در سال ۹۳ جمع شکایت ها در ارتباط با تنبیه بدنی ۱۲۴۹ بوده است و آنچه که در سال ۹۴، گزارش شده، ۶۷۵ مورد بوده که تقریبا به نصف کاهش پیدا کرده است/ از مجموع ۱۹۲۴ مورد تنبیه بدنی، ۱۲۷۴ شکایت به حق بوده و ۶۵۰ مورد از آنها ناحق بوده است/ از این پروندهها، ۳۶ پرونده به هیأت تخلفات اداری فرستاده شده است. همچنین ۱۸۶ تذکر کتبی و ۵۱۸ تذکر شفاهی از سوی آموزش و پرورش داده شده و ۱۵۲ نفر نیز رضایت شاکی را گرفتهاند/ اولا در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ شکایات به نصف رسیده و حجم شکایت به حق دو برابر ناحق بوده است/ تنبیه دانش آموزی در مدارس، منطقی و قابل توجیه نیست و وزارت آموزش و پرورش نیز به این مسئله حساسیت دارد....
هیچ یک از آنها، آن گونه که باید، احساس تعلق خاطر به آن صندلی و قلمرو پیرامونی آن نداشته و انگیزه و علاقه جدی نسبت به ترمیم و تجهیز و غنی سازی قلمرو مشترک شان ندارند/ مدیر مدرسهٔ ما در مدارس دونوبته مجبور است صندلی و قلمرو خدمت را هر روز سر ساعت معین به دیگری تحویل دهد و طرح و برنامه های خود را تمام یا نیمه تمام رها و محل خدمت خود را ترک نماید/ در چنین مدارسی فضاسازی برای آموزش مطلوب نیز کار دشواری است و حتی انجام برخی اقدامات منجر به تأمین کیفیت اصلا امکان پذیر نیست/ مدیران واحدهای آموزشی در مدارس دونوبته از اینکه مکان مستقلی برای پیاده کردن ایده های آموزشی خود ندارند، قادر به ایجاد تحول در شیوه های آموزشی نیستند....
گروه اخبار/
سعید نمکی از طرح ویژه دولت برای ساماندهی حقوق بازنشستگان خبرداد و گفت: تیمی کارشناسی از سوی سازمان برنامه و بودجه به شدت مشغول کار روی لایحهای هستند تا صندوقهای بازنشستگی و بازنشستگان کشور را تحت حمایت قرار دهد؛ به نحوی که تحت عنوان لایحهای که در سازمان در حال آمادهسازی است، تلاش شده تا میان دریافت حقوق بازنشستگی در مقاطع مختلف تغییر ایجاد کرده و فاصله آن را به حداقل برسانیم تا به نوعی عدالت در پرداخت را به بازنشستگان کشور هدیه دهیم.
معاون امور اجتماعی سازمان برنامه و بودجه افزود: بر اساس لایحهای که آماده خواهد شد، میزان دریافتی بازنشستگان با سایر دریافتیهای بعدی آنها، خیلی تفاوت نخواهد داشت؛ ضمن اینکه شرایطی فراهم خواهد شد تا تفاوت فاحشی بین دریافتی بازنشستگان با شاغلان، بعد از بازنشستگی آنها ایجاد نشود.
وی تصریح کرد: البته تمام تأکید ما این است که قشرهای بازنشسته کشور که تنها ممر گذران امور زندگی خود و خانواده شان، از دریافتی امور بازنشستگی است و هیچ دریافتی دیگری ندارند، مورد دقت بیشتری در پرداختهای سازمان بازنشستگی قرارگیرند پس باید با پختگی بیشتری، لایحه را تقدیم مجلس کرد که یکی از دلایل اصلی خروج برخی مواد مرتبط با بازنشستگی از برنامه ششم توسعه نیز، همین موضوع است.
به گفته نمکی، در واقع دولت قصد داشت نظرات کامل و همه جانبهای از جوامع کارشناسی، استادان دانشگاه و افرادی که روی مباحث تأمین اجتماعی و بازنشستگی صاحب نظر بودند، دریافت کرده و لایحهای با عجله و شتابزدگی را تقدیم مجلس نکند؛ بلکه با حوصله و بررسی با وسواس بیشتر، کاری را پیگیری کند تا هم بحث بازنشستگی را ببیند و هم در رابطه با اصلاحات پارامتریک و سیستمی در صندوقهای بازنشستگی گام بردارد. از طرف دیگر بتوانیم اختلاف حقوق بین مقاطع مختلف را در بازنشستگان به حداقل برسانیم.
روزنامه ایران
در تربیت معلّم چیزی دربارهی کلاسهای چندپایه نیاموخته بودم و شناختی از آن نداشتم/ برای من که انضباطِ مثبت ( خود کنترلی ) را به نظمِ پادگانی ترجیح میدهم، تجربهای ویژه بود. اوضاع وقتی بدتر شد که چند دانشآموز دیرآموز و بیشفعّال را در کلاسم شناسایی کردم/ تصمیم گرفتم برای اینکه بتوانم کلاسم را به شیوهی دلخواهم مدیریت کنم، برای لحظه لحظهی حضور بچّهها در کلاس برنامهریزی کنم/ تنها راهکار مدیریت بهینهی چنین کلاسی، بدون به کار بردن خشونت، همین بود/ خوشحال بودم که راهِ درست را در پیش گرفتهام/ این دو جمله را نوشتم و روی کمدم چسباندم که هر روز و هر ساعت جلوی چشمانم باشند/ هنوز چیزهای زیادی است که باید بیاموزم، امّا کمتر از گذشته خطا میکنم، آرامتر از همیشه سخن میگویم، سعی میکنم از گوشها و چشمهایم بهتر از همیشه استفاده کنم و شادم از اینکه بچّهها و اطرافیانم نمیتوانند به راحتی مرا عصبانی کنند/ به یاد داشته باشید، شاید کلاسِ شما تنها خانهی شادیآوری باشد که برخی از دانشآموزان دارند.دائماً به خودتان گوشزد کنید نامطبوعترین دانشآموزی که دارید، احتمالاً همانی است که به شما بیشترین نیاز را دارد.....
ايران سرزمين آموزه هاي اخلاقي و دينی است/ ايرانیان، اولين ملت متمدن جهان با تاريخ غني و پرسابقه اش كه اولين ملت خدا پرست جهان نيز هست/ ايرانیان به تعداد کمتر از انگشتان يك دست، مهاجم و يامسبب جنگ ها بوده اند/ در ادبيات فارسي بعد از خدا، كلمات عشق، زندگي، نيكوكاري و مهرورزي مدام تكرار مي شود/ همه جلوه هاي ميراث ايران بر اصالت ايرانيان در آگاهي از اصل و سرمايه هاي خود، نيكوخواهي و نيكودوستي، خيرخواهي و خير طلبي، خلاقيت و نوآوري،علم دوستي و علم طلبي،صلح طلبي، لطافت روحي و رواني استقلال طلبي و تاثير گذاري تاكيد مي ورزند/ گذشته پرافتخار براي زندگي و ماندگاري برای اكنون و نگاه به آينده است: چراغ گذشته را خاموش نكنيم كه اكنون دنياي مدرنيته، سخت به جنگ با گذشته اين ملت آمده است....
گروه اخبار/
« حمیدرضا حاجی بابایی » نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی و وزیر سابق آموزش و پرورش در زیر علم عزاداری ؛ روز عاشورا 1395
« امیر خجسته » ؛نماینده مردم همدان در زیر علم عزاداری
گروه گزارش/ « دریافت وجه در مدارس » علی رغم ادعای مسئولان در مورد ماهیت داوطلبانه آن ، برخی اوقات حالت « اجبار » به خود می گیرد .
به نظر می رسد در این زمینه نظارت کافی و وافی از سوی مسئولان وزارت آموزش و پرورش اعمال نمی شود و متاسفانه آن ها برخی اوقات در این زمینه سیاست « یک بام و دو هوا » و « انداختن توپ در زمین دیگران » را در پیش می گیرند .
آقای « اسماعیل سلیمی ساعتلو » در عریضه ای ،از رفتار مدیر مدرسه و مسئولان آموزش و پرورش انتقاد کرده است .
اگر چه تاریخ نگارش این نامه مربوط به سال قبل است اما مسئولان تاکنون رفتاری « مسئولانه » و « اقناع گرانه » نداشته اند .
« صدای معلم » آمادگی خود را برای انتشار پاسخ اعلام می دارد .
یش از پنجاه درصد از مردم امکان استفاده مستقیم از اینترنت را دارند/ بسیاری از مردم گمان می برند که از اطلاعات وارده ی آن ها سو استفاده می شود/ دومین دلیل عدم مشارکت قابل توجه را می توان در پایین بودن فرهنگ شهرنشینی و مدنیت جامعه ایران دانست/ رشد فرهنگ شهرنشینی و توسعه ی سیاسی می بایست از مدارس و مساجد و نهادهای مردم نهاد شروع شود و در دانشگاه ها ادامه یابد ....