بررسی عملکردم در این سال ها نشان می دهد که چگونه در کمتر از دو سال آموزشگاه از هر لحاظ رو به پیشرفت گذاشت/ این آموزشگاه هم اکنون از لحاظ تجهیزات، وسایل آموزشی، عمرانی، شکل و ظاهر ساختمان و ... به هیچ وجه قابل مقایسه با سه سال گذشته نیست و با بررسی عملکرد مالی آموزشگاه به خوبی نشان دهنده ی میزان رضایت اولیا و موفقیت بنده در جلب مشارکت مالی اولیا و خیرین بوده است/ در سال تحصیلی 94-93 با قرار گرفتن آموزشگاه در طرح تعالی مدیریت مدرسه توانستیم (رتبه ی 6 برتر استانی) را کسب کنیم/ در طی سه سال گذشته ، اداره ی زرین شهر تنها نزدیک به سه میلیون تومان به عنوان سرانه ی آموزشی و پرورشی و ... به این مدرسه پرداخت کرده است و غیر از دو بسته کاغذ و چهار عدد صندلی و دو عدد میز معلم که به جای تحویل دو خاور اسقاطی به اداره صورت گرفته است هیچ کمک دیگری به مدرسه نشده است/ در این نامه اشاره به نظر شورای معاونین و نظر مدیر مدیریت اداره شد که خود جای سوال هست که با توجه به چه دلایل و مستنداتی چنین تصمیمی گرفته اند/ بارها درخواست جواب نامه ام را داشته ام تا کنون هیچ جوابی دریافت ننمودم/ در جوابیه ی اداره کل به دو مورد تذکر کتبی اشاره شده است که صدور آنها قانونی نبوده است، زیرا هیچ تذکر شفاهی قبل از صدور تذکر اول و دوم به بنده داده نشده و بنابراین بنده هیچ مستنداتی برای دفاع از خود ارائه نداده ام/ مجدداً به اطلاع می رساند هیچ گزارشی که بیان کننده حتی نقطه ضعف کوچکی از دبستان هشت بهشت (1) باشد موجود نمی باشد/ بعد از گذشت یک سال من تا کنون هیچ شکایت و گزارشی از مدیر مدرسه گلشن ندیده ام و به اطلاع من نرسیده است/ در جوابیه ی اداره کل به دو مورد تذکر کتبی اشاره شده است که صدور آنها قانونی نبوده است، زیرا هیچ تذکر شفاهی قبل از صدور تذکر اول و دوم به بنده داده نشده و بنابراین بنده هیچ مستنداتی برای دفاع از خود ارائه نداده ام، چون فرصت این کار را به من نداده بودند/ بنده سه سال به صورت شبانه روزی برای این آموزشگاه زحمت کشیدم ولی هنگامی که به اداره کل مراجعه کردم و خواستم از خود دفاع کنم به من گفتند که فقط پنج دقیقه فرصت داری حرفهایت را بزنی
داستان اصلی معلمان این است که هنوز نتوانستیم آموزش و پرورش را برای جامعه به عنوان یک مساله مطرح نماییم.امروز مساله ی آموزش و پرورش مساله اصلی جامعه نیست/ مساله آموزش و پرورش به عنوان مطالبه ی ملی مطرح نشده و مانند نظام تحول، بیان و نگاه ملی نداشته است/ باید مساله آموزش و پرورش مساله ی اصلی نظام و معلم محور اصلی تعلیم و تربیت مطرح شود و این نگاه و نگرش فارغ از شعار و شعار زدگی باشد باید به این سمت برویم که خوشبختانه شروع شده و نسبت به گذشته این فضا ایجاد شده ولی کافی نیست / اگر نگاهی به معیشت معلمان داشته باشیم و معلمان را با دیگر اقشار مقایسه کنیم ؛ انصافا حق با معلمان است/ چرا به رفاه معلمان توجه کلی نداشتیم؟ بیمه فرهنگیان داریم که خودتان داستان را می دانید؟ بی اثر و غیرکار آمد/ متاسفانه دولتی ها به این بهانه که تعداد معلمان زیاد هستند از ارایه امکانات و رفاهیات به معلمان دریغ ورزیده و پاسخ گو نیستند. معلمان زیادند ولی زیادی نیستند / گره کور اینجاست که معلمان مساله اصلی در آموزش و پرورش و آموزش و پرورش مساله ی اصلی نظام نشده است! در برنامه ششم توسعه چقدر به مساله آموزش و پرورش و مساله ی معلمان پرداخته شده است؟ شما پاسخ یدهید/ امیدوارم دولت تدبیر و امید تداوم داشته باشد و بیاید آموزش و پرورش را به صورت جدی تر نگاه کند/ من اگر جایگاهی در دولت داشته باشم توصیه ام قطعا آموزش و پرورش است/ ساختاری که طراحی کردیم کمتر قابلیت تغییر دارد. این ساختار تمایل به حفظ وضع موجود و محافظه کاری دارد/ هنوز در مدارس آب را می خرند و آب خوردن ندارند/ اصلی ترین وظیفه ام تقویت راهبردها و تقویت روح همدلی ،همکاری ، مشورت و همفکری در میان کارکنان و مدیران است/ مشکل از ماست ؛ چون که ما تعاملی با رسانه ها نداریم و دچار ترس از رسانه هستیم/ ارتباط با رسانه آگاهی می خواهد/ ما سعی می کنیم کمتر با رسانه ها سرو کار داشته باشیم. رسانه ها می توانند کمک و حمایت گر مسایل آموزش و پرورش باشند/ از صدای معلم هم به خاطر نقد مسوولانه و منصفانه سپاسگزارم/ معلمان یک فرصت برای نظام و ارزش های نظام می باشند
گروه اخبار/ اخیرا تعداد قابل توجهی از دانشجویان دانشگاه پیان نور به روند افزایش شهریه اعتراض کرده اند . این اعتراضات در « صدای معلم » نیز منعکس گردید . ( این جا ) و ( این جا )
« مدیر روابط عمومی دانشگاه پیام نور » به این اعتراضات پاسخ داده است .
کشورهای درحال توسعه یا در حال گذار دارای خصوصیاتی هستند که در کشورهای بسته و سنتی یا کشورهای توسعه یافته مشاهده نمی شود/ از جمله این خصوصیات و ویژگی های کشورهای درحال گذار ، عدم تعادل ، عدم بالانس و عدم نرمال بودن و در نهایت افراط و تفریط در قضاوت و داوری ها و رفتارها و تصمیم ها است/ صمدبهرنگی و زندگی و کارنامه او نمونه عینی و مهمی فقدان اعتدال و نرمالیسم است/ پایان افسانه کمونیسم باعث شد تا بهرنگی و کارنامه او نیز به زیر تیغ نقد کشیده شود و منتقدین از زوایای دیگری به او و زندگی او بنگرند/ اگرچه خود نیز قربانی گفتمان زمانه شد/ توصیف واقع بینانه از زمانه او اولین گام نقد او هست/ خطای روشی دیگر این است که صمد را به سیاست تقلیل دهیم و همه زندگی و آثار او را با پوسته ای از سیاست و سیاست زدگی و ایدئولوژی و نگاه ایدئولوژیک ببینیم و ارزیابی کنیم/ دیگر افسانه نبرد علیه امپریالیسم و جنگ و نبرد طبقاتی خشونت بار همراه با اسطوره سازی و قدسی سازی از رفتار مبارزان سیاسی و نگاه ابزاری سیاسی داشتن به کودکان سال هاست که به پایان رسیده است/ آموختن از روش جست و جوگری او ، تعهد و مسئولیت پذیری او در آموختن از محیط و زمانه خود از تحقیق پژوهی او و قدرت اتکا به نفس او و اراده تفکر و نقادی اوست/ پاسخ ها بی تردید دراسارت زمان و مکان و گفتمان غالب است و در زمانه خود و یا اکنون ما ممکن است درست یا نادرست صحیح یا غلط باشند اما این پرسش ها و طرح سوالات است که ما را به تفکرفرا می خواند و پاسخ زمانه را از ما می طلبد / امید آن که قشریت و رمانتیسیسم و نگرش کلیشه ای درجامعه ایرانی به ویژه درمیان آموزگاران جای خود را به روش های خردگرا و نسبی درجهت حرکت و تحقق توسعه پایدار و شهروند مدار بدهد
گروه گزارش/ افزایش شهریه دانشجویان دانشگاه پیام نور در روزهای اخیر موجب اعتراض بسیاری از دانشجویان این دانشگاه گردیده است .
به نظر می رسد مسئولان این دانشگاه نتوانسته اند تاکنون پاسخی مستدل و منطقی برای این افزایش شهریه داشته باشند .
۲۳ درصد مردم ایران از اختلالات روان پزشکی رنج میبرند که شایع ترین آن افسردگی و اضطراب است/ سطح بالای آلودگی هوا نیز با نرخ بالای بروز اختلالات سلامت روان در کودکان و نوجوانان مرتبط است/ آلودگی هوا عامل بیماری های متعددی از جمله ریوی، گوارشی، روانی و از جمله سرطان است/ میزان افسردگی و اضطراب در بانوان به مراتب بیشتر از آقایان است/ بیش از ۱۸ میلیون ایرانی دچار اختلال روان هستند که شایع ترین اختلال روانی در میان آنها افسردگی است/ وجود آینده نامعلوم و نبود پسانداز برای بیشتر شهروندان سبب شده است تا آنها روز به روز در هاله ای از اضطراب قرار بگیرند، چرا که آنان در تامین معاش روزمره خود نیز درمانده اند/ آنچه در این میان مهم جلوه می کند بی اهمیت بودن جامعه در قبال بهداشت و سلامت روان است و از آن مهمتر بیاعتنایی مسئولان برای خدماترسانی در مقابل اختلالات روانی است/ در کشورهای اروپایی ۷۵ درصد از بودجه سلامت صرف سلامت روان شناختی، سلامت اجتماعی و سلامت معنوی می شود، اما در ایران از کل بودجه سلامت کمتر از سه درصد صرف سلامت روان می شود/ حتی خانوادهها هم بیشتر به فکر سلامت فیزیکی و جسمانی هستند/ در غیر این صورت مردم به سراغ عرفان های کاذب، رمالی، جادوگری و مسائلی از این قبیل می روند و مسائل متعددی برای خود و جامعه ایجاد می کنند/ باور به این مساله که سلامت روان و سلامت اجتماعی باید در اولویت برنامههای سلامت محور کشور قرار گیرد، در بین مسئولان درمانی و بهداشتی وجود ندارد
ابتدا یک خانم با صدا و لحن غیر رسمی گوشی را بر می دارد و با سردی پس از شنیدن سوالم به بخش مربوطه وصل می کند/ مسئول پاسخ گویی وزارت خانه : نه فعلا هیچ چیز مشخص نیست ببینیم در آینده چه می شود/ اصلا به شما چه ؟ شما برو بخشنامه های مناطق خودت رو دنبال کن/ به شما ربطی نداره ! اصلا شما چه کاره اید که سوال می کنید/ تلفن را قطع می کند و صدای بوق گوشی در گوشم می پیچد/ مگر جواب یک سوال کوتاه را دادن چه هزینه و سختی دارد که فرد با لحن و صدایی که بی شباهت به فریاد نیست از پشت تلفن این گونه با من سخن می گوید/ همواره به تعامل بین مسئولین ستادی و اهالی رسانه و بدنه معلمان و تشکل ها معتقد بوده و هستم/ متاسفانه تعامل توام با احترام یکی از حلقه های گم شده این حوزه است / بی اعتمادی و رنجش در بین اهالی رسانه و افکار عمومی معلمان بیشتر شود/ در سیستم سیاسی و فرهنگی ما عنصر پاسخ گویی و احترام به افکار عمومی و رسانه ها بسیار کمرنگ و شعاری و بستگی به شرایط دارد و قاعدتا این امر در حوزه آموزش و پرورش نیز نمود بیشتر دارد/ بیشتر مدیران ارشد تا مدیران پایینی و مردم عادی، رسانه و روزنامه نگاری را مفید و خوب می دانند که باب دل آنها و هم راستا با منافع آن ها عمل کند / وقتی رسانه ها در جایگاه پرسش گر یا منتقد ظاهر می شوند به هر بهانه سعی در کاستن ارزش کاری وی هستند