تهران و چندین شهر کشور،از اوایل بهمن سال 93 تجمع های اعتراض آمیز فرهنگیان را شاهد بودند که به تجمعات « سکوت » معروف است ؛ خودجوش بودن اعتراضات، دیگر ویژگی بارز آن بود.(بدون دعوت و همکاری تشکل ها شروع شد)
آنان در این تجمع ها، نوشتهها و پلاکاردهایی در دست داشتند که خواسته اصلیشان اجرای عدالت و رفع تبعیض در پرداخت حقوق و مزایای کارکنان دولت بود. به عبارت دیگر ، حقوق و مزایای بیشتری برای بهبود معیشت مطالبه می کردند گویا برای معلمان زمان به عقب برگشته بود چون همین خواسته ها را در سال های 80 و85 نیز فریاد زدند و هزینه سنگینی بابت این مطالبات پرداخت شد.
نظر سنجی های مختلف سال های اخیر نشان می دهد بیشترین دغدغه معلمان « معیشتی » است.با اینکه در بیست و پنج سال اخیر لایحه نظام هماهنگ پرداخت ( هدف آن هماهنگ سازی و رفع تبعیض در نظام پرداخت های کارکنان دولت بود) و لایحه خدمات کشوری ( نظام پرداخت کارمندان دستگاه های اجرایی بر اساس ارزشیابی عوامل شغل و شاغل نظیر تحصیلات، دوره های آموزشی ، مهارت ....) در جهت اجابت به خواسته های فرهنگیان به اجرا در آمد،کماکان تبعیض باقی است.
آیا میتوان امیدوار بود طرح رتبه بندی معلمان به بهبود شرایط زندگی و شغلی معلمان منجر و اثری ماندگار بر جای گذارد و رضایت شغلی آنان را به همراه داشته باشد.
و یا ...
برخی دیگر ضمن مقایسه ی درآمدشان با همتایان خویش در کشورهای دیگر، اشاره داشتند میزان حقوق دریافتی آنان حتی نسبت به معلمان کشورهای همسایه (نه ژاپن و آلمان ) پایین تر است ؛ پس تا تبعیض هست،جست و جوی عدالت هم هست.
طبق آمارهای منتشره ، حدود 60 درصد معلمان کشور زیر خط فقر زندگی می کنند و جاذبه های شغل معلمی سال به سال برای جوانان کمتر می شود. رشته دبیری آخرین انتخاب داوطلبان ورود به دانشگاه هاست یا همین که فرصتی فراهم گردد و امکان جذب در یک نهاد دیگر فراهم شود معلمان کیفی و با تجربه می روند ، شاید به همین دلیل است که بعضی از مسئولان و مدیران آموزش و پرورش از بحران « مهارت و انگیزه » در میان معلمان سخن گفته و بیان می دارند تعهد شغلی سال به سال رو به کاهش است یا اینکه بخشی از معلمان به کارشان بیتفاوت، کم انگیزه و نسبت به مقوله آموزش جدیت کمتری نشان می دهند. اگر مسئولان و متولیان امور، صادقانه به فکر ارتقا کیفیت آموزشی هستند لازم است به همان میزان به فکر کیفیت کار و زندگی معلمان نیز باشند. و سعی نمایندجایگاه اجتماعی از دست رفته را به آنان باز گردانند.
از نظر جامعه شناختی ، فقدان عدالت اجتماعی از یک طرف و نبود مکانیسم مناسب کنترل در نظام اقتصادی کشور به نفع طبقات کم در آمد،همچنین تبعیض موجود بین حقوق و مزایای معلمان با سایر کارمندان دولت زمینه نارضایتی را در بین آنان فراهم نموده است.در بسیاری از جوامع این گروه شاًن ویژه ای دارند، متاسفانه در کشور ما در ردیف اقشار نسبتا محروم قرار گرفته، فشارهای روزافزونی از نظر سختی معیشت تحمل میکنند ؛ به عنوان مثال اغلب آنان مجبور به داشتن شغل دوم هستند.
گمان می رود مصادف بودن اعتراضات با بررسی لایحه بودجه سال 94 از روی نکته سنجی و خردمندی معلمان باشد چون اکثریت محافظه کار مجلس به دفعات در رسانه ها و جراید بیان کرده و می کنند مطالبات اقتصادی اقشار جامعه در کانون توجهات آنان قرار دارد و مهمترین دغدغه مجلس، رسیدگی به مسایل رفاهی و حل معضلات معیشتی مردم است. آنها قبلا بر رقیب اصلاح طلب خویش خرده می گرفتند که نسبت به مسایل اقتصادی،معیشت و آب ونان مردم توجهی نشان نمی دهند. برای نمایندگان زمان عمل به وعده ها فرا رسید اما آنان در این امتحان و راستی آزمایی سر افکنده شدند. چون روند امور حکایت دیگری داشت علی الخصوص در جریان استیضاح آقای فانی، معلوم شد مجلس نهم دغدغه معیشت معلمان را ندارد بلکه به فکر جمع کردن راًی آنان است. می توان گفت به دلایل متعدد اعتماد معلمان نسبت به مجلس نهم کاهش یافته است که به سه مورد اشاره می شود.
1) بنا به گفته برخی نمایندگان، باید به مجلس نهم در این موضوع ،کارنامه مردودی داد ،چون در چهار سال گذشته هیچ اقدام مثبتی در خصوص بهبود مسایل صنفی و معیشتی معلمان انجام نداده است. (در صورت داشتن مصوبه یا حتی اصلاحیه ای در خصوص رسیدگی به مشکلات اقتصادی، معیشتی، حقوق، بیمه و..... معلمان، اقداماتشان را بیان کنند.) اگر سر و صدایی کرده و گرد و خاکی به راه انداختند (موضوع استیضاح ) اهداف شخصی و جناحی مدنظرشان بود از جمله، پشت پرده امتیاز بگیرند و یا در پوشش این به ظاهر دلسوزی به دنبال جلب افکار عمومی و راًی فرهنگیان می باشند.
2) بهترین زمان جهت رسیدگی به وضعیت معیشت فرهنگیان، بهمن و اسفند سال 93 بود ، معلمان تجمع اعتراضی در مقابل مجلس برگزار و نمایندگان سرگرم بررسی لایحه بودجه 94 بودند لذا دست شان برای هر نوع تغییر در بودجه باز و می توانستند هر نوع دخل و تصرف در آن اعمال کنند اما استراتژی سکوت و بی تفاوتی در پیش گرفته و کوچکترین عکس العملی به مطالبات صنفی- معیشتی آنان نشان ندادند ، شاید انتخابات مجلس در اسفند امسال مناسب ترین زمان پاسخگویی معلمان باشد. البته بی توجهی مجلس به هیج عنوان توجیه کننده کم کاری و عدم تدبیر دولت نمی باشد.
رئیس جمهور محترم، ضمن به رسمیت شناختن « حق اعتراض معلمان » دستور تشکیل کمیتهای مرکب از دو معاون و یک وزیر را صادر کرد نتایج کار این کمیته به صورت رسمی اعلام نشد.
3) دکتر نجفی گزینه اول ریاست جمهوری جهت تصدی وزارت آموزش و پرورش از همین مجلس راُی عدم اعتماد گرفت ؛ شاید گناه ایشان داشتن « محبوبیت » نزد افکار عمومی فرهنگیان بود. ایشان نگاه استراتژیک به آموزش و پرورش و اقتصاد آن دارد وبه استقلال مالی این نهاد در دراز مدت می اندیشید در مجلس ضمن تشریح برنامه هایش بیان داشت با بهبود معیشت و ارتقای منزلت معلمان،آموزش و پرورش به جایگاهی میرسد که بسترساز توسعه کشور خواهد شد.
به تعبیر دوست فرهنگی ، حقوق و معیشت معلمان در دوره وزارت نجفی به جایی رسید که میتوانستند سر بالا بگیرند. باید از نمایندگان مجلس پرسید محروم کردن جامعه و نظام آموزشیاز دانش، مدیریت و تجربه امثال نجفی به جز هدر دادن سرمایه انسانی کشور چه معنای دیگری دارد.
کنش جمعی اخیر معلمان واجد نکته های قابل توجهی است :
1) آنها از تجربه ها و کنش های قبلی درس گرفته اند اعتراضات شان درکمال آرامش و سکوت ، بدون سر دادن شعار و تحرک خیابانی انجام گرفت.
2) آنها بدون آنکه سازمان رسمی و عمودی داشته باشند به طور افقی و در شبکه های مجازی و ناپیدا به تبیین راهبرد، همفکری و جذب می پردازند. (علی حاجلی روزنامه شرق )
3) تجمع معلمان کاملا صنفی و مدنی بود ، لذا نیل به مطالبات را فقط از مسیرهای قانونی پیگیری می کنند.
4) آنها انتظار دارند با کنش صنفی معلمان و فعالان صنفی شان برخورد امنیتی نشود و زمینه آزادی بازداشت شدگان فراهم گردد.
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
گروه اخبار /
سیداحمد آقامیر با اشاره به بازگشایی مدارس و مقدماتی که برای دانشآموزان پایه اول دبستان لازم است، اظهار داشت: معاینه این کودکان در پایگاههای سطح استان برای صحت سلامت، هوش، گوش و چشم ضروری است که خانوادهها برای ثبتنام فرزندشان پس از مراجعه به مدارس به پایگاههای سنجش معرفی میشوند.
وی از ایجاد سامانه الکترونیکی سنجش نوآموزان در آموزش و پرورش خبر داد و گفت: با ایجاد این سامانه تغییرات جدی و اساسی نسبت به سالهای گذشته رخ داده است که والدین پس از مراجعه به مدرسهای که در آن به ثبتنام فرزندشان اقدام کردند، در سامانه آموزش و پرورش برای آنان نوبتدهی انجام میشود و والدین براساس نوبتدهی صورت گرفته برای انجام معاینات به پایگاههای سنجش مراجعه میکنند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قم با اشاره به مشکلی که در گذشته پیشروی خانوادهها در اجرای طرح سنجش وجود داشت، گفت: کودکانی که در معاینات اولیه توسط کارشناسان سلامت آنان مورد تأیید قرار نمیگرفت، به پزشک معرفی میشدند ولی در حال حاضر با انعقاد تفاهمنامه میان آموزش و پرورش و مرکز بهداشت مقرر شد که یک پزشک در پایگاههای سنجش حضور داشته باشد.
وی اضافه کرد: بر اساس این تفاهمنامه در تمام پایگاههای سنجش سلامت پزشک و تیم درمانی حضور دارند تا شاهد حضور انبوه جمعیت در مراکز بهداشتی باشیم.
آقامیری با اشاره به تاریخ اجرای طرح سنجش کودکان پیش دبستانی گفت: این طرح که 23 خردادماه آغاز شده تا 25 مرداد ماه ادامه دارد، که اگر لازم باشد تمدید هم خواهد شد.
وی بیشترین مشکل شناسایی شده در کودکانی که برای ورود به مدرسه آماده میشوند را پوسیدگی دندان عنوان کرد و گفت: براساس آمار 75 درصد کودکانی که به پایگاههای سنجش سلامت در سالهای گذشته مراجعه کردند، دچار مشکل پوسیدگی دندان بودند که براساس برنامهریزیهای صورت گرفته مقرر شده است خدمات جرم گیری بهصورت رایگان به این دانشآموزان توسط مراکز بهداشت قم ارائه شود.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قم در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به شمار پایگاههایی که این طرح در آن به اجرا میرسد، گفت: این طرح در 10 پایگاه ثابت و سیار در استان قم آغاز شده و براساس پیشبینیها تا پایان مهلت مقرر 21 هزار دانشآموز در این طرح مورد معاینه قرار میگیرند.
فارس
گروه اخبار /
مدیرعامل مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به اینکه هدف اصلی ایجاد نمایندگی های استانی شفافسازی فعالیتهای مؤسسه و ارتباط مستقیم با اعضا است، گفت: شفافسازی با افزایش انتقاد همراه است و هزینه دارد زیرا منافع فرهنگیان در تقابل با منافع عدهای قرار می گیرد.
به گزارش روابط عمومی مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، دکتر شهابالدین غندالی در جمع نمایندگان استانی مؤسسه در شهرستان ساری گفت: هدف از ایجاد دفاتر نمایندگی اصلاح ارتباط دو سویه میان مجموعه مؤسسه و فرهنگیان عضو بود و در این راستا از چهرههای شناخته شده آموزش و پرورش با سابقه فعالیت اقتصادی بهره گرفتیم تا ضمن اینکه بر اعتبار مؤسسه میافزایند، ظرفیتهای استانی را نیز شناسایی و معرفی کنند.
وی با اشاره به اینکه اعتقاد مؤسسه بر این است که از ظرفیت وزارت آموزش و پرورش برای همکاری متقابل استفاده شود، افزود: از این رو از مدیران آموزش و پرورش در استانها خواسته شد که سه نفر از فرهنگیان باتجربه و فعال در حوزه اقتصادی را معرفی کنند که از بین آنها یک نفر به عنوان نماینده مؤسسه در استان انتخاب شد.
دکتر غندالی یکی از نتایج و موفقیتهای اولیه ایجاد نمایندگیهای استانی را افزایش ضریب نفوذ اعضا به بیش از ٩٠ درصد دانست و گفت: نمایندگان در ایجاد فضا و نگرش مثبت نسبت به مؤسسه سهم به سزایی داشتهاند، زیرا با دلسوزی و آگاهی مناسب به معرفی مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان پرداختهاند و به سوالات و ابهامات آنها پاسخ میدهند ، بنابراین اقدام موفقی محسوب می شود.
مدیر عامل مؤسسه با اشاره به اینکه شفافیت هزینه دارد، تصریح کرد: پیش از این مؤسسه به صورت یک جزیره دور افتاده فعالیت میکرد که کسی از آن خبر نداشت بنابراین انتقاد زیادی هم از آن نمیشد. اکنون که مؤسسه به دنبال شفافسازی است مسلماً فضای بیشتری برای انتقاد ایجاد شده است.
در همین حال هنگامی که منافع معلمان در مقابل منافع عدهای خاص قرار میگیرد، کارشکنیهای زیادی صورت می گیرد.
دکتر غندالی میزان خروجی جریان نقدی مؤسسه را بیشتر از واریزی فرهنگیان عضو عنوان کرد و گفت: طی سال گذشته مجموع واریزی اعضا ١٧٠٠ میلیارد ریال بوده در حالی که در همین دوره بیش از ١٩٠٠ میلیارد ریال به بازنشستگان پرداخت شده است. این در حالی است که این مبلغ در سال جاری به بیش از چهار هزار میلیارد ریال خواهد رسید که تقریباً دوبرابر منابع ورودی خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه میزان سودآوری مؤسسه در دو سال اخیر بیشتر از ١٨ سال پیش از آن بوده است، تصریح کرد: در سال ١٣٩٢ و ١٣٩٣ بیش از ١٨٥٠٠ میلیارد ریال سود توزیع شده به طوری که دریافتی اعضا از موسسه از مرز ٢٢٠ میلیون ریال عبور کردهاست. این در حالی است که بخشی از منابع مؤسسه به دلایل مختلف در چرخه تولید و سودآوری قرار ندارد.
مدیر عامل مؤسسه تکالیف متقابلی برای نمایندگان استانی و مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان برشمرد و گفت: ارتباط مؤثر با اعضای مؤسسه در سراسر کشور، معرفی مؤسسه از طرق مختلف اطلاعرسانی، معرفی شرکتهای تابعه مؤسسه و ایجاد زمینه فعالیت برای آنها، نظارت بر پروژههای مؤسسه در استان متبوع و در نهایت معرفی و شناسایی و ارائه ظرفیتهای استانی به مؤسسه از وظایف نمایندگان است.
وی افزود: در مقابل مؤسسه نیز به نمایندگان استانی اعتماد داشته و از فعالیتهای آنها حمایت خواهد کرد و ظرفیت شرکتهای تابعه را در اختیار آنها قرار می دهد.
گروه اخبار /
به طور کلی در سیستم های بیمه ای مورد اعمال در ایران ، حقوق بازنشستگی و وظیفه بر اساس متغیرهای ذیل محاسبه و تعیین می گردد .
آشنایی با متغیرهای تاثیرگذار در میزان حقوق بازنشستگی:
۱- سابقه پرداخت کسور بازنشستگی یا حق بیمه: اگر چه سابقه پرداخت کسور بازنشستگی اغلب مترادف با سابقه خدمت تلقی می گردد لیکن در محاسبه حقوق بازنشستگی سابقه ای که کسور بازنشستگی آن پرداخت شده و یا تعهد پرداخت گردیده است ملاک قرار می گیرد همچنین به موجب قوانین ذیربط بعضاً جهت برخی از کارکنان به دلائل ویژگی های خاص به طور ارفاقی سنوات کاری در نظر گرفته می شود که در افزایش میزان حقوق بازنشستگی آنان موثر می باشد .
۲ - معدل حقوق و مزایای مشمول پرداخت حق بیمه یا کسور بازنشستگی درچند سال آخر خدمت ( معدل حقوق و مزایای مشمول ):
متغیر تاثیر گذار دیگر در میزان حقوق بازنشستگی ، معدل حقوق و مزایای مشمول کسر حق بیمه یا کسور بازنشستگی در چند سال آخر خدمت می باشد ، در حال حاضر این معدل جهت مشترکین صندوق بازنشستگی کشوری حسب قوانین ذیربط بر مبنای دریافتی ۲ سال آخر با اعمال آخرین ضریب حقوقی سال بازنشستگی در نظر گرفته می شود .
۳- مدت زمان لازم جهت پرداخت حق بیمه یا کسور بازنشستگی به منظور امکان دریافت حقوق بازنشستگی به میزان یک ماه حقوق و مزایای مشمول پرداخت ( ضریب سنوات ):
متغیر سوم تاثیر گذار در میزان حقوق بازنشستگی و وظیفه ( که می توان آنرا ثابت هم تلقی نمود ) پبش فرض سنوات پرداخت کسوربازنشستگی لازم جهت دریافت حقوق بازنشستگی و وظیفه به میزان کامل ( معادل معدل حقوق و مزایای مشمول ) می باشد . حسب قوانین ذیربط این پیش فرض برابر ۳۰ سال است با این توضیحات ضریب سنوات در محاسبه حقوق بازنشستگی و وظیفه برابر یک سی ام می باشد .میزان حقوق بازنشستگی میزان حقوق بازنشستگی مشترکین صندوق بازنشستگی و صندوق شهرداری ها به موجب ماده ۱ و تبصره ۳ ماده ۲ قانون اصلاح مقررات بازنشستگی مصوب 13 / 12 / 1368 ق.ا.ک و ماده ۴۳ آئین نامه استخدامی شهرداری ها و ماده ۶ قانون اصلاح پاره ای از مقررات بازنشستگی مصوب 13 / 12 / 1379 برابر است با :
میزان حقوق بازنشستگی = سنوات خدمت قابل قبول (حداکثر ۳۰ سال) *معدل حقوق و مزایا * ۳۰/۱
معدل حقوق ومزایـــــــا = معدل تمامی حقوق و مزایای دریافتی که ملاک کسور بازنشستگی است در ۲سال آخر خدمت بااعمال آخرین ضریب حقوق
سنوات خدمت قابل قبول = سنوات خدمتی که جهت تعیین حقوق ملاک محاسبه قرار می گیرد .با توجه به ماده ۴ قانون نظام هماهنگ حقوق بازنشستگی و وظیفه مصوب 23 / 06 / 1373 حداقل حقوق بازنشستگی همواره برابر حداقل حقوق و مزایای مقرر برای مستخدمین شاغل می باشد .
به موجب ماده ۹۸ ق.ا.ک و تبصره ۴ ماده ۱ قانون نظام هماهنگ پرداخت در صورتی که ضریب جداول حقوق مستخدمین رسمی شاغل تغییر یابد دولت مکلف است به نسبتی که هزینه زندگی موجب این تغییر شده است حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران را ترمیم کند .
با توجه به مفاد ماده ۱۰۰ و ۱۲۴ ق.ا.ک مبلغ ماه اول هرگونه افزایش حقوق بازنشستگی و یا وظیفه به صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت می گردد . این امر در مورد کارکنان شهرداری ها تصریح ندارد .
به موجب بند ۵ ماده ۹۱ قانون مالیاتهای مستقیم ، حقوق بازنشستگی و وظیفه از پرداخت مالیات معاف می باشد .
پاراف
گروه اخبار /
در جلسه ای که با حضور اعضای شورای معاونین در محل آموزش و پرورش برگزارشد ، انتخاب 30 درصد معلمان مدارس متوسطه اول را برعهده مدیران قرار گرفت .
بر اساس این خبر در راستای افزایش اختیارات مدیران مدارس ، انتخاب 30 درصد معلمان در واحدهای آموزشی متوسطه اول بر عهده مدیران گذاشته شد.
مسئول اطلاع رسانی و روابط عمومی مدیریت آموزش وپرورش سبزوار ادامه داد: بر این اساس ، با توجه به اختیارات داده شده به مدیران ، سطح انتظارات مدیریت آموزش و پرورش سبزوار نیز از آنان در راستای آموزش با کیفیت افزایش خواهدیافت .
روح اله مهری افزود: با توجه به تصمیمات صورت گرفته در معاونت آموزش ابتدایی ،در این مقطع تنها مدیران مجاز به انتخاب معلمان پایه اول مدارس خود هستند که باید شرایط لازم از جمله گذراندن دوره های آموزشی را نیز کسب کرده باشند .
وی ادامه داد: در دیگر پایه ها نیز معلمان با توجه به دوره های گذرانده به صورت تخصصی و پایه ای سازماندهی خواهند شد.
روح اله مهری ادامه داد: با توجه به ورود نیروهای سایر مقاطع به مقطع ابتدایی ، پایه های پنجم و ششم نیز به صورت تخصصی سازماندهی خواهد شد.
روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش سبزوار
گروه اخبار /
اسفندیار چهاربند در پاسخ به این پرسش که انتقال نیروهای مازاد شهرستانها به تهران به کجا رسید؟ اظهار داشت:هماکنون در این زمینه در حال مذاکره با وزارت آموزش و پرورش هستیم تا تعدادی از نیروهای شهرستانها را در تهران جذب کنیم اما اینکه تعداد آنها چند نفر است، هنوز مشخص نیست.
وی افزود: در رابطه با انتقال تعدادی نیرو از شهرستانها به تهران با وزارت آموزش و پرورش توافق کلی کردهایم و در سامانه امکان ثبت درخواست انتقال به تهران وجود دارد اما اینکه چه تعداد از درخواستهای انتقال به تهران مورد موافقت قرار بگیرد به سیاستهای وزارتخانه بستگی دارد.
مدیرکل آموزشوپرورش شهر تهران گفت:آزادسازی ورود آموزگار و دبیر مرد به پایتخت یکی از درخواستهای آموزشوپرورش شهر تهران است چرا که در شهر تهران با کمبود آموزگار و دبیر مرد مواجه هستیم و بیشتر تراکم نیروها در مناطق شمالی پایتخت است.
انتهای پیام/
گروه اخبار /
معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار گفت: تخصص گرایی و کیفیت مدنظر است ولی کمبود نیرو در برخی رشته ها وجود دارد.
دکتر مرتضی بینش در جمع سرگروه های آموزشی مقطع متوسطه با بیان این مطلب افزود: گاه باید بین گزینه های بد و بدتر گزینه بد را انتخاب کرد.
وی با اشاره به تغییرات سیستم آموزشی و به تبع آن کمبود نیرو در برخی مقطع خاطر نشان کرد: سیاست های آموزشی در سال های گذشته به نحوی چیده شده است که امروز با کمبود نیرو در مقطع ابتدایی و مازاد نیرو در متوسطه مواجه هستیم.
وی برای به کارگیری نیروهای متوسطه در ابتدایی خاطر نشان کرد: در سال جاری تحصیلی دانش آموزان پایه پنجم و ششم ابتدایی در مدارس سطح شهر به صورت تخصصی آموزش خواهند دید.
مدیر آموزش و پرورش کمبود فضای آموزشی در متوسطه اول را یاد آور شد و گفت: مدارس نمونه باقر العلوم و رسالت در جنسیت پسرانه و دبیرستان های نمونه نرجس و آیت اله افقهی در جنسیت دخترانه به صورت همجوار اداره خواهند شد.
وی ادامه داد: مکان آموزشگاه آیت اله افقهی به آموزشگاه دوره دوم ابتدایی فرهنگیان و محل کنونی آموزشگاه دانش نیز به راهنمایی فرهنگیان و پیش دانشگاهی 17شهریور نیز به متوسطه اول تبدیل خواهد شد.
دکتر بینش با اشاره به حدود 200 نیروی مازاد متوسطه ادامه داد: با توجه به دستورالعمل عدم برخوداری نیروهای مازاد از مزایای رتبه بندی بایستی معلمان در مقطع متوسطه اول و یا ابتدایی ساماندهی شده و در صورت مازاد می توانند در شهرستان های همجوار نیز ابلاغ دریافت نمایند.
وی همچنین تصریح کرد: همکارانی که از 15 آذر به بعد بازنشسته خواهند شد تا پایان سال جاری استمرار خدمت خواهند داشت.
معاون آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش سبزوار نیز در سخنانی سرگروه های آموزشی را بازوی آموزش و پرورش در سازماندهی نیروها عنوان کرد.
سید رضا خاتم پور ادامه داد: سرگروه های آموزشی بایستی در امتیاز بندی همکاران نهایت دقت را داشته باشند چرا که با توجه به وضعیت جدید موجود، کمترین تغییرات در امتیاز بندی باعث خواهد شد که برخی همکاران به عنوان نیروی مازاد تلقی شوند.
گروه اخبار /
اطلاعیه اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در خصوص تکمیل فرم گزینش دانشجویان متعهد خدمت ورودی سال های 1391 و 1392 سهمیه استان آذربایجان شرقی - 22 / 4 / 94
با سلام و احترام
به اطلاع دانشجویان متعهد خدمت ورودی سال های 1391 و 1392 می رساند به منظور تبدیل وضعیت از استخدام رسمی - آزمایشی به استخدام رسمی – قطعی ، لازم است به شرح ذیل نسبت به تکمیل فرم گزینش و ارایه آن به همراه سایر مدارک لازم به این اداره کل اقدام نمایند :
1- ز قسمت فایل های مربوطه همین اطلاعیه ، نسبت به چاپ 2 سری فرم گزینش (به صورت پشت و رو) اقدام و سپس نسبت به تکمیل آن با خط خوش و خوانا و با خودکار آبی اقدام گردد . امضاء قسمت اول فرم نزد کادر عکس و امضاء ذیل مندرج در پشت فرم فراموش نگردد .
2- تعداد دو قطعه عکس پرسنلی پست نویسی شده خود را در قسمت مربوط فرم های گزینش بوسیله میخکوب یا چسب مایع الصاق نمایید .
3- مدارک ذیل را حداکثر تا مورخ 31 / 6 / 1394 به کارشناسی استخدام اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی تحویل یا از طریق پست پیشتاز به نشانی تبریز – خیابان ارتش جنوبی – خیابان نیروی انتظامی – اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی کد پستی 5138664611 – کارشناسی استخدام ارسال نمایید :
الف : تعداد دو برگ فرم گزینش ( پشت و رو ) تکمیل شده عکس دار
ب : تصویر تمام صفحات شناسنامه
ج - گواهی بسیجی و ایثارگری در صورت بسیجی و ایثارگر بودن
د : تصاویر تقدیرنامه ها و فعالیت های علمی در صورت موجود بودن
فايل هاي مربوطه : |
اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی