صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

طرحی تشویق معلمان نمونه

انتخاب معلمان نمونه هر سال در کشور با رویکردها و نیز برنامه های مختلف با اجرای شیوده نامه هایی به همراه بوده است به طوری که در چند دهه گذشته در انتخاب معلمان نمونه به صورت منطقه ای و استانی و کشوری ، اهداء پاداش های مادی به همراه لوح سپاس مورد اجرایی شده است که با توجه به اینکه این هدیه ها از سکه بهار آزادی گرفته و الان هم با کارت های هدیه هیچ گونه تاثیر اداری در ترفیعات و نیز تحول های اداری برای همکاران محترم نگذاشته است ؛ با توجه به اینکه هر سال آیین نامه های اجرایی طرح معلمان نمونه مورد بازبینی و نیز تغییرات لازم می گردد به منظور اینکه این برنامه مورد توجه در تحول اداری واقع گردد و به نوعی در سرنوشت ترفیعات و نیز رفاه حال همکاران تاثیر گذار می گردد برای اولین بار در کشور طرحی را بنده ارایه می کنم که اگر این طرح در جلسات کارشناسی وزارت آموزش وپرورش مورد مداقه واقع گردد هم برای تشکیلات آموزش وپرورش مفید است و هم به نفع قاطبه معلمان نمونه است .

قالب طرح پیشنهادی انتخاب معلمان نمونه کما فی السابق به صورت سطوح منطقه ای استانی و کشور با فرآیند امتیاز های مکتسبه مثبته تا امتیاز های نهایی است و روند هدیه ها و نیز تکریم ها هم به جای پر داخت و یا اهدای هدیه به صورت بازنشستگی پیش از موعد و یا یا پاداش یک الی پنج سال بازنشستگی پیش از موعد است .

در این طرح برای معلمان نمونه منطقه ای یک الی دو سال تشویق بازنشستگی پیش از موعد ، برای معلمان سطح استانی با تشویق دو الی سه سال پاداش به عنوان بازنشستگی پیش از موعد و برای معلمان نمونه سطح کشوری پنج سال پاداش به صورت بازنشستگی پیش از موعد احتساب و به صورت قانون اجرایی می گردد .

اگر این طرح در وزارت آموزش و پرورش اجرایی شود هم از سویی یک تکریم مناسب برای انتخاب شدن در نمونه معلمان می باشد و هم موجب کاهش تصدی گری در وزارت و نیز یک روش مناسب رفاهی است .

امید است که این طرح با نظرات همکاران و نیز کارشناسان عزیز وزارت مورد بررسی و نظرات کامل برای اجرایی شدن آن درج و تمکیل نهایی گردد .

با تشکر


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت
دوشنبه, 18 آبان 1393 21:30

اعتراض به برنامه 6

آذربایجان شرقی

منتشرشده در نامه های دریافتی
دوشنبه, 18 آبان 1393 21:30

حقوق

مازندران

منتشرشده در نامه های دریافتی

راهکار "وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی"قطع یارانه300 هزار کودک بازمانده از تحصیل است/ علی اصغر فانی وزیر آموزش‌وپرورش"مشکلات اقتصادی را  علت ترک تحصیل بیشتر دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل می‌داند/ ترک تحصیل تنها به دلیل ضعف تحصیلی دانش آموزان نیست بلکه بیشتر از مشکلات اجتماعی و فرهنگی ناشی می‌شود و عواملی چون ضعف امکانات خانواده‌ها، مدارس و جوامع بر این مشکلات می‌افزایند/ با مقایسه اظهارات وزیر و معاون آموزش و پرورش و دولت مردان دیگر به تناقض و نا هماهنگیِ آشکار در بین اظهارات و تصمیمات مسئولین،پی می بریم و مشهود است که دولت برای حل این مسئله راهکاری سطحی و رفع تکلیفی را برگزیده است/ مدیر کل توسعه روستایی استان خراسان جنوبی اذعان دارد که 1700 روستا در این منطقه متروک شده اند/ . مسئله عجیب،جامعه هدف مورد تهدید دولت است که همین خانواده ها هستند، باید بدانیم که تهدید به قطع یارانه در صورت منع از تحصیل فرزندان به بازگشت دانش آموزان به مدارس کمکی نخواهد کرد و تنها انسان های محروم و بی پناه هستند که با شنیدن این اخبار آشفته حال تر از پیش خواهند شد/ تا زمانی که متولی آموزش کشور، که وزارت آموزش و پرورش است امکان آموزش رایگان برای کودکان را فراهم نیاورد تصویب چنین قوانینی کمک به بازگشت کودکان به مدرسه نخواهد کرد / با رفع تبعیض های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، جنسیتی،مذهبی، نژادی و قومی به سوی تحقق عدالت اجتماعی و آموزشی گام بردارند....

منتشرشده در دانش آموز

سرمايه گذاري در آموزش و پرورش فقط براي شكوفا شدن افراد جامعه و فراهم ساختن امكانات لازم براي استانداردهاي بهتر زندگي نيست بلكه ضرورتي اقتصادي و فرهنگي نيز هست/ "هرگونه هزينه در مجموعه آموزش و پرورش سرمايه گذاري براي آينده و ايجاد ارزش افزوده است ."/ در بهمن ماه 93 جناب آقاي فاني وزير محترم آموزش و پرورش در جمله اي بيان نمودند كه دولت به آموزش و پرورش نگاه هزينه اي دارد/ در مسابقه بين افزايش حقوق معلم و تورم و افزايش حقوق ديگر نهادها اين اتفاق هميشه به ضرر معلم بوده است/ مي بايست از اقدام هاي سطحي و روزمره گي در آموزش و پرورش پرهيز و جاي آن با تحولات بنيادين جايگزين شود/ مديران ناكارآمد ، غير منعطف و اقتدارگرا نمي توانند محور توسعه باشند/ تشكيلات وسيع و حجيم با ساختاري تمركزگرا ، ديوان سالار و كم بازده به ساختاري غيرمتمركز و كوچك تر تبديل شود/ در اولين قدم ، انتخاب مديران مدارس و حتي مديران نواحي مي تواند با فعال سازي شوراي معلمان مدارس به معلمان واگذار گردد....

منتشرشده در یادداشت
دوشنبه, 18 آبان 1393 21:30

درخواست و پیشنهاد

خراسان جنوبی

منتشرشده در نامه های دریافتی

حل مشكلات و بهبود فرآيندها و نيز اصلاح ساختارها، مستلزم بهره مندي از مديران خلاق، جسور و راهبردي در فرآيندهاي تصميم گيري، اجرايي و نظارتي مي باشد/ متاسفانه وضعيت مورد نظر در طول زمان نه تنها بهتر نشده بلكه در مسير چرخه معيوب خود ادامه يافته و خسارت هاي مادي و معنوي فراواني را متوجه جامعه نموده است/ جمعيت عظيم معلمان فرهيخته، با تجربه و تحصيل كرده، هيچ نقشي را در انتخاب مديران نداشته و هميشه با يك حالت انفعالي، نظاره گر فعاليت روسا و مديران خود بوده و حتي تصور يك نقش نظارتي ناچيز نيز براي آن ها هرگز قابل تصور نبوده است/ وزير آموزش و پرورش بايد در ساختار حاكميتي دولت وزين، نافذ و صاحب كاريزما باشد/ وزير آموزش و پرورش بايد داراي قدرت لابي‌گري و رايزني گسترده و موثر با نهادهاي قدرتي و حاكميتي باشد/ وزير آموزش و پرورش بايد برنامه محور بوده و ضمن توصيف وضعيت موجود و ترسيم وضعيت مطلوب، مسئولانه عمل كرده و در هر زمان كه نسبت به حل مشكلات موجود و خلق شرايط مناسب، ناتوان باشد؛ بلافاصله ضمن تشريح شرايط و موانع از مسئوليت خود به صورت داوطلبانه كناره گيري نمايد/ وزير آموزش و پرورش بايد داراي تيم كاري موثر در آموزش و پرورش باشد/ نكته آخر و مهم در اين ارتباط، تمركز جامعه فرهنگيان بر انتخاب وزير شايسته و مديران توانمند مي‌باشد و ضرورت دارد اين حساسيت‌ها به صورت نگارش نامه و مقاله و انعكاس آن به مسئولان ارشد نظام و شخص رئيس‌جمهور محترم و نيز طرح گسترده آن در فضاهاي مجازي مورد توجه  جدي تصميم‌گيران اصلي جامعه قرار گيرد....

منتشرشده در یادداشت

گروه بازنشستگان/

نشست بازنشستگان با نوبخت و مطالبات فرهنگیان بازنشسته

روز دوشنبه 26/ 7/ 95 ساعت 10 صبح چهارصد تن از بازنشستگان آموزش و پرورش در اعتراض به وضعیت بسیار نابه سامان حقوق و معیشت و بیمه درمان خود، به علت اینکه پس از  گذشت بیش از دو سال درخواست های بی وقفه از آقای نوبخت برای رفع تبعیض عمیق و حقوق ازدست رفته اشان هیچ جوابی نگرفته و روز به روز شدیدتر در لابه لای چرخ دنده های بی رحم تورم و گرانی خرد می شوند با دادن شعارهایی در برابر سازمان برنامه و بودجه تجمع کردند .

پس از چهار ساعت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با آنان نشستی برگزارنمود.

ابتدا نوبخت صحبت هایی کردند که برای بازنشسته ها قانع کننده نبود، سپس آنها مشکلات و مسایل مورد اعتراض خود را بیان نمودند .

اهم موارد مطرح شده عبارت بود از :
1 ) حقوق ناچیز ، کاهش 9/ 67% قدرت خرید ، عدم برخورداری از توان تهیه تغذیه مناسب با استاندارد زندگی امروزه که برای سلامت و پیشگیری از بیماری ها ضروریست و عدم امکان درمان به علت حقوق نازل و بیمه ناکارآمد که برای خود دولت نیز موجب مشکلات اقتصادی مضاعف بابت رفع معضلات مذکور خواهد گردید چکیده ایست از آنچه مطرح شد .


 2) پرداخت مطالبات از سال 84 تا کنون و پیش بینی آن در بودجه سال 96 که با وجود درخواست های چندین ساله بازنشستگان برا ی اجرا و پرداخت این حق قانونی نه تنها گوش شنوایی بر آن نبوده بلکه در بهمن ماه 94 دیوان عدالت با کمال عدالت 12000 آرای مثبت شعبات خود به نفع بازنشستگان را با تخطی از قانون ( ماده 127 ق.م.خ.ک.) برای رهایی دولت و صندوق بازنشستگی از پرداخت آن ابطال کرده است ؛ اخیرا" هم در اصلاحیه لایحه ق.م.خ.ک که دولت و مجلس بسیار شتاب زده در صدد قطعی و دائمی کردن این قانون می باشند ماده 125 حذف گردیده و در بودجه  96 نیز که درماه آبان تقدیم هیئت دولت می شود ردیفی برای آن تعیین نگردیده است .


3) در اصلاحیه لایحه ، فصل سیزدهم ق.م.خ.ک را که متضمن ایجاد تناسب و هماهنگی حقوق بازنششسته ها با شاغلین است حذف کرده اند و باید مجددا" گنجانیده شود .


4) جلوگیری از « طرح مجلس  » برای افزایش حداکثر حقوق و مستمری ( دریافتی ) قوا و مدیران به 14 برابر حداقل حقوق که حتی در حال حاضر هم که طبق ماده ( 76 ) هفت برابر حد اقل حقوق است یسیار زیاد می باشد و برای ایجاد توازن بین حقوق اقشار مختلف کم درآمد و پردرآمد این اختلاف باید سال به سال کاهش یابد نه افزایش ؛ در ضمن در این طرح ذکر شده است ابتدا حق بیمه و بازنشستگی و ...... از حقوق قبلی ( یعنی قبل از افزایش 14 برابری ) کسر شود و سپس افزایش به عمل آید ( منبع روزنامه اطلاعات 14/ 7/ 95 ) که ناگفته پیداست به اختلاف طبقاتی بین اقشار پر درآمد و کم درآمد جگونه دامن می زند و اگر اجرا شود باید بیش از پیش منتظر دریافتی های غیر متعارف بود .


5) در برابر سخنان نوبخت که فرمودند بودجه محدودی در اختیار دارند و بازنشستگان درکشان کنند ، بازنشستگان هم از ایشان خواستند قدری هم ایشان بازنشستگان را با آن حقوق ناجیز درک کنند و اگر پول نیست به جای افزایش 50% حقوق ثابت و فوق العاده های مستمرطبق بند 10 ماده 68  برای عده ای ، فکری به حال آنها هم بکنند .


 حاضران یاد آور شدند در حالی که حقوق  بازنشستگان قدیمی هیئت علمی دانشگاه را که تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری  هم می باشند می خواهند 2 – 3 میلیون افزایش دهند تا بین آنها و بازنشستگان جدید هیئت علمی که 6 – 7 میلیون حقوق می گیرند موازنه برقرار شود چرا برای بازنشستگان فرهنگی کوچکترین قدمی برداشته نشده است ،در حالی که چند سال است مدام  مشکلات حاد معیشتی و بیمه خود را با ایشان درمیان گذاشته و حتی برای حل مشکل و همکاری و کمک ، بنا به خواست ایشان راهکار هم داده اند و چندین بار عنوان کردند که اگر بودجه نیست برای هیچ کس نباشد و اگر هست آنها نیز به عنوان یک معلم ، یک ایرانی و یک انسان که حق زندگی دارند باید از آن برخوردار باشند و تبعیض جایز نیست .


7) از جمله دیگر موارد مورد تاکید بازنشسته ها اصلاح بیمه بسیار ناکارآمد شان بود .


کلام آخر اینکه فرهنگیان بازنشسته بارها تاکید کردند که پی گیر رفع مشکلاتشان تا اقدام اساسی هستند و مسئولان باید در این زمینه پاسخ گو باشند .

پایان گزارش/

منتشرشده در بازنشستگان

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

عالی - 6.3%
خوب - 6.5%
تاثیر چندانی نداشته است - 29%
رتبه بندی فقط به ایجاد نارضایتی بیشتر معلمان و تبعیض درون سازمانی انجامیده است - 58.2%

مجموع آرا: 414

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور