صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

متأسفانه بخشنامه‌ای که وزارت آموزش و پرورش صادر کرده، بد تفسیر شده وگرنه اصل منظور آن بسیار خوب است و کمیسیون آموزش مجلس هم از این بخشنامه حمایت می‌کند/ ممکن است افراد از جزئیات این بخشنامه مطلع نبوده باشند؛ این بخشنامه به هیچ عنوان مانع ادامه تحصیل فرهنگیان نیست و فقط تحصیلات فرهنگیان را ساماندهی می‌کند که براساس نیاز مجموعه ادامه تحصیل دهند، نه براساس علاقه شخصی و این دلیل نمی‌شود که آموزش و پرورش هزینه علاقه شخصی فردی را بدهد/ اگر کارمند هر دستگاهی بخواهد ادامه تحصیل بدهد، باید در جهت رفع نیازهای آن دستگاه باشد و این امر بسیار خوب و پسندیده است که باید شفاف‌سازی شود؛ لذا اصل بخشنامه مصوبه شورای عالی اداری و بسیار خوب است

طنزی برای رسانه ای شدن حقوق و مطالبات فرهنگیان   خسته از سفر زندگی بر حمام عمومی شدم تا شوخ از موی و تن بر کنم .

بر گرمخانه چو نشستم کارگر همی خواستم . اوستاد حمامی بانگ برآوردندی و کارگری ورزیده و چالاک حاضر شدی به آن ، با کیسه ای زبر بر من مشغول شدندی و حراف .طول و عرض مرا با دوتن قیاس نمودندی که اجرت یکی تو را کم است و آن ۹را نگر چه نحیف است ، نیم تو نیست و مزد من به کمال می دهد. از هر باب سخنی ...تا اینکه پرسیدندی که پیشه چه داری.؟...

عرض کردم فرهنگی ، معلم هستم.

همین طور که &n مرا کیسه می کشیدندی برمن خیره گشتندی و گفتندی:

(شنیده ام برفوق العاده شغل تان افزودندی و رتبه بسیار به شما دادندی ) .

مرا تعجب آمد بسیار که این حکایت و کارگر حمامی!!؟
گفتمش کارگزین اداره ای که چنین می دانی ؟
گفت : نه .از صدا و سیما شنیده ام هزار باری ،زیرنویس می کند زیاد و تکراری.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

واژگونی اتوبوس حامل ۴۰ دانش‌‌آموز دختر در همدان   گروه اخبار/

جانشین رئیس پلیس راه راهور ناجا جزئیات واژگونی یک دستگاه اتوبوس «ولوو » حامل دانش آموزان دختر در همدان را تشریح کرد.

سرهنگ ابراهیم وهاب‌زاده گفت: حوالی ساعت هفت صبح روز جمعه 12 آذر 94، 500 متر مانده به میدان امام حسن(ع) شهرستان همدان یک دستگاه اتوبوس ولوو با 40 دانش‌آموز دختر پس از خروج از جاده و برخورد با درخت به پهلوی راست واژگون شد.

وی با اشاره به اینکه این اتوبوس از خورستان به سمت گیلان در حال حرکت بود، گفت: در این حادثه 15 تن به صورت سطحی و غیرسطحی مجروح شدند.

به گفته جانشین رییس پلیس راه راهور ناجا تخطی از سرعت مطمئنه در جاده لغزنده علت اولیه این حادثه بوده است.

وهاب زاده به حادثه برخورد پراید با اتوبوس و کامیون در آزادراه کرج - قزوین خروجی حصارک نیز اشاره کرد و گفت: در این حادثه نیز که ساعت چهار و 50 دقیقه بامداد امروز رخ داد متاسفانه 6 تن کشته شدند که علت این حادثه در دست بررسی است.

سایت پلیس راهور

انتهای پیام/

منتشرشده در دانش آموز

همان حرف های تکراری و همیشگی/ خودشان چرا در مقابل تغییرات مقاومت می کنند/ چه کسی به فکر کیفیت زندگی اوست/ معلمی که نمی تواند و یاد نگرفته آزاده باشد/ معلمی که خسته شده آن قدر که وعده و وعید شنیده/ معلمی که تمام کاندیداهای ریاست جمهوری و مجلس قول و وعده بهبود وضعیت معیشتی او را داده اند/ بنده در این جلسات شرکت کرده ام و همیشه کاملاً درک کرده ام : گویا همه چیز تقصیر معلم است/ شاخص رفاه ایران را در بین کشورهای جهان در رتبه 106 دانسته است/ رتبه ایران در بین 110 کشور دنیا بنا بر واحد اقتصادیEIU در پله 87 قرار داده است/ رتبه ایران را از نظر آموزشی 51 می دانند/ چرا هیچ کس به نواقص سایر دستگاه های اقتصادی و صنعتی که رتبه های بدی را برای ما کسب کرده اند نمی پردازد/ به ما چه داده اند که این همه از ما می خواهند/ چه کاشته اند که اکنون می خواهند برداشت کنند

منتشرشده در یادداشت

روز جهانی معلولان و اقدامات انجام شده  روز سوم دسامبر مصادف با ۱۲ آذرماه برای نخستین بار در سال ۱۹۹۲ میلادی از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد به عنوان روز جهانی معلولین اعلام گردید. اختصاص یک روز خاص در سراسر کشور به نام این عزیزان که رقمی در حدود 10 الی 15 درصد از کل جمعیت جهان  را تشکیل می دهد و وجود این بزرگترین اقلیت در هر کشور، علاوه بر این که  فرصت مغتنمي است  براي ارج نهادن به تجارب و توانايي هاي هم نوعاني كه با معلوليت هاي گوناگون دست و پنجه نرم مي كنند ، به نوعی برنامه ای است برای بازبینی در اقدامات انجام شده  و نیز وعده داده شده  در سطح بین المللی و نیز داخل کشورهای پذیرنده کنوانسیون حمایت از حقوق معلولان جهت احیاء حقوق معلولان و اصلاح نوع نگرش عمومي نسبت به پديده معلوليت در جامعه . دوازدهم آذر در ایران و سوم دسامبر موسم فرهنگ سازي و تكريم و تجليل از كساني است كه علي رغم محدوديت هاي جسمي شور زيستن را در پيكره جامعه مي دمند و با استعانت از قدرت پروردگار ، عزمي راسخ و اراده اي پولادين و با خودباوري ،‌تلاش، جديت و اعتقاد قلبي به حقيقت خواستن توانستن است، سرافرازانه در عرصه هاي گوناگون اجتماع ايفاي نقش مي نمايند.
امروزه معلولان با تکیه بر نیروی ایمان و بهره گیری از استعدادهای عظیم خویش و باور داشتن به این توانائی ها  توانسته اند در مسیر رشد و شکوفایی و کمک به توسعه کشور و افتخارآفريني در ميادين مختلف علمي و ورزشي گام های موثری بردارند .
کسب عناوین ورزشی در سطوح مختلف از جمله مسابقات پار المپیک ( کسب 24 مدال در مجموع و قرار گرفتن ایران در رتبه پانزدهم جهان ) و نیز کسب  رتبه های برتر  کنکور توسط  برخی دانش آموزان آسیب دیده بینائی و شنوائی نمونه هائی از همت والای این عزیزان و محقق نمودن شعار خواستن توانستن است می باشد .

به راستی ،ما برای این عزیزان از آذر ماه 94 تا آذر 95 برای این بزرگترین اقلیت کشور چه کرده ایم؟

امید است دولت خدمتگزار به منظور تحقق شعار بسط عدالت اجتماعي براي توان بخشي ،‌بازتواني و بهره مندي مساوي معلولان از منابع ، امكانات ، موقعيت ها و حضور بي دغدغه آنان در جامعه، حداكثر ظرفيت و توان خويش را به كار بندد ،کاری که تا ایده آل متاسفانه باید گفت فاصله بسیار دارد ؛اما می توان به آینده آن امیدوار بود .
معتقديم فقط  در سایه  اتخاذ چنین رويكردي، یعنی اجرای عدالت  و توجه به حقوق قانونی و شرعی این گروه از افراد جامعه  می توانیم از قابلیت های کم نظیر  این عزيزان به شكل مطلوب در اجرای برنامه های توسعه ای کشور بهره مند گردید .
ضمن تبريك و تهنيت اين روز مبارك به همه معلولان و خانواده هاي محترم و صبور آنان و قدرداني از زحمات بي شائبه خادمين اين عرصه، اعم از بخش هاي دولتي و غير دولتي به ويژه خيرين محترم و سازمان هاي مرتبط با آموزش و توان بخشی این عزیزان ، امید دارم با همت و تلاش مضاعف دستگاه های اجرایی کشور و پیگیری صادقانه متولیان این گروه از افراد جامعه در زمینه ی اجرایی شدن قوانین مصوب حمايتي در مورد معلولان ، استفاده بهینه از خدمات و امكانات عمومی، رفاهی، فرهنگی، آموزشی، فرصت های شغلی و در نهایت برابری فرصت های اجتماعی به عنوان مطالبه به حق جامعه معلولين در سراسر میهن اسلامی  فراهم گردد .


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

در خصوص علت خودکشی دو روایت منتشر شده است. یکی روایت خانواده و دوستان آن مرحوم و دیگری شعر گونه های کانال های تلگرامی / صدیقه بیداری دبیر زیست شناسی شهر بهبهان  : "برادرم در اثر آشفتگی ذهنی ناشی از مصرف قرص های اعصاب مرتکب این عمل شد" / یداالله صادق پور فرهنگی بازنشسته :  "این قرص ها نوعی روان پریشی در وی ایجاد کرده بود که در نهایت منجر به اقدام وی به خودکشی شد/ کانال کانون صنفی معلمان :  "سیف الله «بی دار ی» از سرِ « نداری » خود را به «دار» آویخت." /  کانال  کانون صنفی نوشت : «زنده باد مرگ»، «مرده باد زندگی». مرده باد من که خبر انتحار معلم علومم را می نویسم. مرگ بر من / در روایت گروه تلگرامی کانون صنفی اصل رسانه ای نقل خبر از "منبع معتبر" رعایت نشده است/ روایت کانون صنفی از مرگ مرحوم بیداری فاقد "جزییات" خبری  است/ کانون صنفی از کجا فهمید که آن مرحوم طرفدار تقسیم مزه پپسی و تقسیم باغ ملی و چکمه های لاستیکی و شربت سیاه سرفه ... بوده است/ استفاده از عنوان فرهیجته برای معلمان در برخی گروه های تلگرامی معلمان ، نوعی تعارف الکی برای جا انداختن شایعه و تبلیغات به جای خبر است/ گیرم روایت شما درست !خودکشی ؟ فقر و نداری ؟ یاس و درماندگی ؟ افسردگی ؟کدام یک از این چهار فاکتور، منزلت معلم را در چشم اقشار دیگر و دانش آموزان ارتقا می دهد/ منزلت چیزی نیست که با بخشنامه دولت یا وزیر به دست بیاید. منزلت معلم تابع عملکرد و رفتار معلم است / پول داشتن فاکتور مهمی برای منزلت اجتماعی نیست/  بساز و بفروش ها پول دارند اما منزلت اجتماعی ندارند/ اعمال بعضی از طرفداران ارتقای منزلت و معیشت معلم، حکایت کسی است که بر سر شاخ نشسته بود و بُن شاخه را می برید/ کانال تلگرامی کانون صنفی : او قربانی سیستم طبقاتی است که  فرادستان بر ما و تحمیل کرده اند...جامعه فرهنگی کلاس های درس و مدرسه را ببندندتا انسانیت  و ارزش های انسانی نمیرد/ کانال کانون صنفی سعی می کند خودکشی یک بازنشسته را تبدیل به موضوعی سیاسی و ایدئولوژیک کند/  اینکه بازنشستگان به کمی حقوق خود اعتراض کنند ، حق آنهاست ، اما استفاده ابزاری کانال تلگرامی کانون صنفی  از مرگ یک بازنشسته و بازی با آبروی یک خانواده فرهنگی عملی ضد اخلاقی است ...

منتشرشده در یادداشت

جامعه ی معلمان،تنها به خاطر تعداد زیادشان نیست که دیده می شوند/ در فضاهای آموزشی ، معلمان را توصیه به تعامل و روابط مطلوب با دانش آموزان و والدین آنها می کنند اما از رابطه و تعامل با سایر معلمان حرف زیادی به میان نمی آید ، گویی در نگاه نظام آموزشی،ضررش بیش از فایده اش است/ به ندرت می توان در شهرهای مختلف، انجمنی علمی و آموزشی از فرهنگیان یافت که خودجوش و حتی توصیه ای در حال فعالیت باشد/ .این همنشینی ها هم اغلب از سراحساس ناخوشی بوده است و نه از سر سرخوشی.در این تعاملات، معمولا یکی که سر و زبان تیز و تندتری نسبت به بقیه دارد، به جای بقیه فکر می کند و حرف می زند/ مدیران مدارس نیز در تشدید یا تضعیف تعامل معلمان نقش دارند/ دیگر دانش آموزان ، نه چندان تشنه ی یادگیری درس مدرسه اند و نه زحمتی از بابت آن می کشند/ در آن زمان هم تعداد معلمان وبلاگ نویس ( نه وبلاگ دار ) پنجاه نفر بیشتر نبود .یا مثلا در فیس بوک،تعداد بزرگترین گروه معلمان از چهار هزار نفر بالاتر نرفت.یا در شبکه تلگرام و در بزرگترین گروه معلمان ، هنوز صد هزار نفرشان حضور ندارند/ ظرفیت و قدرت فضای مجازی می تواند بسیار تعیین کننده باشد، اما کسی به فکر استفاده بهینه از آن نیست/ من از روزی می ترسم که تکنولوژی از تعامل انسانی پیشی بگیرد، چنین روزی جهان نسلی از احمق‌ها خواهد داشت ....

منتشرشده در یادداشت

شرایط تغییر رشته تحصیلی دانش‌آموزان در پایه دهم  گروه اخبار/

هدایت تحصیلی دانش‌آموزان از سال تحصیلی گذشته (94-95) در پایان پایه نهم انجام می‌شود، پیش از این دانش‌آموزان در پایان سال اول دبیرستان رشته تحصیلی خود را انتخاب می‌کردند اما با استقرار ساختار 6.3.3 در نظام آموزشی کشور، فرآیند هدایت تحصیلی دانش‌آموزان در پایان پایه نهم انجام می‌شود.

با استقرار هدایت تحصیلی در دوره متوسطه اول ( پایان پایه نهم) برای بسیاری از دانش آموزان این سوال مطرح بود که در صورت تمایل به تغییر رشته تحصیلی انتخاب شده این امر چگونه محقق خواهد شد؟

در ذیل فرآیند تغییر انتخاب رشته تحصیلی را توضیح داده‌ایم.

با توجه به ماده 7 آیین نامه هدایت تحصیلی، دانش آموزی که در پایه دهم به تحصیل مشغول است چنانچه متقاضی تغییر شاخه یا رشته باشد با نظر کتبی مشاور و تأیید کمیته هدایت تحصیلی ناحیه، منطقه یا شهرستان و رعایت موارد ذیل می‌تواند درپایه یازدهم به شاخه یا رشته دلخواه هدایت شود.

 

* شرایط تغییر رشته به شاخه نظری

دانش آموزی که با تغییر رشته‌اش موافقت شود در صورت علاقه برای تغییر رشته از رشته‌های دیگر به به رشته‌های شاخه نظری باید در خرداد یا شهریور ماه پایه دهم در امتحان تغییر رشته درس‌های تخصصی پایه دهم رشته جدید (صرفاً درس‌هایی که پیش‌نیاز درس‌های پایه یازدهم رشته جدید هستند ) شرکت کند و چنانچه از تمام درس‌های مذکور نمره قبولی کسب کند با تغییر رشته وی موافقت می‌شود.

 

* شرایط تغییر رشته از نظری به فنی‌وحرفه‌ای

تغییر رشته دانش آموزان شاخه‌های نظری یا کاردانش به رشته‌های شاخه فنی و حرفه‌ای یا تغییر رشته در همان شاخه منوط به توفیق در امتحانات تمام درس‌های اختصاصی پایه دهم رشته جدید در خرداد یا شهریور همان سال با در نظر گرفتن ظرفیت پذیرش در رشته‌هایی است که اسامی آن از سوی کمیته هدایت تحصیلی شهرستان اعلام خواهد شد.

تغییر شاخه یا رشته از پایه دهم سایر شاخه‌ها به شاخه و رشته‌های مهارتی پایه یازدهم کاردانش، منوط به گذراندن و قبولی (احراز شایستگی لازم) در تمامی دروس اختصاصی و مهارتی پایه دهم رشته جدید در خرداد یا شهریور همان سال است. در مواردی که دانش‌آموز بخواهد در واحدهای آموزشی کاردانش دولتی تحت پوشش آموزش و پرورش ادامه تحصیل دهد به لحاظ رعایت ظرفیت رشته‌های مهارتی، موافقت کمیته هدایت تحصیلی اداره آموزش و پرورش شهرستان نیز الزامی است.

زمان تغییر شاخه یا رشته در دوره روزانه حداکثر تا پایان امتحانات شهریور پایه دهم است و دانش‌آموز موظف است حداکثر تا دو هفته قبل از شروع امتحانات خرداد یا شهریور تقاضای کتبی خود را به مدیر واحد آموزشی تحویل دهد تا نسبت به انجام مراحل تغییر رشته اقدام شود.

دانش‌آموز متقاضی تغییر رشته می‌تواند درس‌های امتحان تغییر رشته را حداکثر در دو مرحله خرداد و شهریور پایه دهم امتحان دهد.
-
تسنيم

منتشرشده در دانش آموز

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

عالی - 6.3%
خوب - 6.5%
تاثیر چندانی نداشته است - 29%
رتبه بندی فقط به ایجاد نارضایتی بیشتر معلمان و تبعیض درون سازمانی انجامیده است - 58.2%

مجموع آرا: 414

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور