اگر با دیده انصاف به قضایا نگاه کنیم، دولت آقای روحانی در بسیاری از زمینهها موفق بوده است/ از نظر وضعیت تورم هم وضع مساعدتری در کشور پدید آمده است. دیگر کسی به دنبال خرید و نگهداری فلان کالا و ارزاق نیست که مبادا ماه بعد گران شود/ هیچ کس منتظر آن نیست که رئیس جمهور کشورمان حرفی خلاف عرف رایج کشورداری بزند و مدت ها تیتر روزنامهها شود/ در محافل معلمان در مدارس فرد جرات نمیکند با قاطعیت از دولت روحانی دفاع کند، چرا که ممکن است از طرف همکاران خود مورد آماج حملات قرار بگیرد/ آقای فانی هم در قد و قواره یک وزیر مقتدر و باهوش ظاهر نشد که معلمان به او افتخار کنند/ چرا کمبود منابع همیشه گریبان ما را میگیرد و بقیه کارکنان دولت فارغ از این مسائل هستند/ بسیاری از مسائل معلمان چندان ربطی هم به منابع مالی ندارد و ریشه در سوء مدیریت دارد/ دریافت حقوق ماهانه معلمان دو ماه است که تیتر خبرگزاریها شده است/ ارزشیابی سالانه معلمان هر ساله سوهان روح معلمان می شود و امسال بیشتر از سال های گذشته. تهدید که اگر فلان درصد را نیاورید رتبهبندی چه میشود/ معلمی شغلی متفاوت از کارمندی است. فداکاری ها و ایثارهای معلمان در کجای این ارزشیابی میگنجند/ داستان پاداش بازنشستگی معلمان تبدیل به یک تراژدی پر از رنج و غم شده است/ آن قدر وعده دروغین داده شده بود که تا واریز پول کسی باور نمیکرد و همه میگفتند دروغ میگویند/ مقام و منزلت معلم فقط در شعار و بعضی مناسبت ها خلاصه شده است/ معلمان برای ثبت نام در مدارس که خود متولیان آنجا هستند دچار مشکل میشوند. نگاه مادگرایانه بعضی از مدیران چه در ادارات و چه در مدارس باعث میشود آنان ثبت نام فرزندان بعضی از اقشار را بر ثبت نام فرزندان فرهنگی ارجح بدانند....
گروه اخبار/
در آزمون «به سوی فهم قرآن» که دوم و سوم دی ماه برگزار شد، بیش از ٤٢٢ هزار نفر از فرهنگیان شرکت کردند و ٨٣ درصد از این افراد نمره قبولی کسب کردند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد اسلامی، ٣٤٤١ نفر از فرهنگیان در این آزمون موفق به کسب نمره کامل ٢٠ شده اند که باید با برگزیدگان سایر دستگاه های دولتی که مجموعا ٤٤٠٠٠ نفر می شوند در روز جمعه ١٠ دی ساعت ١٠ صبح در آزمون انتخاب نفرات برگزیده که به صورت الکترونیکی و تشریحی برگزار می شود به رقابت بپردازند. به ٢٢٠ نفر از برگزیدگان این آزمون کمک هزینه سفر به عتبات عالیات به مبلغ ٥٠٠ هزار تومان اهدا خواهد شد.
تعداد مراجعه به سایت آزمون در روز پنجشنبه دو میلیون و ٢٠٠ هزار مرتبه و در روز جمعه ٩٠٠ هزار مرتبه بوده است.
در این آزمون که برای نخستین بار در کشور با این تعداد شرکت کننده به صورت آنلاین برگزار شد ، حدود نیمی از افراد با تلفنهای هوشمند خود در آزمون شرکت کردند.
گفتنی است این آزمون در چهار گروه که هر گروه شامل استان و زمان خاص بوده، برگزار شد و فرهنگیانی که نتوانستند در آزمون روزهای دوم و سوم دی ماه شرکت کنند و یا نمره قبولی دریافت کنند، میتوانند روز جمعه ١٠ دی ماه با مراجعه به سایت www.fahmequran.ir طبق جدول زیر مجددا در آزمون شرکت کنند.



پایان پیام/
گروه اخبار/

با سلام و احترام
پیرو بخشنامه 56 / 951772 / 2351 مورخ 18 / 7 / 95 آیین نامه پوشش اسلامی ؛ کلیه همکاران ملزم به رعایت مفاد آیین نامه مذکور می باشند ....
موارد قابل پی گیری :
1- مدیر آموزشگاه موظف است آیین نامه را به اطلاع و امضای همکاران محترم برساند .
2- پی گیری به موقع موارد تخلف احتمالی از طریق تذکر شفاهی و کتبی و در صورت لزوم پی گیری طبق بند 20 ماده 8 قانون رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان با ارسال گزارش به هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری ....
پایان پیام/

دکتر علی شریعتی انسان ها را به چهار دسته تقسیم کرده است:
1. آنانی که وقتی هستند هستند وقتی که نیستند هم نیستند
عمده آدم ها. حضورشان مبتنی به فیزیک است. تنها با لمس ابعاد جسمانی آنهاست که قابل فهم میشوند. بنابراین اینان تنها هویت جسمی دارند.
2. آنانی که وقتی هستند نیستند وقتی که نیستند هم نیستند
مردگانی متحرک در جهان. خود فروختگانی که هویت شان را به ازای چیزی فانی واگذاشتهاند. بی شخصیتاند و بی اعتبار. هرگز به چشم نمیآیند. مرده و زندهاشان یکی است.
3. آنانی که وقتی هستند هستند وقتی که نیستند هم هستند
آدم های معتبر و با شخصیت. کسانی که در بودن شان سرشار از حضورند و در نبودنشان هم تاثیرشان را می گذارند. کسانی که هماره به خاطر ما میمانند. دوستشان داریم و برایشان ارزش و احترام قائلیم.
4. آنانی که وقتی هستند نیستند وقتی که نیستند هستند
شگفت انگیز ترین آدم ها. در زمان بودشان چنان قدرتمند و با شکوه اند که ما نمیتوانیم حضورشان را دریابیم. اما وقتی که از پیش ما می روند نرم نرم آهسته آهسته درک میکنیم. باز میشناسیم. می فهمیم که آنان چه بودند. چه می گفتند و چه می خواستند. ما همیشه عاشق این آدم ها هستیم . هزار حرف داریم برایشان. اما وقتی در برابرشان قرار میگیریم قفل بر زبانمان میزنند. اختیار از ما سلب میشود. سکوت میکنیم و غرقه در حضور آنان مست میشویم و درست در زمانی که میروند یادمان می آید که چه حرف ها داشتیم و نگفتیم. شاید تعداد اینها در زندگی هر کدام از ما به تعداد انگشتان دست هم نرسد.
گروه اخبار/

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش ، دكتر فخرالدين دانش آشتياني در سلسله نشست هاي قطبي با مديران كل آموزش و پرورش استان هاي سراسر كشور گفت : مسئولان بايد به نقدهاي معلمان توجه كنند و فضا بايد به گونه اي باشد كه آن ها بتوانند به راحتي نقد كنند و از نتيجه نقد خود مطلع شوند.
وي ادامه داد : اگر قرار است دانش آموزان نقاد تربيت شوند ، بايد ابتدا به معلمان اجازه نقادي داده شود.
وزير آموزش و پرورش گفت: محيط تربيتي بايد سالم باشد، در چنين فضايي است كه مشاركت و روحيه نقادي معنا پيدا مي كند، يك وجه مشاركت معلمان همان نقد آنان درباره تصميمات سازماني است .
وي خطاب به مديران كل آموزش و پرورش استان ها اظهار كرد : شما نيز مي توانيد و بايد به راحتي نقد كنيد و اينجانب از نقادي شما استقبال مي كنم و در چنين فضايي بهتر از فضاي تعارف و تشريفات مي توان آموزش وپرورش را اداره كرد.
عضو كابينه تدبير واميد ، زير پا گذاشتن حقوق مخالفان دولت را امري ناپسند توصيف و اظهار كرد: اين كار در دين مبين اسلام و در نظام تعليم و تربيت هيچ جايگاهي ندارد.
پایان پیام/
رییس جمهور برای نظارت، هماهنگی و پیگیری اجرای مناسب تعهدات دولت در این منشور، دستیار ویژهای را تعیین می کند/ مطابق بند سوم از این بخش ، دستگاههای تابع قوه مجریه موظفاند برنامه اصلاح و توسعه نظام حقوقی مربوط به خود را در مدت 6 ماه از انتشار این منشور تهیه و در اختیار دستیار ویژه ریاست جمهوری قرار دهند/ منشور حقوق شهروندی گامی به جلو در مورد توجه به حقوق و مسوولیت های متقابل حاکمیت و مردم و سندی فرهنگی در راستای شناخت هر چه بیشتر مردم و جامعه درباره حقوق و جایگاه آنان بوده و اقدامی قابل تقدیر است/ از 12 موردی که به این بخش اختصاص یافته است به حقوق استادان، دانشجویان، دانش آموزان و توان خواهان ( معلولان ) اشاره شده است اما نامی از معلمان به میان آورده نشده است/ چرا آموزش و پرورش و جامعه یک میلیونی فرهنگیان و معلمان از این بند مستثنی شده اند/ آیا معلمان به عنوان کارگزاران اصلی نظام آموزشی چنین حقی دارند/ هنوز وزارت آموزش و پرورش قادر به طراحی و اجرای آموزش ضمن خدمت فراگیر در این زمینه و متناسب با نیازهای حرفه ای آنان نیست/ بخشنامه بیست و چهارم اسفند سال 1393 سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به یک مانع در برابر ادامه تحصیل معلمان مبدل شده است/ 'مدرسه ' فاقد توان و ظرفیت لازم و کافی برای آموزش مهارت های شهروندی و تربیت دانش آموز به عنوان 'شهروند' است و مساله ای که اکنون مدارس را مشغول کرده، ارایه پاره ای از محفوظات و مکررات به دانش آموزان است که به درد آنان نمی خورد/ محدود کردن آموزش حقوق شهروندی به دانش آموزان در قالب یک کتاب درسی و اختصاص نمره بدون آنکه بسترسازی لازم صورت گیرد به نوعی اشتغال فکری بیشتر و طولانی تر کردن برنامه امتحانی مدارس است/ معضل و به عبارتی بیماری 'نمره محوری' در مدارس با نقشی که موسسات آموزشی - تجاری به عنوان 'مافیای آموزش' در تشدید این وضعیت دارند به هیچ وجه با کیفی سازی آموزش قابل جمع نیست/ : در سایه سیاست ها و برنامه ریزی های نادرست و غیرعلمی و ناشی از آزمون و خطا، مدرسه از نقش اصلی خود تهی شده و به مکانی برای کاسبی و تجارت عوامل مختلف تبدیل شده است....