استعفای فانی مسالهای تاسفبار نه از جهت شخص او بلکه از جهت در نظر نگرفتن مصالح عمومی و اجتماعی توسط برخی از نمایندگان مجلس است/ در دو سال اخیر هرگاه فانی را میدیدم ذهنش مشغول و درگیر پاسخ گویی به مجلس بود/ چرا باید وزیر وزارتخانه را درگیر انتظاراتی کنند که بعضا این انتظارات در سطح پایین است و وزارتخانه را بیوزیر کنند آن هم وزیری که از دل آموزش و پرورش بیرون آمده و فرزند فرهیخته آموزش و پرورش است/ در حال حاضر خانوادهها وضع خوبی ندارند آن هم به این دلیل که اعضای خانواده دنیای روانی و فضای روحی یکدیگر را نمیشناسند/ ما واقعا به دورهای رسیدهایم که باید تعلیم و تربیت را در سکوت برگزار کنیم
حتی یک نفر هم با کج اندیشی در خیل معلمین زیاد است/ بین معلمی و درس آموزی، زمین تا آسمان فاصله وجود دارد/ گاهی برخی با طرح ˏموضوعاتی، خود را فریب داده و می خواهند با ایراداتی موهوم خود را ازموضوع دور سازند و به نوعی پاک کردن صورت مسئله است که این روش دور از شان و منزلت جامعه فرهیخته معلمی است/ معلم شخصیتِ زُبده ایست که جز صداقت و راستی نمی شناسد/ عدم توجه به این چنین جایگاهی سبب بروز شرایط نارضایی افراطي روز است/ موضوعات را با دقت ببینیم ، سپس قضاوت کنیم . بیهوده گویی روش درستی نیست/ چرا برخی به اخلاق پشت کرده اند و از جملات و عباراتی ناخوشایند استفاده می کنند/ ضرر و زیان بد اخلاقی اول معطوف شخص بد اخلاق است/ معلمی که خوش اخلاق است نتیجه کلاسش نیز موفقیت آمیزتر است/ متاسفانه در جامعه بداخلاقی بسیار شایع شده و اسباب تاثر است....
شیوع استرس نگرانکننده شده، پیمایش شیوع شناسی بیماریهای روانی در کشور که در سال 90 انجام شد، حکایت از افزایش موارد اختلالات روانی در بین ایرانیها دارد. ایرانیهایی که نه فقط استرس ،که اختلال افسردگی هم در میانشان حرف اول را میزند/ بر اساس گزارش وزارت بهداشت از وضعیت ابتلا به بیماریهای روانی، 23.6 درصد افراد بین 15 تا 64 سال به یکی از انواع شدید بیماریهای روانی مبتلا هستند که از این میان افسردگی با 12.7 درصد شایعترین بیماری روانی است و البته درصد شیوع آن در زنان بیش از مردان است/ خروجی این بیماریها منجربه 95 درصد خودکشیها شده است/ مردم هر روز تحت تأثیر بخشی از شایعات مغرضانه هستند که روح و روان آنها را آزار میدهد.سلامت روان مردم را به هم نریزید/ میزان تابآوری جامعه در برابر مسائل روزمره زندگی و مسائل اجتماعی کاهش یافته و این یکی از مشکلات اساسی به ویژه برای سیاستمداران کشور در زمینه اداره جامعه است/ دولتها باید بتوانند مردم را برای حل مسائل، توانمند بار بیاورند/ این موضوعات نه در آموزش و پرورش و نه در آموزش عالی مورد توجه قرار نمیگیرد و به همین جهت شکنندگی در نسلهای جدید بیش از نسلهای گذشته است/ اضطراب و افسردگی که از عمدهترین اختلالات اعصاب و روان هستند از نبود آرامش ریشه میگیرد/ خداوند پدر رئیس جمهوری را بیامرزد که مردم به ایشان رأی دادند و اکنون آرامش نسبی دارند، اما امیدواریم این آرامش قبل از طوفان نباشد و دولتهای بعدی نیز این موضوع را رعایت کنند/ البته آمار ما نسبت به آمار جهان نگرانکننده نیست، اما چون در جامعه اسلامی زندگی میکنیم این آمار برایمان قابل قبول نیست/ خدا نکند که وکیل و وزیر و... دچار اختلالات روانپزشکی یا خلقی شوند .....
گروه اخبار/
اکبر رنجبر زاده عضو هیئت رئیسه مجلس از برگزاری جلسه استیضاح علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در جلسه روز سه شنبه هفته آینده ( 4 آبان) پارلمان خبر داد.
وی ادامه داد: روز گذشته با هماهنگی های که با وزیر آموزش و پرورش انجام شد مقرر شد فانی روز سه شنبه هفته آینده در مجلس حضور یابد.
بر اساس این گزارش، روز گذشته سه شنبه (27 مهر ) طرح استیضاح علی اصغر فانی از سوی هیئت رئیسه مجلس با 45 امضا اعلام وصول شد.
خبرگزاری تسنیم
گروه اخبار/
طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش در جلسه علنی امروز مجلس اعلام وصول شد.
به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طرح استیضاح علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش که پس از طی مراحل قانونی در کمیسیون آموزش و تحقیقات با ۴۵ امضا به هیات رئیسه مجلس تقدیم شده بود، اعلام وصول شد.
به گفته اکبر رنجبر زاده عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، وزیر آموزش و پرورش باید مطابق مواد ۲۲۴ و ۲۲۵ آیین نامه داخلی مجلس ظرف ده روز آینده با حضور در صحن علنی به سوالات مطرح شده در استیضاح پاسخ دهد.
رئیس مجلس نیز تاکید کرد که هیات رئیسه زمان دقیق حضور وزیر را هماهنگ کند.
پایان پیام/
در سال ۹۳ جمع شکایت ها در ارتباط با تنبیه بدنی ۱۲۴۹ بوده است و آنچه که در سال ۹۴، گزارش شده، ۶۷۵ مورد بوده که تقریبا به نصف کاهش پیدا کرده است/ از مجموع ۱۹۲۴ مورد تنبیه بدنی، ۱۲۷۴ شکایت به حق بوده و ۶۵۰ مورد از آنها ناحق بوده است/ از این پروندهها، ۳۶ پرونده به هیأت تخلفات اداری فرستاده شده است. همچنین ۱۸۶ تذکر کتبی و ۵۱۸ تذکر شفاهی از سوی آموزش و پرورش داده شده و ۱۵۲ نفر نیز رضایت شاکی را گرفتهاند/ اولا در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ شکایات به نصف رسیده و حجم شکایت به حق دو برابر ناحق بوده است/ تنبیه دانش آموزی در مدارس، منطقی و قابل توجیه نیست و وزارت آموزش و پرورش نیز به این مسئله حساسیت دارد....