صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

استیضاح فانی گروه مدرسه| با روي كار آمدن دولت تدبير و اميد، معلمان كه از جمله حاميان روحاني در انتخابات بودند اميدوارانه چشم به تدابير دولت در عرصه آموزش و پرورش دوختند؛ اميدي كه خيلي زود با معرفي چهره محبوب معلمان دكتر محمدعلي نجفي براي تصدي پست وزارت شعله‌ور شد و شور و شوق را به دورترين نقاط كشور برد؛شور و شوقي كه چندان دوام نياورد و مجلس اصولگراي دهم كه مصمم شده بود چند نفر از ليست پيشنهادي دولت را از گردونه خارج كند علاوه بر گزينه‌هاي وزارت علوم و ورزش و جوانان، آموزش و پرورش را هم در ليست حذف شده‌ها قرار داد تا سه وزارتخانه‌اي را كه با نسل جوان و نوجوان سروكار دارند خط قرمز خود تلقي كند و به جريان پيروز انتخابات هشدار بدهد كه هرچند دولت را در اختيار دارد اما اختيار هر كاري را به ويژه در اين سه وزارتخانه جوان نخواهد داشت. معلمان سرخورده از راي عدم اعتماد به نجفي مات و مبهوت مانده بودند چراكه در ذهن آنها گزينه‌اي جايگزين كه بتواند بخش قابل توجهي از انتظارات را برآورده سازد، وجود نداشت گويا براي آموزش و پرورش قحط‌الرجال شده است.
مطرح شدن نام علي‌اصغر فاني تكاني به بدنه مات شده معلمان نداد و كسي از اين انتصاب استقبال نكرد فقط جمع معدودي از فعالان تشكل‌ها آن هم از سر ناچاري و به اميد اينكه فاني با عزل و نصب‌هاي مناسب ضعف خود را جبران كند از او حمايت كردند.

مجلس اصولگرا كه از روحيه محافظه‌كاري فاني خبر داشت و بدون دغدغه به او راي اعتماد داده بود نيز مراقب بود تا فاني اسير به قول مجلسي‌ها تندروهاي اصلاح‌طلب نشود و مرتبط به او هشدار مي‌دادند و نمايندگان در استان‌ها مراقب بودند تا مديران كل از نيروهاي مورد نظرشان انتخاب شوند.

علي‌اصغر فاني كه تمام سطوح مديريتي را در آموزش و پرورش طي كرده بود و با جريان‌هاي مختلف تجربه كار داشت اين بار در شرايط سختي قرار گرفته بود؛ از يك سو انتظارات حاميان دولت خواستار يك خانه‌تكاني گسترده در مجموعه مديران بود كه در هشت سال دولت‌هاي نهم و دهم نارضايتي‌هاي فراواني را ايجاد كرده بودند و از سويي با هشدارهاي اصولگرايانه آن هم از نوع تندروانه آن بود؛  دوگانه‌اي كه در همان ماه‌هاي اول موجب شد خيلي زود استيضاح او مطرح شود هنوز چند ماه از راي اعتماد نگذشته بود كه تعدادي از نمايندگان نارضايتي خود را علني كردند و با جمع‌آوري امضا قصد استيضاح را داشتند كه عملي نشد. تهديد به استيضاح روند تحولات مورد انتظار حاميان دولت را كند كرد و نارضايتي‌ها را افزايش داد اما به‌رغم اين كندي نمايندگان اصولگرا باز هم رضايت ندادند و با طرح سوالاتي وزير را به مجلس كشاندند. سوالاتي كه پرسش‌هاي وزير آنها را قانع نكرد و حاصلش دو كارت زرد براي وزير محافظه‌كار آموزش و پرورش بود.

سال دوم نظارت فاني در حالي آغاز شد كه زمزمه اعتراضات معلمان با محوريت مطالبات معيشتي خبر از سال سختي مي‌داد. اعلام بودجه سال ٩٤ اعتراضات را شعله‌ور ساخت و بهمن و اسفند ٩٣ معلمان در بسياري از شهرها خواستار افزايش بودجه آموزش و پرورش و رفع تبعيض حقوق و مزاياي دريافتي خود با ساير كاركنان دولت شدند. هرچند اين اعتراضات مجلس را نشانه گرفته بود اما ناتواني وزير و تيم او را هم در بستن بودجه دور از چشم نداشتند و مي‌گفتند اين تيم نتوانسته در دولت چانه‌زني كند و سهم بيشتري از بودجه عمومي را به خود اختصاص دهد.

افزايش سه هزار ميليارد توماني به رقم پيشنهادي دولت در مجلس عددي نبود كه معلمان را راضي كند چراكه آنها انتظار داشتند بودجه آموزش و پرورش حداقل تا مرز ٣٠ هزار ميليارد تومان افزايش يابد به همين دليل اعتراضات ادامه يافت. فروردين و ارديبهشت ٩٤هم جو ملتهبي بود معلمان منتظر صدور احكام جديد حقوقي بودند هرچند مي‌دانستند افزايش ١٤ درصدي به علاوه عدد مربوط به فوق‌العاده شغل دردي از معيشت آنها را دعوا نخواهد كرد، كسر مقرري ماه اول بنزيني بود بر آتش خشم معلمان و فرياد سكوت آنها را فراگيرتر كرد.

اعلام خبر اجراي طرح رتبه‌بندي معلمان و اينكه بين ١٥٠ تا ٥٠٠ هزار تومان به حقوق معلمان افزوده خواهد شد چيزي از ماجرا را تغيير نداد از اين طرح كه قرار است مهرماه اجرايي شود معلمان  استقبال نكردند و گفتند ما خواستار رفع تبعيض با ساير كاركنان هستيم حالا مي‌خواهند با اين طرح بين خود ما هم تبعيض بگذارند.

مجلسيان كه سال آخر خود را سپري مي‌كنند آب گل‌آلود شده را فرصتي تلقي كردند و به همنوايي با معلمان پرداختند و براي اثبات اين همراهي برخي سخن از استيضاح راندند و در روزهاي اخير با جدي‌تر شدن از ارايه اين طرح به هيات رييسه مجلس خبر دادند؛ خبري كه دوباره همه را متوجه اين موضوع كرده است كه آيا گره كور مسائل آموزش و پرورش با استيضاح وزير گشوده خواهد شد؟ گروه مدرسه در گفت‌وگو با مسوولان آموزش و پرورش، نمايندگان مجلس و فعالان تشكل‌هاي معلمي اين موضوع را بررسي كرده است و اميد دارد گامي در راستاي تبيين مسائل آموزش و پرورش برداشته شود.

زندان ها را مدرسه کنیم گروه اخبار /

گودرز شاهمرادی، مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش ، از انعقاد تفاهم‌نامه‌‌ای با سازمان زندان‌های کشور به منظور آموزش زندانیان خبر داد و گفت: در این راستا و در کمک به نهضت سوادآموزی قرار است، به طور مثال افرادی که در کانون اصلاح و تربیت هستند و در سن لازم التعلیمی قرار دارند را باسواد کنیم؛ چرا که این افراد نباید از آموزش محروم باشند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون سازمان زندان ها مکاتباتی با ما داشته و جلساتی را برگزار کردیم، گفت: آمادگی داریم در زندان‌ها، افراد بزرگسال را که به هر دلیلی زندانی هستند که البته آمار قابل توجهی نیز را شامل می شوند، را آموزش دهیم.

 شاهمرادی تصریح کرد: در تحقیقی که در سازمان زندان ها صورت گرفته، آمار و نتایج آن نشان داده؛ میزان تخلف در افراد معمولا بالای دیپلم به نسبت دیگر افراد بسیار ناچیز بوده است. دوم اینکه؛ افرادی که بالای دیپلم هستند، امکان رجعت آنها به زندان ها صفر بوده است و این آمارها نشان می دهد که آموزش یک ضرورت است.

 مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش همچنین در ادامه به این موضوع اشاره کرد که فضاهای آموزشی در همه زندان‌های کشور برای تشکیل کلاس درس در نظر گرفته شده و معلمان به این مراکز اعزام خواهند شد.

شاهمرادی عنوان کرد: حتی این افراد در صورتی که به طور مثال دیپلم ریاضی داشته باشند و بخواهند دیپلم تجربی بگیرند، می‌توانند واحدهای لازم را پاس کنند و دیپلم رشته دلخواه را بگیرند.

 مدیر مدارس آموزش از راه دور آموزش و پرورش تاکید کرد که تمامی کسانی که زیر دیپلم هستند، می‌توانند از آموزش‌های ما بهره‌مند شوند.

وی افزود: این تفاهم‌نامه در حال نهایی شدن است و به زودی به امضای رییس سازمان زندان ها و وزیر آموزش و پرورش خواهد رسید.

  مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش همچنین از انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان نیروهای مسلح خبر داد و گفت: در واقع برای افرادی که در سربازی هستند، ما آمادگی داریم که به آنها نیز آموزش دهیم و شرایط لازم را فراهم آوریم.

ایلنا

گروه اخبار / مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: آموزش و پرورش امسال هیچ نیروی جدید حق التدریسی را به کار نمی‌گیرد.

دوشنبه, 19 آبان 1393 21:30

بشنو از نی ...

زنجان

منتشرشده در نامه های دریافتی

علی پورسلیمان در رابطه با استیضاح وزیر آموزش و پرورش تاکنون مطالب فراوانی بیان شده است .

اما یادآوری مطالب و نکاتی در این مورد ضروری به نظر می رسد .

فانی تاکنون دو بار کارت زرد دریافت نموده است و این برای بار چندمین بار است که برای استیضاح وی امضاء جمع آوری شده است .

در مورد اخیر ، حدود 70 نماینده استیضاح فانی را امضاء کرده اند .

به نظر می رسد این بار نمایندگان سماجت و پیگیری بیشتری برای اعلام وصول استیضاح توسط هیات رئیس مجلس را دارند هر چند هیات رئیسه مجلس نیز تاکنون از اعلام وصول استیضاح خودداری نموده و مقرر شده است  تا استیضاح کنندگان با تعامل بیشتر برای پیدا کردن راهکاری جهت بهبود شرایط و رفع مشکلات حوزه آموزش و پرورش اقدام کنند .

به نظر می رسد عملکرد فانی و تیم وی به ویژه در حوزه های معیشتی و اقتصادی مورد رضایت  تعداد قابل توجهی از فرهنگیان و معلمان نیست و آن ها انتظار بیشتری از فانی و حلقه اطرافیانش دارند .

نارضایتی روزافزون  معلمان از عملکرد وزارت آموزش و پرورش برخی از نمایندگان مجلس را به این فکر انداخته است که آن ها می توانند از این نمد برای خود کلاهی بدوزند !

مصاحبه ها ، گفت و گو ها و اعلام نظرهای پی در پی برخی از نمایندگان مجلس که دائما از معیشت فرهنگیان صحبت می کنند و خواهان توجه بیش از پیش دولت به وضعیت فرهنگیان می شوند و حتی از طرح ها و لوایح ضربتی برای پایان دادن به مشکلات اقتصاد و معشیت می گویند هر انسان منصف و عاقلی را به تردید وا می دارد .

مثلا در آخرین اظهار نظر ، جلیل جعفری‌بنه خلخال نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی در جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در اردبیل اظهارداشته است : با توجه به وضعیت نامناسب معیشتی معلمان ما در یک طرح دو فوریتی که به امضای ۱۴۵ نماینده رسیده، تلاش می‌کنیم تا از محل یک درصد ارزش افزوده که به آموزش و پرورش اختصاص پیدا می‌کند، بتوانیم حقوق معلمان را تا ۵۰۰ هزار تومان در گام اول افزایش دهیم .

و یا رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس که حدود 100 نفر از فرهنگیان نماینده در آن عضویت دارند در اسفند ماه 93  برای تحول در آموزش و پرورش و تغییر اساسی در وضعیت فرهنگیان خواهان ارائه لایحه ای از سوی دولت شده بود و اختیارت مجلس را در این مورد کافی ندانسته بود .

کار به جایی رسیده است که منصور حقیقت‌پور ، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار می کند تعداد زیادی از نمایندگان در روزهای اخیر طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش را اعلام کرده‌اند و به نظر می‌رسد در مجلس اجماعی وجود دارد تا فانی برکنار شود.

او حتی با اطمینان گفته است که با توجه به وضعیت معیشتی معلمان و اعتراض‌هایی که در جامعه وجود دارد به نظر می‌رسد استیضاح وزیر رای بیاورد.

این که در ماه های پایانی کار مجلس نهم برخی از نمایندگان چنین فعال شوند جای سوال و تامل دارد و شایسته است که فرهنگیان و معلمان با امعان نظر و هوشیاری بیشتری با این قضایا برخورد کنند و مساله اصلی به فراموشی سپرده نشود .

جالب است که این نمایندگان حتی در دوران وزرای قبلی و با وجود نارضایتی فرهنگیان از عملکرد وزرایی مانند حاجی بابایی از دادن یک تذکر جدی و یا کارت زرد به ایشان امتناع نمودند .

بررسی پیشینه عملکرد این نمایندگان و رفتار شناسی حال آن ها ، این فرضیه را به اثبات می رساند که ریشه های استیضاح سیاسی است و منافع و مصالح جامعه فرهنگیان در آن مستتر نیست به ویژه آن که در استیضاح اخیر، جریان موسوم به " جبهه پایداری " سردمدار استیضاح وزیر آموزش و پرورش شده است و برخی از چهره های شاخص این جریان با لابی های گسترده و انجام برخی حرکات و رفتارها مانع رای آوردن دکتر نجفی به عنوان گزینه مورد وفاق فرهنگیان سراسر کشور شدند .

ممکن است " هیجان تغییر " برای مدتی فرهنگیان و معلمان را در یک حالت سرخوشی مشغول نگاه دارد و آن ها تصور کنند که به بخشی از مطالبات خود رسیده اند اما مساله بسیار فراتر و وسیع تر است .

از آن جا که غالبا هدف ، برنامه و نقشه راهی برای " مدیریت تغییر " در آموزش و پرورش وجود ندارد ، پس از مدتی وضعیت نخست بازتولید شده  و روزمرگی بر روابط موجود سایه می افکند .

در صورت تغییر احتمالی وزیر آموزش و پرورش ، گزینه  آینده وزارت آموزش و پرورش باید مورد اجماع و وفاق مجلس اصول گرا و دولت تحول خواه باشد و بعید به نظر می رسد در چنین شرایطی این اتفاق ایجاد شود .

اما دولت چه می تواند بکند و یا چه کاری باید انجام دهد .

در مرحله نخست باید وضعیت و تکلیف کارگروهی که رئیس جمهور مشخص کرده است روشن شود . ارتباط این کار گروه با معلمان باید عینی تر و راحت تر شود .

اگر امکان حضور نمایندگان تشکل های معلمان در آن فعلا وجود ندارد از مشاور وزیر در امور تشکل ها کمک گرفته شود و به تشکل ها و معلمان گزارش داده شود .

معلمان باید احساس کنند که در برنامه ریزی های مسئولان و سیاست گذاران دیده می شوند تا نیازی به دیده شدن از طرق دیگر که با هزینه های فراوان و غیرقابل پیش بینی همراه است نباشد .

ضمن آن که دولت تدبیر و امید بر خلاف پیشینه  و تجارب سابق باید کاری کند که از نظر معلمان " متفاوت " باشد .

یکی از نهادهای مهم و تاثیرگذار در آموزش و پرورش " شورای عالی آموزش و پرورش " است که متاسفانه از ظرفیت های این شورا تاکنون به خوبی استفاده نگردیده است .

از آن جا که رئیس شورای عالی آموزش و پرورش ، رئیس جمهور است ؛ متاسفانه اخباری که می رسد نشان می دهد که آقای روحانی به عنوان رئیس این شور تاکنون حتی یک بار هم  در این شورا شرکت نکرده است و این انعکاس خوبی در میان افکار عمومی فرهنگیان ندارد .

اگر قرار است که آموزش و پرورش به مساله روز تبدیل شود و معلمان معماران  این محور توسعه پایدار باشند باید از یک جا شروع شود .

خانواده فرهنگی کشور باید احساس کنند که  آموزش و پرورش  فارغ از شعار برای مسئولان دغدغه است و این باید در عمل مشاهده شود .

سخن آخر

قبلا هم این مساله بیان شده است . مهم ترین چیزی که در حال حاضر فرهنگیان و معلمان را رنج می دهد ؛ مساله تبعیض و فرق هایی است که فاقد استدلال منطقی و پشتوانه های مدیریتی است .

نظام جامع ارزیابی عملکرد برای سیستم دولتی بر اساس معیارهای عینی و علمی باید تدوین شود .

در این مدل مشتری محوری و رضایت از عملکرد باید در وهله نخست باشد و هر فردی بر اساس میزان برون داد و عملکرد واقعی خود باید مورد سنجش و ارزیابی قرار گیرد و نه بر اساس جایگاه و یا پستی که اشغال کرده است .
در کنار همه این ها فرهنگیان و معلمان باید تحول را از خود شروع کنند .

آن ها برای دیده شدن در معادلات و برنامه ریزی ها باید خودشان دست به کار شوند .

آن ها باید از ظرفیت ها و پتانسیل های قانونی برای پیگری مطالبات خود استفاده کنند و در یک فرآیند اعتماد سازی  - که گریزی از آن نیست – در فکر تشکیل«  فراکسیون صنفی معلمان » در مجلس باشند تا مجال سوء استفاده برای  برخی که با نام معلم بر صندلی های مجلس تکیه زده اند و کاری نمی کنند از بین برود .

این یادداشت با تغییراتی در روزنامه آرمان امروز ( این جا ) منتشر  گردیده است .

منتشرشده در یادداشت

« گروه سخن معلم »  از مسئولیت پذیری و پاسخگویی مسئولان وزارت آموزش و پرورش تشکر و قدردانی می کند .

تبعیض میان کارمندان دولت یکی از مهم ترین دیدگاه ها در تبیین روان شناختی پرخاشگری، نظریه ناکامی و پرخاشگری است. از منظر این دیدگاه، مواجه با ناکامی سبب فعال شدن سائق پرخاشگری علیه منبع ناکامی می شود که به نوبه خود به بروز رفتار پرخاشگرانه می انجامد.
افراد در مواجه با ناکامی واکنش های مختلفی بروز می دهند. گاه از موقعیت کناره گیری می کنند یا افسرده می شوند، گاهی نیز از خود رفتار پرخاش گرایانه نشان می دهند. معمولا ترس از تنبیه به خاطر پرخاشگری آشکار یا عدم دسترسی به عامل ناکامی، فرد را از پرخاشگری باز می دارد. اما زمانی که ناکامی سبب برانگیختگی حالات عاطفی منفی گردد، به پرخاشگری می انجامد.
رفتار پرخاشگرانه ( قهرآمیز )، گاه از طریق اعمال زور و برخورد فیزیکی و گاه از طریق مجازات صورت می گیرد. استفاده از مجازات به عنوان راهبردی قهر آمیز، با قصد آسیب رساندن به طرف مقابل صورت می گیرد و هدف غایی آن احیای عدالت، دفاع از برتری خود، یا دادن درس عبرت به فرد مورد نظر و بازداشتن او از برخی رفتارهای خاص است.(1)
معمولا احساس ناکامی هنگامی در میان افراد ایجاد می گردد که امکان مقایسه خود با دیگر افراد، اقشار و طبقات جامعه را می یابند. وقتی گروه یا قشری خاص، موقعیت خود را با دیگر گروه های جامعه مقایسه کرده و به رغم تحصیلات، شرایط کاری تقریبا مشابه، تفاوت فاحشی در میزان درآمد و پایگاه اقتصادی و اجتماعی خود با آنها می یابند، طبیعتا دچار احساس ناکامی خواهند شد.
طی چند ماه گذشته، شاهد اعتراضات روز افزون جامعه فرهنگیان، نسبت به وضعیت نامطلوب پایگاه اقتصادی و اجتماعی شان بوده ایم. معلمان به رغم آن که سال هاست با رصد دیگر نهادها و اقشار جامعه، متوجه تفاوت بسیار وضعیت اقتصادی اجتماعی خود و دیگر اقشار جامعه هستند اما به دلایل مختلف، رنج تبعیض و بی عدالتی را تحمل کردند و کمتر لب به اعتراض گشودند.

در ماه های اخیر مشاهده بی توجهی وزیر و مدیران ارشد وزارت آموزش و پرورش، ریاست جمهوری و نمایندگان مجلس نسبت به رفع مشکلات فرهنگیان و فاصله روزافزون درآمد، کاسه صبر فرهنگیان را لبریز و زمینه اعتراضات را فراهم کرد. اصلاح و بهبود ساختار آموزش وپرورش، بهبود وضعیت مدارس و شرایط آموزش، شایسته سالاری، رفع تبعیض، برقراری عدالت و احیای منزلت اجتماعی، اقتصادی و شغلی معلمان، به عنوان مهم ترین خواسته های فرهنگیان، نشانگر شرایط نامطلوب این قشر زحمت کش جامعه است.
بر اساس دیدگاه محرومیت نسبی و پرخاشگری، اعتراضات معلمان، نتیجه طبیعی شرایط نامطلوب حقوقی و منزلت اجتماعی معلمان است. این واکنش اگرچه هنوز در مرحله آرام است و در قالب تحصن و تجمع سکوت و تهدیدهای لفظی معلمان مبنی بر تحریم امتحانات و تعطیل کلاس های درس صورت گرفته، اما در صورت عدم رفع محرومیت و بی توجهی نسبت به بهبود شرایط مورد نظر معلمان، دیر یا زود به رفتارهای قهرآمیز خواهد انجامید.
بنابراین لازم مسئولان و دولت مردان محترم، راهکارهای کارآمدی در جهت رفع تبعیض، اجرای عدالت و بهبود موقیعت اقتصادی و منزلت اجتماعی جامعه فرهنگیان (شاغل و بازنشسته، رسمی، پیمانی وحق التدریس) ارائه نموده و هر چه زودتر آن را عملیاتی نمایند.
(1) پرخاشگری از دیدگاه روان شناسی اجتماعی، مولف: بارابارا کراهه، مترجم محمد حسین نظری نژاد، تهران: رشد چاپ اول، بهار 1390، ص66-54)


ارسال مطلب برای سخن معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

سخن معلم دوستان بزرگوارِ سایت سخن معلم ؛
اصول موفقیت به ما می گوید اگر فقط بنشینید و فکر کنید که چرا مجموعه عوامل دست به دست هم نمی دهند تا شما به اهداف تان برسید در واقع خود را در مرحله ی تئوریک متوقف نموده اید و همچنین این اصل را گوشزد می کند که برای رسیدن به موفقیت های بزرگ باید موقعیت های کوچک را از دست ندهید ، لذا انسان باید با خود بیندیشد که چگونه می تواند برای رسیدن به اهدافش اقدامات عملی مناسب انجام دهد، بنابراین می خواهم این جمله ی معروف « بزرگ فکر کن ،کوچک شروع کن، همین الان شروع کن» را بهانه ای برای یک پیشنهاد به طور عام و درخواستی به طور خاص قرار دهم.
و اما پیشنهاد:
این سایت در ادامه ی دفاع از حقوق جامعه ی فرهنگیان در سطح ملی بهتر است به فکر دفاع از حقوق این عزیزان در مواردی که حالت درون سازمانی دارد نیز باشد و این مساله را جز اهداف و برنامه های خود قرار داده و هم به عنوان وظیفه دفاع از همکاران و هم در راستای رسالت رسانه ای پیگیرِ مشکلاتِ عمومیِ باشد که در موارد خاص برای همکاران پیش می آید( نظیر آنچه به عنوان نمونه در ادامه ی مطالب آورده شده است.)
این مساله هم گره ای از کار همکاران باز می کند و هم باعث همگرایی بیشتر معلمان و در نتیجه اعتباری برای دست اندر کاران سایت محترم سخن معلم خواهدشد. ضمن اینکه رفع حوائج مردم و گره گشایی از کار همنوعان در فرهنگ تعالیم دینی بسیار ارزشمند است و ثواب والایی دارد ، چنانچه امام حسن مجتبی«ع» در روایتی می فرمایند: «قضاء حاجة المؤمن أفضل من اعتکافِ شهرٍ»[1]
دوستانِ عزیز ممکن است در طول چند ماه گذشته از طریق اخبار صدا و سیما و رسانه های مختلف در جریان مساله ی همکارانی که با دریافت وام از بانک سرمایه به واسطه گری فروشگاه به اصطلاح فرهنگیان در شهر تهران دچار مشکل شده اند قرار گرفته باشید.
به نظر می آید علاوه بر اینکه کلاه گشادی بر سر این همکاران که غالباً از ناچاری و به جهت شرایط اضطراریِ خود این وام را دریافت کرده اند رفته است؛ مدتی است این عزیزان که با هزار بدبختی اقساط وام مزبور را می پردازند در استعلامات بانکی نیز به عنوان بدهکار بانکی معرفی می شوند که در این زمینه دچار مشکلاتی شده اند.(گزارش هایی از صدا و سیما هم در این زمینه پخش شد.)
لذا استدعا دارم با تهیه گزارشی مفصل از این همکاران که متاسفانه پیگیرهای فردی آنها را کسی جوابگو نیست و نحوه ی اعطای وام،مقدار سود و... از طریق مدیر کل محترم و یا حتی مقام عالی وزارت مساله را پیگری و به اطلاع این همکاران برسانید.
1- کافی، ج 2، ص198

 


ارسال مطلب برای سخن معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

نظرسنجی

انتصابات علیرضا کاظمی تا چه میزان با تعهدات و قول های مسعود پزشکیان هم خوانی داشته و توانسته رضایت معلمان را جلب کند ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور