صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

خراسان رضوی

منتشرشده در نامه های دریافتی

آذربایجان غربی

منتشرشده در نامه های دریافتی

رتبه بندی برای نیروهای خدماتی آموزش و پرورش و رضایت معلمان   گروه اخبار/

در روزهایی که زمزمه‌های استیضاح دوباره علی‌اصغر فانی، دوباره جدی شده و در شرایطی که نارضایتی از شیوه اجرای طرح رتبه‌بندی، یکی از مهم‌ترین علل نارضایتی فرهنگیان است، علی‌اصغر فانی از تلاش برای اعمال طرح رتبه‌بندی در مورد ۴۰هزار نیروی خدماتی آموزش و پرورش خبر داد.

فاني در پاسخ به اين پرسش كه در طرح رتبه‌بندي چه تعداد از معلمان باقي‌مانده‌اند، گفت: «رتبه‌بندي شغل حدود 40هزار نفر از همكاران انجام نشد و در حال پيگيري هستيم تا از طريق سازمان مديريت اين موضوع به نتيجه برسد و از خجالت اين همكاران دربياييم.»

آن‌طور كه فاني گفته اين طرح مخصوص معلمان است و در مجموع از مهر سال گذشته تا‌كنون رتبه‌بندي شامل اين 40هزار نفر نشده كه اين افراد نيروهاي خدماتي هستند. خبر تازه وزير آموزش و پرورش در حالي اعلام مي‌شود كه دو هفته قبل مديركل امور اداري وزارت آموزش و پرورش نيز از اعمال رتبه‌بندي در افزايش حقوق بازنشستگان فرهنگي خبر داد.

 

  • اعتراض در مجلس

چگونگي اجراي اين طرح دست‌كم در مجلس قبلي همواره محل اختلاف آموزش و پرورش و نمايندگان ملت بوده است. قاسم احمدي‌لاشكي، جواد هروي، محمدمهدي زاهدي و عطاءالله سلطاني صبور و... پيش از اين و هنگام حضور در مجلس نهم بارها ضمن انتقاد از شيوه اجراي اين طرح بر ضرورت توجه به معيشت و حقوق معلمان تأكيد كرده بودند. در مجلس فعلي نيز نمايندگاني منتقد اين طرح هستند و گويا در كنار تلاش براي استيضاح وزير اين موضوع را نيز دنبال مي‌كنند.

در يك نمونه روز گذشته ذبيح‌الله نيكفر، نماينده مردم لاهيجان در مجلس عدم‌ رضايت‌ فرهنگيان كشور، عدم‌ پرداخت مطالبات آنها و نبود رضايت مندي معلمان از نظام رتبه‌بندي را ازجمله موارد موجود در طرح استيضاح وزير آموزش و پرورش اعلام كرد. نيكفر كه هم‌اكنون عضو كميسيون بهداشت است اما از ابتدا علاقه به عضويت در كميسيون آموزش مجلس را داشت، با بيان اينكه معلمان از وضعيت رتبه‌بندي ناراضي هستند، گفت: «در استان‌ها و شهرستان‌ها مشاهده مي‌كنيم، برخورد مناسبي با فرهنگيان وجود ندارد كه در مجموع، اين موارد ازجمله دلايل استيضاح وزير آموزش و پرورش است.» حالا نه فرصت زيادي تا آغاز سال تحصيلي جديد باقي مانده و نه عمر زيادي از دولت يازدهم. همين دو موضوع، استدلال مخالفان استيضاح فاني است؛ نكته‌اي كه موافقان استيضاح در برابرش مي‌گويند نبايد به وضع موجود رضايت داد و وضعيت نامطلوب فعلي را اصلاح كرد. جدا از اينكه استيضاح فاني چه سرانجامي داشته باشد، چگونگي اجراي طرح رتبه‌بندي يكي از مهم‌ترين گلايه‌هاي فرهنگيان از آقاي وزير است؛ شايد باتوجه به خواسته‌هاي آنها انگيزه براي دومين اسيتضاح وزيري كه ركورددار دريافت كارت زرد از مجلس هم است، كمتر شود. امروز اگر تعداد نمايندگان موافق استيضاح در كميسيون آموزش كمتر نشود، اين موضوع از هميشه جدي‌تر خواهد شد.

روزنامه همشهری

برخلاف برخی تبلیغات در مورد سهمیه مدیریتی زنان ، سهم زنان در بدنه مدیریتی آموزش و پرورش کم تر از 3 درصد است/ آیا فرصت های دیگری برای تشکر و یا تقدیر از مدیران وجود ندارد/ اگر سیستم ارزیابی عملکرد مدیران در وزارت آموزش و پرورش بر یک مبنای علمی ، مستمر و سیستماتیک تعریف و تبیین شده باشد و ارزش گذاری درست و منطقی انجام شود ؛ آیا نیازی خواهد بود که بخواهند از در یک نشست سه روزه چنین کارکردی تعریف شود/ معلمان غالبا به مدیران اعتماد ندارند و البته مدیران هم غالب معلمان را فاقد تحلیل و یا درک در فهم مشکلات با نگاه سیستمی و یا جامع می دانند/ آیا مدیران صف و ستاد درک درست ، واحد و واقع بینانه ای از اهداف آموزش و پرورش و نیز اسناد بالادستی دارند/ آیا مسئولان وزارت آموزش و پرورش قصد دارند در مدت 3 روز این فاصله را از بین ببرند / وزارتخانه ای که بین مدیران صف و ستادش فاصله و به قولی " عدم درک مشترک " وجود داشته باشد چگونه می تواند بین " صف " و " ستاد " در کل مجموعه هماهنگی ایجاد کند/ معنای نهایی چنین گزاره ای آن است که در وزارت آموزش و پرورش ارتباطات مدیریتی فقط و یا اکثرا به صورت " عمودی " تعریف شده است و " ارتباطات افقی " که برآیند سازمان های اثربخش و کارا می باشد در وزارت آموزش و پرورش بسیار کم و یا در حد ناچیزی است/ این مساله نشان می دهد که نهادهایی مانند روابط عمومی و حتی حراست ها به وظایف خود درست عمل نمی کنند/ حتی برخی از این مدیران هنگام سخنرانی در اجلاس از زوایای مختلف عکس گرفته و در منطقه و یا ناحیه خویش پس از استقرار به تبلیغ خودشان پرداخته اند/ برگزاری این نشست بیشتر حالت " نمایش " داشته و کم تر به موضوع اصلی که همان " آموزش و پرورش " است پرداخته شده است/ در حالی که وزارت آموزش و پرورش در پرداخت بسیاری از مطالبات ساده و معمولی حتی پرداخت حقوق معلمان قراردادی درمانده است ؛ برگزاری چنین مراسم و میتینگ های پر خرج و زرق و برق دار منطقی و اقناع کننده نیست/ تحقق و حل این مساله نیاز به تفکر تحول گرا ، برنامه ریز و آینده نگر دارد که در حال حاضر چنین مناسباتی در در بدنه و مدیریت مشاهده نمی شود

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار/ مطهری در پاسخ به تذکری ؛کمیسیون آموزش زودتر تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان را در دستور قرار دهد .

دوشنبه, 18 آبان 1393 21:30

پیگیری ارتقاء رتبه

آذربایجان شرقی

منتشرشده در نامه های دریافتی
 دریغ از سیاست زدگی در این استان سیاست زده که  تمام انرژی مسئولان استان مان صرف امور سیاسی مطلق و حفظ موقعیت و میز مدیریت خویش در مدیریت های اجرائی گردیده که این امر مدیران را دچار روزمرگی و مدیریت سنتی نموده و مانع از داشتن برنامه ریزی که در دنیای مدرن امروز است می گردد/ نتایج کسب شده توسط دانش آموزانی رقم خورده که عموما متکی به امکانات مالی خویش بوده  و از کمترین حمایتی توسط اداره ورزش و جوانان و آموزش وپرورش بر خوردار نبوده اند و برخی نیز فاقد تمکن مالی لازم می باشند/ چرا به ورزش های پایه و آموزشگاهی در لرستان پرداخته نمی شود و هزینه نمی گردد و این که این خشکسالی اعتبارات که همواره دولت مردان دم از آن می زنند کی به پایان خواهد رسیدبرای عزل و نصب های سیاسی از چنان انرژی برخوردارند که حتی برای تغییر یک کارشناس اداری با نماینده و مقامات فرا دست برای توجیه کارشان هزاران توجیه قائل می آورند/ نگارنده  قصد انتشار مطلبی در قدردانی از مسئولان ورزش را داشت که در کمال ناباوری متوجه شدم نه تنها استقبال و تجلیلی حضوری صورت نگرفته که حتی تبریک تلفنی هم از طرف مسئولان ورزشی به ایشان نشده است موفقیت خویش را نه مرهون مسئولان آموزش و پرورش که مدیون آقای سپهوند دانست

 ورزش دانش آموزی در لرستان و سیاسی کاری و بی کفایتی مسئولان آموزش و پرورش و ورزش و جوانان
ریاست به دست کسانی خطاست
که از دستشان دست ها برخداست 
  (سعدی علیه الرحمه )
 
دیار کهن و قهرمان پرور لرستان که در دل خود شیرمردان و شیر زنان تاریخ ساز و غیور را پرورش داده است ،هم اکنون نیز سرشار از استعدادهای ناب است ؛ استعدادهائی که در صورت فراهم نمودن زمینه های ظهور و بروز آن، نخبگانی کم نظیر در همه عرصه ها را به میهن اسلامی ایران از علمی و فرهنگی و..گرفته تا ورزشی عرضه خواهد نمود ؛ این حرف امروز و دیروز نیست.
ادعایی اغراق آمیز از روی حس ملی گرایی هم نمی تواند باشد، نقل تاریخ است …
اما دریغ از سیاست زدگی در این استان سیاست زده که  تمام انرژی مسئولان استان مان صرف امور سیاسی مطلق و حفظ موقعیت و میز مدیریت خویش در مدیریت های اجرائی گردیده که این امر مدیران را دچار روزمرگی و مدیریت سنتی نموده و مانع از داشتن برنامه ریزی که در دنیای مدرن امروز است می گردد .
در این مقال ، طرف صحبت نگارنده مسئولان ورزشی دو دستگاه عریض و طویل و پر طمطراق  ادارات کل آموزش و پرورش لرستان و ورزش و جوانان است که ارج و منزلتی برای ورزش قائل نبوده و شیوه عمل و برخورد مسئولان ادارات مورد نظر با مقوله ورزش و قهرمانان و نخبگان ورزشی چه در بخش دانش آموزی و چه در سایر بخش ها منجر به مهاجرت نخبگان ورزشی به سایر استان ها و حتی خارج از کشور مشروط به داشتن تمکن و بضاعت مالی گردیده  و نتیجه منطقی و طبیعی آن تهی شدن لرستان از نخبگان ورزشی است ؛ آن هائی هم که با وجود داشتن استعدادهای ناب ورزشی با اتکا به توانائی های شخصی و علاقه وافر و گاها حمایت های برخی مربیان و ورزش دوستان به مقامی مهم دست می یازند پس از بی میلی و بی رغبتی مسئولان انگیزه خویش را از دست داده و چه بسا برخی ورزشکاران به دلیل بی مهری های مسئولان ورزش استان و کشور به بیراهه کشیده شده اند .

به هر حال اخیرا در رقابتی ورزشی  کسب ۸مدال ملی ، ره آورد دانش آموزان لرستانی در مسابقات دو و میدانی دانش آموزان سراسر کشور بود .

این مسابقات از ۱۰ لغایت ۱۸ مرداد ماه به میزبانی شهر کرد برگزار گردیده بود .

دانش آموزان مدال آور در مواد زیر موفق به کسب مدال گردیده اند :
امیر حسین سلطان پناه در رشته دو ۲۰۰ متر مدال طلا
داود نورالدینی در رشته پرش طول مدال نقره
محمد گودرزی در رشته دو ۳هزار متر مدال نقره
رضا محمودوند در رشته دو صد متر مدال نقره
ایمان کلهری در رشته ۳هزار متر مدال نقره
محمد بادافروزه در رشته دو ۱۵۰۰متر مدال نقره
امیر حسین برزویی در رشته دو ۱۵۰۰متر مدال برنز
علی فتحی در رشته پرتاب نیزه مدال برنز

نتایج کسب شده توسط دانش آموزانی رقم خورده که عموما متکی به امکانات مالی خویش بوده  و از کمترین حمایتی توسط اداره ورزش و جوانان و آموزش و پرورش برخوردار نبوده اند و برخی نیز فاقد تمکن مالی لازم می باشند اما تا این جای کار با کفایت شخصی ،علاقه واستعداد خود و حمایت ورزش دوستان و مربیان دلسوز تا این جای کار پیش آمده اند ؛ این در حالیست که امروزه در فرآیند مدیریت و برنامه ریزی  و تصمیم گیری  کلان پرداختن به  ورزش به عنوان یکی از محورهای اصلی بالندگی و شکوفایی استعدادها در آحاد یک ملت مورد توجه اکثریت قریب به اتفاق دولت ها می باشد و در کشور ایران نیز پرداختن به ورزش های پایه مورد تاکید است اما این که چرا به ورزش های پایه و آموزشگاهی در لرستان پرداخته نمی شود و هزینه نمی گردد و این که این خشکسالی اعتبارات که همواره دولتمردان دم از آن می زنند کی به پایان خواهد رسید  و آیا این کمبود اعتبارات برای کل کشور است یا مسئولان غیور لرستانی شهامت به خرج داده و با اعلام صریح و رسمی آن را می پذیرند باید مسئولان پاسخ دهند .

صرف نظر از موارد اشاره شده ، از ایراداتی که بر ادارات کل ورزش و جوانان و آموزش وپرورش وارد است ؛ بی توجهی در تجلیل از قهرمانان ورزشی دانش آموزی  توسط دانش آموزان لرستانی و عدم استقبال از ایشان می باشد؛ چرا که هر کدام دیگری را متولی اصلی می داند ، در حالی که درج  این خبر در تارنمای اداره کل آموزش و پرورش نشان از آگاهی و اطلاع مسئولان امر از عناوین کسب شده توسط دانش آموزان ساعی و ورزشکار دارد  و چنان نبوده که مسئولان در جریان نباشند .
جالب تر این که مسئولان ارجمند از کنار مواردی این چنینی که می تواند نقطه ای برجسته و مثبت برای استان و اداره کل تلقی شود به راحتی عبور می کنند اما برای عزل و نصب های سیاسی از چنان انرژی برخوردارند که حتی برای تغییر یک کارشناس اداری با نماینده و مقامات فرا دست برای توجیه کارشان هزاران توجیه قائل می آورند و به هنگام  ارائه گزارش عملکرد نیز  آسمان و ریسمان کرده و حتی قهرمانی دانش آموزان که درصدی در آن نقش نداشته اند را به نام خویش  مصادره می نمایند !
 
و اما دلیل نگارش این مطلب :
نگارنده در تماس با امیر حسین سلطان پناه دارنده  تنها مدال طلای این مسابقات در مورد نحوه استقبال مسئولان و نیز تجلیل از مدال آوران سئوال نمود و قصد انتشار مطلبی در قدردانی از مسئولان ورزش را داشت که در کمال ناباوری متوجه شدم نه تنها استقبال و تجلیلی حضوری صورت نگرفته که حتی تبریک تلفنی هم از طرف مسئولان ورزشی به ایشان نشده است !
دارنده مدال طلا عنوان می داشت اگر پدر بنده یا دیگر دوستان مدال آور از مسئولان ارشد ، نامی یا پولدار  استان بود چه ها که نمی کردند !
واقعا من متاسفم از این همه بی توجهی مسئولان ...
ایشان در ادامه اظهار داشتند اگر وضع بر همین منوال پیش برود یا با ورزش حرفه ای خداحافظی خواهم نمود یا به استانی برخوردار تر که مسئولانش قدر ورزش را بدانند و برای آن هزینه کنند مهاجرت خواهم نمود .
امیر حسین دانش آموز مقطع متوسطه دوم و دارنده ۱۰مدال کشوری ؛ متولد نورآباد و ساکن شهر خرم آباد در ادامه افزود برخی مربیان مطرح کشور در زمینه دو و میدانی از من خواسته اند زیر نظر ایشان کار را ادامه دهم و قول تامین امکانات را هم به بنده در سایر استان ها داده اند اما به دلایلی فعلا ترجیح می دهم در خدمت مردم شریف لرستان باشم چرا که من به این مردم بدهکارم و باید اگر لیاقت قهرمانی نصیبم می شود آن را با مردم لرستان قسمت نمایم .
امیر حسین در پایان از تورج سپهوند مربی خوش اخلاق و زحمت کشی که همواره حامی و مشوق اصلی و الگوی وی در تمامی زمینه ها  به خصوص درامر ورزش بوده تشکر و قدردانی و موفقیت خویش را نه مرهون مسئولان آموزش و پرورش که مدیون آقای سپهوند دانست .
گفتنی است در همین ارتباط با درک درست و صحیح مسئولان آموزش وپرورش استان های گلستان و همدان از اهمیت ورزش مدارس و رشته پایه و پر مدال دو ومیدانی و استعداد های که از همین مدارس می توانند باعث غرور ملی شوند که به نحو مقتضی از دانش آموزان خود تجلیل نموده اند .
به نظر می رسد با روندی که سیستم  سیاست زده اداری لرستان به ویژه  آموزش وپرورش لرستان که تب سیاسی بازی درآن بالا زده ،  انتظاری بیش از این نمی توان داشت .
در چنین سیستمی ، وقتی تمام انرژی و توان مسئولان صرف مسائل باندی و عزل و نصب های سیاسی  می شود و امور جاری و روزمره به فراموشی سپرده شده و برنامه ریزی و تعیین چشم اندازهای سالانه و چند سالانه جایگاهی ندارند ، طبیعتا در بخش ورزش همپای آموزش ،استعدادها نه تنها قد نمی کشند که به هرز خواهند رفت... ( لکنا )
 
امیر حسین سلطان پناه ؛ مدافع عنوان قهرمانی دو ۲۰۰ متر دانش آموزان کشور
 
ورزش دانش آموزی در لرستان و سیاسی کاری و بی کفایتی مسئولان آموزش و پرورش و ورزش و جوانان
منتشرشده در دانش آموز

تغییر مدیران احمدی نژادی در آموزش و پرورش شهرستان های تهران  گروه اخبار/

اعضای انجمن اسلامی معلمان شهرستان های استان تهران با عبدالرضا فولادوند مدیر کل جدید آموزش و پرورش دیدار کردند.

در این دیدار اعضای این تشکل دیدگاه های خود را در خصوص آموزش و پرورش بیان کردند.  از مهمترین نکات مطرح شده در این نشست توسط اعضا می توان به « وجود مدیران نا هماهنگ که مانعی در تحقق برنامه ها و اهداف دولت تدبیر و امید هستند » و نیز تقاضا برای افزایش نقش بانوان در حوزه های اجرایی و مدیریتی اشاره کرد.

در ادامه این نشست آقای فولادوند در سخنانی اظهار داشتند که برخی از مدیران کنونی مدیران دولت قبل هستند و باید تعیین تکلیف شوند.

وی افزود : مدیران باید عملا در راستای برنامه های دولت تدبیر و امید اقدام کنند.
آقای فولادوند  همچنین بیان کردند ، آموزش و پرورش و به ویژه مدارس متعلق به کل نظام است و مدیری که استقلال آموزش و پرورش را به خطر اندازد مدیر ما نیست و بنده با ورود جریان های سیاسی به مدارس به شدت مخالف بوده و اجازه این کار را نخواهم داد.

کمیته اطلاع رسانی انجمن اسلامی معلمان شهرستان های تهران به نقل از فانوس

شهاب الدین غندالی مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان این روزها کجاست؟ آیا مدیریت او در این صندوق ادامه خواهد داشت؟ چه برنامه هایی در انتظار اوست و او چه رویکردی را دنبال می کند/ صندوق ذخیره فرهنگیان یکی از ارکان اساسی بانک سرمایه است که شرکت های زیرمجموعه اش بخش مهمی از سهام بانک سرمایه را در اختیار دارد/ علیرضا حیدرآبادی پور که تا پیش از این مسئولیت مدیرعاملی این بانک را بر عهده داشت خرداد ماه امسال از این بانک به دلیل اختلاف نظر با یکی از اعضای هیات مدیره برای اعطای تسهیلات به مشتریانی خاص از این بانک خداحافظی کرد/ یکی از اساسی ترین اشکالات وارده به بانک سرمایه بی ثباتی در مدیریت ارشد آن بانک است، موضوعی که قاعدتا منجر به تحمیل هزینه های مختلف به بانک و نظام بانکی کشور می گردد

منتشرشده در اقتصاد

گروه استان ها و شهرستان ها/ جمعی از آموزگاران  شهرستان خوشاب ( خراسان رضوی ) در نامه ای که برای صدای معلم و خطاب به مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی نوشته اند نسبت به عملکرد آن انتقاد کرده اند .

« صدای معلم » آمادگی خود را برای پاسخ مسئولان ذی ربط اعلام می دارد .

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

عالی - 6.3%
خوب - 6.5%
تاثیر چندانی نداشته است - 29%
رتبه بندی فقط به ایجاد نارضایتی بیشتر معلمان و تبعیض درون سازمانی انجامیده است - 58.2%

مجموع آرا: 414

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور