سال هاست که مي شنوم بازنشسته شده اند ولي همچنان سکاندار بخش خودشون هستند/ وزارتخانه در امور کمًي هم چنين رويکردي دارد و براي اينکه نيروهاي تازه کار يا جديد الورود نيز از مهرباني محروم نباشند براي هر بخشي که ميتونه با يک يا حداکثر دو نفر اداره شود، دو تا سه برابر نيرو به کار گرفته است/ مهم اين است که اشتغال ايجاد مي کنند و پورسانتي داده يا گرفته مي شود/ مهرباني از نوع آموزش و پرورش که حتي بانک سرمايه اش به تهيه کننده سريال خوب شهرزاد وام کلان مي دهد بدون دغدغه بازگشت پول بانک/ يک مهرباني ديگر که در نوع خودش شاهکاري احتمالا بي نظير در جهان باشد، استخدام نيروهاي خدماتي به عنوان معلم بود که البته اين قلم از نوآوري را بايد در زمره کيفيت بخشي به نظام آموزشي و پرورشي به شمار آورد/ پيش بيني ميشه که عن قريب وقتي در خيابان انقلاب جلوي دانشگاه تهران رد مي شويم در کنار فروش انواع پايان نامه براي تمام مقاطع دانشگاهي اعم از ليسانس، فوق ليسانس و دکترا شاهد فروش انواع ضمن خدمت براي هر نوع رتبه اعم از پايه، ارشد، خبره و عالي خواهيم بود ...
گروه اخبار/ رئیس مرکز بسیج فرهنگیان با طرح انتقاد نسبت به اینکه آموزشهای تجاری کنکور حتی وارد مدارس ابتدایی شده است و مزه درس خواندن را از بچهها گرفته است گفت: تاکید داریم و به صداوسیما می گوییم که این تبلیغات سم است و ضرر برنامههای ماهوارهها کمتر از بار این آموزشهای مسموم و مضر برای دانش آموزان است.
ماهنامه اقتصاد ایران در مهر ماه 1377 و زماني پايه به عرصه مطبوعات گذاشت كه اقتصاد كشور نيازمند تحليل علمي و تحقیق مستند بود/ در فضاي سياسي اجتماعي آن دوره، روزنامه هاي موجود عمدتا به خبررساني مي پرداختند و از تحقيق و تحليل اقتصادی نزدیک به جریان اصلی علم اقتصاد خبري نبود/ گزارش های تحلیلی مستند،طراحی شاخص ها و گفت وگوهای کوتاه و کاربردی،شگرد این ماهنامه بود/ در حالی که ده ها نشریه اقتصادی بی کیفیت و کم تیراژ تنها به واسطه رانت یارانه های دولتی زنده مانده اند،توقف انتشار ماهنامه اقتصاد ایران خبر خوبی به شمار نمی رود...
مواجه با این حجم از دردسر، کار هر کسی نیست/ جالب اینکه اغلب مرادشان از تنبیه، نوع بدنی آن است و التفاتی به تنبیهات کلامی و روانی ندارند که به مراتب مخرب تر است/ .اینها که اغلب اهل نظردهی و قلم زنی هستند، به سختی قادر به اداره یک کلاس سی نفری اند.آن هم نه برای تدریس که فقط برای ساکت و سرگرم نگاه داشتن بچه ها ولو برای یک ساعت/ نبیه بدنی در مدرسه فقط ممکن است ادامه یابد و الا این مسئله ابتدا در خانواده و جامعه تولد و تکوین پیدا می کند ، خاصه در جوامعی مثل جامعه ما که حضور دیرپای استبداد را تجربه و تحمل کرده اند/ قانون مجازات اسلامی ، اجازه تنبیه فرزند را از پدر و مادر سلب نکرده است/ احتمالا این بزرگ نمایی ها از دو آبشخور آبمی خورد؛ یکی در وضع نابه سامان نظام آموزشی است که به واسطه فقرمالی و به صور مختلف، مدارس خود را منفعل و مطیع ومحتاج خانواده ها نشان داده است و دیگر اینکه با رونق یافتن فضای مجازی که همه توان کلیک کردن و به اشتراک گذاشتن مطالب را دارند،به آسانی یک کلاغ را چهل کلاغ نشان می دهند/ این روی یک سکه است و بیشتر برای آنها که در کار تدریس و کلاسداری نیستند، حس و حال نوستالژیک دارد ...
بودجه آموزش و پرورش در هر کشور نشان دهنده اهميتي است که دولتمردان به بخش آموزش ميدهند/ ميانگين جهاني سهم آموزش و پرورش کشورها از توليد ناخالص داخلي، حدود ۵ درصد است و جالب اينکه برخي کشورهاي فقير که اقتصاد کوچکي دارند درصد بيشتري از توليد ناخالص داخلي خود را صرف آموزش ميکنند/ به دليل پايين بودن رقم توليد ناخالص داخلي در ايران نسبت به كشورهاي توسعهيافته، پول كمتري صرف آموزش و پرورش ميشود/ عليرغم افزايش نسبي اعتبارات، سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومي کشور کمتر از 10 درصد است / کسري بودجه آموزش و پرورش به دليل انتقال کسريهاي بودجه سالهاي گذشته به سالهاي بعد، روندي تصاعدي را طي کرده است/ بخش اعظمي از مشکلات کنوني آموزش و پرورش به نگاه نادرست سياستگذاران کلان کشور و دولت به مقوله آموزش و پرورش بر ميگردد/ در اين شرايط آشتياني بايد نشان دهد که در راستاي تحقق بودجه مورد نياز وزارتخانهاش با تمام توان چانهزني خواهد کرد و از رابطههاي خود براي افزايش بودجه آموزش و پرورش استفاده خواهد برد/ سهم آموزش و پرورش از بودجه پيشنهادي 96 نشان خواهد داد كه دولت واقعاً به دنبال تغيير نگرش و اصلاح مشکلات اساسي فرهنگيان است يا تغيير وزير صرفاً انتخاباتي بوده است/ بودجه 96 آموزش و پرورش فرصتي مناسب براي راستي آزمايي وعدههاي دولتمردان در خصوص پاسخ گويي به مطالبات فرهنگيان و اصلاح ساختار ناكارآمد آموزش و پرورش است...
گروه استان ها و شهرستان ها/
پس از انتشار دومین جوابیه اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان در صدای معلم ( این جا ) ؛ جمعی ار فرهنگیان و معلمان این استان به آن واکنش نشان دادند .
متن کامل این پاسخ به شرح زیر است
همواره در نگاه تحليل گران و ناظران مسايل آموزش و پرورش ايران، ؛ يكي از مهمترين كاستي ها در فرآيند توسعه آموزش و پرورش كشور، فقدان رفتارهاي تشكيلاتي و تيمي بوده است/ مديران ارشد اين نهاد گسترده، هيچ گاه خود را ملزم به پاسخگويي صريح به جامعه فرهنگيان ندانسته اند...