صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

گروه اخبار/ مدیرکل دفتر وزارتی وزارت آموزش و پرورش از آغاز مرحله دوم رتبه بندی معلمان از فروردین ماه خبر داد و گفت: مرحله دوم رتبه بندی تفاوتی با مرحله اول ندارد.

بیانیه سازمان معلمان ایران به مناسبت روز معلم  گروه رسانه و تشکل/

روز معلم باز از راه می رسد. نامیدن یک روز به نام معلم شاید برای قدردانی از مقام معلم باشد و شاید هم دلجویی از معلمانی که با مشکلات مختلف دست و پنجه نرم می کنند و شایدهای دیگر.
 اهمیت دادن به این حرفه در سطح جهانی نیز مورد نظر بوده است و نامیدن روزی در جهان به این نام موید این امر است. در این سرزمین نیز فداکاری  معلمان در دوره های مختلف و در عرصه های متفاوت، ستودنی است.
 اینها همه نشان از تاثیر نهاد تعلیم و تربیت و افراد مرتبط با آن بر  جامعه دارد.
با وجود این همه اثرگذاری های کلان این نهاد بر جامعه، شاهد کم توجهی به مشکلات و مسائل موجود در این سیستم هستیم.
ساختار حاکم بر آموزش و پرورش و مسایل این نهاد و مشکلات فرهنگیان اعم از دانشجو، شاغل و بازنشسته، سبب رفتار اعتراض آمیز برخی معلمان به نمایندگی اکثر همکارانشان گردیده است. توقع می رفت که منتقدان نظام آموزش و پرورش، بیش از  ستایندگان مورد توجه  قرار گیرند.
نوع برخورد با فعالان صنفی و تشکیلاتی که در چارچوب قانون خواسته های خود را مطرح نموده اند، در شان مقام معلم نبوده است. حبس های طولانی مدت برای فعالان معترض و منتقد صنفی،  زیبنده رویکردی که  مدعی است فرهنگ در اولویت امور  قرار دارد، نیست.  
 معلمان همراهی خود را با دولت برای بهبود اوضاع کشور بارها و بارها به اثبات رسانده اند، از مشارکت فعال در انتخابات ۹۲ تا  حضور چشمگیر و فعالیت گسترده تشکل های معلمی در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی مبین این تلاش است.
انتظار می رود که در این ایام برای نشان دادن احترام واقعی به این صنف و حرفه گامی عملی و عینی برای تغییر، از سوی مسئولان برداشته شود و شاهد تغییرات حداقل تدریجی واندک باشیم. دوری از شعار و شعار زدگی را پیشه خود کنیم و واقع بینانه مشکلات و مسائل را دیده و پذیرفته و برای رفع و حل آنها تلاش کنیم.
رسیدگی به وضعیت معلمان زندانی قطعا یکی از مطالبات قاطبه معلمان و این تشکل می باشد.
هرچند ادامه حبس معلمان برایمان باورکردنی نیست اما گذشت بیش از یکسال از اجرای حکم دبیرکلی که خود و تشکل مربوطه اش نماد و مظهر تعامل، صبوری و عقلانیت و مدنیت است بیش از هر چیزی به ناامیدی و تندروی منجر خواهد شد که در این شرایط همه زیان خواهند دید، لذا انتظار می رود مدبرانه با پایان دادن به محدودیت ها، محرومیت ها به ویژه آزادی معلمان زندانی و به خصوص دبیرکل سازمان معلمان، جناب آقای علیرضا هاشمی، از ایجاد و گسترش ناامیدی پرهیز شود.

آزادی رسول بداقی هر چند دیر اما پیام مثبت و امید بخشی است که انتظار داریم با آزادی سایر معلمان در بند و لغو احکام صادر شده این امید بیشتر و عمیق تر جامعه فرهنگیان را فرا گیرد تا تندروی بیش از این ما را نرنجاند.
توجه به وضعیت کیفی محتوای آموزشی و شجاعت در تغییر سیستم متمرکز از دیگرخواسته های ماست.
 توجه و رسیدگی به اوضاع کمی و ساختمان ها و فیزیک مدارس نیز از خواسته های کاملا به جا می باشد تا دیگر شاهد آن نباشیم معلمی که باید دغدغه اش ارتقای علم و دانش و فرهنگ و اخلاق باشد دغدغه خراب شدن سقف کلاس را نیز داشته باشد. پیش از آن که معلم دیگری قربانی شود با تخصیص اعتبار و اصلاح بافت های فرسوده دانش آموزان و معلمان را روانه ی کلاس ها و مدارس امن تری نماییم.
عدم تخصیص بودجه کافی برای آموزش و پرورش به گونه ای که حتی از پرداخت حقوق و مطالبات اولیه نیز درمانده است در نزد افکار عمومی توجیه پذیر نمی باشد.
 هر چند که به سوء مدیریت گذشته اذعان شده و با وزیر در تحویل گرفتن وزارتخانه ای از هم گسيخته با بدهی میلیاردی همدلی می کنیم اما همچنان ایشان و مسئولان وزارتخانه را در تغییرات موثر و تدابیر راه گشا  فاقد عزم و اراده  لازم می بینیم.
 اینک در آستانه ی آغاز به کار مجلسی که پیام تغییر و‌ تدبیر را رساتر از خرداد ۹۲ از مردم دریافت کرده است امید می رود در گفت و گوهای داخلی، آموزش و پرورش در اولویت برنامه های قوه مجریه قرار گیرد و در تعامل با دستگاه های قضایی و ‌امنیتی تحرک و پویایی و‌امید و‌نشاط به این نهاد زیر بنایی در راستای تحقق توسعه همه جانبه و‌ پایدار برگردد.
12اردیبهشت ۹۵.سازمان معلمان ایران

تغییر و استعفای فانی وزیر آموزش و پرورش  گروه اخبار/

محمد فاضل مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «در برخی از سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی خبری مبنی بر تغییر وزیر آموزش و پرورش انتشار یافته است؛ این موضوع چقدر صحت دارد؟»، اظهار داشت: به این موضوع بارها پاسخ داده شده است و متأسفانه برخی افراد تصورات خودشان را به عنوان خبر مطرح و منتشر می کنند.

وی تصریح کرد: هیچ بحثی در خصوص جابه‌جایی وزیر آموزش و پرورش مطرح نیست و آقای فانی با جدیت این وزارتخانه مهم را اداره می کند.

موضوع تعیین تکلیف رئیس دانشگاه فرهنگیان، پرسش دیگری بود که فاضل در خصوص آن اظهار داشت: محمود مهرمحمدی انتخاب وزارت آموزش و پرورش است و منتظر نظر و جلسه کمیته 5 نفره انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها شورای عالی انقلاب فرهنگی هستیم. ( فارس )

انتهای پیام/

بحران گفتمان آموزش و پرورش در ایران  بررسی وضعیت معلمان امروز ایران نشان می‌دهد که عمده‌ترین مشکلات پیش‌ روی آنان معیشت نامناسب و طبقه‌‌بندی شغلی نامتناسب و بی‌‌برنامگی آموزشی سیاست‌گذاران است. پیدایش این مشکلات از منظر تحلیل گفتمان قابل بررسی است. منظور از گفتمان، پدیده‌یی است که در زبان رخ می‌دهد و موجب تغییر و تحول در فرهنگ‌های گوناگون می‌شود.

این اصطلاح در زبان‌شناسی و فلسفه سیاسی از مفاهیم متفاوتی برخوردار است اما به‌طور کلی یکی از اهداف اصلی تحلیل گفتمان نشان دادن پیوند کنش‌های گفتمانی و ساختارها و تحولات گسترده‌تر اجتماعی و فرهنگی است. پیش‌فرض چنین نگرشی، آن است که کنش گفتمانی هم بازتاب‌دهنده تغییر اجتماعی و فرهنگی است و هم فعالانه در ایجاد آن تغییرات شرکت دارد.

در این رویکرد، « جهان‌بینی نسبت به هر چیز وضعی ارزش ‌گذارانه دارد و با این ارزش‌گذاری است که میان هر چیز مراتبی برقرار می‌کند، بنابراین وضع آن نسبت به هیچ چیز خنثی نیست، نگرش او بی‌طرفانه نیست و حتی آنجا که بی‌طرفانه می‌ایستد نیز در عمق، وضعی ارزش‌گذارانه دارد. »

در این رویکرد، معانی صریح صورت تغییریافته یا جایگزین معانی نهفته‌یی است که بیان صریح آنها مقدور نبوده، حال این سرکوب ممکن است تحت تاثیر اقتضائات روانی یا ایدئولوژیکی یا گفتمـانی صورت گرفته باشد.

به‌عنوان نمونه مفهوم پنهان جمله «آموزش و پرورش درآمدزا نیست» از منظر تحلیل گفتمان، می‌تواند جایگاه اجتماعی این نهاد و کارکنانش را در اذهان کارمندان سایر نهادها بی‌ارزش نشان دهد و بدین نتیجه منجر شود که گویی کارمندان سایر نهادها متکفل هزینه‌های این نهاد هستند و آنان باید کوشش کنند و آموزش و پرورش درآمدهای آنان را مصرف نماید و به نوعی مفهوم سرباری آموزش و پرورش و کارکنانش را به کارکنان سایر نهادها القا می‌نماید و درنتیجه، اعتراضات معیشتی معلمان را نیز به نوعی «زیاده‌خواهی» تنزل می‌دهد و کارکنان سایر نهادها را در برابر کارکنان آموزش و پرورش قرار می‌دهد.

در چنین حالتی، کارکنان آموزش و پرورش به جای فشار به برنامه‌ریزان اقتصادی و سیاسی کشور مجبور به اقناع کارکنان سایر نهادها می‌گردند و از فشار آنان به سیاست‌گذاران اقتصادی کشور کاسته می‌شود.

در تحلیل گفتمان انتقادی، زبان در نمودهای گوناگونش، نوعی عمل اجتماعی است و عواملی چون بافت تاریخی، روابط قــدرت در جامعه، نهادهای فرهنگی، اجتماعی و ایدئولوژیکی، متن یا صورت و زبان و معانی را به‌وجود می‌آورند. بدین خاطر توجه یا بی‌توجهی به کنش‌ها و سخنان و نظرات یک گروه اجتماعی موجب حاشیه‌‌رانی یا برجسته‌‌سازی آنان در اجتماع می‌گردد.

به‌عنوان نمونه شاخصی از حاشیه‌‌رانی اجتماعی معلمان می‌توان به تحلیل جمله «معلمان نوروز و تابستان تعطیل هستند»، پرداخت. در این جمله نقش اجتماعی معلمان در رشد جامعه زیر سوال می‌رود و آنان را در مقابل گفتمان‌های قدرتمندی چون گفتمان پزشکان و مهندسان قرار می‌دهد و از دست یابی به کرسی‌های قدرت و ایفای نقش‌های کلان سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و علمی بازمی‌دارد و حتی قدرت سیاست‌گذاری در نهاد آموزش ‌و پرورش را از آنان سلب می‌کند و جامعه را از وجود اندیشمندان شاغل در وزارت آموزش و پرورش محروم می‌کند و موجب دلسردی و ناامیدی آنان می‌شود.

امید است سیاست‌گذاران خرد و کلان با بهبود گفتمان آموزش و پرورش در ایران زمینه‌های رشد و پیشرفت کشور را بهبود بخشند و فردایی بهتر برای این سرزمین رقم زنند.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

مشکلات و مطالبات معلمان آموزش و پرورش استثنائی با یک نگاه کلی به بودجه آموزش وپرورش ایران، دردها و آلام روا داشته شده بر قاطبه معلمان در طی سالیان متمادی به ویژه ۵ سال اخیر  و خالی شدن سفره های معلمان از نعمات خدادادی سرزمین زرخیز ایران با همین بضاعت و بودجه موجود را می توان مشاهده نمود که ارمغان دولت ها به کارکنان سایر دستگاه ها (به جز آموزش وپرورش ) تحت عناوین مختلف و در مناسبت های مختلف است هرچند آن هم ناکافی، اما نسبت به معلمان وضعیت بهتری دارند بر احدی پوشیده نیست مگر این که کسانی از روی  بی انصافی و نادیده گرفتن ارزش و کار معلم بخواهند بر ساز مخالف زده و با طرح مسائل بی اساس و غیر کارشناسی شده ای همچون هزینه بر بودن آموزش و پرورش، تعطیلی بیشتر معلمان در تابستان که خود حدیثی مفصل است  و باید در جایی دیگر بدان پرداخت و…به این موضوع دامن بزنند که متاسفانه نمونه چنین اظهار نظرهائی در میان برخی نمایندگان مجلس و دولت مردان  کم نیست .

مصداق بارز این مدعا ، عدم تخصیص اعتبارات  کافی در لوایح ارسالی بودجه  دولت ها به مجلس با این نگاه غیر کارشناسانه  که به دلیل زیادی بودن   تعداد معلمان نمی توان افرایش قابل ملاحظه همانند سایر دستگاه ها را داشت (فراموش نشود افزایش سالانه ، مزایای جانبی و خدمات بیمه ای  به همراه افزایش حقوق سالانه با هم مورد نظر است) مجلس نشینان نیز به هنگام تصویب بودجه معتقدند معلمان چون زیادند ،جابه جائی بودجه جهت جبران قسمتی از  این عقب افتادگی های  این قشر، غیر قانونی و با مخالفت شورای نگهبان مواجه خواهد شد چرا که انحراف بودجه تلقی خواهد شد .

 طراحان  قضیه  زیادی بودن معلمان به خاطر قرارگرفتن در جایگاهی که بدان تعلق ندارند و صرفا به خاطر مسائل سیاسی  و وابستگی به نهادهای قدرت، مدیر متولد می شوند؛ از یک نکته اساسی غافلند و آن اولویت قائل شدن  و سرمایه گذاری برای آموزش و پرورش به عنوان زیر بنائی ترین نهاد اجتماعی و فرهنگی  است آن هم برای همیشه نه به صورت برنامه ای موقت که حکم مسکن داشته باشد چرا که از شاخصه های توسعه یافتگی جوامع  ، وضع نظام های آموزشی آنها و نوع نگاه حاکمیت به مقوله آموزش وپرورش و فرهنگ می باشد .

در نظاماتی که آموزش و پرورش  یک نهاد زیر بنائی و به عنوان اولویت درجه یک تعریف شده است رشد و بالندگی در سایر زمینه ها را به دنبال داشته است و در نظاماتی مانند کشور ما تا مادامی که به عنوان یک نهاد هزینه ای عریض و طویل به آموزش و پرورش نگاه  شود (دیدگاهی که متاسفانه این روزها تحت این عنوان که معلمان زیادند پس نمی شود کاری کرد) امیدی به رسیدن به آرمان های ترسیمی، منبعث از سند چشم اندازتوسعه وجود نخواهد داشت ؛ در این میان نوع نگاه حکومت و توجه به آموزش وپرورش استثنائی و میزان سرمایه گذاری دراین بخش ،که جمعیتی حدود ۱۳درصد از دانش آموزان  جامعه را تحت حمایت آموزش های فراگیر و ویژه خویش دارد مبینِ میزان رشد و توسعه  یافتگی آن جامعه به لحاظ توسعه فرهنگی شمار می رود .

تنها یک راه حل برای خروج از این بن بست و اضافه شدن کسری های پی در پی اعتبارات آموزش وپرورش وجود دارد و آن جهش در اختصاص  اعتبارات آموزش و پرورش و به روز کردن دریافت و پرداخت های آن است که متاسفانه تاکنون این جسارت نه در مسئولین آموزش و پرورش و نه در هیات محترم دولت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی  دیده نشده که امید است یک بار برای همیشه بودجه وزارت آموزش وپرورش را به روز نموده و مطالبات تلنبار شده را پرداخت تا فرادستان آموزش و پرورش از سردرگمی بیرون آمده و وعده و وعید غیر قابل تحقق به معلمان نداده و رسانه میلی هم مرتب از افزایش حقوق و پرداخت مطالبان هنگفت به صورت مصاحبه با مسئولین  و زیر نویس در شبکه های مختلف موجب رنجش و بی اعتمادی معلمان را فراهم ننماید .

به هر حال با تمام این فراز و فرودها ، معاونت محترم پشتیبانی وزارت ،سید محمد بطحائی با اعلام پرداخت برخی مطالبات  و معوقات فرهنگیان (اینجا) موجبات خرسندی و خوشحالی تعدادی از همکاران فرهنگی را فراهم نمودند که  هر چند دیر  اما در صورت تحقق موضوع ما هم خوشحال و هم سپاسگزار خواهیم بود ؛ هرچند نگارنده  معتقد است اگر هفته معلم  پیش رو نبود این گونه مطالبات به سرنوشت پاداش پایان خدمت بازنشستگان ۹۳ مواجه می شد!

اما در بین مطالبات اعلام شده در کمال ناباوری ظلمی مضاعف بر همکاران آموزش و پرورش استثنائی کشور  را شاهد بودیم و آن هم عدم پرداخت معوقات ناشی از اعمال ضریب ۱/۲ ویژه معلمان  استثنائی است، (کل جمعیت معلمان آموزش و پرورش  استثنائی  نزدیک به ۲۳ هزار نفر است که  تامین اعتبار و پرداخت مطالبه این گروه قلیل که البته همه را هم شامل نمی شود کار غیر ممکنی نیست ) موضوع ضریب ۱/۲ مربوط به ضوابط اجرائی تبصره ۵  ماده واحده قانون تشکیل سازمان  آموزش و پرورش استثنائی  کشور در حقوق و مزایای مستمر افراد است که در دولت قبل به هنگام اجرای لایحه خدمات کشوری حذف شده بود اما پس از پی گیری و شکایات معلمان آموزش وپرورش استثنائی در سراسر کشور دیوان به قانونی بودن شکایات همکاران تمکین و وزارت آموزش وپرورش را به پرداخت آن محکوم نمود (اینجا)  ؛رای دیوان به جهت کثرت شکایات به شکل وحدت رویه بوده یعنی اجرای آن برای تمامی معلمان شاغل به تحصیل در آموزش استثنائی از سال ۸۷ به بعد الزامیست .

شایان ذکر است که، معوقات  دارای رای از دیوان از شمول دیون خارج و بر اساس یک بازه زمانی با لحاظ نمودن توان تامین اعتبار دولت که به نظر بیش از ۶ماه نخواهد بود بایستی پرداخت گردد اما به رغم گذشت بیش از یک و نیم سال از صدور رای مزبور حتی اشاره ای بدان نرفته است و این یعنی معلمان سخت کوش و تلاشگر عرصه تعلیم و تربیت استثنائی علاوه بر این که همانند سایر معلمان از فقر و تبعیض غیر قابل قبول می نالند در بخش کار با کودکان و دانش آموزان  استثنائی که به حق جزء مشاغل سخت وزیان آور می باشد از حقوق قانونی شان  محروم مانده اند .

انتظار می رود مسئولان محترم وزارت خانه به ویژه دکتر مجید قدمی  ریاست سازمان آموزش وپرورش استثنائی کشور که با درایت اوضاع آموزش و پرورش استثنائی دربسیاری از موارد را با به کار گیری تیمی مجرب در بخش آموزش تقریبا به روز نموده است ؛ در پی گیری مطالبات قانونی معلمان استثنائی به ویژه پرداخت مابه التفاوت ضریب مذکور از تمام توان و تلاش خویش استفاده نموده  و موجبات ایجاد انگیزه و کار در مدارس استثنائی که بس طاقت فرسا و در عین حال برای  عاشقان این کار شیرین است را فراهم نمایند .

گفتنی است طبق اخبار موثق و اطلاعات دریافتی ، برخی استان ها از جمله استان تهران نسبت به پرداخت مطالبه فوق اقدام نموده اند که وجود  تبعیض  در بدنه خود آموزش و پرورش خود موجب رنجش  خاطر فرهنگیان شریف این گروه از آموزش وپرورش گردیده است .


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار/

موضع وزیر آموزش و پرورش در مورد پرداخت معوقات فرهنگیان و معلمان

 علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش امروز در حاشیه مراسم «سپاس معلم» که در مدرسه شهیدان تقی‌زاده کهریزک برگزار شد در جمع خبرنگاران و با اشاره به بهترین هدیه‌ای که از دانش‌آموزانش گرفته است، اظهار داشت: توانمند شدن دانش‌آموزانم بهترین هدیه‌ای بود که از آنها گرفتم.

وی افزود: بسیاری از دانش‌آموزانم در سال‌های قبل به درجه رفیع شهادت نایل آمدند یا اینکه به عنوان عنصرهای مهم جامعه مشغول فعالیت هستند.

فانی در خصوص پرداخت یا عدم پرداخت معوقات فرهنگیان خاطرنشان کرد: این موضوع اقدام شده است و با توجه به اینکه با تأخیر همراه بود، شرمنده همکاران هستیم.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص به کارگیری آموزشیاران نهضت سوادآموزی تصریح کرد: به کارگیری نیروی انسانی در آموزش و پرورش همانند سایر دستگاه‌ها از طریق آزمون استخدامی صورت می‌گیرد و سال گذشته هم آزمون استخدامی هم برگزار شد؛ به هر حال کسانی که سابقه خدمت در آموزش و پرورش دارند در اولویت هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا خبر خوبی برای بازنشستگان فرهنگی دارید، گفت: پرونده بازنشستگان فرهنگی دست ما نیست و در صندوق بازنشستگی کشوری وجود دارد.

وی افزود: با این حال جلساتی برای پیگیری مشکلات بازنشستگان با صندوق بازنشستگی داشته‌ایم اما پرونده آنها دست آموزش و پرورش نیست.

انتهای پیام/

گروه اخبار/ یک نماینده مجلس شورای اسلامی خواستار در دستور قرار گرفتن طرح دو فوریتی افزایش حقوق فرهنگیان در هفته معلم شد.

شنبه, 10 ارديبهشت 1395 18:59

مشاهدات من از یک مراسم

مطالبی که در زیر می آید حاصل مشاهدات نگارنده در مراسم ختم مادر والده گرامی دکتر محمد باقر نوبخت است .

منتشرشده در یادداشت

گروه گزارش/

شکایت یک معلم علیه مدیر و حکم انفصال مدیر آموزش و پرورش یکی از مناطق تهران

در روزهای اخیر ، خبرگزاری مهر و برخی رسانه های اصول گرا خبر یک سال انفصال از خدمت و پرداخت خسارت های مالی تحمیل شده به یک "معلم " را منتشر کردند.

بر اساس این خبر " آقای مجید خنتان " معلم رسمی آموزش و پرورش طی ماه های گذشته به بهانه های واهی از دریافت حقوق و مزایا محروم شده بود و علی رغم پی گیری های مکرر ، مدیر آموزش و پرورش یکی از مناطق تهران از رسیدگی به درخواست احقاق حقوق وی استنکاف کرده بود.

آقای خنتان به دیوان عدالت اداری شکایت کرده بود و دیوان عدالت اداری پس از رسیدگی ، به نفع  وی رای صادر کرده بود و از آموزش و پرورش خواسته بود که  حکم حقوقی این معلم اصلاح شود . مدیر آموزش و پرورش منطقه  بدون اصلاح حقوق شاکی به حکم صادر شده از سوی دیوان عدالت اعتراض کرده بود اما این اعتراض در دادگاه تجدیدنظر هم ردشده و با رای اصراری آن، در نهایت مدیر آموزش و پرورش این منطقه به یک سال انفصال از خدمت و پرداخت خسارت های مالی تحمیل شده به معلم نامبرده محکوم شد.

« صدای معلم » بر اساس رسالت رسانه ای خود برای اطلاع از جزییات واقعی خبر تلاش کرد . بر اساس اطلاعات موثق،  مدیر آموزش و پرورش مورد اشاره در خبر ، «سعید ربوشه » مدیر اداره آموزش و پرورش منطقه 9 تهران است.

آقای مجید خنتان (شاکی ) ، در حال حاضر هنر آموز یکی از هنرستان های منطقه 9 تهران است. آقای خنتان مسئول سابق هسته گزینش اداره آموزش و پرورش منطقه 9 تهران در دولت احمدی نژاد بوده است .

بر اساس اطلاعاتی که به دست ما رسیده، شکایت مجید خنتان در اعتراض به احکام کارگزینی صادر شده برای او بوده است. متعاقب شکایت آقای خنتان ، دیوان عدالت اداری از مدیر اداره آموزش و پرورش منطقه 9 تهران خواسته بود که نسبت به اصلاح حکم  حقوقی وی اقدام شود . رییس منطقه موضوع را به واحد حقوقی اداره ارجاع می دهد . واحد حقوقی این اداره در پاسخ گفته بود که این اشل حقوقی برای همه یکسان اعمال می شود و اجحافی در حق مشار الیه صورت نگرفته است.

ظاهرا  طبق نظر امور اداری ، اصلاح حکم حقوقی آقای خنتان طبق اشل امکان پذیر نبوده است .  در نتیجه تعلل اداره منطقه در صدور حکم کارگزینی جدید و با پی گیری های شاکی ، حکم انفصال مدیر اداره آموزش و پرورش منطقه 9 تهران از سوی یکی از شعبات دیوان صادر می شود. این حکم قطعی است.

شنیده ها حاکی است که مسئولان اداره کل آموزش و پرورش تهران اقداماتی برای جلب رضایت شاکی انجام داده اند اما شاکی  بر اجرای حکم انفصال مدیر منطقه اصرار ورزیده است .

یک منبع  آگاه اعلام کرد با وجود قطعی بودن حکم صادره از سوی دیوان عدالت اداری ، « مجید خنتان » تاکنون رای را برای اجرا به دایره اجرائیات دیوان عدالت نبرده است .

ظاهرا مسئولان اداره منطقه 9 گفته اند  که بر اساس روال اداری و مقررات ، امکان اصلاح حکم،  منتفی است،  اما مدیر منطقه با تاکید بر اینکه تا زمان صدور حکم دیوان هیچ شناختی از شاکی نداشته است، پیشنهاد کرده که اصلاح حکم بار دیگر در کارگزینی بررسی شود و اگر نظر شاکی تامین شود وی از شکایت خود صرف نظر کند و اگر نظر شاکی تامین نشد، شاکی  حکم صادره را به دایره اجرای احکام ببرد.

جنبه های مختلف این خبر واجد اهمیت خبری برای معلمان است.

آیا موقعیت شاکی در صدور حکم بی تاثیر بوده و اگر شاکی معلمی بدون پیشینه و سوابق شاکی بود باز هم چنین حکمی صادر می شد؟

آیا واقعا موضوع این پرونده ، صرفا اداری بوده و رییس منطقه و مدیران صرفا بر اجرای مقررات تاکید داشته اند و رییس منطقه آن گونه که شنیده شده ، اطلاعی از سوابق این دبیر نداشته است؟

آیا اختلافات جناحی و تسویه حساب سیاسی در شکل گیری این پرونده دخالت داشته است؟

تلاش صدای معلم برای دستیابی به پاسخ این سوالات و روشن شدن جزییات این پرونده تا کنون به جایی نرسیده است.

پایان گزارش/

منتشرشده در گفت و شنود

نظرسنجی

آیا هوش مصنوعی موجب تحول مثبت در آموزش و پرورش ایران می شود ؟

دیدگــاه

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور