صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

عملکرد روحانی در مورد آموزش و پرورش و مطالبات فرهنگیان و تیکی تاکای مجلس و دولت  تیکی تاکا چیست؟
تیکی تاکا بازی مبتنی بر پاس‌های مداوم و حفظ مالکیت توپ به هر ترتیب است.
در مجلس گذشته هر زمان که معلمان نسبت به وضع موجود خود اعتراض می کردند مجلسیون دولت را متهم می کردند که برنامه ی خود را برای تحول وضعیت معلمان به مجلس ارائه نمی دهد؛ دولت هم به خاطر بار مالی مدعی بود که این مهم با مجلس وقت آن زمان قابل اقدام نیست.

این کش و قوس آن قدر ادامه داشت تا عمر مجلس پیشین به پایان رسید .

با شروع به کار مجلس همسو با دولت نیز شاهد همین روند با منزلت و معیشت معلمان هستیم. مجلس از خود سلب مسئولیت می کند و وعده پایان سال نود شش را می دهد ، دولت هم با وجود وصول میلیاردها دلار طلب مالی اظهار بی پولی می کند حتی حداقل همانند خیلی از وزارتخانه ها که چندین منبع درآمدی علاوه بر بودجه سالانه خود دارند یک منبع درآمدی مستقیم برای آموزش و پرورش در نظر نمی گیرد.( همانند درصدی حداقلی بر عوارض واردات)
معلمان در این بازی تیکی تاکای حرفه ی دولت و مجلس هیچ عایدی نداشته و از قرار معلوم نخواهند داشت.
متاسفانه در دولت قبل و این دولت گروه های از گذشته تا حال حقوق های آن چنانی می گیرند و حتی گروهایی هم در همین دولت بدون هیچ اعلامی به صورت چراغ خاموش افزایش حقوق پیدا می کند.
راستی چرا؟
چون در یک گروه شاهد سیل مهاجرت این کارمندان به کشورهای کانادا و استرالیا بودیم و این اقدام فقط تلاشی برای جلوگیری از ادامه این روند بود و یا همچون گروهی دیگر خود دستی بر منابع مالی ملت داشتند و متاسفانه امروزهم که شاهد هستیم با اجرای شدن دولت الکترونیک دیگر کار چندان خاصی ندارند .
حتی یک صورت حساب ساده گرفتن را هم برای ارباب رجوع خود به صورت رایگان انجام نمی دهند و مراجعه کننده را به سمت خودپرداز با کارمزد معلوم هدایت می کنند.
این وسط دل فرهنگیان به چه چیز این دولت خوش باشد؟
راستی یک سوال ساده از رئیس جمهور می بایست پرسید :
چرا یک معلم با 20 و حتی 30 سال سابقه به اندازه یک کارمند کم سابقه خیلی از ارگان ها و سازمان ها حقوق و مزایا و حق بازنشستگی دریافت نمی کند؟ (مثلا بانک، بیمه ، نفت، نیرو و ...)
آن همه وعده و شعار کجا رفت آقای روحانی ؟
جناب روحانی !

می دانید معلمان هنوز هم سرویس مدارس خود هستند !
یادتان هست در مورد فصل سوم قانون اساسی گفتید: عدالت اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی باید هر سه مورد توجه قرار گیرد. در عدالت اجتماعی حمایت از محرومین باید در اولویت باشد، کسانی که حقوق ثابت دارند کارمندان، کارگران مورد توجه قرار گیرند و ...
این اولویت شما بود ؟!
شاید هم فکرمی کنید با این وضعیت فرهنگیان پس از سه سال هنوزاز طرف جامعه فرهنگیان مورد حمایت قرار می گیرید؟
کمی به نظر سنجی ها مراجعه کنید !


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت
شنبه, 19 شهریور 1395 20:06

اندر حکایت دانشگاه فرهنگیان !

در ولایات ایران سپردن مدیریت ها به متخصص و اهل فن چیزی مثل سیمرغ یا پری نایاب است/ هیچ چیز جای خودش نیست/ حکایت دانشگاه فرهنگیان از همه جانکاه تر است/ در ترکیب هیئت امنای دانشگاه کسی از مدرسان و  درد آشنایان دانشگاه نیست ؛ پس چه تصمیمی ،کی، برای چه کسی و چرا اتخاذ می شود معلوم نیست/ آن مرد کوتاه قد تاریخی برای اینکه نوآوری کند رئیس هیئت امنا را رئیس جمهور در نظر گرفت/ بسیاری از استاندارها حتی نمی دانند که رئیس هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان هستند / این تیم ریاست غریبه شترگاوپلنگی (در زبان فارسی همان زرافه است) درست کرده اند که نه شتر است نه گاو است نه پلنگ/ نه تربیت معلم است با آن استادان موقر و دارای کاریزمای شخصیت ، نه مدرسه است با شیطنت و هیاهوی بچه ها ، نه دانشگاه است با آن اسم و رسم و آن عالم خاص (این قسمت را آهسته می گویم در خفا بسیاری از هیئت رئیسه مخالف تربیت معلم اند)

منتشرشده در یادداشت

این روزها خبری از اعتراض یا درخواست لغو ممنوعیت ادامه ی تحصیل فرهنگیان نیست/ اراده ای محکم برای جلوگیری از رشد علمی معلمان،مانع ادامه تحصیل مان شده است/ برای زحمت شبانه روزی یک معلم، نه؛ بلکه یک شهروند ارزش قایل شوید/ خیلی راحت می گویند : نه / نمی خواهم مدرکم اعمال شود، فقط می خواهم ادامه تحصیل بدهم/ بگذارید با خیالی راحت شروع فصل تحصیل را آغاز کنم و سرکلاس فرزندان تان آرامش داشته باشم 

منتشرشده در یادداشت
دوشنبه, 18 آبان 1393 21:30

مصوبات براي جانبازان

تهران

منتشرشده در نامه های دریافتی

گروه اخبار/

کارنامه و عملکرد حاجی بابایی

حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر سابق آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که «چه کارها و فعالیت‌هایی که در دولت قبل انجام می‌شد، اکنون به نوعی بایکوت شده است؟،» اظهار داشت: موارد متعددی وجود دارد، ضمن اینکه هر کاری که انجام دادیم مطابق با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود.

وی افزود: در آن زمان حدود 1600 هنرستان اضافه کردیم و در مجموع 5 هزار و 600 هنرستان در کشور داشتیم در حالی که اکنون کاهش پیدا کرده است.

حاجی‌بابایی به طرح‌هایی که معاونت تربیت بدنی اجرا می‌شد و اکنون خبری از آنها نیست اشاره و خاطرنشان کرد: در دوره دبستان 6 طرح ورزشی اجرا کردیم که مهمترین آنها طرح سباح بود اما اکنون خبری از آن نیست.

وی افزود: تضعیف معاونت پرورشی، مدارس قرآنی و دانشگاه فرهنگیان که با آن عظمت تضعیف شد از دیگر مواردی است که توجه کافی به آنها نمی‌شود.

وزیر سابق آموزش و پرورش با بیان اینکه حیات طیبه یکی از موضوعاتی بود که مطابق سند تحول دنبال می‌شد، گفت: مجتمع‌های آموزشی که در سند تحول آموزش و پرورش وجود دارد با اما و اگر مواجه هستند و در بعضی استان ها مجتمع‌های آموزشی روستایی را هم جمع کردند.

وی تصریح کرد: یکی از طرح‌های بنده «پرداخت به روز پاداش پایان خدمت بازنشستگان فرهنگی» بود که اکنون از سال 93 به بعد باقی مانده و پرداخت نشده است.

حاجی‌بابایی گفت: طرح ضیافت و بیمه طلایی هم اکنون در آموزش و پرورش نیست و بحث حقوق فرهنگیان هم که مشخص است.

انتهای پیام/

گروه استان ها و شهرستان ها/ در پاسخ به فراخوان صدای معلم در مورد ارسال گزارش و تصاویر در مورد « مدارس متروکه » ( این جا ) یک معلم از خمینی شهر اصفهان گزارش زیر را برای صدای معلم ارسال کرده است

منتشرشده در گفت و شنود

در این دوره ها معلمان مأمور از یکدیگر می پرسیدند با چه هدفی این کتاب ها حذف و یا به جای واژگان تخصصی و غیر فارسی، واژگان ناآشنای فارسی جایگزین شده است/ آنچه در این مقال به مرور کلاس های ضمن خدمت پرداخته ایم ،  توصیف عینی معلمان سراسر کشور است/ اغلب مدرسین،  توصیفی گنگ از فضای ضمن خدمت داشتند/ درحالی که توصیه ی مؤلفان اتکا بر کتاب درسی و پرهیز از آموزش های متکی بر نکته گویی بود؛ اما در عمل شاهد تبلیغات زود هنگام کتاب های کمک درسی از سوی مؤلفان آن دوره ها بودند و این روند با تشکیل گروه های مجازی و تبلیغ این نوع کتب آموزشی ادامه یافت/ قبل از آن که آموزشگاه های کنکور در لباس اطلس و دیبا خودنمایی نماید باید چاره ای اندیشید/ آنچه در این گروه های مجازی تأمل برانگیز است؛هم اندیشی ناشران کتب کمک درسی با معلمان بود/ آیا این تبلیغات زود هنگام خبر از سونامی دیگری ست

منتشرشده در یادداشت
جمعه, 18 شهریور 1395 07:43

نامه ی یک آموزگار سمیرمی

نامه ی یک آموزگار سیمرمی در مورد مشکلات مدارس و آموزش و پرورش سمیرم

چندسالی است که تعدادی از دانش آموزان مظلوم سمیرم قربانی حس پست پرستی مدیران برخی مدارس شده اند. با شروع تابستان زمزمه های انحلال، ادغام یا ضمیمه شدن دو دبیرستان دخترانه به دلیل کاهش آمار دانش آموزانش شنیده می شود . جذب دانش آموزان نامستعد به برخی رشته ها و بی کفایتی تعدادی از کارشناسان اداره و روابط گرایی و محله گرایی و فامیل بازی آن ها به همراهی برخی مدیران که گاه به زیان دانش آموزان تمام می شود از نمونه های بارز جدال بر سر قدرت است و این جدال در شهریورماه به اوج خود می رسد.

هر دو دبیرستان دانش آموزانی را با تعداد کم در رشته ریاضی ثبت نام کردند که عده ای از آنها توان لازم را برای تحصیل در رشته ریاضی نداشتند و سال سوم در امتحانات نهایی موفق نشدند و اکنون به دلیل کاهش آمار، کارشناسان اداره اصرار دارند که باید با هم ادغام شوند در حالی که یکی در شرق شهرستان است و یکی در غرب و مدرسه دیگری حد وسط این دو مدرسه وجود دارد که مسلما از نظر مسافت بی عدالتی در حق هیچ دانش آموزی نخواهد شد.

اما کارشناسان اداره به دلایل گفته شده مصمم به تشکیل این کلاس در محله خود هستند و گاه با دادن وعده هایی به دانش آموزان مدرسه دیگر یا تماس های تلفنی مدیر مدرسه با برخی دیگر قصد فریب و جذب آنها را دارند. مشکلاتی که دانش آموزان این دو مدرسه دارند مشابه هم است اما کارشناس اداره یک طرفه قضاوت می کند.( کارشناس محترم و مدیر محترم در پیشگاه خداوند مسئولید اگر مصلحت تمام این دانش آموزان را در نظر نگیرید )
و مشکل دیگر دریافت پول برای ثبت نام در دبیرستان 200 هزارتومان، راهنمایی 150 هزارتومان و ابتدایی 100هزارتومان آیا مجوز قانونی دارد ؟

در حالی که در تمام رسانه ها تأکید شده است که هیچ وجهی از دانش آموزان گرفته نشود. حتی اسم کمک به مدرسه هم روی آن نگذاشته اند و علاوه بر آن وسط سال هم دانش آموزان با قبض کمک به مدرسه به خانه می آیند.کمک به مدرسه یک امر داوطلبانه است نه اینکه اولیا را در رودربایستی قرار دهند تا کمک کنند. صرف کارمند بودن پدر و مادر یک دانش آموز یا داشتن مدرک تحصیلی آیا ملاک درستی برای دادن قبض کمک به مدرسه است؟
« امان از یک مسئول که این مسایل را پیگیری کند »


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت
دوشنبه, 18 آبان 1393 21:30

تبعیض و بی عدالتی

اصفهان

منتشرشده در نامه های دریافتی
پنج شنبه, 17 شهریور 1395 12:05

شاهکاری دیگر از دانشگاه پیام نور!

این بار دانشگاه پیام نور در اقدامی عجیب دروس مجازی (الکترونیکی) خود را حذف و به بهانه بی کیفیتی کلاس ها و یا به حد نصاب نرسیدن آنها، قبل از انتخاب واحد ! دانشجو را ملزم به انتخاب دروس به شکل حضور در کلاس های مرکز انتخابی خود نموده است در حالی که تفاوت کیفی بین این دو شکل کلاس دیده نمی شود/ بزرگوارانی که کرسی این دانشگاه را تصاحب کرده اند با واژه پیام نور آشنا نیستند و یا دوست دارند که اهداف اولیه این دانشگاه را فراموش کنند/ یکی از اهداف مهم و اولیه این دانشگاه ارتقای سطح علمی و دانشگاهی شاغلین بوده است/ تعریف و تمجید از کارایی و موثر بودن کلاس های الکترونیک تا به آنجا پیش رفت که دو واحد از واحدهای درسی کارشناسی ارشد را به این موضوع و اهمیت آن در دنیای امروز و هنر دانشگاه پیام نور در برگزاری این کلاس های مجازی اختصاص داده است و در وصف این موفقیت مطالب و مقالات بی شماری نوشته اند

منتشرشده در یادداشت

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

عالی - 6.3%
خوب - 6.5%
تاثیر چندانی نداشته است - 29%
رتبه بندی فقط به ایجاد نارضایتی بیشتر معلمان و تبعیض درون سازمانی انجامیده است - 58.2%

مجموع آرا: 414

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور