در ابلاغ نام برده حدود 30 عنوان شرح وظیفه از جنس "برنامه ریزی" قید شده است/ استقرار و انتصاب مدیرانی با سن بالای 55 سال و 60 سال، چه مقدار با اقتضائات مخاطبان جوان و شاداب این وزارتخانه بزرگ ارتباط منطقی دارد/ آیا انتصاب و به کارگیری افراد بازنشسته نوعی بی اعتمادی به صدها نیروی جوان تحصیل کرده و خلاق ستادی در این وزارتخانه نیست که فرصت و مجالی برای بروز استعدادهای مدیریتی خود نمی یابند/ آیا راه تکریم مدیران بازنشسته الزاما انتصاب ایشان در سمت های ارشد مدیریتی است/ هم اکنون بیش از 20 پست ارشد مدیریتی در وزارت آموزش و پرورش در اختیار مدیران بازنشسته است
گروه اخبار/
در فاصله کم تر از چند روز ، مدیر کل سابق آموزش و پرورش تهران از سوی فانی به عنوان رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش منصوب گردید .
پیش از این « محمدحسین سلیمی جهرمی » عهده دار این سمت بود .
اخبار و شنیده ها حاکی از تغییرات دیگری است .
« صدای معلم » قبلا مواضع خود را در مورد این گونه تغییرات اعلام کرده است . ( این جا )
پایان پیام/
گروه اخبار/ رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تصدیگری مردم در آموزش و پرورش گفت: چابکسازی آموزش و پرورش و بهینهسازی آن در شکل و محتوا از مسائل مهمی است که باید پیگیری شود.
گروه اخبار/
میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص «هدایت تحصیلی دانشآموزان ورودی پایه دهم و مشکلات مربوط به آن»، اظهارداشت: به نمایندگان نیز خبرهایی مبنی بر وجود مشکلاتی در هدایت تحصیلی دانشآموزان رسیده است.
وی ادامه داد: بعد از تعطیلات 2 هفتهای مجلس شورای اسلامی، موضوع هدایت تحصیلی دانشآموزان در دستور کار کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی قرار میگیرد.
میرزاده با بیان اینکه هدایت تحصیلی دانشآموزان کار سختی است، گفت: این مربوط به کل نظام آموزشی 3-3-6 است و چیزی نیست که با یک بخشنامه ایجاد شده باشد.
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس تأکید کرد: همان روزی که نظام آموزشی 3-3-6 ایجاد شده و مقداری در آن عجله شد، باید پیشبینی میشد که چنین اتفاقی صورت میگیرد.
وی خاطرنشان کرد: باید کاری کنیم شرمنده مردم نشده و باری از روی دوش دانشآموزان برداریم. ( فارس )
انتهای پیام/
در سال جاری از سوی وزارت کشور برای 16 تشکل صنفی در استان های مختلف مجوز ادامه ی فعالیت صادر گردید/ سزاوار است با درس آموزی از گذشته و با اعتماد به ظرفیت بالای این تشکل ها و آسیب شناسی دقیق آنها و با هم فکری و هم دلی بیشتر ،گام های بلندی برای رسیدن به نقطه ی مطلوب برداریم/ کارکرد این تشکل ها بر خلاف برخی تصورات می تواند بسیار فراتر از پیگیری مسائل معیشتی فرهنگیان باشد/ تشکل های صنفی در ابتدا باید به دنبال جلب اعتماد فرهنگیان و ترغیب ایشان به همفکری و همکاری با تشکل ها باشند/ حداقل در درون تشکل ها به دموکراسی پای بند باشیم به طوری که نمایندگان واقعی فرهنگیان ،رهبری آن را بر عهده گیرند/ تشکل های صنفی ضمن این که می توانند علایق و گرایش های سیاسی دلخواه خود را داشته باشند باید بتوانند بین فعالیت های صنفی و علایق سیاسی خود تفکیک قائل شوند/ از کارکرد بی بدیل رسانه ها نیز در این زمینه غافل نمانند/ برنامه ها و فعالیت ها باید به گونه ای طراحی شوند که هرگونه تغییرات مدیریتی احتمالی در دولت و سایرقوا در آینده نتواند خللی در فعالیت های تشکل ها ایجاد نماید
گروه اخبار/
عصر روز چهارشنبه علي اصغر فاني در مراسم معارفه مديركل آموزش و پرورش شهر تهران كه در سالن كنفرانس اداره كل آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد، با اشاره به چالش هاي پيشروي آموزش و پرورش در آغاز به كار دولت يازدهم ، اظهار كرد : با همت مديران ، معلمان و حمايت هاي دولت در اين سه سال توانستيم بخش بزرگي از مشكلات را حل كنيم .
وي با بيان اين كه « شتاب زدگي در امور» و « فرهنگ امنيتي» جاي خود را به «خرد جمعي» ، «كار تيمي» و «روابط انساني و اخلاق» داده است ، تصريح كرد : آموزش و پرورش با در نظر گرفتن اسناد بالادستي ، 5 سياست «ارتقاي مديريت آموزشگاهي» ، «تمركززدايي » ، «ساماندهي و بهسازي نيروي انساني» ، « بودجه ريزي عملياتي » و «توسعه مشاركت ها» را مبناي اقدامات خود قرار داد كه با تلاش همه فرهنگيان كشور دستاوردهاي خوبي هم به دست آورده است و بايد در يك سال باقي مانده از دولت يازدهم با مرور عملكرد هايمان، نقاط ضعف را برطرف و بر نقاط قوت تاكيد كنيم تا تهديدها به فرصت تبديل شود.
عضو كابينه تدبير و اميد شرايط كار در آموزش وپرورش شهر تهران را در مقايسه با ديگر استان ها « ويژه» خواند و افزود: تركيب متناقض جمعيتي و جنسيتي دانش آموز و معلم و چالش هاي فضاي فرسوده آموزشي سبب شده تا آموزش و پرورش شهر تهران به يكي از پر مسئله ترين ادارات تبديل شود اما آموزش و پرورش با وجود مديران سخت كوش و معلمان فرهيخته توانسته است اين چالش ها را به خوبي مديريت كند به طوري كه در اين سه سال آموزش و پرورش با كمترين مشكل يا مسئله اداره شده است.
فاني تغيير و تحولات مديريتي را «انتقال مسئوليت» خواند و گفت : انتخاب افراد در بخش هاي مختلف مديريتي آموزش و پرورش يك نوع انتقال مسئوليت است و در اين دولت مديريت آموزش و پرورش برعهده خود فرهنگيان قرار دارد كه در اين سه سال با همدلي و همزباني فرهنگيان كشور، آموزش و پرورش توانسته است به توفيقات زيادي دست پيدا كند.
عضو كابينه تدبير و اميد وضعيت آموزش و پرورش شهرستان هاي استان تهران را «خاص» عنوان كرد و افزود : مهاجرت پذير بودن دانشآموزان ، پراكندگي جغرافيايي مناطق، جابجايي دانش آموزان و معلمان به شهر تهران و به دنبال آن عدم پيش بيني نيروي انساني لازم از چالش هاي آموزش و پرورش شهرستان هاي تهران است كه مديركل سابق آن در طول سه سال فعاليت ،در اين سمت ، توانست با تدوين برنامه اي استراتژيك به حل برخي از مشكلات شهرستان هاي تهران فائق آيد.
وي استقرار پايه دهم متوسطه و هدايت تحصيلي در پايه نهم را دو چالش بزرگ آموزش و پرورش در شروع سال تحصيلي جديد برشمرد و گفت : حاكميت اخلاق در روابط انساني كليد اصلي اداره آموزش و پرورش كشور است و مديران و معلمان بايد تلاش كنند تا اولياي دانش آموزان در هنگام ثبت نام و همچنين استفاده از خدمات آموزشي مدرسه ، رضايت كامل داشته باشند.
گفتني است؛ در اين مراسم ضمن تقدير و تشكر از زحمات اسفنديار چهاربند مديركل سابق آموزش و پرورش شهر تهران، عليرضا كمرئي به عنوان مديركل جديد آموزش وپرورش شهر تهران انتخاب شد.
مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش وپرورش
گروه استان ها و شهرستان ها/
مدیرکل آموزش وپرورش مازندران در روز چهارشنبه به همراه عزیزی مشاور امور بازنشستگان خود در جلسه شورای معاونین اداره آموزش و پرورش عباس آباد حضور یافتند و ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع همکاران عباس آباد گفت: اداره کل، عملکرد شهرستان ها را از طریق سه محور : هم از طریق بررسی عمومی و هم تخصصی یعنی فراسازمانی ، درون سازمانی و بررسی های ویژه دیگر مورد ارزیابی قرار می دهد .
در همه بررسی های انجام گرفته ارزیابی ما این است که آموزش وپرورش عباس آباد اداره موفقی است .
سید علی قاسمی مدیر کل آموزش و پرورش مازندران گفت :آموزش و پرورش عباس آباد هم از نظر رشد جذب درآمد، جذب خیرین ،آموزش و ارتقاء سطح نیروی انسانی ،رشد آموزشی ، توسعه فضاهای آموزشی و کارهای ویژه ای که مختص برنامه ریزی این شهرستان است اداره ای موفق و مورد تقدیر است .
سپس در ادامه در خصوص بحث نقل و انتقالات همکاران، تقویت مدیریت مدارس، رعایت عدالت در حوزه فعالیت ها ،حرکت به سمت برنامه محوری و راه کارهای ارتقاء سطح آموزش و پرورش انتظارات خود را بیان نمودند.
در ابتدای جلسه مهرقاسمی مدیر آموزش و پرورش عباس آباد ضمن خیر مقدم به مدیر کل محترم آموزش و پرورش و آقای عزیزی مشاور ایشان در امور بازنشستگان ،از حضور در شهرستان و شورای معاونین،گزارشی از وضعیت آموزشی ،پرورشی و فعالیت های عمرانی و توسعه فضاهای آموزشی و تجهیزاتی شهرستان ارائه کرد.
مدیر آموزش و پرورش عباس آباد به بیان ضرورت توجه بیشتر به شهرستان به خاطر مشکلات مربوط به کمبود شدید نیروی انسانی دوره های مختلف تحصیلی،توجه به جذب نیروهای بومی در مقایسه با جذب نیروهای غیربومی در گذشته ،فرسوده بودن فضاهای آموزشی برخی مدارس ،مشکلات مربوط به حقوق مادی و معنوی همکاران،حجم گسترده متقاضیان انتقالی،و مشکلات عديده دیگر خواستار شد.
در پایان مهرقاسمی گزارشی از موفقیت های به دست آمده در حوزه های مختلف آموزشی ،پرورشی و دیگر زمینه ها و رشد خوب شاخص های مورد ارزیابی از سوی اداره کل در شهرستان پرداخت.
وی همچنین از کمک 2/5 میلیارد تومانی خیرین مدرسه ساز، در دست ساخت بودن چهار مدرسه خیرساز ،جذب اعتبار و فعال سازی و ادامه ساخت پروژه های سالن ورزشی عباس آباد ،دبستان شهید منتظری کلار آباد ،مدرسه استثنایی سی سرا و اتمام ساخت مرکز اختلالات امرج کلا خبر داد.
در ادامه جلسه اعضای شورای معاونین آموزش وپرورش عباس آباد به بیان نظرات ،مشکلات و دیدگاه های خود در حوزه کاری با مدیر کل محترم پرداختند و از حضور پررنگ ایشان در دفعات مکرر در غرب مازندران تقدیر و تشکر نمودند .
پایان گزارش/