با توجه به ضرورت وجود نهادی با هدف و رویکرد منفعت نگر درون هر صنف به ویژه در میان جمعیت چند صد هزارنفری و پراکنده معلمان و با توجه به شرایط موجود در آموزش و پرورش دورماندن از آسیب ذکر شده برای کانون بسیار دشوار است/ بایستی بدانیم کانون صنفی معلمان جای پیگیری هیچ یک از این آرمان ها و مشابه آن نیست و نبایستی فرض متعالی بودن و انسان دوستانه بودن اهداف و آرمان ها چنین حقی را برای ما ایجاد نماید/ کسانی که در سراسر کشور به عضویت در کانون های صنفی معلمان در آمده اند و به خصوص اعضای محترم هیئت مدیره آنها بایستی همه تلاش خود را معطوف به استیفای حقوق صنفی معلمان نمایند و از طرح آگاهانه و یا ناآگاهانه هر گونه موضوع غیرمرتبط با حقوق صنفی معلمان در کانون های صنفی سراسر کشور بدون هرگونه ملاحظه به طور جدی جلوگیری نمایند
فانی برآمده از بافت مدیریت عقب مانده آموزش و پرورش است/ یافتن یک مدیر در تراز ملی غیرممکن است/ بخشی از معلمان انتظار دارند که نجفی به عنوان وزیر آموزش و پرورش به مجلس معرفی شود. آنها تصور می کنند نجفی معجزه خواهد کرد/ حل مشکلات آموزش و پرورش در توان یک وزیر نیست/ در چنین وزارتخانه ای هر وزیر محبوبی بعداز مدتی منفور می شود/ از طرفی نیروی انسانی وزارتخانه هم در مقابل وزیر با شعارهای معیشت محور صف آرایی کرده اند/ من منکر تفاوت وزرا نیستم. با منتقدان همدل هستم که فانی فاقد قدرت تصمیم گیری و قاطعیت بود/ سطح انتظارات جامعه و بدتر از آن توقعات پرسنل آموزش و پرورش با سطح امکانات و مقدورات دولت اصلا تناسب ندارد/ وزیر مصلوب الاخیار نیست اما توسط استاد بالادستی و نهادهای مرتبط و غیرمرتبط زمین گیر شده است....
انتخاب معلمان نمونه هر سال در کشور با رویکردها و نیز برنامه های مختلف با اجرای شیوده نامه هایی به همراه بوده است به طوری که در چند دهه گذشته در انتخاب معلمان نمونه به صورت منطقه ای و استانی و کشوری ، اهداء پاداش های مادی به همراه لوح سپاس مورد اجرایی شده است که با توجه به اینکه این هدیه ها از سکه بهار آزادی گرفته و الان هم با کارت های هدیه هیچ گونه تاثیر اداری در ترفیعات و نیز تحول های اداری برای همکاران محترم نگذاشته است ؛ با توجه به اینکه هر سال آیین نامه های اجرایی طرح معلمان نمونه مورد بازبینی و نیز تغییرات لازم می گردد به منظور اینکه این برنامه مورد توجه در تحول اداری واقع گردد و به نوعی در سرنوشت ترفیعات و نیز رفاه حال همکاران تاثیر گذار می گردد برای اولین بار در کشور طرحی را بنده ارایه می کنم که اگر این طرح در جلسات کارشناسی وزارت آموزش وپرورش مورد مداقه واقع گردد هم برای تشکیلات آموزش وپرورش مفید است و هم به نفع قاطبه معلمان نمونه است .
قالب طرح پیشنهادی انتخاب معلمان نمونه کما فی السابق به صورت سطوح منطقه ای استانی و کشور با فرآیند امتیاز های مکتسبه مثبته تا امتیاز های نهایی است و روند هدیه ها و نیز تکریم ها هم به جای پر داخت و یا اهدای هدیه به صورت بازنشستگی پیش از موعد و یا یا پاداش یک الی پنج سال بازنشستگی پیش از موعد است .
در این طرح برای معلمان نمونه منطقه ای یک الی دو سال تشویق بازنشستگی پیش از موعد ، برای معلمان سطح استانی با تشویق دو الی سه سال پاداش به عنوان بازنشستگی پیش از موعد و برای معلمان نمونه سطح کشوری پنج سال پاداش به صورت بازنشستگی پیش از موعد احتساب و به صورت قانون اجرایی می گردد .
اگر این طرح در وزارت آموزش و پرورش اجرایی شود هم از سویی یک تکریم مناسب برای انتخاب شدن در نمونه معلمان می باشد و هم موجب کاهش تصدی گری در وزارت و نیز یک روش مناسب رفاهی است .
امید است که این طرح با نظرات همکاران و نیز کارشناسان عزیز وزارت مورد بررسی و نظرات کامل برای اجرایی شدن آن درج و تمکیل نهایی گردد .
با تشکر
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
راهکار "وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی"قطع یارانه300 هزار کودک بازمانده از تحصیل است/ علی اصغر فانی وزیر آموزشوپرورش"مشکلات اقتصادی را علت ترک تحصیل بیشتر دانشآموزان بازمانده از تحصیل میداند/ ترک تحصیل تنها به دلیل ضعف تحصیلی دانش آموزان نیست بلکه بیشتر از مشکلات اجتماعی و فرهنگی ناشی میشود و عواملی چون ضعف امکانات خانوادهها، مدارس و جوامع بر این مشکلات میافزایند/ با مقایسه اظهارات وزیر و معاون آموزش و پرورش و دولت مردان دیگر به تناقض و نا هماهنگیِ آشکار در بین اظهارات و تصمیمات مسئولین،پی می بریم و مشهود است که دولت برای حل این مسئله راهکاری سطحی و رفع تکلیفی را برگزیده است/ مدیر کل توسعه روستایی استان خراسان جنوبی اذعان دارد که 1700 روستا در این منطقه متروک شده اند/ . مسئله عجیب،جامعه هدف مورد تهدید دولت است که همین خانواده ها هستند، باید بدانیم که تهدید به قطع یارانه در صورت منع از تحصیل فرزندان به بازگشت دانش آموزان به مدارس کمکی نخواهد کرد و تنها انسان های محروم و بی پناه هستند که با شنیدن این اخبار آشفته حال تر از پیش خواهند شد/ تا زمانی که متولی آموزش کشور، که وزارت آموزش و پرورش است امکان آموزش رایگان برای کودکان را فراهم نیاورد تصویب چنین قوانینی کمک به بازگشت کودکان به مدرسه نخواهد کرد / با رفع تبعیض های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، جنسیتی،مذهبی، نژادی و قومی به سوی تحقق عدالت اجتماعی و آموزشی گام بردارند....
سرمايه گذاري در آموزش و پرورش فقط براي شكوفا شدن افراد جامعه و فراهم ساختن امكانات لازم براي استانداردهاي بهتر زندگي نيست بلكه ضرورتي اقتصادي و فرهنگي نيز هست/ "هرگونه هزينه در مجموعه آموزش و پرورش سرمايه گذاري براي آينده و ايجاد ارزش افزوده است ."/ در بهمن ماه 93 جناب آقاي فاني وزير محترم آموزش و پرورش در جمله اي بيان نمودند كه دولت به آموزش و پرورش نگاه هزينه اي دارد/ در مسابقه بين افزايش حقوق معلم و تورم و افزايش حقوق ديگر نهادها اين اتفاق هميشه به ضرر معلم بوده است/ مي بايست از اقدام هاي سطحي و روزمره گي در آموزش و پرورش پرهيز و جاي آن با تحولات بنيادين جايگزين شود/ مديران ناكارآمد ، غير منعطف و اقتدارگرا نمي توانند محور توسعه باشند/ تشكيلات وسيع و حجيم با ساختاري تمركزگرا ، ديوان سالار و كم بازده به ساختاري غيرمتمركز و كوچك تر تبديل شود/ در اولين قدم ، انتخاب مديران مدارس و حتي مديران نواحي مي تواند با فعال سازي شوراي معلمان مدارس به معلمان واگذار گردد....