صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

داستان وام دادن بانک ملی ایران به فرهنگیان و کلاه برداری از معلمان  این روزها همه مردم برای تامین معیشت و منزلت خود بدون وقفه تا دیروقت کار می کنند تا بهترین آسایش و رفاه و آرایش را برای زندگی خود فراهم آوردند .حقیقت برای لب ها ،بخشش برای چشم ها ،نیکوکاری  برای دست ها ،لبخند برای صورت ،عشق و مهربانی را برای قلب ها تا زندگی آنان معنا و رنگ زیبایی به خود بگیرد و آراسته شود .

گرچه جامعه بزرگ فرهنگیان سال هاست که حال خوشی ندارند ؛ با حقوق اندک و تبعیض های موجود در قوانین و سوء مدیریت و بی کفایتی بعضی از مدیران  ، تورم ، تغییرات ناگهانی اجناس و عدم حمایت اداره متبوع و مشکلاتی برای ودیعه مسکن یا خرید آن ، هزینه های نجومی ازدواج فرزندان و تهیه جهیزیه و شهریه دانشگاه فرزندانشان باعث شده تا کفش آهنین به پا کنند و با یک سفره توشه موادغذایی با پرونده قطوری از مدارک و ناز و عشوه و مانع تراشی بعضی از مدیران بانک ها به ناچار راهی بانک های دولتی و خصوصی برای اخذ وام شوند در صورتی که اندوخته های آنان در صندوق ذخیره فرهنگیان و سود حاصله از آن دردی را دوا نمی کند و به جای داشتن بانک قرض الحسنه و ارائه تسهیلات و خدمت رسانی به آنان ، سرمایه های آنان دستخوش بی تدبیری مسئولان و لقمه چرب و نرم از ما بهتران و حقوق و فیش های نجومی شده است که همه با مشاهده در شبکه اجتماعی خاطری آزرده و دلی پر خون دارید و همه با شرح حال مدیران آشنا و با اطلاع هستید .

برای نمونه ، یادداشتی از همکار محترم ، آقای مهدی فتحی را که در گروه تلگرامی " اخبار فرهنگیان " منتشر شده است را باز نشر می کنم .

" اخیرا آموزش و پرورش استان کردستان و بعضی از شهر ها و استان های دیگر قراردادی را با بانک ها منعقد کرده اند و به عنوان یک امتیاز ویژه وام هایی را برای فرهنگیان استان در نظر گرفته اند. این وام ها از 5 میلیون تومان شروع شده و تا 50 میلیون تومان ادامه دارد و سود تسهیلات نیز قبلا 20 درصد و اکنون 18 درصد به ادارات و معلمان ابلاغ شده است. بعد از اخذ وام نیز مبلغی از وام بعنوان 3 قسط آخر در حساب مشتریان کسر و مسدود می شود. اما زمانی که به ریز وام پرداختی و سود حاصل از آن دقت می کنی خواهی دید که این تسهیلات که قبلا با سود 20 درصد معرفی شده است حتی اگر کسر مبلغ معادل 3 قسط آخر به همراه سود سالیانه آن را که در حساب وام گیرندگان مسدود می شود در نظر نگیریم، در واقعیت سودی بیشتر از 24 درصد را محاسبه کرده و از معلمان دریافت می کنند.

استادان و معلمان خوش ذوق و محاسب دبیران با تجربه ریاضی با یک حساب و کتاب ساده پی به راز بانک های عامل و وام دهنده و حقه آنان پرده برداری کردند .کلاه بزرگ ( آ ) بی رحمی وبی انصافی بانک ها برسر فرهنگیان گرفتار و کم درآمد که صورت شان را با سیلی روزگار نامهربان سرخ نگه داشته اند .

در عملیات بانکی مبلغ سود به صورت زیر محاسبه می شود:

(مبلغ تسهیلات) × ( درصدسود + نیم ) × ( تعداد ماه + نیم ) و در نهایت جواب را بر عدد 2400 تقسیم می کنیم. یعنی مثلا برای یک وام 30 میلیون تومانی با سود 20 درصد و باز پرداخت 60 ماهه باید به روش زیر محاسبه شود :

155031250 = 2400 ÷ 5/ 60 × 5 / 20 × 000 000 300

(محاسبات برحسب ریال است. )

یعنی مبلغی حدود 15 و نیم میلیون تومان، که اگر به تصویر پیوست مراجعه کنید، مشاهده خواهید کرد که برای یک وام 30 میلیون تومانی مبلغی در حدود 18 میلیون و 700 هزار تومان سود محاسبه شده است.

حال با سود 24 درصد و باز پرداخت 60 ماهه همان مبلغ 30 میلیون وام مجددا محاسبه می شود:

  185281250 = 2400 ÷ 5 / 60 × 5 / 24 ×000 000 300

 یعنی مبلغی در حدود 18 و نیم میلیون تومان و این بدان معناست که سود این تسهیلات حتی از 24 درصد نیز فراتر است.

حال اگر مبلغ 24،348،021 ریال که معادل 3 قسط از وام، و مسدود شده تا آخر وام را از اصل وام کسر کنیم در واقع فرد وام گیرنده در اصل مبلغ  275،651،979 ریال وام دریافت می کند که اگر سود حاصل از 57 ماه سپرده گذاری وی را در نظر نگیریم مشاهده می کنیم که:

188218616 = 2400 ÷ 5 / 57 × 5 / 28 × 275651979

که فقط 125 هزار تومان بیشتر از سود یک وام با 28 درصد بهره می باشد و این معنی بانک داری اسلامی و همچنین دادن امتیاز ویژه به فرهنگیان را به کلی زیر سوال می برد.

از سوی دیگر ، مبلغ اقساط این وام که باید توسط فرهنگیان با پایین ترین حقوق در میان کارمندان دولت پرداخت شود به قدری بالا است که بسیاری از معلمان اعطای این تسهیلات را به لقایش بخشیده اند.

جالب تر اینکه با وجود اینکه مبلغ اقساط وام هر ماه توسط ادارات آموزش و پرورش از حقوق فرهنگیان کسر شده و به حساب تسهیلات بانک های پرداخت کننده واریز می شود، باز معلمان باید همان روال گرفتن استعلام تسهیلات معوقه و چک برگشتی و آوردن ضامن و اخذ چک و سفته و... را طی کرده و قبل از معرفی به بانک از جانب واحد تعاون اداره در نوبتِ گرفتنِ وام نیز قرار بگیرند تا نوبتشان شود.

حال سوال اینجاست که معلمی که اقساط وام از حقوقش کسر می شود، چه لزومی دارد که تمامی مراحلی که یک فرد عادی برای اخذ وام را طی می کند و تازه چند درصد هم از ایشان سود بیشتری پرداخت نماید؟

و جالب تر اینکه معمولا معلمان و بیشتر مردم برای پرداخت قرض و قوله ها و اقساط معوقه و یا چک های تاریخ گذشته شان ناچار به دریافت وام می شوند که این مقوله در این نوع تسهیلات کاملا به محاق رفته و صرفا به افراد و معلمانی که هیچ مشکل بانکی نداشته باشند این وام ها تعلق می گیرد و این دقیقا مصداق همان جمله " فقیر را فقیرتر و غنی را غنی تر کردن " می باشد. "

حالا نگارنده به گونه دیگر وام کشور ایران را با کشور غیر مسلمان سوئیس محاسبه و مقایسه می نماید چون خودم هم مانند هزاران نفر دیگر معلم ریاضی هستم .

.وقتی کسی در بانک سپرده گذاری می کند به تعبیری توانمند است و کسی که از بانک وام می گیرد محتاج .

در کشور غیر مسلمان سوئیس ، بانک ها ماهیانه یک درصد جهت حق نگهداری پول از مشتری می گیرند  ولی سود بانکی از وام گیرنده ها نمی گیرند .

در بانک های ایران ، ماهیانه سودی حدود 18 درصد و یا بیشتر به سپرده  گذاران ثروتمندان اضافه می کنند ؛ در عوض 24 درصد طبق این جدول محاسبه تسهیلات کمتر ویا بیشتر بهره از وام گیرندگان ( افراد نیازمند ) می گیرند یعنی به عبارتی در ایران اسلامی از محتاج می گیرند و به غنی می دهند ولی در کشور سوئیس ،از غنی می گیرند و به محتاج می دهند زیرا بهشت مکان نیست ، زمان است ؛ زمانی که اندیشه های مثبت و میل به نیکی و عشق ورزی در وجودمان است .

باید به یکدیگر رحم کنیم و انصاف داشته باشیم و جنهم مکان نیست ، زمان است ؛ زمانی که اندیشه های منفی و کینه ورزی وجودمان را می آلاید و خودمان خالق بهشت باشیم .


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

اين ساختارها نيز محصول عامليت اجتماعي ما است. اين راهنماي نظري معلمان را از سه آفت دور مي‌كند؛ نااميدي، خيال‌پردازي و آدرس‌هاي اشتباه/ معلمان اگر بخواهند مشكلات‌شان را نه از راه فردي كه از طريق جمعي حل كنند بايد هزينه كار جمعي را بپردازند ، متشكل شدن و كار جمعي با همه‌ فوايدش براي فرد محدوديت ايجاد مي‌كند  ،هر كاري و هر حرفي ممكن نيست مگر با تعامل و هماهنگي/ حالا به اين ليست اضافه كنيد تابلو ورود مطلقا ممنوع به قسمت‌هاي مختلف آموزش و پرورش و محرمانه بودن هر نوع اطلاعات و شيوه عهد قجري مسوولان اين وزارتخانه در مديريت كه دستوري و غيرمشاركتي است/ ما قرار نيست تسليم واقعيات بشويم/ مسوولان سياسي و امنيتي بايد نگاه فرصتي به تشكل‌ها داشته باشند نه تهديدي، دست تشويقي داشته باشند نه تنبيهي، انتظار از مديران آموزش و پرورش بسيار بيشتر از اين حرف‌هاست/ به سخن جناب حاجي وزير نيك‌نام دوران اصلاحات كه در مصاحبه در سال ٩٠ فرموده بودند اگر بخواهم به خودم نقدي داشته باشم اين است كه بايد به تشكل‌هاي صنفي معلمان بيشتر بها مي‌دادم، بايد معلمان مانند مجلس دانش‌آموزي داراي شوراي عالي معلمان مي‌شدند/ معلمان بايد بدانند مسير ديگري براي حل مشكلات‌شان وجود ندارد. آنها بايد با شركت فعال در انجمن‌هاي صنفي هم خود را تقويت كنند / كانون يا انجمن صنفي ملك طلق ايكس يا ايگرگ نبوده و رنگ سياسي و حتي عقيدتي نخواهد داشت. كانون‌ها يا انجمن‌هاي صنفي متعلق به همه معلمان است/ يكي از معدود كارهاي علمي انجام شده درباره معلمان در دوره اصلاحات مي‌گويد كمتر از سه درصد معلمان در فعاليت‌هاي تشكل‌هاي صنفي به طور منظم شركت مي‌كنند كه اين درصد نيز در دولت نهم و دهم كمتر هم شد

در نظام اشتغال كنوني، فرآيند نيازسنجي تعريف و تببين نشده است و از آن مهم‌تر، ارتباط چنداني ميان آموزش و اشتغال وجود ندارد/ بحران نيروهاي تحصيل کرده بيكار كه رقم قابل توجهي را تشكيل مي‌دهند موجب هدررفت و پرت منابع در بخش آموزش شده است/ حدود پنج ميليون و 400هزار نفر از اين افراد داراي تحصيلات عالي هستند و نزديك به چهار ميليون و  500 هزار نفر نيز دانشجوياني هستند كه پس از فراغت از تحصيل به جمع بيكاران جوياي كار مي‌پيوندند/ هدایت تحصیلی به صورت فرآیندی از دوره ابتدایی با تشکیل پرونده مشاوره ای آغاز و با انجام مداخله های مشاوره ای و آموزشی تا پایان دوره دوم متوسطه، ادامه می یابد، اما انتخاب شاخه، گروه و رشته تحصیلی در پایان پایه نهم صورت می پذیرد/ با این که اجرای نظام  3 – 3 – 6  بدون ساختار کارشناسی و جامع نگری و به صورت شتاب زده  صورت گرفت اما مسئولان وزارت آموزش و پرورش نیز تا امسال کار خاصی را برای این انتقال  ( گذار ) انجام ندادند/ تا پایان سال تحصیلی 1395 یعنی پایان خرداد ماه سال جاری ، هیچ بخشنامه مشخصی با موضوع هدایت تحصیلی به مدارس ارسال نشده بود/ نه  مسئولان می دانستند چه می خواهند و نه مشاوران می دانستند قرار است چگونه هدایت تحصیلی انجام پذیرد/ از قدیم این باور غلط در میان دانش آموزان و خانواده ها وجود داشته است که دانش آموز درس خوان به هنرستان نمی رود/ مدیر کل دفتر آموزش فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش مهم ترین مشکل را بودجه و اعتبارات دانسته و میزان بودجه لازم را حداقل 10 برابر وضعیت فعلی اعلام می کند/ حال باید از مسئولان وزارت آموزش و پرورش این پرسش را مطرح کرد که آیا تمهیدات و اقدامات لازم را در این مورد انجام داده اند که به " زور " می خواهند دانش آموزان را روانه هنرستان ها کنند / بر اساس آماری که مرکز آمار ایران اسفند ماه سال قبل منتشر کرده است از میان کسانی که به مراکز کاریابی مراجعه کرده و دارای شغل شده اند کمتر از 2 درصدشان بین رشته تحصیلی و شغل شان رابطه بوده است/ وزارت آموزش و پرورش با این همه بودجه ، نیروی انسانی و دعوایی که فعلا سر هدایت تحصیلی است نتوانسته است به ماموریت های اصلی خویش عمل کند/ اصل مهم و نانوشته ای که تاکنون در مورد هدایت تحصیلی جریان داشته است هدایت دانش آموزان برتر به رشته های ریاضی و تجربی و فرستادن دانش آموزان ضعیف به رشته های علوم انسانی و فنی و... بوده است/ مطابق معمول و با بالا گرفتن اعتراضات برای عبور ار این بحران و نیز دخالت نهادهای بازرسی ، هدایت تحصیلی اجباری حذف شد/ این چالش برنده ای نداشت

منتشرشده در دیدگاه

در لایحه  برنامه ششم توسعه ، حقوق بازنشستگان بر مبنای حقوق 5 سال آخر خدمت محاسبه می شود/  این بند برای همه کارکنان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری  اجرا می شود/ نمایندگان مجلس باید این بند را از قانون برنامه ششم حذف کنند/ شکاف فاحش حقوق شاغلان و بازنشستگان باید به نفع بازنشستگان پر شود/ صندوق های بازنشستگی در امر سرمایه گذاری و سود آور کردن صندوق ها ناموفق بوده اند/سازمان مدیریت و برنامه ریزی شایعه کاهش پاداش پایان خدمت فرهنگیان به یک سوم را تکذیب کرد/ دولت و مجلس باید شرایط یک زندگی آرام و بدون دغدغه مالی برای بازنشستگان را فراهم سازند 

منتشرشده در گفت و شنود
سه شنبه, 12 مرداد 1395 16:18

70 درصد مردم طالب پزشکی هستند !

تقریبا تمامی رشته های دانشگاهی به جز پزشکی در حال اشباع و سریز شدن است/ اکثرخانواده های ایرانی برای دور زدن معضل یاد شده در اندیشه پزشک کردن فرزندان شان بدون توجه به الزامات و توانایی های فرزندان خود  هستند/ عملا موضوع داخلی آموزش و پرورش به یک دغدغه ملی تبدیل شده و دخالت و اظهار نظرهای احساسی و غیرکارشناسی حواشی ماجرا واقعا آزار دهنده و  بعضا  مشفقانه است/ ریشه بخشی از این مشکل از حذف غیر ضرور امتحانات نهایی سوم راهنمایی و نتیجتا حذف مردودی و ارتقاء سرطانی معدل دانش آموزان نشات می گیرد/ اکثر خانواده ها با مشاهده کارنامه های دوپینگی و غیر واقعی در رویای پزشکی فرزندانشان غوطه ورند/ محصول چینش فعلی تمام این قطعات  بالانس معیوب پازلی است که رضایت هیچ کدام از رئوس مثلث ( متولیان طرح ،دانش آموزان و اولیا ) را جلب نکرده و نخواهد کرد

منتشرشده در یادداشت

سی و سومین اجلاس روسای آموزش و پرورش سراسر کشور و جزییات  گروه اخبار/

رئيس ستاد سي وسومين اجلاس روساي آموزش وپرورش مناطق كشور از آغاز اجلاس روسای آموزش و پرورش از18 مردادماه درسالن اجلاس سران خبرداد.

به گزارش مركزاطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش وپرورش، پيش ازظهر امروز حجت الاسلام مصطفی ناصری زنجانی امروز در نشست خبری پیرامون اجلاس روسای آموزش و پرورش سراسر کشور اظهار كرد:  سی و سومين اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور با شعار «آموزش وپرورش كانون خلق دنياي آينده»  از تاریخ 18 تا 20 مرداد در سالن همايش هاي اجلاس سران برگزار می‌شود که اين مراسم با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.

وی افزود: اجلاس روسای آموزش و پرورش سراسر کشور یکی از یادگارهاي شهید رجایی است، این شهید وقتی در دولت نخست بعد از انقلاب وزیر آموزش و پرورش شد پیشنهاد داد روسای آموزش و پرورش در عرصه تعلیم و تربیت مشارکت داشته باشد چرا که آموزش و پرورش صرفا وزیر، معاون وزیر و مدیران کل ستادی نیست. بلکه مجموعه‌ای از مدیران کشور آموزش و پرورش را اداره می‌کنند ؛ بنابراین لازم است تا سالی یک بار کنار هم نشسته و راهبردها را تعیین کنند. 

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش و رئیس سی و سومين اجلاس روسای آموزش و پرورش عنوان کرد: امسال سی و یکمین اجلاس روسای آموزش و پرورش برگزار می‌شود  ،برگزاري این اجلاس به اوايل انقلاب اسلامي باز مي گردد و در بعضي مواقع باتوجه به تقارن تشكيل دولت ها بازمان برگزاري اجلاس با وقفه مواجه بوده است، در این اجلاس راهبردهای مدنظر در عرصه تعلیم و تربیت مورد بحث قرار می‌گیرد و هدف ما تبیین خط مشی‌ها و اولویت‌های آموزش و پرورش است.

حجت الاسلام ناصری ادامه داد: تلاش می‌کنیم فرهنگيان در نقاط مختلف کشور در زمینه برنامه ریزی مشارکت داشته و نظرات خود را مطرح کنند و صف و ستاد را به گونه‌ای هماهنگ کنیم که جدا از هم نباشند ؛ در حقیقت اجلاس برای تقدير ازتلاش ها، تبيين برنامه هاي آموزش وپرورش دريك ساله باقي مانده ازدولت يازدهم و همچنين بیان نظرات مختلف و شنیدن آنهاست

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش افزود:‌ برنامه ويژه سی و سومین اجلاس روسای آموزش و پرورش انتخاب يك رئيس منطقه برتر و تجربه برترمديريتي از هر استان در بين روساي آموزش و پرورش مناطق كشور مي‌باشد. 

رئيس ستاد سي وسومين اجلاس روساي آموزش و پرورش مناطق كشور عنوان کرد: امسال مانند سال گذشته در اجلاس روسای آموزش و پرورش کارگروها را نداريم، بلكه ادارات كل آموزش وپرورش را به 6 قطب با دبيري يكي ازاستان ها انتخاب كرديم و آنها قبل از برگزاري اجلاس جلسات كارشناسي تشكيل داده اند و مقرر شده تا نتايج  این کارگروه توسط دبيران اين 6 قطب ودرصحن اجلاس مطرح شود. تا  نظرات مطرح شده را پس از جمع آوری و بررسی درشوراي معاونين به عنوان مصوبات آموزش وپرورش در طول سال عملیاتی ‌شود. 

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش بیان کرد:‌ در سی و سومين اجلاس روسای آموزش و پرورش شخصیت‌های تراز اول کشور در طول سه روز برگزاری، سخنرانی کرده و نظرات خود در زمینه تعلیم و تربیت را بیان می‌کنند. سیاست‌های پنج گانه وزیر آموزش و پرورش نیز در اجلاس بررسی شده و روسای آموزش و پرورش مناطق مختلف کشور در خصوص اقداماتی که تاکنون در راستای این سیاست‌ها انجام داده‌اند و برنامه‌های آینده شان در این زمینه صحبت می‌کنند.

 رئيس ستاد سي وسومين اجلاس روساي آموزش وپرورش مناطق كشور ادامه داد:‌ در اجلاس سي وسوم 5 میزگرد درون سازماني و 2 ميزگردبرون سازماني برگزار می‌شود که از 2 میزگرد برون سازماني يكي مرتبط به كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس و ديگري براي سازمان مديريت وبرنامه ريزي است. 

وی در خصوص اینکه مصوبات اجلاس به چه صورتي در آموزش و پرورش عملیاتی خواهد شد، عنوان کرد:‌برای اجرای مصوبات اجلاس تصمیم گرفته‌ایم تا دبیرخانه اجلاس روسای آموزش و پرورش را فعال نگه داریم و مصوبات اجلاس را به شورای معاونان وزارتخانه می‌بریم تا اجرایی شود. معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش درخصوص هزینه‌های اجلاس نیز گفت:‌ بودجه در نظر گرفته شده برای اجلاس امسال، 15 درصد بيش ازسال گذشته و قريب به 18 میلیارد ريال است که این رقم برای اجلاسی با حدود یک هزار شرکت کننده و 3 روز زمان برگزاری، مبلغ زیادی نیست.

تلاش کرده‌‌ایم تا از ریخت و پاش خودداری کرده و در هزینه‌های اجلاس صرفه جویی کنیم به گونه‌ای که از امکانات موجود آموزش و پرورش بهره ببریم یعنی مهمانان را در مراکز رفاهی وابسته به آموزش وپرورش مستقر کنیم تا هزینه زیادی صرف نشود. 

حجت الاسلام ناصری اضافه کرد: ‌758 رئیس منطقه و ناحیه و 13 مدیر عشایری در سی و سومين اجلاس روسای آموزش و پرورش حضور می‌یابند و تعداد خانم‌ها در پست‌های مدیریتی در مناطق به 18 نفر می‌رسد و سابقه خدمتي 50 نفر از آنها بين 10 تا 20 سال و 556 نفر آنها بين 20 تا30 سال است.

رئيس ستاد سي وسومين اجلاس روساي آموزش وپرورش مناطق كشور بابيان اينكه 136 نفراز روساي مناطق براي اولين بار در اجلاس روساي آموزش وپرورش مناطق كشور شركت مي‌كنند، تصريح كرد: قريب به 80 درصد از روساي مناطق كمتر از 10 باردر اجلاس روسا شركت داشته اند.

وي درخصوص مدرك تحصيلي روساي شركت كننده دراجلاس سي و سوم، خاطرنشان كرد: 16 نفرداراي مدرك دكتري، 442 نفر كارشناسي ارشد و 300 نفر مدرك كارشناسي دارند.

حذف هدایت تحصیلی اجباری  گروه اخبار/

رئیس سازمان بازرسی کل کشور از حذف‌شدن هدایت تحصیلی اجباری با پیگیری‌های این سازمان خبر داد.

ناصر سراج در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم با اعلام این خبر گفت که چند دقیقه پیش معاونت حقوقی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که هدایت تحصیلی اجباری برداشته شد.

به گزارش تسنیم، 10 مرداد بود که رئیس سازمان بازرسی کل کشور به‌دنبال اعتراض گسترده دانش‌آموزان به موضوع هدایت تحصیلی، به معاون نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی خود مأموریت دادتا به‌قید فوریت موضوع هدایت تحصیلی در آموزش و پرورش را بررسی کند و نتیجه را گزارش دهد.موضوع هدایت تحصیلی در زمان انتخاب رشته در مدارس، مورد اعتراض گسترده دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان قرار گرفته بود.

انتهای پیام/*

دوشنبه, 19 آبان 1393 21:30

ارتقاء رتبه

آذربایجان شرقی

منتشرشده در نامه های دریافتی

در نظام اشتغال کنونی، فرآیند نیازسنجی تعریف و تببین نشده است و از آن مهم تر، ارتباط چندانی میان آموزش و اشتغال وجود ندارد/ با نگاهی به هرم جمعیتی کشور و میزان جمعیت بین 18 تا 65 سال یعنی افرادی که باید در عرصه های کار و فعالیت جامعه حضور داشته باشند، 23 میلیون و 300 هزار نفر جمعیت فعال دیده می شود که حدود 10 میلیون نفر آن بیکار هستند/ بر اساس برنامه پنجم توسعه باید 48 درصد دانش آموزان ما در شاخه فنی حرفه ای و 52 درصد در شاخه نظری ادامه تحصیل بدهند./ هدایت تحصیلی به صورت فرآیندی از دوره ابتدایی با تشکیل پرونده مشاوره ای آغاز و با انجام مداخله های مشاوره ای و آموزشی تا پایان دوره دوم متوسطه، ادامه می یابد، لکن انتخاب شاخه، گروه و رشته تحصیلی در پایان پایه نهم صورت می پذیرد/ با اینکه اجرای نظام 3 – 3 – 6 بدون ساختار کارشناسی و جامع نگری و به صورت شتاب زده صورت گرفت اما مسئولان وزارت آموزش و پرورش نیز تا امسال کار خاصی را برای این انتقال ( گذار ) انجام ندادند/ تا پایان سال تحصیلی 1395 یعنی پایان خرداد ماه سال جاری، هیچ بخشنامه مشخصی با موضوع هدایت تحصیلی به مدارس ارسال نشده بود و این در حالی است که طبق وعده مسئولان، شیوه هدایت تحصیلی باید تا پایان پاییز 94 تصویب می شد/ از قدیم این باور غلط در میان دانش آموزان و خانواده ها وجود داشته که دانش آموز درس خوان به هنرستان نمی رود/ وزارت آموزش و پرورش متناسب با برنامه و آهنگ توسعه و الزامات آن، پیش بینی ها و سرمایه گذاری های لازم را در این بخش انجام نداده است

منتشرشده در گفت و شنود

نظرسنجی

انتصابات علیرضا کاظمی تا چه میزان با تعهدات و قول های مسعود پزشکیان هم خوانی داشته و توانسته رضایت معلمان را جلب کند ؟

خیلی زیاد - 1.9%
زیاد - 0.9%
متوسط - 2.3%
کم - 2.5%
خیلی کم - 92.4%

مجموع آرا: 1986

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور