼ ﺍﺟﺮﺍﯾﯽ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ .
ﺗﺒﺼﺮﻩ 1 ـ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﻫﺮﮔﻮﻧﻪ ﻭﺟﻪ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﭘﺎﺩﺍﺵ ﺁﺧﺮ ﺳﺎﻝ ( ﻋﯿﺪﯼ) ﯾﺎ ﻋﻨﺎﻭﯾﻦ ﻣﺸﺎﺑﻪ، ﻋﻼﻭﻩ ﺑﺮ ﻣﺒﻠﻎ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺍﯾﻦ ﺑﻨﺪ ﺗﻮﺳﻂ ﺩﺳﺘﮕﺎﻩﻫﺎﯼ ﻣﺰﺑﻮﺭ ﻭ ﺗﻤﺎﻡ ﻭﺍﺣﺪﻫﺎﯼ ﻭﺍﺑﺴﺘﻪ ﻭ ﺗﺎﺑﻌﻪ ﻭ ﺳﺎﯾﺮ ﻭﺍﺣﺪﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺍﺟﺮﺍﯼ ﻣﻘﺮﺭﺍﺕ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺁﻧﻬﺎ ﻣﺴﺘﻠﺰﻡ ﺫﮐﺮ ﻧﺎﻡ ﺍﺳﺖ، ﻣﻤﻨﻮﻉ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ . ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺣﺴﺎﺑﺮﺳﯽ ﯾﺎ ﺣﺴﺎﺑﺮﺳﺎﻥ ﻗﺎﻧﻮﻧﯽ ﺷﺮﮐﺖﻫﺎ ﻣﮑﻠﻔﻨﺪ ﻧﻈﺎﺭﺕ ﻻﺯﻡ ﺭﺍ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﻭ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺧﻼﻑ ﺭﺍ ﮔﺰﺍﺭﺵ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ .
ﺗﺒﺼﺮﻩ 2 ـ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﭘﺎﺩﺍﺵ ﺁﺧﺮ ﺳﺎﻝ ( ﻋﯿﺪﯼ) ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺍﯾﻦ ﺑﻨﺪ ﺑﻪ ﮐﺎﺭﮐﻨﺎﻥ ﺧﺮﯾﺪ ﺧﺪﻣﺖ، ﻗﺮﺍﺭﺩﺍﺩﯼ ﻭ ﻣﻮﻗﺖ، ﺑﻪ ﻧﺴﺒﺖ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﺗﻤﺎﻡ ﻭﻗﺖ ﺁﻧﺎﻥ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ 1393 ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ . ﺩﺭ ﻫﺮ ﺣﺎﻝ ﻣﯿﺰﺍﻥ ﻋﯿﺪﯼ ﺍﯾﻨ ﮕﻮﻧﻪ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺍﺯ ﭘﻨﺠﺎﻩ ﺩﺭﺻﺪ ﺭﻗﻢ ﻣﺬﮐﻮﺭ ﮐﻤﺘﺮ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ .
2 ـ ﻣﯿﺰﺍﻥ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﭘﺎﺩﺍﺵ ﺁﺧﺮ ﺳﺎﻝ ( ﻋﯿﺪﯼ ) ﺑﺎﺯﻧﺸﺴﺘﮕﺎﻥ، ﻣﺴﺘﻤﺮﯼﺑﮕﯿﺮﺍﻥ، ﺣﻘﻮﻕ ﻭﻇﯿﻔﻪ ﺍﺯﮐﺎﺭﺍﻓﺘﺎﺩﮔﯽ ﻭ ﺣﻘﻮﻕ ﻭﻇﯿﻔﻪ ﻭﺭﺍﺙ ﻣﺴﺘﺨﺪﻣﯿﻦ ﻣﺘﻮﻓﺎﯼ ﻣﺸﻤﻮﻝ ﺻﻨﺪﻭﻕﻫﺎﯼ ﺑﺎﺯﻧﺸﺴﺘﮕﯽ ﻭ ﺻﻨﺪﻭﻕ ﻣﻌﺬﻭﺭﯾﺖ ﻭ ﺍﺯﮐﺎﺭﺍﻓﺘﺎﺩﮔﯽ ﺟﻬﺎﺩﮐﺸﺎﻭﺭﺯﯼ ﻭ ﺻﻨﺪﻭﻕﻫﺎﯼ ﺑﺎﺯﻧﺸﺴﺘﮕﯽ ﻧﯿﺮﻭﻫﺎﯼ ﻣﺴﻠﺢ ﻭ ﻧﯿﺮﻭﯼ ﺍﻧﺘﻈﺎﻣﯽ ﻭ ﺳﺎﯾﺮ ﺻﻨﺪﻭﻕﻫﺎﯼ ﺑﺎﺯﻧﺸﺴﺘﮕﯽ ﻭ ﻧﯿﺰ ﺷﻬﺪﺍ ﻭ ﺟﺎﻧﺒﺎﺯﺍﻥ ﺍﺯﮐﺎﺭﺍﻓﺘﺎﺩﻩ ﮐﻠﯽ، ﺷﺶ ﻣﯿﻠﯿﻮﻥ ﻭ ﺳﯽ ﻭ ﭘﻨﺞ ﻫﺰﺍﺭ ( 6.035.000) ﺭﯾﺎﻝ ﺍﺯ ﻣﺤﻞ ﺑﻮﺩﺟﻪ ﻣﺼﻮﺏ ﺻﻨﺪﻭﻕ ﺑﺎﺯﻧﺸﺴﺘﮕﯽ ﺫﯼﺭﺑﻂ ﻗﺎﺑﻞ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ .
ﺗﺒﺼﺮﻩ ـ ﻋﯿﺪﯼ ﺑﺎﺯﻧﺸﺴﺘﮕﺎﻥ ﻣﺸﻤﻮﻝ ﺻﻨﺪﻭﻕ ﺑﺎﺯﻧﺸﺴﺘﮕﯽ ﮐﺸﻮﺭﯼ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ 1393 ﺣﻖ ﻋﺎﺋﻠﻪﻣﻨﺪﯼ، ﺍﻭﻻﺩ ﻭ ﺑﯿﻤﻪ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﺩﺭﻣﺎﻧﯽ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺻﻨﺪﻭﻕ ﻣﺬﮐﻮﺭ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ، ﺗﻮﺳﻂ ﺁﻥ ﺻﻨﺪﻭﻕ ﻗﺎﺑﻞ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ . ﺳﺎﯾﺮ ﻣﻮﺍﺭﺩﯼ ﮐﻪ ﻣﺸﻤﻮﻝ ﺻﻨﺪﻭﻕﻫﺎﯼ ﻣﻨﺪﺭﺝ ﺩﺭ ﺑﻨﺪ (2 ) ﻧﯿﺴﺘﻨﺪ ﺍﺯ ﻣﺤﻞ ﺍﻋﺘﺒﺎﺭﺍﺕ ﺷﺮﮐﺖ، ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﯾﺎ ﺩﺳﺘﮕﺎﻩ ﺍﺟﺮﺍﯾﯽ ﺫﯼﺭﺑﻂ ﻗﺎﺑﻞ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ .
3 ـ ﺧﺪﻣﺖ ﻧﯿﻤﻪ ﻭﻗﺖ ﺑﺎﻧﻮﺍﻥ ﺍﺯ ﻟﺤﺎﻅ ﺍﺟﺮﺍﯼ ﺍﯾﻦ ﺗﺼﻮﯾﺐﻧﺎﻣﻪ، ﺗﻤﺎﻡ ﻭﻗﺖ ﻣﺤﺴﻮﺏ ﻣﯽﺷﻮﺩ .
ﻣﻌﻠﻤﺎﻥ ﺣﻖﺍﻟﺘﺪﺭﯾﺲ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺳﺎﻋﺎﺕ ﺗﺪﺭﯾﺲ، ﻣﺸﻤﻮﻝ ﺍﯾﻦ ﺗﺼﻮﯾﺐﻧﺎﻣﻪ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺑﻮﺩ .
4 ـ ﺷﺮﮐﺖﻫﺎﯼ ﺩﻭﻟﺘﯽ ﻣﻮﻇﻔﻨﺪ ﺍﺯ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﻫﺮ ﻣﺒﻠﻐﯽ ﺗﺤﺖ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﭘﺎﺩﺍﺵ ﺁﺧﺮ ﺳﺎﻝ ( ﻋﯿﺪﯼ) ﯾﺎ ﻋﻨﺎﻭﯾﻦ ﻣﺸﺎﺑﻪ، ﻋﻼﻭﻩ ﺑﺮ ﻣﺒﻠﻎ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺍﯾﻦ ﺗﺼﻮﯾﺐﻧﺎﻣﻪ ﺑﻪ ﻣﺪﯾﺮﺍﻥ ﻭ ﺍﻋﻀﺎﯼ ﻫﯿﺄﺕﻣﺪﯾﺮﻩ ﺧﻮﺩﺩﺍﺭﯼ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ . ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﺖ ﺍﺟﺮﺍﯼ ﺍﯾﻦ ﺑﻨﺪ ﺑﺮﻋﻬﺪﻩ ﻣﺪﯾﺮﻋﺎﻣﻞ ﻭ ﺳﺎﯾﺮ ﻣﺪﯾﺮﺍﻥ ﺫﯼﺭﺑﻂ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ .
ﻣﻌﺎﻭﻥ ﺍﻭﻝ ﺭﺋﯿﺲﺟﻤﻬﻮﺭ ـ ﺍﺳﺤﺎﻕ ﺟﻬﺎﻧﮕﯿﺮﯼ

 ﺭﻭﺯﻧﺎﻣﻪ ﺭﺳﻤﯽ ﺟﻤﻬﻮﺭﯼ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﺍﯾﺮﺍﻥ

 

 

dashtispecial  فرزانه دشتی - عضو شورای نویسندگان سخن معلم
 
بعد از شستن خانه و حیات می رفتیم سراغ دم درب منزل هایمان. جارو می زدیم و آبی می پاشیدیم. بوی نمی که بلند می شد بوی زندگی می داد. جلوی درب همسایه را نیز تمیز می کردیم و عطر محبت بود که فضای کوچه مان را پر می کرد. شور و حالی داشت عیدها و جشن ها. همه همسایه ها هر کدام به توان خود از پیر و جوان می آمدند و آذین می بستند. انگار همه یک خانواده بودیم که برای بهتر برگزار شدن مراسم به قدر خود می خواستیم نقش بیافرینیم.
البته نگارنده از عهد عتیق نمی نویسد و نه از گذشته های خیلی دور! از زمانی می نویسم که کوچه و شهرمان را متعلق به خود می دانستیم و اگر آشغالی در کوچه بود قبل از اینکه انگشت را به سمت ماموران شهرداری نشانه بگیریم آن را به سمت خود نشانه می گرفتیم.  
 شور زندگی جایی هست که انسان امید نقش آفرینی دارد. جایی که خود را یک عضو موثر در مجموعه بزرگتری می داند. جایی که هر فردی به نحوی مطلوب با دیگران و محیطش مرتبط است.
زندگی شهری و پیامدهایش با سرعت زیادی آمد و خیلی نقش ها را تخصصی و انحصاری کرد. شهروندان نیز در حوزه شهری نقش های خود را واگذار کردند. می خواهیم مروری کنیم به گذشته و نگاهی به حال و تدبیری برای آینده. نمی خواهیم در گذشته زندگی کنیم و با حسرت نسبت به آنچه از دست رفته غرغر کنیم. می خواهیم " نگاهی امیدوارانه " به آینده داشته باشیم. با تجربه ی گذشته و توان حال. شوراها و حضور شهروندان در اداره امور خودشان، شروع خوبی است که دوباره احساس کنیم که ما هم جزیی از این شهر هستیم. 
 شورایاران می توانند در زمینه های مختلف نقش آفرینی کنند. مانند انتقال مسائل و مشکلات شهروندان به مدیریت شهری، حل مشکلات مخصوص هر محله، افزایش تعامل با مدیران در جهت شناسایی مشکلات دوجانبه مدیران و شهروندان و تسریع در حل مشکلات و افزایش کیفیت خدمات.
«  شهروند مداری » از نتایج مثبت قابل توجه دیگری است که این طرح می تواند داشته باشد.
همواره تعامل دوسویه مسئولان و مردم نتایج مثبتی در ایجاد تفاهم و حل مشکلات و حتی پیش بینی و پیشگیری مشکلات و مسائل آتی به دنبال داشته است.
 در مدارس و محیط های آموزشی نیز مدتهاست تاکید بر دانش آموز محوری و نتایج مثبت آن می گردد. نقش معلم نقش مدیری است که با راهنمایی و هدایت دانش آموزان، آنان را برای دست یابی به اهداف آموزشی یاری می رساند. در مدیریت شهری نیز توقع می رود که مسئولان با یاری کردن شهروندان آنان را در تحقق اهداف شهروندی یاری رسانند و در واقع مدیر باشند نه رییس.  
یکی دیگر از پیامدهای شایان توجه این نوع مشارکت مردمی ، افزایش نشاط عمومی و خارج شدن از حالت انفعالی به فعال می باشد. " روحیه گروه محوری "، سبب افزایش مشارکت شهروندان می گردد و همین طور انرژی های سرگردان را در مسیر حل مسائل محله خود و افزایش کیفی ارائه خدمات به کار می گیرد.
به امید داشتن شهری با شهروندانی پر شور و نشاط از زندگی که امیدوارانه دست در دست یکدیگر برای داشتن شهری سالم چه از لحاظ فیزیکی و چه از لحاظ روانی تلاش می کنند .
 
ثبت نام در انتخابات شورایاری ها ( این جا )
 
 
منتشرشده در یادداشت

tribunspecial بسمه تعالی

وزیر محترم آموزش و پرورش

سلام علیکم

احتراماً به استحضار می رساند چند سالی است که ما جامعه ی فرهنگیان نسبت به وضعیت اسف بار معیشتی خود و حقوق تضییع شده مان پیوسته اعتراض می نماییم و به اشکال مختلف در قالب جلسات مذاکره و بحث و گفت و گو و تجمعات اعتراض به حق خود را ظهور و بروز داده ایم اما افسوس و صد افسوس که هیچ یک از مسئولان ذی ربط اهمیتی به این اعتراضات ما نداده اند و هر چه گفتند وعده بود و تخلف از وعده؛ البته ناگفته نماند اقداماتی بسیار ناچیز آن هم در حد مُسکّن و نه در حد درمان و علاج واقعی صورت گرفته است که این اقدامات به هیچ وجه پاسخ گوی مطالبات به حق ما نبوده است.

در ادامه به اهم معضلات و چالش های فرهنگیان و علی الخصوص معلمان ذیلاً اشاره می شود :

1- چالش و معضل اصلی و اساسی ما فرهنگیان موضوع حقوق و مزایای ما می باشد ؛ در حال حاضر حقوق و مزایای دریافتی ما بسیار کم و ناچیز است و به هیچ وجه کفاف زندگی مان را نمی کند. در حالی که خط فقر بر اساس گزارش بانک مرکزی  5 / 2 میلیون تومان می باشد غالب فرهنگیان حقوق شان زیر خط فقر است و با قطع یقین می توان اظهار کرد که حقوقشان بین  1 میلیون تا 6 / 1 میلیون تومان است و این برای جامعه ی فرهنگی که رسالت خطیر تعلیم و تربیت انسان ها به او واگذار شده و باید با فراغ بال و آسودگی خاطر به رشد و تعالی دانش آموزان بپردازد یک فاجعه است.

2- در پرداخت حقوق و مزایا بین ما و سایر وزارتخانه ها و سازمان ها تبعیض فاحشی وجود دارد. به عنوان نمونه در جامعۀ اسلامی ما قضات و اساتید دانشگاه ها از نظام پرداخت ویژه برخوردار هستند ولی ما فرهنگیان از این نظام پرداخت محروم هستیم.

مگر فرهنگیان چه چیزی کمتر از قضات و اساتید دانشگاه ها دارند اگر آنها مدرک تحصیلی بالایی دارند ما نیز از این امتیاز کاملاً برخوردارهستیم و اگر ملاک نظام پرداخت ویژه ارزش کاری است که بایستی یادآور شد ارزش کاری فرهنگیان اگر بیشتر از قضات و اساتید دانشگاه ها نباشد کمتر نیست.

3- در حال حاضر معلمان به دلیل اینکه از حقوق و مزایای بسیار اندکی برخوردارند اکثر آنها ناچارند به کار دوم و سوم که هیچ ارتباطی با تعلیم و تربیت ندارد بپردازند و این مسأله لطمات و آسیب های جبران ناپذیری را به کیفیت آموزش و پرورش وارد ساخته و می سازد و معلمی که باید  24 ساعت تدریس نماید و بقیۀ اوقاتش را صرف تحقیق و پژوهش و مطالعه و خلاقیت و نوع آوری نماید به کار دوم و سومی مشغول می شود که هیچ سنخیتی با رسالت آموزشی و پرورشی وی ندارد.

4- اضافه کار و حق التدریس معلمان به موقع پرداخت نمی شود. به عنوان نمونه ، اضافه کار و حق التدریس معلمان با احتساب بهمن ماه به مدت  5 ماه است که پرداخت نشده است که پرداخت به هنگام آن می توانست گرهی از مشکلات عدیدۀ معلم را باز کند.

در خاتمه از حضرت عالی تقاضا می شود به معضلات فوق الذکرجداً بذل توجه را نمایید. از مساعدت جنابعالی در این خصوص کمال تشکر و قدردانی را داریم.

جمعی از فرهنگیان استان البرز

رونوشت :

1- دفتر مقام معظم رهبری

2- دفتر ریاست محترم جمهوری اسلامی

3-دفتر ریاست محترم قوۀ مقننه

4- دفتر مدیر کل محترم آموزش و پرورش استان البرز

 

tajammospecial این روزها تهرانی ها تبلیغاتی را در سطح شهر می بینند که دعوت به ثبت نام در انتخابات شورایاری محله های شهر می‌کند. انتخاباتی که قرار است تا پیش از پایان سال برگزار شود و اعضای شورایاری 354 محله تهران انتخاب شده و در حل مشکلات شهر به کمک مدیریت شهر بیایند. شورایاری ها، انجمنی نوپا در دموکراسی شهری ایران به شمار می آیند که چند سالی است به طور مردمی تشکیل شده و از مشارکت آنها در اداره امور شهر استفاده می شود.  در این باره روز گذشته محمد سالاری، رئيس كميسيون شهرسازي شورای شهر تهران كه رئیس هیأت‌نظارت بر انتخابات شورایاری‌ها نيز است، خبر از تغییراتی در شرایط نام نویسی این انتخابات داد و گفت: با توافق ستاد هماهنگی شورایاری‌ها، هیأت نظارت بر انتخابات و سایر اعضای شورای شهر، دارا بودن مدرک تحصیلی در چهارمین دوره انتخابات از فوق‌دیپلم به دیپلم کاهش پیدا کرد. سالاری گفته است به محض اينكه اعضاي هيأت در ساختماني كه شهرداري منطقه 6 در اختيارشان قرار داده مستقر شوند، سامانه و سايت اين انتخابات راه‌اندازي خواهد شد:‌ به محض استقرار، سامانه و سایتی نیز راه‌اندازی خواهد شد که در این سایت شهروندان می‌توانند نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را در راستای برگزاری هر چه بهتر انتخابات شورایاری‌ها ارائه کنند.


   صداوسيما كمك نمي‌كند
سالاري از تاثير رسانه‌ها در انتخابات صحبت كرد و گفت: جهت برگزاری هر چه باشکوه‌تر چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌ها بايد تمامی رسانه‌ها اعم از رسانه‌های مکتوب، مجازی و به ویژه رسانه ملی براي اطلاع‌رسانی‌ها عملکرد خوبی را داشته باشند. اميدواریم رسانه ملی همانند برگزاری انتخابات سیاسی در سال‌های گذشته پوشش خوبی را نیز از فرآیند ثبت‌نام و همچنین برگزاری انتخابات شورایاری‌ها داشته باشد چراکه اعضای شورایاری‌ها در محلات کمک موثر و درخور توجهی را به اعضای شورای شهر و مدیریت شهری در جهت خدمت‌رسانی به شهروندان داشته‌اند.براساس گفته‌هاي سالاري، تا به حال صداوسيما كمكي به اين انتخابات از نظر تبليغات نداشته: متاسفانه در ماه‌های گذشته سازمان صداوسیما مشارکت خوبی در جهت اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی شهروندان براي مشارکت در چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌ها نداشتند و امیدواریم در ماه‌های پایانی بتواند اقدامات موثرتری نسبت به گذشته انجام دهد.


   14 هزار و 800 نفر ثبت‌نام كرده‌اند
رئیس هیأت نظارت در انتخابات شورایاری‌های شهر تهران در ادامه با اشاره به آخرین آمار ثبت‌نام‌شدگان در چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌های محلات شهر تهران گفت: براساس آمار رئیس ستاد انتخابات شورایاری‌ها تا به امروز 14 هزار و 800 نفر در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 12 هزار و 864 نفر اقدام به اخذ کد رهگیری کرده‌اند. او ادامه داد: از مجموع ثبت‌نام‌کنندگان در چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌ها 79 درصد از داوطلبان مرد و مابقی زن هستند.
سالاری در ادامه به میزان تحصیلات ثبت‌نام‌کنندگان اشاره کرد و گفت: 5 هزار و 910 نفر از ثبت‌نام‌کنندگان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی، 10 هزار و 991 نفر مدرک کارشناسی ارشد و 304 نفر نیز دارای مدرک دکترا هستند، ضمن اینکه 2 هزار و 156 نفر دارای مدرک فوق‌دیپلم و 1565 نفر دارای مدرک دیپلم و درنهایت 792 نفر دارای مدرک زیر دیپلم هستند. رئیس هیأت نظارت در انتخابات شورایاری‌های شهر تهران گفت: میانگین ثبت‌نام از سوی داوطلبان در هر محله 36 نفر است به‌طوری که بیشترین ثبت‌نام در یکی از محلات منطقه 4 با 110 نفر کاندیدا و کمترین ثبت‌نام در محله چیتگر و قصر فیروزه بوده است.


   60 درصد ثبت‌نام كنندگان تهراني هستند
سالاری سپس به قوميت ثبت‌نام‌كنندگان اشاره كرد و گفت: 60 درصد از ثبت‌نام‌کنندگان صادره از تهران هستند و 40 درصد از ثبت‌نام‌کنندگان متولد شهرستان‌های مقیم استان تهران هستند. او با بیان اینکه فرآیند ثبت‌نام به صورت اینترنتی بوده است، گفت: تمامی داوطلبان با ورود به سایت شورایاری‌ها و اسکن کردن مدارک خود، اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند. رئیس هیأت نظارت در انتخابات شورایاری‌های شهر تهران در ادامه با اشاره به استفاده ستاد هماهنگی شورایاری‌ها از سه دوره قبل انتخابات گفت: در چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌ها، هیأت نظارت بر انتخابات و همچنین ستاد هماهنگی شورایاری‌ها از تجربیات سه دوره قبل جهت برگزاری پرشکوه انتخابات در دوره چهارم استفاده خواهد کرد. او با اشاره به برخی شرایط ثبت‌نام‌کنندگان در چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌ها گفت: مدت‌زمان سکونت یک ساله در محله، داشتن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم برای ثبت‌نام‌کنندگان در دوره جدید، داشتن سن حداقل 25 ساله نداشتن سابقه کیفری، داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم، نداشتن سابقه سلب عضویت از شورایاری‌ها، داشتن گواهی نبود سوءپیشینه برخی شرایط مدنظر در چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌هاست، ضمن اینکه اقلیت‌های دینی ملتزم به قانون اساسی با داشتن شرایط اشاره‌شده می‌توانند در انتخابات شرکت کنند. داشتن شناسنامه و کارت ملی برای شرکت در انتخابات شورایاری‌ها لازم است.


   هنوز زمان انتخابات معلوم نيست
سالاري در ادامه نشست خبری خود با اشاره به اینکه هنوز زمان دقیق انتخابات مشخص نشده است، گفت: ما بنا داریم زمان برگزاری انتخابات را با هماهنگی وزارت کشور و استانداری، فرمانداری و همچنین اعضای شورای شهر اعلام کنیم. بنابر آخرین مذاکرات صورت‌گرفته از سوی تعدادی از اعضای شورای شهر با وزارت کشور در روزهای آینده و با تدوین شیوه‌نامه برگزاری انتخابات، زمان قطعی چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌ها اعلام می‌شود. او ادامه داد: مجموعه اعضای شورای شهر و همچنین هیأت نظارت در انتخابات و ستاد هماهنگی شورایاری‌ها بر این موضوع اعتقاد دارند که باید انتخابات شورایاری‌ها قبل از پایان سال 93 برگزار شود البته این موضوع مشروط بر این است که سایر نهادهای مرتبط همکاری لازم را داشته باشند.
سالاری اضافه کرد: طبق آخرین رایزنی‌های صورت‌گرفته، به زودی و طی یکي، دو روز آینده شیوه‌نامه برگزاری انتخابات تهیه و در اختیار وزارت کشور قرارداده خواهد شد تا با همکاری مراجع چهارگانه، زمان انتخابات اعلام شود. رئیس هیأت نظارت در انتخابات شورایاری‌های شهر تهران تاکید کرد: قطعا زمان برگزاری انتخابات با هماهنگی وزارت کشور، استانداری و فرمانداری خواهد بود.

روزنامه قانون

 

khashkhashispecial گروه اخبار :

پس از قتل معلم فقید " مرحوم محسن خشخاشی " ، " قتل معلمان سیستانی "، " سیلی خوردن معلم خرمشهری توسط یکی از مسئولان بلند مرتبه دولتی " ، " ضرب و شتم شدید ابوالفضل هنانیان در منطقه 14 تهران " ... نوبت به مریوان کردستان رسید .

امروز یکشنبه در دبیرستان پسرانه شهید دکتر بهشتی شهرستان مریوان در استان کردستان، آقای رضایی از معلمین خوشنام و باسابقه که از فعالین مدنی و صنفی شهر مریوان نیز می باشد توسط یکی از دانش آموزان سال چهارم انسانی مورد تعرض فیزیکی قرار گرفت که طی این اتفاق نامیمون معلم نامبرده از ناحیه چشم دچار پارگی پلک قرار گرفت.

در حالی که در اکثر ادارات دولتی قانون 609 مجازات اسلامی ( 1 ) در معرض دید مراجعان قرار گرفته است اما به نظر می رسد که این قانون در مورد معلمان که آن ها نیز بخشی از کارکنان دولت به شما می روند کاربردی ندارد .

خشونت چه از ناحیه معلم و چه از ناحیه دیگران امری مذموم و غیرقابل دفاع است ، اما از مسئولان وزارت آموزش و پرورش و سایر دست اندرکاران انتظار می رود نسبت به این گونه رخ دادها بی تفاوت نبوده و حرمت معلم و مدرسه از طریق آگاه سازی افکار عمومی و فرهنگ سازی پاس داشته شود .

پایام پیام/

 ( 1 )

 " ماده 609 - هركس با توجه به سمت ، يكي از روساي سه قوه يامعاونان رئيس جمهور يا وزرا يا يكي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي يا نمايندگان مجلس خبرگان يا اعضاي شوراي نگهبان يا قضات يا اعضاي ديوان محاسبات يا كاركنان وزارتخانه ها وموسسات و شركت هاي دولتي و شهرداري ها در حال انجام وظيفه يا به سبب آن توهين نمايد به سه تا شش ماه حبس و يا تا ( 74 ) ضربه شلاق و يا پنجاه هزار تا يك ميليون ريال جزاي نقدي محكوم مي شود . "

 

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

عالی - 6.3%
خوب - 6.5%
تاثیر چندانی نداشته است - 29%
رتبه بندی فقط به ایجاد نارضایتی بیشتر معلمان و تبعیض درون سازمانی انجامیده است - 58.2%

مجموع آرا: 414

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور