در تفكر سيستمي نقش معلم را به عنوان مدير سيستم يادگيري تعريف كرده اند/ دير زماني است كه قشر عظيم معلمان در معادلات و تصميم گيري هاي آموزشي مورد فراموشي قرار گرفته اند و ديگر در چرخه هاي معيوب نظام آموزشي مورد توجه جدی قرار نمي گيرند كه اين امر مي تواند سبب تضعيف رفتار شهروندي سازماني و كاهش انگيزش شغلي در آن ها شود/ تاکنون دیدگاه معلمان به صورت سیستماتیک و پژوهشی و جدی مورد توجه در طراحی، اجرا و ارزشیابی چنین سیستم آموزشی قرار نگرفته است/ معلمان هیچ نقشی در انتخاب مدیران و نیز نظارت بر عملکرد آن ها ندارند و این در حالی است که در بسیاری از سازمان ها به این روند توجه می کنند/ آیا معلمان از وضعیت کنونی ارزشیابی رضایت دارند و یا اینکه روند موجود ارزشیابی کنونی قادر به سنجش عملکرد کاری کارکنان به صورت واقعی می باشد...
از فردای تصویب بودجه هر مسئول صاحب تریبونی، پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان را وعده داد/ نه فقط سودی بابت تمرکز منابع مالی بازنشستگان در حساب دولتی،به افراد ذینفع، تعلق نگرفته است بلکه فرادستان،حاضر به عذرخواهی از پیشکسوتان تعلیم و تربیت کشور به واسطه خلف وعده های پیاپی خود نشده اند/ آیا بازنشستگان سال 95 و سال های آتی نیز باید انتظاری جانکاه برای دریافت مطالبات خود،تجربه نمایند/ آموزش و پرورش جزء اولویت های دولت مردان نیست...
فرد در جوامعِ فردگرا معمولا دارای استقلال نسبی است/ فرد در این نوع جامعه تصمیم می گیرد و مسئول تصمیمات خودش شناخته می شود/ در جوامع جمع گرا فردیتّی وجود ندارد و "وابسته بودن" به « جمع» ویژگی این جامعه است/ عمدتا این انتظارات دیگران است که شکل دهنده و توضیح دهندۀ رفتارهای آدم هاست/ یکی از راههای دست یابی به توسعه، گسترش فرهنگ فردگرائی است. البته منظور آنان از فردگرایی؛ خودخواهی و خودپرستی نیست/ دشنام در جوامع جمع گرا عموما نه متوجه خود فرد، بلکه متوجه وابستگان و اقوام اوست/ بر عکس در جوامع فردگرا، دشنام ها عمدتا متوجه خودِ فرد است چرا که معمولا این فرد است که مسئول اعمال و رفتارهایش شناخته می شود/ برخی از جامعه شناسان با تحلیل شیوه های دشنام گویی تلاش می کنند تا بفهمند که جوامع فردگرا هستند یا جمع گرا/ مردم جالبی هستیم/ از دیگران می خواهیم که به خواسته های فردی ما احترام بگذارند. می خواهیم که سلیقه فردی ما را به رسمیت بشناسند. ولی وقتی دشنام ها را بررسی می کنیم به صدها سال قبل پرتاب می شویم/ گویی هنوز جامعه عصر طایقه و قبیله هستیم ...
گروه اخبار/
پاداش پایان خدمت فرهنگیان تا 5 دی ماه واریز خواهد شد .معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش لرستان گفت : با پیگیری های به عمل آمده بخش عمده ای از اعتبار مورد نیاز برای پرداخت مطالبات فرهنگیان تامین شده و به ترتیب در روزهای آینده پرداخت خواهد شد .
خدانظر دریکوند این اعتبارات را قابل توجه خواند و افزود : پاداش پایان خدمت فرهنگیان تا پایان سال 94 نهایتا ً تا 5 دی ماه به حساب بازنشستگان فرهنگی واریز خواهد شد .
وی به تامین اعتبار 3 ماهه حق التدریس و معوقات مرخصی کارکنان ستادی ، کمک هزینه ازدواج و فوت هم اشاره کرد و گفت : این مطالبات هم تا 10دی ماه سال جاری تسویه خواهد شد .
دریکوند در ادامه به تامین اعتبار طرح توزیع شیر رایگان مدارس اشاره کرد و افزود : توزیع شیر رایگان مدارس هم از 10 دی ماه سال جاری در تمامی مدارس آغاز خواهد شد . دریکوند در ادامه تامین سوخت مورد نیاز مدارس را یک ضرورت غیر قابل انکار برشمرد و تاکید کرد : با هدف رفع مشکلات پیش روی مدیران مدارس. تا چند روز آینده بیش از 3 میلیارد ریال کمک سرانه به حساب مدارس واریز می شود .
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش لرستان بر این نکته تاکید کرد که مرحله دوم کمک سرانه هم اواخر دی ماه به حساب مدارس واریز خواهد شد و افزود : حقوق نیروهای سرباز معلم هم بخشی از بدهی های آموزش و پرورش است که در روزهای آینده تامین و به حساب سرباز معلمان واریز خواهد شد .
دریکوند در ادامه به معوقات اضافه کار نیروهای ستادی هم اشاره کرد و افزود : تلاش می کنیم تا پایان سال نسبت به پرداخت این مطالبات اقدام کنیم تا همکاران با میل و رغبت بیشتری بتوانند در تحقق اهداف والای تعلیم و تربیت مشارکت کنند .
اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان
گروه استان ها و شهرستان ها/
در پی درج خبری در صدای معلم با عنوان " شاهکاری دیگر از اداره کل آموزش و پرورش لرستان ! رتبه نخست اقدام پژوهی کشور را در راه بازگشت به لرستان در خیابان رها کردند ! " ( این جا ) ؛ اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان جوابیه ای برای صدای معلم ارسال نموده است .
متن کامل این جوابیه به شرح زیر است